کوش آداسی ترکیه | ملاقات با پرنده ها در جزیره ای زیبا

0

عنوان مقاله‌مان را خوانده‌اید؟ ملاقات با پرنده‌ها یعنی چه؟ اجازه بدهید که با شرح معنی واژه کوش آداسی، این شهر زیبای ترکی را به شما معرفی کنیم. کوش آداسی کجاست و اصلا معنای آن چیست؟ کوش آداسی یا قوش‌آداسی به زبان ترک‌ها یعنی جزیره قوش. قوش هم نام پرنده‌ای است. اما ارتباط پرنده با جزیره کوش آداسی چیست؟ شکل این جزیره شبیه سر پرنده است و به همین خاطر، نام مذکور را برای آن انتخاب کرده‌اند.

پس تا اینجا نام کوش آداسی را برایتان شرح دادیم. حالا می‌خواهیم به سراغ معرفی این شهر ساحلی برویم. قطعا شما دوست عزیزی که مشغول مطالعه این مقاله هستید، دست‌کم یک بار به ترکیه سفر کرده‌اید یا درباره شهرهای مختلف و مقاصد گردشگری پرطرف‌دارش در میان ایرانی‌ها شنیده‌اید. واقعیت این است که ترکیه زیبایی‌های زیادی دارد. پس محبوبیت و شهرت زیادش در میان گردشگران ایرانی اصلا عجیب نیست. اما کوش آداسی کجاست و چرا باید به عنوان یکی از مکان‌های جذاب ترکیه روی آن حساب کرد؟ در این مقاله از همه اینها برایتان خواهیم گفت.

کوش آداسی کجاست و چه جذابیت‌هایی دارد؟

کوش آداسی در ساحل دریای اژه قرار دارد. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم که این شهر کجاست باید به نزدیکی آن به شهر معروف ازمیر در ترکیه اشاره کنیم. این شهر ساحلی هم طبیعتی دیدنی دارد و هم آثار تاریخی و مکان‌هایی با پیشینه‌ای باستانی که بازدید از آن را جذاب می‌کند. یعنی با سفر به کوش آداسی می‌توانید با یک تیر به چند هدف بزنید.

نمایی کلی از جزیره کوش آداسی

همین ویژگی آن یعنی متنوع‌بودن نوع نقاط گردشگری‌اش است که باعث می‌شود در فصولی مانند بهار و تابستان، عده زیادی از گردشگران خارجی روانه شهر شوند و باعث رونق قایق‌سواری و گشت‌وگذار بیش از هر زمان دیگری شود. البته یادتان باشد که تابستان‌های این شهر کمی گرم است و اگر دوست دارید در زمانی راهی این مکان شوید که هوا در ایدئال‌ترین حالت خود قرار دارد، باید حوالی اردیبهشت زیبا را انتخاب کنید. نکته دیگری درباره آب‌وهوای کوش آداسی وجود دارد؛ این مکان زمستان‌هایی سرد و برفی ندارد. یعنی نهایت سرمای زمستانی در آنجا به شکل بارندگی ظهور می‌کند.

تاریخ و گذشته کوش آداسی

کوش آداسی جزیره زیبایی است که قدمت آن به حوالی سه هزار قبل از میلاد می‌رسد. این یعنی با مکانی روبه‌رو هستیم که می‌تواند تاریخی فوق‌العاده به بازدیدکنندگانش ارائه کند. برای مثال شهر باستانی پرینه در کوش آداسی قرار دارد. این شهر قدیمی از ۴۰۰ سال قبل از میلاد مسیح تاکنون، بخشی از جزیره را به خودش اختصاص داده است.  البته تنها بقایایی از آن در کوش آداسی دیده می‌شود. مثلا سرستون‌ها و آمفی‌تئاتری که ظرفیتی در حدود ۶ هزار نفر داشته است.

ویدیوی جذاب از کوش آداسی

جذابیت‌های کوش آداسی

اگر بخواهیم از جذابیت‌های این جزیره زیبا برایتان بگوییم، حرف و گفتنی زیاد است. اجازه بدهید که با در نظر گرفتن سلیقه‌های متنوع و مختلف، موارد جذاب سفر به کوشی آداسی را مطرح کنیم.

خرید در کوش آداسی

شما را نمی‌دانیم اما معمولا بسیاری از مسافران ترکیه در سفرشان به این کشور و بازدید از شهرهای مختلف، ضمن لذت‌بردن از دیدنی‌های طبیعی و تفریحی، شیفته خرید هم هستند. یعنی دوست دارند به مراکز خرید ترکی بروند و در میان فروشگاه‌های متنوع ‌آنها به گردش و خرید بپردازند. اگر اهل خرید هستید یا همراهانتان در سفر از شیفتگان خرید هستند، باید بدانید که این جزیره مکانی فوق‌العاده برای این کار است.

در این شهر، فروشگاه‌ها و مراکز خرید متنوعی وجود دارد. مراکزی که در میان آنها قیمت‌های متعادل و متوسط زیاد است. یعنی با مراکز خریدی به‌شدت لوکس و گران روبه‌رو نمی‌شوید. پس خیالتان از بابت مراکز خرید و قیمت‌ها هم در کوشی آداسی کاملا راحت باشد.

سافاری در جزیره

تورهای سافاری جزیره هم بسیار دیدنی و جذابند. در این تورها با ماشین‌هایی مانند جیپ صحرایی، گردشگران را به تماشای دور و اطراف جزیره می‌برند. حوالی جزیره کوش آداسی بسیار سبز و زیباست و گشت‌وگذار در آنجا می‌تواند روزی خوش را برایتان رقم بزند.

پارک و تفریحات آبی

پارک آبی کوش آداسی

تفریحات آبی هم در این جزیر به راه است. وجود پارک‌های آبی به شما اجازه می‌دهد تا در میان وسایل بازی و سرسره‌های آبی بچرخید و حسابی بازی کنید. مثلا پارک آدالند از جمله پارک‌های آبی پرهیجانی است که در سفرتان باید رفتن به آن را در نظر داشته باشید. اگر اهل کشتی‌سواری باشید که بعید است نباشید و از این کار خوشتان نیاید هم در کوشی آداسی، فرصتی ایدئال برای رفتن به میان آب‌های زلال دریای اژه برایتان فراهم خواهد بود.

غواصی و شنا

در جزیره‌ای تمیز، زیبا و در کنار ساخلی دیدنی باشید و آب‌تنی نکنید؟ معلوم است که نمی‌شود در کوش آداسی دل را به دریا نزد و آب‌تنی نکرد. غواصی و شنا در آب‌های زلال و استراحت در سواحل هم می‌تواند گزینه‌ای درجه یک برای گذران بخشی از سفرتان به این شهر ترکی باشد.

استفاده از مراکز خدماتی و رفاهی

یکی دیگر از جذابیت‌های کوش آداسی، مراکز اسکان و اقامتی آن است. یعنی هتل‌هایی که در این شهر وجود دارد، کیفیت‌ها و درجه‌بندی‌های متنوعی دارند. گزینه‌های مطلوب به خاطر وجود جزیره و امکان اشراف به دریا در کنار امکانات بسیار خوبی که ارائه می‌دهند، اقامت‌تان در این شهر را به‌یادماندنی می‌کنند. علاوه بر مراکز اقامتی، رستوران‌های این جزیره هم بسیار مطرح و معروفند. غذاهای دریایی و غذاهای ویژه ترک‌ها در این شهر بسیار خوشمزه و محبوب است.

حرف پایانی

ترکیه کشور زیبایی است. حتی اگر از این کشور خوشتان نیاید و آن را برای سفر دوست نداشته باشید هم نمی‌توانید منکر زیبایی‌های آن شوید. یکی از مزایای اصلی گردشگری در ترکیه و شهرهای زیبای آن مانند کوش آداسی در این است که با یک تیر به چند نشان می‌زنید. یعنی چه؟ یعنی هم به جایی می‌روید که طبیعت و به ویژه دریای زیبایش، روحتان را جلا می‌دهد و هم خرید و تفریحات متنوع که به طبیعت ربطی ندارند در آن وجود دارد.

آثار تاریخی و قدیمی ارزشمند هم در ترکیه قابل‌بازدید است. ساختمان‌ها و مراکز خرید مدرنی که حس قدم‌زدن در شهری متجدد را در شما بیدار می‌کند هم از دیگر جذابیت‌های شهرهای ترکی است. اگر دوست دارید که ترکیه زیبا را بیشتر بشناسید، شاید بد نباشد که به کوش آداسی هم فکر کنید و مقصد بعدی‌تان را این شهر قرار بدهید.

کوشی آداسی و زیبایی‌های متنوع آن می‌توانند سفری رمانتیک و عاشقانه برای زوج‌ها ترتیب بدهند و برای افراد ماجراجو و اهل گشت‌وگذار هم از تنوع زیادی برخوردار است. در یک سفر خانوادگی‌ هم امکان تفریحاتی باب دندان همه اعضای خانواده در این شهر فراهم است. جای شکی برای رفتن به کوش آداسی باقی نیست. هست؟

شما به کوش آداسی سفر کرده‌اید؟ اگر پاسختان مثبت است، خوشحال می‌شویم که در بخش نظرات از خاطرات و تجربه‌هایتان برایمان بیشتر بگویید؟ اگر هم هنوز به این شهر نرفته‌اید، آیا میل و علاقه‌ای برای بازدید از آن در شما ایجاد شده است؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.