اقامتگاه های بومگردی شمال | مرواریدهای رنگین دامن خزر

0

لمس طبیعت شمال و فرهنگ و غذاهای محلی آن جزء ملزومات سفر به شمال کشور محسوب می‌شوند و سکونت در اقامتگاه های بومگردی شمال، بهترین راه برای تجربه آن‌هاست. سه استان مازندران، گلستان و گیلان سالهاست که جزء محبوب‌ترین مقاصد مسافرتی ایرانیان و حتی جهانیان هستند. شکی نیست طبیعت سرسبز و آب‌وهوای فرح‌بخش شمال ایران را هرجایی نخواهید یافت. اقامتگاه های بومگردی معمولاً خانه‌هایی با محیط و فرهنگی محلی در اختیار شما قرار می‌دهند، تا شما بتوانید حس‌وحال زندگی اصیل را بهتر درک کنید و چندروزی از زندگی خسته‌کننده و ماشینی شهر فاصله بگیرید. اقامتگاه‌های بی‌شماری برای انتخاب وجود دارند؛ اما بهترین آن‌ها کدامند؟ کدام اقامتگاه‌ها همان ویژگی‌های مدنظر شما را دارند؟ زندگی در اقامتگاه‌های بومگردی چه حس‌وحالی دارد؟ در این مطلب قصد داریم با بررسی برخی از بهترین اقامتگاه‌های شمال شما را در تجربه سفری لذت‌بخش‌تر راهنمایی کنیم. با ما همراه باشید و این مطلب را از دست ندهید.

اقامتگاه های بومگردی شمال در استان مازندران

اقامتگاه بوم گردی اسپی در کندلوس

اگر دنبال تجربه حس‌وحال سنتی و قدیمی در استان مازندران هستید، چه جایی بهتر از روستای چهار هزار ساله کندلوس؟! اسپی نام یکی از اقامتگاه های بومگردی شمال در روستای کندلوس است که حدود ۲۰۰ سال قدمت دارد. این اقامتگاه از چهار سوئیت ۸۰ متری با امکانات رفاهی متعدد تشکیل شده است. آلاچیق‌هایی نیز در محوطه اسپی نصب شده‌اند که بهترین گزینه برای استراحت عصرانه و خوش‌وبش کردن با عزیزانتان هستند. از اقامتگاه که بگذریم، کندلوس چشم شما را می‌رباید. روستایی چندهزار ساله در دامنه کوه‌های البرز که چشمه‌ها، آبشارها و هوای پاکیزه آن در ایران مثال‌زدنی است. پیشنهاد می‌کنیم اقامت در اسپی را چند روزی امتحان کنید.

آدرس: استان مازندران، شهر نوشهر، روستای کندلوس

اقامتگاه بوم گردی خونه مادرجون در تنکابن

همراهان ره بال نظرتان درباره اقامتگاهی کاملاً سنتی و لمس حس زندگی در طبیعت چیست؟ خونه مادرجون میان اقامتگاه های بومگردی شمال داستان جالبی دارد. این اقامتگاه با سختی‌های فراوان زوجی عاشق در سال ۱۳۳۵ ساخته شد. اتاق‌های نوستالژیک این خانه تلویزیون و یخچال ندارند و شما را چندروزی از هیاهوی زندگی شهر دور می‌کنند. حمام و سرویس بهداشتی نیز مشترک بوده و اتاق‌ها بدون تخت‌خواب هستند. این اقامتگاه در سال ۱۳۹۵ بازسازی شده و امروزه پذیرای مهمانان عزیز در دل مراتع سرسبز است.

آدرس: مازندران، تنکابن، روستای چالکش، خیابان عارف، کوچه بهار ۹

اقامتگاه کلبه سوئیسی سوادکوه

همان طور که از نام این اقامتگاه مشخص است، کلبه سوئیسی با تمام اقامتگاه های بومگردی شمال فرق دارد. این کلبه دوبلکس و مثلثی‌شکل است و طراحی خاصی از چوب دارد. یکی از جاذبه‌های این کلبه استخر روباز آن است که گردشگران متعددی را هیجان‌زده می‌کند. امکانات رفاهی این اقامتگاه نیز از همه‌نظر کامل بوده و نیازهای گردشگران را رفع می‌کند. بی‌شک اولین نکته‌ای که درباره این کلبه نظر شما را جلب می‌کند، آرامش و سکوت آن است. کافی است چندروزی را در باغ سرسبز این کلبه سپری کنید، تا روحیه‌تان زمین تا آسمان تغییر کند.

آدرس: استان مازندران، شهر سوادکوه، ۸ کیلومتری شیرگاه به بابل کنار

اقامتگاه بوم گردی سنام در ساری

اگر دوست دارید صبح‌ها با دیدن کوه شاه دژ از ایوان و تنفس هوای مطبوع از خواب بیدار شوید، اقامتگاه سنام را از بین اقامتگاه های بومگردی شمال انتخاب کنید. سنام در روستایی کوهستانی با آب‌وهوایی بی‌نظیر قرار دارد. این اقامتگاه با سبکی قدیمی سرویس کف‌خواب دارد و سیستم گرمایشی آن شامل بخاری هیزمی و بخاری نفتی می‌شود. اگر هم به نوشیدنی‌های گوناگون و غذاهای لذیذ محلی نظیر میرزاقاسمی و آش دوغ محلی علاقه دارید، می‌توانید بهترین آن‌ها را در این اقامتگاه میل کنید.

آدرس: استان مازندران، ساری، بخش چهاردانگه، روستای سنام، کوچه سنام ۹

اقامتگاه بوم گردی سورت ساری

نظرتان چیست چندروزی از هیاهوی شهر فاصله بگیریم و با اقامت در یکی از جذاب‌ترین اقامتگاه های بومگردی شمال، آرامش ازدست‌رفته‌مان را بازیابی کنیم؟ اقامتگاه بوم‌گردی سورت یکی از بهترین گزینه‌ها برای این کار است. این خانه کاهگلی و چوبی سه اتاق دارد. از بهترین مزیت‌های این اقامتگاه غذاهای ارگانیک و سالمی است که در اینجا می‌خوردید. این مواد غذایی را مالک اقامتگاه تولید می‌کند. اگر این خانه را انتخاب کردید، فراموش نکنید سری به چشمه پلکانی باداب سورت نیز بزنید.

آدرس: استان مازندران، ساری، بخش چهار دانگه، روستای مال خواست، ۷کیلومتری چشمه پلکانی باداب سورت

اقامتگاه بوم گردی پرادروم در تنکابن

مجموعه بوم‌گردی پرادروم یکی از متفاوت‌ترین و حرفه‌ای ترین اقامتگاه های بومگردی شمال به‌شمار می‌رود. به گفته مؤسسان پرادروم، هدف از ساخت این مجموعه تجربه حس ناب طبیعت با سفر به گذشته در عمق جنگل های هیرکانی است. این مجموعه دو مدل کلبه پدر و کلبه کندوج به‌همراه کمپ سایت به شما اجاره می‌دهد. این کلبه‌ها به سبک خانه‌های شمالی با خشت و چوب ساخته شده‌اند. کلبه‌ها کف‌خواب بوده و تراس‌های جداگانه دارند. از بهترین مزیت‌های این کلبه می‌توان به غذاهای محلی آن اشاره کرد که روی آتش پخته می‌شوند.

آدرس: مازندران، ۱۳ کیلومتر بعد از تنکابن، منطقه خرم‌آباد، روستای قلعه گردن، روستای گرماپشته، انتهای کوچه گلستان ۹

اقامتگاه کلبه چوبی الیزه سوادکوه

تصویری از اقامتگاه کلبه چوبی الیزه سوادکوه

الیزه سوادکوه یکی از بهترین گزینه‌ها میان اقامتگاه های بومگردی شمال برای مسافرت‌های دسته‌جمعی است. این اقامتگاه دارای ۵ کلبه است که هرکدام ۴ نفر ظرفیت دارند. این کلبه‌ها برخلاف بسیاری از سایر اقامتگاه‌های بوم‌گردی، امکانات مدرن متعددی دارد. از جمله این امکانات می‌توان به اسپیلت، تلویزیون، باربیکیو، تخت‌خواب، سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی اشاره کرد. تراس‌های ۱۲متری کلبه‌ها نیز چشم‌اندازه خیره‌کننده دارند و ساعت‌ها شما را جذب استراحت در خود می‌کنند. اگر سراغ این اقامتگاه رفتید، سری به هفت آبشار سوادکوه نیز بزنید.

آدرس: استان مازندران، سوادکوه، سوادکوه شمالی، حد فاصل شهر شیرگاه و شهر بابل (بابل‌کنار) شهرمرزیکلا

اقامتگاه بوم گردی چامگاه رامسر

چامگاه رامسر جزء جدیدترین اقامتگاه های بومگردی شمال است و ازاین‌رو ظاهری نو و امکاناتی مدرن دارد. این اقامتگاه در سال ۱۳۹۶ با معماری کاملاً سنتی طراحی و افتتاح شد. از امکانات این خانه می‌توان به تلویزیون، مبلمان، دو تخت تک نفره و یک تخت دو نفره، یخچال، حمام و سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی اشاره کرد. از جذابیت‌های این خانه می‌توان به تراس بزرگ آن اشاره کرد که با چشم‌اندازی بی‌نظیر و زیبا حس شادی و آرامش خاصی را به شما القاء می‌کند. این خانه به‌صورت دربست اجاره داده می‌شود؛ البته تابستان‌ها صاحب‌خانه نیز در طبقه پایین زندگی می‌کند.

آدرس: استان مازندران، رامسر، روستای گردشگری جنت رودبار

اقامتگاه بوم گردی ماسو نوشهر

دوست دارید چندروزی را در یکی از بناهای فهرست آثار ملی کشور زندگی کنید؟ بله؛ درست شنیدید. ماسو نوشهر یکی از اقامتگاه های بومگردی شمال است که ساختمان اصلی آن به‌عنوان یکی از سازه‌های تاریخی در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است. این خانه از ۳ اتاق ۱۸متری بزرگ با ۲ ایوان زیبا تشکیل شده است. امکانات رفاهی اقامتگاه نیز کامل بوده و تمام نیازهای شما را رفع می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم فصل بهار و تابستان را برای سفر به این اقامتگاه انتخاب کنید، تا بهترین سفر را تجربه کنید.

آدرس: استان مازندران، نوشهر، روستای اسلام آباد، خیابان امام حسین، خیابان میان محله

اقامتگاه های بومگردی شمال در استان گیلان

اقامتگاه بوم گردی پیله بابا رشت

تصویری از اقامتگاه بوم گردی پیله بابا رشت

طبیعت استان گیلان برخی از خیره‌کننده‌ترین مناظر ایران را دارد و اقامتگاه‌های آن جزء بهترین اقامتگاه های بومگردی شمال ایران محسوب می‌شوند. اقامتگاه بومگردی پیله بابا یکی از این اقامتگاه‌هاست که در روستای کچا رشت قرار دارد. تصور کنید صبح‌ها با نوشیدن چای زغالی از خواب بیدار شوید؛ بعد از صبحانه به جنگل‌نوردی بپردازید و دریاچه‌ها و شالیزارهای اطراف خود را تماشا کنید و با شوق‌وذوق ناهار را با غذاهای تالشی محلی سپری کنید. این‌ها تنها بخشی از حس‌وحال تجربه اقامت در محیط سرسبز پیله بابا است که تجربه خواهید کرد.

آدرس: استان گیلان، شهر رشت، دهکده توریستی کچا

اقامتگاه بوم گردی چسلی در ماسال

تصویری از اقامتگاه بوم گردی چسلی در ماسال

ماسال یکی از زیباترین شهرهای استان گیلان است که طبیعتی که انگار از قصه‌های فانتزی الهام گرفته دارد. اقامتگاه چسلی نیز جزء زیباترین اقامتگاه های بومگردی شمال در این منطقه قرار دارد. این اقامتگاه از ۴ واحد در ۲ طبقه تشکیل شده است. پارک بازی کودکان در این اقامتگاه قابلیتی فوق‌العاده برای وقت گذراندن خانواده‌ها با آرامش‌خاطر است. اتاق‌های این اقامتگاه مجهز به بخاری و پنکه هستند. جالب است بدانید اقامت برای کودکان کمتر از ۶ سال در این اقامتگاه رایگان است؛ ازاین‌رو ممکن است بتوانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

آدرس: استان گیلان، ماسال، روستای چسلی

اقامتگاه حاج علی لاهیجان

نظرتان درباره چند روز استراحت در فضایی سرسبز، خوردن غذاهای محلی و لمس معماری سنتی گیلان چیست؟ اگر شما هم با شنیدن این توصیف‌ها هیجان‌زده شده‌اید، بهتر است از میان اقامتگاه های بومگردی شمال، اقامتگاه حاج علی را انتخاب کنید. این اقامتگاه از دو طبقه با معماری و دکوراسیون سنتی گیلان ساخته شده است. از جمله جذابیت‌های این اقامتگاه می‌توان به نقاشی‌های طبقه بالای آن اشاره کرد که توسط استاد مطرح فرانسه، شاه محمدی کشیده شده‌اند. در این اقامتگاه می‌توانید غذاهای محلی گیلان را نوش جان کنید و سراغ جاذبه‌های سرگرم‌کننده اطراف آن مانند تله‌کابین بام سبز بروید.

آدرس: گیلان، آستانه اشرفیه، کماچال پایین محله

اقامتگاه بوم گردی گالش کولام

گالش کولام نیز یکی دیگر از جذاب‌ترین اقامتگاه های بومگردی شمال با بیش از ۶۰ سال قدمت است. این اقامتگاه از دو ساختمان قدیم و جدید تشکیل شده است. ساختمان قدیم دو طبقه و دو اتاق و ساختمان جدید نیز چهار اتاق دارد. جالب است بدانید گالش کولام در گویش محلی به‌معنای خانه ساخته شده از سنگ و کاهگل است. این اقامتگاه کاملاً سبک سنتی خودش را حفظ کرده است و ازاین‌رو تلویزیون، یخچال و تخت‌خواب ندارد.

آدرس: گیلان، ۴۱کیلومتری جنوب رشت، بعد از روستای امامزاده هاشم، پل بلوکات، روستای کندلات، داخل کوچه بهارستان

اقامتگاه بوم گردی وارش در رودبار

اگر به خوردن غذاهای اصلی گیلان در محیطی سرسبز و مملوء از درختان زیبا علاقه دارید، اقامتگاه وارش مناسب شماست. اقامتگاه وارش یکی دیگر از اقامتگاه های بومگردی شمال است که ساختمانی کاهگلی و چوبی به‌سبک معماری سنتی دارد. این خانه از دو طبقه با امکاناتی کامل و تراسی دل‌باز ساخته شده است. غذاهای سنتی گوناگونی نظیر فسنجان، باقالا قاتوق، میرزاقاسمی، ترشه تره و نان محلی در این خانه برای مهمانان پخته و سرو می‌شوند. اگر در این خانه اقامت کردید، پیشنهاد می‌کنیم سری به آبشار آلوین در جنگل‌های هیرکانی نزدیک به وارش نیز بزنید.

آدرس: استان گیلان، رودبار، روستای براگور

اقامتگاه سنتی کلبه تالش

حتی تصور چندروز زندگی میان جنگل‌های هیرکانی می‌تواند هرکسی را به وجد بیاورد. کلبه سرای آقای تالشی یکی از اقامتگاه‌های جذاب تالش در روستای سراگاه است که در جوار دریاچه سراگاه واقع شده است. این اقامتگاه امکانات رفاهی کاملی دارد و سبک سنتی طراحی آن، حس‌وحال خاصی را به شما می‌دهد؛ البته امکاناتی نظیر اینترنت نیز در این اقامتگاه یافت می‌شود. پارک جنگلی سیاهداران و غار و ییلاقات سوباتان جزء بهترین دیدنی‌های اطراف این اقامتگاه هستند که می‌توانید به آن‌ها سر بزنید.

آدرس: استان گیلان، شهرستان تالش، روستای سراگاه

کلبه ییلاقی محبوب در تالش

کلبه‌های ییلاقی محبوب یکی دیگر از اقامتگاه های بومگردی شمال هستند که به‌درد مسافرت‌های دست‌جمعی می‌خورند. این مجموعه شامل پنج کلبه چوبی و سنتی است که هرکدام امکاناتی و تراس اختصاصی دارند. کلبه‌های محبوب در دامنه ارتفاعات البرز قرار دارند. بی‌شک چشم‌انداز کوه و جنگل در این کلبه‌ها برای متحول کردن و تغییر روحیه هرکسی کافیست. پیشنهاد می‌کنیم اگر به این کلبه‌ها رفتید، دیدنی‌های متعدد اطراف آن‌ها نظیر جنگل گیسوم تالش و مناطق ییلاقی سوباتان را از دست ندهید.

آدرس: استان گیلان، تالش، مریان، آق اولر، روستای گودول، دهکده سولیفچل

اقامتگاه های بومگردی شمال در استان گلستان

اقامتگاه بوم گردی خانه دوست روستای زیارت

تصویری از اقامتگاه بوم گردی خانه دوست روستای زیارت

خانه دوست با ۸۰ سال قدمت جزء بهترین و قدیمی‌ترین اقامتگاه های بومگردی شمال است. خانه دوست از دو طبقه تشکیل شده که در طبقه اول کافه و در طبقه دوم اتاق‌ها قرار دارند. طراحی این اقامتگاه به‌سبک نوستالژیک و قدیمی است؛ ازاین‌رو اتاق‌ها حمام، سرویس بهداشتی اختصاصی و تخت‌خواب ندارند. کافه پایین خانه نیز انواع غذاهای محلی و سنتی را به مهمانان ارائه می‌کنند و با چشم‌انداز سرسبز و خیره‌کننده‌ای که دارند، زیبایی نقاشی طبیعت گرگان را پیش چشمان شما می‌کشند.

آدرس: استان گلستان، شهر گرگان، ابتدای روستای زیارت، قبل از کوچه بزمون

اقامتگاه بوم گردی ننه بی بی گالیش

تصویری از اقامتگاه بوم گردی ننه بی بی گالیش

حتی تصور خوردن غذاهای لذیذ محلی با نان تنوری در آب‌وهوایی مطبوع، آرامش خاصی را القا می‌کند. برای تجربه واقعی این حس ننه بی بی گالیش یکی از بهترین گزینه‌ها میان اقامتگاه های بومگردی شمال است. این خانه روستایی باصفا در ۲۰کیلومتری شهر گالیکش قرار دارد و از چهار اتاق تشکیل شده است. بی‌شک ترکیب حس سنتی با امکانات مدرن را همه دوست دارند. خوشبختانه ننه بی بی دارای پرسنل مسلط به زبان انگلیسی است و امکانات متعددی نظیر اینترنت رایگان و سیستم سرمایشی و گرمایشی مدرن دارد.

آدرس: استان گلستان، گالیکش، روستای کرنگ کفتر

اقامتگاه بوم گردی پونه آرام علی آباد کتول

تصویری از اقامتگاه بوم گردی پونه آرام علی اباد کتول

آیا نمی‌توانید بین اقامتگاه‌های سنتی و مدرن انتخاب کنید؟ جای نگرانی نیست. اقامتگاه پونه آرام جزء معدود اقامتگاه های بومگردی شمال است که دو مجموعه سنتی و مدرن دارد. ساختمان قدیم این اقامتگاه از دو طبقه با سفره‌خانه‌ای سنتی و ساختمان جدید آن از یک سوئیت و دو ویلا تشکیل شده است. از جاذبه‌های این اقامتگاه می‌توان به سفره‌خانه سنتی آن اشاره کرد که انواع غذاهای لذیذ سنتی و محلی را برای شما سرو می‌کنند. اگر این اقامتگاه را انتخاب کردید، فراموش نکنید به دیدنی‌های اطراف آن نظیر آبشار کبودوال نیز سر بزنید.

آدرس: استان گلستان، علی آباد کتول، روستای توریستی سیاه رودبار

کلبه جنگلی در رامیان

مناظر ییلاقات گلستان درست شکلی است که بهترین اقامتگاه های بومگردی شمال را آنجا تصور می‌کنید. بی‌شک چشم‌اندازی از کوه‌ها و تپه‌های سرسبز بر فراز جنگل سرگل و تماشای این منظره از بالکن بزرگ اتاق شیروانی، تجربه‌ای است که نمی‌توان به آن نه گفت. خوشبختانه شما می‌توانید تمام این‌ها را در کلبه جنگلی در ییلاقات رامیان تجربه کنید. این کلبه از دو طبقه تشکیل شده است. از جمله مزیت‌های این کلبه می‌توان به فضای سنتی و صمیمانه طبقه دوم آن اشاره کرد که بهترین مکان برای دورهم جمع شدن کنار شومینه هیزمی و گوش دادن به صدای باران است.

آدرس: استان گلستان، رامیان، روستای پاقلعه، روستای پاقلعه

سایر اقامتگاه های بومگردی شمال ایران

  • اقامتگاه بوم گردی اوغوزخان گنبد کاووس؛
  • اقامتگاه بوم گردی باغ بهشت رامسر؛
  • اقامتگاه بوم گردی ترنگ چالکش تنکابن؛
  • اقامتگاه بوم گردی تیکیشن تنکابن؛
  • دهکده توریستی ملل شاندرمن؛
  • اقامتگاه بوم گردی کلبه عادل در بابل؛
  • اقامتگاه بوم گردی کندوج تنکابن؛
  • اقامتگاه بوم گردی ماه جون؛
  • اقامتگاه روستایی گیل خانه رشت؛
  • اقامتگاه کومه در گلستان؛
  • اقامتگاه گیلمار فومن؛
  • اقامتگاه یارا تنکابن؛
  • خانه بوم گردی دیلمای مرز رشت و لاهیجان؛
  • اقامتگاه بوم گردی کلچال تنکابن؛
  • اقامتگاه بوم گردی جنت رامسر؛
  • اقامتگاه بوم گردی نسا تنکابن؛
  • اقامتگاه بوم گردی خونه خورشید تنکابن؛
  • اقامتگاه بوم گردی ماه تی تی رامسر؛
  • اقامتگاه بوم گردی افضل روآر شیرگاه؛
  • اقامتگاه بوم گردی عاروس ویشه آمل؛
  • اقامتگاه بومگردی تیکیش زیبا؛
  • اقامتگاه بومگردی گالش منزل؛
  • اقامتگاه بومگردی ماتینا لاریجان؛
  • اقامتگاه بومگردی جنت ۲ رامسر؛
  • اقامتگاه بومگردی روشا سوادکوه شمالی؛
  • اقامتگاه بومگردی ویشارده؛
  • اقامتگاه بومگردی نگین کیاسر؛
  • اقامتگاه بومگردی افضل روآر شیرگاه؛
  • اقامتگاه بومگردی کومه بهشهر؛
  • اقامتگاه بومگردی خان سره شیرگاه؛
  • اقامتگاه بومگردی کیمه سوادکوه؛
  • اقامتگاه بومگردی باغ بهشت تنکابن؛
  • اقامتگاه بومگردی یادگار دوست تنکابن؛
  • اقامتگاه بومگردی غوک سوادکوه؛
  • اقامتگاه بومگردی سرای رستم شیرگاه؛
  • اقامتگاه بومگردی کیوتی کاتیج شیرگاه؛
  • اقامتگاه بومگردی ننه گل ابرو چالوس؛
  • اقامتگاه بومگردی لیا رامسر؛
  • اقامتگاه بومگردی سنام ساری؛
  • اقامتگاه بومگردی ناتر چالوس؛
  • اقامتگاه بومگردی انار باغ بهشهر؛
  • اقامتگاه بومگردی الماس هزار جریب بهشهر؛
  • اقامتگاه بومگردی سرچشمه بهشهر؛
  • اقامتگاه بومگردی عاروس ویشه پیدار آمل؛
  • اقامتگاه بومگردی کلبه آبشار (کلبه علی) بابل؛
  • اقامتگاه بومگردی بارنگنون نکا.

این مطلب شما را با ره بال آسمان به اقامتگاه های بومگردی شمال همسفر کرده و بهترین آن‌ها را به شما معرفی کرد. شما قصد سفر به کدام استان زیبای شمال ایران را دارید؟ آیا اقامتگاه بومگردی دیگری می‌شناسید که جایش در فهرست بالا خالی مانده است؟ لطفاً نظر خود را با ما در میان بگذارید.

خانه مادرجون در سال ۱۳۳۵ توسط زوجی جوان ساخته شده است.

نقاشی‌های طبقه بالای اقامتگاه حاج علی لاهیجان توسط نقاش مطرح فرانسه، استاد شاه محمدی کشیده شده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.