پارک پرواز تهران | چشم‌اندازی 360درجه به پایتخت ایران

5

زندگی در فضای شهری، تا حدودی دسترسی ما را به طبیعت کاهش داده است. بنابراین ساخت بوستان‌های متنوع در گوشه‌گوشه شهر، فرصتی برای استفاده از حال‌وهوای طبیعت در میان فضای مدرن شهرنشینی است. کلان‌شهر تهران نیز امروزه با تنوع مطلوبی از پارک‌های بزرگ و مجهز، توانسته ارتباط شهروندان با طبیعت را صمیمی‌تر کند و تعطیلات آخر هفته را رنگ‌ولعاب بخشد. پارک پرواز یکی از بوستان‌های جذاب در تهران است که برای یک گردش خانوادگی یا دوستانه در تعطیلات آخر هفته، انتخاب فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود. ره بال این بار سری به پارک پرواز تهران می‌زند و از ویژگی‌های آن برایتان می‌گوید. با ما همراه باشید.

پارک پرواز کجاست؟

پارک پرواز یکی از تماشایی‌ترین بوستان‌های کلان‌شهر تهران است که در محدوده شمال غرب و منطقه سعادت آباد واقع شده است. بزرگ‌راه یادگار امام از شرق تا جنوب این بوستان کشیده شده است و در غرب آن منطقه فرحزاد و شهرک نفت، در جنوب شهرک پاسارگارد و در شمال آن نیز شهرک بام تهران واقع شده است. همچنین کوی فراز نیز در حوالی شرقی پارک جا خوش کرده است.

نمای ۳۶۰ درجه به پایتخت

دو لیوان چای در پارک پرواز با نمای شهر

چشم‌انداز سرتاسری به پایتخت، از ویژگی‌های مهم بوستان پرواز است. در روزهایی که هوای شهر تهران پاک است و باد و باران تمام ذرات مزاحم دودی را از آسمان زدوده است، منظره‌ای تماشایی از شمال و جنوب تهران را در این پارک خواهید دید. بنابراین در روزهای بدون آلودگی، حتما سری به پارک پرواز بزنید تا علاوه بر تنفس در هوای پر اکسیژن، دید ۳۶۰ درجه پیدا کنید. تماشای رشته کوه استوار البرز، برج بلندقامت میلاد و بافت شهری، در حالی که روی نیمکت‌های پارک در حال استراحت هستید، بسیار لذت‌بخش است و می‌تواند آرامش جذابی را به شما منتقل کند.

طلوع و غروب در پرواز

غروب در پارک پرواز

اگر شانس این را داشته باشید که صبح زود سراغ این پارک بروید و پیش از طلوع خودتان را به ارتفاعات آن برسانید، تصویری خیال‌انگیز از طلوع خورشید در شهر تهران را می‌توانید ببینید و از زیبایی آن لذت ببرید. به همان اندازه که طلوع خورشید در پارک پرواز مهیج و تماشایی است، غروب آن نیز دلنشین است و پیشنهاد می‌کنیم و یک عصر طلایی را در این پارک بگذرانید و از رنگ‌های آتشین آسمان و قرص طلایی خورشید در هنگام غروب لذت ببرید. علاوه بر روز، شب‌های تهران نیز از این پارک مرتفع دیدنی است و زیبایی‌های بام شهر را می‌توان به آن نسبت داد.

آرامش در بوستان منحصربه‌فرد پایتخت

همان‌طور که گفتیم، بوستان سرسبز پرواز، نمایی زیبا به تهران دارد و تماشای شب و روز پایتخت از این قاب لذت‌بخش است. در در روزهایی که تهران هوای پاک دارد، بوستان پرواز منطقه‌ای جذاب برای کسب آرامش است و پیاده‌روی به‌روی سنگ‌فرش‌ها و تنفس در اکسیژن خالص، حسابی سرحالتان می‌آورد. پیاده‌روی یکی از ساده‌ترین ورزش‌های قابل اجرا در بوستان پرواز است که تنها نیاز به یک جفت کفش مناسب دارد.

همچنین می‌توانید قسمت‌های آرام و دنجی را پیدا کنید، روی نیمکت بنشینید و در هوای بدون دود تهران، چشم به دور دست‌ها بدوزید. آرامش نیمکت‌نشینی در بوستان پرواز با یک باران لطیف دو چندان می‌شود، عطر خاک نمزده در مشامتان می‌پیچد و تصویر روزهای هوای پاک تهران در ذهنتان ثبت می‌شود. در این نقطه از شهر، هیاهوی زندگی را فراموش کنید و تماشاگر تهران از قابی دیگر باشید.

پیک‌نیک خانوادگی در پارک پرواز تهران

پارک‌ها یکی از انتخاب‌های شهرنشین‌ها برای برگزاری پیک‌نیک‌های آخر هفته و روزهای تعطیل است. بوستان پرواز یکی از بهترین گزینه‌ها برای گذر زمان در جمع خوانواده و ثبت خاطرات شیرین در طبیعت است. در این پارک آلاچیق‌هایی تعبیه شده است که برای دور هم‌نشینی افراد خانواده یا دوستان در میان دارودرخت و سرسبزی بوستان بسیار مناسب است. در هوای ابری و بارانی اگر هوس کردید به طبیعت داخل شهر بروید، پارک پرواز انتخاب خوبی است. آلاچیق‌ها کمکتان می‌کنند، خیس نشوید و تنها از حال‌وهوای بارانی شهر و هوای پاک لذت ببرید. در فضای آلاچیق دور هم جمع شوید و با یک استکان چای گرم، لحظه‌های جذابی را کنار عزیزانتان در روز بارانی تجربه کنید.

حال‌وهوای ورزشی در پارک پرواز تهران

ورزش در بوستان پرواز تهران

بوستان‌های شهری یکی از مکان‌های عمومی مهم برای ورزش و تندرستی است و پارک پرواز هم جایی دنج برای رسیدگی به سلامتی محسوب می‌شود. زمانی که در این پارک هستید، بدون شک افراد بسیاری را خواهید دید که در حال اسکیت‌سواری هستند. شیب این پارک سبب شده تا یکی از اولین انتخاب‌ها در میان بوستان‌های تهران برای لذت از ورزش اسکیت باشد. بنابراین اگر اهل این ورزش جذاب و پر انرژی هستید، در روزهای آفتابی که سطح پارک خیس و لغزنده نیست، کفش اسکیت را فراموش نکنید. اگر اهل شطرنج هستید، می‌توانید از میزهای شطرنج در این پارک استفاده کنید. زمین فوتبال و وسایل عمومی ورزشی از دیگر امکانات پارک پرواز است.

شهربازی مخصوص کودکان در بوستان پرواز

غروب آفتاب در بوستان پرواز

برای سرگرمی کودکان در پیک‌نیک‌های خانوادگی، مجموعه بوستان پرواز، قسمتی را مخصوص بازی‌های محبوب گروه سنی ۲ تا ۱۲ سال تعبیه کرده است. بنابراین بخشی از زمان حضور در جمع خانواده را به کودکان اختصاص دهید و آن‌ها به محوطه بازی ببرید. کودکان در این شهربازی روباز می‌توانند سوار ماشین برقی، قطار کودک، هلی‌کوپتر، گردونه حیوانات، سرسره بادی، کشتی صبا، چرخ و فلک و… شوند تا از گشت‌وگذر در بوستان لذت بیشتری ببرند.

شکم‌گردی در رستوران فلای لند پرواز

رستوران فلایلند فود در پارک پرواز

فلای لند پارک پرواز، جزو بهترین رستوران های تهران است که به پاتوقی تماشایی برای شکم‌گردی تبدیل شده است. کیفیت و تنوع غذاها در انواع رستوران‌ها در طبقات مختلف مجموعه فلای لند، سبب شده تا این فودکورت یکی از بهترین‌ها در منطقه شمال غرب تهران محسوب شود. منظره‌ای زیبایی که طبقات بالایی این رستوران به شهر دارند، از ویژگی‌های جذاب این مجموعه است و می‌توانید این جذابیت را چاشنی غذایتان کنید.

فضای مدرن و طراحی زیبا ویژگی مهم رستوران فلای لند است و این مجموعه یکی از گزینه‌های خوب برای عاشقان عکاسی است. یک پیست بزرگ تیوپ‌سواری را در این مجموعه خواهید دید که طراحی مارپیچ دارد. وجود این پیست یکی از تمایزهای جالب فلای لند با سایر رستوران‌های تهران محسوب می‌شود. شب‌های فلای لند بسیار زیبا است و تماشای هزاران چراغ روشن شهر در تاریکی شب، آرامش را به وجودتان منتقل خواهد کرد. رفتار حرفه‌ای و سرعت بالای پرسنل فلای لند توانسته شلوغی فضا را مهار کند و سرویس‌دهی به موقع انجام شود. اما اگر در فضاهای شلوغ احساس خوشایندی ندارید، بهتر است که آخر هفته‌ها سراغ فلای لند نروید. فراموش نکنید که با توجه به فضاسازی مدرن و کیفیت غذاهای رستوران‌های این مجموعه، منوی غذایی آن‌ها نیز تاحدودی قیمت بالایی دارد.

چطور به رستوران فلای لند تهران برویم؟

اگر قصد دارید به مجموعه رستوران فلای لند تهران بروید، باید  وارد منطقه سعادت آباد بشوید و بالاتر از چهارراه سرو در بلوار پاک‌نژاد حرکت کنید. سپس وارد بلوار پیام شوید و در نهایت مسیرتان را در خیابان آهنگرانی ادامه دهید تا به این رستوران مدرن پایتخت برسید.

لاله‌ای برای مزار شهدای گمنام

مزار شهدای گمنام بوستان پرواز

بلندترین منطقه بوستان پرواز، میزبان دو شهید گمنام جنگ تحمیلی شده است و مزار این شهیدان را در این نقطه خواهید دید. سازه زیبایی به شکل یک گل عظیم الجثه لاله، این دو مزار را در آغوش گرفته است. تماشای این سازه و مزار پاک دو شهید بی‌نام و نشان، فضایی عرفانی در پارک پرواز پدید آورده است.

نمایش تندیس‌های تماشایی شهر در بوستان پرواز

از دیگر جذابیت‌های بصری بوستان پرواز، وجود تعداد بسیاری مجسمه در گوشه‌گوشه پارک است که جلوه‌ای دیدنی به فضای آن بخشیده است. رنگ‌ولعاب تماشایی آثار هنرمندان معاصر ایرانی سبب شده تا این پارک، رنگ‌وبویی از هنر به خود بگیرد و لذت شما از ورزش محبوب پیاده‌روی با تماشای این تندیس‌ها دوچندان شود.

دیگر امکانات پارک پرواز تهران

پارک پرواز

از دیگر امکانات پارک پرواز می‌توان به کافه رستوران پرویز و پونه اشاره کرد که در جهت ورودی غربی پارک واقع شده است. منوی این کافه رستوران تنوع مطلوبی دارد و انواع غذاهای سنتی و فست‌فود، نوشیدنی‌های گرم و سرد و کیک‌های خوشمزه را در این کافه بام پرواز می‌توانید امتحان کنید.

از دیگر سازه‌های مهم بوستان پرواز، مسجد جامع المهدی در شمال این پارک، در نزدیکی میدان بهرود است. همچنین در قسمت شمالی این منطقه سرسبز، کتابخانه پارک پرواز را خواهید دید. پارکینگ، سینمای پنج بعدی، سرویس بهداشتی و… از دیگر امکانات این بوستان است.

یکی از مراکز مهم پارک پرواز، ایستگاه شماره ۵۸ آتش نشانی است که در سمت شمال شرق پارک دیده می‌شود. وجود این ایستگاه در پارک وسیع پرواز، تدبیری هوشمندانه برای مهار حادثه‌های احتمالی است و به افرادی که قصد تفریح در این پارک دارند، امنیت خاطر فراوانی می‌دهد.

آخر هفته‌های تهران در پارک پرواز

همان‌طور که اشاره کردیم، بوستان پرواز یکی از تماشایی‌ترین پارک‎‌های پایتخت است و چشم‌اندازی فوق‌العاده به شهر دارد. این ویژگی و سایر امکانات رفاهی بوستان پرواز سبب شده تا آخر هفته‌های و روزهای تعطیل سال، افراد بسیاری به سراغ این منطقه از تهران بروند و لحظاتی را در جمع گرم و صمیمی خانواده یا دوستان بگذرانند. وسعت پارک پرواز سبب مهار جمعیت شده و شلوغی آزاردهنده‌ای را در این بوستان حس نخواهید کرد و با کمی جستجو می‌توانید گوشه‌ای دنج و آرامش‌بخش در آن پیدا کنید. پس در روزهایی که تهران هوایی پاک و آسمانی صاف دارد، بوستان پرواز و چشم‌انداز ۳۶۰ درجه آن به پایتخت را از دست ندهید.

مسیر دسترسی به بوستان پرواز

آدرس: تهران، سعادت آباد، انتهای بلوار پاکنژاد


هزینه ورودیرایگان
ساعت بازدید24ساعته
آدرستهران، سعادت آباد، انتهای بلوار پاکنژاد

اگر از ناحیه جنوبی تهران بخواهید به سمت این پارک حرکت کنید، باید وارد بلوار پاک‌نژاد شوید و سپس مسیرتان را در بلوار پیام ادامه دهید تا به میدان بهرود، در قسمت شمالی بوستان برسید. از ناحیه شمالی نیز با حرکت در بلوار عابدینی، به میدان بهرود خواهید رسید.

یک زن در حال پیاده روی در پارک پرواز تهران

همچنین اگر از جنوب تهران و از طریق بزرگ‌راه یادگار امام به سمت این پارک راهی شده‌اید، باید بعد از رسیدن به منطقه فرحزاد، وارد بلوار فرحزاد شوید، مسیرتان را در خیابان نیما یوشیج ادامه دهید و در نهایت وارد بلوار ایثار شوید. اگر از بلوار ایثار، وارد بلوار شقایق و در نهایت خیابان گل سرخ شوید. سپس می‌توانید از ورودی غربی وارد بوستان شوید. از سمت بزرگ‌راه چمران نیز باید وارد بزرگ‌راه یادگار امام شوید و خودتان را به بلوار پیام برسانید. بعد از گذر از میدان بهرود می‌توانید وارد پارک شوید.

همراهان عزیز ره بال آسمان، تصویر باکیفیت از بوستان پرواز بسیار کم است؛ از شما درخواست می‌کنیم اگر به این بوستان زیبا سری زدید، حتماً از مناظر چشم‌نوازش تصویر‌برداری کنید و برای ما ارسال کنید.

پارک پرواز یکی از تماشایی‌ترین بوستان‌های کلان‌شهر تهران است که در محدوده شمال غرب و منطقه سعادت آباد واقع شده است.

جاهای دیدنی بوستان پرواز عبارتند از مزار شهدای گمنام، شهربازی بوستان پرواز و تندیس‌های تماشایی شهر در بوستان پرواز.

بوستان پرواز منظره ای زیبا برای تمامی فصل های سال دارد و هر زمان که به بوستان پرواز بروید زیبایی خاص خودش را دارد.

5/5 (3 نظر)
5 نظرات
  1. سمیرا می گوید

    نمایی بسیار زیبا از تهران و فرودگاه مهرآباد مخصوص در شب

  2. آتنا می گوید

    به نظرم تو تهران یکی از قشنگ ترین نماها از همین پارک پروازه.
    میتونم بگم بوستان پرواز یک جای دنج و آروم میون شلوغی های تهران، یه پارک خلوت که اکثر موقع ها برای نشستن و و فکر کردن و از بالا به تهران نگاه کردن به اونجا میرم.
    در رابطه با بقیه پارک های تهران هم مطلب بنویسید، پارک رفتن و فکر کردن از کارایی ک خیلی دوست دارم.

    1. امیر ائمی می گوید

      سلام آتنا عزیز،
      هشتگ پارک های تهران دقیقا برای افرادی مثل تو ایجاد شده که دوست دارن تو شلوغی و آلودگی های تهران به دنبال پارک های قشنگ باشن.? میتونی وارد صفحه این هشتگ بشی و با پارک های مختلف تهران آشنا بشی.

  3. رها می گوید

    چقدر این پارک چشم‌انداز قشنگ و جذابی داره. آدم دلش می‌خواد هر روز ساعتی رو توی این پارک قدم بزنه و از دیدن شهر لذت ببره.

    1. بانو تقیان می گوید

      رها عزیز، ممنونیم که حستون رو با ما به اشتراک گذاشتید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.