بهترین شرکت های هواپیمایی خاورمیانه | پروازی اشرافی به سرزمین‌های دور و نزدیک

0

بهترین شرکت های هواپیمایی خاورمیانه به نظر شما کدام است؟ اگر شما هم اهل پروازهای مکرر باشید، می‌دانید که ایرلاین‌‌های این منطقه یکی از دیگری خدمات بهتری را برای مسافران فراهم کرده‌اند. این شرایط رقابت برای انتخاب بهترین ایرلاین را افزایش می‌دهد. به لطف چنین رقابتی، پیشرفت چشمگیری را در ایرلاین‌های خاورمیانه شاهد هستیم. از آنجایی که نبض سفرهای هواپیمایی را در اختیار داریم، اطلاعات سودمندی درباره بهترین خطوط هواپیمایی این منطقه می‌دانیم. اگر شما هم قصد خرید بلیط هواپیما خارجی دا دارید، همراه ما باشید مطمئن باشید؛ زیرا با مطالعه این مطلب تا انتها، بهترین شرکت های هواپیمایی خاورمیانه را با خیال راحت انتخاب می‌کنید و سفری خاطره‌انگیز و فراموش‌نشدنی را پیش رو خواهید داشت.

بهترین شرکت های هواپیمایی خاورمیانه در بین ایرلاین‌های خارجی

بهترین هواپیمای خاورمیانه در بین ایرلاین‌های خارجی

بهترین شرکت های هواپیمایی خاورمیانه را باید با آمار بین‌المللی تشخیص دهید. خوشبختانه بسیاری از انجمن‌های هوانوردی جهانی در هر سال فهرستی از بهترین خطوط هواپیمایی منتشر می‌کنند. برای نمونه می‌توان به فهرست معتبر انجمن جایزه‌های ایرلاین‌های جهانی (Worldairlineawards)، اشاره کرد. قطر ایروِیز (Qatar Airways)، توانسته در ۲۰۲۳، مقام اول بهترین شرکت های هواپیمایی خاورمیانه را از آن خود کند. امارات در رتبه دوم این فهرست خودنمایی می‌کند. اتحاد ایرویز، یکی دیگر از ایرلاین‌ها‌ی عربی است که راه خود را به این فهرست باز کرده است. فهرستی که از آن صحبت می‌کنیم با هواپیمایی عربستان سعودی، عمان، گلف اِیر و کویت ادامه پیدا می‌کند.

بهترین هواپیمای خاورمیانه در بین ایرلاین‌های خارجی

اکنون که صحبت از انتخاب بهترین ایرلاین در منطقه به میان آمد، خالی از لطف نیست اگر به این نکته اشاره کنیم که انجمن‌های بین‌المللی دیگری نیز پروازهای هوایی را رتبه‌بندی می‌کنند. یکی از این انجمن‌ها، اِسکای‌ترَکس رِیتینگ (SkyStrax Rating) است. کارشناسان این انجمن، امنیت مسافران، هزینه پرواز و ویژگی‌های دیگری را برای انتخاب بهترین هواپیمایی در نظر می‌‌گیرند. انجمن اسکای ترکس، خطوط هوایی اتحاد را به‌عنوان بهترین ایرلاین منطقه می‌شناسد. هواپیمایی قطر، امارات، گلف‌ اِیر، هواپیمایی عربستان، عمان اِیر و هواپیمایی فِلای‌ناس در رتبه‌های بعدی به‌عنوان بهترین شرکت های هواپیمایی خاورمیانه قرار دارند.

بهترین هواپیمای خاورمیانه در بین ایرلاین‌های خارجی

همان‌ گونه که به‌خوبی می‌دانید، ایرلاین‌های دیگری نیز در این منطقه فعالیت دارند. این ایرلاین‌ها چیزی کم‌و‌کسر ندارند و در سال‌های مختلف، افتخارات چشمگیری را از آن خود کرده‌اند. البته نظر انجمن‌های بین‌المللی، حرف آخر را درباره کیفیت بهترین ایرلاین‌های جهانی نمی‌زند. در این زمینه باید نظر مسافران پروازهای خاورمیانه را نیز جویا شد. تجربه ثابت کرده ایرلاین‌های زیر تلاش زیادی دارند تا گوی سبقت را از یکدیگر بربایند و بهترین شرکت های هواپیمایی خاورمیانه را در اختیار مسافران قرار دهند.

شرکت هواپیمایی قطر | کم‌نظیرترین هواپیمای خاورمیانه

شرکت هواپیمایی قطر

امکان ندارد جایی صحبت از کیفیت چشمگیر پروازهای بین‌المللی مطرح شود و نامی از هواپیمایی قطر به میان نیاید. این هواپیمایی که در جوامع بین‌المللی به آن قطر ایروِیز (Qatar Airways) می‌‌گویند، یکی از جوان‌ترین ایرلاین‌های دنیاست. با این حال به‌رغم سابقه نسبتاً‌ کم، پروازهای بسیار دقیق و باکیفیتی دارد. این شرایط باعث شده تا هواپیمایی قطر، جایگاهی ارزشمند در صنعت هوانوردی خاورمیانه پیدا کند. برای شما گفتیم که انجمن جایزه‌های ایرلاین‌های جهانی، قطر ایرویز را در ۲۰۲۳ به‌عنوان بهترین ایرلاین منطقه معرفی کرده است. این انتخاب بی‌حکمت نیست. قطرایرویز برترین کلاس پرواز تجاری دنیا را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. امکانات این کلاس پرواز، یکی از دیگری اشرافی‌تر هستند.

هواپیما شرکت هواپیمایی قطر

این ایرلاین آوازه‌ای جهانی دارد. عضویت در اتحادیه وان‌وُرد (One World)، دلیلی برای اثبات جایگاه ارزشمند قطر ایرویز در انجمن‌های هوانوردی بین‌المللی است. اتحادیه وان‌ورد، مجموعه‌ای از شرکت‌های هواپیمایی را سازمان‌دهی می‌کند و دفتر آن در نیویورک قرار دارد. هواپیماهای تیزپروازِ قطر ایرویز، روزانه به بیشتر از ۱۵۰ کشور دنیا پرواز دارند. تعداد این هواپیما‌ها به بیشتر از ۲۲۰ فروند جت مسافربری می‌رسد. این هواپیمایی‌ برای مسافران پروازهای خاورمیانه امکانات ویژه‌ای را در نظر گرفته است. اتاقک‌های مخصوصی شبیه به یک سوئیت مجهز با صندلی‌های تمام تخت‌شو و سرویس‌بهداشتی مجزا، همراه با صفحه‌نمایش دیجیتال برای سرگرمی مسافران که در صندلی هواپیماهای این ایرلاین تعبیه شده است، فقط بخشی از خدمات فرست کلاس این ایرلاین است. کاربران با صفحه نمایش‌های اختصاصی خود به شبکه‌های تلویزیونی، نقشه‌های جهانی، اطلاعات پرواز و پخش فیلم و موسیقی دسترسی دارند.

هواپیما شرکت هواپیمایی قطر

یکی دیگر از ویژگی‌‌های قطر ایرویز، مهمانداران خوش‌برخورد این هواپیمایی است. مهمانداران قطرایرویز چیزی برای مسافران کم نمی‌‌گذارند و سفرهای بین‌المللی را به مسافرتی خاطره‌انگیز تبدیل می‌کنند. با توجه به تاریخچه درخشان قطر ایر ویز، انتظار می‌رود این هواپیمایی در آینده همچنان در فهرست بهترین شرکت های هواپیمایی خاورمیانه پیشتاز باشد.

هواپیمایی امارات | خدماتی منحصربه‌فرد و اشرافی

هواپیمایی امارات

هواپیماهای ایرلاین امارات از هر لحاظ که فکرش را بکنید، در گروه بهترین شرکت های هواپیمایی خاورمیانه قرار دارند. نزدیک به ۲۵۰ فروند هواپیما در خطوط هوایی امارات فعالیت دارند. ناوگان هوایی مجهز ایرلاین امارات به بیشتر فرودگاه‌های مهم خاورمیانه پرواز انجام می‌دهد. به لطف تعداد هواپیماهای امارات، این ایرلاین به‌عنوان بزرگ‌ترین ایرلاین خاورمیانه شناخته می‌شود. تقریباً می‌توان گفت هر فرودگاه بین‌المللی مطرحی که در سطح دنیا فکرش را بکنید، هواپیمایی امارات به آن پرواز دارد. پروازهای این هواپیمایی، کشورهای همسایه را در می‌نوردند و به خاور دور سفر می‌کنند. آفریقا، شبه قاره هند، جنوب شرق آسیا، آمریکای جنوبی و آمریکای شمالی به‌عنوان مقصد‌های اصلی پروازهای امارات شناخته می‌شوند. همان‌گونه که از نام این هواپیمایی پیداست، مالکیت آن در اختیار حکومت دبی است.

هواپیما هواپیمایی امارات

انصافاً باید گفت اماراتی‌ها برای این ایرلاین سنگ تمام گذاشته‌اند. هواپیمایی امارات به داشتن امکانات اشرافی و پروازهای دقیق معروف است. به لحاظ قیمت نیز امارات در گروه بهترین شرکت های هواپیمایی خاورمیانه با هزینه‌ای مناسب قرار دارد. جالب است بدانید بیشتر هواپیماهای ایرلاین امارات از نوع پهن‌پیکر هستند؛ بنابراین در یک پرواز، تعداد مسافر بیشتری را منتقل می‌کنند.

به لطف این شرایط، بلیط پروازهای امارات نسبت به بهترین شرکت‌ های هواپیمایی منطقه، خوش‌قیمت‌تر است. از طرف دیگر ایرلاین امارات، وسواس به‌خصوصی برای استفاده از هواپیماهای جدید و پیشرفته دارد. مدرن‌بودن هواپیماهای این شرکت باعث شده تا مصرف سوخت کمتری داشته باشند. این سیاست‌ها ایرلاین امارات را نه‌تنها به بهترین شرکت های هواپیمایی خاورمیانه تبدیل کرده، بلکه آن را در کنار رقبای این صنعت مانند بریتیش ایرویز، لوفت‌هانزا و ایرفرانس قرار داده است.

هواپیمایی اتحاد | ایرلاین لوکس عربی

هواپیمایی اتحاد

انصافاً باید گفت اماراتی‌ها جایگاه ویژه‌ای در صنعت هوانوردی بین‌المللی دارند. در کنار هواپیمایی امارات که یکی از بهترین ایرلاین های منطقه است، نام هواپیمایی اتحاد می‌درخشد. این هواپیمایی، در ۲۰۰۳ افتتاح شد. اکنون که در حال نگارش این مطلب هستیم (شهریور ۱۴۰۲)، هواپیمایی اتحاد روزانه به ۹۶ کشور در آسیا، خاورمیانه، استرالیا، آمریکای شمالی، اروپا و آفریقا پرواز دارد. این ایرلاین با ۱۲۰ فروند هواپیما، ناوگانی مجهز و پیشرفته را برای سفر به کشورهای دور و نزدیکِ خاورمیانه فراهم کرده است. 

هواپیما هواپیمایی اتحاد

ایرباس ۳۸۰، ایرباس ۳۵۰، ایرباس ۳۲۱ نئو، بوئینگ ۷۷۷، بوئینگ ۷۸۷ و ایرباس ۳۳۰ در ناوگان هوایی ایرلاین اتحاد صف کشیده‌اند. این هواپیما‌ها سالانه بیشتر از ۱۰ میلیون نفر مسافر را به سرتاسر دنیا منتقل می‌کنند. با توجه به اینکه چندین ایرلاین ترازاول در امارت مشغول به کار هستند، رقابت در صنعت هوانوردیِ این دیار بسیار فشرده است. به همین دلیل هواپیمایی اتحاد توجه ویژه‌ای به رفاه مسافران دارد. انصافاً باید گفت کلاس‌های پروازی این ایرلاین یکی از دیگری بهتر است.

هواپیما هواپیمایی اتحاد

به لطف این شرایط، ایرلاین اتحاد به یکی از بهترین شرکت های هواپیمایی خاورمیانه تبدیل شده است. ایرلاینی که از آن صحبت می‌کنیم، کلاس‌های پرواز متنوعی دارد. جالب است بدانید کلاس پرواز اکونومی هواپیمایی اتحاد، یک سروگردن بالاتر از بسیاری از کلاس‌های پرواز اکونومی دیگر شرکت‌های هواپیمایی بین‌المللی است. اکنون که صحبت از کلاس پرواز اکونومی هواپیمایی اتحاد به میان آمد، خالی از لطف نیست اگر به این نکته اشاره کنیم که حتی در این کلاس پرواز، صندلی‌های راحت، صفحه‌نمایش ال.‌سی.‌دی و پذیرایی با غذاهای متنوع برای مسافران مهیاست. صندلی‌های این کلاس پرواز به اندازه‌ای راحت است که مسافران رنج سفر را متوجه نمی‌شوند.

هواپیمایی عربستان | هواپیمای مجلل و خاورمیانه

هواپیمایی عربستان

برای تعریف از هواپیمایی عربستان، کافی است به این نکته اشاره کنیم که این هواپیمایی به لحاظ درآمد، سومین ایرلاین پردرآمد خاورمیانه شناخته می‌شود. هواپیمایی عربستان که در انجمن‌های پرواز بین‌المللی به آن ایرلاین سعودی هم می‌گویند، در ۱۹۴۵ افتتاح شد. به همین دلیل به لحاظ سابقه نیز می‌توان گفت که با یکی از قدیمی‌ترین ایرلاین‌های منطقه روبه‌رو هستیم. همان‌گونه که می‌دانید، مراسم سالانه حج، تعداد زیادی از مسافران بین‌المللی را به عربستان فرا می‌خواند. به لطف این شرایط، هواپیمایی عربستان بیشتر پروازهای انتقال حاجیان به مکه را از آن خود کرده است.

هواپیما هواپیمایی عربستان

ناگفته پیداست تعداد زیادی از این مسافران از گوشه‌و‌کنار دنیا راهی عربستان می‌شوند. با این حال پروازهای هواپیمایی سعودی فقط به خاورمیانه محدود نمی‌شود. این ایرلاین به فرودگاه‌های بین‌المللی لس‌آنجلس، نیویورک، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، انگلستان، سوئیس، بلژیک، ترکیه، هندوستان، سریلانکا، بنگلادش، هنگ‌کنگ، پاکستان، مالزی و فیلیپین پرواز دارد. اتیوپی، مراکش، الجزایر، نیجریه، کنیا و چاد را نیز به فهرست کشورهایی اضافه کنید که پروازهای هواپیمایی عربستان به آن‌ها برقرار است.

هواپیما هواپیمایی عربستان

ایرلاین سعودی بی‌دلیل به‌عنوان بهترین هواپیمای خاورمیانه شناخته نمی‌شود. این ایرلاین ۱۵۳ فروند هواپیمای مسافربری و ۷ فروند هواپیمای باربری دارد. بوئینگ ۷۴۷، بوئینگ ۷۷۷، بوئینگ ۷۸۷، بوئینگ ۷۴۷ و ایرباس ۳۱۹ را می‌توان در گروه هواپیماهایی قرار دارد که ایرلاین عربستان از آن‌ها بهره می‌برد. ایرلاینی که از آن صحبت می‌کنیم توانسته با خدماتی ارزشمند، جایگاه ویژه‌ای در دل مسافران بین‌المللی پیدا کند. انصافاً باید گفت ایرلاین سعودی به لحاظ کیفیت پرواز نیز امکاناتی شایسته برای مسافران فراهم می‌کند.

هواپیمایی عمان ایر | مجهزترین هواپیماهای مسافربری دنیا

هواپیمایی عمان ایر

علاقه‌مندان سفر به گوشه‌و‌کنار خاورمیانه، به‌خوبی با عمان ایر آشنا هستند. همان‌گونه که از نام این هواپیمایی پیداست، مرکز اصلی آن در شهرِ مسقطِ عمان واقع شده. عمان ایر توانسته با خدمات اشرافی و امنیت چشمگیر، جایگاه خود را به‌عنوان یکی از بهترین شرکت های هواپیمایی خاورمیانه، ثابت کند. هواپیمایی عمان به لحاظ ناوگان پرواز نیز از مجهزترین هواپیماهای مسافربری دنیا بهره گرفته است. این ویژگی‌ها، جایزه‌های بی‌شماری را برای هواپیمایی عمان ایر به دنبال داشته است. در این زمینه می‌توان به جایزه ارزشمند France’s Laurier d’Or du Voyage d’Affaires اشاره کرد.

هواپیمایی عمان ایر

 جایزه خط هوایی پیشرو در خاورمیانه در کلاس اکونومی و بیزنس، از دیگر افتخارهایی است که ایرلاین عمان از آن خود کرده. ایرلاین عمان، افتخارهای خود را مدیون هواپیماهای بسیار پیشرفته و مدرن است. بوئینگ ۷۸۷، بوئینگ ۷۳۷ و ایرباس ۳۳۰ در فهرست بهترین هواپیماهای ایرلاین عمان خودنمایی می‌کنند. محبوبیت پروازهای ایرلاین عمان باعث شده تا این هواپیمایی در فرودگاه امام خمینی شعبه‌ای داشته باشد.

هواپیمایی عمان ایر

اگر به دنبال یکی از بهترین ایرلاین‌های منطقه می‌گردید و می‌خواهید پروازی جانانه را تجربه کنید، ایرلاین عمان انتخاب مناسبی برای شماست. خدمات رفاهی این هواپیمایی به اندازه‌ای است که مسافران رنج سفر را در حین پرواز احساس نمی‌کنند. به لحاظ زمان‌بندی نیز خاطرتان جمع باشد که با یکی از منظم‌ترین ایرلاین‌های بین‌المللی روبه‌رو هستید.

بهترین شرکت های هواپیمایی خاورمیانه در بین ایرلاین‌های ایرانی

بهترین هواپیمای خاورمیانه

فهرست بهترین شرکت های هواپیمایی خاورمیانه فقط به شرکت‌های هوایی خارجی محدود نمی‌شود. ایرلاین‌های ایرانی هم علی‌رغم همه محدودیت‌ها و تحریم‌هایی که در سال‌های گذشته داشته‌اند، همه تلاششان را می‌کنند تا در صدر بهترین‌های ایران و جهان قرار بگیرند. در بین همه شرکت‌ها، می‌توان به هما و ماهان اشاره کرد که انصافاً خدمات خوبی به مسافرانشان عرضه می‌کنند.

هواپیمایی ایران ایر (هما) | هواپیمایی لوکس ایرانی

هواپیمایی ایران ایر (هما)

شرکت‌های هواپیمایی ایرانی از دیگر رقبای خود در حوزه خاورمیانه عقب نمانده‌اند. این شرکت‌ها با خدمات چشمگیر و پروازهایی اشرافی، در گروه بهترین شرکت های هواپیمایی خاورمیانه قرار دارند. در این زمینه می‌توان به هواپیمایی ایران ایر اشاره کرد. این هواپیمایی، سال‌هاست که مسافران را به گوشه‌و‌کنار خاورمیانه منتقل می‌کند. هواپیمایی ایران ایر، به ۴۰ فرودگاه داخلی و خارجی پرواز دارد. ایران ایر که در محافل پروازی به آن هما (هواپیمایی ملی ایران)، نیز می‌گویند، از ادغام ۲ شرکت ایرانیان ایرویز و پرشین ایرسرویس تشکیل شده است.

هواپیما هواپیمایی ایران ایر (هما)

زمان ادغام این شرکت‌ها و تاسیس ایران ایر به ۱۳۴۱ خورشیدی باز می‌گردد. ایران ایر وظیفه انتقال بسیاری از حاجیان را بر عهده دارد. بسیاری از بهترین هواپیماهای دنیا در ایران ایر به فعالیت مشغول هستند. در این زمینه می‌توان به بوئینگ ۷۴۷، ایرباس ۳۰۰، ایرباس اِی ۳۳۰ و فوکر ۱۰۰ اشاره کرد. ایران ایر به لحاظ قیمت نیز یکی از شرکت‌های هواپیمایی خوش‌قیمت ایرانی است. این ایرلاین کلاس‌های پرواز تجاری و اکونومی را برای مسافران فراهم کرده است. کلاس اکونومی ایران ایر، قیمتی مناسب و امکاناتی شایسته دارد. کلاس تجاری نیز برای مسافرینی است که می‌خواهند خودشان را در سفرهای هوایی حسابی تحویل بگیرید.

هواپیمایی ماهان | شرکتی نام‌آور در ایران

هواپیمایی ماهان

بسیاری از مسافرانی که با پروازهای ماهان به دورونزدیک خاورمیانه سفر کرده‌اند، پروازهای این ایرلاین را به عنوان بهترین شرکت های هواپیمایی خاورمیانه می‌‌شناسند. سنگ بنای هواپیمایی ماهان در دهه ۷۰ خورشیدی گذاشته شد. در آن زمان، هواپیمایی ماهان کار خود را با ۲ فروند هواپیما آغاز کرد. کیفیت پروازهای هواپیمایی ماهان به اندازه‌ای بود که به‌سرعت جایگاه ویژه‌ای را در دل مسافران پروازهای داخلی و خارجی پیدا کرد. 

هواپیما هواپیمایی ماهان

این روزها امکان ندارد جایی صحبت از بهترین خطوط هواپیمایی بین‌المللی مطرح شود و نامی از هواپیمایی ماهان به میان نیاید. هواپیماهای ماهان به گوشه‌و‌کنار دنیا پرواز دارند. اکنون ۳۹ فروند هواپیما در ایرلاین ماهان فعالیت می‌کند. ۲ فروند بوئینگ ۴۰۰، ۷ فروند ایرباس ۶۰۰، ۵ فروند ایرباس ۳۰۰، و یک فروند بوئینگ ۷۴۷ به‌عنوان بهترین هواپیماهای ایرلاین ماهان شناخته می‌شوند. اگر دنبال خرید بلیط هواپیما داخلی بوده باشید، احیاناً متوجه شده‌اید که اکثر پروازهای بیزینس داخلی را شرکت هما و ماهان انجام می‌دهند.

هواپیما هواپیمایی ماهان

هواپیماهایی که از‌ آن‌ها نام بردیم، بهترین شرکت های هواپیمایی خاورمیانه هستند. این ایرلاین ۲ کلاس پروازی با نام‌های اکونومی و بیزینس دارد. کلا‌س‌های پروازی که ا‌ز آن‌ها نام بردیم، امکانات متفاوتی در اختیار مسافران خاورمیانه قرار می‌‌دهند. بسته به بودجه‌‌ای که برای سفر خارجی خود اختصاص داد‌ه‌اید، می‌توانید کلاس پروازی دلخواه را انتخاب کنید. اکنون که صحبت از بودجه سفر به میان آمد، جالب است اگر به این نکته اشاره کنیم که قیمت بلیط پروازهای ماهان نسبت به بهترین شرکت‌ های هواپیمایی بین‌المللی، مناسب‌تر است. به لحاظ امکانات رفاهی، کیفیت پرواز و زمان‌بندی نیز خاطرتان جمع باشد که ماهان از دیگر ایرلاین‌های خاورمیانه چیزی کم نمی‌آورد.

در مقاله زیر می‌توانید با هزینه‌های اضافه بار آشنا شوید: 
هزینه اضافه بار هواپیما و میزان بار مجاز برای هر ایرلاین

بهترین شرکت های هواپیمایی خاورمیانه را باید با در نظر گرفتن قیمت بلیط هواپیما، امکانات رفاهی و امنیت پرواز انتخاب کنید. امیدواریم اطلاعاتی که از بهترین ایرلاین های خاورمیانه مطرح کردیم، دیدگاه کلی درباره این ایرلاین‌ها برای شما فراهم کرده باشد. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های سودمندی از پرواز به گوشه‌و‌کنار جهان دارید، خواهشمندیم این تجربه‌های ارزشمند را در قسمت نظرات با همراهان خود در ره بال آسمان و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

این مقاله هم خواندنی است: چگونه صندلی هواپیما را انتخاب کنیم؟

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.