مراکز خرید قشم | بهشت علاقه‌مندان به خرید ?️

1

جزیره‌ قشم همچون نگینی در آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس می‌درخشد و می‌توان آن را به‌عنوان یک قطب عمده تجاری معرفی کرد. اگرچه جاذبه‌های تفریحی قشم آن‌قدر زیاد است که مجال آسوده آرمیدن را به گردشگران قشم نخواهند داد؛ اما یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهایی که می‌توانید در جزیره قشم به آن بپردازید، گشت‌­وگذار در مراکز خرید قشم است.

جدا از جاذبه‌های تفریحی قشم و پیشینه‌ تاریخی‌ آن، می‌توان این جزیره را به‌عنوان سرزمینی بهشتی برای خریدکردن معرفی کرد. بنابراین بعد از خرید بلیط هواپیما قشم باید برنامه سفر را طوری بچینید که برای تفریح و خرید زمان کافی داشته باشید. در جزیره زیبای قشم مراکز خرید رنگارنگ و جذاب به‌وفور پیدا می‌شود و از این جهت هر گردشگری را به سمت خود جذب می‌کند. از بازار قدیمی قشم گرفته تا مراکز لوکس همچون ستاره قشم، پردیس و فردوسی که از جمله مراکز خرید معروف جزیره قشم است. در این مقاله از ره بال آسمان به بررسی مراکز خرید قشم می‌پردازیم تا بتوانید برای فرصت اندک خود برنامه­‌ریزی بهتری داشته باشید.

بازار قدیم قشم

سفر به جزیره زیبای قشم همانند هر مقصد دیگری، بدون خرید سوغاتی و یادگاری کامل نخواهد شد. در این سرای آرمیده میان موج­‌های سراسیمه خلیج فارس، مراکز خرید زیادی وجود که می‌توانید هر کالایی را از ساعت و لوازم‌خانگی گرفته تا عینک و پوشاک در آن پیدا کنید. بازار سنتی قدیم قشم از بازارهای قدیمی و دیدنی این جزیره است که در سال 1290 تأسیس و به‌عنوان قدیمی‌ترین بازار قشم شناخته شده است. صاحبان مغازه مردمان محلی هستند و جو سنتی این بازار اصالت جزیره قشم را نشان می‌دهد.

بازار قدیم قشم از کوچه‌های ‌تودرتو شکل گرفته است. بهتر است بدانید قیمت اجناس در بازار قدیم قشم نسبت به دیگر مراکز خرید مقرون‌به‌صرفه‌تر است. بازار قدیم قشم دارای ورودی‌های متعدد است. در این بازار علاوه بر اجناس و کالاهای بومی، صنایع دستی محلی، چندین برند خارجی، کالاهای لوکس و جواهرات نیز به فروش می‌رسد.

ساعات کاری 9 الی 22
آدرسقشم، خیابان امام خمینی، میدان جهاد، بازار قدیم قشم

بازار ستاره قشم

بازار بزرگ ستاره را می‌توان به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید قشم معرفی کرد. مرکز خرید ستاره قشم در سال 1376 و با سه طبقه تجاری افتتاح شده است. می‌توانید در این بازار بزرگ و بین‌المللی از پوشاک گرفته تا لوازم‌برقی و اسباب‌بازی را پیدا کنید. این بازار یکی از مدرن‌ترین و زیبا‌ترین مراکز خرید کیش محسوب می‌شود که دارای ۵ درب ورودی است و امکان دسترسی به کل مجموعه را امکان‌پذیر می‌کند. در مرکز خرید ستاره قشم بیش از 400 مغازه مستقر هستند. این مغازه‌ها در زمینه پوشاک، کیف و کفش، عینک، محصولات آرایشی و بهداشتی، عطر و ادکلن، خرازی، لباس مجلسی، لوازم کامپیوتر، لوازم‌خانگی و … مشغول به فعالیت هستند.

لازم به ذکر است که بازار بزرگ ستاره قشم، نمایندگی برندهای مطرحی ازجمله سامسونگ، ال‌جی، محصولات شوارتسکف آلمان، نیوآ، کلوین کلاین، جی‌وی‌سی، سونی و تفال را دارد. بهتر است بدانید مرکز خرید ستاره قشم دارای خدمات رفاهی منحصربه‌فردی است که موجبات آسایش و راحتی خریداران را فراهم کرده است. ازجمله این خدمات رفاهی می‌توان به فضای بازی کودکان، کافی‌شاپ، موزه حیوانات تاکسیدرمی‌شده و سالن بیلیارد اشاره کرد.

ساعات کاری10 الی 14 و 17 الی 22
آدرسقشم، خیابان ولیعصر، بازار ستاره قشم

بازار چینی‌ها

چین کشوری پرجمعیت و دیدنی است که با جاذبه‌های گردشگری خود به یکی از مقاصد گردشگری آسیا تبدیل شده است. همچنین این کشور توانسته است با اقتصاد قدرتمند خود به قلب بازارهای جهانی نفوذ کند. با این تفاسیر شاید هرکسی دوست داشته باشد حداقل یک بار به چین سفر کند. حال که در اوایل سال 2020 هستیم، همه می‌دانیم که با انتشار ویروس کوید 19 یا همان کرونا، امکان سفر به چین وجود ندارد؛ با این حال اگر علاقه‌مند هستید با آداب‌ورسوم مردم چین آشنا شوید نیازی نیست به چین سفر کنید کافی است به بازار چینی‌ها که در بازار ستاره واقع شده است، سری بزنید. بهتر است بدانید این بازار تنها مختص چینی‌ها است و تمام فروشندگان آن‌ هم چینی‌ هستند. نکته جالب‌توجه در رابطه با این بازار این است که فروشنده‌های چینی با تسلط بر زبان فارسی درباره اجناس توضیح می‌دهند. در این بازار لوازم چوبی و تزئینی به‌وفور پیدا می‌شوند.

سیتی سنتر 1 و 2 قشم

مجتمع تجاری تفریحی سیتی سنتر قشم یکی از مدرن‌ترین و شیک‌ترین مراکز خرید قشم است که در در فاصله نسبتاً کمی از مرکز خرید ستاره و در مجاورت سینما دریا و پارک زیتون قرار گرفته است. این دو ساختمان کاملاً روبه‌روی هم هستند و با یک راه هوایی به یکدیگر وصل شده‌اند. این مجموعه از سه طبقه ساخته شده است. طبقه اول و دوم، دارای طیف گسترده‌ای از مغازه‌های مجلل است و بیش از 700 فروشگاه در این مرکز خرید مستقر هستند. در مجتمع تفریحی تجاری سیتی سنتر ۱ و ۲ انواع و اقسام اجناس برند و لوکس نیز وجود دارد. ازجمله برندهای معروف آیکیا، کاترپیلار، اسکچرز، آدیداس و فیلیپس در این مرکز خرید قرار دارند.

تنوع اجناس در این بازار زیاد است و می‌توانید انواع دوربین عکاسی، عطر و ادکلن، عطر و ادکلن، پوشاک و لوازم الکتریکی را با ضمانت اصل‌بودن کالا تهیه کنید. لازم به ذکر است که در مقایسه با سایر مراکز خرید در قشم، سیتی سنتر قیمت‌های بالاتری دارد. همچنین یک فودکورت بزرگ و مرکز بازی در طبقه سوم سیتی سنتر واقع شده است که بعد از خرید می‌توانید به طبقه سوم بروید، رستوران یا کافه را انتخاب کنید و از خوردن یک غذای گرم لذت ببرید. وجود یک پارک تفریحی سرپوشیده برای بازی کوکان در سیتی‌سنتر باعث شده است این مرکز خرید، مکانی عالی برای خانواده‌ها و فرزندانشان باشد.

ساعات کاری10 الی 14 و 17 الی 22
آدرسقشم، پایین‌تر از میدان امام قلی خان، بازار سیتی سنتر قشم

بازار پردیس قشم

بازار پردیس قشم یکی از بازارهای قدیمی جزیره قشم است که روبه‌روی بازار ستاره قشم قرار دارد و دارای 4 طبقه است. بهتر است بدانید از بازار پردیس قشم به‌عنوان «مرکز خرید لباس قشم» نام برده می‌شود. در طبقه اول و سوم این بازار رستوران و کافی‌شاپ نیز وجود دارد که می‌تواند مکان مناسبی برای استراحت و رفع خستگی بعد از خرید باشد. اگر به‌دنبال لباس مجلسی زنانه به‌صورت عمده یا خرده هستید، حتماً سری به این بازار بزنید. بازار پردیس قشم همان جایی است که لباس‌های شب آن از سایر مراکز خرید قشم زیباتر و شکیل‌تر هستند.

ساعات کاری10 الی 14 و 17 الی 23
آدرسقشم، بلوار ولیعصر، مجتمع تجاری پردیس

مرکز خرید مرجان (لؤلؤ سنتر قشم)

این مجتمع در مقابل مجتمع خلیج فارس قرار دارد و بیشتر مردم این مرکز خرید را با نام لؤلؤ سنتر می‌شناسند. در طبقه زیرین مرکز خرید مرجان، لؤلؤ هایپرمارکت قرارداد که انواع مواد غذایی و لبنیات، خشکبار و تنقلات، سبزیجات و میوه، فرآورده‌های گوشتی و هرآنچه را که از مواد غذایی لازم داشته باشید در خود گنجانده است. در سمت دیگر این هایپرمارکت انواع مواد بهداشتی از جمله دستمال‌کاغذی و شامپو، مایع ظرفشویی، مایع دستشویی، انواع خوش‌بوکننده هوا، صابون و … با قیمت‌های بسیار مناسب وجود دارد. سمت دیگر فروشگاه لاین مربوط به لوازم آشپزخانه و ظروف است.

در طبقه بالای مرکز خرید مرجان، به‌تازگی رستوران جزیره افتتاح شده است که بعد از خرید می‌توانید با خوردن یک غذای خوشمزه خستگی خرید را از تن خود بیرون کنید. این مرکز خرید یکی از نقاط شاخص برای خرید ارزان و به‌صرفه است. در مرکز خرید مرجان می‌توانید انواع لوازم تخصصی کامپیوتر، پوشاک، اسباب‌بازی و … را در هر طبقه مجزا پیدا و خریداری کنید.

ساعات کاری9 الی 14 و 17 الی 22
آدرسقشم، بلوار ولیعصر، بین خیابان فلسطین و میدان گل‌ها

مجتمع تجاری، تفریحی زیتون قشم

مرکز خرید لوکس زیتون با ۳۲درصد فضای تفریحی، توریستی و غذایی، دارای 800 واحد تجاری و 100 واحد اداری در بهترین نقطه تجاری شهر قشم واقع شده است. یک رستوران بسیار شیک در پشت‌بام مجتمع زیتون قشم قرار دارد. در این مجتمع چندین سالن ورزشی و یک هایپرمارکت در طبقه همکف وجود دارد. مجتمع زیتون با هدف توسعه اقتصادی قشم و اشتغال‌زایی و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی ساخته شده است.

برخی از امکانات مجتمع زیتون عبارتند از:

  • رستوران با دید به دریا
  • شهربازی و سرگرمی‌های کامپیوتری
  • سیستم خنک‌کننده با ترکیبی از پکیج و اسپلیت
  • شعب بانک‌های مختلف
  • هایپرمارکت
  • سالن‌های ورزشی

ساعات کاری8:30 الی 13:30 و 16:30 الی 22:30
آدرسقشم، بلوار امام قلی خان، روبه‌روی سایت نخل زرین

بازار سیمرغ قشم

بازار سیمرغ قشمبازار سیمرغ قشم ازجمله بازارهایی است که در اولین گام‌های پیشرفت بازارهای قشم و تأسیس مراکز تجاری مدرن در جزیره قشم ساخته شده است. این بازار در مرکز جزیره، در مسیر مسافرانی که از سمت بندر لافت وارد جزیره زیبا قشم می‌شوند، قرار دارد. پاساژ سیمرغ از 4 طبقه تشکیل شده است که در واقع مجموعه‌ کاملی از خرید، تفریح و سرگرمی در کنار هم است. فروشگاه‌های این مرکز خرید در طبقات همکف و اول قرار دارند و در طبقه دوم رستوران، کافی‌شاپ و همچنین سالن بیلیارد قرار دارد.

ساعات کاری 9:30 الی 23
آدرسقشم، میدان امام قلی‌خان

بازار فردوسی قشم

بازار فردوسی قشم در مجاورت بازار ستاره و با هدف توسعه و بهبود فرآیند خریدوفروش احداث شده است. این مرکز خرید دارای سه طبقه است که دو طبقه تجاری مجموعاً 450 فروشگاه و طبقه سوم 180 واحد اداری مسکونی دارد. این بازار با چیدمانی شیک در داخل و خارج ساختمان توجه تمامی گردشگران و مشتریان را به خود جلب می‌کند. طبقه اول این مجتمع یک فروشگاه بزرگ انواع محصولات تزیینی و دکوری خانه را به‌طور مستقیم از کشور چین عرضه می‌کند.

طبقه سوم این بازار نیز رستوران وجود دارد. سوپرمارکت‌های واقع در این مجتمع نیز امکان خرید انواع کالاهای خوراکی را برای مردم فراهم کرده‌اند. شاید برایتان جالب باشد بدانید در ابتدای تأسیس بازار فردوسی قشم، قسمتی از واحدهای مسکونی آن را به خوابگاه دانشجویان اختصاص داده‌ بودند. بعد از مدتی این بازار دوباره به وضعیت مسکونی و اداری برگشت؛ اما هنوز هم بخشی از بازار به ارائه خدمات ویژه دانشجویان نظیر چاپ، تایپ‌وتکثیر و کافی‌نت اختصاص دارد.

ساعات کاری10 الی 14 و 17 الی 23
آدرسقشم، بلوار ولیعصر، چهارراه پردیس

مجتمع تجاری اداری نخل زرین قشم

مجتمع اداری و تجاری نخل زرین واقع در خیابان ولیعصر یکی از معروف‌ترین مراکز تجاری در جزیره قشم است و از مهم‌ترین مراکز خرید این جزیره به حساب می‌آید. این مرکز خرید در دو فاز ساخته شده است. فاز اول این مجموعه به زیربنای 6000 مترمربع دارای 72 واحد تجاری است و صرفاً کاربری تجاری و اداری دارد. فاز دوم مجموعه شامل واحدهای تجاری، مسکونی، خدماتی و اقامتی است که از 45 دهنه مغازه، 45 واحد اداری و 31 سوییت تشکیل شده است. در سفر قشم حتماً برای خرید به مرکز خرید نخل زرین بروید و از قیمت‌های مناسب این مجتمع بهره‌مند شوید.

ساعات کاری 9:30 الی و 17:30 الی 23:30
آدرسقشم، بلوار ولیعصر، نرسیده به میدان امام قلی‌خان

بازار بزرگ خلیج فارس

بازار بزرگ خلیج فارسمرکز خرید خلیج فارس دارای 4 طبقه است که دو طبقه اول آن تجاری، طبقه سوم مسکونی و طبقه آخر رستوران‌ خلیج فارس قرار دارد. این مرکز خرید عرضه‌کننده انواع برندهای معروف پوشاک، لوازم‌خانگی و لوازم الکترونیکی است. بهتر است بدانید بازار بزرگ خلیج فارس برخلاف نامش بازاری نه‌چندان بزرگ است. اگر به دنبال لوازم‌خانگی، بخصوص لوازم آشپزخانه و پوشاک با قیمت مناسب می‌گردید پیشنهاد می‌کنیم سری به این مرکز خرید بزنید؛ اما ناگفته نماند برندهایی چون تامی هیلفیگر و ابرکرومبی از مغازه‌های پرطرفدار این مرکز خرید به شمار می‌روند. اگر بعد از گشت‌وگذار و خرید احساس گرسنگی کردید می‌توانید سری به رستوران خلیج فارس که در طبقه چهارم این پاساژ قرار دارد، بزنید.

ساعات کاری10 الی 14 و 17:30 الی 22
آدرسقشم، بلوار ولیعصر، چهار راه پردیس، جنب بازار بین‌المللی ستاره

مراکز خرید قشم طی سال‌‌های اخیر به دلیل موقعیت تجاری و گردشگری این جزیره، رشد چشمگیری داشته است به‌طوری که هرساله شاهد مراکز تجاری مدرن بیشتری هستیم. در این مقاله به معرفی شناخته‌شده‌ترین مراکز خرید قشم پرداختیم تا در سفر به قشم با توجه به نیاز خود بهترین مرکز خرید را انتخاب کنید. از شما می‌خواهیم تجربه سفر و خرید از بازارهای قشم را با ما و سایر خوانندگان ره بال آسمان به اشتراک بگذارید.

1 نظر
  1. سعیده می گوید

    من از بازار چینی ها خیلی خوشم اومد چند سال پیش که رفتم منو راضی کرد
    ولی از وقتی مرزا بسته شده فکر کنم همه جنسا بدردنخور باشن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.