پل معلق مشگین شهر | تجربه هیجان در ارتفاعی سرگیجه‌آور

1

پل معلق مشگین شهر جایگاه خود را به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی اردبیل محکم کرده است. این پل معلق روی رودخانه خروشان خیاوچایی کشیده شده تا گردشگران عبوری تماشایی و هیجان‌انگیز را تجربه کنند. جالب است بدانید این پل در خاورمیانه نظیر ندارد و عنوان بلند‌ترین پل معلق خاورمیانه را از آن خود کرده. به همین دلیل نه‌تنها ایران‌گردها، بلکه گردشگران خارجی نیز راه مشگین شهرِ اردبیل را در پیش می‌گیرند. اگر می‌خواهید گذری هیجان‌انگیز از پلی مرتفع داشته باشید که در قعر آن رودخانه‌ای می‌خروشد، با ما همراه باشید تا با هم ببینیم با انجام چه کارهایی گردشگری در پل معلق مشگین شهر بیشتر از همیشه خوش می‌گذرد.

پل معلق مشگین شهر کجاست؟

مرتفع‌ترین پل خاورمیانه در منطقه خیاو تا گردولی استان اردبیل قرار دارد. این پل در منطقه‌ای با مساحتی حدود ۱۳۰ هکتار احداث شده است. در کنار بازدید از پل معلق، انواع ورزش‌های هوایی، رستوران‌گردان،‌ سوئیت‌های اقامتی، بالن‌سواری، پارک‌ جنگلی،‌ شهربازی و بازارچه‌های سوغاتی و صنایع‌دستی در منطقه گردشگری خیاو تا گردولی مشاهده می‌شود. به لطف این امکانات در کنار عبور از یکی از مرتفع‌ترین پل‌های معلق دنیا، فرصتی برای طبیعت‌گردی جانانه‌ای پیدا می‌کنید. حتی اگر راهی دیگر جاهای دیدنی مشگین شهر نشوید، باز هم حضور در پل معلق، نمایی تماشایی از دریاچه‌ و آتشفشان خفته سبلان را پیش روی شما قرار می‌دهد.

معرفی پل معلق مشگین شهر

برای تعریف‌و‌تمجید از پل معلق کافی است به این نکته اشاره کنیم که این پل ماحصل هنر و دانش مهندسان ایرانی است. طراحان برای ساخت این پل از یکی از زیباترین پل‌های معلق جهان الهام گرفته‌‌اند. این پل کاپیلانوی (Capilano) نام دارد و در ونکوور کانادا واقع شده است.

تصویری از پل مشگین شهر

از زیبایی‌ پل معلق که بگذریم به مکان احداث آن می‌رسیم. این پل روی دره‌ای سرسبز با ارتفاعی حدود ۸۰ متر کشیده شده است. رودخانه خروشان خیاوچای از زیر پل عبور می‌کند تا گذر از آن جلوه‌ای هیجان‌‌انگیز و تماشایی داشته باشد. پل معلق به‌رغم طول ۳۶۵ متری، فقط ۲ متر عرض دارد. این شرایط باعث شده تا به مقدار بسیار کمی احساس کنید که پل زیر پای شما می‌لرزد. لرزش پل، نمای هیجان‌انگیز آن به قعر دره و وزش نسیم در ارتفاعات، هیجان‌ را در عبور از پل به اوج می‌رساند.

جاذبه های گردشگری پل معلق مشگین شهر

در گوشه‌و‌کنار پل معلق جاذبه های گردشگری هیجان‌انگیزی به چشم می‌خورد که به‌راحتی نمی‌توان از کنار آن‌ها گذشت. برای اینکه در گشت‌و‌گذار در استان اردبیل بیشتر به شما خوش بگذرد، پیشنهاد می‌کنیم حتماً جاذبه های گردشگری زیر را امتحان کنید.

  • طبیعت‌گردی با قالیچه پرنده

تصویری از پل معلق مشگین شهر

در میان تمامی جاذبه های پل مشگین شهر، قالیچه پرنده از همه جذاب‌تر است. این قالیچه معلق درواقع سازه‌ای مستحکم با ۶ صندلی است. در ابتدا زیر سازه قالیچه‌ای پهن شده بود. به همین دلیل به آن نام قالیچه معلق داده‌اند. این روزها شیشه‌ای بسیار مستحکم جای قالیچه را گرفته است. این سازه هیجان‌انگیز گردشگران را با سرعتی آرام در ارتفاع زیاد حرکت می‌دهد.

  • زیپ‌لاین سواری بر فراز ابرها

برای شما گفتیم که پل معلق مشگین شهر روی مکانی دره‌‌مانند کشیده شده است. این شرایط باعث شده تا در کنار پل، زیپ‌لاین طولانی ساخته شود. این زیپ‌لاین چیزی حدود ۳۵۰ متر دارد و یکی از طولانی‌ترین زیپ‌لاین‌های ایران به حساب می‌آید. زیپ‌لاینی که از آن صحبت می‌کنیم در ۳ مسیر موازی کشیده شده است. به لطف این شرایط ۳ گردشگر همزمان می‌توانند در مسیری ۳۵۰ متری زیپ‌لاین سواری کنند.

  • سواری با شترهای خجالتی و اسب‌های نجیب

تصویری از شتر سواری در پل معلق مشگین شهر

پس از اینکه هیجان خود را در عبور از پل معلق حسابی تخلیه کردید، سواری با اسب و شتر می‌چسبد. اسب‌های نجیب و شترهای خجالتی در انتهای پل انتظار گردشگران را می‌کشند. سواری با این حیوانات دوست‌داشتنی لطف حضور در طبیعت را دوچندان می‌کند.

بهترین زمان بازدید از پل معلق مشگین شهر

تصوری از پل معلق مشگین شهر

استان اردبیل بهارهای دلکش و تابستان‌های دلنشینی دارد. با این حساب شرط عقل این است که بهار یا تابستان را برای گشت‌و‌گذار در مشگین شهر و بازدید از پل معلق انتخاب کنید. ناگفته نماند گرد طلایی که پاییز روی درختان منطقه می‌پاشد نیز شرایطی تماشایی برای سیاحت در مشگین شهر مهیا می‌کند. این سکه روی دیگری نیز دارد و به دنبال دلپذیر شدن هوا، گردشگران بیشتری راهی پل معلق می‌شوند. به همین دلیل با افزایش قیمت نسبی در هزینه های سفر اردبیل روبه‌رو می‌شوید.

جاهای دیدنی نزدیک به پل معلق مشگین شهر

مشگین شهر دیار مناظر طبیعی زیبا و مردمان مهمان‌دوست است. انصافاً باید گفت حیف است اگر راهی مشگین شهر شوید و سری جاهای دیدنی آن نزنید. به این ترتیب اگر راهی مشگین شهر هستید، در کنار بازدید از پل معلق، سری به جاهای دیدنی نزدیک این پل بزنید.

  • چشمه‌های آبگرم مشگین شهر

چشمه های آبگرم مشگین شهر از دیرباز تاکنون مرهم درد مردمان این منطقه بوده است. چیزی حدود ۱۰ چشمه آبگرم در دورونزدیک این شهر وجود دارد. در میان تمامی این چشمه‌ها، مجتمع آب‌درمانی وله زیر را پیشنهاد می‌کنیم. این مجتمع در فاصله‌ای حدود ۸ کیلومتری مشگین شهر خودنمایی می‌کند.

  • روستای اونار

تصویری از روستای اونار

به گردشگرانی که از طبیعت سرسبز مشگین شهر سیر نمی‌شوند، گشت‌و‌گذار در روستای اونار را پیشنهاد می‌‌کنیم. این روستا در همسایگی پل معلق قرار دارد. با حضور در روستای اونار نه‌تنها فرصتی برای روستاگردی پیدا می‌‌کنید، بلکه می‌توانید سوغاتی‌های محلی بگیرید و با دستی پر به دیار خود باز گردید.

  • کوه سبلان

تصویری از کوه سبلان

حتی اگر تاکنون پای شما به طبیعت زیبای استان اردبیل باز نشده، باز هم مطمئن هستیم نام قله سبلان به گوش شما خورده است. این کوه در ۲۵ کیلومتری جنوبی مشگین شهر سربه‌فلک کشیده است. سبلان حدود ۶۰ کیلومتر ارتفاع دارد و کوه‌نوردان را به مصاف می‌کشد.

اقامت در نزدیکی پل معلق مشگین شهر

تصویری از هتل نور سبلان

جاهای دیدنی مشگین شهر به اندازه‌ای است که سیاحت در آن چندین روز طول می‌کشد. با این حساب اگر راهی شمال غرب ایران شده‌اید و به مشگین شهر رسیده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم در نزدیکی پل معلق اقامت کنید. در همسایگی این پل چندین هتل خوش‌قیمت با امکانات رفاهی مناسب وجود دارد. در میان تمامی این هتل‌ها، هتل نور سبلان را پیشنهاد می‌کنیم. این هتل حدود یک ساعت و نیم از فرودگاه اردبیل دورتر است و ۴ کیلومتر تا پایانه مسافربری این شهر فاصله دارد. هتل‌های آران و ساوالان نیز از دیگر هتل‌های شیک مشگین شهر به حساب می‌آیند که فاصله کمی با پل معلق دارند. اگر هم هزینه چندانی برای سفر به اردبیل کنار نگذاشته‌اید، سوئیت‌های اطراف پل معلق را برای اقامت یکی دو شب توصیه می‌کنیم.

مسیر دسترسی به پل معلق مشگین شهر

پل شیشه ای مشگین شهر به اندازه‌ای در منطقه معروف است که اهالی محل آدرس آن را چشم بسته هم بلد هستند. با این حال از آنجایی که همیشه سعی کرده‌ایم در ره بال آسمان راهنمای شایسته‌ای برای همراهان خود باشیم؛ مسیر دسترسی دقیقی از این پل را با شما در میان می‌گذاریم.

همان‌گونه که حتماً حدس زده‌اید برای رسیدن به طولانی ترین پل معلق خاورمیانه باید راه مشگین شهر را در پیش بگیرید. سپس از میدان مرکزی شهر راهی بلوار شهید ذاکری شوید. این بلوار را ادامه دهید تا به تقاطع خیابان سعدی برسید. از این میدان به سمت چپ برانید تا به میدان دادگستری برسید. باز هم مستقیم بروید و راهی خیابان استاد نادر الهی شوید. پس از حدود ۵۰۰ متر بیمارستان ولیعصر روبه‌روی شما قرار می‌گیرد. در کنار بیمارستان چشم شما به ورودی منطقه گردشگری خیاوچایی روشن خواهد شد.

هزینه بازدید25000 تومان
ساعت کاری8 صبح تا 10 شب
شماره تماس09141589353
آدرساستان اردبیل، مشگین شهر، منطقه نمونه گردشگری نور سبلان

پل معلق مشگین شهر فقط یکی از ده‌ها جای دیدنی اردبیل است. امیدواریم به لطف اطلاعاتی که از این پل با شما در میان گذاشتیم، سفری جانانه به اردبیل داشته باشید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم از آن دسته گردشگران ماجراجویی هستید که از ارتفاع هراسی ندارند، تجربه‌های خود در عبور از پل‌های معلق را با ما و دیگر خواننده‌های ره بال آسمان به اشتراک بگذارید و از خاطره‌های خوش خود بگویید.

برای رسیدن به یکی از زیباترین پل‌های معلق خاورمیانه باید راهی منطقه گردشگری خیاو تا گردولی اردبیل را در پیش بگیرید.

پل معلق مشگین شهر ۳۶۵ متر طول و ۲ متر عرض دارد. این پل با ارتفاعی حدود ۸۰ متر یکی از هیجان‌انگیزترین پل‌های معلق در منطقه است.

قالیچه پرنده، زیپ‌لاین، بالون‌سواری و سوارکاری از جاذبه های گردشگری پل معلق مشگین شهر به حساب می‌آیند.

کوه سبلان و چشمه‌های آبگرم از مهم‌ترین جاهای دیدنی نزدیک به پل معلق مشگین شهر شناخته می‌شوند.

هتل نور سبلان یکی از بهترین هتل‌های نزدیک به پل معلق مشگین‌ شهر است.

0/5 (0 نظر)
1 نظر
  1. FATIETEMADI می گوید

    شهری زیبا و توریستی با مناظر طبیعی و دیدنی و جاذبه های گردشگری که پل معلق از مناطق بکر و زیبای ان است و برای اقامت در این شهر به دنبال هتل بودیم که پس از جستجوی زیاد هتل اپارتمان متین که تازه تاسیس و بسیار تمیز و با قیمت مناسب در مرکز شهر و روبروی بقعه شیخ حیدر است را برای اقامت انتخاب کردیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.