آوا سنتر تهران | خریدی لذت بخش در محیطی ناب

23

تهران مجتمع‌های تجاری لوکس زیادی دارد. از میان آنها مجتمع تجاری آواسنتر از پرآوازه‌ترین‌هاست. اگر گشتی در خیابان اقدسیه بزنید، در نبش خیابان فیروزبخش چشمتان به جمال آوا سنتر روشن خواهد شد؛ مجموعه‌ای با نمای شیشه‌ای که قطعاً توجه‌تان را به خود جلب خواهد کرد. مجتمعی بزرگ با انبوهی از فروشگاه‌هایی که به‌طور تخصصی به فروش و عرضه طلا و جواهرات مشغول هستند. اصلاً هدف اصلی تاسیس این مرکز هم گردهم‌آوردن فروشگاه‌های طلا و جواهرات در قالب مجموعه‌ای منسجم بوده است. البته در حال حاضر، آواسنتر کاربری‌های مختلفی دارد و فروشگاه‌ها و فودکورت‌های آن هم از بهترین‌ها هستند. پس اجازه بدهید که نگاهی دقیق برای معرفی این مرکز به شما داشته باشیم.

مجتمع تجاری آواسنتر؛ تاسیس و راه‌اندازی بنای شیشه‌ای

مجتمع تجاری آواسنتر از آن مراکزی است که اصولی و درست ساخته شده‌اند. دریافت جایزه بین‌المللی معماری خاورمیانه در سال ۲۰۱۸ از سوی این مجموعه هم نشان می‌دهد که ادعای مطرح‌شده درست است. آواسنتر را بخش خصوصی به‌کمک متخصصان خبره ساخته شده و مجتمعی لوکس به شمار می‌رود.

طلافروشی در آواسنتر

این بنای بتنی با نمایی از شیشه و اشکال هندسی خاص دارای معماری مدرن و نوینی است. پس زمانی که از دور آن را می‌بینید یا در آن پای می‌گذارید، به‌خوبی متوجه می‌شوید که با فضایی متفاوت نسبت به بیشتر مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری روبه‌رو هستید. ساختار زیبا و اصولی آواسنتر باعث می‌گردد که از نظر فروشندگان و مشتریان به عنوان فضایی جذاب و همراه با راحتی و رفاه همه شناخته شود.

ویژگی‌های مجتمع تجاری آوا سنتر

آوا سنتر دارای بخش‌های مختلفی است:

  • بخشی مربوط به گالری‌های طلا و جواهرات؛
  • بخشی مختص به طلا و جواهرات قدیمی؛
  • بخشی مربوط به برندهای خاص طلا و جواهرات؛
  • بخشی مربوط به فروشگاه‌های دیگر؛
  • بخشی مختص رستوران و فودکورت.

مساحت کلی آواسنتر ۲ هزار و ۵۶۰ مترمربع است. ۱۶ طبقه دارد و در آن فضاهای خدماتی و تاسیساتی در نظر گرفته شده است. تلاش سازندگان این مجموعه بر این بوده که فضایی استاندارد ایجاد کنند و از نظر تجاری و تفریحی بستری کاربردی و جذاب برای خریداران و فروشندگان به‌وجود بیاورند.

معماری مجتمع تجاری آواسنتر ؛ نکات جالب‌توجه در طراحی و ساخت

همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، نمای این مجموعه از شیشه است. البته اگر بخواهیم به‌طور دقیق‌تر بگوییم، نمای ساختمان تلفیقی از شیشه و فلزات است. نمای طبقاتی که مخصوص بخش‌های رستوران و فروشگاه‌هاست در چهار طبقه از جنس شیشه است و در بخش پارکینگ هم ازفلزات در طراحی و ساخت نما استفاده کرده‌اند.

در بخش‌هایی که فروشگاه‌های طلا و جواهر مشغول به فعالیت هستند هم از نمای شیشه ضدگلوله استفاده کرده‌اند. این موضوع اهمیت بسیاری دارد چون رسیدگی به امنیت فروشگاه‌ها و مراکز تجاری مانند طلافروشی‌ها اهمیت شایانی دارد. فروشگاه‌های طلا و جواهرات مجتمع تجاری آوا سنتر در طبقات اول و هم‌کف قرار دارند.

اسباب بازی فروشی در آواسنتر

شاید برایتان جالب باشد که درون این مجتمع طوری طراحی شده تا نورگیرهای سقفی نور طبیعی محیط را وارد مجتمع کنند. ساختار هر طبقه با بهره‌گیری از نور طبیعی و ارتفاع بلند سقف باعث می‌شود که به بزرگی و عظمت فضا اضافه گردد و در ضمن تجربه خوبی را از قدم‌زدن و خریدکردن در مجموعه در اختیار مشتریان قرار بدهد.

فروشگاه‌ها؛ طلا و جواهر در کنار انواع محصولات دیگر

شیرینی فروشی در آواسنتر

در کنار فروشگاه‌های طلا و جواهرات معروفی که در مجتمع تجاری آوا سنتر مشغول به فعالیت هستند، انواع دیگری از فروشگاه‌ها هم دیده می‌شوند. در واقع، کاربری آوا سنتر فقط محدود به بازاری لوکس برای فروش طلا و جواهرات نیست. در این مرکز می‌توانید شاهد حضور فروشگاه‌های معتبر با اجناس باکیفیتی در حوزه‌های مواد و لوازم آرایش، مد و پوشاک و حتی بوک‌لند هم باشید.

بالغ بر ۹۱ فروشگاه در مجتمع تجاری آوا سنتر واقع شده‌اند و علاوه بر آنها بخش‌های خدماتی مانند کارواش، خشک‌شویی، آرایشگاه، اسپا و پت‌شاپ هم در مجموعه دیده می‌شود. یکی از نکات جالبی که آوا سنتر را خاص‌تر و متفاوت‌تر از هم‌تایانش می‌کند، وجود آرت‌سنتری در طبقه هشتم آن است. در این بخش از مجتمع برنامه‌های فرهنگی و پرفورمنس‌هایی هم برگزار می‌شود و دوست‌داران هنر را به خود جلب می‌کند. پارکینگ میانی مجتمع آرت سنتر هم مکانی است که در آن امکان گردهمایی‌های هنری و برگزاری رویدادهای مختلف وجود دارد.

رستوران‌ها و فودکورت؛ تفریح و خرید در کنار هم

رستوران در آواسنتر

اگر از آن دسته آدم‌هایی هستید که خریدکردن را نوعی تفریح می‌دانید، حتما از وجود رستوران و فودکورت در مجتمع تجاری آوا سنتر هم استقبال خواهید کرد. طرف‌داران غذاهای سنتی و غیرسنتی می‌توانند در اینجا دلی از عزا دربیاورند.

برندهای مطرح و خاص مواد غذایی در این مرکز مشغول به ارائه خدمات هستند. مثلا می‌توانید بهترین سوشی‌ها را در رستوران‌های آوا سنتر سفارش بدهید یا غذاهایی نوش‌جان کنید که از محصولات ارگانیک تهیه می‌شوند. در طبقات ۹ و ۱۰ آوا سنتر هم می‌توانید شاهد رستوران‌هایی لوکس با چشم‌اندازی زیبا از شهر باشید.

رستوران و کافی شاپ آواسنتر

رستوران سنتی کاخ چهل‌ستون در کنار رستوران‌های غیرسنتی موجود در این مجموعه دست‌تان را برای انتخاب کاملاً باز می‌گذارد و می‌توانید با دوستان و اعضای خانواده دور هم جمع شوید و از غذاهای باکیفیت یکی از بهترین رستوران های سنتی تهران استفاده کنید. البته یادتان باشد که هزینه غذاها چندان ارزان نیست.

مسیر دسترسی به مجتمع تجاری آوا سنتر

برای رفتن به مجتمع تجاری آوا سنتر باید به شمال‌شرقی تهران بروید. در خیابان اقدسیه و نبش خیابان فیروزبخش، مجتمع آوا سنتر واقع شده است. بعد از بازدید از این مکان و خریدکردن هم می‌توانید از طریق متروی نیاوران و ایستگاه اتوبوس اقدسیه راهی مناطق دیگر شهر شوید.

وجود پارکینگ‌ بزرگ و مناسب در مجتمع هم خیال کسانی را راحت می‌کند که همیشه دغدغه جای پارک دارند. ورودی و خروجی‌های آوا سنتر به ترتیب در سمت خیابان فیروزبخش و اقدسیه در سمت غرب قرار دارند. نظم و آرامشی که وجود چنین پارکینگی به مشتریان و خیابان‌های اطراف مجتمع می‌دهد نشان از تدبیر دقیق و درست سازندگان آوا سنتر دارد.

ساعت فعالیت8 تا 23
شماره تماس02126122628
آدرس سایتava-center.com
کلاس قیمتیلوکس
آدرستهران، خیابان اقدسیه، نبش خیابان فیروزبخش

محصولات خوراکی در آواسنتر

این را هم بدانید که سیستم تهویه پارکینگ، سیستمی هوشمند است. جت‌فن‌هایی در بخش ورودی و خروجی هر طبقه قرار دارند که مجهز به حس‌گرهای مونوکسید کربن هستند. جت‌فن‌های موجود در پارکینگ‌ها می‌توانند در صورت بروز حادثه آتش‌سوزی هم عملیات تخلیه دود را به‌طور کامل انجام بدهند. سیستم هوشمندی که در طراحی تهویه در نظر گرفته شده متناسب با حجم اتومبیل‌های موجود در پارکینگ عمل می‌کند و این یعنی امکان صرفه‌جویی را فراهم می‌نماید.

سخن آخر درباره مجتمع تجاری آوا سنتر

فروشگاه لوازم خانگی در آواسنتر

مجتمع‌های تجاری متعددی در تهران پا گرفته‌اند. در غرب، شرق، شمال و جنوب می‌توان مجتمع‌های مختلفی را دید که هر یک مملو از فروشگاه‌های گوناگون هستند. اما از میان اینها، مواردی که واقعا اصولی و درست ساخته شده باشند، اندک هستند. مجتمع تجاری آوا سنتر از بهترین‌هاست.

گلفروشی در آواسنتر

مجموعه‌ای که گروهی از مهندسان تحصیل‌کرده و سرمایه‌گذاران حرفه‌ای روی آن کار کرده‌اند و هم از نظر ظاهر و هم از نظر خدمات و امکاناتی که در راستای رفاه شهروندان عرضه می‌کند در دسته مطلوب‌ترین‌ها قرار می‌گیرد.

کتابفروشی در آواسنتر

البته باید به خاطر داشته باشید که طیف قیمت‌ها در مجتمع آوا سنتر چندان مقرون‌به‌صرفه نیست. یعنی اگر قصد خرید داشته باشید باید روی قیمت‌هایی متوسط روبه‌بالا و گران حساب کنید. اگر قصد خرید طلا و جواهر داشته باشید هم که تکلیف کاملا مشخص است: برندهای ارزنده و قیمت‌هایی زیاد در انتظارتان خواهد بود.

آیا تجربه خرید از مجتمع آوا سنتر را دارید؟ به نظر شما چه چیزی درباره یک مجتمع با این مختصات مهم‌تر از هر چیز دیگری است؟ اگر تجربه سرزدن به آوا سنتر را دارید، برای ما و همراهان ره بال آسمان بگویید که درخشان‌ترین نکته درباره آن را چه می‌دانید؟

3.6/5 (8 نظر)
23 نظرات
  1. نیما حمامی می گوید

    آوا سنتر تهران مجتمع زیبایی هست فقط یکم قیمت هاش بالاست

    1. بانو تقیان می گوید

      نیما عزیز، حق با شماست؛ اما ارزش بازدید داره.

  2. رامین می گوید

    شرمنده میکنی رفیق ؟
    خیلی قیممت ها بالاست

    1. بانو تقیان می گوید

      رامین عزیز، بله، اجناس این مجتمع گرون‌تر از سایر جاهاست.

  3. شهرزاد می گوید

    بسیار بهر بردم از معرفی خوب و دقیق و نگارش شما زیبا بانوی هم نام

    1. بانو تقیان می گوید

      شهرزاد عزیز، خانم شهدوست اینجا نیستند که جواب پیام پر مهر شما رو بدن و من از طرف ایشون از شما ممنونم که انرژی مثبت منتقل کردید.

      1. Elahe می گوید

        مجتمع باحالیه و ارزش دیدن و لذت بردن رو داره حتی اگر برای خرید نرفته باشی ?
        در کل دیدن جواهرات مختلف بهت نشون میده سلیقه های آدمها چقدر متفاوته

        1. بانو تقیان می گوید

          دقیقا الهه عزیز، همین طوره. برا ما خانم‌ها پاساژگردی به نوعی روان‌درمانی محسوب می‌شه؛ حتی اگه خرید نکنیم 🙂

      2. Elahe می گوید

        مجتمع باحالیه و ارزش دیدن و لذت بردن رو داره حتی اگر برای خرید نرفته باشی ?
        در کل دیدن جواهرات مختلف بهت نشون میده سلیقه های آدمها چقدر متفاوته

  4. سعید می گوید

    سلام معرفی جامع و کاملی بود. ممنون ?

    1. بانو تقیان می گوید

      سعید عزیز، ممنونیم از تعریفتون و خوشحالیم که مطلب رو دوست داشتید. نظرتون به ما هم انرژی داد.

  5. زیبا می گوید

    معرفی خوبی بود وبهتر میشد اگر کنار واژگان غیر معمول مثل جت فن، فود کورت ،پرفورمنس‌ ،از معادل های فارسی هم استفاده می‌شد که خواننده راحت تر با متن ارتباط بگیرد،ولی در کل لذت بردم،ممنون از مقاله خوبتون.

    1. بانو تقیان می گوید

      زیبای عزیز، بله حق با شماست. به روی چشم در نوشته‌های بعدی حتما پیشنهاد شما فارسی‌دوست عزیز رو لحاظ می‌کنیم.

  6. نورا اسدی می گوید

    پس با این حساب آوا سنتر می‌تونه یه مقصد خوووب و البته جذاب برای ما خانما باشه؛ البته به شرط خرید ?

    1. بانو تقیان می گوید

      نورای عزیز، در پاسخت باید بگم: صددرصد 🙂

  7. علی بابایی می گوید

    خیلی خوب و کامل توضیح دادید.ممنون

    1. بانو تقیان می گوید

      علی عزیز، ممنونیم از شما که به ما انرژی مثبت دادید.

  8. احمد می گوید

    درود بر شما. معرفی خوب و کاملی بود. من تا به‌حال تجربه خرید از مجتمع تجاری آوا سنتر رو نداشتم؛ اما با‌توجه به نظرات دوستان که گفتند قیمت‌های این مرکز تجاری بسیار بالاست، احتمالا روزی فقط برای گشت‌و‌گذار و تماشای بنای منحصر به‌فرد مجتمع آوا سنتر به این مرکز خرید مراجعه کنم :)))

    1. بانو تقیان می گوید

      بله احمد عزیز، اجناس گرون هستند؛ اما ممکنه بخت باهاتون یار باشه و به تخفیف ها بخورید. به نظرم صفحه اینستاگرام برخی از مغازه‌هاشون رو دنبال کنید تا به محض تخفیف، از اجناس برند با قیمت مناسب خرید کنید.

  9. پرندیان می گوید

    با درود ممنون از دست اندر کاران محترم پرزنت مرکز خرید.
    عرضی داشتم ، اینکه به مسئولین سوپرمارکت بفرمایید قیمت های قبلی اجناس را اصلاح بفرمایند مثلا دستمال تخصصی نظافت وایت وایت با توجه به اینکه خرید در دوران ارزونی بوده و با سود متعارف فروشگاه ۴۹۹۹۹ تومان قیمت داشته به قیمت ۱۹۹,۸۰۰ تومان فاکتور میشود !!!!

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز. اینجا یه شرکت گردشگریه که داره برا آشنایی شما با مراکز خرید، مقاله می‌نویسه. امیدوارم این موضوع هم به گوش مسئولان برسه. ضمن اینکه احتمالا در فاکتورتون، شماره تماس و شماره ثبت شکایت درج شده. خیلی خوبه که این پیام رو اونجا هم بذارید.

  10. زهرا می گوید

    به نظر من اصلا خوب نبود پارکینگا بالا فوت کورد پایین و خفه و روی هم رفته من خیلی خوشم نیومد

  11. زهرا می گوید

    به نظر من اصلا خوب نبود پارکینگا بالا فودکورت پایین و خفه قیمتا بالا و کافی شاپ ط اول بی کیفیت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.