روستای زرین گل | شاهکاری از مادر طبیعت

1

روستای زرین گل مهمان همه زیبایی‌های طبیعت است. این روستا به لحاظ کوه و جنگل و رودخانه چیزی کم‌وکسر ندارد. جذابیت‌ مناظر طبیعی این مکان و طبیعت سرسبز آن به اندازه‌ای است که سالانه گردشگران بی‌شماری رنج سفر به زرین گل را به جان می‌خرند و برای چند روزی مهمان فضای خاطره‌انگیز آن می‌شوند. شما نیز اگر می‌خواهید ببینید مادر طبیعت چه شاهکار ارزنده‌ای در این روستا باقی گذاشته، در ادامه با ما همراه باشید تا از راه دور گردشی در این روستا کنیم.

روستای زرین گل کجاست؟

زرین گل یکی از جاهای دیدنی گلستان است که در چهار فصل سال زیبایی و دیدنی منحصربه‌فردی دارد. این روستا به اندازه‌ای مکان‌های دیدنی دارد که از تماشای شاهکار طبیعت در این منطقه سیر نخواهید شد. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم در اولین فرصت بار سفر به این روستا ببندید. اگر بخواهید بدانید که روستای زرین گل کجاست، باید مسیر استان گلستان را در پیش بگیرید تا به علی آباد کتول برسید. پس از طی فاصله‌ای حدود ۱۰ کیلومتر از علی آباد به زرین گل خواهید رسید. خوشبختانه مسیری که برای رسیدن به این روستا در پیش دارید، ناهمواری خاصی ندارد.

جاذبه های روستای زرین گل | جلوه زیبای خلقت

ضرب‌المثل زیبای «آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری»، درباره روستای زرین گل صدق می‌کند. این روستا به‌تنهایی از تمامی جلوه‌های طبیعت از کوه و جنگل گرفته تا چشمه و رودخانه بهره می‌برد. به همین دلیل برشمردن جاذبه های دیدنی زرین گل کار ساده‌ای نیست. اگر اهل جنگل‌گردی هستید، در همین جا این نوید را به شما می‌دهیم که جنگلی سرسبز در این مکان انتظار شما را می‌کشد.

کوه میران در زرین گل استان گلستان

روستای زرین گل در منطقه‌ای کم‌ارتفاع واقع شده است و اطراف این روستا را چندین کوه احاطه کرده تا علاقه‌مندان به کوهنوردی نیز از بازدید از این مکان دست‌خالی بیرون نروند و کوهپیمایی خاطره‌انگیزی را تجربه کنند. زیباترین کوه این منطقه در قسمت شرق روستا قرار دارد و با نام «کوه قلعه میران» شناخته می‌شود.

چشمه زرین گل | گل سر سبد روستا

چشمه های پرآب و خروشان استان گلستان

چشمه زرین گل به عنوان گل سرسبد دیدنی‌های این روستا شناخته می‌شود. حتی نام‌گذاری روستای زرین گل نیز با چشمه زیبای آن مرتبط است. جالب است بدانید در لهجه مازنی، گل به معنای چشمه است و زر نیز به چیزهای ارزشمند و گران‌بها گفته می‌شود. در نتیجه نام چشمه زرین گل از اهمیت و زیبایی این چشمه حکایت دارد. انصافاً هم باید اعتراف کرد تعریف‌و‌تمجید‌های این چشمه بی‌دلیل نیست.

چشمه خروشان روستای زرین گل

در واقع از چشمه‌ای صحبت می‌کنیم که مدت‌ها پیش چیزی حدود ۱۰ متر وسعت داشت و عمق ۳متری این چشمه آب کافی برای اهالی روستا و آبرسانی مزارع این منطقه فراهم می‌کرد؛ اما این روزها، این چشمه شکوه و جلال سابق خود را ندارد. با این حال، باز هم به لحاظ بصری نمایی زیبا در دل این روستا ایجاد کرده است. یک چشمه دیگر و همچنین دو رودخانه خروشان در روستای زرین گل وجود دارد تا این منطقه همیشه سیراب و سرسبز باشد. به لطف منابع آبی این منطقه، اگر اهل شنا هستید در هر کجا که هوس کردید می‌توانید تنی به آب بزنید و آب‌بازی کنید.

آبشار زرین گل | از زیباترین آبشارهای خزه‌ای دنیا

بلندترین آبشار خزه ای دنیا در روستای زرین گل ایران

در ۲کیلومتری زرین گل آبشاری زیبا و خاص جاری است که آب از طاق آن در ۵ طبقه به پایین می‌ریزد و ظاهری متفاوت و چشمگیر دارد. سرتاسر این آبشار از خزه پوشیده شده است و به همین دلیل نیز مقام یکی از  زیباترین آبشارهای خزه‌ای دنیا را از آن خود کرده است. جالب است بدانید آبشار کبودوال در همین حوالی، یکی دیگر از آبشارهای خزه‌ای معروف در دنیاست.

بهترین زمان سفر | زیبای چهار فصل

بدون شک در جریان هستید که بهار و تابستان بهترین زمان برای مسافرت به شمال کشور و استان گلستان است؛ در نتیجه اگر فرصت دست داد، حتماً این فصل‌ها را برای سفر به روستای زرین گل انتخاب کنید. ناگفته نماند این منطقه پاییزهای بسیار زیبایی دارد و حتی اگر لوازم مناسب برای سفر در هوای سرد به همراه داشته باشید، سفر زمستانی به زرین گل خالی از لطف نخواهد بود.

امکانات رفاهی | آرامش در کنار امنیت

اقامت در منازل روستایی زرین گل گلستان

مردمان زرین گل انسان‌هایی خوش‌قلب و مهمان‌دوست هستند. در این مکان هتل یا مسافرخانه‌ای وجود ندارد؛ اما در خانه‌های اجاره‌ای روستا به روی مسافران همیشه باز است. روستای زرین گل به لحاظ امکانات رفاهی ممکن است حرف چندانی برای گفتن نداشته باشد؛ اما از منطقه‌ای صحبت می‌کنیم که مردمان اصیل و بافرهنگی در آن زندگی می‌کنند و امنیت بسیار خوبی در این ناحیه حکم‌فرماست. پس با خیال راحت گشتی در زرین گل بزنید و یک دل سیر به تماشای جاهای دیدنی این منطقه بنشینید.

مسیر دسترسی

در مسیر رسیدن به این روستا نیز با منظره‌های طبیعی روبه‌رو می‌شوید که لذت سفر را دوچندان می‌کند. ناگفته نماند ازآنجایی‌که به شمال ایران سفر می‌کنید، حتماً لوازم و تجهیزات سفر برای موقعیت بارانی و هوای سرد را همراه خود داشته باشید.

هزینه ورودیرایگان
ساعت بازدید24ساعته
آدرساستان گلستان، ۱۰کیلومتری علی آباد

جاهای دیدنی روستای زرین گل را باید از نزدیک لمس کرد. امیدواریم فرصتی دست بدهد و این دیدنی‌ها را به تماشا بنشینید. اگر هم تاکنون سفری به زرین گل داشته‌اید و پای آب روان چشمه زرین گل نشسته‌اید و خاطره‌های خوش این سفر در ذهن شما باقی‌مانده، در قسمت نظرات ما و دیگر مخاطبان بلاگ ره بال آسمان را مهمان این خاطره‌های دل‌انگیز کنید.

استان گلستان شهرعلی آباد کتول ۱۰ کیلومتری علی آباد روستای زرین گل.

جاهای دیدنی روستای زرین عبارتند از کوه قلعه میران، چشمه زرین گل و آبشار زرین گل.

بدون شک فصل بهار و تابستان بهترین زمان برای مسافرت به شمال کشور و روستای زرین می‌باشد.

4.3/5 (4 نظر)
1 نظر
  1. رها می گوید

    آدم از دیدن طبیعت شمال و سرسبزی‌هاش سیر نمیشه. من عاشق جنگل‌گردی‌ و کمپینگ هستم. ممنون از اینکه این منطقه زیبا رو معرفی کردین.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.