حمل و نقل عمومی در کیش + قیمت ?

1

آیا از حمل و نقل عمومی در جزیره کیش اطلاعی دارید؟ یا برای شما این سوال پیش آمده که حمل و نقل در کیش به چه صورت است؟ از هزینه‌های حمل و نقل چطور؟ با خبر هستید یا نه؟ جزیره کیش که با نام مروارید خلیج فارس شناخته می‌شود، یک جزیره کوچک است که همچون نگینی در قلب جنوب ایران می‌درخشد. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید کیش، یکی از 5 منطقه‌ای در جهان است که اکسیژن موجود در آنجا خالص است. می‌دانید این به چه معناست؟ یعنی حتی بیماران ریوی هم در سفر به کیش نیازی به همراه‌داشتن کپسول اکسیژن ندارند. همچنین جزیره کیش به دلیل داشتن تفریحگاه‌های زیبا، شرایط منطقه‌ای و جغرافیایی به یکی از مناطق گردشگری و تفریحی پرطرفدار تبدیل شده است و سالانه مسافران زیادی سراغ خرید بلیط هواپیما کیش می‌روند تا به این جزیره سفر کنند. به همین دلایل هر ساله نزدیک به 2 میلیون گردشگر از کیش بازدید می‌کنند. یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برای گردشگران به وجود می آید در رابطه با سیستم حمل و نقل عمومی کیش است که ما در این مقاله به تفصیل این موضوع را بررسی کرده‌ایم.

بهتر است بدانید انواع مختلف وسایل حمل و نقل عمومی در سراسر کیش وجود دارند که به ارائه خدمات به مسافران می‌پردازند. نرخ کرایه هر کدام از این وسایل نقلیه متفاوت؛ اما مشخص است. بنابراین اگر قصد سفر به جزیره کیش را دارید و می‌خواهید متناسب با بودجه خود در جریزه کیش رفت و آمد کنید؛ ادامه مطلب را از دست ندهید و با ره بال آسمان همراه باشید.

تاکسی

حمل و نقل عمومی کیش با تاکسی

در جزیره زیبای کیش که قدم بگذارید دو نوع تاکسی سفید و زرد رنگ برای تردد در سطح جزیره می‌بینید. ازطرفی اتومبیل‌هایی جهت حمل بار نیز در دسترس هستند. چنانچه در هر زمان و هرکجای جزیره احتیاجی به تاکسی داشته باشید، فقط کافی است با یکی از مراکز تاکسیرانی تماس بگیرید تا در اولین فرصت برای شما ماشین ارسال شود. اگر بخواهیم به‌طور مختصر این تاکسی‌های مسافربری را معرفی کنیم باید بگوییم خودروهای لوکسی از برندهای تویتا، هیوندا و غیره در صنف تاکسیرانی کیش مشغول به فعالیت هستند. این تاکسی‌های لوکس معمولاً ظاهری شیک، صندلی‌های راحت، سیستم‌های خنک‌کننده و صوتی با کیفیت عالی در اختیار گردشگران قرار می‌دهند تا تجربه لذت‌بخشی از سفر به کیش در ذهنشان ثبت شود.

تاکسی آنلاین کیش

در میان تاکسی‌هایی که برایتان معرفی کردیم، تاکسی اینترنتی آی کیش نیز وجود دارد. این نوع تاکسی، همچون اسنپ و تپ‌سی قابل استفاده می‌باشد و فقط مختص تردد در جزیره کیش می‌باشند. برای نصب اپلیکیشن آن باید به سایت app.kish.ir مراجعه کنید و بسته به سیستم عامل گوشی، نسخه اندروید یا IOS آن را دریافت کنید.

با این تفاسیر اگر می‌خواهید با تهیه بلیط هواپیما به کیش سفر هوایی داشته باشید؛ خیالتان از بابت تردد در سطح جزیره راحت باشد. کافی است با نصب اپلیکیشن آی کیش درخواست تاکسی آنلاین بدهید؛ از تاکسی خطی های کیش که معمولاً در نزدیکی تمام مراکز دیدنی و گردشگری حضور دارند استفاده کنید یا شماره تماس شرکت‌های تاکسی‌رانی فعال در کیش را ذخیره داشته باشید:

تاکسی لندن

تاکسی‌های سیاه که با نام تاکسی لندن شناخته می‌شوند یکی از نمادهای شهر لندن هستند. جالب است بدانید شما می‌توانید از این تاکسی‌های خاص برای رفت‌وآمد در سطح جزیره کیش  استفاده کنید. یکی از نقاط مثبت این تاکسی‌ها آن است که امکان سوارشدن افراد معلول و سالمندانی که ویلچر دارند نیز وجود دارد و رانندگان تاکسی‌های لندن نیز افرادی بسیار مجرب و آموزش‌دیده هستند. به صورت کلی قیمت تاکسی های لندن چندان تفاوتی با قیمت سایر تاکسی‌های جزیره ندارد.

ون

ون هایی که برای تردد در سطح جزیره قرار دارند جزو ارزان ترین وسایل حمل و نقل عمومی کیش محسوب می‌شوند. هزینه استفاده از ون به‌عنوان وسیله نقلیه عمومی در کیش، بسیار ارزان‌تر از تاکسی تلفنی و خطی است. یکی دیگر از مزایای استفاده از این ون‌ها برخلاف سایر شهرهای ایران، خلوت بودن آن‌ها است که در نزدیکی اکثر جاذبه‌های دیدنی کیش هم ایستگاه دارند. به عنوان مثال یکی از جاهای دیدنی کیش که می‌توانید با ون به آنجا بروید، ساحل مرجان است.

اجاره خودروهای لوکس

اگر شخصی ماشین‌باز هستید و از طرفداران پروپاقرص سری فیلم‌های Fast & Furious می‌باشید، سفر به کیش را حتماً به شما توصیه می‌کنیم. شما در این سفر می‌توانید خاطرات هیجان‌انگیزی را برای خود و همراهانتان رقم بزنید چراکه در جزیره کیش امکان اجاره خودروهای لوکس و خفن برای گردشگران فراهم شده است. اجاره کردن خودرو های لوکس یکی از تفریحات جذاب در جزیره کیش است. شما می‌توانید انواع خودروهای خارجی لوکس شاسی بلند، کروک و اسپورت را اجاره کنید. اگر تصمیم خود را برای اجاره ماشین در کیش گرفته‌اید بهتر است با روال اجاره خودروها آشنا باشید. شرایط اجاره این خودروها پیچیدگی خاصی ندارد و کافی است مدارک شناسایی معتبر، گواهینامه و یک فقره چک بسته به قیمت ماشین، برای ضمانت سالم برگرداندن خودرو، به شرکت اجاره‌دهنده خودرو تحویل دهید.

مبلغ چک ضمانت که برای اجاره خودروهای لوکس دریافت می‌شود، بسته به نوع ماشین متغیر می‌باشد. مبلغ چک ضمانت خودروهایی مانند اسپورتیج، اپتیما و سورنتو به مبلغ 5-1 میلیون می‌باشد که 300 هزار تومان از این مبلغ بابت جریمه اختصاص داده شده است و در صورت عدم تخلف به شما بازگردانده می‌شود. همچنین تمام ماشین‌ها بیمه هستند؛ اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که در صورت واردکردن خسارت به خودرو، تا سقف 12 میلیون تومان از شخصی که خودرو را اجاره کرده، گرفته می‌شود و بالاتر از 12 میلیون تومان را بیمه پرداخت می‌کند.

از شما می‌خواهیم به ما بگویید قصد اجاره چه ماشینی را در کیش دارید. لامبورگینی یا تویتا کمری؟ آزرا یا مازراتی؟ بنز SLC یا اسپورتیج؟ ?? اگر بلیط هواپیما تهران به کیش را تهیه کرده‌اید و هوای اجاره تنها لامبورگینی هوراکان در کیش به سرتان زده، فراموش نکنید که باید 100 میلیون تومان پول نقد در چمدان همراه خودتان بیاورید.

سایت های اجاره دهنده ماشین در کیش:

کیش آنلاین | کیش اسپید سفر نیکان

حمل و نقل در کیش با خودرو شخصی

تعدادی از افراد هستند که ترجیح می‌دهند با ماشین شخصی خود به کیش بروند تا در هنگام گشت‌وگذار در اطراف جاذبه‌های تفریحی بتوانند راحت باشند. شاید برای شما این سوال به وجود آید که هزینه حمل خوردرو به کیش و سایر هزینه‌های آن چقدر است؟ به‌طورکلی قیمت رفت‌وبرگشت با لندینگ کرافت در حدود 500 هزار تومان می‌باشد اما ممکن است برای نوروز و تعطیلات نرخ آن تغییر کند. بهترین کار ممکن این است که از طریق بندرعباس خودتان را به بندر چارک برسانید و از طریق شناورهای مخصوص حمل خودرو یا لندینگ کرافت سفر رویایی خود را به جزیره کیش آغاز کنید. توصیه می‌شود تا قبل از غروب آفتاب خودتان را به بندر چارک برسانید، زیرا تماشای غروب آفتاب تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش برای شما به همراه خواهد داشت.

بهتر است این نکته را مدنظر داشته باشید که برای سفر به کیش با ماشین شخصی، باید مدارک ماشین به همراه معاینه فنی و همچنین کارت شناسایی معتبر تمام سرنشینان ماشین را به همراه خود داشته باشید.

در پایان مقاله باید بگوییم که جزیره کیش سیستم حمل و نقل پیشرفته و خدمات مناسب و متنوعی برای سهولت در رفت و آمد در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. تجربه سفرتان به کیش و استفاده از وسایل نقلیه عمومی و یا اجاره خودروهای لوکس را با ره بال آسمان و سایر خوانندگان در میان بگذارید.

1 نظر
  1. درسا اسفندیاری می گوید

    کاش تاکسی های اینترنتی مثل اسنپ تو کیش وجود داشت. کرایه ماشین های دربست خیلی بالاست، آدم پیاده بره به صرفه تره.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.