برج آلتون مشهد | پاساژگردی در میان چرم‌های نفیس

0

برج آلتون مشهد در گروه ساختمان‌های مدرن مشهد به حساب می‌آید. طراحی این برج در زمان ساخت، به اندازه‌ای نوآورانه بود که تا آن زمان نظیر آن را در هیچ جای مشهد سراغ نداشتیم. این شرایط باعث شد تا آلتون جای پای خود را به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی توریستی ثابت کند. درواقع می‌توان گفت آلتون، راه را برای ساخت برج‌های مدرن در مشهد باز کرد. این روزها چندین برج مرتفع و مدرنِ دیگر نیز در مشهد وجود دارد. با این حال آلتون هنوز هم به‌عنوان گل سرسبد برج‌های مشهد شناخته می‌شود. برجی که از آن صحبت می‌کنیم جاذبه‌های دیدنی بسیاری دارد. این برج به لحاظ موقعیت نیز در منطقه‌ای خوش مسیر قرار دارد و چندان از حرم امام رضا دور نیست. در ادامه به معرفی برج آلتون می‌پردازیم و برای شما از جاذبه‌های دیدنی این برج زیبا و خوش‌گردشگر صحبت می‌کنیم.

برج آلتون مشهد کجاست؟ | بررسی آدرس و مسیر دسترسی

این مرکز خرید در خیابان دانشگاه مشهد قرار دارد. برای رسیدن به پاساژ آلتون، از خط ۲ قطار شهری می‌توانید کمک بگیرید. این خط، مسافران را به ایستگاه سعدی می‌رساند. البته خط ۲ قطار شهری مشهد در ایستگاه شریعتی هم ایستگاه دارد. از ایستگاه سعدی فقط ۲۵۰ متر با برج فاصله دارید. آلتون از ایستگاه متروی شریعتی نیز حدود ۴۰۰ متر دورتر است. اگر هم اهل اتوبوس‌‌سواری هستید، اتوبوس خط ۳۸، شما را از کوهسنگی به این برج می‌رساند. از خیابان شهدا هم می‌توانید با اتوبوس خط ۲۲ تا نزدیکی خیابان دانشگاه بروید و بقیه مسیر را پیاده‌روی کنید. یادتان باشد که این خیابان یک‌طرفه است و به‌علت وجود سینما هویزه، عصر و شب بسیار شلوغ می‌شود. با این توصیف اگر با ماشین شخصی به سمت برج می‌روید، حتماً از پارکینگ خود مجموعه استفاده کنید.

نمایی از پله برقی های برج آلتون

ساعت کاری و سایر اطلاعات برج آلتون مشهد

درهای برج آلتون از ۹:۳۰ صبح باز می‌شود. این مرکز خرید در تمامی روزهای سال تا ۹ شب باز است. از آنجایی که مشهد، شهری سیاحتی زیارتی است، ساعت کار این برج در روزهای پرگردشگر و آخر سال تا پاسی از شب ادامه پیدا می‌‌کند.

آدرسمشهد، خیابان دانشگاه، نرسیده به سینما هویزه
شماره تماس05138491351
ساعات کاریاز ۹:۳۰ صبح تا ۲۱
آدرس صفحه اینستاگرامalton.tower@

فاصله مرکز خرید آلتون مشهد تا حرم

انصافاً باید اعتراف کرد، بارگاه امام رضا، قطب گردشگری مشهد شناخته می‌شود. به همین دلیل بسیاری از جاهای دیدنی مشهد در فاصله‌ای نزدیک به حرم قرار دارند. خوشبختانه آلتون نیز از این شرایط مستثنی نیست. این برج تا حرم مسیرهای مختلفی دارد که بین ۳ تا ۴ کیلومتر می‌شود. این فاصله در روزهای خلوت، با میانگین سرعتی حدود ۵۰ کیلومتر، در عرض ۵ دقیقه طی می‌شود؛ ولی در روزهای پر ترافیک ممکن است ۱۵ دقیقه هم در راه باشید. با این توضیحات، اگر راهی حرم شدید و پس از زیارت، به دنبال مرکز خریدی اشرافی و شیک بودید، در انتخاب آلتون شک نکنید.

معرفی پاساژ آلتون مشهد

معرفی پاساژ آلتون مشهد

برج آلتون مشهد، پروژه‌ای بلندپروازانه بود که رؤیای ساخت آن در ۱۳۸۷ به مرحله اجرا رسید. همان‌گونه که اشاره کردیم، قبل از این زمان، مشهد به لحاظ برج‌سازی پیشرفت چندانی نداشت. خوشبختانه معماران این برج، برای ساخت آلتون چیزی کم نگذاشتند. مراحل ساخت برج آلتون چیزی حدود ۳۶ ماه طول کشید. معماران و مهندسین در این مدت، شبانه‌روز تلاش کردند تا یکی از بهترین برج‌های ایران ساخته شود.

کیف فروشی در برج آۀتون مشهد

برجی که از آن صحبت می‌کنیم، عمارتی بلند و بالاست. این برج ۲۴ طبقه دارد. در هر کدام از این طبقه‌ها، بخش‌های مختلفی جا خوش کرده‌اند. آلتون در آن زمان به‌عنوان بلندترین برج مشهد شناخته می‌شد. این برج ۹۰ متر ارتفاع دارد. اکنون که صحبت از برج‌های مرتفع مشهد به میان آمد، به این نکته اشاره کنیم که برج اداری تجاری آرمیتاژ گلشن، اکنون با ۳۴ طبقه جایگاه نخست بلندترین برج مشهد را از آن خود کرده است. این برج ۴۱۰ متر ارتفاع دارد.

مغازه های برج آلتون

برج آلتون در بین مشهدی‌‌ها و گردشگران به نام مرکز خرید آلتون معروف است. این شهرت را می‌توان در وجود مرکز خریدی مدرن و امروزی در این برج جست‌وجو کرد. به گردشگرانی که دنبال بهترین مراکز خرید مشهد برای خرید پوشاک و سوغات می‌گردند، پیشنهاد می‌کنیم حتماً‌ سری به این مرکز خرید بزنند. این برج به بورس پوشاک شیک و برند معروف است. فروشگاه‌های آلتون  در مساحت ۱۷۳۴ متری این برج جا خوش کرده‌اند. در کنار فروشگاه‌های شیک با ویترین‌های رنگارنگ، چندین طبقه اداری نیز در این برج خودنمایی می‌کند. این برج به لحاظ معماری نیز بر اساس جدیدترین معیارهای برج‌سازی ساخته شده است.

طبقه ای از برج آلتون مشهد

به همین دلیل آلتون در ۱۳۸۸ به‌عنوان بهترین سازه بتی ایران شناخته شد. این برج توانست در ۱۳۹۰ افتخار برترین سازه تجاری ایران را نیز از آن خود کند. به لحاظ زیباشناسی نیز این برج، معماری شیک و اشرافی دارد. برای آشنایی با بخش‌های مختلف یکی از بهترین مراکز خرید مشهد با ما همراه باشید.

بخش‌های مختلف مرکز خرید آلتون

بخش‌های مختلف مرکز خرید آلتون

ناگفته پیداست وقتی با برجی با چنین عظمتی روبه‌رو هستیم، بخش‌های این برج فقط به مرکز خریدِ آن خلاصه نمی‌شود. برجی که از آن صحبت می‌کنیم، درواقع برجی چند منظوره با بخش‌های مختلف و کاربردهای متفاوت است. معماری این برج به گونه‌‌ای انجام شده تا ۵ طبقه از تعدادِ مجموع طبقه‌های این برج در زیر زمین احداث شود. همان‌گونه که حتماً حدس زده‌اید، این طبقه‌ها به پارکینگ اختصاص داده شده است.

بخش‌های مختلف مرکز خرید آلتون

۱۸ طبقه از مجموع طبقه‌های برج مذکور نیز بخش‌های اداری، تجاری و رستوران هستند. به لطف ارتفاع زیاد این برج، هرچقدر از این طبقه‌ها بالاتر می‌روید، منظره‌ای تماشایی‌تر از جلوه‌های زیبای مشهد پیش روی شما قرار می‌گیرد. در نهایت نیز به طبقه‌های بالایی برج می‌رسیم که نمایی ۳۶۰ درجه به اطراف آن دارد. بررسی بخش‌های مختلف یکی از شیک‌ترین برج‌های مشهد را با مرکز خرید این برج آغاز می‌کنیم که گل سرسبد جاهای دیدنی آن به حساب می‌آید.

مرکز خرید آلتون

مرکز خرید آلتون

برای تعریف از این مرکز خرید، کافی است به این نکته اشاره کنیم که بیشتر از ۱۰۰ واحد تجاری در برج آلتون جا خوش‌ کرده‌اند. مشهدی‌های قدیم به خوبی‌ می‌دانند که اینجا مرکز خریدی اشرافی برای پوشاک است. این مرکز خرید بورس پوشاک برند و البسه اشرافی است.

خودپرداز در برج آلتون

به آن دسته گردشگران مشکل‌پسندی که سلیقه خاصی برای انتخاب لباس دارند، پیشنهاد می‌کنیم حتماً سری به این برج و مرکز خریدِ آن بزنند. پوشاک، کیف و کفشی که در آلتون فروخته می‌شود را در کمتر مرکز خریدی سراغ داریم. در این مرکز خرید، انواع پوشاک چرم فروخته می‌شود. همان‌گونه که می‌دانید، پوشاک چرم از دیرباز تاکنون به عنوان پوشاکی اشرافی شناخته می‌شود. به همین دلیل است که به مشکل‌پسند‌ها، آلتون را پیشنهاد می‌کنیم. چندین فروشگاه به‌صورت حرفه‌ای در این مرکز خرید به فروش انواع لوازم آرایش مشغول هستند. از کیف‌و‌کفش‌های شیکی که در این برج فروخته می‌شود نیز هر چقدر تعریف کنیم، کم گفته‌ایم.

یک گوشه از طبقه برج آلتون

از آنجایی که رسم داریم، اطلاعاتی تمام‌و‌کمال از جاهای دیدنی مشهد و دیگر مکان‌های این شهر پیش روی همراهان خود قرار دهیم، ذکر این نکته لازم است که بعضی از پوشاک و کالاهای آلتون، قیمتی نسبتاً‌ گران‌تر دارند. با این حال حتماً شما هم شنیده‌اید که می‌گویند، هیچ گرانی بی‌حکمت نیست. افزایش قیمت بعضی از کالاها و به‌خصوص پوشاک این برج،‌ به دلیل کیفیت و دوخت آن‌هاست. بسیاری از فروشگاه‌های برج آلتون، پوشاک برند در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. انصافاً باید گفت کیفیت و زیبایی پوشاک و دیگر محصولات این مرکز خرید به اندازه‌ای است که از پرداخت هزینه برای خرید آن‌ها پشیمان نخواهید شد.

رستوران پسران کریم در پاساژ آلتون مشهد

رستوران پسران کریم در پاساژ آلتون مشهد

مرکز خرید آلتون مشهد، عیش گردشگران را در این شهر تمام می‌کند. به همین دلیل در این مرکز، شعبه‌ای از مجموعه رستوران‌های بسیار معروف پسران کریم خودنمایی می‌کند. پسران کریم، نامی آشنا برای شکم‌گردهاست. این رستوران را فردی با نام کریم قاسم‌زاده حاتمی پایه‌گذاری کرده است. رستوران پسران کریم، چیزی حدود نیم‌قرن است که در مشهد به پخت غذاهای خوشمزه شهرت دارد. طعم لذیذ خوراکی‌های این به اندازه‌ای زیر زبان مشتریان مزه کرد که دیگر جای سوزن‌انداختن نبود و مسئولانش چندین شعبه در مشهد دائر کردند. جالب است بدانید پسران کریم، حدود ۱۲ سال به عنوان اولین رستوران مشهدی شناخته می‌شد که شیشلیک برای مشتریان درست می‌شد. به همین دلیل مشهدی‌ها به این رستوران، کریم‌شیشلیکی می‌گفتند. رستورانی که از آن صحبت می‌کنیم به پخت غذاهای گوشتی معروف است.

رستوران پسران کریم

علاقه‌مندان این دسته‌ از خوراکی‌ها بهتر از ما می‌دانند، زمانی غذا طعمی لذیذ پیدا می‌کند که گوشت آن تازه باشد. گوشتی که در رستوران پسران کریم شعبه آلتون پخته می‌شود، از دامداری‌های درجه‌یک به دست آید. به همین دلیل طعمی به لذیذی چلو گوشت‌های پسران کریم سراغ نداریم. ناگفته نماند به‌رغم اینکه سرآشپزهای این رستوران ید طولایی در پخت خوراکی‌های گوشتی دارند، دیگر خوراکی‌ها نیز در منوی رستوران مشاهده می‌شود. برای نمونه می‌توان به باقلی‌پلوهای خوشمزه‌اش اشاره کرد. چلو ماهیچه، کباب شیشلیک، ماهیچه دست، کتف، گردن، کباب فیله، کباب برگ سلیمی، کباب بختیاری، و کباب‌ لقمه‌های رستوران پسران کریم در گروه بهترین خوراکی‌های همه‌پسندش قرار دارند.

نکته: شعبه اصلی رستوران پسران کریم در خیابان فرهادِ مشهد واقع شده است. دومین شعبه از این رستوران در طبقه چهارم برج آلتون قرار دارد. به علاقه‌مندان کافه‌گردی نیز این نوید را بدهیم که کافه‌‌ای شیک و اشرافی در طبقه منفی یک برج تعبیه شده است.

امکانات مختلف مرکز خرید آلتون مشهد

امکانات مختلف مرکز خرید آلتون مشهد

آلتون از آن دسته مراکز خرید مشهد است که امکانات گسترده‌ای دارد. بخش اداری این مرکز در طبقه ۱۸، ۱۹ و ۲۰ واقع شده است. در این بخش ۴۰ واحد اداری با امکانات کامل وجود دارد. لابی با مبلمانی شیک و اشرافی، بخش پذیرش با پیشخوان اطلاعات و منظره‌‌ای تماشایی به شهر مشهد و بارگاه امام رضا از امکانات مختلف بخش اداری این برج به حساب می‌آید. واحدهای این بخش در حالت ۲ تا ۳ خوابه ساخته شده‌اند. این واحد‌ها دارای آشپزخانه، سرویس بهداشتی، دوش، اتاق مدیریت و تجهیزات گرمایش و سرمایش هستند. طبقه‌های اداریِ آلتون با آسانسور و پله‌ برقی به هم ارتباط دارد.

فروشگاه های برج آلتون مشهد

قسمت فروشگاهی این مرکز خرید نیز غرفه‌هایی خوش‌رنگ‌و‌لعاب دارد. در این قسمت مغازه‌های مختلف صف کشیده‌اند و کالای لوکسی را پیش روی مشتریان قرار می‌دهند. به لحاظ امکانات رفاهی نیز خاطرتان جمع باشد هر خدمتی که فکرش را بکنید در این برج مهیاست. در این زمینه می‌توان به سرویس بهداشتی و نمازخانه اشاره کرد. اطلاعات و حراست این مرکز خرید نیز در تمامی ساعت‌های کاری پاسخگوی نیاز مشتریان هستند.

پارکینگ طبقاتی

پارکینگ طبقاتی

اگر با خودروی شخصی یا کرایه‌ای راهی یکی از بهترین برج های مشهد شدید، اجازه دهید خیالتان را راحت کنیم که برای پیداکردن جای پارک در این مرکز خرید با مشکلی روبه‌رو نخواهید شد. یکی از بزرگ‌ترین پارکینگ‌های مشهد در آلتون تعبیه شده است. پارکینگی که از آن صحبت می‌کنیم ظرفیت پارک 600 خودرو را دارد. این پارکینگ به‌صورت طبقاتی ساخته شده است. با این حال برای انتقال از طبقه‌های پایینِ پارکینگ به طبقه‌های همکف یا بالاتر، پله‌ها و آسانسور در این پارکینگ وجود دارد.

قیمت اجناس برج آلتون مشهد

"قیمت

همان‌گونه که اشاره کردیم، قیمت اجناس این برج ممکن است کمی گران‌تر نسبت به دیگر مراکز خرید مشهد باشد. دلیل این افزایش را می‌توان در کیفیت کالاها و برندبودن آن‌ها دانست. با این حال شما بهتر از ما می‌دانید که خرید، هنری است که مهارت‌های خاص خود را طلب می‌کند. کالای دلخواه را از چندین فروشگاه قیمت بگیرید. سپس با فروشنده‌ای که کالای دلخواهِ شما را به قیمت منصفانه‌ای می‌فروشد، چانه بزنید تا به نرخ دلخواه برسید.

جاهای دیدنی نزدیک به پاساژ آلتون مشهد

اگر راهنمای سفر مشهد را دیده باشید، می‌دانید که آلتون در قلب جاهای دیدنی مشهد قرار گرفته است. به لطف این شرایط، این برج به بسیاری از جاذبه‌های دیدنی مشهد نزدیک است. برای اینکه گردشگری در مشهد حسابی به شما خوش بگذرد، پیشنهاد می‌کنیم سری به این جاهای دیدنی زیر بزنید.

کوهسنگی

کوهسنگی

مشهد پارک‌های بی‌شماری دارد که کوهسنگی به‌عنوان گل سرسبد آن‌ها شناخته می‌شود. جالب است بدانید کوهسنگی، دومین پارک بزرگ مشهد، پس از پارک ملت است. این مکان تفریحی زیبا،‌ پس از حرم امام رضا و آرامگاه فردوسی، جایگاه سوم را در بین جاهای دیدنی پرگردشگرِ مشهد از آن خود کرده است. به این ترتیب انصافاً باید گفت حیف است راهی مشهد شوید و سری به کوهسنگی نزنید. کوهسنگی، مسیری بسیار سرراست به آلتون دارد.

مرکز خرید زیست خاور مشهد

مرکز خرید زیست خاور مشهد

اگر آلتون را نسل جدید برج‌های مشهد بدانیم، مرکز خرید زیست خاور به‌عنوان نسل قبل مراکز خرید این شهر شناخته می‌شود. زیست خاور، مجتمعی ۱۵ طبقه است. چندین طبقه اول این عمارت به فروشگاه‌های پوشاک و سوغات مشهد اختصاص یافته است. در این فروشگا‌‌ه‌ها از شیر مرغ گرفته تا جان آدمیزاد پیدا می‌شود. به لحاظ قیمت نیز انصافاً باید گفت این مرکز خرید، فروشنده‌های خوش‌انصافی دارد. مرکز خرید زیست خاور مشهد در ابتدای خیابان کوهسنگی خودنمایی می‌کند. از این مرکز خرید تا آلتون با پای پیاده راه چندانی نیست.

پردیس سینمایی هویزه مشهد

پردیس سینمایی هویزه مشهد

اگر از پاساژگردی در این برج خسته شدید، پیشنهاد می‌کنیم سری به پردیس سینمایی هویزه بزنید. جدیدترین فیلم‌های سینمای ایران و جهان در پردیس سینمایی هویزه اکران می‌شود. این پردیس سینمایی، محیطی بسیار راحت و دلنشین دارد. به همین دلیل به‌راحتی می‌توانید لم بدهید و در کنار تماشای فیلم، خستگی بگیرید. پردیس سینمایی هویزه مشهد به اندازه‌ای به آلتون نزدیک است که با پای پیاده در عرض چند دقیقه می‌‌توانید فاصله این ۲ جای دیدنی مشهد را طی کنید.

مرکز خرید آلتون مشهد از آن دسته جاهای دیدنی این شهر است که گشت‌و‌گذار را به فالی تبدیل می‌کند که سرشار از تماشاست. این شهر، شهر هزار جاذبه است. برای همین هم خیلی‌ها گرانی بلیط هواپیما مشهد را به جان می‌خرند تا چند روزی را دور از دغدغه‌های روزانه، به گردش و خرید بپردازند. شما از سفر به  این شهر یا از خرید در برج آلتون چه تجربه یا خاطره‌ای دارید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید.

0/5 (0 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.