بازار گل خیام مشهد | خوشبوترین بازار در تمام خراسان

0

در سفر به مشهد، وقتی از مردم محلی یا کسانی که به این شهر سفر کرده‌اند درباره بهترین مراکز خرید مشهد سؤال کنیم، شاید ده‌ها مرکز خرید و بازار بسیار لوکس و مدرن را به ما معرفی کنند. منتها در این مقاله یکی از بازارچه‌های بسیار متفاوت را به شما عزیزان همراه معرفی می‌کنیم. قطعاً با دیدن آن روحتان تازه می‌شود. با ما همراه باشید تا بازار گل خیام مشهد را بهتر بشناسید.

بازار گل خیام کجاست؟

بازار گل خیام در یکی از معروف‌ترین بلوارهای مشهد یعنی بلوار خیام و در مجتمع فتح آباد قرار دارد؛ به همین دلیل، به بازار گل فتح آباد هم معروف است. بلوار خیام تقریباً در محدوده مرکز و شمال مشهد واقع شده و از جمله خیابان های معروف مشهد به حساب می‌آید. بهترین مسیر دسترسی به آن نیز از بزرگ‌راه چراغی است. لازم به ذکر است که دسترسی به این بازار با وسایل نقلیه عمومی کار نسبتاً دشواری است و هیچ ایستگاه مترویی در نزدیکی بازار گل خیام که از جذابترین جاهای دیدنی مشهد است، وجود ندارد.

بازار گل خیام روی نقشه گوگل


بهترین مسیر دسترسی به بازار گل خیام از بزرگ‌راه شهید چراغی است. در این بزرگ‌راه شما باید از خروجی میدان خیام استفاده کنید و به‌سمت جنوب مسیر را ادامه دهید. کمتر از ۱ کیلومتر پس از میدان، بازار گل خیام را در سمت راست خود مشاهده خواهید کرد.

ورودی اصلی پارکینگ بازار نیز در همین خیابان قرار دارد. اگر قصد دارید تا با وسایل نقلیه عمومی خودتان را به این بازار برسانید، باید بدانید متأسفانه در نزدیکی این بازار خبری از ایستگاه مترو و اتوبوس نیست. ازاین‌رو، بهترین مسیر دسترسی به بازار خیام با وسایل نقلیه عمومی، استفاده از آژانس و تاکسی دربست یا تاکسی‌های اینترنتی است.

اطلاعات بازدید بازار گل خیام

آدرسمشهد، انتهای بلوار خیام شمالی، خیابان خیام ۴۰، مجتمع تجاری فتح‌آباد
شماره تماس05137680485
هزینه ورودیرایگان
ساعت دسترسیاز شنبه تا چهارشنبه: ساعت ۷ صبح تا ۸ شب
پنجشنبه: ساعت ۷ صبح تا ۸:۳۰ شب
جمعه: ۷ صبح تا ۲ ظهر

معرفی بازار خیام مشهد

نمایی از مغازه‌های بازار گل مشهد

بازار گل مشهد در خراسان رضوی از نظر ظاهری هیچ تفاوتی با بازار گل امام رضا یا بازار گل محلاتی و بابایی در تهران ندارد. این بازار گل نیز یک مرکز عمده‌فروشی انواع گل، گلدان، گیاه آپارتمانی، گیاه‌های تزئینی، کود و خاک، سموم شیمایی، مواد تقویتی گیاهان، درختان میوه و انواع نهال و لوازم باغبانی و کشاورزی به حساب می‌آید. بد نیست بدانید نه‌تنها مردم محلی مشهد، بلکه از شهرستان‌های اطراف نیز برای خرید گل‌وگیاه به این بازار مراجعه می‌کنند. اگر به‌زودی برای سفر به مشهد راهی می‌شوید، پیشنهاد می‌کنیم راهنمای سفر مشهد را مطالعه کنید تا سفری خاطره‌انگیز داشته باشید.

لازم به ذکر است بازار خیام مشهد دارای مغازه‌های عمده‌فروشی در کنار مغازه‌های تک‌فروشی است. بسیاری از مالکان مغازه‌های گل‌فروشی را می‌توانید هر روز صبح در این بازار مشاهده کنید که در حال یافتن گل‌های تازه با قیمتی مناسب‌اند.

  • نکته‌ای مهم راجع‌به قیمت گل‌وگیاه در بازار گل مشهد

نمایی ازقیمت گل‌وگیاه در بازار گل مشهد

حال که صحبت از قیمت به میان آمد، بهتر است کمی درباره قیمت گل‌وگیاه در بازار گل مشهد و گل ارزان در مشهد با شما صحبت کنیم. همان طور که انتظار می‌رود، خرید از چنین بازارچه‌های سنتی‌ای قطعاً باید مقرون‌به‌صرفه باشد. منتها این مسئله را فراموش نکنید که همواره در هر بازارچه‌ای افرادی سودجو نیز حضور دارند که از بی‌اطلاعیِ مسافران یا حتی مردم محلی سوءاستفاده می‌کنند.

متأسفانه برخی فروشندگان این بازار اقلام خود را با قیمتی مشابه مغازه‌های بیرون بازارچه عرضه می‌کنند و مشتریان هم با خیال اینکه از بازار گل خرید کرده‌اند، از بابت قیمت خرید خود آسوده‌خاطرند. برای اینکه چنین اتفاقی رخ ندهد، بهتر است حتماً یک بار از تمام فروشگاه‌ها بازدید کنید و به‌دنبال بهترین قیمت بگردید.

حال‌وهوای بازار گل خیام مشهد

نمایی از گیاهان آپارتمانی بازار گل خیام

بازار گل خیام تقریباً در تمامی روزهای سال بسیار شلوغ و پرازدحام است. شاید در نگاه اول تصور کنید در این شلوغی و ازدحام هیچ نظمی وجود ندارد. منتها در حقیقت فروشگاه‌های یک صنف خاص همه در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. اگر قصد خرید گیاهان آپارتمانی را داشته باشید، می‌توانید از کسبه سؤال کنید. آنها شما را به بخش مخصوص گل‌های آپارتمانی هدایت خواهند کرد.

در حقیقت، برای فروش هریک از اقلام موجود در بازار یک بخش خاص وجود دارد. برای خرید گل‌های زینتی، گل‌های آپارتمانی، گل‌های باغچه، گل‌های معمولی، گلدان، لوازم دکوری منزل یا انواع استند باید به بخش مربوط به خودشان مراجعه کنید. برای اینکه در هرج‌ومرج باغ گل دچار مشکل نشوید، بهتر است همواره از کسبه حاضر در باغ گل سؤال کنید. اگر فروشندگان سرشان شلوغ نباشد، معمولاً شما را با روی خوش راهنمایی خواهند کرد.

بهترین زمان بازدید از بازار گل خیام مشهد

نمایی از بازار گل خیام در عید نوروز

معمولاً کمتر کسی درباره بهترین زمان بازدید از یک بازارچه صحبت می‌کند؛ اما اینجا هر بازارچه‌ای نیست. بازار گل خیام در نزدیکی عید نوروز حال‌و‌هوای خاصی پیدا می‌کند. حتی اگر اهل خرید گل‌وگیاه هم نباشید، بهتر است در هفته آخر اسفند حتماً سری به این بازار بزنید.

در این دوران اکثر فروشندگان گل‌های بهاری از جمله سنبل و بنفشه عرضه می‌کنند و همه‌جا رنگ بنفش و ارغوانی به چشم می‌خورد. حوض‌های سفالی فیروزه‌ای و آکواریوم ماهی قرمز را می‌توانید در هر گوشه و کنار مشاهده کنید. مردم در تب‌وتاب خرید سبزه عید و تکمیل سفره هفت‌سین هستند. فروشگاه‌های لوازم دکوری و انواع تزئینات عید را می‌فروشند و به‌صورت کلی تمام بازارچه حال‌و‌هوای عید دارد.

اگر در سفر به مشهد فقط یک بار می‌توانید از این بازار دیدن کنید، بهتر است دو هفته مانده به عید را برای بازدید خود انتخاب کنید.

امکانات بازار گل خیام

نمایی از پارکینگ بازار گل خیام

در این بازارچه، امکانات رفاهی خاصی وجود ندارد. مهم‌ترین خدماتی که مدیریت مجموعه به شما ارائه می‌دهد پارکینگ اختصاصی است. وجود پارکینگ برای چنین بازارچه‌ای بسیار حیاتی است. به همین دلیل، مراجعه‌کنندگان می‌توانند بدون محدودیت از پارکینگ مجموعه استفاده کنند. اگر حین گشت‌وگذار احساس گرسنگی کنید، می‌توانید به بوفه بازار گل سری بزنید. در این بوفه انواع غذاهای سنتی همانند عدسی و خوراک لوبیا نیز سرو می‌شود. همچنین اگر می‌خواهید در یکی از بهترین رستوران های مشهد، غذای ایرانی نوش جان کنید، یک شعبه از رستوران پسران کریم در همین نزدیکی است.

سخن پایانی

خب دوستان و همراهان عزیز ره بال آسمان، به‌صورت کامل با بازار گل خیام مشهد آشنا شدید. نظر شما درباره بازدید از بازار گل مشهد در سفر به این شهر چیست؟ آیا حاضرید بازدید از این بازار را در برنامه سفرتان قرار دهید؟ لطفاً نظراتتان را با ما و سایر همراهان در میان بگذارید. فراموش نکنید همه ما بی‌صبرانه منتظر خواندن نظرات شما عزیزان همراه هستیم. ما را بیش از این منتظر نگذارید.

بازار گل خیام در بلوار خیام مشهد واقع شده است.

دو هفته مانده به عید نوروز بهترین زمان بازدید از این بازار است.

قیمت‌ها در این بازار بسیار مقرون‌به‌صرفه است. منتها بهتر است حتماً یک بار از تمام فروشگاه‌ها بازدید کنید و به‌دنبال بهترین قیمت بگردید.

بهترین مسیر استفاده از بزرگ‌راه چراغی و خروجی خیام است. مسیر را به‌سمت جنوب در بلوار خیام ادامه دهید تا بازار گل را در سمت راست خود بیابید.

3.5/5 (2 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.