چشمه سبزپوشان هرمزگان | لطافت آب در مقابل گرمای هوا

0

زمینی که ما روی آن قدم برمی‌داریم بسیار با برکت است. این زمین سخت، دلی نرم و بخشنده دارد و بخشندگی خود را به هر شکلی که بتواند نشان می‌دهد. جوشش چشمه، پیداشدن معادن، دریاها و دیگر نعمت‌هایی که شما بهتر از ما آن‌ها را می‌دانید، همه از برکات زمین هستند. امروز می‌خواهیم با همراهی شما به بازدید از چشمه سبزپوشان هرمزگان، یکی از نشانه‌های بخشندگی زمین برویم؛ پس همسفر ما شوید.

چشمه سبزپوشان حاجی آباد کجاست؟

چشمه سبزپوشان، این برکت زمینی، اهل دیار مردمان رشید و خونگرم است، اهل دیار افتخارها، هم‌شهری تنگه ارزشمند هرمز. درست حدس زدید این چشمه در استان هرمزگان، بندرعباس، شهرستان حاجی آباد، منطقه طارم، روستای برغنی قرار دارد.

آشنایی با طبیعت چشمه سبزپوشان هرمزگان

عکس طبیعت چشمه سبزپوشان هرمزگان

چشمه سبزپوشان که با نام محلی گُلم سوز پُوشن شناخته می‌شود از مکان‌های بکر و زیبای ایران است. تصور کنید که در هوای گرم هرمزگان به دنبال آبی خنک و گوارا می‌گردید و افراد محلی به شما چشمه سبزپوشان را معرفی می‌کنند. شما آرام‌آرام از مابین نخل‌های همیشه سرفراز عبور می‌کنید. بعد از طی‌کردن مسافتی دست خود را به بدنه سفت و سخت اولین نخل‌ کنارتان می‌گیرید تا استراحتی کوتاه کنید و در همین حین چشمی می‌گردانید. منظره روبه‌روی شما بی‌نظیر است. سبزی درختان نخل و آبی آب روان چشمه ترکیبی است که فقط از دست قدرتمند تنها هنرمند عالم برمی‌آید. درختان گز و کُنار در کنار درختان نخل اطراف چشمه به چشم می‌خورند.

پس از استراحتی کوتاه به چشمه می‌رسید. با پشت دست عرق پیشانی خود را خشک می‌کنید. تا می‌خواهید دستتان را درون آب فرو ببرید چیزی توجه شما را جلب می‌کند. تعجب نکنید این چشمه خانه تعدادی ماهی است که نسل در نسل در اینجا زندگی کرده‌اند. ماهی‌هایی از خانواده سیاه ماهی، باربوس و کامبوزیا در این چشمه وجود دارند. البته ماهی‌ها تنها ساکنان چشمه نیستند، گونه‌های مختلف نرم‌تن و پلانکتون هم ساکنان این محله هستند. خواهشمندیم به تنها خواسته مردمان این دیار احترام بگذارید و از خیر صید ماهی در چشمه بگذرید.

جاذبه های چشمه سبزپوشان حاجی آباد

عکس آب تنی در چشمه سبزپوشان هرمزگان

خصلت جالب این چشمه که سالیانه مسافران زیادی را به خود جلب می‌کند، دمای خاص آن است؛ اگر عاشق شنا هستید، حتماً به این چشمه سر بزنید. موقعیت خاص چشمه باعث شده دمای آب با دمای هوا عکس هم باشند. بگذارید به این شکل بگوییم اگر زمان سفر شما تابستان باشد، خنک‌بودن آب شما را شکه می‌کند و وقتی از مسافران زمستانه چشمه درباره دمای آب بپرسید می‌گویند آب گرم چشمه متناسب با دمای بدنمان بود.

عکس آب تنی در چشمه سبزپوشان هرمزگان

متوجه شدید چرا می‌گوییم چشمه برای افراد عشق شنا مناسب است؟ این افراد در هر فصلی که به هرمزگان و این چشمه سفر کنند می‌توانند به علت دمای خاص چشمه در آن شنا کنند. برکه در هر ثانیه حدود 360 لیتر آبدهی دارد. عرض 15 متر مربعی چشمه و 5/2متری آن محلی ناب برای شناست. ظاهر چشمه به شکل بیضی است که موقعیت خوبی را برای عکاسی فراهم می‌کند.

جاهای دیدنی اطراف چشمه سبزپوشان هرمزگان

جاهای دیدنی بندر عباس مخصوصاً جاهای دیدنی هرمزگان بسیار جذاب و بسیار زیاد هستند به اندازه‌ای که اگر بخواهید از تمام آن‌ها بازدید کنید، باید حدود ۲ هفته زمان بگذارید. از آنجایی که هدف ما راحتی شما در سفر است، تصمیم داریم جاذبه‌های نزدیک به چشمه را به شما معرفی کنیم؛ پس همراه ما باشید.

  • آرامگاه امامزاده

آرامگاه امامزاده در همسایگی این چشمه قرار دارد و از قرار معلوم در گذشته فرد بسیار محترمی بوده است. بدانید و آگاه باشید که زیارت از مرقد ایشان خالی از لطف نیست. به غیر از فایده معنوی زیارت، با بازدید از امامزاده می‌توانید از منظره بکر و چشم‌انداز بی‌مانندی که دارد هم استفاده کنید. این امامزداه روی تپه مشرف به چشمه ساخته شده است برای همین شما مشرف به چشمه و طبیعت زیبای اطراف هستید؛ پس فرصت را غنیمت بشمارید و عکس‌های زیبا بگیرید.

  • آبشار تزرج

آبشار تزرج نزدیک‌ترین جاذبه بعد از امامزاده به چشمه سبزپوشان است. این آبشار در شهرستان حاجی آباد و در روستایی با همین نام قرار دارد. وجود این آبشار اثبات می‌کند که گرمای هوا مانع لطافت آب نمی‌شود. آبشار حدود 50 متر ارتفاع دارد. این ارتفاع زیاد موجب تولید صدایی می‌شود که با روح شنونده بازی می‌کند.

نکات مهم برای پیمایش چشمه سبزپوشان حاجی آباد

  • چشمه هرمزگانی ما بسیار سهل‌گیر است و شما برای رسیدن به آن امکانات کمی نیاز دارید.
  • شما برای بازدید از این چشمه فقط به یک ماشین نیاز دارید؛ البته ماشینتان باید به قدر کافی بنزین داشته باشد!
  • مسیر رسیدن به چشمه سراست است و شما می‌توانید ماشین خود را حتی تا پای چشمه هم ببرید.
  • وسایلی که در کوله خود قرار می‌دهید باید برای شنا مناسب باشد؛ ولی وسیله‌های صید ماهی برندارید؛ چراکه بی‌احترامی به خواسته مردمان محترم محلی است.
  • دسترسی شما به اینترنت خوب است و می‌توانید عکس‌ها و فیلم‌های خود را با عزیرانتان به اشتراک بگذارد؛ اما در این کار افراط نکنید و لحظاتی هم برای لذت و آرامش از فضای چشمه اختصاص دهید.
  • در صورتی که قصد ماندن و سپری‌کردن شب در طبیعت را دارید، وسایل مناسب برای کمپ‌زدن بردارید؛ پس برای سفر به چشمه سبزپوشان یک ماشین با باک پر، وسایل شنا و وسایل مناسب برای کمپ‌زدن نیاز دارید.

مسیر دسترسی به چشمه سبزپوشان هرمزگان

افرادی که از مسافرت به شهرهای دور پرهیز می‌کنند و از این جور جاها خوششان نمی‌آید، اکثراً دلیلشان این است که حوصله پیداکردن مسیر و پرس‌و‌جو را ندارند؛ ولی آن‌ها نمی‌دانند که سختی مسیر به شیرینی مقصد می‌ارزد. البته که همه مسیرها سخت و طاقت‌فرسا نیستند. برای مثال همین چشمه سبز پوشان حاجی آباد اصلاً مسیر سخت یا بدی ندارد، حتی شما می‌توانید با ماشین تا پای چشمه پیش بروید. اصلاً بیایید مسیر چشمه را برایتان بگوییم: استان هرمزگان، بندرعباس، شهرستان حاجی آباد، منطقه طارم، روستای برغنی. دیدید که چه مسیر سراستی دارد؟

هزینه بازدیدرایگان
بهترین زمان بازدیدفصل پاییز و زمستان
آدرساستان هرمزگان، بندرعباس، شهرستان حاجی آباد، منطقه طارم، روستای برغنی

پایان سفر همیشه غم و شادی را با هم دارد، غم تمام‌شدن سفر و شادی خاطرات ساخته شده در آن. البته این شادی سفر است که در خاطرات می‌ماند و بازگو می‌شود؛ پس فراموش نکنید که خاطرات و نظرات خود را برای ره بال آسمان هم بگویید.

استان هرمزگان، بندرعباس، شهرستان حاجی آباد، منطقه طارم، روستای برغنی.

دسترسی به اینترنت، فضای ایمن برای کمپ‌زدن، در روستا امکان تهیه خوراکی هست.

دمای این چشمه در تابستان خنک و در زمستان متناسب با دمای بدن است؛ پس شما در هر فصلی می‌توانید در آن شنا کنید.

تنها قانون بازدید عدم صید ماهی‌ها چشمه است.

5/5 (1 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.