دریاچه شورمست سوادکوه | آرام در میان انبوه درختان

0

اگر از دیدن آب زلال و انعکاس عکس درختان در آن احساس لذت و سرخوشی می‌کنید، به شما بازدید از دریاچه شورمست سوادکوه را پیشنهاد می‌کنیم. برای بسیاری از مردم که از زندگی شهری و فشارهای روانی آن به ستوه آمده‌اند و به‌دنبال مکانی دنج برای گذران اوقات فراغت و تجدیدقوا می‌گردند، دریاچه شورمست سوادکوه گزینه بسیار مناسبی است. مکانی دنج و آرام که نشستن در کنار آن مسلماً حس آرامش وصف‌ناپذیری را به شما می‌دهد. زیبایی طبیعت زنده به‌همراه آواز پرندگان به شما احساس راحتی و سبکی می‌بخشد و روح و روانتان را نوازش می‌کند. این حس به‌گونه‌ای است که با نشستن در کنار دریاچه دیگر قصد برخاستن را نخواهید کرد. همچنین پدیده‌ای شگفت‌انگیز و دیدنی است که بی‌شک از آمدن و دیدن زیبایی‌هایش پشیمان نخواهید شد. برای آشنایی بیشتر با دریاچه شورمست با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

دریاچه شورمست سوادکوه کجاست؟

دریاچه شورمست در شهرستان سوادکوه قرار دارد و از جمله دیدنی‌ترین دریاچه های ایران و جاهای دیدنی مازندران است. برای پایتخت‌نشینان دسترسی به این دریاچه به‌راحتی امکان‌پذیر است. اگر قصد دارید از تهران به این محل عازم شوید، کافی است در جاده فیروزه‌کوه به قائم‌شهر حرکت کنید. پس از طی ۶۵ کیلومتر و عبور از مقابل پل ورسک، به شهری به نام پل سفید خواهید رسد. در مرکز شهر، جاده‌ای آسفالته وجود دارد که به روستای شورمست منتهی می‌شود. با طی‌کردن مسیری در حدود ۵ کیلومتر، به یک دوراهی خواهید رسید. در این دوراهی، باید مسیر سمت چپی را که به دریاچه شورمست می‌رسد ادامه دهید.

برای آشنایی با سایر جاذبه‌ها و جاهای دیدنی تهران، روی لینک زیر کلیک کنید:

آشنایی بیشتر با دریاچه شورمست سوادکوه

طبیعت‌گردی و سفر به دامان طبیعت برای بسیاری از مردم حس‌وحال دیگری دارد. سفر به دوردست‌ها یا نقاط نزدیک به محل زندگی همواره از برنامه‌های مردم در طول زندگی‌شان بوده است. بدین منظور، شاید دلتان می‌خواهد حتی یک روز هم که شده به مکانی دنج و آرامش‌بخش سفر کنید تا کمی روحیه‌تان عوض شود. این مکان می‌تواند دریاچه شورمست در مازندران باشد که با طراوت و زیبایی‌های بی‌نظیرش، روح و جان هر بیننده‌ای را صیقل می‌دهد.

دریاچه شورمست مساحتی در حدود ۲۱هزار متر مربع دارد. ارتفاع آن از سطح دریا ۹۴۰ متر و بیشترین عمق دریاچه هم در حدود ۵ متر است. دورتادور دریاچه را درختانی تنومند و بلند احاطه کرده است. گویی نظیر این دریاچه را فقط در عکس‌ها و فیلم‌ها دیده‌اید.

آب و هوای دریاچه شورمست سوادکوه

آب‌وهوای دل‌چسب دریاچه شورمست سوادکوه هم‌زمان می‌تواند چهارفصل را در خود داشته باشد. این دریاچه در منطقه‌ای واقع شده است که از یک طرف، سرمای کوهستانی فیروزکوه و از طرف دیگر، هوای معتدل قائم‌شهر در آن جریان دارد. این ویژگی آب‌وهوایی بهاری را ایجاد می‌کند. فصل تابستان هوای این منطقه بسیار مطبوع و دل‌چسب می‌شود. در تابستان، به اطراف که بنگرید، برف‌هایی را می‌بینید که کوه‌ها را پوشانده‌اند. این برف‌ها همچون پیراهنی سفیدرنگ کوه‌ها را در برگرفته‌اند.

جاهای دیدنی دریاچه شورمست سوادکوه | دیدنی‌های که در انتظار شماست

دریاچه شورمست سوادکوه جاذبه‌ها و امکانات تفریحی متنوعی دارد. مسافران، پس از رسیدن به این محل، به‌راحتی می‌توانند از این جاذبه‌ها بازدید و از تفریحات دریاچه لذت ببرند. در ادامه، به معرفی مهم‌ترین جاهای دیدنی و تفریحات دریاچه شورمست سوادکوه پرداخته‌ایم.

  • جنگل ارفع‌ده | درختان سبز و درهم‌تنیده

جنگل ارفع‌ده یکی از جاهای دیدنی اطراف شورمست است. ارفع‌ده خودش روستایی است که با تهران چیزی در حدود ۱۸۰ کیلومتر فاصله دارد. به‌محض رسیدن به این روستای ییلاقی و بسیار خوش‌آب‌وهوا، از طریق جاده خاکی مشخصی می‌توانید خودتان را به جنگل سرسبز ارفع‌ده برسانید. به جنگل که برسید، شگفتی چشمانتان را فرا خواهد گرفت. از کوه‌های ارفع‌ده که بالا بروید، می‌توانید منظره زیبا و چشم‌نواز اطراف از جمله غار اسپهبد خورشید و روستاهای ییلاقی را به تماشا بنشینید که از دور خودنمایی می‌کنند.

  • قلعه کنگلو | مستحکم و پابرجا بر بالای کوه

قلعه کنگلو از دیگر جاهای دیدنی اطراف شورمست است. این قلعه‌ همانند عقاب بال‌هایش را گسترانده است و همه‌چیز را زیر نظر دارد. این دژ مستحکم از روزگار ساسانیان تاکنون باقی مانده است. قلعه کنگلو در شکافی از کوه‌های سوادکوه قرار گرفته است. همچنین، به‌علت استتار و بر بالای دره قرار گرفتن، از هجوم و دستبرد مهاجمان و غارتگران در امان مانده است. این قلعه باستانی از یک طرح خاص در میان عمارت‌ها و دژهای دفاعی بهره‌مند است. این طرح خاص با استفاده از روش‌های کاملاً بومی و بر اساس سبک معماری اشکانی‌ساسانی ساخته شده است.

  • جنگل راش | ستون‌هایی تا فراز ابرها

جنگل راش در سوادکوه

جنگل راش و بازدید از آن، برای مسافران و گردشگرانی که فصل پاییز را بر دیگر فصل‌ها ترجیح می‌دهند، گزینه مطلوبی است. این جنگل در نزدیکی جزیره شورمست سوادکوه واقع شده است. درختانی تنومند در خود دارد که به هنگام فرارسیدن پاییز، با ریختن برگ‌های زرد و قرمزشان، فرشی رنگارنگ در پای خود ایجاد می‌کنند. به بلندای درختان که بنگرید، گویی آن‌ها ستون‌هایی چوبی‌اند که تا فراز آسمان رسیده‌اند. اگر در موقع رسیدن به این جنگل هوا مه‌آلود شود، سکوتی عمیق با حالتی از وهم و خیال جنگل را فرامی‌گیرد که نمونه‌اش را شاید در داستان‌ها خوانده باشید.

  • قایق‌سواری | لذت تماشای جنگل از روی آب

اگر بگوییم قایق‌سواری یکی از آرامش‌‌بخش‌ترین و لذت‌بخش‌ترین تفریحاتی است که می‌توانید در دریاچه شورمست داشته باشید، سخنی به اغراق نگفته‌ایم. هنگامی که با قایق روی دریاچه حرکت می‌کنید، یگانه چیزی که از زندگی می‌خواهید همان آرامشی است که در آن لحظات به شما دست می‌دهد. آن آرامش تمام دغدغه‌ها و ناراحتی‌های زندگی‌تان را می‌زداید و سبکی و سرخوشی بی‌حدوحصری را به شما می‌بخشد. اگر هم با خود لوازم ماهیگیری به همراه داشته باشید، می‌توانید از ماهیان دریاچه صید کرده و کباب لذیذی برای خود درست کنید.

  • دوچرخه‌سواری | هیجان رکاب‌زدن در جنگل

دوچرخه سواری در جنگل ارفع ده

شاید از کسانی باشید که به دوچرخه‌سواری علاقه‌مندید و در برنامه هفتگی‌تان ساعاتی را به دوچرخه‌سواری اختصاص می‌دهید. باید به شما بگوییم با سفر به این دریاچه، می‌توانید در مسیرهای جنگلی لذت و هیجان رکاب‌زدن روی دوچرخه را تجربه کنید. اگر با خود دوچرخه به همراه نیاورده باشید، با پرداخت هزینه می‌توانید از دوچرخه‌های کرایه‌ای استفاده کنید و با رکاب‌زنان راهی دل جنگل شوید.

  • اسب‌سواری در جنگل | لذت‌بخش و پرهیجان

اسب سواری در جنگل های سوادکوه

اسب‌سواری از تفریحات جالب و محبوب در دریاچه شورمست به شمار می‌رود. شاید علاقه‌مند به اسب‌سواری باشید و تابه‌حال فرصت و شرایط آن پیش نیامده است تا این ورزش و تفریح دل‌چسب را تجربه کنید. با سفر به دریاچه شورمست سوادکوه این فرصت نیز برایتان فراهم می‌شود. می‌توانید از اسب‌هایی که به مسافران کرایه داده می‌شوند برای اسب‌سواری استفاده کنید و تفریح هیجان‌انگیزی را برای خود رقم بزنید. البته باید در حین اسب‌سواری مراقب خودتان باشید تا آسیب نبینید.

بهترین زمان سفر به دریاچه شورمست سوادکوه

سفر به این دریاچه و بازدید از آن زمان خاصی ندارد. زیبایی‌ها و شگفتی‌های این دریاچه در هر زمانی از سال دیدنی و جذاب است. درختان اطراف دریاچه در فصل بهار و تابستان سرسبز و با طراوت می‌شود. منتها پاییز فصل دیگری است که رنگارنگی درختان چشمان شما را مسحور خود می‌کند. این فصل با سکوتی که دارد، در دریاچه و جنگل اطراف آن معنای دیگری دارد. گویی طبیعت با زبان خود می‌گوید که زمستان در راه است و سکوتی سنگین تا فرارسیدن فصل بهار آنجا را دربرمی‌گیرد.

امکانات رفاهی و اقامت در دریاچه شورمست سوادکوه

کلبه چوبی در کنار دریاچه شورمست سوادکوه

اولین گزینه‌ای که برای اقامت در دریاچه شورمست سوادکوه می‌توانید انتخاب کنید، کلبه جنگلی است. بی‌شک اقامت در کلبه‌ای جنگلی که به‌ دور از امکانات مدرن ویلا و هتل‌های مجلل است، حال‌وهوای خاص خودش را دارد. به‌گونه‌ای که اگر یک شب در کلبه جنگلی ساکن شوید، دلتان می‌خواهد باز هم در آنجا بمانید و اشتیاق رفتن به هتل و ویلاهای شیک را نخواهید داشت.

اگر مایل به اقامت در ویلا هستید، می‌توانید به روستاهای نزدیک دریاچه بروید و در آن ویلاها ساکن شوید. در این ویلاهای روستایی امکانات اولیه برای مسافران تدارک دیده شده است. این امکانات مسلماً رضایت خاطر شما را جلب خواهند کرد. به هنگام صرف ناهار و شام، غذاهای خوش‌مزه شمال ایران در آشپزخانه‌های این ویلاها طبخ می‌شود. با صرف آن‌ها لذت دوچندانی به شما دست می‌دهد. مطمئن باشید برای همیشه دوستدار این غذاها خواهید شد.

مسیر دسترسی

هزینه ورودیرایگان
ساعت بازدید۲۴ساعته
آدرساستان مازندران، شهرستان سوادکوه، شهر سفیدآب، روستای شورمست

رهایی از زندگی شهری و مدرن و پناه‌آوردن به طبیعت، با تمام زیبایی‌ها و آرامشی که دارد، یکی از مهم‌ترین خواسته‌ها و اهداف مردمی است که در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند. جای هیچ‌گونه شکی نیست که رهسپار دامان طبیعت شدن و بهره‌مندی از آرامش آن که روح و جان آدمی را تازه می‌کند، یکی از نیازهای مهم انسان در جوامع امروزی است. دریاچه شورمست سوادکوه یکی از این جاذبه‌های طبیعی است که برای پایتخت‌نشینان دسترسی به آن بسیار راحت است و با چند ساعت رانندگی می‌توان به این محل دنج و آرامش‌بخش رسید. اگر هم تاکنون به این دریاچه سفر کرده‌اید، خوش‌حالمان می‌کنید اگر نظرها و پیشنهادهایتان را با ره بال آسمان در میان بگذارید.

دریاچه شورمست در شهرستان سوادکوه استان مازندران واقع شده است.

در جاده فیروزه‌کوه به قائم‌شهر حرکت کنید. پس از ۶۵ کیلومتر و عبور از مقابل پل ورسک، به شهر پل سفید خواهید رسد. در مرکز شهر، جاده‌ای آسفالته وجود دارد که به روستای شورمست منتهی می‌شود. با طی‌کردن مسیری در حدود ۵ کیلومتر، به دوراهی خواهید رسید. در این دوراهی، سمت چپی را ادامه دهید تا به دریاچه برسید.

دریاچه شورمست سوادکوه مساحتی در حدود ۲۱هزار متر مربع دارد. ارتفاع آن از سطح دریا ۹۴۰ متر و بیشترین عمق دریاچه هم در حدود ۵ متر است. دورتادور دریاچه را درختانی تنومند و بلند احاطه کرده است.

سفر به این دریاچه و بازدید از آن زمان خاصی ندارد. زیبایی‌ها و شگفتی‌های دریاچه شورمست سوادکوه در هر زمانی از سال دیدنی و جذاب است.

اولین گزینه برای اقامت در دریاچه شورمست سوادکوه کلبه جنگلی است. اگر هم مایل به اقامت در ویلا هستید، می‌توانید به روستاهای نزدیک دریاچه بروید و در آن ویلاها ساکن شوید.

0/5 (0 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.