محبوب ترین ایرلاین های ایران | تجربه‌ای خاص در اوج آسمان

0

محبوب‌ ترین ایرلاین های ایران سفری راحت و خاطره‌ساز را برای مسافران به ارمغان می‌آورند. انصافاً باید گفت این ایرلاین‌ها به بیشتر فرودگاه‌های شهرهای پرگردشگرِ ایران پرواز دارند. به لطف این شرایط هر زمان که توفیق، رفیقِ شما شد و فرصتی برای ایران‌گردی پیدا کردید، کافی است بلیط هواپیمای شهر دلخواه را تهیه کنید و در عرض چند ساعت به مقصد برسید. ایرلاین‌ های ایران به لحاظ خدمات رفاهی نیز امکانات شایسته‌ای در اختیار مسافران قرار می‌دهند. پروازهای بیشترِ این ایرلاین‌ها در کلاس اکونومی یا اقتصادی قرار می‌گیرد. به لطف این شرایط خرید بلیط هواپیما برای مسافران مقرون‌به‌صرفه تمام می‌شود. با این حال بعضی از ایرلاین‌های ایران نیز کلاس بیزنس دارند که از امکانات اشرافی بهره‌مند است. از آنجایی که همیشه رسم داریم بهترین‌ها را به همراهان خود معرفی کنیم، در ادامه فهرستی از محبوب ترین ایرلاین‌ های ایران آماده کرده‌ایم.

هواپیمایی تابان

محبوب ترین ایرلاین های ایران را با شرکتی آغاز می‌کنیم که حتماً‌ نام آن تاکنون به گوش شما خورده است. پروازهای هواپیمایی تابان از ۱۳۸۵ آغاز شد. تابان به‌عنوان بزرگ‌ترین ایرلاین خصوصی ایران شناخته می‌شود. هواپیماهای این خط هوایی در کنار پرواز به قسمت‌های مختلف ایران، توانایی پرواز به فرودگاه‌های بین‌المللیِ دیگر کشورها را نیز دارند. تا امروز ۹ فروند هواپیما در خطوط هوای تابان به خدمت مشغول هستند. فهرست این هواپیماها از قرار زیر است:

  • یک فروند بوئینگ ۷۳۷ با ظرفیت ۱۶۸ نفر؛

  • یک فروند ایرباس اِی ۳۱۰ با ظرفیت ۲۴۵ نفر؛

  • یک فروند آر‌.‌جِی ۸۵ با ظرفیت ۸۳ نفر؛

  • ۶ فروند مک‌دانل دانگلاس اِم‌.دی ۸۸ و ام.‌دی ۸۳ با ظرفیت ۱۶۵ نفر.

هواپیمایی تابان

هواپیما‌هایی که از آن‌ها نام بردیم به شهرهای مشهد، اصفهان، ساری، تهران، شیراز و کاشان پرواز دارند. این هواپیماها به کشورهای آسیایی نیز پرواز می‌کنند. به همین دلیل بلیط هواپیما تابان به مقصد فرودگاه‌های بغداد، لاهور، نجف، اصفهان، تفلیس و استانبول فروخته می‌شود. انصافاً باید گفت هواپیمایی تابان به لحاظ خدمات مسافری نیز امکانات ویژه‌ای برای مسافرین دارد. هواپیماهای این ایرلاین دائم تجهیز و به‌روزرسانی می‌شوند. به همین دلیل مسافرین با خاطری جمع از پروازی مطمئن لذت می‌برند.

هواپیمایی کیش ایر

امکان ندارد از مسافرانی که پروازهای داخلی بی‌شماری را تجربه کرده‌اند، نام یکی از محبوب ترین ایرلاین های ایران را بپرسید و هواپیمایی کیش ایر را به شما معرفی نکند. کیش ایر، یکی دیگر از ایرلاین‌های خصوصی ایران به حساب می‌آید. این خط هوایی در سال ۱۳۷۱ با ۲ فروند هواپیمای اجاره‌ای کار خود را آغاز کرد. کیش ایر پروازی راحت و سریع را در اختیار مسافران قرار داد؛ در نتیجه این ایرلاین به‌سرعت محبوبیت پیدا کرد. به‌دنبال افزایش محبوبیت کیش ایر، چندین فروند هواپیمای دیگر به این خط هوایی اضافه شد. هواپیماهای فعلی کیش ایر از قرار زیر است:

  • ۲ فروند ایرباس اِی ۳۲۱ با ظرفیت ۱۷۷ نفر؛

  • ۲ فوکر ۱۰۰ با ظرفیت ۱۰۰ نفر؛

  • ۷ فروند مک‌دانل‌داگلاس ام.‌دی ۸۰ با ظرفیت ۱۵۶ نفر.

هواپیمایی کیش ایر

این هواپیما‌ها به لحاظ امکانات رفاهی چیزی کم‌و‌کسر ندارند. هواپیماهایی که به آن‌ها اشاره کردیم به شهرهای مشهد، اصفهان، کیش، ساری، اهواز، شیراز، کرمانشاه، بندرعباس، رشت، آبادان و عسلویه پرواز دارند. به لطف این شرایط می‌توان گفت شهر بزرگی را سراغ نداریم که هواپیماهای کیش ایر به آن پرواز نداشته باشد. برای پروازهای خارجی نیز روی هواپیماهای کیش ایر می‌توانید حساب باز کنید. کویت، دبی و مسقط از مقصد‌های بین‌المللی خطوط هواپیمایی کیش ایر به حساب می‌آیند.

هواپیمایی کیش ایر عضو انجمن بین‌المللی حمل‌و‌نقل هوایی است. این ایرلاین به‌عنوان اولین خط هوایی ایران شناخته می‌شود که موفق به دریافت گواهینامه آیوسا شده است. ایرلاین کیش ایر در کنار پروازهای اکونومی، پروازهای بیزنس نیز دارد.

هواپیمایی آتا

هواپیمایی آتا با هدف گسترش ارتباط هوایی میان شهرهای غرب و شمال غرب ایران تأسیس شد. این هواپیمایی توانست با پروازهای منظم، راحت و سریع به سرعت جای خود را در فهرست محبوب ترین ایرلاین های ایران باز کند؛ در نتیجه هواپیمایی آتا اکنون به دیگر شهرهای ایران نیز پرواز دارد. بندرعباس، شیراز، ارومیه، مشهد، کرمانشاه، کیش، تبریز، قشم، اهواز و بیرجند به عنوان مقصد‌های اصلیِ پروازهای داخلی هواپیمایی آتا شناخته می‌شوند. پروازهایی که به آن‌ها اشاره کردیم در مبدا تهران از پایانه دوم فرودگاه مهرآباد صورت می‌گیرد. پروازهایی که به آن‌ها اشاره کردیم را هواپیماهای زیر انجام می‌‌دهند:

  • ۱۰ فروند امبرائر ۱۴۵؛

  • ۲ فروند بوئینگ ۷۳۷؛

  • ۳ فروند ایرباس اِی ۳۲۰؛

  • ۸ فروند بوئینگ اِم‌.‌دی؛

  • ۴ فروند مک‌دانل داگلاس اِم‌.‌دی ۸۳.

هواپیمایی آتا

در کنار پروازهای داخلی، هواپیمایی آتا پروازهای خارجی گسترده‌ای نیز دارد. برای پرواز به فرودگاه‌های بین‌المللی تفلیس و باتومی در گرجستان، فرودگاه‌های بین‌المللی بغداد و نجف در عراق و فرودگاه‌های بین‌المللی آتاتورک و استانبول در ترکیه می‌توانید از ایرلاین آتا بلیط بخواهید. شرایط پرواز با کلاس‌های اکونومی و بیزنس در هواپیمایی آتا برقرار است. به همین دلیل در کنار قیمت مناسب، می‌توانید از خدمات درجه‌یک خطوط هواپیمایی آتا بهره بگیرید.

هواپیمایی کاسپین

هواپیمایی کاسپین به دلایل بسیاری به یکی از محبوب ترین ایرلاین های ایران تبدیل شده است. یکی از مهم‌ترینِ این دلیل‌ها، قیمت مناسب پروازهای این هواپیمایی است. انصافاً باید گفت در کنار قیمت رقابتی، هواپیمایی کاسپین امکانات شایسته‌ای نیز پیش روی مسافرین قرار می‌دهد. خدمات رفاهی هواپیماهای این خط هوایی به اندازه‌ای است که دیگر شرکت‌های هواپیمایی رقابت تنگاتنگی با کاسپین دارند. خوشبختانه این رقابت به نفع مسافران تمام شده است. هواپیمایی کاسپین با ۴ فروند یاک ۴۲ آغاز به کار کرد. از آن زمان تاکنون تغییرات مختلفی در هواپیماهای این خط هوایی صورت گرفته است. هواپیماهای زیر هم‌اکنون در ناوگان هوایی کاسپین وجود دارد:

  • ۵ فروند مک‌دانل داگلاس اِم‌.دی ۸۰؛

  • ۵ فروند بوئینگ ۷۳۷ کلاسیک.

هواپیمایی کاسپین

این هواپیمایی کلاس‌های پرواز اکونومی و بیزنس را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. پروازهای مشهد تهران، و تهران به شیراز دارای کلاس بیزنس هستند. ناگفته نماند کلاس اکونومی ایرلاین کاسپین نیز چیزی کم‌و‌کسر ندارد. به لحاظ قیمت نیز کلاس اکونومی ایرلاین کاسپین همیشه مقرون‌به‌صرفه است. هواپیماهای کاسپین به شهرهای مشهد، چابهار، اهواز، کرمانشاه، رشت، کیش، زاهدان، اصفهان، بوشهر، دزفول، تبریز، عسلویه و کیش پرواز دارند. برای پرواز خارجی به مقصد نجف، سلیمانیه، اسپارتا، استانبول، ازمیر، بغداد، مسقط و دبی نیز می‌توانید روی پروازهای هواپیمایی کاسپین حساب باز کنید.

هواپیمایی ایران ایر

همان‌گونه که حتماً‌ می‌دانید، هواپیمایی ایران ایر یکی از معتبرترین و قدیمی‌ترین ایرلاین‌های ایران است. ایران ایر که آن را با نام هُما (مخفف هواپیمایی ملی ایران) نیز می‌شناسیم، سالانه بیشتر از ۶ میلیون مسافر را در مسیرهای مختلف ایران و جهان جابه‌جا می‌کند. با نگاهی به آمار تعداد مسافرین ایران ایر به‌راحتی می‌توان متوجه شد که با یکی از محبوب ترین ایرلاین های ایران روبه‌رو هستیم. ایران ایر ۳۴ فروند هواپیمای مسافربری و ۳ فروند هواپیمای باری دارد که از این قرار هستند:

  • یک فروند ایرباس اِی ۳۰۰ ۲۰۰ بی‌ ۲؛

  • یک فروند ایرباس اِی ۳۰۰ ۶۰۰ آر؛

  • یک فروند ایرباس اِی ۳۱۰ ۳۰۰؛

  • یک فروند ایرباس اِی ۳۱۸ ۱۰۰؛

  • ۳ فروند ایرباس اِی ۳۱۹ ۱۰۰؛

  • ۶ فروند ایرباس اِی ۳۲۰ ۲۰۰؛

  • یک فروند ایرباس اِی ۳۲۱ ۲۰۰؛

  • ۱۳ فروند اِی‌.‌تی.‌آر.‌وی ۲ ۶۰۰؛

  • ۳ فروند فوکور ۱۰۰؛

  • یک فروند مک‌دانل داگلاس اِم‌.‌دی‌.‌۸۲.

هواپیمایی ایران ایر

ایران ایر در روزگارانی نه‌چندان دور، یکی از بهترین خطوط هوایی جهان بود. خوشبختانه این ایرلاین به رغم تحریم‌های ناجوانمردانه، هنوز هم شرایط مطلوبی دارد. مسافران برای خرید بلیط ایران ایر با انتخاب کلاس بیزنس و اکونومی روبه‌رو هستند. جالب است بدانید صندلی‌های کلاس بیزنس پروازهای ایران ایر با نام هما شناخته می‌شود. بلیط این پروازها در حالت‌های لحظه آخری، چارتر و سیستمی به فروش می‌رسد. ایران ایر حدوداً‌ هفته‌ای ۳۵ پرواز به قسمت‌های مختلف ایران انجام می‌دهد.

شهرهای تهران، مشهد، تبریز، بندرعباس، زاهدان، کرمانشاه، قشم، شیراز، اصفهان، ساری، اهواز، یزد، بوشهر، گرگان، اردبیل و ارومیه از مقاصدی هستند که هواپیمایی ایران ایر به آن‌ها پرواز دارد. ایران ایر در کنار پروازهای داخلی، طیف گسترده‌ای از پروازهای خارجی را نیز پوشش می‌دهد. شهرهای کلن، آنکارا، هامبورگ، استانبول، لندن، بمبئی، وین، پاریس، پکن، مسکو و آمستردام از مهم‌ترین مقصد‌های پروازهای ایران ایر در سفرهای خارجی به حساب می‌آید.

هواپیمایی ایران ایرتور

هواپیمایی ایران ایرتور سالیان سال است که به‌عنوان یکی از محبوب ترین ایر لاین های ایران شناخته می‌شود. این هواپیمایی به لحاظ تاریخچه نیز یکی از خطوط هوایی قدیمی ایران به حساب می‌آید. جالب است بدانید اولین پرواز هواپیماهای ایران ایرتور به مقصد مشهد انجام شد. جالب‌تر اینکه این ایرلاین به‌سرعت محبوبیت پیدا کرد و خطوط هوایی آن به فرودگاه‌های بین‌المللی کشورهای بزرگی مانند چین، کوالالامپور، هند و دبی رسید. ایران ایرتور بیشتر از هزار کارمند دارد. هم‌اکنون ۱۱ فروند هواپیما در خطوط هوایی ایران ایرتور مشغول به کار هستند که فهرست آن‌‌ها از قرار زیر است:

  • ۴ فروند ایرباس اِی ۶۰۰ ۳۰۰ با ظرفیت ۲۸۰ نفر؛

  • ۲ فروند ایرباس ای ۳۰۰ ۳۱۰ با ظرفیت ۲۵۰ نفر؛

  • یک فروند ایرباس ای ۳۲۰ ۳۰۰ با ظرفیت ۱۷۳ نفر؛

  • ۵ فروند مک‌دانل دانگلاس ام‌.دی ۸۲ و مک‌دانل داگلاس ام.‌دی ۸۳ با ظرفیت ۱۶۰ نفر.

هواپیمایی ایران ایرتور

این هواپیماها در کنار کلاس اقتصادی، کلاس بیزنس نیز در اختیار مسافران قرار می‌دهند. ایران ایرتور به شهرهای بزرگ ایران مانند اصفهان، بندرعباس، تبریز، زاهدان، بیرجند، چابهار، شیراز،‌ آبادان، عسلویه، مشهد، زنجان، کرمانشاه و رشت پرواز دارد. جالب است بدانید به‌رغم اینکه ایران ایرتور در سال‌های نخستین این ایرلاین به کشورهای مختلفی پرواز داشت، امروزه بیشتر به شهرهای ترکیه پرواز دارند. در نتیجه برای سفر هوایی به استانبول می‌توانید پروازهای ایران ایرتور را انتخاب کنید.

هواپیمایی سپهران

هواپیمایی سپهران به‌رغم اینکه شرکتی نسبتاً تازه‌کار است، جای خود را به‌عنوان یکی از محبوب ترین ایرلاین های ایران ثابت کرده. این هواپیمایی با هدف ایجاد مسیری راحت و سریع به فرودگاه‌های مناطق جنوبی ایران آغاز به کار کرد. به همین منظور مرکز هواپیمایی سپهران در شیراز قرار دارد. هم‌اکنون ۴ فروند هواپیما در ایرلاین سپهران فعالیت می‌کنند. فهرست این هواپیما به این ترتیب است:

  • یک فروند بوئینگ ۳۰۰ ۷۳۷؛

  • ۳ فروند هواپیمای بوئینگ ۵۰۰ ۷۳۷.

هواپیمایی سپهران

هواپیمایی سپهران دو کلاس بیزنس و اکونومی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. بلیط‌های این ایرلاین در قالب پروازهای لحظه‌ آخری، پروازهای چارتر و پروازهای سیستمی فروخته می‌شود. تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز، اهواز، زاهدان، بندرعباس، کیش، عسلویه، چابهار و یزد از شهرهای بزرگی است که هواپیماهای سپهران به آن پرواز دارند. جالب است بدانید هواپیماهای سپهران در کنار شهرهای بزرگ داخلی، به فرودگاه‌های معتبر بین‌المللی نیز پرواز می‌کنند. در این زمینه می‌توان به کشورها و شهرهای باکو،‌ تفلیس، ارمنستان، استانبول، کویت، بحرین، دوحه، مسقط، کراچی و دبی اشاره کرد.

هواپیمایی کارون

هواپیمایی کارون نه‌تنها یکی از محبوب ترین ایرلاین های ایران به حساب می‌آيد، بلکه این خط هوایی به‌عنوان قدیمی‌ترین هواپیمایی ایران شناخته می‌شود. هواپیمایی کارون چیزی نزدیک به یک سده قدمت دارد. به لطف این سابقه طولانی می‌توانید با خیال راحت روی پروازهای راحت و سریع هواپیمایی کارون حساب باز کنید. هم‌اکنون ۵ فروند هواپیما در ایرلاین کارون به خدمت مشغول هستند. در این زمینه می‌توان به هواپیماهای زیر اشاره کرد:

  • ۵ فروند هواپیمای فوکر ۵۰ با ظرفیت ۵۰ مسافر؛

  • ۴ فروند هواپیمای فوکر ۱۰۰ با ظرفیت ۱۰۰ مسافر.

هواپیمایی کارون

به‌رغم قدمت زیاد هواپیمایی کارون، هواپیما‌های این ایرلاین قدمتی معمولی دارند. میانگین عمر هواپیماهای کارون چیزی حدود ۲۶ سال است. در این ایرلاین خبری از کلاس فِرست و بیزنس نیست. با این حال کلاس اکونومی این هواپیمایی به اندازه‌ای راحت است که جایی برای گله‌و‌شکایت باقی نمی‌گذارد. به لحاظ قیمت نیز تجربه ثابت کرده که ایرلاین کارون همیشه قیمتی منصفانه برای بلیط‌های این هواپیمایی در نظر می‌گیرد. هواپیمایی کارون به شهرهای مشهد، کاشان، ماکو، شیراز، ساری و اصفهان پرواز دارد.

هواپیمایی پارس ایر

هواپیمایی پارس ایر، یکی دیگر از محبوب ترین ایرلاین های ایران است که بخش خصوصی آن را  اداره می‌کند. پروازهای هواپیمایی پارس ایر به دو گروه اکونومی و بیزنس تقسیم می‌شود. به لطف این شرایط اگر به دنبال بلیط ارزان هواپیما هستید، پروازهای اکونومی هواپیمایی پارس ایر را پیشنهاد می‌کنیم. اگر هم می‌خواهید خودتان را حسابی تحویل بگیرید، پروازهای کلاس بیزنس این هواپیمایی را انتخاب کنید. ۱۵ فروند هواپیما در خطوط هوایی پارس ایر فعالیت می‌کنند.

  • چندین فروند ایرباس ۳۲۰؛

  • چندین فروند فوکر؛

  • چندین فروند امبرایر.

هواپیمایی پارس ایر

هواپیمایی پارس ایر به شهرهای بزرگ ایران مانند کیش، تهران، یاسوج، بیرجند، شیراز، جاسک، خرم‌آباد و شهرکرد پرواز دارد.

هواپیمایی چابهار ایر

هواپیمایی چابهار ایر خدمات انتقال هوایی مسافر و کالا را به شایسته‌ترین شکل ممکن انجام می‌دهد. به همین دلیل این هواپیمایی به یکی از محبوب ترین ایرلاین های ایران تبدیل شده است. هواپیمایی که از آن صحبت می‌کنیم فقط کلاس اکونومی دارد. با این حال پروازهای این هواپیمایی به اندازه‌ای راحت و سریع است که در کلاسِ اکونومیِ آن با کمبودی روبه‌رو نمی‌شوید. جالب است بدانید نزدیک به ۲۰ فروند هواپیما در ایرلاین چابهار ایر فعالیت می‌کنند. فهرست این هواپیماها از قرار زیر است:

  • ۶ فروند مک‌دانل داگلاس ام‌.دی ۸۰ با ظرفیت ۱۶۵ تا ۱۷۰ نفر؛

  • ۱۳ فروند فوکر ۱۰۰ با ظرفیت ۱۰۹ نفر.

هواپیمایی زاگرس

هواپیمایی زاگرس مجموعاً ۳۴۰۰ صندلی برای پرواز به قسمت‌های مختلف ایران و جهان در اختیار مسافران قرار می‌دهند. این هواپیمایی چیزی بیشتر از ۴ میلیون مسافرِ راضی و خشنود دارد. تمامی این مسافرین، هواپیمایی زاگرس را به عنوان یکی از محبوب‌ترین ایرلاین های ایران می‌شناسند. انصافاً باید گفت این شهرت بی‌دلیل نیست. هواپیمایی زاگرس ۲ کلاس پروازی بیزنس و اکونومی دارد. کلاس اکونومی هواپیمایی زاگرس از قیمتی منصفانه برخوردار است. کلاس بیزنس هواپیمایی زاگرس نیز خدمات اشرافی دارد که نظیر آن‌ها را در کمتر ایرلاینی سراغ داریم. نزدیک به ۲۰ فروند هواپیما در خطوط هوایی زاگرس فعالیت می‌کنند. فهرست این هواپیماها از قرار زیر است:

  • ۳ فروند مک‌دانل داگلاس اِم‌.‌دی ۸۳؛

  • ۶ فروند مک‌دانل داگلاس ام.‌دی ۸۲؛

  • ۱ فروند ایرباس ۳۱۹؛

  • ۷ فروند ایرباس ۳۲۰؛

  • ۲ فروند ایرباس ۳۲۱.

هواپیمایی زاگرس

به لطف تعداد زیاد هواپیما، ایرلاین زاگرس تقریباً به تمامی فرودگاه‌های بزرگ ایران پرواز دارد. بلیط‌های این هواپیمایی به پروازهای چارتر، نرخ ویژه و پروازهای سیستمی زاگرس گروه‌بندی می‌شود. فرودگاهِ شهرهای مشهد، آبادان، ارومیه، شیراز، کرمانشاه، اهواز، کیش، قشم و یزد پذیرای هواپیماهای ایرلاین زاگرس است. برای پروازهای خارجی نیز می‌توانید از پروازهای هواپیمایی زاگرس کمک بگیرید. هواپیماهای این ایرلاین به فرودگاه‌های باکو، نجف، بغداد و ازمیر پرواز دارند.

هواپیمایی وارش

هواپیمایی وارش ابتدا با پروازهای داخلی شروع به کار کرد. پس از مدت کمی پای پروازهای این هواپیمایی به فرودگاه‌های بین‌المللی باز شد. به‌دنبال پیشرفت سریع هواپیمایی وارش، این ایرلاین توانست جای خود را به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین ایرلاین‌ های ایران تثبیت کند. مرکز هواپیمایی وارش در ساری واقع شده است. با این حال این هواپیمایی به بیشترین شهرهای بزرگ ایران پرواز دارد. در این زمینه می‌توان به فرودگاه‌های ساری، مشهد، تبریز، تهران، بندرعباس، شیراز، اصفهان و قشم اشاره کرد. ایرلاین وارش هر دو گروه پروازی بیزنس و اکونومی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. بلیط‌های ایرلاین وارش در قالب پروازهای لحظه آخری، پروازهای چارتر و پروازهای سیستمی فروخته می‌شود. ۵ فروند هواپیمایی در ایرلاین وارش فعالیت می‌کنند که فهرست آن‌ها از این قرار است:

  • ۳ فروند بوئینگ ۷۳۷؛

  • یک فروند سری ۳۰۰؛

  • یک فروند سری ۵۰۰.

هواپیمایی وارش

هواپیمایی وارش در کنار پروازهای داخلی، پروازهایی به فرودگاه‌های بیشکک و دوشنبه دارد. جالب است بدانید این هواپیمایی به داشتن پروازهایی منظم و سریع معروف است. به لحاظ قیمت بلیط هواپیما نیز ایرلاین وارش در گروه خطوط هوایی خوش‌انصاف ایران قرار می‌‌گیرد.

هواپیمایی آسمان

هواپیمایی آسمان جایگاه ویژه‌ای در انجمن‌های بین‌المللی هوایی دارد. در این زمینه می‌توان به حضور ایرلاین آسمان در انجمن‌ هوانوردی یاتا اشاره کرد. این هواپیمایی توانسته بسیاری از گواهینامه‌های بین‌المللی هوایی را از آن خود کند. به لحاظ تعداد هواپیما نیز ایرلاین آسمان در گروه خطوط هوایی پر هواپیما ایران قرار می‌گیرد. تمامی این شرایط دست‌به‌دست هم داده تا هواپیمایی آسمان به یکی از محبوب‌ترین ایرلاین های ایران تبدیل شود. فهرست هواپیماهایِ ایرلاین آسمان از قرار زیر است:

  • ۵ فروند هواپیمای اِی‌.‌تی‌.آر وی ۲؛

  • ۷ فروند هواپیمای فوکر ۱۰۰؛

  • ۲ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷؛

  • یک فروند ایرباس اِی ۳۴۰؛

  • ۵ فروند ایرباس اِی ۳۲۰.

هواپیمایی آسمان

بلیط هواپیماهایی که به آن‌‌ها اشاره کردیم در کلاس‌های بیزنس و اکونومی فروخته می‌شود. هواپیمایی آسمان یکی از پرترددترین ایرلاین‌های ایران است. این هواپیمایی حدود ۴۰ پرواز در هر هفته به فرودگاه‌های مختلف ایران دارد. فرودگاه‌های آبادان، اردبیل، ارومیه، اصفهان، ایلام، بجنورد، بم، بندرعباس، بوشهر، بیرجند، پارس آباد، تبریز، تهران، خوی، دزفول، رامسر، رشت، سیرجان، رفسنجان، زاهدان، ساری، سبزوار، سنندج، سهند، شیراز، چابهار، طبس، عسلویه، قشم، کرمان، کرمانشاه، کیش، گرگان، لار، لامرد، مراغه، مشهد، نوشهر، یاسوج و یزد پذیرای هواپیماهای ایرلاین آسمان هستند. این هواپیمایی به فرودگاه‌های بین‌المللی نیز پرواز دارد. در این زمینه می‌توان به پروازهای آسمان به فرودگاه‌های دوشنبه، کویت، استانبول، نجف، مسقط و کویت اشاره کرد.

هواپیمایی قشم ایر

هواپیمایی قشم ایر، بیشتر از ۳ دهه سابقه درخشان در صنعت هوانوردی دارد. تعداد صندلی‌های تمامی هواپیماهای قشم ایر از ۳هزار تجاوز می‌کند. قشم ایر به بیشتر فرودگاه‌های داخلی و خارجی پرداز دارد. جالب است بدانید قشم ایر به‌رغم تعداد زیاد هواپیما، کلاس بیزنس را در اختیار مسافرین قرار نمی‌‌دهد. با این حال انصافاً باید گفت امکانات کلاس اکونومی این ایرلاین چیزی کمتر از کلاس‌های درجه‌یک ندارد. بلیط هواپیمای قشم ایر در حالت‌های لحظه آخری، چارتر و سیستمی فروخته می‌شود. قشم ایر هواپیما‌های بسیار مجهزی دارد که در ادامه به مهم‌ترین‌ آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • ۴ فروند فوکر ۵۰؛

  • ۳ فرورند ایرباس ۳۲۰؛

  • ۵ فروند آرجی؛

  • ۵ فروند ایرباس ۶۰۰ ۳۰۰؛

  • ۴ فروند فوکر ۱۰۰.

هواپیمایی قشم ایر

پروازهای این هواپیما در هر هفته به ۲۹ فرودگاه داخلی و خارجی انجام می‌شود. تهران، مشهد، تبریز، بندرعباس، زاهدان، کرمانشاه، قشم، شیراز، اصفهان، ساری، اهواز، یزد، بوشهر، گرگان، اردبیل، ارومیه، سنندج، زابل، بندر ماهشهر، خوی، بندر چابهار، رشت، سهند، سنندج، بیرجند، کرمان، جاسک، لار و آبادان از مقصد‌هایی است که قشم ایر به آن‌ها پرواز دارد.

برای پروازهای خارجی نیز از قشم ایر می‌توانید کمک بگیرید. هواپیماهای این ایرلاین به بیشتر فرودگاه‌های اروپایی، آسیایی و خاورمیانه پرواز می‌کنند. استانبول، ازمیر، اسپارتا، بغداد، نجف، سلیمانیه، دبی، مسقط، ایروان، تفلیس، مسکو، سن پترزبورگ، سوچی و صوفیه از فرودگاه‌های بین‌المللی است که هواپیماهای قشم ایر در آن فرود می‌آیند.

هواپیمایی ماهان

در این قسمت از فهرست معرفی محبوب‌ترین ایرلاین‌ های ایران به هواپیمایی رسیدیم که احتمالاً نام آن را شنیده‌اید. هواپیمایی ماهان، شرکتی خصوصی است که از دهه ۷۰ به بعد در ایران فعالیت پروازی دارد. ماهان یکی از پرتعدادترین ناوگان‌های هوایی ایران را در اختیار دارد. ۳۹ فروند هواپیما در ایرلاین ماهان فعالیت می‌کنند. این هواپیما‌ها در بهترین شرایط قرار دارند و پروازی خاطره‌ساز را برای مسافرین رقم می‌زنند. فهرست هواپیماهای ماهان از قرار زیر است:

  • ۱۰ فروند بائی (BAE) ۱۴۶ ۳۰۰؛

  • ۸ فروند ایرباس اِی ۳۱۰ ۳۰۰؛

  • ۶ فروند ایرباس اِی ۶۰۰ ۳۰۰؛

  • ۵ فروند ایرباس اِی ۳۴۰ ۳۰۰؛

  • ۷ فروند ایرباس اِی ۳۴۰ ۶۰۰؛

  • ۲ فروند بوئینگ ۷۴۷ ۴۰۰؛

  • یک فروند بوئینگ ۷۴۷ ۳۰۰

هواپیمایی ماهان

هواپیماهایی که از آن‌ها نام بردیم کلاس‌های بیزنس و اکونومی دارند. ناگفته نماند پروازهای خارجیِ هواپیمایی ماهان به لحاظ امکانات، طیف گستره‌تری از خدمات اشرافی را برای مسافرین مهیا می‌کند. پذیرایی معمولی و تلویزیون ۴۳ اینچ در کابین از امکانات کلاس اکونومی پروازهای هواپیمایی ماهان به حساب می‌آید. پذیرایی با خوراکی‌های مخصوص ایرانی و فرنگی، نوشیدنی‌های گوارا و تلویزیون در کابین از امکاناتی است که ایرلاین ماهان پیش روی مسافرین کلاس بیزنس در پروازهای داخلی قرار می‌دهد. کلاس بیزنس این خط هوایی از پخش محتوای صوتی و تصویری دلخواه برای پروازهایی بیشتر از ۳ ساعت، خرید از برندهای معتبر در هنگام پرواز؛ کیف هدیه شامل لوازم آرایشی و نوشت‌افزار به مسافرین، هدیه مخصوص کودکان ۲ تا ۱۲ سال و پتو بالشت ضدعفونی‌شده از امکانات پروازهای خارجی کلاس بیزنس هواپیمایی ماهان به حساب می‌آید.

هواپیمایی ماهان به تهران، مشهد، تبریز، بندرعباس، زاهدان، کرمانشاه، قشم، شیراز، اصفهان، ساری، اهواز، یزد، بوشهر، گرگان، اردبیل، ارومیه و سنندج پرواز دارد. هواپیماهای ایرلاین ماهان به فرودگاه‌های بین‌الملی بیرمنگام، کلمبو، دوسلدورف، بانکوک، آلماتی، اربیل، آنکارا، کویت، پکن، کوالالامپور، بغداد، نجف و چندین شهر دیگر پرواز می‌کنند.

هواپیمایی فلای پرشیا

هواپیمایی فلای پرشیا نسبت به دیگر خطوط هواپیمایی ایران، پروازهای کمتری دارد. با این حال این پروازهای منظم و سریع فلای پرشیا باعث شده تا جای خود را در بین محبوب‌ترین ایرلاین های ایران باز کند. فلای پرشیا ۴ فروند هواپیما دارد که از این تعداد، ۳ فروندِ آن‌ها در آسمان‌های ایران پرواز می‌کنند. هواپیماهای زیر پروازهای ایرلاین فلای پرشیا را انجام می‌دهند.

  • ۳ فروند بوئینگ ۷۳۷ با ظرفیت ۱۴۰ نفر.

هواپیمایی فلای پرشیا

تعداد کم پروازهای فلای پرشیا باعث شده تا بلیط صندلی‌های این هواپیما فقط در حالت اکونومی فروخته شود. این هواپیمایی به شهرهای بزرگ ایران مانند تهران، شیراز، مشهد، کیش، اصفهان و ارومیه پرواز دارد.

هواپیمایی ساها

نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، پایه‌گذار هواپیمایی ساها است. به همین دلیل این ایرلاین در ابتدا فقط پرسنل محترم ارتش را به نقاط مختلف ایران منتقل می‌کرد. پس از مدتی آوازه پروازهای راحت و سریع هواپیمایی ساها به گوش افراد غیر نظامی رسید و تقاضا برای این ایرلاین افزایش پیدا کرد؛ در نتیجه هواپیمایی ساها به یکی از محبوب ترین ایرلاین های ایران تبدیل شد. هم‌اکنون هواپیماهای زیر در ایرلاین ساها پرواز می‌کنند:

  • ۲ فروند بوئینگ ۷۳۷ سری ۳۰۰.

  • ۲ فروند ایرباس ۳۰۰ ۶۰۰؛

  • ۳ فروند ایرباس ۳۲۰ ۲۰۰؛

  • ۲ فروند ایرباس ۳۱۹ ۱۰۰.

هواپیمایی ساها

بلیط هواپیماهایی که به آن‌ها اشاره کردیم در کلاس اکونومی فروخته می‌شود. این هواپیمایی به شهرهای اهواز، شیراز، کیش و عسلویه پرواز دارد.

هواپیمایی معراج

برای تعریف از هواپیمایی معراج کافی است به این نکته اشاره کنیم که ایرلاین معراج در ۱۳۹۳ رتبه نخست کمترین تأخیر در پرواز را با میانگین ۷ دقیقه از آن خود کرد. این هواپیمایی یدطولایی در ثبت رکوردهای درخشان دارد. در این زمینه می‌توان به رکورد طولانی‌ترین پرواز ایران اشاره کرد که در ۱۳۹۵ به‌ دست آورد. در این پرواز دیپلمات‌های ایران با هواپیمایی معراج در عرض ۱۷ ساعت از سیدنی به تهران آمدند. هواپیمایی معراج ۲ دسته پرواز اصلی دارد. دسته اول با نام پروازهای تشریفاتی شناخته می‌شود. این پروازها فقط مخصوص کارمندان عالی‌رتبه دولت است. دومین دسته از این پرواها با نام مسافری است که در اختیار عموم قرار دارد. هواپیماهای مسافری ایرلاین معراج از این قرار هستند:

ناوگان تشریفاتی ایرلاین معراج

  • یک فروند ایرباس 300-340؛
  • یک فروند ایرباس 200-321؛
  • یک فروند بوئینگ 200_737؛
  • ۲ فروند داسو فالکون 50.

ناوگان مسافربری ایرلاین معراج

  • ۲ فروند ایرباس 600-300؛
  • ۳ فروند ایرباس 200-320؛
  • ۲ فروند ایرباس 100-319.

هواپیمایی معراج

هواپیمایی معراج به لحاظ کلاس‌های پروازی، دارای کلاس‌های فرست کلاس، بیزنس کلاس و اکونومی است. قابلیت تنظیم صندلی در چندین جهت، فاصله مناسب صندلی‌ها از یکدیگر، امکان تبدیل صندلی به تخت‌خواب و صندلی‌های مجهز به صفحه‌نمایش‌های ال.‌سی‌‌.دی از امکانات ویژه پروازهای هواپیمایی معراج به حساب می‌آیند. انصافاً باید گفت صندلی‌های هواپیماهای معراج شرایط بسیار راحتی در اختیار مسافرین قرار می‌دهند. به همین دلیل این هواپیمایی به یکی از محبوب‌ترین ایرلاین های ایران تبدیل شده است.

پروازهای داخلی معراج، مسافرین را به شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز، قشم، کیش، چابهار و عسلویه منتقل می‌کنند. به لحاظ پروازهای خارجی نیز برای رسیدن به شهرهای استانبول، ازمیر، نجف و اسپارتا می‌توانید از هواپیمایی معراج کمک بگیرید.

آخرین سخن درباره محبوب ترین ایرلاین های ایران

محبوب‌ترین ایرلاین های ایران را با این امید به شما معرفی کردیم تا هواپیمایی دل‌خواه را از بین این فهرست انتخاب کنید. اگر هم دوست دارید که بدانید کدام ایرلاین های داخلی بیرینس کلاس دارند، روی نام مقاله کلیک کنید. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های سودمندی برای سفر با ایرلاین های ایران دارید، خواهشمندیم این اطلاعات را در قسمت نظرات با همراهان خود در ره بال آسمان و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

هواپیمایی معراج از بهترین ایرلاین های ایران است که پرواز فرست کلاس دارد.

خطوط هواپیمایی آتا، زاگرس، وارش، ایرلاین کیش، هواپیمایی کاسپین، ایران ایرتور، سپهران و پارس ایر در گروه محبوب‌ترین ایرلاین های ایران قرار دارند که پرواز کلاس بیزنس در اختیار مسافرین قرار می‌دهند.

هواپیمایی ایران ایر، پارس ایر، کاسپین و زاگرس به بیشتر شهرهای بزرگ ایران پرواز دارند.

هواپیمایی تابان، کاسپین، سپهران، آتا و ایران ایر به استانبول پرواز دارند.

کلاس بیزنس، امکانات تشریفاتی، صندلی‌های راحت‌تر و خدماتی اعیانی‌تر در اختیار مسافرین قرار می‌دهد. از سویی تشریفات پرواز و میزان بار مجاز برای این کلاس پروازی بیشتر است. همه این‌ها در حالی است که کلاس اکونومی خدمات معمولی و قیمت مناسب‌تری دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.