سفر به مشهد در بهار | بررسی خوبی‌ها و بدی‌های سفری بهارانه به مشهد

0

سفر به مشهد در بهار عیش گردشگران را تمام می‌کند. این سفر به اندازه‌‌ای خوش می‌گذرد که خاطره‌ آن برای همیشه در ذهن گردشگران باقی می‌ماند. ناگفته پیداست هوای دلنشین بهاری، اولین دلیل سفر بهارانه به مشهد است. با این حال این سفر دلیل‌های دیگری نیز دارد. مشهدی‌ها در آغاز سال به پیشواز عید نوروز می‌روند و جشن‌های باشکوهی در گوشه‌و‌کنار این دیار به راه می‌افتد. به این ویژگی‌ها هوای بهاری مشهد را هم اضافه کنید. با این حال سکه سفر به مشهد در بهار، روی دیگری هم دارد. این سفر در کنار مزایای بی‌شمار، معایبی نیز دارد که به‌راحتی نمی‌توان از کنار آن‌ها گذشت. به همین منظور در ادامه با هم مزایای سفر به مشهد را بررسی می‌کنیم. در پایان نیز معایب این سفر را بر می‌شماریم. به شما قول می‌دهیم با مطالعه این مطلب تا انتها، دیدگاه کاملی درباره سفر بهاری به مشهد پیدا کنید.

مزایای سفر به مشهد در بهار

سفر به مشهد در بهار، دست گردشگران را برای تجربه انواع سرگرمی‌ها باز می‌گذارد. به لطف تعطیلات نوروزی، مسافران با فراغ بال بهتری برای سفر به مشهد برنامه‌ریزی می‌کنند. این شرایط برای مسافرانی که فرزند دبستانی دارند و گردشگران کارمند اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. این دسته از مسافران بدون نیاز به مرخصی و غیبت در سر کلاس‌های درس، به‌راحتی می‌توانند تعطیلات عید را به گشت‌و‌گذار در مشهد مشغول شوند. انصافاً باید گفت سفر بهاری به مشهد به لحاظ هزینه‌ها ممکن است گران‌تر تمام شود. با این حال از آنجایی که اسفند زمان پرداخت عیدی‌هاست، دست مسافران برای پرداخت هزینه‌های نوروزیِ سفر، باز می‌ماند. این شرایط برای مسافرین کارمند و حرفه‌هایی که دریافت عیدی در آن‌ها عرف است، وجود دارد. ناگفته پیداست زمانی که مسافران با جیبی پر از پول راهی مشهد شده باشند، گشت‌و‌گذار در این شهر بیشتر به آن‌ها خوش می‌گذرد.

از عید نوروز که بگذریم، هوای دل‌انگیزِ مشهد در اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت نیز ادامه پیدا می‌کند. به لطف این شرایط گردشگرانی که شرایط سفر نوروزی برای آن‌ها مهیا نیست، فرصتی برای گشت‌و‌گذاری جانانه در مشهد پیدا می‌کنند. ناگفته نماند سفر بهاری به مشهد فقط به گشت‌و‌گذار در این شهر خلاصه نمی‌شود. انصافاً باید گفت طبیعتِ تمامی قسمت‌های استان خراسان رضوی در بهار به اندازه‌ای تماشایی می‌شود که می‌ارزد سفری خاص را به گشت‌و‌گذار در این دیار اختصاص دهید. با فرارسیدن بهار، مشهد و سرزمین‌های اطراف آن رنگ‌و‌بویی شاعرانه پیدا می‌کنند.

اگر تاکنون سفری به مشهد داشته‌اید، حتماً به‌خوبی می‌دانید که بسیاری از جاهای تفریحی و گردشگری این شهر در منطقه‌های ییلاقیِ اطراف مشهد قرار دارند. به لطف آب‌و‌هوای خوش بهاری، این منطقه‌ در بهار از همیشه زیباتر می‌شوند. جاذبه‌های آب‌و‌هوای خوشِ مشهد در بهار به اندازه‌ای است که به‌راحتی نمی‌توان از کنار آن گذشت. در ادامه بیشتر درباره هوای دل‌انگیز مشهد در فصل بهار صحبت می‌کنیم.

هوای متعادل

سفر به مشهد در بهار انتخاب مناسبی برای تمامی گردشگران است. با این حال این سفر به مسافرینی که طاقت گرما را ندارند، بیشتر خوش می‌گذرد. به لحاظ جغرافیایی مشهد در منطقه‌ای مرزی بین شمال و جنوب استان خراسان واقع شده است؛ در نتیجه جبهه‌های آب‌و‌هوایی مختلفی در شرایط جوی این دیار تأثیر دارد. مشهد و دشت‌های اطراف آن اقلیمی سرد و خشک دارند. این شرایط تا قوچان و نیشابور نیز ادامه پیدا می‌کند. مشهد چیزی حدود ۱۰۵۰ متر از سطح دریا بالاتر است. به همین دلیل تابستان‌های مشهد حسابی گرم می‌شود. این گرما به اندازه‌ای است که گاهی اوقات واقعاً طاقت‌فرسا می‌شود. گرمای هوای مشهد در تموز تابستان از ۴۰ درجه تجاوز می‌کند. این دیار در بین حوضه آبریز‌کشف‌ رود و کوه‌‌های بینالود و هزار مسجد قرار دارد.

وجود این منطقه‌های کوهپایه‌ای باعث شده تا آب‌و‌هوای اطراف مشهد نسبت به مرکز این شهر معتدل‌تر باشد. با این حال غم به دل خود راه ندهید؛ زیرا مشهد در بهار چندان گرم نمی‌شود. هوای مشهد در فروردین، بهشتی است. تجربه ثابت کرده دمای هوا در گرم‌ترین روزهای فروردین به حدود ۳۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. چنین درجه حرارتی، شرایطی مناسب برای گردشگری در مشهد پیش روی مسافران قرار می‌دهد. اردیبهشت که از راه رسید، هوای مشهد کمی گرم‌تر می‌شود. خوشبختانه این گرما به اندازه‌ای نیست که جلوی گردشگران را برای گشت‌و‌گذار در مشهد بگیرد.

ناگفته نماند هوای مشهد از اواسط اردیبهشت گرم‌تر می‌شود. گاهی اوقات دمای هوا از ۳۵ درجه نیز تجاوز می‌کند. با این حال در بیشتر روزهای اردیبهشت دمای هوا چیزی بین ۳۰ تا ۳۵ درجه است. به لطف چنین درجه حرارتی، هوای مشهد در اردیبهشت نیز جان می‌دهد برای گردشگری. به خرداد که رسیدیم، هوای مشهد به مقدار محسوسی گرم‌تر می‌شود. گرمای هوا بیشتر در ظهر افزایش پیدا می‌کند و خردادهای مشهد در صبح و عصر نسبتاً‌ متعدل است.

تفریحات نوروزی

سفر به مشهد در بهار فایده‌های متفاوتی نسبت به دیگر فصل‌ها دارد. بعضی از این فایده‌ها را فقط در بهار می‌توان تجربه کرد. برای نمونه می‌توان به تفریحات نوروزی مشهد اشاره کرد که فقط در آغاز بهار مهیا می‌شود. مسئولین گردشگریِ مشهد برای تفریحات نوروزی برنامه‌های ویژه‌ای انجام می‌‌دهند. بهار هر سال که فرا می‌رسد، هنرمندان چیره‌دست مشهدی با ساخت تندیس‌ها و نمادهای مفهومی، هنر خود را به رخ می‌کشند.

این نمادها در میدان‌های معروف و فضای سبز مشهد نصب می‌شود. به لطف این شرایط، تمامی قسمت‌های مشهد حال‌و‌هوایی نوروزی پیدا می‌کند. نمادهایی که از آن‌ها صحبت می‌کنیم به اندازه‌ای تماشایی هستند که امکان ندارد از کنار آن‌ها بگذرید و چندین سلفی جانانه نگیرید. از طرف دیگر همان‌گونه که اشاره کردیم، آب‌و‌هوای مشهد در آغاز فروردین از همیشه دل‌انگیزتر است. به همین دلیل فضای سبز مشهد جلوه‌ای تماشایی پیدا می‌کند.

اگر اهل طبیعت‌‌گردی هستید، می‌توانید به گشت‌و‌گذار در پارک‌های وسیع سرسبز مشهد مشغول شوید. بسیاری از این پارک‌ها به جاهای تفریحی مشهد نزدیک هستند. برای نمونه می‌توان به پارک وکیل آباد مشهد اشاره کرد. گشت‌و‌گذار در این پارک برای گردشگران هم فال است و هم تماشا. پارکی که از آن صحبت می‌کنیم فاصله کمی با باغ وحش وکیل آباد دارد. این پارک به طرقبه و شاندیز نیز بسیار نزدیک است. دیگر پارک های مشهد نیز به لحاظ جاذبه‌های گردشگری چیزی کم‌و‌کسر ندارند. پارک ملت، بوستان ریحانه، بوستان حجاب و بوستان بانوان بهشت از دیگر بوستان ها و پارک های مشهد است که طبیعت‌گردی نوروزی در آن‌ها حسابی می‌چسبد.

به علاقه‌مندان مشهدگردی در نوروز پیشنهاد می‌کنیم آب‌‌وهوای بهاریِ مشهد را با فال نیک بگیرند و سری به طرقبه و شاندیز بزنند. بسیاری از تفریحات مشهد در این منطقه قرار دارد. جاهای دیدنی که به آن‌ها اشاره می‌کنیم در بهار هر سال از همیشه تماشایی‌تر است.

منطقه گردشگری چالیدره

برای شما گفتیم که ییلاق‌های اطراف مشهد در بهار از همیشه تماشایی‌تر می‌شوند. این ییلاق‌ها آب‌و‌هوایی دل‌انگیز دارند. به همین دلیل بسیاری از جاهای دیدنی اطراف مشهد در منطقه‌های ییلاقی طرقبه و شاندیز قرار دارند. چالیدره گل سرسبدِ این جاهای دیدنی است. منطقه‌ای که از آن صحبت می‌کنیم را دریاچه‌ای زیبا پوشش داده است. از‌ آنجایی که بهارهای هر سال بارندگی بیشتر است، این دریاچه در بهار از همیشه خروشان‌تر می‌شود. به همین دلیل با فرارسیدن بهار، بساط تفریح‌های آبی در چالیدره مشهد به راه می‌افتد.

قایق‌سواری، ماهیگیری، غواصی و لنج‌سواری از هیجان‌انگیزترین تفریح‌های آبیِ چالیدره به حساب می‌آید. منطقه چالیدره سرگرمی‌های دیگری را نیز پیش روی مسافران قرار می‌دهد. برای نمونه می‌‌توان به ترن کوهستان و تله سیژ اشاره کرد. از آنجایی که این تفریحات در منطقه‌ای کوه‌پایه‌ای انجام می‌شود، در بهار هر سال منظره‌ای سرسبز پیش روی گردشگران قرار می‌‌گیرد.

پارک کوهسنگی مشهد

به گردشگرانی که سفر به مشهد در بهار را انتخاب کرده‌اند، پیشنهاد می‌کنیم حتماً سری به کوهسنگی بزنند. گردشگری در پارک کوهسنگی مشهد هم فال است و هم تماشا. همان‌گونه که از نام این پارک پیداست، کوهی خوش‌منظره در دل این ناحیه جا خوش کرده است. مسئولین گردشگری مشهد پله‌هایی را برای رسیدن به قله این کوه تعبیه کرده‌اند. از طرف دیگر این کوه، عملاً تپه‌ای نسبتاً‌ بلند است که بالارفتن از آن چندان دشوار نیست.

به لطف این شرایط اگر در بهار راهی مشهد شده باشید، می‌توانید به بالای کوهسنگی بروید و در کنار منظره‌ای تماشایی به شهر زیبای مشهد، ریه‌های خود را مهمان هوای خوش بهاری کنید. ویژگی‌های پارک کوهسنگی مشهد فقط به جاذبه‌های بصری آن خلاصه نمی‌شود. بعضی از بهترین دیزی‌های مشهد در این منطقه قرار دارند. به لطف این شرایط می‌توانید در هوای دلنشین و بهاریِ کوهسنگی بنشینید و غذایی جانانه به بدن بزنید. راستی بستنی‌های قیفی هیجان‌انگیز کوهسنگی را هم فراموش نکنید. این‌ها بلندترین و البته خوشمزه‌ترین بستنی‌های قیفی عمرتان خواهد بود.

پارک ملت مشهد

دور از انصاف است اگر در جایی صحبت از سفر به مشهد در بهار مطرح شود و نامی از پارک ملت مشهد به میان نیاید. پارک ملت به‌عنوان یکی از قدیمی ترین پارک های مشهد به شناخته می‌شود. به لطف دیرینگی این پارک، درخت‌های کهنسالی در گوشه‌و‌کنار پارک ملت خودنمایی می‌کند. این درخت‌ها در بهار از همیشه سرسبزتر می‌شود. پارک ملت در کنار منظره‌های طبیعی، یکی از معروف‌ترین مکان‌های تفریحی فرهنگی مشهد است. شهربازی بزرگی نیز در این پارک وجود دارد. بسیاری از منابع گردشگری، این چرخ فلک را بزرگ‌ترین چرخ‌و‌فلک خاورمیانه می‌دانند. سوارشدن بر این چرخ‌و‌فلک و تماشای منظره‌های سرسبز پارک و تنفس آب‌و‌هوای بهاری مشهد، موهبتی است که به‌راحتی نمی‌توان از کنار آن گذشت. پارک مخصوص کودکان و پارک مخصوص بانوان هم در این پارک وجود دارد.

خلوت بودن مشهد در اردیبهشت و خرداد 

تجربه ثابت کرده دو گروه گردشگر ایرانی وجود دارد. دسته اول، گردشگرانی هستند که دست‌کم یک بار در عمر خود راهی مشهد شده‌اند. دومین دسته نیز گردشگرانی هستند که برنامه‌ دارند تا در اولین فرصت سری به این سرزمین زیبا بزنند. ناگفته پیداست بیشتر مسافرین، سفر به مشهد در بهار را ترجیح می‌دهند. با این حال همان‌گونه که توضیح دادیم، به دلیل تعطیلات نوروز، روزهای نخست سال در مشهد جای سوزن‌ انداختن نیست. جالب است بدانید سالانه ۲۷ میلیون گردشگر راه مشهد را در پیش می‌گیرند. جالب‌تر اینکه حدود ۲ میلیون نفر از این آمار را گردشگران خارجی تشکیل می‌دهند. به همین دلیل از آنجایی که حیف است از آب‌وهوای بهاری مشهد دل بکنید، پیشنهاد می‌کنیم اردیبهشت و خرداد را به مشهد‌گردی اختصاص دهید.

در این ماه‌ها تقاضای گردشگری به مشهد کاهش چشمگیری دارد. مشهد، اردیبهشت‌های خلوت‌تری را نسبت به روزهای نخستین فروردین تجربه می‌‌کند. از طرف دیگر زیبایی‌های بهار در اردیبهشت به اوج می‌رسد. منطقه‌های ییلاقی اطراف مشهد و پارک‌های داخل شهر به اندازه‌ای در اردیبهشت زیبا می‌شوند که هرچقدر از آن‌ها تعریف کنیم، کم گفته‌ایم. این زیبایی‌ها در خرداد نیز ادامه پیدا می‌کند. باغ‌های میوه‌ در این فصل به بار می‌نشیند و منظره‌ای تماشایی پیش روی گردشگران قرار می‌دهند.

به فایده‌هایی که برای سفر به مشهد در بهار گفتیم، برگزاری آزمون‌های مدارس را هم اضافه کنید. همین موضوع باعث می‌شود حتی خود مشهدی‌ها هم اکثر زمانشان را در خانه و با کودکانشان سپری کنند و شهر خلوت و آرام باشد. پدر و مادرانی هم که کودک مدرسه‌ای دارند، بهتر است اواخر خرداد را برای سفر انتخاب کنند. البته یادتان باشد که در این ایام مشهد شلوغ و هوا هم بسیار گرم می‌شود.

معایب سفر به مشهد در بهار

سفر به مشهد در بهار فایده‌های بی‌شماری دارد. با این حال از آنجایی که هیچ‌ گلی بدون خار نیست، این سفر معایب اندکی نیز دارد. مشهدی‌ها همیشه با روی باز از گردشگران استقبال می‌کنند تا این معایب به مانع برای سفرِ مسافران تبدیل نشود. از آنجایی که رسم داریم زیروبم اطلاعات گردشگری را در اختیار همراهان خود قرار دهیم، در ادامه با هم معایبی را بررسی می‌کنیم که در سفر به مشهد در بهار ممکن است با آن‌ها روبه‌رو شوید.

شلوغ بودن مشهد در نوروز

گردشگرانِ بسیاری از گوشه‌و‌کنار این سرزمین در بهار هر سال به شمال شرق ایران می‌آیند. در نتیجه چند روزی به نوروز مانده، جاده‌های منتهی به مشهد حسابی شلوغ می‌شود. شلوغی جاده‌ها، در کنار حوادث خودرویی، اعصاب‌ مسافران را خراب می‌کند. راه‌‌آهن و فرودگاه مشهد نیز در ایام نوروز حسابی شلوغ است و بلیط به‌راحتی پیدا نمی‌شود. خوشبختانه مسئولین گردشگریِ مشهد تمهیدات ویژه‌ای برای اسکان مسافران نوروزی در نظر می‌گیرند. با این حال گاهی اوقات تعداد گردشگرانِ نوروزیِ مشهد به‌اندازه‌ای زیاد می‌شود که جای سوزن‌ انداختن در مکان‌های پرتردد مشهد پیدا نمی‌شود. افزایش تقاضای گردشگریِ نوروزی کار را به جایی می‌کشاند که بسیاری از هتل های مشهد کاملاً پر می‌شود. ناگفته پیداست این شرایط کلافگی گردشگران را به دنبال دارد.

گران بودن هتل ها

سفر به مشهد در بهار زمانی حسابی خوش می‌‌گذرد که هزینه‌ این سفر مسافران را نقره‌داغ نکند. همان‌گونه که اشاره کردیم، هتل های مشهد در روزهای نوروز به اندازه‌ای شلوغ می‌شوند که اتاق خالی به‌راحتی در اختیار مسافران قرار نمی‌گیرد. نبود اتاق خالی در هتل های مشهد و گران‌بودنشان را به دنبال دارد. این گرانی به اندازه‌ای است که گاهی اوقات قیمت یک اتاق هتل چندین برابر نسبت به روزهای معمولی برای گردشگران تمام می‌شود. شرایطی که به آن اشاره کردیم در تمامی هتل های مشهد وجود دارد.

می‌توان گفت به‌رغم اینکه بهار به‌عنوان بهترین زمان سفر به مشهد شناخته می‌شود، سفر نوروزی گردشگران را حسابی به خرج می‌اندازد. خوشبختانه شلوغی مشهد و گرانی‌ هتل‌های این شهر با پایان تعطیلات نوروز متعادل‌تر می‌شود. از آنجایی که مشهد در بهار از همیشه زیباتر است، به گردشگرانی که از شلوغی بیزار هستند، اردیبهشت و اوایل خرداد را برای سفر به این شهر پیشنهاد می‌کنیم. در این ماه‌ها نه‌تنها چیزی از زیبایی‌های مشهد کم نمی‌شود، بلکه به لحاظ هزینه نیز تفاوت چشمگیری را در خرج‌های مسافرت به مشهد شاهد هستیم.

گران بودن رستوران ها

شکم‌گردها با ما هم عقیده‌اند که حیف است راهی مشهد شوید و رستوران‌گردی جانانه‌ای در این شهر نداشته باشید. رستوران های مشهد با فرا رسیدن بهار، سفره‌ای هفت‌چین می‌چینند و به انتظار گردشگران می‌نشینند. خوان این رستوران‌ها پر است از خوراکی‌های خوشمزه‌ای که از تازه‌ترین موادغذایی درست شده‌اند. برای شما گفتیم که رستوران‌های درجه‌یکی در منطقه‌های ییلاقی مشهد وجود دارد. غذای بیشترِ این رستوران‌ها در فضای باز سرو می‌شود.

به لطف این شرایط مسافران غذاهای خوشمزه‌ای را در حین تماشای هنرنمایی مادرطبیعت نوش جان می‌کنند. امکان ندارد از منطقه‌های ییلاقی طرقبه و شاندیز مشهد گذر کنید و بوی خوش خوراکی‌های این رستوران‌ها به مشام شما نرسد. با این حال چشیدن طعم خوش این غذاها برای مشتریان ارزان تمام نمی‌شود. مسافران زیادی در ایام نوروز راه رستوران های مشهد را در پیش می‌گیرند.

شلوغی این رستوران‌ها باعث افزایش قیمت آن‌ها می‌شود. بعضی از رستوران‌های درجه‌یک مشهد به‌اندازه‌ای شلوغ می‌شود که به‌راحتی جای خالی در آن‌ها پیدا نمی‌کنید. خوشبختانه با کاهش تعداد گردشگران در روزهای پس از تعطیلات نوروز، قیمت غذای رستوران های مشهد متعادل می‌شود. با این حال گرانی قیمت این رستوران‌ها در روزهای شلوغ بهاری را نمی‌توان نادیده گرفت.

گران بودن تفریحات مشهد

سفر به مشهد در بهار زمانی حسابی خوش می‌گذرد که گشت‌و‌گذار جانانه‌ای در این شهر داشته باشید و حسابی تفریح کنید. خوشبختانه بساط هر تفریحی که فکرش را بکنید در مشهد مهیاست. از پارک های آبی مشهد گرفته تا طبیعت‌گردی و گشت‌و‌گذار در شهربازی‌های هیجان‌انگیز را می‌‌توانید در سفر بهاری به مشهد تجربه کنید. بسیاری از تفریحات مشهد در منطقه‌های خوش آب‌و‌هوای این شهر قرار دارند؛ در نتیجه لذت تفریحات مشهد برای گردشگران دوچندان می‌شود. محبوبیت تفریحات مشهد، سیلی از گردشگران را به این سرگرمی‌ها هدایت می‌کند. بعضی از جاهای دیدنی و تفریحات این شهر به اندازه‌ای شلوغ می‌شود که مجالی برای خوشگذرانی پیدا نمی‌کنید.

این شلوغی به‌اندازه‌ای است که ممکن است به‌راحتی موفق به تهیه بلیط بعضی از تفریحات مشهد نشوید. شلوغی که از آن صحبت می‌کنیم در روزهای نخستین بهار به اوج می‌رسد. این شلوغی پس از پایان تعطیلات نوروزی به میزان چشمگیری کاهش می‌یابد. در کنار شلوغی تفریحات و جاهای دیدنی مشهد، قیمت این سرگرمی‌ها نیز در روزهای آغازین بهار سربه‌فلک می‌گذارد. این هزینه برای گردشگرانی که همراه خانواده راهی مشهد شده‌اند، زیاد به نظر می‌رسد.

ناگفته نماند مراکز تفریحی مشهد در تعطیلات پس از نوروز، طرح‌های تخفیفی و فستیوال‌های فروشی برگزار می‌کنند. به همین دلیل اگر برای سفر به مشهد در بهار برنامه‌ریزی می‌کنید، چه بسا بهتر باشد که اواخر فروردین یا اردیبهشت و خرداد را به این سفر اختصاص دهید. افزایش قیمتی که از آن صحبت کردیم فقط به هتل‌ها، رستوران‌ها و تفریحات مشهد خلاصه نمی‌شود. برخی مراکز خرید مشهد نیز سوغات این شهر را با افزایش قیمت نسبی در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم سراغ مغازه‌های خوش‌انصاف را بگیرید و چانه‌زدن را فراموش نکنید.

آلودگی هوا

محبوبیت سفر بهاری به مشهد برای شهروندان این شهر و مسافران ارزان تمام نمی‌شود. بسیاری از گردشگران با خودروی شخصی از دورونزدیک ایران به مشهد می‌آیند. دردسر این خودروها فقط به افزایش ترافیک جاده‌ای و شهری خلاصه نمی‌شود. تعداد زیاد این خودرو، آلودگی هوا مشهد را به میزان چشمگیری افزایش می‌دهد. افزایش آلودگی هوا در روزهای نخستین سال به اندازه‌ای است که گاهی اوقات از حد مجاز بیشتر می‌شود. شوربختانه باید گفت آلودگی هوا، کودکان و کهنسالان را بیشتر در معرض خطر قرار می‌دهد. اگر به همراه کودکان یا کهنسالان قصد سفر به مشهد در بهار را دارید، بهتر است اجازه دهید تعطیلات نوروز سپری شود و در روزهای اواخر فروردین یا اردیبهشت و خرداد راه این دیار را در پیش بگیرید.

سفر به مشهد در بهار به هزارویک دلیل انتخاب مناسبی برای گردشگران طبیعت‌دوستی است که می‌خواهند از منظره‌های تماشایی و آب‌و‌هوای خوش و بهاری مشهد بهره بگیرند. امیدواریم اطلاعاتی که با شما مطرح کردیم، سفری خاطره‌ساز به مشهد را برایتان به دنبال داشته باشد. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های سودمند و خاطره‌های خوشی از سفر به مشهد در بهار دارید، خواهشمندیم این تجربه‌های سودمند و خاطره‌های خوش را در قسمت نظرات با همراهان خود در ره بال آسمان و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

هوای متعادل و خلوت بودن در اردیبهشت و خرداد برای تعطیلی مدارس از مهم‌ترین ویژگی‌های سفر به مشهد در بهار به حساب می‌آید.

شلوغ بودن مشهد در نوروز، گران بودن هتل‌ها، گران بودن تفریحات مشهد و آلودگی هوا از معایبی است که می‌توان برای سفر به مشهد در بهار ذکر کرد.

منطقه گردشگری چالیدرِه، پارک ملت و پارک کوهسنگی مشهد از جاهای دیدنی این شهر است که گردشگری بهاری در آن‌ها از همیشه بیشتر صفا دارد.

مشهد پس از پایان تعطیلاتِ نوروز، خلوت‌تر می‌‌شود.

هزینه هتل، تفریحات و رستوران‌های مشهد در اردیبهشت و خرداد نسبت به فروردین کمتر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.