هزینه سفر به کیش | راهنمایی کامل برای برآورد هزینه‌های سفر

جزیره کیش از محبوب‌ترین، جذاب‌ترین و بی‌نظیر‌ترین مقاصد گردشگری جنوب ایران است. سالانه میلیون‌ها گردشگر از سراسر ایران و جهان، با خرید بلیط هواپیما کیش، به‌سوی این جزیره روانه می‌شوند تا اوقات خوشی را برای خود رقم زده و سفر به‌یاد‌ماندنی را در آن تجربه کنند. سؤالی که برای بسیاری از افراد پیش از تصمیم‌گیری برای سفر به کیش مطرح می‌شود این است که هزینه سفر به کیش چقدر است؟ در‌واقع افراد می‌خواهند که بدانند سفر به کیش چه هزینه‌هایی دارد و با چه بودجه‌ای می‌توان به این جزیره سفر کرد. از‌این‌رو ما بر آن شدیم مطلبی در تکمیل راهنمای سفر کیش ارائه دهیم و در آن به‌طور اختصاصی در‌خصوص هزینه‌های سفر به این جزیره سخن بگوییم. از‌این‌رو اگر خیال سفر به این جزیره رؤیایی را در سر دارید، در این مطلب همراه ما باشید تا بتوانید با اطلاعاتی کامل، خود را برای تجربه سفری دلپذیر و به‌یاد‌ماندنی آماده کنید. 

هزینه سفر به کیش بدون تور

هزینه سفر به کیش بدون تور

اگر قصد دارید بدون تور به جزیره دوست‌داشتنی و جذاب کیش سفر کنید، خرید بلیط هواپیما، قطار یا اتوبوس بر عهده خودتان خواهد بود. در این حالت هزینه رفت‌و‌آمد جزو مهم‌ترین و مؤثر‌ترین هزینه‌های سفر شما شمرده می‌شود. از‌این‌رو در ادامه به بررسی هزینه سفر به کیش با وسایل نقلیه مختلف پرداخته‌ایم. 

  • هزینه خرید بلیط هواپیما کیش

هزینه خرید بلیط هواپیما کیش

ساده‌ترین، بهترین و سریع‌ترین راه برای رسیدن به جزیره زیبای کیش، سفر هوایی است. شما می‌توانید از هر‌کجای ایران، با خرید بلیط هواپیما کیش، به فرودگاه رفته، سوار هواپیما شوید و در کمتر از ۲ ساعت، به این جزیره برسید. بلیط هواپیمای کیش قیمت ثابت و مشخصی ندارد و بر‌اساس فاکتور‌های مختلفی نظیر نوع ایرلاین، زمان سفر، زمان خرید بلیط و… متفاوت خواهد بود. از‌این‌رو پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع دقیق از هزینه خرید بلیط هواپیما کیش، به سایت ره بال آسمان مراجعه کرده و با وارد کردن مبدأ، مقصد و همچنین تاریخ سفر، قیمت دقیق بلیط هواپیما را مشاهده کنید. 

تهراناز 500.000تومان تا ۲.۲۰۰.۰۰۰ تومان
مشهداز ۵۰۰.۰۰۰ تومان تا ۲.۲۰۰.۰۰۰ تومان
اصفهاناز 500.000 تومان تا 2.200.000 تومان
کرماناز ۷۰۰.۰۰۰ تومان تا 1.200.000 تومان
رشتاز ۸۰۰.۰۰۰ تومان تا ۱.۵۰۰.۰۰۰ تومان
ساریاز 1.000.000 تومان تا ۲.۲۰۰.۰۰۰ تومان
شیرازاز ۵۰۰.۰۰۰تومان تا ۱.۵۰۰.۰۰۰ تومان
اهوازاز ۱.۵۰۰.۰۰۰ تومان تا ۲.۰۰۰.۰۰۰ تومان
بندرعباساز ۷۰۰.۰۰۰ تومان تا ۲.۰۰۰.۰۰۰ تومان
  • هزینه خرید بلیط قطار بندرعباس

هزینه خرید بلیط قطار بندرعباس

سفر هوایی تنها روش سفر به کیش نیست و امکان سفر به این جزیره به‌صورت زمینی و دریایی نیز وجود دارد. یکی از این روش‌ها، سفر با قطار است. همان طور که می‌دانید، جزیره کیش در میان آب‌های نیلگون خلیج فاس جای خوش کرده و به همین سبب امکان دسترسی به آن به‌صورت مستقیم با قطار وجود ندارد. اگر انتخاب شما برای سفر به کیش، قطار باشد، باید برای خرید بلیط قطار بندر‌عباس اقدام کنید. سپس از بندر‌عباس به بندر چارک یا بندر آفتاب رفته و در آنجا سوار شناور‌های مسافر‌بری شده و خود را به جزیره زیبای کیش برسانید. 

با این اوصاف هزینه سفر به کیش با قطار متشکل از هزینه خرید بلیط قطار بندر‌عباس، هزینه کرایه تاکسی یا ون برای رسیدن به بندر چارک یا بندر آفتاب و همچنین هزینه بلیط شناور مسافر‌بری می‌شود. این هزینه‌ها نیز دائماً درحال تغییرند؛ از‌این‌رو شما می‌توانید پس از مشخص شدن زمان دقیق سفر خود، با یک جست‌و‌جوی ساده در اینترنت، از هزینه دقیق هر‌یک از این مطلع شوید. 

هزینه بلیط قطار از مبدأ مدنظر تا بندرعباس ⇐ هزینه کرایه تاکسی یا ون تا بندر آفتاب یا بندر چارک ⇐ هزینه بلیط کشتی تا جزیره کیش 
از تهران به بندرعباس۴تخته چهار ستاره ارگ: 630.000 تومان
چهارتخته چهارستاره غزال: 463.000 تومان
۶ تخته سه ستاره: 299.000 تومان
از مشهد به بندرعباسچهارتخته چهار ستاره ویژه: 640.000 تومان
چهارتخته چهارستاره: 580.000 تومان
۶ تخته سه ستاره: 440.000 تومان
از اصفهان به بندرعباسچهار تخته چهار ستاره: 325.000 تومان
از یزد به بندرعباسچهار تخته چهار ستاره: 270.000 تومان
چهار تخته سه ستاره: 256.000 تومان
شش تخته سه ستاره: 180.000 تومان
  • هزینه خرید بلیط اتوبوس بندرعباس

هزینه خرید بلیط اتوبوس بندرعباس

کم‌هزینه‌ترین روش سفر به کیش، سفر با اتوبوس است. البته باید این را هم در نظر داشته باشید که در‌صورت انتخاب اتوبوس، مسیر طولانی‌تری را در پیش خواهید داشت که ممکن است برایتان خسته‌کننده و آزار‌دهنده باشد. مراحل سفر به کیش با اتوبوس نیز تا حد زیادی شبیه به سفر با قطار است. برای این کار پیش از همه باید برای خرید بلیط اتوبوس بندرعباس اقدام کنید. هزینه بلیط اتوبوس بندرعباس بر‌اساس زمان سفر و همچنین مبدأ حرکت شما متفاوت خواهد بود. تنها نکته‌ای که باید بدانید این است که قیمت بلیط اتوبوس تحت هر شرایطی، بسیار کمتر از بلیط قطار و هواپیماست؛ از‌این‌رو اگر بودجه کمی دارید و می‌خواهید هزینه سفر به کیش را تا حد ممکن کاهش دهید، سفر با اتوبوس می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. 

هزینه سفر به کیش با اتوبوس شامل هزینه بلیط اتوبوس ⇐ هزینه کرایه تاکسی یا ون برای رفتن به بندر چارک یا بندر آفتاب ⇐ هزینه بلیط شناور‌های دریایی برای رسیدن به جزیره کیش می‌شود. 
تهراناز 419.000 تا 360.000 تومان
اهوازاز 419.000 تا 375.000 تومان
اصفهاناز 285.000 تومان
شیراز209.000 تومان
کرمان از 109.000 تومان تا 200.000 تومان
بوشهراز 256.000 تومان
کرجاز 460.000 تومان
شهرکرد285.000 تومان
زاهدان از 238.000 تومان
قزویناز ۵۰۳.۰۰۰ تومان
قماز 362.000 تومان
کرمانشاهاز ۵۸۰.۰۰۰ تومان
همدان۵۸۰.۰۰۰ تومان
یزد از 134.000 تا 235.000 تومان
  • هزینه سفر با ماشین شخصی به کیش 

هزینه سفر با ماشین شخصی به کیش 

سفر با خودرو شخصی مزایای بسیاری به‌همراه دارد. در چنین سفری افراد فضای شخصی خود را دارند و می‌توانند هر‌طور که می‌خواهند از مسیر سفر لذت ببرند. همچنین سفر با خودرو شخصی باعث می‌شود که هزینه حمل‌و‌نقل در مقصد سفر نیز بسیار کاهش یابد. چنانچه شما نیز سفر با خودرو شخصی را ترجیح می‌دهید، برای رسیدن به جزیره کیش باید ابتدا خود را به بندر چارک برسانید. در بندر چارک امکان حمل خودرو‌های شخصی افراد با لندینگ کرافت به جزیره کیش وجود دارد. هزینه سفر به کیش با ماشین شخصی نیز شامل هزینه بنزین، هزینه انتقال خودرو با لندینگ کرافت و عوارض ورود خودرو به کیش می‌شود. هزینه کلی رفت‌و‌برگشت خودرو به جزیره کیش ۲میلیون و ۳۰۰هزار تومان بوده و عوارض ورود خودرو به کیش نیز فقط ۲۹۵هزار تومان است. 

نکته: توجه کنید که هزینه‌های اعلام‌شده مربوط به سال ۱۴۰۲ است و هر‌ساله تغییر می‌کنند. 

هزینه سفر به کیش با تور 

هزینه سفر به کیش با تور 

سؤالی که برای بسیاری از افراد مطرح می‌شود این است که سفر به کیش با تور مقرون‌به‌صرفه‌تر است یا بدون تور؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که به‌صورت کلی و در روزهای عادی سفر با تور هزینه بیشتری به‌همراه دارد؛ اما مزیت شرکت در تور این است که با ثبت نام در آن، دیگر لازم نیست وقت و انرژی خود را برای پیدا کردن بلیط، خرید بلیط، پیدا کردن هتل یا اقامتگاه مناسب و رزرو آن صرف کنید. از دیگر مزایای سفر با تور نیز وجود تور لیدر، برگزاری برنامه‌های جذاب، گشت‌و‌گذار در جزیره، بازدید از بهترین جاذبه‌ها و مراکز تفریحی و… اشاره کرد. 

اگر به دنبال سفر به کیش با تور و قیمت مناسب هستید، باید در روزهای رکود سفر و ماه‌‌هایی مثل مرداد یا پایان تعطیلات نوروزی اقدام کنید. در این روزها جزیره تا حد زیادی خلوت است و تورها با قیمت بسیار مناسبی برگزار می‌شود. ضمن اینکه اگر تورتان با هتل‌های کم‌ستاره باشد، تا حد بسیاری قیمت تور کاهش پیدا می‌کند. البته درصورت انتخاب تور کیش در روزهای گرم سال، باید صابون هوای گرم و شرجی را هم به تنتان بزنید.

سایر هزینه های سفر به کیش

سایر هزینه های سفر به کیش

هزینه های سفر به کیش فقط به هزینه‌های رفت‌و‌آمد محدود نمی‌شود. در چنین سفری باید بودجه‌ای مناسب برای سایر هزینه‌ها، نظیر هزینه اقامت در کیش،‌ هزینه خورد و خوراک،‌ هزینه تفریح و سرگرمی و … نیز اختصاص دهید. در ادامه به‌طور مفصل راجع‌به هر‌یک از این گزینه‌ها توضیح داده‌ایم: 

  • هزینه اقامت در کیش 

هزینه اقامت در کیش 

هزینه اقامت در کیش بر‌اساس نوع هتل، ویلا یا سوئیتی که انتخاب می‌کنید متفاوت خواهد بود. هزینه اقامت در هتل های کیش از شبی حدود یک میلیون تومان شروع می‌شود و به شبی ۱۲ میلیون تومان نیز می‌رسد. از‌این‌رو شما می‌توانید بر‌اساس بودجه و معیار‌های خود، بهترین هتل را برای اقامت در کیش انتخاب کنید. 

نام هتلتعداد ستاره‌هاقیمت هر شب اقامتآدرس
پالاس۵ ستارهاز 2.900.000 تا 5.000.000 تومانكيش، مابین میدان سیری و میدان داریوش
هتل پانوراما کیش۵ ستارهاز 1.800.000 تا 3.600.000کیش، بلوار رودکی، روبروی برج دیپلمات
هتل آرامیس پلاس کیش۵ ستارهاز ۹۰۰.۰۰۰ تا 1.100.000 تومانکیش، میدان پردیس
هتل ترنج کیش۵ ستارهاز 3.900.000 تا 18.000.000 تومانکیش، میدان جاسک، ابتدای جاده جهان، مجموعه گردشگری و هتل دریایی ترنج
هتل آرامیس کیش۴ ستارهاز 300.000 تا 5.000.000 تومانكيش، ميدان پرديس
هتل ارم کیش۴ ستارهاز 1.000.000 تا 12.000.000 تومانكيش، بلوار خيام
هتل فلامینگو کیش۴ ستارهاز 3.400.000 تا 6.000.000 تومانكيش، میدان امیر کبیر، بلوار دریا
هتل آرامش کیش۳ ستارهاز ۵۰۰.۰۰۰ تا 1.300.000 تومانکیش، میدان ساحل، جنب بازار زیتون
هتل سارا کیش۳ ستارهاز ۷۰۰.۰۰۰ تا 5.000.000 تومانکیش، جنب بازار پردیسان، خیابان رودکی
هتل ققنوس کیش۲ ستارهاز ۳۰۰.۰۰۰ تا 1.000.000 تومانکیش، ميدان اميرکبير، خيابان دانش ۱، مجتمع هتل ها
هتل آپارتمان فارابی کیش۲ ستارهاز ۵۰۰.۰۰۰ تا ۴.۰۰۰.۰۰۰ تومانکیش، میدان سنائی، خیابان کناره، جنب ساختمان ۲۰
مجتمع اقامتی رویال کیشبدون ستارهاز 650.000 تا 1.100.000 تومانجزیره کیش، شهرک صدف، فاز ۱، خیابان کرمان، تقاطع کوچه هرمزگان، مجتمع اقامتی رویال هاوس
  • هزینه خورد و خوراک در کیش

هزینه خورد و خوراک در کیش

شک نداشته باشید که هزینه صرف وعده‌ای غذا در جزیره کیش بسیار زیاد است؛‌ اما خبر خوب این است که در این جزیره، به‌قدری رستوران‌های متعدد و متنوعی وجود دارند که افراد با هر سلیقه، بودجه و ذائقه‌ای بتوانند غذای باب میل خود را میل کنند. علت گرانی غذا هم مشخص است. جزیره کیش، جزو مناطق توریستی کشور شمرده می‌شود و به‌صورت کلی قیمت یک وعده غذای خاص در رستوران‌های کیش، گران‌تر از قیمت همان غذا در رستوران‌های سایر شهر‌های ایران است؛ اما با‌این‌حال شما می‌توانید با مراجعه به رستوران‌های معمولی این جزیره، غذا‌هایی با قیمت مناسب نیز میل کنید.

یک وعده غذا در رستوران لوکساز پرسی ۵۰۰هراز تومان تا ۱.۲۰۰.۰۰۰ تومان
یک وعده غذا در رستوران لوکساز پرسی ۱۵۰هزار تومان تا ۵۰۰هزار تومان
فست فود ایتالیاییاز پرسی ۲۰۰هزار تومان
فست فود معمولیاز پرسی ۱۲۰هزارتومان
ساندویچ سرداز ۵۰هزار تومان
  • هزینه تفریح و سرگرمی در کیش

هزینه تفریح و سرگرمی در کیش

چنانچه عاشق تجربه تفریحات آبی هستید، کیش مقصدی رؤیایی برای شما خواهد بود. البته لازم است بدانید که تفریحات آبی این جزیره ارزان نیستند و باید بودجه‌ای جداگانه و مناسب برای آن‌ها اختصاص دهید. از محبوب‌ترین تفریحات آبی کیش می‌توان به گشت دور جزیره با کشتی‌های تفریحی، غواصی، پاراسل، شاتل، تور سافاری، قایق‌سواری با کایاک و… اشاره کرد. اوشن پارک (پارک آبی) نیز جزو جذاب‌ترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های تفریحی جزیره شمرده می‌شود. هزینه تفریحات مختلف در جزیره کیش، دائما در حال تغییر است؛ از‌این‌رو شما می‌توانید در هر زمانی که در‌حال برنامه‌ریزی برای سفر و محاسبه هزینه سفر به کیش بودید، با یک جست‌و‌جوی ساده در اینترنت، از هزینه دقیق تفریحات مختلف در این جزیره مطلع شوید. 

نوع تفریحشروع قیمت ازمدت زمان لازم برای تفریح
غواصی معمولی: ۲۵۰هزار تومان
ویژه: ۵۰۰هزار تومان
هزینه عکاسی: بین ۱۱۰ تا ۱۵۰هزار تومان
۱۰ دقیقه آموزش، 20 دقیقه زیر آب
اسکوتر غواصی ۴۵۰هزار تومان15 تا 20 دقیقه
جت اسکی۵۰۰هزار تومان
15 دقیقه
اسکی روی آب۲۲۰هزار تومان
20 دقیقه
پاراسل۳۰۵هزار تومان40 دقیقه گشت دریایی
6 تا 7 دقیقه بر فراز دریا
شاتل۱۱۰هزار تومان15 تا 20 دقیقه
بنانا۱۰۰هزار تومان15 تا 20 دقیقه
فلای برد۴۵۰هزار تومان
15 تا 20 دقیقه
پدل برد۲۲۰هزار تومان1 ساعت
کایت بردینگ۴۵۰هزار تومان15 تا 20 دقیقه
قایق های بادبانی کاتامارا20 دقیقه: ۱۱۰هزار تومان
۶۰ دقیقه: ۱۸۰هزار تومان
۱۲۰ دقیقه: ۲۴۰هزار تومان
۲۰، ۶۰ و ۱۲۰ دقیقه
قایق های تندرو تک موتوره 20 دقیقه: 90هزار تومان
۶۰ دقیقه: 270هزار تومان
۱۲۰ دقیقه: 360هزار تومان
۲۰، ۶۰ و ۱۲۰ دقیقه
قایق های تندرو دو موتوره20 دقیقه: 120هزار تومان
۶۰ دقیقه: 360هزار تومان
۱۲۰ دقیقه: 480هزار تومان
۲۰، ۶۰ و ۱۲۰ دقیقه
کشتی گوهر کیش650 هزار تومان۲ ساعت
کشتی آکواریم کیش400 هزار تومان۲ ساعت
کشتی آرتمیس کیش400 هزار تومان۲ ساعت
کشتی نوید دریا کیش۳۰۰ تا ۵۰۰هزار تومان۲ ساعت
قایق‌های کف شیشه‌ای۱۴۰هزار تومان۱ ساعت
ماهیگیریشروع قیمت بسته به نوع ماهیگیری از 550,000 تومانحداقل ۲ ساعت
تم پارک آبی اوشننیمه وقت: ۲۱۳هزار تومان
تمام‌وقت: ۳۰۰هزار تومان
حداقل ۲ ساعت
پلاژهاشروع از ساعتی ۲۵ هزار تومانبسته به انتخاب خودتان از 9صبح تا 7 شب

در این مطلب از مجله گردشگری ره بال آسمان، به‌طور مفصل در‌خصوص «هزینه سفر به کیش» سخن گفتیم. آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ آیا تا‌کنون تجربه سفر به کیش را داشته‌اید؟‌ آيا هزینه مؤثر دیگری وجود دارد که آن را در این مطلب عنوان نکرده باشیم؟‌ به نظر شما برای سفر به کیش چه مقدار بودجه نیاز است؟‌ اگر تا‌کنون تجربه سفر به این جزیره رؤیایی را داشته‌اید، از شما می‌خواهیم که این بار شما راهنمای ما و مخاطبان خوش‌سفرمان باشید و برایمان از تجربیات خود بنویسید و اطلاعات مفیدتان را با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات بسته شده است.