سیم کارت ارمنستان | دریچه‌ای برای ارتباط در سفر

11

سیم کارت ارمنستان بستری مناسب برای دسترسی کاربران به اینترنت و تماس فراهم می‌کند. به همین دلیل گردشگرانی که برای بازدید از جاهای دیدنی ایروان راهی این کشور شده‌اند، باید حتماً یکی از سیم کارت‌های اپراتورهای موبایل این کشور را تهیه کنند. جالب است بدانید سه اپراتور موبایل در ارمنستان فعالیت می‌کنند. به همین دلیل گردشگران برای انتخاب سیم کارت ارمنستان سردرگم می‌شوند. از آنجایی که همیشه خواسته‌ایم باری از دوش همراهان خود برداریم، در ادامه با هم شرایط و ویژگی‌های سیم کارت های ارمنستان را بررسی می‌کنیم. امیدواریم به لطف این اطلاعات، در سفر به این کشور مشکلی برای خرید سیم کارت ارمنستان پیدا نکنید.

چرا خرید سیم کارت ارمنستان در سفر به این کشور ضروری است؟

اپراتورهای مخابراتی محدوده جغرافیایی مشخصی را پوشش می‌دهند. با این حساب با حضور در کشوری بیگانه، از محدوده پوشش مخابراتی اپراتورهای ایران خارج می‌شوید. در این شرایط اپراتورها قابلیتی با نام رومینگ (Roaming)، در اختیار کاربران قرار می‌دهند. فعال‌کردن رومینگ برای سیم کارت‌های ایران کار دشواری نیست؛ اما این سکه روی دیگری هم دارد و هزینه تماس رومینگ، کاربران را نقره‌داغ می‌کند. به همین دلیل خرید سیم کارت ارمنستان برای سفر به این کشور ضروری است. ناگفته نماند اپراتورهای مخابراتی ایران، تعرفه رومینگ متفاوتی برای کشورهای همسایه در نظر گرفته‌اند. با این حال حتی کمترین تعرفه تماس رومینگ نسبت به خرید سیم کارت کشوری که به آن سفر کرده‌اید بسیار گزا‌ف‌ تمام می‌شود. گفتنی است در کنار این اطلاعات، راهنمای سفر ارمنستان نیز منبع بسیار کاملی برای کاهش هزینه‌های سفر به حساب می‌آید.

سیم کارت ارمنستان را از کجا بخریم؟

تجربه نشان داده بیشتر آژانس‌های مسافرتی سیم کارت کشوری که مسافر، عازم آن است را در اختیار وی قرار می‌دهند. از طرف دیگر سیم کارت ارمنستان در شعبه‌های خدمات اپراتورهای همراه این کشور فروخته می‌شود. این شعبه‌ها در فرودگاه و بیشتر جاهای دیدنی ارمنستان قرار دارند. با این حساب مشکلی برای خرید سیم کارت ارمنستان پیدا نمی‌کنید. برای تنظیمات سیم کارت هم می‌توانید از مراکز خدمات موبایل در ارمنستان کمک بگیرید. توجه داشته باشید این تنظیمات به‌درستی انجام شود تا در کنار کاهش در هزینه‌های موبایل، به ارزان‌ترین بسته‌های اینترنت دسترسی پیدا کنید.

چگونه سیم کارت ارمنستان را فعال کنیم؟

برای فعال‌سازی رومینگ و دریافت گزارش، از این کدها کمک بگیرید:

  • فعال‌سازی رومینگ موبایل: *۱۲۱*۱#
  • فعال‌سازی رومینگ پیامک: *۱۲۱*۲#
  • غیرفعال‌سازی رومینگ: *۱۲۱*۳#
  • بررسی وضعیت رومینگ: *۱۲۱*۰#

هزینه خرید سیم کارت ارمنستان چقدر است؟

جالب است بدانید وقتی از خرید سیم کارت ارمنستان صحبت می‌کنیم، عملاً پولی برای خرید سیم کارت پرداخت نمی‌کنید. به زبان ساده باید گفت تمامی سیم‌کارت‌های ارمنستان رایگان هستند. جالب‌تر اینکه این سیم‌کارت‌ها به مقدار ۱۰۰۰ درام اعتبار تماس دارند. ناگفته پیداست پس از پایان این اعتبار، باید اعتبار جدید را از میان طرح‌ها و بسته‌های مکالمه‌ای خریداری کنید. با توجه به اینکه سیم کارت ارمنستان رایگان است، حواستان جمع باشد که در زمان خرید سیم کارت، فروشنده مبلغی مازاد از شما طلب نکند.

برای خرید سیم کارت ارمنستان چه مدارکی لازم است؟

برای خرید سیم کارت در ارمنستان باید حتماً‌ پاسپورت خود را به دفاتر مخابراتی نشان دهید. پس از تأیید هویت،‌ یکی از سیم‌کارت‌های بیلاین، ویواسل یا یوکام صادر می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم پس از پایان سفر، حتماً سیم‌ کارت ارمنستان را که در مسافرت خریده‌اید به دفاتر خدمات موبایل تحویل دهید تا دردسری برای شما درست نشود. از آنجایی که سیم‌ کارت ارمنستان بدون تایید هویت خریدار صادر نمی‌شود، حضور خریدار سیم کارت الزامی است.

اپراتورهای فعال ارمنستان کدام‌اند؟

ارمنستان ۳ اپراتور فعال دارد. این ۳ اپراتور به لحاظ قیمت تعرفه‌های مکالماتی، شانه‌به‌شانه یکدیگر حرکت می‌کنند. از طرف دیگر این اپراتورها سیم کارت ارمنستان را با هزینه‌ای رایگان و اعتباری مشخص در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. به همین دلیل قیمت نمی‌تواند محک مناسبی برای انتخاب بهترین سیم کارت ارمنستان باشد. اینجاست که خدمات اپراتورهای همراه، راه را برای خرید بهترین سیم کارت ارمنستان باز می‌کند. با این حساب در ادامه خدمات ۳ اپراتور فعال ارمنستان را بررسی می‌کنیم تا ببینیم کدام یک از این اپراتورها خدمات بهتری پیش روی گردشگران قرار می‌دهند.

  • اپراتور بیلاین

سیم کارت ارمنستان که به وسیله اپراتور بیلاین صادر می‌شود، پوشش آنتن بسیار مطلوبی را برای گردشگران فراهم می‌کند. جالب است بدانید بیلاین، قدیمی‌ترین اپراتور همراه ارمنستان است. این اپراتور در سال ۱۹۹۸ در ارمنستان آغاز به فعالیت کرد. از آن زمان تاکنون اپراتور بیلاین همواره به‌عنوان یکی از بهترین اپراتورهای این کشور شناخته می شود. برای تماس با سیم کارت ارمنستان که توسط اپراتور بیلاین صادر شده، از کد‌های زیر کمک بگیرید:

  • برای تماس با سیم‌کارت بی‌لاین این کد را در گوشی همراه وارد کنید: \* ۸۸* + ۰۰ + کد کشور + کد شهر + شماره تلفن
  • بررسی اطلاعات سیم‌کارت بی‌لاین با این کد انجام می‌شود: \# ۱۰۲*
  • برای افزودن شارژ به سیم‌کارت بی‌لاین این کد را وارد کنید: Call#رمز شارژ* ۱۰۱ *
  • اپراتور ویواسل

جاهای دیدنی ارمنستان همگی در مرکز شهر‌های بزرگ این کشور قرار ندارند. به همین دلیل برای گشت‌و‌گذار در برخی از جاهای تاریخی و مکان‌های خوش‌‌ آب‌و‌هوا، باید راه مناطقی در بیرون شهرهای بزرگ ارمنستان را در پیش بگیرید. اینجاست که اپراتور ویواسل در پوشش‌دهی آنتن موبایل حرف اول را در ارمنستان می‌زند. این اپراتور به لحاظ تعرفه مکالمه و بسته‌های اینترنت نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این شرایط باعث شده تا بسیاری از کاربران خرید سیم کارت ارمنستان از اپراتور ویواسل را به دیگر اپراتورهای این کشور ترجیح دهند. سیم کارت ویواسل با اعتبارهای ۱۰۰۰، ۲۰۰۰، ۴۵۰۰، ۷۰۰۰، ۹۵۰۰ و ۱۸۰۰۰ درام صادر می‌شود. برای استفاده از سیم کارت ویواسل از کدهای زیر کمک بگیرید:

  • برای تماس با سیم‌کارت ویواسل این کد را در گوشی همراه وارد کنید: ۷۷+ ۰۰ + کد کشور + کد شهر + شماره تلفن
  • بررسی اطلاعات سیم‌کارت ویواسل با این کد انجام می‌شود: \# ۱۲۲ *
  • برای افزودن شارژ به سیم‌کارت ویواسل این کد را وارد کنید: Call#رمز شارژ* ۱۲۳ *
  • اپراتور یوکام

عکس اپراتور یوکام

اپراتور یوکام شاید به لحاظ تعرفه‌های مکالماتی فرق چندانی با دیگر اپراتورهای ارمنستان نداشته باشد. با این حال این اپراتور در اطراف ایروان پوشش بسیار مطلوبی دارد. این شرایط باعث شده گردشگرانی که می‌خواهد از جاهای دیدنی ایروان دیدن کنند، به فکر خرید سیم کارت ارمنستان از اپراتور یوکام باشند. جالب است بدانید تماس‌گرفتن از سیم کارت اپراتور یوکام نسبت به دیگر اپراتورهای ارمنستان، راحت‌تر است. کافی است قبل از شماره تلفن، کد ۰۰۹۸ را بگیرید. سپس شماره مقصد را بدون صفر وارد نمایید و در انتظار مکالمه بمانید. برای استفاده از خدمات سیم کارت یوکام، کدهای زیر را به یاد داشته باشید:

  • بررسی اطلاعات سیم‌کارت یوکام با این کد انجام می‌شود: \# ۱۳۳*
  • برای افزودن شارژ به سیم‌کارت یوکام این کد را وارد کنید: Call # رمز شارژ * ۱۴۴ *

سیم‌ کارت ارمنستان با چه پیش‌شماره‌ای صادر می‌شود؟

برای شما گفتیم که ارمنستان ۳ اپراتور همراه دارد. شماره هر کدام از این اپراتورها با عدد خاصی آغاز می‌شود. برای نمونه پیش‌شماره اپراتور بیلاین ۹۹،۹۶،۹۱ است. ویواسل، دیگر اپراتور معروف ارمنستان از پیش‌شماره ۷۷،۹۸،۹۴،۹۳ استفاده می‌کند. اپراتور یوکام پیش‌شماره ۵۵،۹۵ را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

اجازه دهید برای روشن‌ترشدن پیش‌شماره‌های ارمنستان مثالی بزنیم. همان‌گونه که می‌دانید اپراتور همراه اول در تهران سیم کارت را با پیش‌شماره ۰۹۱۲ در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با این حساب با نگاه به شماره فرضی ۰۹۱۲۱۱۱۱۱۱۱، متوجه خواهید شد که با شماره اپراتور همراه اول روبه‌رو هستیم. به این ترتیب اپراتور ویواسل، سیم کارت ارمنستان را با شماره فرضی ۷۷۰۰۹۸۹۱۲۱۱۱۱۱۱۱ صادر می‌کند. نمونه‌ای دیگر از پیش‌شماره‌های همراه ارمنستان، شماره فرضی ۸۸۰۰۹۸۹۱۲۱۱۱۱۱۱۱ است که اپراتور بیلاین در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

سرویس خدمات اینترنتی سیم کارت ارمنستان در چه سطحی است؟

انصافاً باید اعتراف کرد کیفیت اینترنت به اندازه پوشش مخابراتی برای کاربران اهمیت دارد. به همین دلیل کاربران در حین خرید سیم کارت ارمنستان، کیفیت اینترنت این سیم‌ کارت‌ها را در نظر می‌گیرند. از این لحاظ اجازه دهید خیالتان را جمع کنیم که کیفیت اینترنت سیم کارت ارمنستان به مراتب از اپراتورهای داخلی که استفاده می‌کنیم، بهتر است. با این حال گردشگران برای وب‌گردی در ارمنستان با مشکلی روبه‌رو نمی‌شوند. البته طبق روال معمول، سرعت آپلود نسبت به دانلود کمتر است. به همین دلیل گردشگرانی که می‌خواهد تصاویر زیبای سفر به ارمنستان را در اینستاگرام و دیگر پلتفرم‌ها با دوستان خود به اشتراک بگذارند در حین آپلود ممکن است کندی سرعت اینترنت را احساس کنند.

سیم کارت ارمنستان در سفر به این کشور کانال ارتباطی میان گردشگران و دنیای اطراف است. به همین دلیل باید سیم کارتی تهیه کنید که دسترسی بدون‌وقفه‌ و ارزانی را پیش روی شما قرار دهد. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم تجربه سودمندی برای خرید سیم کارت ارمنستان دارید، این تجربه‌ها را در قسمت نظرات با ما و دیگر مخاطبان ره بال آسمان به اشتراک بگذارید.

مراکز خدمات همراه در ارمنستان سیم کارت این کشور را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند.

خرید سیم کارت ارمنستان با تایید پاسپورت انجام می‌شود. حضور خریدار در دفتر مخابراتی برای خرید سیم کارت ارمنستان ضروری است.

ویواسل، بیلاین و یوکام از بهترین اپراتورهای ارمنستان به حساب می‌آید.

اپراتور یوکام آنتن‌دهی خوبی در حومه ایروان دارد.

سیم کارت ارمنستان رایگان است و کاربران باید بسته مکالمه خریداری کنند.

11 نظرات
  1. داریوش می گوید

    سلام وقت من یک سیمکارت ویوا دارم خاستم بدونم آیا میشه در ایران فعالش کردو ازش استفاده کرد اگه میشه چجوری میشه فعالش کرد اگه جواب منو بدید خیلی ممنون میشم

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز. نه متأسفانه. ویواسل مخصوص خود کشور ارمنستانه و توی ایران آنتن‌دهی نداره.

  2. Shanoo می گوید

    سلام، من فقط می خوام از اینترنت استفاده کنم و نیاز به پیامک و تماس با ایران از طریق خود سیم کارت ندارم، اولا آیا همچین نوع سیمکارتی موجود هست؟ و اینکه اگه نیست برای اینکه در طول 5 6 روز اقامتم تو ایروان حداقل ٣ گیگ اینترنت در کل مدت حضورم تو ارمنستان داشته باشم کدوم شرکت و کدوم طرح رو انتخاب کنم، با سپاس

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز. امکان تهیه سیم‌کارت که مخصوص اینترنت باشه، تقریباً غیر ممکنه. سیم‌کارت‌ها هم هر کدوم آنتن‌دهی متفاوتی دارند. در این بین ویواسل و یوکام بین بقیه مشتری بیشتری دارند. به فرودگاه برین و با نشون دادن پاسپورتتون، یه سیم کارت بخرید و بسته به نیازتون شارژ کنید. برای مثال شما می‌تونین سیم کارت ویواسل با اعتبارهای ۱۰۰۰، ۲۰۰۰، ۴۵۰۰، ۷۰۰۰، ۹۵۰۰ و ۱۸۰۰۰ درام شارژ کنید.

  3. ا‌.آ می گوید

    با سلام
    وقتی سیم کارت رو خریداری میکنیم آیا بسته اینترنتی روش فعال هست؟ اگر بله میفرمایید چند گیگ و چه مدت زمانی؟

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز. دقیقاً مثل سیم کارت‌های ایرانی شما یه شارژ اولیه می‌کنین کارتتون رو و بعد می‌تونین از اینترنتت و خدمات تماسش استفاده کنید. قیمت‌ها رو براتون نوشتین در مقاله.
      برای مثال شما می‌تونین سیم کارت ویواسل با اعتبارهای ۱۰۰۰، ۲۰۰۰، ۴۵۰۰، ۷۰۰۰، ۹۵۰۰ و ۱۸۰۰۰ درام شارژ کنید.

  4. مسعود می گوید

    سلام وقت خوب شما بخیر
    در ایروان یک سیمکارت beeline خریداری کردم و بعد از یک هفته ب ایران برگشته ام میخاهم بدانم مالکیت این سیم کارت تا چند ماه یا سال در اختیار من است.. آیا میتوانم در سفر بعدی از آن استفاده کنم؟

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز. اعتبار این کارت‌ها دوماهه است. اگر بیشتر از این مدت ازش بگذره، لازمه کارت جدید تهیه کنید.

  5. عابد می گوید

    سلام کد دستوری یوکام برای موجودی یا مانده اینترنت چنده ؟

  6. هتل اریکه می گوید

    همه سیم کارت های ارمنستان ویوا سل، بیلاین و یوکام در مرز ارمنستان هتل اریکه نوردوز موجود است

    1. زهرا دهقانی می گوید

      بسیار عالی. سپاس. معمولاً سیم کارت‌ها رو آژانس‌ها هم روی تور تقدیم می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.