پارک ساحلی نمک آبرود | از اسب سواری تا شنا

7

از جاده هزار پیچ‌وخم کندوان که بگذریم، خط ساحلی دریای خزر اولین چشم‌اندازی است که می‌بینیم. اگر آفتاب در پهنه آسمان باشد، دیگر همه چیز برای یک گشت‌وگذار ساحلی به راه است. پارک ساحلی نمک آبرود مقصدی است که برای این سفر در نظر داریم. کوله‌بار خود را بردارید و هم‌سفر ساحل‌گردیمان شوید.

پارک ساحلی نمک آرود کجاست؟

نمک آبرود شهری معروف در خطه شمال ایران و در غرب استان مازندران است. از تهران که حرکت کنیم، بعد از گذشتن از تونل‌ها و مسیرهای پرپیچ‌وخم، کم‌کم جاده کم‌ارتفاع‌تر می‌شود. بعد از گذشتن از پلیس‌راه چالوس وارد تونلی از درخت‌های سرسبز می‌شویم، این درخت‌ها نوید نزدیکیمان به شمال را می‌دهند. در مسیر چالوس به تنکابن، اولین شهر بعد از چالوس شهر نمک آبرود است.

شهر نمک آبرود

تصویری از شهر نمک آبرود

جاهای دیدنی نمک آبرود زیاد است. کافی است در شهر چرخی بزنید. خیلی زود متوجه می‌شوید که بیشترین فضای این شهر را برای تفریح مهیا کرده‌اند. در خیابان‌های باریک این شهر همیشه ترافیک هست؛ پس اگر کم‌طاقت و بی‌حوصله‌اید، فصل‌هایی را برای سفر به این شهر انتخاب کنید که کم‌مسافرتر است. تابستان که باشد، در پارک‌های ساحلی و جنگلی نمک آبرود جای سوزن انداختن نیست. هر کدام از این پارک‌ها امکانات تفریحی ویژه‌ای دارد که روزتان را هیجان‌انگیز می‌کند.

پارک ساحلی نمک آبرود

تصویری از پارک ساحلی نمک آبرود

این شهر کوچک توریستی روزبه‌روز ترقی می‌کند و سرمایه‌گذاری در آن سودمند است. پارک ساحلی شهرک توریستی نمک آبرود، از معروف‌ترین پارک های ساحلی ایران به حساب می‌آید. ساخت این مجموعه به رشد شهر هم کمک‌های زیادی کرد. در حال حاضر این مجموعه را روح الله شهیدی مدیریت می‌کنند. برای ورود به پارک ساحلی شهرک توریستی نمک آبرود، باید مبلغی برای هزینه ورودی بپردازید. از ورودی این مجموعه روز پرهیجانتان شروع می‌شود.

تفریحات پارک ساحلی نمک آبرود

  • ساحل دریا

ساحل دریای خزر به‌تنهایی زیباترین جاذبه طبیعی این ناحیه است. می‌توانید بدون پرداخت هزینه‌ای از طبیعت ساحل و دریا استفاده کنید. در ساحل ماسه‌ای قدمی بزنید و به صدای موج‌ها گوش کنید. اگر حس‌وحال دلتان دریایی است چند گوش‌ماهی هم برای خانه‌تان به یادگار بردارید. این گوش‌ماهی به‌تناسب اندازه‌اشان در دکور، روی خاک گلدان‌ها یا در آکواریوم تماشایی می‌شوند. کمی جلوتر بروید و اجازه بدهید دریا با بازیگوشی پاهایتان را لمس کند. حس خنکای آب و نسیمی که در موهایتان می‌پیچد، در وصف نمی‌گنجد. درخشش آب با رقص نور منظره هم تماشایی‌تر می‌شود. اینجا جایی است که می‌توانید غم‌هایتان را به آب بسپارید و دریا دل شوید.

از من می‌شنوید دیدن غروب ساحل را از دست ندهید. در غروب روی سنگی بنشینید و محوشدن خورشید در افق دریا را تماشا کنید؛ البته برای عکاسی محتاط باشید. اگر لنزتان فیلتر نور ندارد، آن را به سمت خورشید نگیرید. نور مستقیم خورشید به دوربینتان آسیب می‌زند.

تصویری از غروب آفتاب در ساحل دریای نمک آبرود

سرگرمی‌های این پارک ساحلی به دو دسته تقسیم می‌شود. تفریحات آبی و تفریحات ساحلی هر کدام لذت خودش را دارد. اول سراغ سرگرمی‌های آبی در پارک ساحلی نمک آبرود می‌رویم.

  • شنا در پارک ساحلی نمک آبرود

کنار دریا که باشید، شناکردن از واجبات است؛ اما دریای شمال شناگر حرفه‌ای می‌طلبد. محدوده‌های مشخص و ویژه را انتخاب کنید. بی‌احتیاط دل به آب نزنید که گاهی صدمه‌های جبران‌ناپذیری به همراه دارد. یادتان نرود در کناره‌ها هم ممکن است چاه‌های عمیقی وجود داشته باشد که شما را پایین بکشند؛ پس حتی برای استفاده از قسمت‌های کم‌عمق هم از محدوده‌ها خارج نشوید.

  • جت اسکی

تصویری از جت اسکی در دریای نمک آبرود

دنبال سرعت و هیجان که باشید، جت اسکی سواری از بهترین گزینه‌های تفریحی در این پارک ساحلی است. قسمتی از ساحل را به شکل اسکله درمی‌آورند تا از ورود موج‌های بلند به آن جلوگیری کنند. همین جای امن محوطه مشخصی برای این تفریح آبی است.

  • قایق سواری

قایق‌‎سواری از آن دسته سرگرمی‌هاست که هیچ‌وقت از لذتش کم نمی‌شود. در محوطه پارک ساحلی نمک آبرود اسکله قایق‌های موتوری وجود دارد. می‌توانید به شکل گروهی یا تک‌نفره آن‌ها را اجاره کنید. اگر دلتان بخواهد، قایق‌ران در وسط آب‌های دریا توقفی می‌کند تا از منظره زیبایش لذت ببرید. اینجا هم مراقب خودتان، گوشی و دوربینتان باشید. اسکله‌های قایق پدالی هم جدا از این بخش است. خوب است سری به آنجا بزنید.

  • شاتل

حتماً شاتل‌سواری روی موج‌ را در لیست تفریحاتتان بگذارید. در این تفریح آبی، تیوپ بادی بزرگی با طناب به قایق موتوری وصل می‌شود. با حرکت قایق موتوری، شاتل هم به حرکت در می‌آید. هر چقدر سرعت قایق بیشتر شود، تیوپ هم تکان‌های بیشتری می‌خورد و هیجانش به اوج می‌رسد. حتی ممکن است موقع دورزدن قایق در آب سقوط کنید؛ اما جای نگرانی نیست. همه افراد قبل از سوارشدن جلیقه نجات می‌پوشند. می‌توانید تک‌نفره یا چند نفره این تفریح آبی را امتحان کنید.

  • پاراسل

با پاراسل سواری آدرنالین خونتان را افزایش دهید و یک روز فوق‌العاده داشته باشید. پاراسل، پرواز با چتری متصل به قایق موتوری روی آب است. حس پرواز روی آب‌های بی‌کران دریا تجربه‌ای شگفت‌انگیز است که از یادتان نخواهد رفت. از یک طرف دیدن منظره ساحل و از طرف دیگر تلفیق دریا و آسمان، چشم‌انداز بی‌نظیری را جلوی چشمتان می‌آورد. با کمک مونوپاد خاطره‌هایتان جذاب‌تر ثبت کنید.

  • هاور کرافت

از تجهیزات جدید مجموعه پارک ساحلی نمک آبرود، هاورکرافت است. این وسیله‌ روی خشکی، آب، باتلاق و مرداب حرکت می‌کند. این وسیله را هم می‌توانید تکی یا دسته‌جمعی امتحان کنید.

بخش دوم سرگرمی‌ها محدود به ساحل می‌شود. اگر اهل تفریح‌های آبی نیستید، تفریح‌های دیگر پارک ساحلی نمک آبرود هم کم نیست.

  • پیست موتور و ماشین ATV پارک ساحلی نمک آبرود

این موتورها از دسته موتورهای چهارچرخ است که شبیهش را در مستند‌های تلویزیونی دیده‌اید. ساختار ویژه‌ای در این موتورها وجود دارد که حتی کودکان هم می‌توانند از آن استفاده کنند. پستی و بلندی‌های ساحل هم کم است؛ پس نگران نباشید و لذت موتورسواری را تجربه کنید.

  • پیست اسب‌سواری

اگر دستی بر حرفه سوارکاری دارید، یک مسابقه دوستانه در کنار ساحل شما را سر ذوق می‌آورد. در پارک ساحلی نمک آبرود پیست ویژه اسب‌سواری هم هست. به جز این پیست گاهی اسب‌های دیگری هم در محوطه پارک می‌بینید که آن‌ها را کرایه می‌دهند. اگر تجربه اسب‌سواری ندارید، حتماً امتحان کنید.

  • پیست دوچرخه‌سواری

تصویری از پیست دوچرخه‌سواری نمک آبرود

بخشی از پارک ساحلی نمک آبرود محوطه‌ای مخصوص دوچرخه‌سواری وجود دارد. شاید رکاب‌زدن در کنار ساحل دریا از آن کارهایی باشدکه همیشه دلتان می‌خواست تجربه‌اش کنید. اگر دوچرخه خودتان هم همراهتان نباشد، مشکلی نیست. تعدادی دوچرخه برای کرایه‌کردن مهیاست.

  • شهربازی پارک ساحلی نمک آبرود

اگر کودکی همراهتان است یا کودک بازیگوش درون خودتان هوس شیطنت دارد، در شهربازی پارک ساحلی نمک آبرود چرخی بزنید. از ساعت‌های اولیه غروب وسایل‌های شهربازی به کار می‌افتد. در شب‌های نمک آبرود صدای جیغ و شادی کودکان و بزرگسال‌ها از هر طرف به گوش می‌رسد. گاهی هم جُنگ‌های شادی در پارک به راه است که شبی فوق‌العاده را برایتان رقم می‌زند.

امکانات پارک ساحلی نمک آبرود

پارک ساحلی شهرک توریستی نمک آبرود به‌تنهایی مجموعه کاملی برای تفریح و اقامت است. هر چه بخواهید مهیاست تا سفرتان دل‌چسب شود.

  • محوطه مخصوص شنا

در طرح‌های مخصوص شنای آقایان و خانم‌ها شنا کنید و آفتاب بگیرید. حدود 40 چتر سایبان هم برای نشستن و مدیتیشن در کنار ساحل فراهم است. به بوفه بروید و خودتان را به یک نوشیدنی خنک مهمان کنید. چند دوش‌آب هم، همان اطراف است. دیگر چی بهتر از این می‌شود؟

  • چایخانه‌های سنتی در نوار ساحلی

تصویری از امکانات ساحل نمک آبرود

در چایخانه‌های سنتی پارک ساحلی نمک آبرود عطر چای بهاره شمال را نفس بکشید و طعم لذیذش را امتحان کنید. چای شمال شبیه چای‌های خارجی نیست، دیر دم است و خوش‌نشین. لذتش در جانتان ریشه می‌دواند.

  • رستوران ساحلی با نمای دریا و رودخانه

بیایید روراست باشیم. این همه تفریح و گردش بدون خوردوخوراک که نمی‌شود! برای پیداکردن یک غذاخوری خوب لازم نیست پارک را ترک کنید و به جای دوری بروید. هر چند که عطر غذا از همین نزدیکی هم شوروبلوایی در دلتان به پا می‌کند. غذاهای رستوران پارک ساحلی نمک آبرود را امتحان کنید و دلی از عزا در بیاورید.

  • عکاسخانه سنتی پارک ساحلی نمک آبرود

آشنایی با فرهنگ هر منطقه لذت‌بخش است. به عکاسخانه سنتی بروید، با لباس‌های محلی و رنگارنگ شمالی عکس یادگاری بگیرید. این عکس‌ها امضای خاطراتتان می‌شوند.

  • صنایع دستی و گردشگری

با بوفه‌های صنایع دستی، دغدغه خرید سوغاتی هم برایتان نمی‌ماند. بازدید از این غرفه‌ها هم فال است و هم تماشا!

  • پارکینگ خودرو

تصویری از پارکینگ نمک آبرود

اگر با خوردروی شخصی به شمال رفته‌اید، خیالتان بابتش راحت باشد. پارکینگ پارک ساحلی نمک آبرود ظرفیت هزار دستگاه خودرو دارد. می‌توانید با پرداخت ورودی از پارکینگ داخلی استفاده کنید. اگر هم صدای اذان به گوشتان رسید، تا نمازخانه راهی نیست. برای وضوگرفتن هم در همان حوالی سرویس بهداشتی هست. خدا را شکر برای آفریدن تک‌تک مخلوقاتش و شکر برای دریایی که صدایش به گوشمان می‌رسد.

نکات ضروری

  • کمی پیگیر شرایط این پارک ساحلی ساحلی شدیم. به سختی مجردها را می‌پذیرند. مجردها نمی‌توانند شب را در این پارک بگذرانند و اجازه اقامت چندروزه ندارند.
  • در فصل‌ها پرمسافر ممکن است توریست‌هایی از کشورهای دیگر ببینید. شاید فرهنگ ما و آن‌ها با هم تفاوت‌هایی داشته باشد که شما را مکدر کند.
  • سرویس‌های بهداشتی و دوش‌ها هم تا جایی که شنیده‌ایم وضعیت مناسب و تمیزی ندارند. معمولاً در شلوغی‌های سفر این مشکلات پیش می‌آید.
    امیدواریم مسئولین مجموعه برای این مشکلات کوچک و رفع‌شدنی فکری کنند تا مسافران راحت‌تر باشند؛ البته هرکس با رعایت بهداشت خودش هم می‌تواند محیط و امکانات همگانی را تمیز نگه دارد.

جاهای دیدنی اطراف پارک ساحلی شهرک توریستی نمک آبرود

حالا که تا اینجا آمده‌اید چند روزی بمانید تا باقی جاهای دیدنی نمک آبرود را هم ببینید. این فقط بخش کوچکی از دیدنی‌ها بود. لیستی از جاهای دیدنی را برایتان می‌گذارم.

بهترین زمان سفر به نمک آبرود

فصل بهار و تابستان شاید بهترین زمان سفر به نمک آبرود باشد. در اردیبهشت عطر شکوفه‌های بهارنارنج سرمستتان می‌کند و دامنه کوه‌ها از هر زمانی زیباتر است. در این فصل‌ها که به شمال بروید، در هر منطقه زنان و مردهای کشاورز را در حال برنج‌کاری می‌بینید.

تصویری از طبیعت سرسبز نمک آبرود

تابستان هم مثل بهار از فصل‌های مسافرپذیر شمال است؛ البته شاید شرجی‌بودن آب‌وهوای شمال کمی اذیتتان کند. در نوروز و تعطیلات تابستان جاده‌های این منطقه مملوء از مسافر است. باریکی جاده هم ترافیک بین شهری را چندبرابر می‌کند. اگر در شلوغی طاقتتان کم می‌شود، زمان دیگری را برای آمدن به شمال انتخاب کنید.

تصویری از طبیعت سرسبز نمک ابرود

شمال در پاییز و زمستان تصویر زیبای دیگری از خودش نشان می‌دهد؛ اما باران‌ مهمان همیشگی این فصل‌هاست. از آنجا که چندسالی است، سیل‌هم مهمان جای‌جای کشورمان است، حتماً قبل از سفر هواشناسی را چک کنید.

اقامت در اطراف پارک ساحلی نمک آبرود

سفر یک‌روزه‌به شمال جفاست. چند روزی را مهمان این شهر باشید. پشیمان نمی‌شوید. راستش را بخواهید هزینه اجاره هتل‌ها در این منطقه بالاست؛ اما نگران نباشید. تا دلتان بخواهد سوییت و ویلا با هر امکانات و قیمتی که بخواهید برای اجاره هست.

  • امکانات اقامتی در محوطه پارک ساحلی

تصویری از اقامت در ساحل نمک آبرود

در خود محوطه پارک ساحلی شهرک توریستی نمک آبرود آلاچیق‌هایی برای برپایی چادرهای مسافرتی ساخته‌اند. اگر اقامت در چادر برایتان سخت است، کلبه‌های چوبی و سوییت‌های مبله هم وجود دارد. دیگر انتخابش با خودتان.

مسیر دستری به پارک ساحلی نمک آبرود

از سمت تهران که عازم شمال باشید، بعد از چالوس به نمک آبرود می‌رسید. فاصله چالوس تا نمک آبرود حدود 17 کیلومتر است. فاصله تهران تا نمک آبرود حدود 211کیلومتر است. از تهران تقریباً 4 ساعت در راه هستید تا به نمک آبرود برسید؛ البته اگر ترافیکی نباشد. اگر هم مسیرتان از سمت ساری است، 185کیلومتری را باید برانید که حدوداً 3 ساعت طول می‌کشد.

هزینه ورودی هر ماشین15000 تومان
هزینه ورودی هر ماشین و اسکان شبانه روزی30000 تومان
ساعت بازدید24 ساعته
شماره تماس09112929027
آدرساستان مازندران، چالوس، كيلومتر 12 جاده چالوس - تنكابن، حاشیه شمالی شهرک توریستی نمک آبرود

پارک ساحلی نمک آبرود یکی از بهترین استراحتگاه‌های شمال است. از این پارک هر چه می‌دانستیم برایتان گفتیم. اگر دلتان هوای سفر به شمال را کرده است، تردید نکنید و راه بیوفتید. باعث افتخار ره بال آسمان است که هم‌سفرتان باشد. شاید هم در سفرهای قبلی از این پارک بازدید کرده‌اید. این بار نوبت شماست که از تجربه‌هایتان برایمان بگویید.

در شمال ایران در 17کیلومتری چالوس

بله نمازخانه، دوش، سرویس بهداشتی، محوطه ویژه دوچرخه‌سواری و شنای بانوان، پارکینگ ماشین، رستوران، اقامتگاه شبانه

بله. شهربازی، پاراسل، قایق سواری، جت اسکی، شاتل، شنا، اسب سواری، عکاس‌خانه و …

3.8/5 (8 نظر)
7 نظرات
  1. کامبیز می گوید

    توضیحاتتون بسیار کامل و کارساز بود. ممنون از شما بابت اطلاعات خوبتون

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام کامبیز عزیز
      خوشحالیم که مطلب براتون مفید بوده و ممنونیم که نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید. بی‌شک یادداشت شما باعث می‌شه ما با انرژی و توان بیشتری کار کنیم.

  2. میثم می گوید

    به نظر من بهترین زمان سفر به نمک ابرود، ماه اردیبهشت و مهر هست که هم هوا عالیییییه و هم مسافر نسبت به تابستون کمتره و به راحتی میشه قشنگی های نمک آبرود رو آدم ببینه.

  3. مهدی شیرمحمدی . می گوید

    اصلا جای خوبی نیس ورودی پنجاه هزار میگیرن یه سکو برا چادر زدن بهت میدن که دویست هزار پولشو اول میگیرن .ما پول دادیم بعد که دیدیم جای بدیه اومدیم بیرون پولمون رو پس ندادن .شدن دزد سر گردنه

  4. مهدی شیرمحمدی . می گوید

    شدن دزد سر گردنه .پول ورودی ونصب چادر دویست هزار میگیرن .اگرم خوشت نیومد بیای بیرون پولت رو پس نمیدن

  5. Raha می گوید

    بدتربن جایی بود که رفتم کادر بی ادب و نا متحرم نگهبانا وافعا رفتاراشون افتضاح بود👎👎👎👎

  6. احمدی می گوید

    واقعا جای افتضاحی بود فشاری شدن زنگ زدن پلیس به خاطر دزدی که خودشون کردن به نظرم به جای گرفتن ۲۰۰تومن پول ورودی ی پولی بدین نگهبانی بره مو بکاره

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.