سوغات کیش | خوشمزه و خوشبو و خوش‌پوش

2

کیش جزیره‌ای دیدنی و تفریحی است که در کنار جاذبه های گردشگری و تفریحات هیجان‌انگیزش به منطقه مناسبی برای خرید تبدیل شده است. دلیلش هم این است که کیش اولین منطقه آزاد تجاری در قلب آب‌های خلیج فارس است و بنادر بسیاری دارد. بنابراین هدف مسافران از خرید بلیط هواپیما کیش بعد از تفریح، می‌تواند خرید کالاهای لوکس و خارجی باشد. احتمالاً هنگام خرید، ذهنتان درگیر خرید سوغات هم می‌شود. برای خرید سوغات کیش می‌توانید با اطمینان خاطر از اصل‌بودن برند، کالای مدنظرتان را با بهترین قیمت خریداری کنید. از همین رو در این مقاله از ره بال آسمان اطلاعات جامعی را درباره بهترین سوغات کیش در اختیار شما قرار می‌دهیم تا حین سپری‌کردن هیجان‌انگیزترین بخش سفرتان به کیش، دست پُر به هتل برگردید.

ماهی و میگوی تازه و لذیذ

حتماً در طول سفرتان به جزیره کیش ماهی‌های لذیذ و خوش‌طعم جنوب را تست کرده‌اید و مزه‌اش هنوز زیر زبانتان مانده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید ماهی و میگو را می‌توانید به عنوان سوغاتی تهیه کنید. ممکن است این سوال برای شما پیش آید که از کجا و چطور ماهی و میگو کیش را تهیه کنیم؟ از آن‌جایی که بیشتر بومیان کیش ماهیگیر هستند و از همین راه کسب درآمد می‌کنند، بازار وسیعی تحت عنوان بازار ماهی فروشان کیش در سال 1392 افتتاح شده است. برای خرید ماهی و میگو می‌توانید سری به این بازار بزنید. در این بازار بزرگ انواع مختلفی از جمله ماهی سنگسر، ماهی هامور و ماهی مقوا عرضه می‌شوند.

بازار ماهی فروشان کیش از 12 غرفه عرضه ماهی و همچنین 2 غرفه جهت پاک‌کردن ماهی و میگو تشکیل شده است. هرروزه ماهی‌های تازه توسط صیادان بومی شکار و در این بازار عرضه می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم در روزهای پایانی سفرتان با مراجعه به بازار ماهی فروشان، ماهی و میگو را در بسته‌های وکیوم‌شده به‌عنوان سوغاتی برای خود و اطرافیانتان خریداری کنید و نگران حمل و نقل آن نباشید. اگر هم مسافتتان دور است یا سفرتان همچنان ادامه دارد، می‌توانید اطلاعات فروشنده‌هایی را بگیرید که سفارش ارسال محصولات دریایی به سراسر ایران را قبول می‌کنند. با این حساب بعد از رسیدن به شهر خود می‌توانید سفارش خود را ثبت کنید و پس از دریافت آن، عزیزانتان را به یک وعده غذایی لذیذ جنوبی دعوت کنید تا خستگی سفرتان از تن بیرون برود.

پوشاک برند و باکیفیت

جزیره کیش مراکز خرید متعددی دارد که اکثر آن‌‌ها در مجاورت یکدیگر قرار دارند. بنابراین می‌توانید بدون اتلاف وقت از تمام آن‌ها بازدید کنید. مراکز خرید پردیس 1 و 2، زیتون و پانیذ بهترین مکان برای خرید سوغاتی هستند. مراکز خریدی که معرفی شد در زمینه پوشاک، کیف و کفش، ساعت و عینک فعالیت می‌کنند و اجناسشان نیز از لحاظ کیفی قابل اعتماد هستند. در صورتی که علاقه دارید بیشتر درباره بهترین مراکز خرید کیش بدانید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله مراکز خرید کیش را بخوانید.

لوازم آرایشی اصل

لوازم آرایشی کیششاید به گوشتان خورده باشد که خرید لوازم آرایشی در جزیره کیش، مقرون‌به‌صرفه‌تر از سایر شهرهای ایران است. وجود مراکز خرید متعدد و همچنین نمایندگی برندهای معروف، امکان خرید لوازم آرایشی اصل و برند را برای بانوان فراهم کرده است. اکثر فروشنده‌های پاساژهای کیش در واردات و پخش برندهای معروف اروپایی با قیمت‌های پایین‌تر از سایر شهرها فعالیت دارند. ازجمله این برندها می‌توان به لورئال L’Oréal، ایو روشه Yves Rocher و گینو Guinot اشاره کرد. برندهای معروف آرایشی بهداشتی در جزیره کیش امکان خرید کرم پودر، کرم دور چشم، شامپو و پاک کننده‌های آرایشی را با ضمانت اصالت چه به‌عنوان سوغاتی و چه برای مصرف شخصی خودتان فراهم کرده‌اند.

قهوه و کاپوچینوهای معروف

قهوه و نسکافه ازجمله اقلامی هستند که می‌توانید به‌عنوان سوغات کیش خریداری کنید. تقریباً در تمام مراکز خرید کیش امکان خرید انواع قهوه‌های اصل فراهم شده است. اگر می‌خواهید از بهترین و باکیفیت‌ترین برندهای قهوه، کاپوچینو یا کافی میکس را بشناسید کافی است سَری به فروشگاه‌های کیش بزنید و به میزان دلخواه از آن‌ها خرید کنید.

شکلات‌های خوشمزه خارجی

بدون شک شکلات از محبوب‌ترین خوراکی‌ها در تمام دنیا است. تقریباً تمام افراد فارغ از سن و جنسیت، شکلات را دوست دارند. کمتر کسی پیدا می‌شود که بتواند به شکلات نه بگوید! حال از شما می‌پرسیم چه نوع شکلاتی دوست دارید؟ شکلات شیری یا کاکائویی؟ تلخ یا شیرین؟ ترافلی یا ویفری؟ «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» را به خاطر دارید؟ فکر کنید بلیط ویژۀ طلایی پنهان در زَروَرَق شکلات‌های ویلی وانکا را به مقصد کیش پیدا کرده‌اید و می‌توانید خود را غرق در دریاچه شکلات‌های خوشمزه جزیره کیش کنید. جزیره کیش یکی از مقاصد خرید شکلات‌‌های لوکس و خوشمزه خارجی است. بسته‌بندی این شکلات‌ها بسیار شیک و هوس‌برانگیز است و به‌وفور در کیش پیدا می‌شوند. به‌همین‌دلیل بسیاری از افراد شکلات را به‌عنوان سوغاتی کیش انتخاب می‌کنند.

خرما و مرکبات طلا سیاه جنوب

در ایران کمتر کسی پیدا می‌شود که آوازه خرمای جنوب به گوشش نرسیده باشد یا حتی طعم لذیذ آن را دوست نداشته باشد. خرما میوه‌ای بسیار خوشمزه و لذیذ است که در تمام دنیا طرفداران خاص خودش را دارد. جنوب ایران به دلیل شرایط آب و هوایی، منطقه مناسبی برای تولید خرما است. خرما که با نام طلای سیاه جنوب از آن یاد می‌شود، مورد استقبال بسیاری از گردشگران قرار می‌گیرد. شما می‌توانید بعد از ثبت لحظاتی به‌یادماندنی و خاص، هنگام بازگشت از این جزیره زیبا، خرمای کیش را به‌عنوان سوغات شیرین برای دوستان خود ببرید.

 

ادویه‌جات خوش عطر و بو

ادویه جات خوش عطر و بوتا اینجای سفرتان حتماً غذاهای جنوبی را تست کرده‌اید و مطمئنیم شما هم با ما موافق هستید که طعم ماهی که در جزیره کیش نوش جان کرده‌اید، هیچ جای دنیا برایتان تکرار نخواهد شد. بعد از تست‌کردن ماهی و غذاهای محلی جنوبی، حتماً این سوال ذهن شما را درگیر خود کرده که چرا طعم آن‌ها اینقدر لذیذ است؟ بیایید از یک راز سر به مهر برایتان پرده برداریم؛ راز خوشمزه‌شدن غذاهای جنوبی استفاده از ادویه‌های ترکیبی و معرکه جنوبی است که عطر و طعم فوق‌العاده‌ای را به غذاها می‌دهند. ادویه‌های جنوب، ترکیبی از جوز هندی، هل سبز، زیره سیاه، زیره سبز، ساقه زعفران، بادیان رومی، میخک، جوز بویا، گشنیز، زردچوبه، گرد لیمو و آویشن است. اگر دوستانی دارید که عاشق تست‌کردن طعم‌های خوشمزه و ناب هستند، ادویه‌های کیش می‌تواند سوغاتی مناسب برای آن‌ها باشد.

گشت‌وگذار در پاساژهای کیش و خرید سوغاتی بسیار سرگرم‌کننده است. از طرفی تنوع محصولات آن‌قدر زیاد است که شما دست خالی به هتل بازنمی‌گردید. امیدواریم در این مقاله با بهترین سوغاتی‌های کیش آشنا شده باشید. تجربه خود از سفر به کیش و خرید سوغاتی را با ما و سایر خوانندگان ره بال آسمان به اشتراک بگذارید.

2 نظرات
  1. پریسا می گوید

    من خودم حنا گرفتم برای سوغاتی:))))) این طرح هایی که میزنن روی دست خیلی قشنگن حتما امتحان کنید

  2. ماجدبلوچ می گوید

    عکس های صنایع دستی کیش زیاد نیست اینجا هم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.