هیومن پارک تهران و سفری جذاب به بدن انسان

5

اگر همیشه برای شناخت بدن و اعضای داخلی آن کنجکاو بوده‌اید، امروزه می‌توانید در هیومن پارک تهران آن را بشناسید. در این سفر هیجان‌انگیز به اندام‌های داخلی بدن می‌روید و با سازوکار هر بخش آشنا می‌شوید. همه‌چیز در هیومن پارک تهران جذاب و تماشایی است. به همین خاطر می‌توانید همراه با کودکان در این پارک گشت‌وگذار کنید و از آن لذت ببرید.

هیومن پارک تهران کجاست؟

هیومن پارک تهران

هیومن پارک از جاهای تفریحی تهران در منطقه دارآباد است. برای بازدید از این پارک باید به انتهای خیابان موزه بروید. موزه حیات وحش دارآباد را که پیدا کنید، مجموعه هیومن پارک هم در همان جاست.

معرفی هیومن پارک تهران

اطلاعات بازدید از هیومن پارک تهران

هیومن پارک یکی از جالب‌ترین پارک‌های علمی و گردشگری در ایران است. این پارک را بزرگ‌ترین مجموعه موضوعی خاورمیانه می‌دانند و آن را در سال 1391 ساخته‌اند. هیومن پارک، ماکتی بزرگ از اعضای بدن انسان است. در این پارک آناتومی و بخش‌های مختلف بدن را با استفاده از مولاژهای غول‌پیکر با ظرافت و دقت آماده کرده‌اند. این مجموعه یکی از بهترین فضاهای علمی برای کودکان است؛ زیرا آن‌ها می‌توانند سفری هیجان‌انگیز به بخش‌های مختلف بدن را تجربه کنند. هر دستگاه را به‌خوبی بشناسند و راه‌های حفاظت از آن‌ را یاد بگیرند. در دنیای امروزه لمس و بازدید بهترین روش تدریس به کودکان است. به همین خاطر فرزندتان در این مجموعه به‌راحتی می‌تواند مطالب علمی را لمس کند و از نزدیک با آن‌ها آشنا بشود.

نحوه بازدید از هیومن پارک تهران

معرفی هیومن پارک تهران

شاید با دیدن این پارک به یاد کارتون بچگی‌هایتان بیفتید؛ همان کارتون سفرهای علمی که خانم فریزل و دانش‌آموزهایش سوار اتوبوس جادویی زرد می‌شدند و به داخل بدن انسان می‌رفتند. احتمالاً هرکدام از ما دلش می‌خواست یک بار این سفر هیجان‌انگیز را تجربه کند. امروزه هیومن پارک تهران شرایط خوبی را برای رفتن به این سفر مهیا کرده است.

نحوه بازدید از هیومن پارک تهران

زمانی که وارد این مجموعه می‌شوید، فیلمی از خلق انسان و دوره جنینی و آفرینش پخش می‌کنند. کودکان ۸ تا 14 سال با دیدن این فیلم جذاب با بخشی از آفرینش و چگونگی رشد جنین آشنا می‌شوند. بعد از تماشای فیلم زمان رفتن به درون بدن انسان است. بازدیدکننده‌ها از گوش وارد بدن می‌شوند و به دیگر بخش‌های سر مثل مغز، چشم و بینی سر می‌زند. در ادامه سازوکار قلب را می‌بینند و به‌ ریه و معده و کلیه می‌روند و از روده بازدید می‌کنند. در تمام این بخش‌ها راهنماهای مجرب همراهتان هستند. هرکدام از این افراد در رشته‌های فیزیولوژی و زیست‌شناسی تحصیل کرده‌اند و سطح علمی بسیار خوبی دارند. آن‌ها نکات مهم را توضیح و به سؤال‌های بازدیدکننده‌ها پاسخ می‌دهند.

بخش‌های مختلف هیومن پارک تهران

اندام‌های بدن

اندام‌های بدن

در این پارک، تعدادی از بخش‌های بدن را به‌شکل ماکت ساخته‌اند. استفاده از ویدئومپینگ و هولوگرام‌های چندبعدی جذابیت این مجموعه را دوچندان کرده است. راهنماها در ماکت گوش، سیستم شنوایی انسان را به‌خوبی توضیح می‌دهند. دومین ایستگاه، مغز و چشم است تا افراد با سیستم بینایی آشنا بشوند. مسیر را ادامه بدهید تا به بینی برسید. کافی است مویرگ‌های بینی را لمس کنید تا صدای عطسه را بشنوید. بعد از بینی به دهان و دندان می‌رسید. شاید هیچ‌وقت فکرش را نمی‌کردید که روزی بتوانید روی دندان بنشینید و به حرف‌های راهنما گوش بدهید.

با گذشتن از نای، قفسه سینه و رگ‌های خونی به قلب می‌رسید. ماکت قلب، تنها بخشی است که کسی نمی‌تواند آن را لمس کند. در این بخش می‌توانید به صدای تپش قلب گوش بدهید و جریان خون را ببینید. تماشای ماکت قلب با زاویه 360 درجه جذابیت این بخش را به اوجش می‌رساند. بعد از اندام قلب، نوبت به نای، کلیه، کبد و روده می‌رسد. در معده مکانیسم استفراغ را به شما نشان می‌دهند. روده آخرین بخش دیدنی در هیومن پارک است. برای بیرون‌رفتن از این مجموعه باید تا انتهای روده بروید.

دکتر لند هیومن پارک

انتخاب شغل یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها برای فرزندانشان است. حتی خیلی از خانواده‌ها همیشه کودکان را برای پزشک‌شدن و کار در کادر درمان تشویق می‌کنند؛ اما بهتر است در ابتدا کودکان استعداد و علاقه‌شان را کشف کنند. پارک بدن تهران محیطی را برای کودکان آماده کرده است تا از نزدیک با این شاخه از علم آشنا بشوند. دکتر لند همان جایی است که کودکان می‌توانند بخش‌های مختلف بیمارستان را ببینند؛ مثلاً اورژانس، آزمایشگاه، سونوگرافی، رادیولوژی، اتاق عمل، بخش اطفال و نوزاد، بخش مراقبت‌های ویژه (ICU)، چشم‌پزشکی و دندان‌پزشکی.

این بیمارستان لوازم و ابزارهای پزشکی را در اختیار کودکان و نوجوانان ۳ تا 14 سال می‌گذارد. همچنین به هرکدام از بچه‌ها لباس پزشکی یا پرستاری می‌دهند. آن‌ها می‌توانند نقش دکتر یا پرستار را بازی کنند و به اتاق عمل و جراحی بروند. مسئولین این مجموعه اجازه می‌دهند تا هرکدام از کودک‌ها بیمار ماکتی‌شان را درمان کنند. بعضی از بچه‌ها هم نقش دندان‌پزشک و جراح و چشم‌پزشک را بر عهده می‌گیرند. فراموش نکنید که هیچ‌کدام از وسایل و ابزارهای پزشکی در تیم دکتر لند خطرناک نیستند.

بخش اورژانس

اگر دلتان می‌خواهد فرزندتان درباره کمک‌های اولیه بیشتر بداند، می‌توانید در کلاس‌های آموزشی دکتر لند شرکت کنید. این مجموعه با همکاری اورژانس تهران کلاس‌هایی را برای آموزش به کودکان مهیا کرده ‌است. کودکان بعد از گذراندن این دوره کوتاه، مدرک دریافت می‌کنند. والدین هم می‌توانند بچه‌ها را در این کلاس‌ها همراهی کنند.

ساعت بازدید از مجموعه دکتر لندشنبه تا چهارشنبه از ساعت 11 تا 21. پنجشنبه‌، جمعه و روزهای تعطیل از ساعت 10 تا 22
هزینه بلیط ورودی70هزار تومان
هزینه بلیط ورودی برای گروه‌های دانش‌آموزی35هزار تومان

مجموعه رویا پارک تهران

مجموعه رویا پارک تهران

در پارک بدن تهران، مجموعه دیگری به اسم رویا پارک وجود دارد که بازدید از آن خالی از لطف نیست. این مجموعه را در سال 1398 ساخته‌اند. رویا پارک مجموعه‌ای تفریحی و علمی است. کودک باشید یا جوان فرقی ندارد؛ زیرا در این مجموعه بخش‌های متنوع و هیجان‌انگیزی را برای همه افراد با هر سنی آماده کرده‌اند. در رویا پارک مرز باریکی بین واقعیت و توهم وجود دارد. هر بخش از پارک را طوری ساخته‌اند که حواس پنج‌گانه‌تان را درگیر می‌کند. بیشتر از 100 اثر هنری در این مجموعه هست که با خطای دید جلوه بسیار جذاب و فوق‌العاده‌ای دارند.

مجموعه رویا پارک تهران

در اتاق‌های وارونه می‌توانید خلاف عملکرد نیروی گرانش رفتار کنید و از سقف آویزان بشوید. می‌توانید سوار بر قالیچه پرنده در آسمان پرواز کنید. دانشمندهای بزرگ را ببینید و به‌اندازه بند انگشت کوچک بشوید. در اتاق آیینه هزاران تصویر از خودتان بسازید و تا دل کهکشان بروید. خوب است بدانید عکس‌برداری در رویا پارک مشکلی ندارد. در این پارک سوژه‌های نابی برای ثبت عکس‌های جالب و تماشایی پیدا می‌کنید.

ساعات بازدیدشنبه‌ها تا چهارشنبه‌ها از ساعت 11 تا 20

پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها و تعطیلات از ساعت 10 تا ساعت 21
هزینه بلیط ورودی109هزار تومان

امکانات هیومن پارک تهران

رستوران و کافی‌شاپ

رستوران و کافی‌شاپ

گردش و تفریح بی‌خوردو‌خوراک نمی‌شود. به‌ویژه زمانی که با کودکان به گردش می‌‌روید، باید حواستان به این موضوع باشد. کودکان در زمان بازدید از هر پارک یا مجموعه اجازه خوردن خوراکی را ندارند. به همین خاطر هیومن پارک تهران امکاناتی مثل رستوران و کافی‌شاپ را فراهم کرده است. اگر قصد بازدید از دیگر مجموعه‌ها را هم دارید، لازم نیست برای خوردن غذا از مجموعه خارج بشوید. رستوران‌های نزدیک به پارک بدن تهران به‌خوبی از شما میزبانی می‌کنند. کافی‌شاپ امیرشکلات هم یکی از شعبه‌هایش را در این مجموعه راه‌اندازی کرده است. این کافه زیبا دو فضای سرپوشیده و روباز برای پذیرایی از مشتری‌ها دارد.

بخش عکاسی

بخش عکاسی

بی‌تردید دلتان می‌خواهد در هر بخش از هیومن پارک، عکس یادگاری بیندازید. متأسفانه فیلم‌برداری و عکس‌برداری در این مجموعه ممنوع است؛ اما تیم هیومن پارک برای این مشکل راه‌حلی دارد. این مجموعه چند عکاس ماهر دارد که می‌توانند لحظه‌های خوبتان در این پارک را ثبت کنند. برای ثبت و چاپ هر عکس باید هزینه جدا بپردازید.

پارکینگ

این پارک در روزهای تعطیل بسیار شلوغ است؛ اما لازم نیست برای پارک خودروی شخصی‌تان نگران باشید. پارک بدن تهران پارکینگی اختصاصی دارد. ماشینتان را در آنجا پارک کنید و با خیال راحت به گشت‌وگذار بپردازید.

قوانین بازدید از پارک اعضای بدن تهران

قوانین بازدید از پارک اعضای بدن تهران

  • یادتان نرود که فیلمبرداری و عکاسی در هیومن پارک ممنوع است.
  • شما می‌توانید به دو روش حضوری و غیرحضوری بلیط‌‌ها را تهیه کنید.
  • این پارک برای رده سنی بیشتر از ۳ سال مناسب است.
  • برای دریافت سانس باید در این مجموعه حضور داشته باشید.
  • به‌خاطر تعداد زیاد بازدیدکننده‌ها، ممکن است حدود 15 دقیقه تا دو ساعت منتظر بمانید.

جاهای دیدنی اطراف هیومن پارک تهران

تا آنجا که رفتید به دیگر جاهای دیدنی تهران سری بزنید. در نزدیکی هیومن پارک جاذبه‌های گردشگری زیادی هست. مجتمع تجاری و تفریحی عرش آجودانیه یکی از مراکز خرید تهران است که تا این پارک حدود 700 متر فاصله دارد. بد نیست چند مکان تفریحی دیگر را هم بشناسید.

موزه دارآباد

موزه دارآباد یکی از کامل‌ترین و هیجان‌انگیزترین مجموعه‌های علمی و تفریحی و موزه های تهران است. این موزه بخش‌های مختلفی درباره علوم زمین‌شناسی، جانورشناسی و گیاه‌شناسی دارد. پارک‌های علمی و جذاب این موزه نه‌تنها برای کودکان، بلکه برای بزرگسالان هم سرگرم‌کننده است. رویا پارک و هیومن پارک، دو پارک شگفت‌انگیز این مجموعه هستند. اگر هیجان بیشتری می‌خواهید به سینما شش‌بعدی مجموعه سری بزنید. بخش موزه چند سالن مختلف دارد؛ مثلاً سالن گیاه‌شناسی، آبزیان و خزندگان، سالن آفریقا، سالن مرکز و جنوب ایران، سالن مربوط به شمال ایران، و سالن حشرات. موزه دارآباد امکاناتی مثل رستوران و کافی‌شاپ را در این مجموعه مهیا کرده است. سایت موزه را برایتان می‌گذارم. شاید به کارتان بیاید.

https://darabadmuseum.ir/

موزه طبیعت و حیات وحش ایران

موزه حیات وحش دارآباد از جذاب‌ترین موزه‌های پایتخت است. به‌ویژه اگر برای بازدید از حیوان‌ها مشتاق هستید، تماشای این موزه برایتان سرگرم‌کننده می‌شود. در هر بخش از این موزه حیوان‌های مختلفی را به نمایش گذاشته‌اند. در این موزه می‌توانید به جنگل‌های آفریقا سری بزنید یا به زیر اقیانوس سفر کنید. سالن گیاه‌شناسی، کانی‌ها و سالن پروانه از دیگر بخش‌های دیدنی در این موزه هستند. بازدید از همه بخش‌ها زمان زیادی می‌خواهد. به همین خاطر می‌توانید برای استراحت به رستوران یا کافی‌شاپ مجموعه بروید و دلی از عزا دربیاورید.

 رصدخانه و موزه شهاب سنگ نیاوران

اگر به ستاره‌شناسی و اجرام آسمانی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنم از این موزه دیدن کنید. موزه شهاب سنگ از جدیدترین موزه های ایران در مجموعه دارآباد است. در این موزه، انواع مختلفی از شهاب‌سنگ‌ها را از جاهای مختلف جهان جمع‌آوری کرده‌اند. کنار هرکدام اطلاعات کاملی از محل سقوط و نوع سنگ را نوشته‌اند. در بخش دوم موزه، رصدخانه‌ای راه‌اندازی کرده‌اند که تلسکوپ پرقدرتی دارد. اگر در روز به این موزه بروید می‌توانید با این تلسکوپ خورشید را تماشا کنید. تماشای آسمان شب هم با ماه و ستاره‌ها شگفت‌ا‌نگیز است. در این موزه امکاناتی مثل رستوران، آبخوری، سرویس بهداشتی، کافی‌شاپ و نیمکت را مهیا کرده‌اند.

اطلاعات بازدید از هیومن پارک تهران

آدرساستان تهران، میدان نیاوران، خیابان داراباد، بعد از آجودانیه، انتهای خیابان موزه، موزه حیات وحش داراباد، هیومن پارک
ساعات بازدیدشنبه‌ها تا چهارشنبه‌ها از ساعت 11 تا 20

پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها و تعطیلات از ساعت 10 تا ساعت 21
شماره تماسشماره گویا: 24557

پشتیبانی: 24557
هزینه بازدیدبلیط به‌ازای هر نفر 109هزار تومان

مسیر دسترسی

خودروی شخصی

اگر برای بازدید از این پارک مشتاق هستید، برنامه‌ای برای سفر به شهر تهران بچینید. این پارک در شمال ایران و در منطقه داراباد استان تهران است. برای رفتن به این منطقه باید از میدان نیاوران به‌سمت خیابان دارآباد بروید. این مسیر را که ادامه بدهید به خیابان موزه می‌رسید. در انتهای این خیابان، موزه حیات وحش داراباد است. هیومن پارک تهران را در بخشی از این موزه ساخته‌اند.

مترو

برای  رفتن به این پارک به‌وسیله مترو، باید با خط یک مترو تهران (تجریش_کهریزک) به ایستگاه متروی تجریش بروید. این ایستگاه در نزدیکی پارک بدن تهران است. بعد از رسیدن به آنجا، تاکسی‌های تجریش_نیاوران یا اتوبوس‌های این مسیر شما را به پارک می‌رسانند.

اتوبوس

کافی است اتوبوس‌های بی‌آر‌تی خط راه‌آهن_تجریش را سوار بشوید. این اتوبوس‌ها شما را در میدان تجریش پیاده می‌کنند. باقی مسیر را هم با اتوبوس‌ها یا تاکسی‌‌های تجریش_دارآباد بروید.

هیومن پارک تهران از بهترین جاهای تفریحی برای کودکان است. تلاش کردیم از این سفر مجازی با ره بال آسمان لذت ببرید. شاید برای بازدید از آن در دنیای واقعی مشتاق بشوید. اگر در گذشته رفتن به هیومن پارک را تجربه کرده‌اید، برایمان در کامنت‌ها بنویسید.

استان تهران، میدان نیاوران، خیابان داراباد، بعد از آجودانیه، انتهای خیابان موزه، موزه حیات وحش داراباد، هیومن پارک.

می‌توانید شنبه‌ها تا چهارشنبه‌ها از ساعت 11 تا 20 از این پارک دیدن کنید. همچنین این مجموعه پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها و تعطیلات از ساعت 10 تا ساعت 21 باز است.

بلیط به‌ازای هر نفر 109 هزار تومان است.

بله. امکاناتی مثل فودکورت، رستوران و کافی‌شاپ و پارکینگ وجود دارد.

5/5 (1 نظر)
5 نظرات
  1. مریم می گوید

    شبیه بازیما در مشهده. البته بازیما خیلی به اندام داخلی انسان نمی پردازه. اما این به نظر میاد که جذاب تر باشه.

  2. زهرا می گوید

    چقدر این هیومن پارک بامزه و سرگرم کننده است ، فکر کنم اینقدر که بخش اندام ها واسه بچه ها آموزنده و جالب باشه واسه خود بزرگتر ها هم جذابیت داره .

    1. بانو تقیان می گوید

      بله زهرا عزیز، این پارک برای همه گروه‌های سنی جذابه.

  3. محمد می گوید

    عالی بود ، چقدر خوب که مسیرهای رسیدن به پارک را کامل گفتید بهرحال تردد با اتوبوس و مترو تو این شهر شلوغ راحت تر از تردد با ماشین شخصی هست .

    1. بانو تقیان می گوید

      سپاس از شما محمد عزیز که با این پیام پرمهرتون، به ما دلگرمی دادید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.