آبشار میلاش گیلان | زیباترین آبشار استان گیلان در دل جنگل‌ها

4

در هنگام سفر به شمال ایران علاوه بر تماشای ساحل دریای خزر و شنا در آن، به تماشای آبشارها و جنگل‌های گوناگون نیز باید رفت. طبیعتی که در این بخش از کشورمان پنهان شده است، یک گردش ماجراجویانه و اوقاتی خوش کنار همراهان برایمان فراهم می‌کند. این بار می‌خواهیم به دیدن یکی از همین آبشارها برویم. در گوشه و کنار استان گیلان، روستایی وجود دارد که آبشاری به نام خود در آن قرار گرفته است. با ما در این مسیر پر ماجرا همراه باشید تا با آبشار میلاش و زیبایی‌هایش آشنا شوید.

روستای میلاش کجاست؟

عکس روستای میلاش

روستای میلاش یکی از روستاهای سرسبز و زیبای استان گیلان است. آبشار میلاش نیز نام خود را از این روستا گرفته است. این روستا از توابع بخش رحیم آباد است و در نزدیکی شهرستان رودسر قرار دارد. فاصله روستا تا رحیم آباد ۳۰ کیلومتر و فاصله آن تا رودسر ۴۵ کیلومتر است. علاوه بر آبشار زیبای روستا، هنگام سفر به این مکان می‌توانید از دیدنی‌های تاریخی قبل از اسلام نیز لذت ببرید.

آبشار میلاش کجاست؟

عکس آبشارزیبای میلاش

آبشار میلانش در دل جنگل‌های سرسبز و زیبای روستا خود را پنهان کرده است. قرار نیست رسیدن به آن به همین سادگی‌ها باشد. تماشای این آبشار قرار است برای شما همراه با کمی چالش و دشواری باشد. بعد از اینکه با خودرو به روستا رسیدید، باید مدت زمانی به اندازه ۲۰ دقیقه در جنگل پیاده‌روی کنید تا به آبشار برسید. اگر مسیر خود را برای رسیدن به آبشار گم کردید، اصلاً نگران نباشید. از آنجایی که این آبشار در روستایی کوچک قرار گرفته است، کافی است نشانی باغ فندق عزیز رحیمی را از اهالی بپرسید. آبشار در فاصله کمی از آن قرار دارد.

آشنایی با طبیعت آبشار میلاش

این جنگل نیز مانند هر جنگل دیگری در گیلان است. پوشش گیاهی آن، گیاهان بومی و جنگل‌های هیرکانی است. در مسیر خود به باغ‌های فندق می‌رسید و اگر خوش‌شانس باشید، چندتایی را می‌توانید از روی زمین بردارید و در فرصت مناسب نوش جان کنید. آبشار میلاش در منطقه گردشگری جنگل‌ها قرا گرفته است؛ بنابراین جانوران وحشی مانند گرگ و روباه نیستند که نگران خطر آن‌ها باشید. شما می‌تونید با خیالی آسوده پیاده‌روی خود را در دل این جنگل ادامه دهید؛ در حالی که تنها صدای خواندن پرندگان بومی است که سکوت را می‌شکند. زمانی هم که صدای فروریختن آب را شنیدید، خوشحال باشید که به مقصد این پیاده‌روی کوتاه، اما لذت‌بخش رسیدید.

جاذبه‌های آبشار میلاش

دیدار دوباره با طبیعت و احساس طراوت و تازگی آن روی پوست و بدنمان همواره خوشایند و مطبوع است. از جاذبه‌های رفتن به این آبشار می‌توان به گذر از دل جنگل اشاره کرد. اوقاتی که کنار همراهان خود در جنگل سپری می‌کنید و از نزدیک با شگفتی‌های طبیعت آشنا می‌شوید، همان چیزی است که این سفر را برای ما ماندگار می‌کند. در طول این مسیر و در حالی که در خودرو خود نشسته‌اید،‌ از مسیر زیبای سفید آب نیز عبور می‌کنید. در جنگل نیز، گذشتن از کنار سنگ‌ها و صخره‌های استوار و مسیر پیچ‌درپیچ اگرچه ممکن است سختی مسیر را افزایش دهد؛ اما جذاب و دیدنی است. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب سفر به آبشار میلاش، عبور از روستاهایی با قدمت تاریخی است. این روستاها جاذبه‌های تاریخی و باستانی را در خود دارند که تماشای آن‌ها ماجراجویی سفرتان را دوچندان می‌کند.

امکانات گردشگری آبشار میلاش

درون جنگل که مشغول پیاده‌روی هستید، ممکن است امکاناتی مانند سرویس بهداشتی یا فروشگاه‌های مواد غذایی وجود نداشته باشد. از آنجایی که در طول مسیر خود ابتدا باید به روستا بروید، در آن جا نیازهای خود را تأمین کنید. خوراکی‌های لازم را بخرید و اگر لوازمی از تجهیزات سفر نیاز داشتید، همان جا تهیه کنید.

جاهای دیدنی اطراف آبشار میلاش

  • روستای دیورود
  • مسیر سفید آب
  • محوطه کهنه

نکات مهم برای پیمایش آبشار میلاش

عکس تجهیزات وعصای کوهنوردی برای جنگل نوردی

برای رسیدن به آبشار باید مدت زمانی را در جنگل پیاده‌روی کنید. در این پیاده‌روی تجهیزات خاصی نیاز خواهید داشت. این تجهیزات عبارتند از کفش پیاده‌روی مناسب، لباس بارانی، باتوم و عصای کوهنوردی. این پیاده‌روی چندان طولانی نیست و دشواری چندانی ندارد؛ بنابراین نگرانی نداشته باشید. پیاده‌روی در جنگل میلاش برای هر سن‌وسالی مناسب است؛ با این حال اگر با خود کودک به همراه دارید، در طول مسیر حواستان به آن‌ها باشد که خود را در دردسر نیندازند.

بهترین زمان بازدید از آبشار میلاش

آب‌وهوای گیلان در زمستان و پاییز بسیار سرد و بارانی است. ممکن است باران‌های شدید و طوفان مانع از گردش‌های آسوده‌خاطر باشد. برای رفتن به آبشار نیز مجبور هستید مدتی را در جنگل با پای پیاده سپری کنید. با توجه به تمام این موضوعات بهتر است زمانی به این سفر بروید که آب‌وهوای استان و روستا نه خیلی بارانی و نه خیلی گرم و مرطوب باشد. بهترین زمان برای سفر می‌تواند اواسط بهار تا انتهای تابستان باشد.

اقامت در اطراف آبشار میلاش

یکی از خبرهای خوب برای جذاب‌ترکردن سفر به میلاش آن است که اقامتتان در اقامتگاه‌های بومگردی باشد. اقامتگاه‌های بومگردی میلاش توسط افراد محلی اداره می‌شوند و در فاصله چند دقیقه‌ای با آبشار قرار دارند. ازاین‌رو زمانی که گردشتان در اطراف آبشار تمام شد و به اندازه کافی از صدای آب یا حتی خنکی آن لذت بردید،‌ کافی است چند دقیقه پیاده‌روی کنید تا به اقامت‌گاه بومگردی میلاش برسید. این اقامتگاه یک خانه محلی با منظره‌ای شگفت‌انگیز از کوه‌ها و ارتفاعات روستا است. اقامتگاه بعدی، اقامتگاه چومجه میلاش است. این یکی، بومگردی و خانه محلی نیست. اینجا یک ساختمان با معماری جدید و مدرن است که می‌تواند سوییت در اختیار شما قرار دهد. با همه این توضیحات، اگر عاشق طبیعت هستید و نمی‌توانید از آبشار دل بکیند، به شما مژده می‌دهیم که می‌توانید شب را با کمپ‌زدن در جنگل بگذرانید.

مسیر دسترسی به آبشار میلاش

این آبشار از جاهای دیدنی میلاش و رحیم آباد است. فاصله آبشار تا رحیم آباد ۳۰ کیلومتر است. آبشار میلاش از خود روستا فاصله چندانی ندارد. کافی است زمانی که به روستا رسیدید، کمی در جنگل پیاده‌روی کنید تا به آبشار برسید. فاصله آبشار تا میلاش به اندازه ۲۰ دقیقه پیاده‌روی در جنگل است. برای رسیدن به روستا نیز ابتدا به استان گیلان و سپس به شهرستان رودسر بروید. بعد از آن به بخش رحیم آباد رفته و پس از طی ۵ کیلومتر از پردیس گردشگری همت، به روستای میلاش خواهید رسید.

هزینه بازدیدرایگان
بهترین زمان بازدیدفصل بهار و تابستان
آدرساستان گیلان، روستای میلاش

این آبشار از مهم‌ترین و زیباترین آبشارهای استان گیلان و از جاهای دیدنی میلاش است. میلاش که روستایی کوچک، ولی سرسبز و باصفا است با کمال میل از شما میزبانی خواهد کرد. اگر شما هم تجربه سفر به شمال ایران و تماشای آبشارهایی مانند آبشار میلاش را داشته‌اید،‌ با ما در ره بال آسمان در میان بگذارید.

این آبشار در روستای میلاش و در استان گیلان قرار گرفته است.

از اواسط بهار تا انتهای تابستان زمان مناسبی برای رفتن به این آبشار است.

کفش پیاده‌روی و لباس مناسب، باتوم و عصای کوهنوردی تجهیزات لازم هستند.

5/5 (1 نظر)
4 نظرات
  1. جمشیدیان نیشابور می گوید

    گزارشتون عالی بود موفق باشید.

    1. بانو تقیان می گوید

      سپاس از شما بابت وقتی که گذاشتید و نظرتون رو به ما منتقل کردید.

  2. داريوش شكري می گوید

    از اينكه به دقت تمام جزئيات را در مورد ميلاش بيان كردين خوشحالم عكس هاي جذاب هم عالي بودن

    1. بانو تقیان می گوید

      داریوش عزیز، ما هم از شما ممنونیم بابت انرژی مثبتی که به ما دادید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.