9 مقصد پروازی پرطرفدار ارمنستان | بهترین شهرهای ارمنستان برای سفر

0

ارمنستان یکی از زیباترین کشورهای آسیاست و با وجود وسعت و جمعیت کم، یکی از قطب‌های گردشگری این قاره به حساب می‌آید. تاریخچه کهن، بناهای تاریخی فراوان، نزدیکی به ایران، وجود کارخانه‌ها و صنایع مختلف و طبیعتی فوق‌العاده از جمله دلایلی است که ارمنستان را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای تفریح، کار و زندگی ایرانیان تبدیل کرده است. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در این نوشته مقاصد پروازی محبوب ارمنستان را به شما معرفی کنیم تا سفرتان را با آگاهی کامل آغاز کنید. پس اگر قصد دارید در آینده‌ای نزدیک به این کشور سفر کنید، تا انتهای نوشته همراه باشید.

بهترین شهرهای ارمنستان برای تفریح، کار و زندگی

  • ایروان

عکس از جاهای دیدنی ایروان

ایروان بزرگ‌ترین شهر کشور ارمنستان است و به‌عنوان پایتخت این کشور نیز شناخته می‌شود. شهری در امتداد رود هرازدان که مرکز فرهنگی، صنعتی و اداری کشور ارمنستان است و یکی از زیباترین شهرها در منطقه قفقاز محسوب می‌شود. همه خطوط راه‌آهن ارمنستان از این شهر عبور می‌کند و قطب بازرگانی و محصولات کشاورزی این کشور به حساب می‌آید. از آنجایی که کارخانه‌های متعدد تولید فلز، ماشین آلات و لوازم برقی، شیمیایی، بافندگی ومواد غذایی در ایروان و اطراف آن فعالیت می‌کنند، بسیاری از ایرانیان این شهر مقصدی عالی برای کار و حتی زندگی خارج از کشور می‌دانند.

تصویری از ایروان

علاوه بر آن، ایروان شهری با قدمت و پیشینه کهن است که توانسته به‌خوبی خود را با استانداردهای دنیای مدرن و امروزی تطبیق بدهد. این شهر از چشم‌اندازهای زیبا و حیرت‌انگیزی نیز برخوردار است که سالانه گردشگران زیادی به‌خصوص از ایران را جذب خود می‌کند. بنابراین نباید از فروش زیاد بلیط هواپیما ایروان در ایران تعجب کرد. با خرید بلیط این مسیر از یکی از شهرهای بزرگ ایران مانند بلیط هواپیما تهران ایروان می‌توانید راهی این شهر شوید و از دیدنی‌های آن مانند موزه ملی، باغ وحش، گالری هنری، ساختمان ماتناداران، کاسکادیا هزار پله و طبیعت چشم‌نوازش دیدن کنید.

  • گیومری

عکس از جاذبه های گردشگری گیومری

گیومری پس از ایروان دومین شهر مهم و پرجمعیت ارمنستان است که در مرکز استان شیراک و 126کیلومتری شهر ایروان قرار دارد. این شهر با داشتن مناطق دیدنی و عبادتگاه‌های فراوان یکی از مقاصد تفریحی محبوب ایرانیان است. کلیسای آمنا پرکیج (AmenaprkichChurch) یکی از باارزش‌ترین کلیساهای ارمنستان است که در این شهر واقع شده است. اهمیت این کلیسا به زیورآلات و تزئینات به‌کاررفته در داخل کلیسا برمی‌گردد.

عکس از گیومری

وارتانما میکونیان و دژ سیاه از دیگر بناهای دیدنی گیومری هستند. همچنین این شهر بعد از شهر ایروان، بیشترین تعداد مؤسسات آموزش عالی و دانشگاه‌ها با روش‌های نوین تدریس و هزینه‌های کم تحصیلی در خود جای داده است و همین موضوع هرساله افراد زیادی را برای تحصیل و زندگی راهی خرید بلیط هواپیما ارمنستان و سفر به این شهر می‌کند. راحت‌ترین و آسان‌ترین شغل در شهر گیومری تدریس زبان انگلیسی است که طرفداران زیادی دارد.

  • گوریس

عکس از جاذبه گردشگری گوریس

گوریس یکی از شهرهای مهم کشور ارمنستان است که در استان سیونیک است و تا ایروان 240 کیلومتر فاصله دارد. این شهر در کنار رودخانه گوریس واقع شده است و آب و هوای کوهستانی دارد؛ به‌طوری‌که در فصل تابستان هوا گرم و در فصل زمستان هوا برفی معتدل است. علاوه بر طبیعت زیبا و آب‌وهوایی مطلوب، گوریس دیدنی‌های تاریخی متعددی نظیر آثار برجا‌مانده از صومعه تاتو و اقامتگاه باستانی خندوزک را در خود جای داده است. همچنین با وجود 7 مدرسه راهنمایی، 2 دانشکده میانی، 7 کودکستان، 2 مدرسه ورزشی، مدرسه هنر و 2 مدرسه موسیقی مکانی مناسب برای تحصیل و زندگی همراه با خانواده به حساب می‌آید.

زیباترین شهرهای ارمنستان

  • سوان | Sevan

عکس از شهر سوان

شهر سوان یکی از زیباترین شهرهای ارمنستان است که از دریاچه زیبایی با نام سوان برخودار است و به همین دلیل است که مقصدی عالی برای سفرهای تابستانی به‌شمار می‌رود. با سفر به سوان می‌توانید در آب‌های عمیق و شفاف دریاچه شنا کنید و از هوای مطبوع و مناظر زیبای اطراف دریاچه لذت ببرید. یکی دیگر از بناهای دیدنی سوان، صومعه سواوانک است. این کلیسای تاریخی به دلیل سنگ‌های سیاه خالصش مشهور شده و طراحی بیرونی و محراب داخل آن بسیار زیبا و خیره‌کننده است. با رفتن به این صومعه، نمایشی خیره‌کننده از دریاچه عظیم سوان را نظاره‌گر خواهید بود.

  • کاپان | Kapan

عکس از جاذبه های گردشگری کاپان

کاپان بزرگ‌ترین شهر استان سیونیک است و یکی از زیباترین شهرهای ارمنستان به‌حساب می‌آید. از محدوده کاپان فعلی برای نخستین‌بار در قرن پنجم میلادی به‌عنوان زیستگاهی کوچک یاد شده است. کاپان در گذشته شهری پرجنب‌و‌جوش و سرتاسر از معادن کاری بود که در پایانه قرن ۱۹میلادی با سرمایه فرانسویان ساخته شد. اگر قصد دارید با سفر به ارمنستان از مناظر زیبای کوهستان و دره‌های سرسبز لذت ببرید و هوای تازه کوهستانی را استشمام کنید، کاپان انتخابی عالی برای شماست.

داستان نام‌گذاری این شهر هم جالب است؛ کلمه kapel به معنی قفل‌کردن است و منظور از آن کوه‌های بلندی است که شهر را احاطه کرده و مانند یک قفل از آن حفاظت می‌کنند. زمانی که در مرکز شهر کاپان قدم بزنید، با پارک‌های آرامش‌بخش فراوان در کنار جریان آب و کافه‌های بیرون از منزل فراوانی برخورد خواهید کرد که سفر را برای شما لذت‌بخش خواهند کرد. همچنین می‌توانید به صومعه قرن نهم به نام Vahanavank که در حدود ۷کیلومتری شهر قرار دارد، سری بزنید تا مکان‌هایی را که بعدها مرکز مذهبی پادشاهان سونیون بود را ببینید.

  • دیلیجان | Dilijan

عکس از جاهای دیدنی دیلیجان

دیلجان شهری بزرگ در استان تاووش با آب‌وهوایی مطلوب است که شهرت آن به چشمه‌های معدنی‌اش برمی‌گردد. این شهر سرسبز با چندین هتل دوست‌داشتنی و امکانات رفاهی مناسب به گردشگران این امکان را می‌دهد تا با خیال راحت در طبیعت زیبای پارک ملی حومه آن و مکان‌های تاریخی دیدنی منطقه گردش کنند. به همین دلیل یک مقصد محبوب گردشگری بین توریست‌ها و مردم محلی ارمنستان است. از آنجایی که این شهر زیبای جنگلی دارای معماری سنتی ارمنی است، برخی از مردم محلی، منطقه دیلیجان را سوئیس کوچک یا سوئیس کشور ارمنستان می‌نامند. همچنین این شهر مکانی عالی برای دوچرخه‌سواری در کوهستان، پیاده‌روی و حتی پیک‌نیک است.

  • جرموک | Jermuk

عکس از جرموک

جرموک یکی از زیباترین شهرهای ارمنستان است که در جنوب این کشور قرار دارد. شهری آرام با آب‌وهوایی لطیف، طبیعتی خیره‌کننده و آب معدنی شفابخش که یکی از بزرگ‌‌ترین چشمه‌های آب گرم ارمنستان را در خود جای داده است. به همین دلیل این شهر را جرموک یعنی جای گرم در زبان ارمنی نامیده‌اند. آب معدنی گازدار جرموک که خاصیت درمانی هم دارد، در سراسر ارمنستان به فروش می‌‌رسد.

عکس از جاذبه دیدنی جرموک

بسیاری از گردشگران جرموک با اهداف درمانی راهی این شهر می‌شوند و همین موضوع جرموک را به بزرگ‌ترین مقصد درمانی کشور تبدیل کرده است. شما می‌توانید در این شهر سراغ هر چشمه آب گرمی که دوست دارید بروید و آن را با دماهای مختلف امتحان کنید. در جرموک حدود ۴۰ چشمه آب معدنی با دمای بالا وجود دارد. یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی جرموک آبشار آن است که دومین آبشار مرتفع در کشور ارمنستان است و از ارتفاع ۶۸متری سطح زمین به پایین سرازیر می‌شود.

  • تساغکادزور | Tsaghkatsor

عکس از شهر تساغکادزور

تساغکادزور یکی از شهرهای زیبای ارمنستان است که در شمال ایروان قرار دارد. این شهر یکی از مهم‌ترین مراکز اسکی ارمنستان است و تقریباً در همه فصول سال می‌توان به آن سفر کرد و از طبیعت زیبای آن بهره‌مند شد. اگر قصد دارید برای ورزش اسکی در زمستان به تساغکادزور سفر کنید، می‌توانید همه تجهیرات لازم را کرایه کنید و به اسکی یا اسنوبرد در کوه بپردازید.

در این نوشته به معرفی مقاصد پروازی پرطرفدار ارمنستان پرداختیم و سعی کردیم شما را با بهترین شهرها از نظر تفریح، کار و زندگی آشنا کنیم. نظر شما درباره سفر به این کشور چیست؟ به‌غیر از شهرهای نام‌برده، شهر دیگری در این کشور سراغ دارید که جالب توجه باشد و ما آن را از قلم انداخته باشیم؟ خوشحال می‌شویم نظراتتان را با ره بال آسمان به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.