روش های سفر به حرم امام رضا از بلیط هواپیما مشهد بلیط قطار و بلیط اتوبوس مشهد

0

روش های مختلف و متنوع سفر به مشهد دست گردشگران را برای رسیدن به این دیار باز می‌گذارد. به لطف این روش‌ها، سالانه حدود ۲۷ میلیون گردشگر از سرتاسر ایران و جهان روانه مشهد می‌شوند. بعضی از این گردشگران خرید بلیط هواپیما مشهد را روشی مناسب برای رسیدن به این شهر می‌دانند. بعضی دیگر نیز ترجیح می‌دهند تا با خرید بلیط قطار مشهد، راه این سرزمین را در پیش بگیرند. گردشگرانی را نیز سراغ داریم که خرید بلیط اتوبوس مشهد را روشی مناسب برای رسیدن به این شهر می‌دانند. با این حال زمانی می‌توانید یکی از این روش‌ها را انتخاب کنید که اطلاعات کاملی درباره آن‌ها داشته باشید. از آنجایی که رسم داریم راه‌ورسم سفر را با همراهان خود درمیان بگذاریم، در ادامه به روش های مختلف سفر به حرم امام رضا می‌پردازیم. به شما قول می‌دهیم با مطالعه این مطلب، یکی از بهترین روش های سفر به مشهد را انتخاب خواهید کرد.

سفر به حرم امام رضا با هواپیما

روش های سفر به حرم امام رضا از بلیط هواپیما مشهد بلیط قطار و بلیط اتوبوس مشهد

روش های سفر به حرم امام رضا را با خرید بلیط هواپیما مشهد آغاز می‌کنیم. همان‌‌‌گونه که می‌دانید، هواپیما، راحت‌ترین و سریع‌ترین روشِ مسافرت در تمامی دنیا شناخته می‌شود. اگر عجله دارید، یا اینکه سفری اشرافی به مشهد را به خود هدیه داده‌اید، خرید بلیط هواپیما مشهد، بهترین انتخاب برای سفر به این دیار به حساب می‌آید. ناگفته نماند قیمت بلیط هواپیما برای مشهد نسبت به بلیط قطار مشهد و بلیط اتوبوس مشهد گران‌تر است. با این حال انصافاً باید گفت به قول قدیمی‌ها، هیچ‌ گرانی بی‌حکمت نیست. انصافاً خدمات بهتری را در پروازهای هوایی نسبت به دیگر روش های سفر به حرم امام رضا تجربه خواهید کرد. خرید بلیط هواپیما نیز کاری بسیار راحت است و با دردسری برای تهیه بلیط روبه‌رو نمی‌شوید. تمامی آژانس‌های هواپیمایی معتبر، بلیط هواپیما مشهد را اینترنتی به فروش می‌رسانند.

روش های سفر به حرم امام رضا از بلیط هواپیما مشهد بلیط قطار و بلیط اتوبوس مشهد

برتری‌های بلیط هواپیما مشهد نسبت به بلیط قطار مشهد و بلیط اتوبوس مشهد، فقط به این ویژگی‌ها خلاصه نمی‌شود. به لحاظ قیمت نیز با تنوع گسترده‌ای در بلیط هواپیما روبه‌رو هستیم. این بلیط در حالت‌های پرواز لحظه آخری، چارتر و سیستمی فروخته می‌شود. اگر زمان‌بندی مناسبی برای پرواز به مشهد داشته باشید و سفر خود را از قبل رزرو کنید، قیمتی مناسب‌ برای پرواز به مشهد نصیب شما می‌شود. برای خرید بلیط هواپیما مشهد با خیال‌راحت می‌توانید روی کمک همراهان خود در ره بال آسمان حساب باز کنید. تقریباً می‌توان مدعی شد تمامی شهرهای بزرگ ایران به مشهد پرواز دارند. فاصله هوایی تهران تا مشهد ۷۴۰ کیلومتر است. این فاصله با هواپیما کمی بیشتر از یک ساعت طول می‌کشد.

سفر به مشهد با هواپیما

رشت، سنندج، چابهار، اصفهان، شیراز و تبریز از دیگر شهرهایی به حساب می‌آید که پرواز به مشهد در فرودگاه‌های آن‌ها همیشه برقرار است. برای رسیدن از اصفهان به مشهد باید یک ساعت و بیست دقیقه در هواپیما باشید.

مزایای سفر به مشهد با هواپیما

مزایای سفر به مشهد با هواپیما

روش های سفر به حرم امام رضا را با بررسی مزایای سفر به مشهد با هواپیما ادامه می‌دهیم. برای شما گفتیم تقریباً تمامی فرودگاه‌های بزرگ ایران به مشهد، مرکز استان خراسان رضوی پرواز دارند. اگر در شهر بزرگی زندگی می‌کنید، مطمئن باشید که این شهر به مشهد پرواز دارد. اگر هم در شهرستان‌های کوچک‌تری اقامت دارید، غم به دل خود راه ندهید؛ زیرا کافی است خودتان را به نزدیک‌ترین فرودگاه در همسایگی شهر خود برسانید. همان‌گونه که اشاره کردیم، هیچ روشی را برای مسافرت سراغ نداریم که به اندازه پرواز با هواپیما، سریع باشد. سرعت در پرواز برای مسافرانی که همراه فرزندتان کوچک یا کهنسالان روانه می‌شوند، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. به لحاظ خدمت‌رسانی نیز دیگر روش های سفر به مشهد با سفر با هواپیما قابل مقایسه نیستند.

مهمان‌دارهای خوش‌‌برخورد پروازهای هوایی مشهد، خاطره‌ای ماندگار از این سفر در ذهن مسافران قرار می‌دهند. از طرف دیگر پرواز با هواپیما برای مسافرینی که دنبال سفری اعیانی می‌گردند نیز گزینه‌های متنوعی دارد. بلیط‌های هواپیما مشهد در کلاس‌های بیزنس، اکونومی و فِرست کلاس فروخته می‌شود. کلاس بیزنس، خدمات ارزنده‌ای دارد. صندلی‌های بزرگ و راحت، خوراکی‌های خوشمزه و متنوع و متکای ضدعفونی‌شده از ویژگی‌های کلاس بیزنس به حساب می‌آید. جالب است بدانید خدمات رفاهی فِرست کلاس، حتی از بیزنس هم بیشتر است. با این حال اگر به دنبال پروازی خوش‌قیمت به مشهد هستید، کلاس اکونومی را انتخاب کنید.

مزایای سفر به مشهد با هواپیما

جالب‌تر اینکه بسیاری از مسافران بر این باور هستند که مسافرت‌های هوایی خطر بیشتری نسبت به دیگر روش های سفر به مشهد دارد. این باور کاملاً نادرست است. به لحاظ آمارهای جهانی، احتمال ایجاد سانحه‌ در حین پروازهای مسافری، یک به ۱.۲ میلیون برآورد می‌شود. به ویژگی‌هایی که گفتیم، نبود ترافیک را هم حساب کنید. در پروازهای هوایی خبری از ترافیک‌های بین‌شهری نیست؛ در نتیجه اعصاب مسافران کمتر خرد می‌شود.

معایب سفر به مشهد با هواپیما

روش های سفر به مشهد با هواپیما در کنار فایده‌های بی‌شمار، معایبی هم دارد. تفاوت قیمت بلیط هواپیما مشهد را نمی‌توان نادیده گرفت. از طرف دیگر در کنار اینکه هواپیما، مسافت‌های زمینی را بسیار کوتاه می‌کند؛ اما بدون معطلی نیست. اگر تاکنون سفرهای هوایی انجام داده باشید، حتماً بهتر از ما می‌دانید که باید دست‌کم یک ساعت قبل از پرواز داخلی و دو ساعت قبل از پرواز خارجی در فرودگاه حاضر شوید. مراحل بررسی مدارک و چمدان‌ها گاهی اوقات حوصله را به تنگ می‌آورد.

معایب سفر به مشهد با هواپیما

به معایبی که گفتیم، تأخیرهای پرواز را هم اضافه کنید. انصافاً باید گفت تاخیر در پروازهای داخلی، رواج زیادی دارد. اگر هم بخت با شما یا نباشد، ممکن است پروازتان کاملاً کنسل شود. نکته دیگری که کمتر به آن پرداخته می‌شود، اما اهمیت زیادی دارد، تاثیر ارتفاع در بدن انسان است. پرواز در ارتفاع زیاد، فشار هوایی کم، خشکی هوا، تغییر فشار خون و افزایش سطح بخش‌های مختلف بدن مانند کبد، کلیه و قلب را به دنبال دارد. این تاثیرها بسته به وضعیت بدن افراد، ممکن است زمینه‌ای برای ایجاد عارضه‌های مختلف فراهم کند. برخی افراد هم از پرواز می‌ترسند. برای آن دسته‌افراد که اتفاقاً کم هم نیستند، مقاله ترس از پرواز و روش های کارآمد برای غلبه بر آن را جداگانه نوشته‌ایم.

محدودیت بار، ممنوعیت حمل بسیاری از کالاها با هواپیما مانند مایعات، ظروف شکستنی و غیره نیز از معایب سفر به هواپیماست. برای آگاهی شما لیست بلند بالایی از اشیای ممنوعه در پرواز را آماده کردیم که به دانسته‌هایتان می‌افزاید.

سفر به حرم امام رضا با قطار

سفر به مشهد با قطار

به گردشگران که نیت کرده‌اند پس از رسیدن به مشهد راهی بارگاه امام هشتم شوند، مسافرت با قطار را به‌عنوان یکی از روش های سفر به حرم امام رضا پیشنهاد می‌کنیم. ایستگاه راه‌آهن مشهد، فاصله مناسبی با حرم امام رضا دارد. از طرف دیگر این ایستگاه به بسیاری از جاهای دیدنی مشهد نزدیک است. ایستگاهی که از آن صحبت می‌‌کنیم فقط دو ساعت دورتر از حرم است. به لطف این شرایط، وقت کمتری از گردشگران در حین گشت‌و‌گذار در مشهد گرفته می‌شود. قطار از تهران تا مشهد حدود ۱۰ ساعت در راه است. در این مسیر بسته به مبدأتان از شهرهای کرمان، یزد، سمنان، شاهرود، نقاب و نیشابور گذر می‌کنید. سفر با قطار به مشهد در کنار تجربه‌ای راحت، خاطره‌ای ماندگار در ذهن گردشگران باقی می‌گذارد.

سفر به مشهد با قطار

مسافری را به یاد نداریم که خاطره‌ای خوش از سفرهای ریلی نداشته باشد. خوشبختانه رزرو بلیط قطار اینترنتی شده است. به لحاظ قیمت نیز خاطر شما جمع باشد که هزینه سفر به مشهد با قطار، کمتر از پروازهای هوایی تمام می‌شود. قطارهای مختلفی از شهر‌‌های مختلف به مقصد مشهد حرکت می‌کنند که برخی چندستاره و لوکس هستند و برخی از نوع اتوبوسی و ارزان. با این توضیح، بسته به بودجه‌ای که برای مسافرت به مشهد کنار گذاشته‌اید، می‌توانید کمترین هزینه را با خرید بلیط قطار اتوبوسی برای رسیدن به مشهد پرداخت کنید.

سفر به مشهد با قطار

قطارهای مشهد ستاره‌های مختلفی دارند و امکانات متفاوتی را پیش روی مسافرین قرار می‌دهند. ایستگاه راه‌آهن تهران چیزی حدود ۹۰۰ کیلومتر با ایستگاه راه‌آهن مشهد فاصله دارد. تجربه ثابت کرده این فاصله را قطارهای عادی در عرض ۱۰ تا نهایتاً ۱۱ ساعت طی می‌کنند. این فاصله در سفر با قطارهای سریع‌السیر به ۶ تا ۸ ساعت می‌رسد. بعضی از این قطارها به لحاظ امکانات اشرافی نیز طیف گسترده‌ای از خدمات رفاه چشمگیر را برای مسافرین فراهم می‌کنند. جالب است بدانید حدود ۳۰درصد از تمامی گردشگران مشهد با قطار به این شهر می‌آیند.

مزایای سفر به مشهد با قطار

سفر به مشهد با قطار

فایده‌های قطار به‌اندازه‌ای است که جای خود را به‌عنوان یکی از روش های سفر به مشهد باز کرده است. امکان ندارد جایی صحبت از مزایای سفر به مشهد با قطار مطرح شود و سخنی از امنیت سفرهای ریلی به میان نیاید. احتمال خطای راهبرهای قطار نسبت به رانندگان اتوبوس‌های بین‌شهری بسیار کمتر است. از طرف دیگر تجربه ثابت کرده قطار، خرابی بسیار کمتری دارد. به لطف این شرایط، خبری از تأخیرهای ناگهانی و توقف‌های طولانی در سفرهای ریلی نیست؛ مگر اینکه واقعاً شانس با شما یار نباشد! سفر با قطار وابستگی بسیار کمتری به آب‌و‌‌هوا دارد؛ به همین دلیل مسافرت‌های ریلی تقریباً در تمامی شرایط آب‌و‌هوایی انجام می‌شود.

به ویژگی‌هایی که گفتیم، آرامش سفرهای ریلی را هم اضافه کنید. گردشگرانی که همراه اعضای خانواده راهی سفرهای ریلی هستند، با انتخاب کوپه‌ای چهارنفره، می‌توانند امنیت و آرامشی مثال‌زدنی را در سفر به مشهد تجربه کنند. به لطف این شرایط گردشگران با حضور در کوپه قطار، احساس می‌کنند که در منزل خودشان هستند. به‌راحتی لم می‌دهند و در حالی که به موسیقی دل‌خواه گوش می‌دهند، منظره‌های تماشایی اطراف را به نظاره می‌نشینند. امکان تبدیل صندلی‌های قطار به تخت‌خوابی راحت نیز یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که به‌راحتی نمی‌توان از کنار آن گذشت. این ویژگی‌ برای مسافران کهنسال، موهبتی ارزشمند در سفر به مشهد به حساب می‌آید.

مزایای سفر به مشهد با قطار

دسترسی مسافران به سرویس بهداشتی در قطار بسیار راحت‌تر از اتوبوس است. به لطف این امکانات رفاهی، اگر با فرزندان کوچک یا کهنسالان راهی مشهد هستید، سفر با قطار انتخاب مناسبی برای شماست. ضمناً در قطار از شما با وعده‌های غذایی یا فقط میان‌وعده‌ها پذیرایی می‌شود. اگر قطاری را انتخاب کرده‌اید که در آن غذا سرو نمی‌شود، به مقاله بهترین غذا برای سفر با قطار مراجعه کنید. آنجا برایتان گفته‌ایم که چه غذایی برای مسافرت با قطار مناسب‌تر هستند.

معایب سفر به مشهد با قطار

معایب سفر به مشهد با قطار

واقعیت را نباید نادیده گرفت که در بین تمامی روش های سفر به مشهد، قطار، معایبی هم دارد. این سفر گاهی طولانی و مخصوصاً برای کودکان خسته‌کننده است: مخصوصاً اگر مسیرهای بیایانی در پیش رو داشته باشید. از آنجایی که وقت در سفر تنگ است، چنین زمانی برای مسافرینی که عجله دارند ممکن است ناراحت‌کننده باشد. از طرف دیگر قطارهای شش تخته شرایط مطلوبی به لحاظ تهویه هوا ندارند. در نتیجه کوچک‌بودن کوپه قطارهای درجه ۲ و ازدحام جمعیت در آن‌ها، وضعیت تهویه این کوپه‌‌ها را ناخوشایند می‌کند. به معایبی که گفتیم، تعداد کم سرویس‌های بهداشتی را در واگن‌های درجه ۲ اضافه کنید. به صورت میانگین در هر واگن ۶۰ نفره، دو چشمه سرویس بهداشتی وجود دارد.

سفر به حرم امام رضا با اتوبوس

سفر به مشهد با اتوبوس

بسیاری از گردشگران، اتوبوس را به‌عنوان یکی از روش های سفر به حرم امام رضا انتخاب می‌کنند. این انتخاب بی‌حکمت نیست. مهم‌ترین دلیل انتخاب اتوبوس برای سفر به مشهد، قیمت کمِ آن است. هزینه بلیط اتوبوس نسبت به قطار و هواپیما، خرج کمتری روی دست گردشگران قرار می‌دهد. پایانه مسافربری مشهد، مسیری سرراست پیش روی گردشگران قرار می‌دهد تا به حرم امام رضا برسند. از طرف دیگر مسئولین گردشگری مشهد، تمهیدات‌ ویژه‌ای برای انتقال مسافران از پایانه مسافربری به آستان امام هشتم تعبیه کرده‌‌اند. به لطف این تمهیدات، گردشگران در زمان بسیار کمی از پایانه مسافربری مشهد به حرم می‌رسند. خوشبختانه اتوبوس‌های مختلفی از پایانه‌های مسافربری شهرهای مختلف ایران راهی مشهد می‌شوند؛ در نتیجه اتوبوس‌های بین‌شهری به لحاظ دسترسی به مشهد، جامع‌ترین سرویس حمل‌و‌نقل مسافر را در اختیار مسافرین قرار می‌دهند.

سفر به مشهد با اتوبوس

خوشبختانه خرید بلیط اتوبوس مشهد نسبت به گذشته بسیار راحت‌تر شده است. امکان خرید اینترنتی انواع بلیط اتوبوس مهیاست. مشهد ۳ پایانه مسافربری بین‌شهری وجود دارد. پایانه امام رضا، مهم‌ترین پایانه مسافربری مشهد است. این پایانه بزر‌گ‌ترین پایانه ایران به حساب می‌آید. پایانه‌ای که از آن صحبت می‌کنیم روزانه پذیرای ۲هزار دستگاه اتوبوس است. پایانه امام رضا که با نام ترمینال مشهد نیز شناخته می‌شود، در بزرگراه شهید کلانتری، میدان انقلاب واقع شده است. به لطف این ویژگی‌ها، پایانه امام رضا یکی از بهترین روش های سفر به مشهد به حساب می‌آید. از این پایانه که بگذریم، به پایانه مسافربری معراج می‌رسیم که در شمال شرقی مشهد خودنمایی می‌کند. اگر از شهرهای شمالی استان خراسان راهی مشهد هستید، پایانه مسافربری معراج انتخاب مناسبی برای شماست.

پایانه مسافربری راه ابریشم، سومین پایانه‌ مشهد است. این پایانه انتخاب مناسبی برای گردشگرانی است که در شهرهای شمال شرق مشهد زندگی می‌کنند و به دنبال یکی از روش های سفر به حرم امام رضا می‌گردند.

مزایای سفر به مشهد با اتوبوس

مزایای سفر به مشهد با اتوبوس

حتماً شما هم با ما هم عقیده‌اید که قیمت کمتر بلیط اتوبوس نسبت به دیگر روش های سفر به مشهد، وسوسه‌کننده است. با این حال در کنار هزینه کم بلیط اتوبوس نسبت به دیگر روش های سفر به حرم امام رضا، استفاده از ناوگان اتوبوس‌رانی بین‌شهری فایده‌های دیگری نیز دارد. پهناوربودن ایران باعث شده تا بسیاری از شهرها فاصله‌ای دور از مشهد داشته باشند. به همین دلیل اتوبوس در بین راه توقف می‌کند تا رنج سفر کاهش پیدا کند. گاهی اوقات این توقف‌ها نیم‌ساعت طول می‌کشد. در این فرصت مسافران شرایطی پیدا می‌کنند تا چند قدمی راه بروند و تحرکی به پاهایشان بدهند. ناگفته نماند استفاده از سرویس‌ها بهداشتی بین‌راهی نیز از سرویس بهداشتی تنگ و کوچک هواپیما و قطار راحت‌تر است.

 سفر به مشهد با اتوبوس

از طرف دیگر سفر با هواپیما و قطار نیازمند دقت و برنامه‌ریزی بیشتری است. به‌ندرت پیش می‌آید که تصمیم سفر بگیرید و در یکی دو روز آینده بلیط هواپیما یا قطار موجود باشد. این شرایط درباره سفر اتوبوسی به مشهد وجود ندارد. هر زمان که آهنگ مسافرت کردید، کافی است بار سفر ببندید و به پایانه اتوبوس‌رانی بین‌شهریِ شهرِ خودتان بروید. اتوبوس‌هایِ بیشتر پایانه‌های بزرگ ایران چشم‌انتظار مسافران مشهد هستند. به ویژگی‌هایی که گفتیم، لغوِ منصفانه بلیط اتوبوس را هم اضافه کنید. شرکت‌های اتوبوس‌رانی شرایطی بسیار منصفانه‌ برای لغو یا به اصطلاح کنسلی بلیط نسبت به هواپیما و قطار دارند.

راستی، ترمینال مشهدبه بسیاری از هتل های مشهد نزدیک است. در نتیجه می‌توانید با رزرو اتاق در یکی از این هتل‌ها،‌ در وقت خود صرفه‌جویی کنید و زمان بیشتری برای گشت‌و‌گذار در جاهای دیدنی مشهد داشته باشید.

معایب سفر به مشهد با اتوبوس

معایب سفر به مشهد با اتوبوس

روش های سفر به مشهد با اتوبوس در کنار فایده‌های بی‌شمار، معایبی هم دارد که به‌راحتی نمی‌توان از کنار آن‌ها گذشت. بعضی از جاده‌ها پستی‌وبلندی‌هایی دارند. این شرایط تکان‌های مدامی را در سفر با اتوبوس ایجاد می‌کند. از طرف دیگر تمامی اتوبوس‌های بین‌شهری از امکانات رفاهی شایسته‌ای برخوردار نیستند. تهویه نامناسب، نبود امکانات سرگرم‌کننده‌ای مانند تلویزیون و بوی دود و بنزین در داخل اتوبوس را می‌توان از معایب بعضی از اتوبوس‌های بین‌شهری ذکر کرد. این موضوع برای افرادی که فرزند کوچک دارند یا حساسیت به بوی اتوبس، بسیار آزاردهنده خواهد بود. گاهی اوقات نیز بخت با مسافران یار نیست و با همسفران مزاحم در سفر روبه‌رو می‌شوند. ضمناً آمار تصادفات جاده‌ای و مرگ‌ومیر یا نقص عضو بسیار زیاد است.

سفر به حرم امام رضا با ماشین شخصی

سفر به مشهد با ماشین شخصی

در مسیر تهران مشهد از جاده سمنان باید از شهرهای گرمسار، سرخه، سمنان، شاهرود، سبزوار و نیشابور گذر کنید. انتخاب جاده شمال به‌عنوان یکی از روش های سفر به حرم امام رضا، انتخابی برازنده طبیعت‌دوست‌هاست. شهرهای آمل، بابل، قائم‌شهر، ساری، بهشهر، گلوگاه، گرگان، گالیکش، آشخانه، بجنورد، قوچان و چناران در این مسیر قرار دارند. به لطف انتخاب جاده شمال برای رسیدن به مشهد از تهران، فرصتی مهیا می‌شود تا سری به دریای خزر بزنید و در جنگل سرسبز گلستان به طبیعت‌گردی مشغول شوید. پس از اینکه به مشهد رسیدید نیز دست شما برای گشت‌و‌گذار در مراکز خرید مشهد باز است.

مزایای سفر به مشهد با ماشین شخصی

مزایای سفر به مشهد با ماشین شخصی

سفر به مشهد با خودروی شخصی به اندازه‌ای خوش می‌گذرد که نظیر آن را در دیگر روش های سفر به مشهد سراغ نداریم. آزادی در سفر، مهمترین فایده سفر با خودروی شخصی است. در این روش ترانه دلخواه را پخش می‌کنید و به جاده می‌زنید. هر زمان هم که هوس کردید، خودرو را کنار می‌کشید و خستگی می‌گیرید. به لطف سفر با خودروی شخصی، منظره‌های تماشایی اطراف جاده را هرگز از دست نمی‌دهید. از طرف دیگر مدیریت سفر نیز با خودروی شخصی راحت‌تر است. در این حالت،‌ هر زمان که دلتان خواست، می‌توانید بار سفر را بندید و راهی مشهد شوید. به لطف این شرایط، دغدغه‌های تهیه بلیط از بین می‌رود. فایده‌های سفر به مشهد با خوردوی شخصی فقط به رفتِ این مسافرت خلاصه نمی‌شود.

حتماً برای شما هم پیش‌آمده که جاذبه‌های دیدنی اطراف یک شهر به اندازه‌ای جالب باشد که بخواهید چند روز دیگری مسافرت خود را ادامه دهید. در این شرایط اگر با خرید بلیط هواپیما یا قطار راهی مشهد شده باشید و بلیط برگشت گرفته باشد، چاره‌ای ندارید تا در زمان مقرر سفر را خاتمه دهید. این وضعیت در سفر به مشهد با خودروی شخصی کاملاً متفاوت است. در این روش هر چقدر که دلتان خواست می‌توانید سفر را ادامه دهید و گشت‌و‌گذاری جانانه در تمامی جاهای دیدنی مشهد و اطراف آن تجربه کنید.

اکنون که صحبت از جاهای دیدنی اطراف مشهد به میان آمد، خالی از لطف نیست اگر به این نکته نیز اشاره کنیم که در شهرهای طرقبه و شاندیز، رستوران های مشهد با خوانی گسترده از غذاهای رنگارنگ چشم‌انتظار گردشگران هستند. برای رسیدن به این منطقه از مرکز شهر، باید کرایه‌ای گزاف به راننده‌های تاکسی بپردازید. با این حال اگر با خودروی شخصی راه مشهد شده باشید، نگرانی برای هزینه ایاب‌و‌ذهاب ندارید.

معایب سفر به مشهد با ماشین شخصی

معایب سفر به مشهد با ماشین شخصی

سفر به حرم امام رضا با خودروی شخصی در کنار مزایای چشمگیر، معایبی هم دارد که به‌راحتی نمی‌توان از کنار آن گذشت. پیداکردن جای پارک در شهر شلوغی مثل مشهد از یه سو و هزینه‌های رایج دیگر از سویی فکر مسافران را درگیر می‌کند. سفر با خودروی شخصی هزینه‌ای بیشتر در کوتاه‌مدت و بلند‌مدت روی دست مسافران قرار می‌دهد. از یک طرف هزینه بنزین و گاز بیشتر از روش های دیگر سفر به مشهد مانند اتوبوس برای مسافرین تمام می‌شود. از طرف دیگر کیلومتر خودروی شخصی افزایش می‌یابد. این شرایط در درازمدت باعث کاهش بخت فروش خودرو به قیمت دلخواه می‌شود. به معایبی که گفتیم، اضافه‌شدن هزینه تعمیرات خودرو را هم اضافه کنید. ناگفته پیداست خودرو با طی مسافتی طولانی، استهلاک بیشتری دارد؛ در نتیجه احتمال خرابی خودرو و افزایش هزینه تعمیرات آن بیشتر می‌شود.

گاهی اوقات نیز بخت با مسافران یار نیست و خودروی آن‌ها در جاده خراب می‌شود. در این شرایط نه‌تنها هزینه‌ای بیشتر برای تعمیر خودرو باید پرداخت کنند، بلکه قسمتی وقت گران‌بهای آن‌ها در سفر نیز به تعمیر خودرو اختصاص پیدا می‌کند. از صمیم قلب امیدواریم وجود نازنین‌ شما در سفر با حادثه‌ای روبه‌رو نباشد. با این حال احتمال تصادف‌های جاده‌ای را نمی‌توان نادیده گرفت. بر اساس جدیدترین آمارها، حدود ۸۰۰ تصادف جاده‌ای در هر سال در ایران رخ می‌دهد.

با کمال تاسف باید گفت روزانه ۴۳ نفر ایرانی جان خود را در این تصادف‌ها می‌بازند. به این ترتیب با یک حساب سرانگشتی می‌توان برآورد کرد که هر ۷۱ دقیقه، یک ایرانی جان عزیزش را در جاده‌های ایران از دست می‌دهد. در نتیجه اگر خودروی شخصی را به عنوان روش های سفر به مشهد مقصد در نظر دارید، پیشنهاد می‌کنیم حرف همراهان خود را زمین نیندازید و توصیه‌های ایمنی را برای سفرهای جاده‌ای در نظر داشته باشید.

سخن پایانی

روش های سفر به مشهد را بررسی کردیم و به معایب و مزایای هر کدام از این روش‌ها پرداختیم. امیدواریم به لطف اطلاعاتی که با شما مطرح کردیم، یکی از بهترین روش های سفر به حرم امام رضا را انتخاب کنید. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های سودمند و خاطره‌های خوشی از سفر به مشهد دارید، خواهشمندیم این تجربه‌ها را در قسمت نظرات با همراهان خود در ره بال آسمان و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

بسته به صلاحدید مسافران و شرایط آن‌ها، روش های سفر به مشهد برتری‌های مختلفی پیدا می‌کند. با این حال پرواز با هواپیما سریع‌ترین و راحت‌ترین روش سفر به مشهد است.

صرفه‌جویی در زمان، راحتی کودکان و سالمندان و خدمات ارزنده از مهم‌ترین فایده‌های پرواز با هواپیما به مشهد شناخته می‌شود.

امنیت، برقراری سفر در بیشتر روزهای سال، آرامش خانواده با کوپه دربست، استفاده از تخت‌خواب‌های کوپه و دسترسی به سرویس بهداشتی از فایده‌هایی است که با سفر ریلی نصیب مسافران قطار می‌شود.

قیمت کمتر بلیط اتوبوس‌های بین‌شهری نسبت به بلیط قطار و هواپیما و توقف‌های بین مسیر از مهم‌ترین فایده‌های سفر با اتوبوس به مشهد به حساب می‌آید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.