بهترین مقاصد سفر برای اهوازی ها در روزهای گرم سال | خنک و خوش آب و هوا

0

با نزدیک‌شدن به فصل گرم سال یعنی تابستان، همه ما به فکر حداقل یک سفر خنک و فرح‌بخش به یکی از نقاط کشور می‌افتیم؛ حتی اگر آنچنان تابستان گرمی هم پیش رو نداشته باشیم. بنابراین درک این موضوع که تا چه اندازه اهالی مناطق گرمسیری ایران مانند اهواز به‌دنبال یافتن مقاصدی خنک و خوش‌آب‌وهوا در تابستان هستند، سخت نیست. به هر حال اهواز یکی از گرم‌ترین شهرها در تابستان است و اهالی این شهر به نوعی به این سفرهای تابستانی نیاز دارند. درنتیجه ما تصمیم گرفتیم در این نوشته به معرفی بهترین مقاصد سفر برای اهوازی ها در روزهای گرم سال بپردازیم تا بتوانیم کمک‌حال این دسته از مردمان مهربان و خونگرم کشورمان در روزهای گرم سال باشیم. پس اگر شما هم مشتاق هستید تا با این مقاصد آشنا شوید، تا انتهای نوشته همراه ما باشید.

تبریز | شهر اولین‌ها

تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی است و یکی از بهترین مقاصد سفر برای اهوازی ها در روزهای گرم سال به‌حساب می‌آید. آب‌وهوایی خنک و مطلوب در تابستان همراه با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان در جای‌جای این شهر و نقاط اطرافش، تبریز را بیش از پیش در میان گردشگران مختلف محبوب کرده است. شما می‌توانید در کوچه و خیابان‌های این شهر تاریخی قدم بزنید و در حین لذت‌بردن از هوای خنک و مطلوبش، از دیدن بناهای تاریخی آن مانند برج ساعت تبریز، کاخ شهرداری تبریز، مسجد کبود ملقب به «فیروزه‌ی اسلام»، ارگ علیشاه یا ارگ تبریز، مقبره الشعرا، حمام تاریخی نوبر، بازار تبریز (بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده‌ی جهان) و… لذت ببرید.

اطراف تبریز نیز سرشار از جاذبه‌های طبیعی زیبا و خوش‌آب‌وهواست. یکی از این جاذبه‌ها، کندوان است که به دلیل کوهستانی‌بودن، تابستان‌هایی خارق‌العاده و دل‌چسب را برای مسافران رقم می‌زند. این روستای تاریخی بیش از 7 هزار سال قدمت دارد و به دلیل معماری خاصش (خانه‌هایی در دل کوه)، برای هر گردشگری جذاب است. پس اهوازی‌های عزیز، معطل نکنید و با خرید بلیط هواپیما اهواز تبریز، سریعاً خودتان را به این شهر خوش‌آب‌وهوا برسانید. البته این پیشنهاد فقط مختص اهوازی‌ها نیست و تمام هم‌وطنان عزیزمان می‌توانند از هرجایی که هستند، فقط با خرید بلیط هواپیما تبریز راهی این شهر شوند.

تهران | پایتخت شلوغ اما دوست‌داشتنی

تهران پایتخت ایران، در تمام روزهای سال میزبان پروازهای مختلف از سرتاسر ایران است. مخصوصاً اهواز که یک شهر صنعتی به حساب می‌آید و پروازهای کاری متعددی را از تهران مدیریت می‌کند؛ اما گذشته از بعد اقتصادی و سیاسی این دو شهر، نباید از جاذبه‌های گردشگری فراوان تهران غافل ماند. چراکه برخی از آن‌ها، گزینه‌ای عالی برای سفر اهوازی ها در روزهای گرم سال به حساب می‌آید. به‌عنوان مثال، شهر زیبای فیروزکوه که در مسیر جاده تهران به شمال قرار دارد. طبیعت زیبا و بکر این شهر در کنار آب‌وهوای خنک، آن را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفرهای تابستانی تبدیل کرده است.

نمایی از جاده فیروزکوه

تنگه واشی، چشمه آب معدنی خمده با خاصیت درمانی، روستای هرانده و غار بورنیک و… از دیدنی‌های منطقه فیروزکوه هستند که می‌توانند برای هر گرشگری جذاب باشند. شهر دماوند یکی دیگر از شهرهای ییلاقی و خوش‌آب‌وهوای اطراف تهران است که در دامنه کوه دماوند قرار دارد. چشم‌انداز این شهر با باغ‌های سرسبز و خرم و مراتع مرغوب بسیار زیبا است و هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. آبشار برف تنگه لار، آبشار جنگلک، دریاچه تار و… تنها بخشی از جاذبه‌های دیدنی دماوند هستند که گردشگران می‌توانند در طول سفر تابستانی خود از آن‌ها دیدن کنند. بابت خرید بلیط هواپیما اهواز تهران هم نگران نباشید؛ چراکه در همه روزهای سال موجود است. درواقع بلیط هواپیما تهران از همه جای ایران در دسترس مسافران این شهر قرار دارد.

کرمانشاه | ترکیب دل‌چسب تاریخ و طبیعت

نمایی از بیستون کرمانشاه

کرمانشاه از آن دسته شهرهای تاریخی با طبیعتی بکر و زیباست که به دلیل کوهستانی‌بودنش، تجربه لذت از هوایی خنک و مطلوب در گرم‌ترین روزهای سال را برای گردشگرانش فراهم می‌کند. با سفر به کرمانشاه می‌توانید سری به بناهای تاریخی چندصدهزارساله این شهر نظیر بیستون و طاق بستان بزنید و با تاریخ و فرهنگ اساطیری ایران بیشتر آشنا شوید. همچنین می‌توانید به مناطق خوش‌آب‌وهوای اطراف کرمانشاه نظیر تالاب هشیلان بزنید و از مناظر زیبا و هوای خنک و مطلوب آن منطقه لذت ببرید.

تکیه معاون الملک، گوردخمه‌‌های کرمانشاه، معبد آناهیتا، طاق گرا، پارک کوهستان، غار پراو، غار قوری قلعه، سرآب نیلوفر، سراب صحنه و… همه و همه از زیبایی‌ها و دیدنی‌های کرمانشاه به‌حساب می‌آیند که بازدید از تک‌تک آن‌ها را به همه تاریخ‌دوستان پیشنهاد می‌کنیم. شما اهوازی‌های عزیز می‌توانید با خرید بلیط هواپیما کرمانشاه از اهواز که تحت عنوان بلیط هواپیما اهواز کرمانشاه فروخته می‌شود، خودتان را به این شهر زیبا برسانید و از گشت‌وگذار در جاهای دیدنی آن در هوای خنک تابستان لذت ببرید.

مشهد | سفری از جنس زیارت

نمایی از حرم مطهر

مشهد از آن دسته شهرهاست که همه روزهای سال مسافر دارد و یکی از محبوب‌ترین مقاصد پروازی برای اهوازی‌ها به‌حساب می‌آید. این شهر میزبان بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) است و جایگاه ویژه‌ای میان ایرانیان مخصوصاٌ ساکنان خوزستان دارد. بنابراین تعداد زیادی از اهوازی‌ها در تابستان که کودکانشان در تعطیلات تابستانی به سر می‌برند، فرصت را غنیمت شمرده و راهی این شهر زیارتی می‌شوند. به همین دلیل ما شاهد افرایش انواع و اقسام بلیط هواپیما اهواز مشهد در تابستان هستیم.

با سفر در روزهای گرم سال به مشهد می‌توانید علاوه بر زیارت، سراغ سایر جاهای دیدنی این شهر بروید و حال و هوایی تازه کنید. از طرقبه و شاندیز نگوییم که بسیار دیدنی و باصفا است و قطعاً گشت‌وگذار در این مناطق برایتان بسیار لذت‌بخش خواهد بود. همچنین می‌توانید سری به جاغرق، پارک جنگلی وکیل آباد، پارک کوهسنگی، چالیدره، دره هفت حوض، غار مغان، آبشار آب‌گرم، روستای شاهان گرماب، باغ گل مشهد و… بزنید و خاطره‌ای ماندگار از سفر به مشهد در خاطرتان ثبت کنید. بلیط هوایپیما اهواز مشهد در بیشتر روزهای سال در دسترس مسافران بوده و سفر به شهر مقدس مشهد را بسیار آسان کرده است. همچنین از هر کجای ایران که باشید، می‌توانید بلیط هواپیما مشهد را بخرید و کمتر از 3 ساعت خودتان را به این شهر برسانید.

شیراز | شهر علم و ادب

شیراز که دیگر جای سؤال ندارد؛ سرشار از زیبایی و طراوت. شیراز یکی از بهترین مقاصد سفر برای اهوازی ها در روزهای گرم سال است؛ چراکه هم به اهواز نزدیک است هم جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوانی را در دل خود جای داده است و می‌تواند چندروزی به‌خوبی از مهمان‌هایش استقبال کند. از دشت ارژن و باغ ارم گرفته تا حمام و بازار وکیل و حافظیه و سعدیه، همگی سرشار از زیبایی و طراوت هستند. می‌توانید در یک عصر دل‌انگیز در نارنجستان قوام قدم بزنید و از عطر بهارنارنج پیچیده در باغ لذت ببرید. یا آنکه به زیبایی‌های طبیعی اطراف شیراز مانند دریاچه مهارلو یا آبشار دم اسب سر بزنید و حسابی از آب‌وهوای خوش آن حوالی استفاده کنید.

اگر هم مایل باشید، می‌توانید سری به جاذبه‌های تاریخی این شهر نظیر مسجد نصیر‌الملک یا بنای عظیم تخت جمشید بزنید و غرق در تاریخ زیبای این شهر اصیل شوید. بنابراین پیشنهاد ما به اهوازنشینان این است که در کنار سایر سفرهای تابستانی‌تان، بلیط هواپیما اهواز شیراز را بخرید و سری به این شهر جذاب بزنید. البته این پیشنهاد برای تمامی اهالی ایران‌زمین است تا بلیط هواپیما شیراز را بخرید و چند صباحی را به تفریح در این شهر زیبا بپردازید.

ساری | شهری که همیشه پر از تازگی است

ساری یکی از محبوب‌ترین مقصدهای شمالی در سفرهای تابستانی به شمار می‌رود. این شهر در کنار دریای خزر با جنگل‌های سرسبز و کوه‌های مرتفع که با بارندگی‌های جذابش، هرساله میزبان گردشگران زیادی مخصوصاٌ از اهواز است. البته شاید خود شهر ساری در بیشتر روزهای تابستانی گرم و معتدل باشد و آنچنان به مزاج اهوازی‌ها خوش نیاید؛ اما بعضی مناطق اطراف آن مانند فیلبند یا آلاشت آب‌وهوایی بسیار خنک و مطلوب دارند.

به‌عنوان مثال با سفر به آلاشت می‌توانید در ارتفاعی بلند، مهمان ابر و آفتاب و جنگل باشید. یا فیلبند که به بام مازندران معروف است و مرتفع‌ترین روستای ییلاقی حوزه مرکزی استان مازندران به حساب می‌آید. زمانی که به فیلبند سفر کنید، خود را در میان اقیانوسی از ابر خواهید دید که چشم‌اندازی فوق‌العاده در مقابل دیدگانتان قرار می‌دهد. به همین دلیل با خیال راحت ساری را در فهرست بهترین مقاصد سفر برای اهوازی ها در روزهای گرم سال قرار می‌دهیم و پیشنهاد می‌کنیم در اسرع وقت سراغ خرید بلیط هواپیما اهواز ساری بروید. اگر هم در شهر دیگری زندگی می‌کنید و با خواندن این نوشته هوای سفر به این شهر به سرتان زده است، می‌توانید به‌راحتی سراغ خرید بلیط هواپیما ساری بروید و اوقاتی خوش برای خود و عزیزانتان رقم بزنید.

رشت | شهر باران‌های نقره‌ای

در آخرین بخش از معرفی بهترین مقاصد سفر برای اهوازی ها در روزهای گرم سال، به یکی از زیباترین شهرهای ایران یعنی رشت می‌رسیم. این شهر زیبا و سرسبز در شمال ایران با طبیعتی سرسبز و ساحلی دل‌انگیز در لیست انتخابی سفرهای تابستانی، همیشه در رتبه‌های نخستین قرار دارد. چه خود شهر رشت چه طبیعت اطرافش سرشار از طراوت و زیبایی است. مثلاً یکی از زیباترین و تابستانی‌ترین مقصدهای اطراف رشت، شهر تاریخی ماسوله است. این شهر تاریخی و خوش آب‌وهوا در ارتفاعات غرب گیلان قرار داشته و با جنگل‌ها و ییلاقات سرسبزش، از تابستان‌هایی خنک و مه‌آلود برخوردار است و یکی از بهترین جاهای شمال برای مسافرت در تابستان به حساب می‌آید.

یا ییلاقات معروف ماسال که سرسبزترین نقاط استان گیلان به شمار رفته و با جاذبه‌های طبیعی بسیار و هوای منحصر‌به‌فردش، سالانه گردشگران فراوانی را جذب خود می‌کند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم رشت را در لیست سفرهای تابستانی خود قرار دهید و با خرید بلیط هواپیما رشت، از این شهر و جاذبه‌های اطراف آن دیدن کرده و خاطره‌ای خوش ثبت کنید. این قضیه شامل حال اهوازی‌های عزیز هم می‌شود؛ فقط کافی است بلیط هواپیما اهواز رشت را بخرید تا کمتر از 2 ساعت به این شهر جذاب برسید.

در ایران گشتیم و سری به شهرهای خنک و خوش‌آب‌وهوای کشور زدیم تا با تعیین فهرستی از بهترین مقاصد سفر برای اهوازی ها در روزهای گرم سال، اهالی این شهر را که خود در مهمان‌نوازی و خوش‌رویی شهره‌اند، به شهرهای خنک با آب‌وهوایی مطلوب دعوت کنیم. نظرتان درباره این شهرها چیست؟ آیا شهر دیگری به ذهنتان می‌رسد که خود در آنجا زندگی کرده یا سفری داشته باشید و از هوای خوب و خنکش خاطرتان جمع باشد؟ اگر چنین شهری سراغ دارید، خوشحال می‌شویم آن را با ره بال آسمان به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.