آبشار رنگو | صدای پای آب در دل طبیعت

0

آبشار رنگو جای خود را در دل علاقه‌مندان طبیعت باز کرده است و گردشگران حرفه‌ای این آبشار را به‌خوبی می‌شناسند؛ اما از آنجایی که دسترسی به آبشار رنگو نسبت‌به دیگر دیدنی‌های استان گلستان راحت نیست، این آبشار به مکانی خاص تبدیل شده که تنها طبیعت‌گردان دوآتشه برای بازدید آن به دل طبیعت زیبا و سرسبز می‌زنند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم اگر راهی گرگان هستید و می‌خواهید خودتان را میزبان طبیعت‌گردی خاص و فراموش‌نشدنی کنید، رنج سفر به این آبشار زیبا را به جان بخرید. در ادامه برای شما از جذابیت‌های آبشار رنگو خواهیم گفت و مطمئن هستیم با بازگوکردن این جذابیت‌ها سفر به این آبشار را به برنامه مسافرت بعدی خود به گرگان اضافه خواهید کرد.

آبشار رنگو چرا طرفداران زیادی دارد

از آبشاری برای شما صحبت می‌کنیم که ممکن است ارتفاع چندانی نداشته باشد؛ اما به‌رغم اینکه با آبشار کوچکی سروکار داریم، دامنه این آبشار جذابیت‌های زیادی دارد و آبی که در دل رودخانه قرار دارد از انشعاب‌های مختلفی به پایین می‌ریزد و منظره‌ای شاعرانه پیش‌روی مخاطب قرار می‌دهد. این آب در پایین آبشار در حوضچه‌ای طبیعی و زیبا قرار می‌گیرد و جریانی ملایم در ادامه رودخانه پیدا می‌کند.

جالب است بدانید بیشترین ارتفاع این آبشار چیزی حدود ۷ متر است و دهانه‌های مختلف آن در ارتفاع‌های کمتر قرار دارند. به لطف این آبشار، با محیطی سرسبز با تنوع گیاهی گوناگون در اطراف آبشار رنگو طرف هستیم. به این ترتیب می‌توان گفت در بازدید از این آبشار به قول قدیمی‌ها با یک تیر دو نشان زده‌اید و در کنار بازدید از آبشاری زیبا و خاطره‌انگیز، فرصتی پیدا می‌کنید تا گشت‌و‌گذاری در جنگل و طبیعت سرسبز اطراف آبشار بزنید. از طرف دیگر وجود آبشار و درختان سربه‌فلک کشیده و طبیعت سرسبز باعث شده تا این منطقه به یکی از خوش‌ آب‌‌و‌هواترین مناطق استان گلستان تبدیل شود.

برای آشنایی با سایر جاذبه‌ها و جاهای دیدنی گلستان، روی لینک زیر کلیک کنید:

چه زمانی رهسپار آبشار رنگو شویم

تصویر آبشار پرآب و خروشان رنگو در فصل بهار

قانون نانوشته‌ای درباره بازدید از آبشارها وجود دارد که بر اساس این قانون بهتر است فصل بهار را برای سفر به مناطق دارای آبشار انتخاب کنید. دلیل این قانون نیز کاملاً مشخص است چرا که در بهار بارندگی بیشتری را شاهد هستیم و بارندگی بیشتر آبشاری خروشان را در پی دارد. ناگفته نماند تماشای این آبشار در فصل تابستان نیز خالی از لطف نیست.

مسیریابی آبشار رنگو

آدرس: ۱۵کیلومتری جنوب غرب گرگان، روستای توشن به سمت جاده رنگو.

این آبشار در دل جنگل رنگو قرار دارد و برای بازدید از آن باید رنج پیاده‌روی ۵ساعته‌ای را در دل جنگل به جان بخرید. برای رسیدن به این آبشار زیبا مسیر ۱۵کیلومتری جنوب غربی گرگان را در پیش بگیرید و پس از عبور از گرمابه و قبرستانی قدیمی، با‌گذشت چند ساعت پیاده‌روی صدای آب‌های خروشان آبشار به گوش شما خواهد خورد و در نهایت چشم‌تان به جمال این آبشار زیبا می‌افتد.

آبشار رنگو در دل جنگل رنگو گرگان و پیاده روی در این جنگل زیبا و سرسبزبا توجه به طولانی‌بودن مسیر آبشار رنگو، پیشنهاد می‌کنیم صبح اول وقت راهی این آبشار شوید تا فرصت کافی برای بازدید و بازگشت از آبشار داشته باشید. از طرف دیگر از آنجایی که باید در مسیری جنگلی پیاده‌روی کنید، به همراه داشتن لوازم مخصوص پیاده‌روی ضرورت دارد. ناگفته نماند کمپ رنگو نیز در دل این جنگل قرار دارد که امکاناتی را برای گردشگران فراهم می‌کند.

در مجموع توصیه می‌کنیم اگر مسیرتان به گرگان افتاد، حتماً سری به آبشار رنگو به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی اطراف گرگان بزنید و خاطره‌های خوش خود از مسافرت به استان سرسبز گلستان را تکمیل کنید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر تاکنون سفری به آبشار رنگو داشته‌اید، تجربه‌های جالب و سودمند خود را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌های ره بال آسمان به اشتراک بگذارید.

5/5 (1 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.