نوروز در باکو | بهاران را در باکو خجسته کنید

0

نوروز در باکو جایش را در دل تمامی مردمان این سرزمین باز کرده است. به همین دلیل، عید‌ که فرامی‌رسد، باکو رنگ‌و‌بوی نوروز می‌گیرد تا اهالی این شهر بهانه‌ای برای جشن‌و‌پایکوبی پیدا کنند. اینجاست که باید اعتراف کرد باکویی که همیشه زیباست، در نوروز از همیشه‌ زیباتر می‌شود. گردشگران ایرانی نیز که اهمیت خاصی برای سنت‌های سال نو قائل‌اند، ترجیح می‌دهند نوروز را در باکو سپری کنند. این گردشگران با انتخاب تور باکو در نوروز، با یک تیر دو نشان زده‌‌اند. آن‌ها نه‌تنها خودشان را مهمان بهارانه‌های باکو کرده‌اند، بلکه عید نوروز را نیز از دست‌ نداده‌اند.

سفر به باکو در نوروز مانند دیگر زمان‌های سال نیست. ترفند‌های خاص خودش را دارد. افزایش تقاضای گردشگران گران‌شدن قیمت‌های تور باکو در نوروز را به دنبال دارد. به همین دلیل، بهتر است بی گدار به آب نزنید و قبل از اینکه به فکر سپری‌کردن نوروز در باکو باشید، اطلاعات کاملی از این سفر نوروزی به دست بیاورید. به‌عنوان همراهان همیشگی ره بال آسمان، به‌خوبی می‌دانید که عادت نداریم هم‌سفران خود را تنها بگذاریم. در نتیجه، راهنمای سفر به باکو در نوروز را برای شما آماده کرده‌ایم. این راهنما دقیقاً همان چیزی است که برای گذران نوروز در باکو به آن نیاز دارید. قول می‌دهیم مطالعه راهنمای سفر به باکو در نوروز مسافرتی خوش‌قیمت و خاطره‌انگیز را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

حال‌وهوای نوروز در باکو

جشن بزرگ نوروز در باکو

مردمان جمهوری آذربایجان سالیان سال نوروز را جشن می‌گرفتند تا اینکه این ناحیه به تسلط شوروی سابق درآمد. به‌دنبال این نفوذ، سیاست‌های کمونیستی در آذربایجان اعمال شد و نوروز نیز از تقویم عیدهای این سرزمین خط خورد. منتها از آنجا که این عید باستانی در دل‌وجان مردمان آذربایجان جا خوش کرده بود، مردمان این سرزمین پنهانی مراسم نوروز برگزار کردند.

خوشبختانه پس از مدتی پایه‌های ظلم در آذربایجان فروریخت و دست اتحاد جماهیر شوروی از این سرزمین کوتاه شد. به‌دنبال فروپاشی شوروی، نوروز جایگاه خود را به‌عنوان عیدی رسمی در تقویم جمهوری آذربایجان محکم کرد.

اگر نگاهی به مراسم نوروزی در میان مردمان منطقه داشته باشید، متوجه خواهید شد مردمان هیچ کشوری به‌اندازه اهالی آذربایجان نوروز را باشکوه‌ برگزار نمی‌کنند. جالب است بدانید سنت‌های نوروزی این مردمان نیز شباهت‌های بی‌شماری به مراسم ما ایرانی‌ها در عید نوروز دارد.

برای نمونه، اهالی باکو همانند ما ایرانی‌ها قبل از فرارسیدن سال نو خانه‌تکانی می‌کنند. سمنو درست‌کردن نیز یکی از سنت‌های مشترک میان ما ایرانی‌ها و اهالی جمهوری آذربایجان است. به همین دلیل است که تأکید داریم نوروز در باکو حال‌و‌هوای دیگری دارد و بیشتر از هر جایی به گردشگران ایرانی خوش می‌گذرد.

دیدنی های نوروز در باکو

مردمان باصفای باکو ۴ چهارشنبه قبل از پایان سال را جشن می‌گیرند تا به استقبال بهار رفته باشند. این جشن‌ها شباهت زیادی به چهارشنبه‌سوری خودمان دارد. به همین دلیل، حتی اگر نمی‌خواهید نوروز در باکو باشید، می‌توانید قبل از عید راهی این شهر شوید و در جشن‌های قبل از سال نو شرکت کنید. در این جشن‌ها،‌ پیر و جوان و دختر و پسر دور هم جمع می‌شوند و مانند ما ایرانی‌ها از روی آتش می‌پرند تا زردی خود را به آتش بدهند و سرخی آتش را از او بگیرند.

در روزهای عید نیز مراسم‌های نوروزی اهالی باکو ادامه دارد. به‌لطف این مراسم، روزی از روزهای سال نو نیست که در باکو بساط جشن‌و‌پایکوبی برقرار نباشد. عید که از راه می‌رسد، خیابان‌های باکو رنگ سال نو به خود می‌گیرد. در گوشه‌و‌کنار خیابان‌های معروف این شهر، شاهد نمادهایی از عید نوروز هستیم. این شرایط لذت نوروز در باکو را برای گردشگران ایرانی دوچندان می‌کند.

بهترین روش برای سفر باکو در نوروز

مطمئنیم با تعریف‌و‌تمجیدهایی که از عیدانه‌‌های باکو با شما در میان گذاشتیم، هوس سفر باکو را به سر شما انداخته‌ایم. برای گذراندن نوروز در باکو باید با بهترین روش سفر به این شهر رؤیایی آشنا باشید؛ زیرا عید‌ها که فرامی‌رسد گردشگران بی‌شماری راه باکو را در پیش می‌گیرند. به همین دلیل، در ادامه باهم بررسی می‌کنیم تا ببینیم بهترین روش برای سفر باکو در نوروز کدام است.

  • سفر زمینی به باکو

نمایی از جاده‌های سرسبز آذربایجان

اگر گرد پیری وجود نازنین‌ شما را فرا نگرفته و وقت و حوصله دارید، سفر زمینی به باکو بهترین انتخاب است. برای این ادعا دلایل مختلفی وجود دارد. چه دلیلی بهتر از جاده‌های سرسبز آذربایجان؟ به گردشگرانی که دل شیدایی دارند و عاشق طبیعت‌اند سفر به باکو با ماشین شخصی را پیشنهاد می‌کنیم. برای این سفر کافی است باک خودروی شخصی خود را پر کنید و به جاده بزنید.

سفر زمینی به باکو به‌لحاظ هزینه نیز توجیه دارد. این سفر دست‌کم حدود ۳۰ درصد از هزینه‌های گردشگران را کاهش می‌دهد. به همین دلیل، فرصتی می‌یابید تا با یک تیر دو نشان بزنید و در کنار سفر ارزان‌قیمت باکو، گشتی در طبیعت سرسبز این منطقه بزنید. برای سفر زمینی در هر کجای ایران که هستید راه مرزهای آستارا و بیله‌سوار را در پیش بگیرید.

  • سفر به باکو با قطار

نمایی از سفر به باکو با قطار

از آنجا که دل یاران شما در ره بال آسمان برای گردشگران می‌تپد، سفر به باکو با قطار را پیشنهاد نمی‌کنیم. خطوط راه‌آهن جمهوری آذربایجان خدمات قابل‌قبولی در اختیار مسافران قرار نمی‌دهد. بد نیست بدانید خط‌آهن مسیر تهران به رشت نیز تکمیل نشده است. در نتیجه، فقط قطار شبانه باکو به آستارا در این منطقه خدمت‌رسانی می‌کند. برای اینکه نوروز در باکو حسابی به شما خوش بگذرد، عطای سفر به باکو با قطار را به لقایش ببخشید.

  • سفر هوایی باکو

نمایی از سفر هوایی باکو

باکو به‌اندازه‌ای مکان گردشگری دارد که بهتر است انرژی خود را در راه هدر ندهید. اینجاست که سفر هوایی باکو به کمک گردشگران می‌آید. همان‌گونه که بهتر از ما می‌دانید، در این سفر خبری از خستگی راه نیست. در سفر هوایی باکو پس از اینکه قدم مبارک خود را در هواپیما گذاشتید، حدود ۱ ساعت و ۲۵ دقیقه بعد به خاک باکو پا می‌گذارید.

هواپیمایی‌های زاگرس، قشم‌ ایر، ایران ایر و آذربایجان از تمامی فرودگاه‌های بزرگ ایران به باکو پرواز دارند. لازم به ذکر است قیمت بلیط هواپیما باکو در نوروز افزایش قیمت قابل‌توجهی پیدا می‌کند. به همین دلیل، اگر تصمیم خود را گرفته‌اید و می‌خواهید نوروز در باکو باشید، بهتر است با ترفند‌های خرید بلیط چارتر باکو و بلیط لحظه آخری باکو آشنایی کامل پیدا کنید. در این زمینه، روی کمک همراهان خود در ره بال آسمان نیز می‌توانید برای خرید بلیط پرواز باکو با خیال راحت حساب باز کنید.

طبیعت‌گردی در باکو

مطمئنیم شما هم با ما هم‌عقید‌ه‌اید که نوروز در باکو بدون طبیعت‌گردی در این منطقه تکمیل نمی‌شود. بهار هر سال طبیعت‌ اطراف باکو به بهشتی روی زمین تبدیل می‌شود. از آنجا که باکو مناطق گردشگری طبیعی بی‌شماری دارد که یکی از دیگری تماشایی‌تر است. در ادامه، به منطقه‌های زیبایی در اطراف باکو اشاره می‌کنیم که طبیعت‌گردی در آن‌ها حسابی خوش می‌گذرد.

  • دره های اسماعیلی

نمایی از دره های اسماعیلی

مادر طبیعت برای منطقه باکو هنرنمایی کرده تا این منطقه هرگونه جاذبه طبیعی که فکرش را بکنید داشته باشد. به همین دلیل، اولین منطقه‌ای را که پیشنهاد می‌کنیم نوروز در باکو به طبیعت‌گردی در آن مشغول شوید به یکی از جاذبه‌‌های هیجان‌انگیز طبیعی باکو اختصاص داده‌ایم. دره های اسماعیلی هیجان‌انگیزترین تجربه‌ای است که از طبیعت‌گردی در باکو می‌توانید انتظار داشته باشید.

نمایی از روستای خیزی در باکو

دره های اسماعیلی به‌لحاظ مسافت نیز فاصله کمی از باکو دارد. دره های اسماعیلی را کوه‌های رنگی زیبایی احاطه کرده‌ است. در کنار این دره‌ها، شهر کوچک زیبایی با نام خیزی وجود دارد. بازدید از آن نیز خالی از لطف نیست. از طرف دیگر، آبشاری تماشایی در این منطقه چشم‌انتظار گردشگران است. به‌لحاظ مسیر نیز دره های اسماعیلی چیزی حدود ۱ ساعت با باکو فاصله دارد تا به گزینه مناسبی برای علاقه‌مندان طبیعت‌گردی تبدیل شود.

  • قلعه چیراگ

بازدید از این قلعه برای گردشگران ایرانی هم فال است و هم تماشا. تاریخ ساخت قلعه چیراگ به دوران پادشاهی ساسانیان بازمی‌گردد. به همین دلیل، فرصتی می‌یابید تا در کنار گشت‌و‌گذار در یکی از باستانی‌ترین بناهای منطقه از طبیعت‌ اطراف آن نیز دیدن کنید.

نمایی از روستای داشلیغ‌یانار در باکو

حدود ۶ کیلومتر دورتر از قلعه چیراگ، روستای زیبایی با نام داشلیغ‌یانار وجود دارد. مسیر بین قلعه چیراگ تا این روستا تماشایی و دیدنی است. اگر سفر نوروز در باکو را با هدف سفری عاشقانه انتخاب کرده‌اید، فرصتی پیدا خواهید کرد تا در این مسیر دست یار را بگیرید و در طبیعت بکر منطقه حسابی عاشقی کنید.

  • پیرگولو

نمایی از پیرگولو باکو

اگر می‌خواهید شبی را در دل طبیعت سپری کنید، راهی پیرگولو شوید. این منطقه در زمستان با برفی سنگین پوشیده می‌شود. به همین دلیل، بهار که فرامی‌رسد، با آب‌شدن برف‌ها، جویبارهای زیبایی در آن روان می‌شود. پیرگولو به‌اندازه‌ای تماشایی است که حیف است گشت‌و‌گذار کوتاه و گذرانی در آن داشته باشید. در این منطقه، اتاق‌های امن و مجهزی برای اسکان گردشگران و گشت‌وگذار طولانی‌تر تعبیه شده است.

نوروز در باکو و پاساژگردی

بزرگ‌ترین مراکز خرید منطقه در باکو قرار دارد. در این مراکز خرید، هر برند بین‌المللی که فکرش را بکنید پیدا می‌شود. تعدد بی‌شمار مراکز خرید باکو انتخاب بهترین و خوش‌قیمت‌ترین مرکز خرید را دشوار کرده است. از طرف دیگر، نوروز که فرامی‌رسد، بعضی از این مراکز خرید تخفیف‌های نورزی چشمگیری لحاظ می‌کند. به همین دلیل، بهترین زمان سفر به باکو برای خرید نوروز است. به‌علاوه، از آنجا که سپری‌کردن نوروز در باکو بدون خرید سوغاتی و پاساژگردی لطفی ندارد، بهتر است قبل از اینکه برای خرید سوغاتی در باکو شال و کلاه کنید، ابتدا نگاهی به بهترین مراکز خرید باکو بیندازید.

  • مرکز خرید مترو پارک

نمایی از مرکز خرید مترو پارک

بعید می‌دانیم در میان تمامی مراکز خرید باکو، مرکز خریدی به زیبایی مرکز خرید مترو پارک پیدا کنید. این مرکز خرید کعبه آمال علاقه‌مندان برندهای معتبر بین‌المللی است. اگر نوروز در باکو را می‌خواهید با خرید کالاهای مارک به پایان برسانید. حتماً راه مرکز خرید مترو پارک را در پیش بگیرید.

نمایی از فضای داخلی مرکز خرید مترو پارک

مغازه‌های مرکز خرید مترو پارک برای عید نوروز برنامه‌های ویژه‌ای آماده می‌کنند. عید که فرامی‌رسد غرفه‌های مغازه‌های این مرکز خرید رنگ سال نو به خود می‌گیرد. به‌لحاظ تخفیف نیز با فروشندگان خوش‌انصافی در مرکز خرید مترو پارک سروکار دارید. این فروشندگان تخفیف‌های چشمگیری را در عید هر سال برای کالاها اعمال می‌کنند.

مرکز خرید مترو پارک در خیابان نریمانوف رایون باکو قرار دارد.
  • مرکز خرید پورت باکو

اگر می‌خواهید از یکی از مدرن‌ترین مراکز خرید باکو دیدن کنید، حتماً راه مرکز خرید پورت باکو را در پیش بگیرید. گلچینی از حدود ۳۰۰ برند پوشاک، لوازم آرایش، کیف‌و‌کفش و لوازم ورزشی در این مرکز خرید گرد هم جمع شده‌اند.

مرکز خرید پورت باکو کالاهای شیک و درجه‌یکی دارد. دنبال جنس ارزان در این مرکز نباشید. خوشبختانه بیشتر کالاهای این مرکز در عید نوروز تخفیف‌های استثنایی می‌خورد. به همین دلیل، فرصتی از زمان خود برای نوروز در باکو را به بازدید از مرکز خرید پورت باکو اختصاص دهید. در طبقه دوم این مرکز خرید، فودکورت مجهزی با انواع خوراکی‌ها انتظار پاساژ‌گردها را می‌کشد.

مرکز خرید پورت باکو در خیابان ۱۵۱ نفتچیلار واقع شده است.
  • بازار روس‌ ها در باکو

در کنار مراکز خرید مدرن باکو که بازدید از آن‌ها را حتماً پیشنهاد می‌کنیم، برای تنوع هم که شده بهتر است سری به بازار روس‌ ها در باکو بزنید. این بازار سنتی‌ترین بازار باکو است. به‌لحاظ ساختار نیز بازار روس ها باکو بازاری محلی شناخته می‌شود. از آنجا که کالاهای روسی به خوش‌قیمت‌بودن معروف‌اند، فرصتی برای خرید کالای مناسب و خوش‌قیمت پیدا می‌کنید.

در کنار کالاهای نو، در بازار روس‌ ها باکو، انواع کالاهای دست‌دوم نیز خریدوفروش می‌شود. عتیقه‌جات لوکس روسی، پوشاک، انواع لوازم الکترونیک و سوغاتی‌ از مهم‌ترین اجناس بازار روس ها در باکو به حساب می‌آید. این بازار شنبه و یکشنبه هر هفته از ۹ صبح تا ۴ بعدازظهر برگزار می‌شود.

برای رسیدن به بازار روس ها در باکو راه خیابان صابونچی را در پیش بگیرید.

بهترین رستوران‌ های باکو

نوروز در باکو بدون شکم‌گردی خوش نمی‌گذرد. جالب است بدانید بهترین سرآشپزهای دنیا در رستوران‌های باکو دور هم جمع شده‌اند. از این لحاظ، باکو را می‌توان بهشت شکم‌گردان دانست. در نتیجه، برای اینکه میان رستوران‌های درجه‌یک باکو سردرگم نشوید، در ادامه به بهترین رستوران‌ های باکو اشاره می‌کنیم. در انتخاب این رستوران‌ها سعی کرده‌ایم به رستوران‌هایی اشاره کنیم که غذاهای محلی و متفاوتی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند.

  • رستوران موویدا

اگر دلتان هوای غذای خاورمیانه‌ای کرده، حتماً در تور باکو نوروز راه رستوران موویدا را در پیش بگیرید. این رستوران به‌لحاظ فضا نیز دکوراسیونی سنتی دارد. گردشگران با حضور در این رستوران فرصتی می‌یابند تا خوش‌مزه‌ترین غذاهای خاورمیانه‌ای مانند انواع کباب، چای سنتی مراکشی، حمص و فلافل‌های مراکشی را امتحان کنند.

جالب است بدانید در این رستوران قسمتی برای قلیانی‌ها تعبیه شده است. به این ترتیب، می‌توان گفت رستوران موویدا برای گردشگران ایرانی چیزی کم‌و‌کسر ندارد.

برای رسیدن به رستوران موویدا راه برج‌های پورت باکو را در پیش بگیرید.
  • رستوران فیروزه

همان‌گونه که از نام آن پیداست، رستوران فیروزه فضایی سنتی دارد. این رستوران با فرارسیدن سال نو، حال‌و‌هوایی دیگر پیدا می‌کند. سرآشپزهای رستوران فیروزه در کنار غذاهای آسیایی، انواع خوراکی‌های محلی را از سرتاسر دنیا پیش روی مشتریان قرار می‌دهند. به همین دلیل، در کنار غذاهای سنتی آذری و گرجی، انواع غذاهای اروپایی و آمریکای لاتین در این رستوران سرو می‌شود.

بد نیست بدانید رستوران فیروزه، در میان رستوران‌های هم‌رده، قیمت‌های مناسب‌تری هم دارد. در نتیجه، بدون اینکه نگران قیمت‌ها باشید، با خیال راحت خودتان را مهمان غذای خوش‌مزه‌ای در رستوران فیروزه کنید. رستوران فیروزه همه‌روزه از ساعت ۱۱ ظهر تا ۲ بامداد باز است.

برای رسیدن به رستوران فیروزه راه خیابان ترلان الیاربیوو را در پیش بگیرید.
  • خانه استیک پاول

خانه استیک پاول دقیقاً همان‌جایی است که علاقه‌مندان غذاهای گوشتی دنبال آن هستند. استیک‌هایی که خانه استیک پاول سرخ می‌کند در منطقه نظیر ندارد. در کنار استیک‌های خوش‌مزه، انواع کباب و برگر نیز در خانه استیک پاول طبخ می‌شود.

خانه استیک پاول فضای دنجی است تا دمی در آن بنشینید و با خوردن غذایی خوش‌مزه حسابی خودتان را تحویل بگیرید. این استیک‌پزی معروف همه‌روزه از ۶ بعدازظهر تا ۱۰ شب باز است.

برای رسیدن به خانه استیک پاول راه خیابان نگار رفیبِیلی را در پیش بگیرید.

بهترین شهرهای آذربایجان برای سفر نوروزی

در اینکه نوروز در باکو حسابی خوش می‌گذرد ‌هیچ شکی نداریم؛ اما آذربایجان شهرهای دیدنی دیگری هم دارد. به همین دلیل، اگر تاکنون سفری به باکو داشته‌اید و در فکر سفری متفاوت به آذربایجان هستید، بهتر است نوروز امسال به‌جای باکو سری به دیگر شهرهای دیدنی آذربایجان بزنید. از آنجا که آذربایجان شهرهای دیدنی زیادی دارد، در ادامه باهم به بهترین شهرهای آذربایجان برای سفر نوروزی نگاهی می‌اندازیم.

  • شهر نخجوان

شهر نخجوان در دامنه کوه‌های قفقاز قرار دارد تا به یکی از خوش‌‌آب‌و‌هواترین شهرهای آذربایجان تبدیل شود. در این شهر، تندیس بابک خردمین در کنار آثار باستانی بی‌شمار دیگری به چشم می‌خورد. به این ترتیب، می‌توان گفت در بازدید از نخجوان نه‌تنها مهمان جاذبه‌های طبیعی اطراف این شهر خواهید شد، بلکه فرصتی برای تماشای آثار باستانی این منطقه نیز پیدا می‌کنید.

  • شهر قوبا

نمایی از شهر قوبا

مادر طبیعت برای شهر قوبا سنگ‌تمام گذاشته تا این شهر به‌لحاظ جاذبه‌های طبیعی چیزی کم‌و‌کسر نداشته باشد. اگر می‌‌خواهید در آذربایجان طبیعت‌گردی کنید، حتماً راه شهر قوبا را در پیش بگیرید. جنگل‌های سرسبز و متراکم، آبشارهای خروشان و دشت‌های تماشایی اطراف قوبا بهار هر سال انتظار گردشگران را می‌کشد.

  • شهر لنکران

نمایی از شهر لنکران

شهر لنکران در جنوب شرقی آذربایجان و همسایگی دریای خزر قرار دارد. آب‌و‌هوای لنکران در بهار از همیشه مطبوع‌تر می‌شود تا گردشگران از دورونزدیک راه این شهر زیبا را در پیش بگیرند. جنگل‌های انبوه اطراف لنکران را احاطه کرده است. از طرف دیگر، نمای این شهر به دریای خزر نیز باعث شده تا لنکران به شهری محبوب در میان گردشگران آذربایجان تبدیل شود.

بهترین هتل های باکو

انتخاب هتل قبل از سفر یکی از پیش‌نیازهای هر مسافرتی است. منتها زمانی که از شهرهای پرطرفدار در میان گردشگران صحبت می‌کنیم، انتخاب هتل کار چندان ساده‌ای نخواهد بود. باکو بیشتر از ۲میلیون بازدیدکننده در هر سال دارد. بیشتر این گردشگران نیز نوروز در باکو را بهترین زمان برای سفر به این شهر می‌دانند. به همین دلیل، برای اینکه برای انتخاب بهترین هتل باکو سردرگم نشوید، در ادامه به چند هتلی اشاره می‌کنیم که در کنار امکانات رفاهی قابل‌قبول، قیمت‌‌مناسبی هم دارد.

  • هتل فورسیزن باکو

به گردشگرانی که می‌خواهند نوروز در باکو حسابی به آن‌ها خوش بگذرد، اقامت در هتل فورسیزن باکو را پیشنهاد می‌کنیم. این هتل ۵ستاره به نسبت امکانات رفاهی که در اختیار گردشگران قرار می‌‌دهد قیمت مناسبی دارد.

هتل فورسیزن باکو تمامی چیزهایی را که از یک هتل ۵ستاره انتظار دارید برای گردشگران فراهم می‌کند. بسیاری از مراجع گردشگری هتل فورسیزن را به‌عنوان بهترین هتل ۵ستاره باکو انتخاب کرده‌اند. این شرایط باعث شده تا جایی برای شک‌و‌تردید در انتخاب هتل فورسیزن باکو وجود نداشته باشد.

  • هتل شاه پلس

هتل شاه پلس، در کنار ظاهری شیک و اشرافی، نمایی سنتی و محلی دارد. به‌لطف این طراحی،‌ اقامت در هتل ۴ستاره شاه پلس به خاطره‌ای فراموش‌نشدنی از سفر باکو تبدیل خواهد شد. اگر در نوروز در باکو اقامت در این هتل را انتخاب کردید، پیشنهاد می‌‌کنیم حتماً غذای سرآشپز هتل شاه پلس را امتحان کنید.

  • هتل کنسول

برای آن دسته از گردشگرانی که در تور نوروز باکو به‌دنبال هتلی خوش‌قیمت با امکانات مناسب در باکو می‌گردند، هتل ۳ستاره کنسول را پیشنهاد می‌کنیم. این هتل یکی از خوش‌مسیرترین هتل‌های ۳ستاره‌ای است که در باکو می‌توانید پیدا کنید. هتل کنسول در مرکز باکو و همسایگی پارک آتاتورک واقع شده است. از این هتل تا ایستگاه مترو فقط ۲ دقیقه پیاده‌روی نیاز دارد.

امیدواریم با اطلاعاتی که از سفر نوروز در باکو با شما در میان گذاشتیم، سفری خاطره‌انگیز را تجربه کنید. قول می‌دهیم در راهنمای سفر به باکو در نوروز چیزی از قلم نیفتاده باشد. در پایان، از آنجا که مطمئنیم شما هم اطلاعات جالبی از سفر نوروز در باکو دارید، خواهشمندیم این اطلاعات را در قسمت‌ نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها در میان بگذارید. اگر هم تاکنون تور باکو نوروز را امتحان کرده‌اید و خاطره‌های خوشی از این سفر دارید، همراهان خود در ره بال آسمان را مهمان این خاطره‌های شیرین کنید.

دره های اسماعیلی و قلعه چیراگ از دیدنی‌ترین جاذبه‌های طبیعی باکو به حساب می‌آیند.

مرکز خرید پورت باکو و مترو پارک به‌عنوان بهترین مراکز خرید باکو شناخته می‌شوند.

شهرهای نخجوان،‌ قوبا و لنکران مقصد مناسبی برای گردشگران نوروزی باکو به حساب می‌آیند.

هتل کنسول در مرکز باکو قیمت مناسب و امکانات قابل‌قبولی دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.