بهترین رستوران های سنتی تهران با فضای نوستالوژیک و زیبا

2

یکی از مهم‌ترین تفریحاتی که می‌توانید در تهران تجربه کنید، رستوران‌گردی است. در تهران صدها رستوران مختلف وجود دارند که هر یک در تلاش هستند تا با ابتکار عمل خود، مشتری‌های بیشتری جذب کنند. در همین راستا در این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین رستوران های سنتی تهران آشنا کنیم. این رستوران‌ها اغلب ظاهر سنتی و دیزاین کلاسیک دارند. در این رستوران‌ها معمولاً موسیقی زنده سنتی اجرا می‌شود و انواع غذاهای سنتی را نیز سرو می‌کنند. با ما همراه باشید تا این رستوران‌های جذاب را بیشتر بشناسید. می‌دانید که تهران یک اَبَر شهر است و وسعت بسیار زیادی دارد. اگر بخواهید در ساعات  اوج ترافیک خودتان را از شرق به غرب یا از جنوب به شمال برسانید، قطعاً ساعت‌ها در راه خواهید بود. از این رو برای جلوگیری از اتلاف وقت شما عزیزان، بهترین رستوران های سنتی تهران را در هر گوشه از پایتخت به تفکیک موقعیت معرفی کرده‌ایم. معرفی بهترین‌ها بر اساس موقعیت جغرافیایی برای مسافران این شهر مهم‌تر است. راستی اگر شما مسافر پایتخت هستید نظرتان درباره خرید بلیط هواپیما تهران چیست؟

بهترین رستوران های سنتی شمال تهران

  • رستوران سنتی عالی ‌قاپو

تصویری از رستوران سنتی عالی قاپو

رستوران سنتی عالی قاپو را بی‌شک می‌توان یکی از بهترین مثال‌ها در زمینه دیزاین سنتی در سراسر ایران دانست. این رستوران که در نزدیکی میدان ونک قرار دارد، طی چند سال اخیر توانسته مشتریان ثابت خود را به دست بیاورد. طاق‌های قوسی شکل سنتی ایرانی، آینه‌کاری‌های بسیار هنرمندانه، میزهای چوبی، تخت‌های سنتی، حوض آب و اشیای عتیقه، همه این‌ها باعث می‌شوند تا ظاهر رستوران سنتی عالی قاپو به نحو احسن شبیه به یک رستوران سنتی ایرانی باشد.

بسیاری از کسانی که مهمان خارجی دارند و به دنبال بهترین رستوران های تهران هستند، این رستوران را برای پذیرایی از مهمانان خود انتخاب می‌کنند. علاوه بر غذاهای بسیار خوشمزه و باکیفیت، رستوران عالی قاپو به اجرای شبانه و چند ساعت برنامه مفرح و سنتی نیز شهرت دارد. در این رستوران از ساعت ۷ عصر تا ۱۲ شب، چندین گروه موسیقی مختلف برنامه اجرا می‌کنند تا شما سرگرم باشید. پس عالی قاپو را باید علاوه بر یکی از بهترین رستوران های سنتی تهران، یکی از بهترین رستوران های با موسیقی زنده تهران دانست که در شمال پایتخت قرار دارد.

ساعات کاری۱۲ ظهر تا ۳:۳۰ بعدازظهر
۸ شب تا ۱۲ شب
شماره تماس02188777803
آدرسميدان ونک، اول خيابان گاندی، پلاک 55
  • رستوران یزدی رزفر

آیا تا به حال از شهر زیبای یزد دیدن کرده‌اید؟ هر گوشه از این شهر با دیوارهای کاه‌گلی، برگی از تاریخ ایران را روایت می‌کند. رستوران رزفر یکی دیگر از بهترین رستوران های سنتی تهران است که در شمال پایتخت قرار دارد. دکوراسیون داخلی این رستوران کاملاً از سبک سنتی معماری اصیل یزدی الهام گرفته ‌است. جالب است بدانید که در این رستوران از المان‌های معروف یزد، همانند لانه کبوتر، کوچه قهر و آشتی، دوچرخه‌های سنتی و همچنین بادگیر یزدی استفاده شده است تا حال‌وهوای این شهر کویری در فضای رستوران جریان داشته باشد. غذاهای این رستوران کیفیت بسیار خوبی دارند و در دستور پخت آن از بهترین مواد اولیه، مخصوصاً زعفران استفاده می‌شود. از غروب آفتاب تا پاسی از شب نیز گروه موسیقی سنتی، انواع موسیقی گوش‌نواز و آرامش بخش محلی را اجرا می‌کنند. پس برای تجربه یک شب به‌یادماندنی، بهتر است حتماً سری به رستوران رزفر بزنید.

ساعات کاری12 ظهر تا ۱۲ شب
شماره تماس02122430038
02122430027
آدرسزعفرانیه، خیابان ثارالله، نرسیده به میدان
  • رستوران مس توران

تجربه شکم‌گردی در یکی از زیباترین و شیک‌ترین رستوران های سنتی تهران را در رستوران مس توران تجربه می‌کنید. چیدمان فضا، غذاها، موسیقی و حس نوستالژی که در رستوران مس‌توران وجود دارد، آرامش و امنیت کامل را برایتان فراهم می‌کند. فضای رستوران به اتاق‌های مجزا تقسیم شده که هر گوشه از اتاق‌ها با اشیا قدیمی تزیین شده است. انواع غذاهای ایرانی شامل خورشت‌ها، کباب‌ها و ته‌چین سبد غذایی رستوران را پر کرده است. برای مراجعه به رستوران سنتی مستوران محدودیت زمانی ندارید؛ چراکه این مجموعه در وعده‌های مختلف صبحانه* ناهار و شام میزبان شماست.

ساعت کاریاز ساعت 8:30 تا 24 بامداد
شماره تماس02126116700
آدرستهران، میدان نیاوران، ابتدای خیابان باهنر، جنب مهمان‌سرای وزارت امور خارجه
  •  رستوران سنتی گیلار

زمانی که صحبت از غذاهای رنگارنگ و خوشمزه سنتی می‌آید، مگر می‌شود به یاد استان گیلان نیفتاد؟ مردم گیلان مردمان بسیار خوش‌ذوقی هستند که از مواد اولیه بسیار ساده و در عین حال ارگانیک، صدها غذای خوشمزه و خوش عطر تهیه می‌کنند. اگر شما نیز عاشق میرزا قاسمی، کته کباب یا ماهی‌های مخصوص مردم گیلان هستید و امکان سفر ندارید، بهتر است سری به رستوران سنتی گیلار بزنید. این رستوران در منطقه نیاوران تهران واقع شده است و انواع غذاهای سنتی مردم گیلان را سرو می‌کند. محیط این رستوران به شکل زیبایی دکور شده است و شما را به یاد سادگی زندگی روستایی مردم شمال کشور می‌اندازد. علاوه بر همه این‌ها، در رستوران سنتی گیلار، گروه موسیقی محلی هر شب اجرا دارند و شما را بیش از پیش با فرهنگ مردم عزیز خطه شمال آشنا می‌کنند.

ساعت کاری12ظهر تا 11شب
شماره تماس02122741665
آدرسنیاوران، به سمت تجریش، نرسیده به چهارراه مژده، رستوران گیلار
اینستاگرامgilar.tehran@
آدرس سایتgilarniavaran.ir
  • رستوران سنتی حوض خونه

klhdd hc فضای داخلی رستوران سنتی حوض خونه

بله، اشتباه نکردیم! نام این رستوران دقیقاً حوض خونه و نه حوض خانه است! از این نام‌گذاری ساده، می‌توانید متوجه شوید که فضای داخلی این رستوران، سنتی و در عین حال بسیار خودمانی و ساده است. رستوران حوض خونه حدود 40 سال پیش افتتاح شده و در طی این سال‌ها، مشتریان ثابت فراوانی پیدا کرده است. رستوران حوض خونه دو طبقه کاملاً مجزا دارد و از این رو بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که مراسم یا مهمانی‌های خود را در این رستوران برگزار کنند.

در طبقه پایین این رستوران، امکان سفارش قلیان و انواع دمنوش سنتی نیز وجود دارد. پس اگر اهل دود قلیان نیستید، بهتر است طبقه بالا را برای صرف غذای خود انتخاب کنید. در رستوران سنتی حوض خونه انواع غذاهای سنتی از دیزی تا کباب‌های چرب و خوشمزه سرو می‌شوند. پرسنل رستوران نیز لباس سنتی بر تن کرده‌اند و بسیار خوش‌برخورد هستند. رستوران دارای فضای بسیار زیبایی است و در مرکز آن یک حوض مرمری قرار دارد.

ساعات کاری۱۱ صبح تا ۴ بعدازظهر و ۷ عصر تا ۱۲ شب
شماره تماس02188772668
آدرسخیابان ولیعصر، انتهای ضلع شمالی پارک ساعی، روبه‌روی خيابان ساعی يكم، پلاک ٢٣٦٦
  • رستوران باربد

رستوران‌های سنتی تهران اغلب بسیار گران‌قیمت هستند؛ اما برخی از رستوران‌ها انصاف بیشتری دارند و قیمت معقولی ارائه می‌‌دهند. رستوران باربد دقیقاً همان رستورانی است که کیفیت خدمات و غذاهای بسیار مناسبی را در کنار قیمتی معقول و منصفانه ارائه می‌کند. رستوران باربد که در خیابان سئول قرار دارد، دارای ۲ طبقه مجزا و سالنی بسیار بزرگ است. ظاهر این رستوران بسیار هنرمندانه دکور شده است و در بدو ورود شما را به یاد دوران خوش گذشته می‌اندازد.

با قدم برداشتن در این رستوران انگار که وارد سریال شهرزاد و خانه بزرگ آقا شده‌اید! شیشه‌های رنگی، میزهای چوبی، گچ‌بری‌های سنتی، همه جزئیات در این رستوران به‌خوبی رعایت شده است. رستوران باربد دارای بخش جداگانه‌ای با نام تالار آیینه است و قلیان تنها در این سالن سرو می‌شود تا سایر مهمانان عزیز از بوی دود قلیان آزار نبینند. هر شب، به‌جز ایام سوگواری، از ساعت ۸ تا ۱۲ شب برنامه موسیقی سنتی در این رستوران برگزار می‌شود تا حین میل کردن غذا، از نوای موسیقی سنتی ایرانی نیز لذت ببرید.

ساعات کاری۱۲ ظهر تا ۴ بعدازظهر
و
۷:۳۰ شب تا ۱۲ شب
شماره تماس02188068410
آدرسمیدان ونک، خیابان سئول، بالاتر از میدان شیخ بهایی، پلاک ۵۷
اینستاگرامbarbodrestaurant@

رستوران اس پی یو

در محدوده دربند و درکه تهران، صدها رستوران سنتی مختلف به چشم می‌خورد؛ اما در این میان باید به رستوران اس پی یو به‌عنوان یکی از بهترین رستوران های سنتی تهران اشاره کرد. این رستوران فضاسازی بی‌نظیری دارد و می‌توانید غذای خوشمزه خود را داخل آلاچیق سنتی میل کنید. البته اگر در فصل سرما قصد مراجعه به این رستوران را دارید، نگران نباشید؛ زیرا رستوران اس پی یو دارای ۲ بخش فضای باز و فضای سربسته و گرم است. در منوی این رستوران انواع غذاهای سنتی، فرنگی و همچنین چای و قلیان به چشم می‌خورد. البته به یاد داشته باشید که این رستوران در اکثر روزهای سال شلوغ است و باید برای دریافت خدمات، کمی صبر داشته باشید.

ساعات کاری۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر و ۷ عصر تا ۱۲ شب
شماره تماس02122419494
آدرسدرکه، میدان درکه

بهترین رستوران های سنتی جنوب تهران

  • رستوران سنتی ترمه (هتل فردوسی)

شاید تصور کنید که رستوران‌های جنوب تهران کیفیت مناسبی ندارند. اگر تصور شما چنین است باید بگوییم سخت در اشتباه هستید! رستوران سنتی ترمه یکی از بهترین رستوران های سنتی تهران محسوب می‌شود که در نزدیکی میدان امام خمینی و داخل هتل فردوسی قرار دارد. این رستوران دارای فضاسازی بی‌نظیری است و تک‌تک جزئیات را در آن رعایت کرده‌اند. داخل فضای رستوران حوضچه‌ای فیروزه‌ای تعبیه شده است که آب در آن جریان دارد و محیط رستوران را بسیار دیدنی می‌کند. آجرهای سنتی، صندلی‌های چوبی و سقف‌های قوسی شکل، همه المان‌های سنتی به‌خوبی رعایت شده‌اند.

مهم‌ترین بخش هر رستورانی، غذای آن است. بد نیست بدانید که غذای رستوران سنتی ترمه به‌صورت سلف سرویس سرو می‌شود و با پرداخت مبلغ ورودی، می‌توانید از تنوع بی‌شمار غذاهای سنتی و فرنگی لذت ببرید. همچنین هر شب، به جز ایام سوگواری، از ساعت ۷ عصر تا ۱۲ شب، برنامه موسیقی زنده در این رستوران برگزار می‌شود. در این برنامه برخی از نوازندگان معروف نی، دف و ویلون حضور دارند.

ساعت کاریاز ۱۲ ظهر تا ۳:۳۰ بعدازظهر
از ۷ تا ۱۱ شب
شماره تماس02166727026
آدرسمیدان امام خمینی، ابتدای خیابان فردوسی، خیابان کوشک مصری، هتل بزرگ فردوسی
  • رستوران نون و نمک فخرالملوک

از نام رستوران نون و نمک فخرالملوک می‌توانید متوجه شوید که رستورانی بسیار با اصل و نسب، سنتی و زیباست. این رستوران در جنوب تهران و محدوده بهارستان قرار دارد. مهم‌ترین نکته‌ای که باید درباره نون و نمک فخرالملوک به آن اشاره کنیم این است که رستوران در ساختمانی 140ساله قرار دارد که قدمت آن به دوران قاجار باز می‌گردد. رستوران نون و نمک فخرالملوک دارای فضاسازی بسیار اصیل و واقعی است و اصلاً احساس نمی‌کنید که دکور‌ها تزئینی هستند. در میانه این ساختمان، حوضی بزرگ و فضای باز بسیار زیبایی تعبیه شده است و اتاق‌ها دور تا دور این فضا چیده شده‌اند.

شاید تصور کنید که موقعیت مکانی این رستوران باعث می‌شود تا قیمت غذاهای آن بسیار مقرون‌به‌صرفه باشد؛ اما جالب است بدانید که رستوران نون و نمک، جزء رستوران‌های گران قیمت سنتی تهران محسوب می‌شود! در بخش فضای باز این رستوران هم موسیقی زنده برگزار می‌شود. در این محوطه سکویی را به هنر‌آفرینی نوازندگان سنتی اختصاص داده‌اند. نون و نمک یک رستوران بسیار عالی برای برگزاری انواع دورهمی، مهمانی و مراسم به حساب می‌آید.

ساعات کاری۷ عصر تا ۱۱ شب
شماره تماس02133544001
آدرسمیدان بهارستان، خیابان مصطفی خمینی، پایین‌تر از چهارراه سرچشمه، کوچه نصرالهی، کوچه جاویدی، پلاک ۱۱۴
  • رستوران سنتی خیام

رستوران سنتی خیام

رستوران سنتی خیام از رستوران های سنتی تهران است که در بنایی 240 ساله راه‌اندازی شده است. طاق زیبا و خوش‌نقش‌ونگار رستوران، اشیای غنیمتی و قدیمی دورادور و کاشی‌کاری‌های دیواره‌های رستوران همگی نشان از آن دارند که در محیطی تاریخی و چشم‌نواز حضور دارید. بازدید از رستوران سنتی خیام یک تیر و دو نشان است؛ چراکه هم از چشیدن طعم لذید غذاهای ایرانی این رستوران لذت خواهید برد و هم فرصت بازدید از یک بنای تاریخی را خواهید داشت. مشتریان رستوران خیام همیشه از نوشیدنی‌های تازه و کباب‌ها و خوراک‌های این رستوران تعریف کرده‌اند.

ساعت کاریهمه‌روزه از ساعت 11 صبح الی 23:30
شماره تماس۰۲۱۵۵۶۲۸۳۲۰
آدرستهران، خیابان خیام شمالی، روبروی امام‌زاده سید نصرالدین، پلاک ۵۳۹
اینستاگرامkhayyamtr@

رستوران های سنتی غرب تهران

  • رستوران سنتی شهربانو

رستوران سنتی شهربانو یکی دیگر از بهترین رستوران های سنتی تهران محسوب می‌شود که در غرب پایتخت و محدوده شهرک غرب قرار دارد. این رستوران دارای دو بخش کاملاً مجزای کافه و رستوران است و در بخش کافه، قلیان نیز سرو می‌شود. رستوران سنتی شهربانو، حدود 20 نوع غذای گرم را به‌صورت کاملاً سلف و بوفه باز سرو می‌کند. این یعنی شما می‌توانید انواع طعم‌های مختلف را بچشید و از شب‌نشینی خود لذت ببرید. بسیاری از مشتریان، رستوران شهربانو را برای دورهمی، مهمانی یا مراسم خود انتخاب می‌کنند. همچنین هر شب از ساعت ۸ تا ۱۲، گروه موسیقی با سازهای خود شما را سرگرم می‌کنند.

ساعت کاریناهار از ساعت ۱:۰۰ ظهر تا ۳:۳۰ بعدازظهر
شام از ۸:۳۰ شب تا ۱۲:۰۰ شب
شماره تماس02188385838
آدرستهران، شهرک غرب، خیابان دادمان، ابتدای خیابان درختی، روبه‌روی مرکز خرید سپهر، مجتمع خلیج فارس
  • سفره خانه خلیج فارس

سفره‌خانه خلیج فارس از جمله رستوران های سنتی تهران است که در محله نارمک تهران قرار گرفته است. در این رستوران هم می‌توانید از اجرای موسیقی زنده حظ کنید و هم با چشیدن طعم خوش غذاهای ایرانی مانند ماهی و انواع دیزی لذت ببرید.

ساعات کاریهمه‌روزه از ساعت 11 تا 23
شماره تماس02144271399
آدرستهران، خیابان مرزداران، چهارراه ناهید، پلاک 207
اینستاگرامsopersiangulf.vip@
  • رستوران سنتی مرشد

رستوران سنتی مرشد تهران

رستوران سنتی مرشد با داشتن 4 شعبه مختلف در گوشه‌گوشه شهر تهران جزو بزرگ‌ترین رستوران های سنتی تهران است. این رستوران با فضای سنتی و دل‌نشینی که دارد روح و جانتان را نوازش می‌دهد. همچنین با وجود غذاهای خوش‌آب‌ورنگ و خوشمزه در منوی اصلی این رستوران، لذت چشیدن غذای اصیل ایرانی را در ذهنتان ماندگار می‌کنید. انواع خورشت‌های ایرانی، جلوکباب و چلوگوشت را در منوی بلندبالای رستوران مرشد خواهید دید.

ساعات کاریهمه‌روزه از ساعت 12 تا 16 و ساعت 19:30 تا 23
آدرس شعبه 1تهران، نیاوران، بعد از جماران، نبش کوچه دلشاد، پلاک ۲
آدرس شعبه 2تهران، کاشانک، جنب مسجد والفجر
آدرس شعبه 3تهران، سعادت‌آباد، پایین‌تر میدان کاج، کوچه کیان ۱۳ شرقی، پلاک ۲
آدرس شعبه 4تهران، تهرانپارس، رسالت شرق، بین چهارراه تیرانداز و اتوبان باقری، روبروی پمپ بنزین رشید
شماره تماسسامانه هوشمند ۶۶۵۵ و ۷۵۲۷۲
اینستاگرامmorshed_restaurant@
  • رستوران روحی

رستوران روحی تهران

رستوران سنتی روحی در مقایسه با دیگر رستوران های سنتی تهران یک ترفند خلاقانه به خرج داده و در پذیرایی سنتی خود، کار را تمام کرده است. این رستوران غذاهای خود را در ظرف‌های روی سرو می‌کند. همان طور که می‌دانید در اصطلاح عامیانه ظروف روی با نام ظروف روحی شناخته می‌شوند. علت نام‌گذاری رستوران روحی نیز همین ویژگی خاص در پذیرایی است. این رستوران با استفاده از گل و گیاه‌های معطر در گوشه و کنار خود، فضایی امن و راحت برای صرف غذا و هم‌نشینی فراهم کرده است.

ساعات کاریکافه روحی همه‌روزه از ساعت 9 صبح تا 21 و رستوران از ساعت 12 تا 17
شماره تماس۰۲۱۹۱۰۹۱۰۸۰
آدرستهران، شهرک غرب، خیابان سیمای ایران، ساختمان آ.ب، طبقه اول
اینستاگرامrouhi.group@
وبسایتrouhi.ir
  • رستوران سنتی شب های سرو

نمایی ازفضای داخلی رستوران شب های سرو

شاید شما نیز با نشستن روی تخت‌های سنتی در رستوران راحت نباشید و حتی شاید میانه شما با فضای خیلی سنتی نیز خوب نباشد. در این صورت بهتر است سری به رستوران سنتی شب های سرو بزنید. رستوران سنتی شب‌های سرو، در طبقه بالای یک برج تجاری واقع شده است و ظاهری سنتی و در عین حال لوکس دارد. شاید تلفیق مدرنیته با سبک سنتی کار ساده‌ای نباشد؛ اما رستوران سنتی شب‌های سرو این کار را انجام داده است. فضای داخلی رستوران بسیار شیک طراحی شده و نورپردازی خیره‌کننده‌ای دارد.

کف سالن بر خلاف رستوران‌های سنتی دیگر، از سنگ مرغوب پوشیده شده است که به شما حس رستوران‌های لوکس غرب تهران را می‌دهد. در عین حال دیوارها دارای نقش‌های سنتی و گچ‌بری‌های اسلیمی و ایرانی هستند. در محیط رستوران، تخت‌های سنتی که البته طراحی جدیدی دارند، قرار داده شده‌اند و در میانه رستوران، میزهای چوبی با مبلمان راحت امروزی به چشم می‌خورد. همچنین از ساعت ۸ هر شب، برنامه موسیقی زنده در رستوران سنتی شب‌های سرو برقرار است.

ساعات کاری۱۱ صبح تا ۱ شب
شماره تماس02122363311
آدرسسعادت آباد، ضلع شمال شرقی چهار راه سرو، پلاک 79، پايين بانک گردشگری
  • رستوران سنتی سایمان

شاید در ابتدا تصور کنید که سایمان یک نام لاتین باشد اما اصلاً اینطور نیست. کلمه سایمان ریشه ترکی دارد و به معنای خان بزرگ است. رستوران سنتی سایمان با سایر رستوران های سنتی تهران تفاوت بسیار جالبی دارد. در این رستوران اصلاً خبری از تخت‌های سنتی، آینه‌کاری و این‌گونه تزئینات نیست. فقط می‌توان گفت که بخشی از دیوارهای رستوران به شکل سنتی و بر اساس طاق‌های قوسی شکل ایرانی طراحی شده‌اند؛ اما در عین حال میزهای چوبی، موسیقی زنده سنتی و فضای دلنشین رستوران باعث شده تا آن را جزء بهترین رستوران های سنتی تهران قرار دهیم.

در این رستوران از ساعت ۷ عصر تا ۱۱ شب گروه موسیقی زنده، برنامه اجرا می‌کنند تا شما را سرگرم کنند. منوی غذاهای این رستوران بسیار متنوع و باکیفیت است و البته قیمت منصفانه‌ای دارد. فضای رستوران کاملاً خانوادگی است و می‌توانید از آن برای برگزاری مراسم خود استفاده کنید.

ساعات کاری۱۲ ظهر تا ۱۲ شب
شماره تماس02188385400
آدرسسعادت آباد، بلوار فرحزادی، خیابان عباس اناری، پاساژ آریا، طبقه 6
  • رستوران سنتی سروستان

رستوران سنتی سروستان یکی از رستوران‌های بسیار دل‌باز تهران است که در غرب پایتخت قرار دارد. این رستوران در باغی زیبا واقع شده است و فضای داخلی آن را به‌خوبی دیزاین کرده‌اند. جالب است بدانید که فضای داخلی این رستوران آن‌قدر وسیع است که در آن غرفه‌های مختلف تعبیه کرده‌اند. به‌عنوان مثال شما می‌توانید به غرفه فست فود، غذاهای شمالی، غذاهای سنتی و حتی جگرکی مراجعه کنید!

برای سرو غذا، از شما عزیزان در آلاچیق‌های سنتی و خاص پذیرایی می‌شود. همچنین یکی از غرفه‌های این رستوران به فروش صنایع دستی مردم ترکمن و سوغات آن‌ها اختصاص داده شده است. در فضای داخلی این رستوران موسیقی زنده پخش می‌شود و شما می‌توانید در حین میل کردن غذا، از شنیدن نوای سنتی ایرانی لذت ببرید.

ساعات کاری۸ تا ۱۲ شب
شماره تماس092139600085
آدرستهران، اتوبان شهید خرازی، پارکینگ غربی دریاچه شهدای خلیج فارس
  • رستوران سنتی باغ فردوس

نمایی از فضای داخلیرستوران سنتی باغ فردوس تهران

رستوران سنتی باغ فردوس یکی دیگر از رستوران های تهران محسوب می‌شود که فضایی سنتی و تماشایی دارد. این رستوران به‌خوبی با اشیای عتیقه دکور شده و طراحی آن را به‌صورت هنرمندانه‌ای با در‌های چوبی، مقرنس‌کاری، شیشه رنگی، فرش‌های دست‌بافت و پشتی‌های ترکمن انجام داده‌اند. در این رستوران انواع غذاهای خوشمزه ایرانی، فرنگی و دریایی در کنار چای و قلیان سرو می‌شود. فضای این رستوران خانوادگی است و می‌توانید از آن برای برگزاری دورهمی، مهمانی یا مراسم خود استفاده کنید. در این رستوران سنتی، از ساعت ۷ عصر تا ۱۲ شب، گروه موسیقی اجرای برنامه زنده دارد و می‌توانید از شنیدن نوای موسیقی سنتی ایرانی نیز لذت ببرید.

ساعت کاریهمه روزهای هفته از ساعت 11 صبح تا 11 شب
شماره تماس02166523563
آدرستهران، خیابان ستارخان، روبه‌روی باقرخان
اینستاگرامbaghferdos@

رستوران های سنتی شرق تهران

  • رستوران سنتی گل یخ

نمایی از فضای داخلی رستوران سنتی گل یخ

شاید انتظار وجود یک رستوران با فضای باز را در محدوده تهرانپارس نداشته باشید؛ اما جالب است بدانید که رستوران سنتی گل یخ، دارای فضایی دل‌باز است و با تخت و آلاچیق از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. رستوران گل یخ تهرانپارس دارای بخش سرپوشیده و روباز است؛ بنابراین در روزهای سرد سال می‌توانید از سالن داخلی استفاده کنید. در این رستوران انواع غذاهای سنتی، دریایی، فرنگی و همچنین قلیان سرو می‌شود و امکان استعمال دخانیات در بخش فضای باز وجود دارد. اگر هوس دل و جگر تازه گوسفندی کرده باشید، می‌توانید از منوی این رستوران، این غذای دل‌چسب را سفارش دهید.

ساعات کاری۱۱ صبح تا ۱۲ شب
شماره تماس02177746223
آدرستهرانپارس، نبش 138 شرقی
  • سفره خانه سنتی باران

رستوران سنتی باران از رستوران های سنتی تهران است که کافی‌شاپ و سفره‌خانه سنتی را هم در خود دارد. این رستوران با سه طبقه مجزا، میزبان شما در میهمانی‌ها، جشن‌ها و دورهمی‌های دوستانه هم هست. کاربران همیشه در نظرات خود  درباره رستوران باران به تازه‌بودن مواد غذایی، محیط آرامش‌بخش و زیبا و اجرای موسیقی زنده اشاره کرده‌اند.

ساعات کاریهمه‌روزه از ساعت 10 تا 24 بامداد
شماره تماس02122527151
آدرستهران، پاسداران، هروی، بلوار گلزار، بعد از کوچه ۱۵
وبسایتsofrekhanebaran.com
  • رستوران سنتی بابا قدرت

نمایی فضای داخلی رستوران سنتی بابا قدرت

رستوران سنتی بابا قدرت یکی از کافه رستوران‌های سنتی محدوده هروی محسوب می‌شود که مشتریان ثابت خود را دارد. فضای داخلی این کافه به‌خوبی دکور شده و در طراحی آن از پنجره‌های چوبی و شیشه‌های رنگی استفاده کرده‌اند. در عین حال ظاهر رستوران سنتی بابا قدرت بسیار شیک و لوکس است و ظرفیت 170 نفر را دارد؛ از این رو شما می‌توانید با هماهنگی قبلی، از این رستوران برای برگزاری مراسم و مهمانی‌های خود استفاده کنید.

رستوران بابا قدرت در زمره رستوران‌های لوکس و گران‌قیمت سنتی تهران قرار می‌گیرد و کیفیت خدمات بسیار مطلوبی دارد. همچنین لازم به ذکر است که در این رستوران سنتی از ساعت ۹ تا ۱۲ شب، گروه موسیقی، اجرای زنده سنتی برگزار می‌کنند تا شما را بیش از پیش با نوای ساز سنتی ایرانی آشنا کنند.

ساعات کاری12 ظهر تا ۴ بعدازظهر و ۸ شب تا ۱۲ شب
شماره تماس02122931056
آدرسمیدان هروی، خیابان وفامنش، نبش کوچه شمس، پلاک 53
  • رستوران عمارت

تصویری از فضای داخلی رستوران عمارت

رستوران و سفره‌خانه سنتی عمارت تهرانپارس، یکی از پاتوق‌های دنج برای دورهمی‌های دوستانه محسوب می‌شود. این کافه رستوران، ظاهری بسیار ساده و بی‌آلایش دارد و انواع غذاهای سنتی را سرو می‌کند. سرو قلیان در این رستوران آزاد است؛ پس اگر بوی دود شما را آزار می‌دهد، بهتر است رستوران دیگری را برای شب‌نشینی خود انتخاب کنید.

همچنین هر شب از ساعت ۷ تا ۱۱ شب، دو سانس مختلف موسیقی زنده در این رستوران برگزار می‌شود. البته برای لذت‌بردن از این برنامه مهیج، باید هزینه جداگانه‌ای پرداخت کنید. در نورپردازی این رستوران از نور آبی استفاده شده تا احساس آرامش را در شما ایجاد کند. فضای رستوران بسیار خودمانی، راحت و دلنشین است و می‌توانید ساعت‌ها از آرامش محیط لذت ببرید.

ساعات کاری۱۰ صبح تا ۱۱ شب
شماره تماس02177738715
آدرستهرانپارس، بین فلکه دوم و تیرانداز، نبش 162 غربی، کنار بانک پارسیان
  • رستوران چهل ستون تهرانپارس

تصویری از فضای داخلی رستوران چهل ستون تهرانپارس

رستوران چهل ستون تهرانپارس یکی از بهترین رستوران های سنتی شرق تهران محسوب می‌شود که در محدوده دلاوران قرار دارد. این رستوران به‌خوبی دیزاین شده است و می‌توان آن را ترکیبی از دیزاین سنتی و قاجاری دانست. بخش‌هایی از این رستوران کاملاً قجری و سلطنتی و بخش‌هایی دیگر از آن، به شکل کاملاً سنتی و بی‌آلایش طراحی شده است. در بخش میانی این رستوران، فضایی باز با حوضی لاجوردی تعبیه شده است که به چهل ستون ظاهری بسیار زیبا هدیه می‌دهد. در این رستوران از ساعت ۸ تا ۱۲ شب، شاهد اجرای موسیقی زنده خواهید بود و از شنیدن نوای سازهای سنتی لذت خواهید برد. در رستوران چهل ستون تهرانپارس انواع غذاهای سنتی، فرنگی و همچنین قلیان سرو می‌شود.

ساعات کاری۱۱ صبح تا ۱۱ شب
شماره تماس02177184749
آدرستهرانپارس، میدان الغدیر، خیابان دلاوران، چهارراه تک آوران، نبش تک آوران شمالی، پلاک 171

رستوران های سنتی مرکز تهران

  • رستوران دالون دراز

اگر از محله‌های سنتی بازار تهران عبور کرده باشید، قطعاً نام دالون دراز به چشم شما خورده است. نام این رستوران از یکی از محله‌های قدیمی تهران گرفته شده است و قدمت آن به سال 1350 باز می‌گردد. جالب است بدانید که این رستوران اولین رستوران در تهران بوده که به‌طور رسمی توانسته مجوز اجرای موسیقی زنده را به دست بیاورد.

ظاهر این رستوران بسیار جالب است و دقیقاً همانند یک دالون طولانی و دراز می‌ماند! دیوارهای رستوران دالون دراز به‌خوبی گچکاری شده و مقرنس‌کاری‌های هنرمندانه آن، شما را به یاد ساختمان‌های دوره قاجار می‌اندازند. همچنین به یاد داشته باشید که همه شب از ساعت ۸ تا ۱۱ شب این رستوران میزبان گروه موسیقی سنتی و نوازندگان معروف است و می‌توانید از شنیدن موسیقی زیبای ایرانی لذت ببرید.

ساعات کاری۱۱ صبح تا ۱۲ شب
شماره تماس02188632121
آدرسامیرآباد شمالی، بالاتر از پمپ بنزین، روبه‌روی مرکز قلب، پلاک ۱۷/۹۳
اینستاگرامdaloonderaz@
  • سفره خانه سنتی باغ صبا

رستوران باغ صبا تهران

رستوران سنتی باغ صبا با استفاده از تخت‌های چوبی، سکوی اجرا و میز و صندلی‌های سنتی، فضایی سنتی و نزدیک به معماری دوره صفوی آماده کرده است. این رستوران با قرارگیری در خیابان شریعتی، جایی مناسب برای برگزاری جشن‌های و دورهمی‌های خانوادگی است. اگر به این رستوران مراجعه کنید خواهید دیدکه دورتادور رستوران با اشیا عتیقه و نفیس تزیین شده است. اگر مایل باشید می‌توانید با مراجعه به فضای عکاسخانه رستوران، تصاویری به‌یادماندنی از هم‌نشینی‌های دوستانه و خانوادگی خود ثبت کنید.

ساعت کارینوبت صبح از ساعت 11 تا 16 و نوبت شب از ساعت 20 تا 24
شماره تماس02177539684
آدرستهران، شریعتی، روبه‌روی ملک
  • رستوران دف

تصویری زیبا از رستوران دف تهران

احتمالاً با مراجعه به رستوران سنتی دف، محو تماشای نقش‌های آبرنگ در سقف این عمارت شوید. رستوران دف از جمله رستوران های سنتی تهران است که با سرو انواع غذاهای گیلانی، دل میهمانانش را به دست آورده است. رستوران دف از محبوب‌ترین رستوران‌ها برای توریست‌های خارجی است که به تهران سفر می‌کنند و به دنبال جایی برای امتحان طعم غذاهای گیلانی‌اند.

ساعات کاریهمه‌روزه از ساعت 12 تا 24 بامداد
شماره تماس02188848687
آدرستهران، خیابان مطهری، نرسیده به سهروردی، ابتدای سلیمان خاطر ( امیر اتابک )
اینستاگرامsofrekhane_daf@
  • رستوران شبستان

رستوران شبستان را بی‌شک می‌توان یکی از بهترین رستوران های سنتی تهران دانست که در مرکز پایتخت قرار دارد. فضای داخلی رستوران به‌خوبی طراحی شده و با ترکیب چوب و کاه‌گل، محیطی بی‌نظیر را ایجاد کرده است. این رستوران به‌صورت دوبلکس طراحی شده است و طبقه دوم حالت بالکنی چوبی و بزرگ را دارد که به شکل دوار در محیط رستوران دیده می‌شود.

در این رستوران می‌توانید روی تخت‌ها یا میزهای سنتی بنشینید و از تماشای تزئینات سنتی و عتیقه‌جات داخل رستوران لذت ببرید. جالب است بدانید که منوی این رستوران محدود به غذاهای سنتی نیست و انواع غذاهای فرنگی نیز در آن به چشم می‌خورد. در ضمن همه شب به جز ایام سوگواری، از ساعت ۷ عصر تا ۱۲ شب، برنامه موسیقی زنده سنتی با اجرای خوانندگان و نوازندگان بنام تهران برگزار می‌شود.

ساعات کاری۱۲ ظهر تا ۱۲ شب
شماره تماس02188922080
آدرسخیابان استاد نجات الهی (ویلا)، بعد ازچهارراه طالقانی پلاک 90
  • رستوران سنتی سیمرغ

تصویری از فضای داخلی رستوران سنتی سیمرغ

رستوران سنتی سیمرغ یکی از معروف‌ترین رستوران های سنتی تهران محسوب می‌شود که در محدوده خیابان شریعتی و بهار شیراز قرار دارد. رستوران سنتی سیمرغ ظاهری کلاسیک و در عین حال شیک و امروزی دارد. این رستوران دارای سالنی بسیار بزرگ است و با وجود سرو قلیان، دود آن سایر مهمانان را آزار نمی‌دهد. زمانی که وارد این رستوران می‌شوید، در بخش جلویی سالن، متوجه سکوی اجرای موسیقی زنده خواهید شد.

گروه موسیقی همه شب از ساعت ۷ عصر تا ۱۲ شب، به جز ایام سوگواری، در این بخش رستوران اجرای موسیقی زنده سنتی دارند. منوی این رستوران شامل انواع غذاهای خوشمزه سنتی و قلیان می‌شود و می‌توانید ساعت‌ها در کنار خانواده و دوستان، از دورهمی خود لذت ببرید.

ساعات کاری۱۰ صبح تا ۱۲ شب
شماره تماس02188707742
آدرسخیابان میرزای شیرازی، بین مطهری و بهشتی، نبش کوچه دلاویز، پلاک ۲۴۸

دوستان و همراهان عزیز ره بال آسمان، نظر شما درباره بهترین رستوران‌ های سنتی تهران چیست؟ آیا تا به حال طعم غذا را در یکی از این رستوران‌ها امتحان کرده‌اید؟ اگر این طور است، تجربیات خود را با ما و سایر همراهان به اشتراک بگذارید. اگر هم مسافر پاتخت بوده‌اید و با خرید بلیط قطار تهران یا بلیط اتوبوس تهران خود را به تهران رسانده‌اید، آیا تجربه رستوران‌گردی در نزدیکی راه آهن یا پایانه مسافربری را داشته‌اید؟ فراموش نکنید که همه ما بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات و تجربیات شما عزیزان همراه هستیم.

2 نظرات
  1. زهره خسروی می گوید

    ممنون از مقاله کامل و خوبی که نوشتید.

    1. بانو تقیان می گوید

      سپاس از شما و توجهی که به مقاله داشتین.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.