پارک کوهساران اهواز | بام باشکوه شهر

1

وقتی به شهر اهواز آن هم در فصل تابستان سفر می‌کنید، از شدت گرمای آزاردهنده آن کلافه می‌شوید و به دنبال جایی دنج می‌گردید تا هوای گرم را کم‌تر احساس کنید. این مکان می‌تواند پارک کوهساران اهواز باشد که با رفتن به آن و دیدن سرسبزی چمن‌ها، درختان و گل‌های رنگارنگش احساس شادابی دوچندانی را به دست خواهید آورد. این تفرجگاه را به نام بام اهواز می‌شناسند؛ زیرا در منطقه‌ای ساخته شده است که شهر اهواز را می‌توان از بالا مشاهده کرد. در ادامه مقاله به معرفی این جای دیدنی در شهر اهواز پرداخته‌ایم. با ما تا پایان مقاله همراه باشید.

بام اهواز کجاست؟

پارک کوهساران اهواز همان بام اهواز است. این پارک در شرق این شهر و روی تپه‌های باستانی این شهر در جنوب غرب ایران احداث شده است. برای دسترسی به ‌این پارک در بلوار نواب صفوی باید حرکت کرده تا به خیابان شهید کریم باوی برسید. پس از رسیدن به ‌این خیابان، پارک کوهساران اهواز را در پشت حصیرآباد مشاهده می‌کنید.

نمایی از تپه‌های باستانی شرق اهواز

این تفرجگاه دیدنی و خاطره‌انگیز روی تپه‌های باستانی شرق اهواز جا خوش کرده است. بر بالای این تپه‌ها هم مخازن آبی وجود دارد که به منبع آب معروف هستند. به لحاظ زمین‌شناسی این منطقه به یکی از دوره‌های زمین‌شناختی تعلق دارد و به لحاظ تاریخی هم روایت‌گر تاریخ طولانی‌مدت اهواز به شمار می‌رود.

پارک کوهساران اهواز را بیشتر بشناسیم

نمایی از بام اهواز

بام اهواز لقب برازنده‌ای است که به پارک کوهساران اهواز داده شده است. با رفتن به ‌این پارک و تماشای اهواز، گویی این شهر در زیر پاهای شماست. خیره‌شدن به دوردست‌ها و کرانه‌های اهواز برای بازدیدکنندگان لذت بسیاری دارد. وقتی در این پارک روی نیمکت‌ها و صندلی‌ها می‌نشینید، خیابان‌ها، کوچه‌ها، محله‌ها، معابر خودروها، خانه‌ها و… همگی در چشمانتان کوچک به نظر می‌رسند. همه این‌ها در مجموع منظره‌ای شگفت‌انگیز و به‌یادماندنی را ایجاد می‌کند.

نمایی از دریاچه‌ای مصنوعی پارک کوهساران

در این پارک دریاچه‌ای مصنوعی هم ساخته شده است که با نشستن یا قدم‌زدن در اطراف آن احساس مطبوع و خاطره‌انگیزی را تجربه خواهید کرد. پس از یک گردش و تفریح دل‌چسب در پارک کوهساران اهواز صرف غذای خوش‌طعم در رستورانی که در نزدیکی پارک قرار دارد هم بسیار لذت‌بخش و خوشایند خواهد شد. پس از صرف غذا می‌توانید در آلاچیق‌های متعددی که در پارک ساخته شده‌اند، بنشینید و استراحت کنید.

بام اهواز که به آن پارک سنگی هم می‌گویند در دهه 1380 ساخته شده است. در فاصله کمی از این پارک نیز تپه باستانی آسیه‌آباد قرار دارد. با شناسایی قبرهای تاریخی تپه پارک کوهساران می‌توان به وجود شهر باستانی هرمز اردشیر که در دوه ساسانیان بوده است پی برد.

هیجان راپل‌سواری در پارک کوهساران اهواز

نمایی از راپل سواری

از تفریحات مهیج و بسیار پرطرفدار در بام اهواز که جوانان به آن علاقه بسیاری دارند، راپل سواری است. اگر به ‌این پارک رفتید راپل‌ سواری را هم می‌توانید امتحان کنید. با استفاده از راپل مسافت طولانی اول تا آخر پارک را در ارتفاع طی می‌کنید و زیبایی این پارک را از بالا به تماشا می‌نشینید. البته برای استفاده از این تفریح مهیج نکات ایمنی و اصول اولیه را رعایت کنید تا دچار آسیب‌های جبران‌ناپذیر نشوید.

جاهای دیدنی نزدیک پارک کوهساران اهواز

وقتی به پارک کوهساران اهواز بروید، بیشتر از چند ساعت تفریحتان در آنجا طول نخواهید کشید. ضمن اینکه بهتر است شب را به این مکان بروید تا گرمای هوا آزارتان ندهد. در طول روز هم بد نیست به جاهای دیگر در نزدیکی این تفرجگاه بروید که همگی جزء جاهای دیدنی اهواز در خوزستان به شمار می‌روند. در آنجا می‌توانید تفریحات و سرگرمی‌های جدیدی را تجربه کرده و در کارنامه خاطرات خود به استان خوزستان آن‌ها را ثبت کنید.

  • پل طبیعت

از جمله جاهای دیدنی اهواز پل طبیعت است. این پل به طول 500 متر روی رود کارون احداث شده است. این پل فلزی با عرض 5متری خود یک پل پیاده‌رو به شمار می‌رود. در یک سوی این پل پارک لاله و در سوی دیگر آن پارک ساحلی قرار دارد. پل طبیعت، آن دو پارک را به یکدیگر پیوند می‌دهد.

  • پل سفید

پل سفید اهواز که بین بخش شرقی و غربی اهواز ارتباط برقرار می‌کند، یکی از جاهای دیدنی در نزدیکی پارک کوهساران است. با دیدن این پل فلزی که روی پایه‌های بتنی ساخته شده است، حیرت‌زده می‌شوید. به اطراف این پل که بنگرید پارک‌ها و فضاهای سرسبزی را می‌بینید که در آن‌ها رستوران‌های شیکی ساخته شده است. به این ترتیب با بازدید از این پل و گردش و تفریح در پارک‌های اطراف آن و همچنین خوردن غذایی دل‌چسب در رستوران‌هایش یک خاطره به‌یادماندنی را برای خود رقم می‌زنید.

  • پارک زیتون

نمایی از پارک زیتون اهواز

یکی از تفرجگاه‌های زیبای اهواز، پارک زیتون است که در خیابانی به همین نام واقع شده است. این پارک از قدیمی‌ترین پارک‌های اهواز محسوب می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم در سفرتان به اهواز از این پارک تماشایی هم دیدن کنید.

پارک لاله

در یک طرف پل طبیعت پارک لاله جا خوش کرده است که منظره‌ای تماشایی از فضای سبز و درختان سرسبز است. در این پارک شما می‌توانید از رودخانه، شهربازی و پارک بادی دیدن کنید و لحظات خوش و به‌یادماندنی را برای خود رقم بزنید. برای سرگرمی بازدیدکنندگان نیز امکاناتی از جمله وسایل ورزشی، غرفه‌های تغذیه، میز شطرنج و پینگ‌پنگ دایر شده است.

مسیر دسترسی

هزینه ورودیرایگان
ساعت دسترسی24 ساعته
آدرس اهواز بلوار نواب صفوی، نبش خیابان شهید کریم باوی، پشت حصیر آباد و منبع آب

اهواز به عنوان مرکز استان خوزستان شهری زیبا و خاطره‌انگیز است. با رفتن به پارک کوهساران اهواز که بر بلندای تپه‌های شرق این شهر جا خوش کرده است، لحظات شاد و مفرحی را تجربه خواهید کرد. استشمام هوای دل‌چسب بر بلندی تپه و تماشای منظره خاطره‌انگیز اهواز از بالا قطعاً خوشایند آن‌هایی خواهد بود که از این پارک بازدید می‌کنند. اگر هم تاکنون به شهر اهواز و پارک کوهساران این شهر سفر کرده‌اید، خوشحال می‌شویم نظرات و خاطرات خود را با ره بال آسمان به اشتراک بگذارید.

با توجه به گرم بودن هوای اهواز، بهترین زمان برای تفریح و گشت‌وگذار در این پارک فصل پاییز است.

به ‌این منظور می‌توانید در هتل‌ها و مهمان‌سراهای مجهز و همچنین سوئیت‌ها و آپارتمان‌های اهواز اقامت داشته باشید.

وسایل شخصی ضروری مثل عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب، ترجیحاً کلاه آفتاب‌گیر، وسایل مختصر پیک‌نیک به سلیقه خودتان و کفش مناسب پیاده‌روی.

5/5 (1 نظر)
1 نظر
  1. رها می گوید

    از اینکه این همه اسامی جاهای مختلفش شبیه اسامی مشابه توی تهرانه شوکه شدم؛ مثلاً کوهسار، پارک لاله و پل طبیعت؛ ولی آخه شما جذابیت رو ببین. دریاچه مصنوعیشون مرغ دریایی داره. با اینکه خیلی اهل پارک‌گردی نیستم؛ اما دلم می‌خواد برم پارک لالۀ اهواز. خیلی فضای داخلیش قشنگه، خیلی خوشم اومد. برای راپل‌سواری هم خیلی دودلم چون یه‌کمی از ارتفاع می‌ترسم؛ اما با محاسبۀ تعداد جیغ بر ثانیه ممکنه تصمیم بگیرم اونم امتحان کنم. توی عکس که فقط اولش پیدا بود، هر وقت آخرش رو دیدم کجاست تصمیم می‌گیرم، خلاصه از قدیم‌وندیم هم گفتن که احتیاط شرط عقله دیگه:)))

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.