پاساژ مهتاب مشهد | بهترین مرکز خرید کتاب در مشهد

5

این روزها در شهر مشهد می‌توانیم شاهد ده‌ها مرکز خرید بزرگ، مدرن و امروزی باشیم. مراکز خریدی که بسیار مجلل و بزرگ‌اند و ظاهر زیبایی دارند؛ اما در این میان، شاید بازدید از بازارچه‌ای کوچک در بافت قدیمی مشهد نیز خالی از لطف نباشد. امروز قصد داریم باهم سری به پاساژ مهتاب مشهد بزنیم، یکی از قدیمی‌ترین بازارچه‌های کتاب این شهر. اگر به کتاب و کتاب‌خوانی علاقه‌مندید، با ما همراه باشید.

پاساژ مهتاب مشهد کجاست؟

پاساژ مهتاب در خیابان سعدی و نزدیک میدان سعدی واقع شده است.

دسترسی به پاساژ مهتاب مشهد

  • دسترسی با وسیله نقلیه شخصی

دو طرف خیابان سعدی امکان پارک خودرو نیست و در صورت پارک‌کردن خودرو در این منطقه، وسیله نقلیه شما به پارکینگ راهنمایی و رانندگی منتقل می‌شود. خوشبختانه ۲ پارکینگ عمومی در ابتدا و انتهای خیابان سعدی تعبیه شده است که می‌توانید وسیله نقلیه خود را داخل آن پارک کنید. یک پارکینگ ابتدای خیابان سعدی، کنار دکه نان و کیک رضوی و دیگری انتهای خیابان و پشت ایستگاه مترو قرار دارد.

برای دسترسی به این پاساژ، می‌توانید خودتان را به میدان شهدا برسانید. از آنجا وارد خیابان دانشگاه شوید و به‌سمت میدان سعدی مسیر را ادامه دهید. پس از آن وارد خیابان سعدی شوید و وسیله نقلیه خود را در پارکینگ قرار دهید.

  • دسترسی با وسایل نقلیه عمومی

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به پاساژ مهتاب ایستگاه مترو سعدی است. این ایستگاه دقیقاً دور میدان سعدی واقع شده است و فاصله بسیار کمی تا پاساژ مهتاب دارد.

هزینه ورودی:رایگان
ساعات بازدید:شنبه تا چهارشنبه از ۹ تا ۲۰
آدرس:مشهد، خیابان سعدی، پاساژ مهتاب

معرفی پاساژ مهتاب مشهد

تصویری از پاساز مهتاب مشهد

به‌صورت کاملاً مختصر و مفید باید بگوییم که پاساژ مهتاب مشهد نسخه کوچک‌شده میدان انقلاب تهران است. این بازارچه سنتیِ ۴طبقه مرکز خرید و فروش انواع کتاب تحصیلی در زمینه‌های مختلف محسوب می‌شود. جالب است بدانید پاساژ مهتاب با حدود ۴۰ سال قدمت، یکی از قدیمی‌ترین پاساژهای مشهد نیز به حساب می‌آید.

بهتر است بدانید در این پاساژ خبری از کتب تاریخی، رمان و غیره نیست.
  • تاریخچه ساخت و کاربری این پاساژ | از لوازم خیاطی تا دندان‌پزشکی و کتاب

ساخت پاساژ مهتاب مشهد به سال ۱۳۵۶ بازمی‌گردد. در طول مدت این سال‌ها، بارها و بارها کاربری آن عوض شده است. گفتنی است که برای مدتی این پاساژ بورس خیاطی بوده و پس از آن فروشگاه‌های کالای دندان‌پزشکی در این پاساژ حضور داشتند. حتی هنوز هم به‌طور انگشت‌شمار می‌توانید شاهد حضور شرکت‌های فروش کالاهای پزشکی و دندان‌پزشکی در این پاساژ باشید.

تصویری از پاساژ مهتاب

ظاهر این پاساژ بسیار قدیمی است؛ اما داخل آن را به‌صورت کامل بازسازی کرده‌اند. به‌سبب قرارگیری این پاساژ در مجاور خیابان دانشگاه و خیابان سعدی، به‌تدریج پاساژ مهتاب تبدیل به پاساژی برای خریدوفروش کتاب‌های درسی شد. امروزه اکثر دانشجویان و دانش‌آموزان برای تهیه کتاب‌های درسی و کمک‌آموزشی خود راهی پاساژ مهتاب می‌شوند.

برای اطلاع از جزییات دیگر سفر به مشهد، مقاله زیر را مطالعه کنید:
راهنمای سفر مشهد

راهنمای طبقات پاساژ مهتاب

  • طبقه منفی دو | انواع فروشگاه کتاب دست‌دوم

در طبقه منفی دوم پاساژ مهتاب مشهد می‌توانید انواع فروشگاه کتاب دست‌دوم را پیدا کنید. کتاب بسیار ارزشمند است. بخشی از ارزش آن به‌خاطر محتوا و بخشی دیگر به‌خاطر صفحات کاغذی است که از درختان سرسبز آن را تولید کرده‌اند. مخصوصاً کتب دانشگاهی و کمک‌درسی که فقط برای مدتی خاص کاربرد دارند و پس از تمام‌کردن این کتاب‌ها، دیگر نیازی به آنها نخواهید داشت. از‌این‌رو شما می‌توانید کتاب‌های خود را که دیگر نیازی به آنها ندارید، در طبقه منفی دو پاساژ مهتاب بفروشید.

تصویری از مغازه های کتاب فروشی در پاساژ مهتاب

معمولاً قیمت خرید کتاب ثابت است و ۳۰درصد قیمت فروش آن را کسر کرده و از شما خریداری می‌کنند. البته کتاب‌های بسیار قدیمی شاید ارزش کمتری داشته باشند و فقط برای بازیافت و به‌عنوان کاغذ باطله آنها را خریداری کنند. خرید کتاب دست‌دوم و فروش آنها پس از استفاده بهترین گزینه محسوب می‌شود. این‌طور، هزینه بسیار کمی را برای خرید کتاب پرداخت خواهید کرد.

جالب است بدانید طبقه منفی دو پاساژ مهتاب بزرگ‌ترین مرکز خرید و فروش کتاب دست‌دوم در تمام استان خراسان رضوی است.
  • طبقه همکف و منفی یک | انواع انتشاراتی‌ها و کتاب‌های نو

در طبقات همکف و منفی یک پاساژ مهتاب مشهد می‌توانید شاهد حضور ناشرهای مختلف باشید که کتاب‌های نو خود را در زمینه‌های مختلف عرضه می‌کنند. ناشرهای مختلف در زمینه‌های تخصصی و متفاوت خود معمولاً فعالیت می‌کنند. همین مسئله یافتن کتاب مدنظرتان را ساده‌تر خواهد کرد؛ مثلاً انتشارات «زبانکده فرزانگان» ارائه‌دهنده انواع کتاب‌های خارجی دانشگاهی و غیردانشگاهی در این پاساژ است.

تصویری از پاساژ مهتاب

اگر به تابلوی ورودی پاساژ مهتاب نگاه کنید، خواهید دید در پایین سمت راست عبارت «بازارچه کتاب» و در پایین سمت چپ، عبارت «قطعات الکترونیکی» نوشته شده است. در حقیقت باید بدانید که ۸۰ درصد مغازه‌های این پاساژ کتاب‌فروشی و ۲۰ درصد باقی فروشنده قطعات الکترونیکی‌اند. این فروشگاه‌های لوازم الکترونیکی به‌صورت پراکنده در این پاساژ حضور دارند و چند باب آنها را می‌توانید در طبقات همکف و منفی یک بیابید.

برای آشنایی با سایر جاذبه‌های دیدنی مشهد، مقاله زیر را مطالعه کنید:
جاهای دیدنی مشهد
  • طبقه اول | مخصوص فروش لوازم الکترونیکی

نمایی از مغازه های پاساژ مهتاب

خب حالا نوبت به طبقه اول می‌رسد. طبقه اول روی همکف، مخصوص فروش لوازم الکترونیکی است. در این طبقه می‌توانید انواع فروشگاه لوازم الکترونیکی، برندهای کامپیوتری، قطعات الکترونیکی، فلش مموری، کارت حافظه و از این قبیل وسایل را بیابید.

گفتنی است که اولین مرکز تخصصی لامپ ال ای دی مخصوص رشد گیاه نیز در تمام کشور نیز داخل پاساژ مهتاب مشهد قرار دارد.

 

خب دوستان و همراهان عزیز ره بال آسمان، شما به‌صورت کامل با پاساژ مهتاب مشهد آشنا شدید. آیا تا به حال از مراکز خرید مشهد یا از این پاساژ دیدن کرده‌اید؟ به‌نظر شما، ترکیب فروشگاه‌های کتاب و لوازم الکترونیکی منطقی به نظر می‌رسد؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر همراهان در میان بگذارید. فراموش نکنید بی‌صبرانه منتظر خواندن نظرات و تجربیات شما عزیزان همراه هستیم. ما را بیش از این منتظر نگذارید.

پاساژ مهتاب در خیابان سعدی و نزدیک میدان سعدی قرار دارد.

خیر، این پاساژ فاقد پارکینگ اختصاصی برای مراجعه‌کنندگان است.

خیر، این مرکز جمعه تعطیل است.

بهترین مسیر دسترسی از طریق ایستگاه مترو سعدی است.

بله. طبقه منفی دو پاساژ مهتاب بزرگ‌ترین مرکز خرید و فروش کتاب دست‌دوم در تمام استان خراسان است.

3.8/5 (6 نظر)
5 نظرات
  1. کتابفروشی شهر آفتاب می گوید

    کتاب فروشی شهر آفتاب در نزدیکی پاساژ مهتاب با جای پارک مناسب و تنوع بسیار زیاد عناوبن میدان سعدی نبش چمران 2 تلفن پنج رقمی 05133132

  2. شیوا کرامت می گوید

    سلام ممنون از معرفی جامع و خوبی که داشتید. من معمولا کتاب های دست دوم رو از سایت ریباکس تهیه می کنم خیلی راحت هست کیفیت بالایی داره
    http://www.rebox.ir
    سایت ریباکس

  3. سعید می گوید

    سلام. ممنون از معرفی خوبتون. پاساژ مهتاب برای خرید و فروش کتاب‌های آموزشی مدرسه و دانشگاه و آزمون‌هایی مثل کنکور و… مناسبه؛ اما جای پارک خیلی بد گیر میاد. پیشنهاد می‌کنم در صورت لزوم حتما با وسلیل نقلیه عمومی برید.

    1. بانو تقیان می گوید

      ممنونیم سعید عزیز
      بله این منطقه تقریباًمی‌شه گفت هیچ جای پارکی نداره و گاهی توی طرح ترافیک هم هست. خوبی مکان شاینه که تا ایستگاه مترو سعدی، فاصله چندانی نداره و دانشجوها می‌تونن با مترو خودشون را خیلی راحت به این مرکز برسونن.

    2. بانو تقیان می گوید

      ممنونیم سعید عزیز
      بله این منطقه تقریباً می‌شه گفت هیچ جای پارکی نداره و گاهی توی طرح ترافیک هم هست. خوبی مکان شاینه که تا ایستگاه مترو سعدی، فاصله چندانی نداره و دانشجوها می‌تونن با مترو خودشون را خیلی راحت به این مرکز برسونن.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.