9 مقصد پروازی پرطرفدار امارات | بهترین شهرهای امارات برای سفر

0

امارات متحده عربی کشوری امن و جالب توجه است که ترکیبی زیبا از درهم‌آمیزی سنت‌های دیرینه شرقی و ارزش‌های مدرن غربی را به نمایش می‌گذارد. همین ادغام چندین فرهنگ و ملیت باعث محبوبیت و شناخته‌شدن امارات در کل جهان شده و سیل عظیمی از مهاجران را به‌سوی این کشور راهی کرده است. کشوری که تا همین 60 سال پیش بیشترش بیابان بود؛ اما امروزه همه آن را با شهر دبی و آسمان‌خراش‌های سربه‌فلک‌کشیده‌اش می‌شناسند. البته که زیبایی‌های امارات محدود به جاذبه‌های مدرن نمی‌شود و دیدنی‌های تاریخی و طبیعی فراوانی در این کشور وجود دارد که افراد زیادی را برای تفریح، کار و حتی زندگی به‌سوی خود می‌کشاند. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در ادامه شما را با امارات و بهترین شهرهای آن آشنا کنیم. پس همراه ما باشید.

بهترین شهرهای امارات برای زندگی، کار و تفریح

  • دبی | معروف‎‌ترین شهر امارات

تصویری از شهر دبی

دبی معروف‌ترین و مهم‌ترین شهر امارات است که سالانه میزبان بیش از 20 میلیون مسافر است؛ آن هم درحالتی‌که جمعیت این شهر فقط 3.14 میلیون نفر است. به همین دلیل امکانات و خدمات کاملی در این شهر مهیا شده است و با وجود هتل‌ها و رستوران‌های گوناگون در سطح شهر، اقامت برای هر مسافر با بودجه‌های متفاوت به‌راحتی میسر است. ساختمان‌های سربه‌فلک‌کشیده و فوق مدرن از جمله جذاب‌ترین دیدنی‌های ‌دبی هستند که شهرت جهانی دارند و سالانه گردشگران زیادی را به‌سوی خرید بلیط هواپیما دبی و سفر به این شهر جذاب می‌کشاند.

مراکز خرید لوکس و متنوع، سیستم گردشگری متفاوت و جذاب، ترانزیت بار و مسافر به وسعت جهانی و صنعت رو به رشد نفت این شهر، دبی را در لیست گران‌ترین و پرطرفدارترین شهرهای جهان برای زندگی، گردش و کار قرار می‌دهد. به همین دلیل در طول سال بسیاری افراد با خرید بلیط هواپیما تهران دبی یا بلیط هواپیما بندرعباس دبی از ایران راهی این شهر پرطرفدار می‌شوند.

  • شارجه | قلب فرهنگی و آموزشی امارات

عکس شهر شارجه

اگر قصد دارید در سفر به امارات با سیستم فرهنگی و آموزشی آن بیشتر آشنا شوید، شارجه بهترین مقصد برای شماست. این شهر یکی از بهترین و زیباترین دانشگاه‌های منطقه و موزه‌های بی‌نظیر و خارق‌العاده‌ای را در خود جای داده است و بهترین مکان برای تجربه فرهنگ و هنر امارات به‌حساب می‌آید. با توجه به آنکه شارجه سومین شهر بزرگ و مهم امارات است، به‌طرز چشمگیری خلوت و تمیز است و از این نظر از دبی برتر است.

این شهر روبه‌پیشرفت امارات همواره نیروهای متخصص فراوانی را از کشورهای مختلف جذب می‌کند. همین موضوع باعث شده است که ایرانیان هم به‌دنبال خرید بلیط هواپیما شارجه و سفر به این شهر بیفتند. همچنین بازارهای آبی با اجناس متنوع و مراکز خرید جذاب از دلایل خرید بلیط هواپیما تهران شارجه و سفر ایرانیان به این شهر عرب‌زبان است.

  • ابوظبی | پایتخت امارات

عکس ابوظبی

ابوظبی پایتخت امارات و دومین شهر بزرگ و پرجمعیت این کشور است. با اینکه بیشتر گردشگران برای دیدن دبی راهی این کشور می‌شوند؛ اما باید خاطرنشان کنیم که ابوظبی از نظر جاذبه‌های دیدنی دست کمی از دبی ندارد و حتی از بابت کسب تجربه‌های جدید فرهنگی مقصد بسیار بهتری نسبت به دبی محسوب می‌شود. البته از آنجایی که در مقطعی ابوظبی لقب دومین شهر گران جهان را داشت، باید در نظر داشته باشید که خرید بلیط هواپیما ابوظبی و سفر به این شهر برایتان ارزان تمام نخواهد شد.

عکس مسجد شیخ زاهد

این کلان شهر مدرن علاوه بر مرکزیت تمامی امور مهم سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و تجاری، جاذبه‌های دیدنی فراوانی نظیر مسجد شیخ زاهد، سواحل تماشایی، سرگرمی‌های مدرن نظیر شهربازی فراری و مسابقات فرمول یک و جاذبه‌های فرهنگی از جمله موزه لوور ابوظبی را در خود جای داده است. همین موضوع سبب شده است افراد زیادی از ایران این شهر را به‌عنوان مقصدی مناسب جهت کار، زندگی و تفریح انتخاب کنند. به همین دلیل نباید از فروش فوق‌العاده بلیط هواپیما تهران ابوظبی تعجب کنید.

سایر شهرهای مهم امارات

  • العین | زیبا و خوش‌آب‌وهوا

عکس رشته کوه حجر

تمامی فوتبال‌دوستان حداقل یک‌بار نام العین را به‌واسطه تیم فوتبال آن شنیده‌اند. این شهر دیدنی در امارات در گذشته عین عمان نامیده می‌شد. رشته کوه حجر در این شهر قرار دارد و در کنار چشمه‌ها و قنات‌های فراوان جلوه خاصی به این شهر بخشیده‌اند. به دلیل وجود همین چشمه‌های آب شیرین در این منطقه نام العین به معنای چشمه را برای این شهر برگزیده‌اند. شب‌هایی خنک با هوایی مطبوع که سفر به این شهر را بسیار لذت‌بخش می‌سازد از دیگر ویژگی‌های جالب توجه العین است.

عکس جبل حفیت

یکی از دلایل مطلوبیت آب‌وهوای العین به وجود کوهپایه جبل حفیت در این شهر بازمی‌گردد. به دلیل همین زیبایی‌ها و آب‌وهوای مساعد بیشتر ساکنان امارات، العین را برای سفرهای داخلی خود انتخاب می‌کنند. موزه العین، باغ‌وحش، پارک بازی هیلی، جبل حفیت در کنار اماکن باستانی از دیگر جاذبه‌های العین محسوب می‌شوند.

  • بندر جبل علی | بندری چشم‌نواز در دل امارات

عکس بندر جبل علی

بندر جبل علی کوه‌های مرتفعی را در دل خود جای داده است که هنگام ایستادن بر فراز آن‌ها چشم‌انداز فوق‌العاده تماشایی از کشور امارات را پیش چشم خود خواهید دید. تماشای طلوع و غروب خورشید از این منطقه طرفداران زیادی دارد. هر کدام را که انتخاب کنید، آسمانی رنگارنگ با ضمینه بیابانی درخشان را خواهید دید.

از آن جایی که اماراتی‎‌ها فوت‌وفن جذب گردشگر را خوب بلدند، آن را در همه کشورشان پیاده می‌کنند که شامل جبل علی هم می‌شود.  اگر در دبی اقامت دارید، می‌توانید سوار بر مترو به جبل علی بروید. جالب است بدانید که در این بندر برای تأمین بخشی از آب شرب شهر از پروژه‌های کارخانه‌ای آب‌شیرین‌کُن استفاده می‌شود.

  • ربع ‌الخالی | جلوه‌ای از بیابان‌های بی‌انتها

ربع ‌الخالی شهر بزرگ‌ترین تپه‌های ماسه‌ای جهان است که بخش بزرگی از امارات متحده عربی را پوشش می‌دهد و به سمت کشورهای عربستان، عمان و یمن امتداد دارد. به‌راستی که این چشم‌انداز جذاب از کوه‌های شنی در حال حرکت که تا افق پیش می‌روند، نفس هر بیننده‌ای را در سینه‌اش محبوس می‌کند.

وسعت ربع الخالی به ۶۵۰هزار کیلومترمربع می‌رسد و هنوز که هنوز است، کسی نتوانسته به قلب آن برسد و همچنان ناشناخته مانده است. از جذابیت‌های این منطقه می‌توان به اختلاف دمای آن در روز و شب اشاره کرد که در روزهای تابستان از ۶۰درجه سانتی‌گراد تا زیر صفر است.

  • فجیره | شهری کوهستانی و جذاب

فجیره شهری کوچک و مدرن در سواحل شرقی امارات است که اهمیت صنعتی دارد. همچنین مکانی عالی برای گذراندن تعطیلات رؤیایی ساکنان آسمان‌خراش‌های دبی به‌حساب می‌آید. این شهر خنک و خوش‌آب‌وهوا در دل طبیعت چشم‌اندازهای کوهستانی فراوانی دارد و یکی از بهترین شهرها برای طبیعت‌گردی محسوب می‌شود. این شهر امیرنشین درست مقابل ساحل ایران قرار دارد و توسط رشته کوه‌های حجر از سایر شهرهای امارات جدا می‌شود.

  • راس الخیمه | مهد تاریخ و تمدن امارات

عکس راس الخیمه

اگر به‌دنبال شهری تاریخی و باستانی در دل امارات هستید، راس الخیمه انتخابی عالی برای شماست. به همین دلیل آن دسته از مسافران که کمی ماجراجوتر هستند، این شهر را برای کمپینگ و پیاده‌روی انتخاب می‌کنند. داشتن سابقه غواصی برای صید مروارید و تجارت باستانی با هند، یکی دیگر از دلایلی است که تاریخ‌دوستان را راهی این شهر می‌کند.

مراکز خرید بسیار لوکس، کوه جیص و زیپ لاین طولانی آن، صحرای الودی، پارک آبی آیس لند و… از جمله جاذبه‌های گردشگری این منطقه هستند. اگر می‌خواهید از دبی راهی این شهر شوید، کمتر از یک و نیم ساعت مسیر 110کیلومتری را طی خواهید کرد.

  • عجمان | کوچک و دیدنی

عکس عجمان دبی

سفر به عجمان یکی دیگر از گزینه‌های عالی برای دوست‌داران خرید است؛ چراکه بازارهای سنتی و مدرن فراوانی در این شهر به چشم می‌خورد. سواحلی زیبای آن در خاورمیانه زبانزد هستند و همین موضوع گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. فقط توجه داشته باشید که برای سفر هوایی به مقصد این شهر باید سراغ پرواز دبی بروید؛ زیرا این شهر فرودگاه ندارد.

در این نوشته تلاش کردیم شما را با معروف‌ترین و بهترین شهرهای امارات آشنا کنیم و آن دسته از شهرهای دیدنی امارات که کمتر شناخته‌شده‌اند را نام ببریم. حال که با زیبایی‌های این شهرها آشنا شدید، انتخاب شما کدام یک از این شهرهاست؟ آیا گزینه دیدنی و جذاب دیگری در امارات سراغ دارید که ما آن را از قلم انداخته باشیم؟ خوشحال می‌شویم نظراتتان را با ره بال آسمان به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.