پیست اسکی سهند | مکانی برای برف‌بازی بر فراز ابرها

0

پیست اسکی سهند گردشگران ماجراجو را به خود فرا می‌خواند. این مکان منظره‌ای باصفا از کوه‌های پوشیده از برف را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. به همین دلیل در کنار اسکی و برف‌بازی، گردشگران اهل‌دل و طبیعت‌دوست لحظه‌های خاطره‌انگیزی را در پیست سهند تجربه می‌کنند. این شرایط باعث شده تا پیست سهند به یکی از جاهای دیدنی اطراف تبریز در استان آذربایجان شرقی تبدیل شود. این پیست به لحاظ حرفه‌ای نیز یکی از پیست‌های طرازاول در شمال غرب ایران است. به لطف این شرایط، گردشگران و اسکی‌بازان حرفه‌ای از دورونزدیک راه پیست سهند را در پیش می‌گیرند. در کنار این پیست، مجتمع رفاهی و تله‌اسکی نیز وجود دارد. با این حساب از آنجایی که گردشگری در پیست سهند هم فال است و هم تماشا، در ادامه برای شما از این پیست زیبا می‌گوییم.

پیست اسکی سهند کجاست؟

همان‌گونه که از نام سهند پیداست، این پیست در ارتفاعات قله سربه‌فلک‌کشیده سهند قرار دارد. به همین دلیل برای برف‌بازی در دامنه‌های سهند باید راهی استان آذربایجان شرقی شوید. سپس مسیر جنوب شرقی تبریز را در پیش بگیرید. اگر تبریز را محل آغاز سفر به پیست در نظر بگیریم، باید راهی جاده تبریز تهران شوید. پس از اینکه پلیس راه تبریز تهران را رد کردید، حدود ۲۷ کیلومتر برانید تا به پیست سهند برسید. با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت رانندگی از تبریز تا پیست سهند چیزی حدود ۲۰ دقیقه طول می‌کشد.

پیست اسکی سهند چه ویژگی‌هایی دارد؟

همان‌گونه که حتماً می‌دانید دو رشته کوه البرز و زاگرس در استان آذربایجان شرقی به هم می‌پیوندد. قله سهند نیز یکی از بلندترین قله‌های ایران است. به همین دلیل پیست سهند با ارتفاعی حدود ۳هزار و ۳۳۰ متر بالاتر از سطح دریا، در فهرست ۱۳ پیست اسکی برتر کشور قرار دارد. این پیست به لحاظ مساحت نیز با ۱۲۰۰ متر منطقه اسکی، یکی از وسیع‌ترین پیست‌های اسکی کشور است. به لطف این شرایط، پیست سهند به‌عنوان پیست اسکی بین‌المللی در فدراسیون اسکی جهانی به ثبت رسیده است. این پیست به لحاظ برف‌گیری نیز شرایط مناسبی برای اسکی‌سواران دارد. گفته می‌شود عمق برف در این پیست به حدود ۴ متر می‌رسد. از طرف دیگر مکان قرارگیری پیست به گونه‌ای است که هرگز خطر ریزش بهمن در آن وجود ندارد. به لطف این شرایط گردشگران با خیال‌راحت می‌توانند در پیست سهند اسکی و برف‌بازی کنند.

پیست اسکی سهند چه امکاناتی دارد؟

برای شما گفتیم که پیست سهند در فهرست پیست‌های بین‌المللی ثبت شده است. با این حساب می‌تواند خاطرتان جمع باشد که امکاناتی تمام‌عیار در این پیست پیش‌ روی گردشگران قرار دارد. سرویس‌بهداشتی، چندین مکان ورزشی بین‌ راهی و ۱۲ دستگاه بالابر از امکانات اصلی پیست سهند شناخته می‌شود. از طرف دیگر حضور ماموران هلال‌‌احمر و نیروی انتظامی در این پیست دغدغه‌های سلامت و ایمنی گردشگران را بر طرف کرده است.

پیست اسکی سهند چه تفریحاتی دارد؟

خوشبختانه برای خوشگذرانی در پیست سهند نیازی نیست حتماً اسکی‌سوار حرفه‌ای باشید. در این پیست بساط هر گونه تفریح برفی که فکرش را بکنید مهیاست. برای اینکه بیشتر به شما خوش بگذرد، پیشنهاد می‌کنیم سوار تله اسکی شوید و خودتان را به تاج پیست برسانید. این منطقه نه‌تنها نمایی زیبا به کوه‌های برفی اطراف دارد، بلکه شرایطی برای اسکی‌سواری جانانه‌ای را فراهم می‌کند. اگر هم اهل اسکی‌سواری نیستید، غم به دل خود راه ندهید. تیوب‌سواری دقیقاً همان تفریحی است که برای شما ساخته شده. در گوشه‌و‌کنار پیست می‌توانید تیوبی به امانت بگیرید و به همراه اعضای خانواده بر روی برف‌های نرم‌تر از ابریشم، سر بخورید. گلوله‌برف‌‌زدن به یکدیگر و غلت‌خوردن روی برف‌ها نیز از دیگر تفریحات ساده و بامزه در پیست اسکی به حساب می‌آید.

حضور در پیست اسکی سهند چه بایدها و نبایدهایی دارد؟

بیست سهند همانند تمامی پیست‌های اسکی دنیا، زمستان‌ها از همیشه تماشایی‌تر است. از طرف دیگر هرچقدر که برف بیشتر باریده باشد، برف‌بازی در این پیست بیشتر خوش می‌گذرد. با این حال می‌توان زمستان را بهترین زمان برای تفریح در پیست سهند دانست. البته همان‌گونه که می‌دانید تبریز، طبیعت بسیار زیبایی دارد و دامنه سهند در بهار و تابستان واقعاً تماشایی است. اما اگر می‌خواهید حسابی برف‌بازی کنید، زمستان زمان سفر به پیست سهند است. از طرف دیگر با توجه به شرایط برفی پیست‌ اسکی، قبل از اینکه عازم سهند باشید، بازبودن پیست را از هیئت‌ اسکی تبریز با شماره ۳۵۵۳۰۰۲۳-۰۴۱ جویا شوید.

کلاه‌ ایمنی، چوب اسکی، لباس و عینک مخصوص، پوتین و چندین دست لباس گرم از لوازمی است که حتماً در پیست سهند باید همراه داشته باشید. اگر با خودروی شخصی راهی پیست اسکی می‌شوید، زنجیر چرخ و لوازم ضروری برای سفر در زمستان فراموش نشود. ناگفته نماند لوازم مخصوص اسکی در این پیست کرایه داده می‌شود. در این پیست مکانی هم برای آموزش اسکی به مبتدیان وجود دارد. پیشنهاد می‌کنیم اگر تاکنون اسکی نکرده‌اید، حتماً از مربیان پیست کمک بگیرید.

پیست اسکی سهند به کدام مکان اقامتی نزدیک است؟

اگر می‌خواهید اقامتی متفاوت را در کنار پیست سهند تجربه کنید، حتماً سری به مجتمع اقامتی و تفریحی شانلی بزنید. این مجتمع فقط ۵ کیلومتر از پیست سهند دورتر است. در شانلی در کنار اقامت، بساط چای‌ ذغالی و کرسی‌های گرم‌و‌نرم مهیاست. چندین ویلای کوهستانی در این مجتمع وجود دارد که از اقامتی خاطره‌انگیز و متفاوت نوید می‌دهد. هتل لاله پارک، شهریار و گسترش از هتل‌های معروف تبریزی است که برای گذران شب می‌توانید روی آن‌ها حساب باز کنید.

پیست اسکی سهند چه روزهایی از سال باز است؟

پیست اسکی بسته به شرایط آب‌و‌هوایی باز می‌شود. به همین دلیل اگر اوضاع آب‌و‌هوا بر وفق مراد باشد، در زمستان درهای این پیست همه‌روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۵ به روی گردشگران باز است. در دیگر فصل‌های سال نیز باید قبل از راهی شدن به پیست، شرایط باز بودن آن را از هئیت اسکی تبریز بپرسید.

پیست اسکی سهند به کدام جاهای دیدنی تبریز نزدیک است؟

از آنجایی که پیست سهند فاصله چندانی با مرکز شهر ندارد، به بیشتر جاهای دیدنی تبریز نزدیک هستید. به همین دلیل اکنون که راهی تبریز شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم پس از اینکه حسابی برف‌بازی کردید، سری به ائل‌ گلی بزنید. این مکان یکی از معروف‌ترین نمادهای تبریز شناخته می‌شود. به گردشگران اهل ادب هم بازدید از خانه های تاریخی تبریز مانند خانه استاد شهریار و پروین اعتصامی را توصیه می‌کنیم. برج آتش نشانی، مسجد جامع تبریز، حمام نوبر و عمارت شهرداری تبریز از دیگر جاهای دیدنی تبریز هستند که فاصله چندانی با پیست اسکی سهند ندارند.

پیست اسکی سهند از کدام‌ جاده خوش‌مسیرتر است؟

از تبریز راه جاده تهران تبریز را در پیش بگیرد. پس از پلیس راه تهران تبریز حدود ۲۷ کیلومتر رانندگی کنید تا چشم شما به جمال پیست سهند روشن شود.

ساعت کاری8 صبح تا 3 عصر
شماره تماس04134416895
آدرساستان آذربایجان شرقی، بزرگراه تبریز-تهران، بعد از پلیس راه

پیست اسکی سهند مکانی زیبا برای برف‌بازی و تفریح‌های زمستانی است. امیدواریم اطلاعاتی که از این پیست در میان گذاشتیم، گردشگری خاطره‌انگیزی را برای شما رقم بزند. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما، همراهان ما در ره بال آسمان، خاطره‌های خوشی از برف‌بازی و اسکی‌سواری دارید، پیشنهاد می‌کنیم این خاطره‌های خوش و تجربه‌های سودمند را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

پیست اسکی سهند در فاصله‌ ۲۷‌کیلومتری تبریز قرار دارد. از تبریز تا این پیست حدود ۲۰ دقیقه رانندگی زمان می‌برد.

برج آتش نشانی، مسجد جامع، حمام نوبر و عمارت شهرداری از دیگر جاهای دیدنی تبریز است که فاصله چندانی با پیست اسکی سهند ندارد.

کلاه‌ ایمنی، چوب اسکی، لباس و عینک مخصوص، پوتین و چندین دست لباس گرم از لوازمی است که حتماً در پیست سهند باید همراه داشته باشید.

این پیست بسته به شرایط آب‌و‌هوایی، زمستان‌ها باز است. با این حال قبل از مراجعه به پیست، باز یا بسته‌بودن آن را از هیئت اسکی تبریز جویا شوید.

تله‌اسکی، بالابر، آموزش اسکی،‌ تیوب‌سواری و مکان مخصوص اجاره لوازم اسکی از امکانات اصلی پیست اسکی سهند به حساب می‌آید.

5/5 (1 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.