تپه گردشگری چغا بروجرد | چشم‌اندازی زیبا به شهر بروجرد

4

گردشگاه تپه چغا از دیدنی‌ترین بام‌های ایران است که در استان لرستان و شهر بروجرد قرار گرفته است. تپه چغا به‌خاطر وجود گیاهان وحشی خودرو، سنگ‌های آتشفشانی بزرگ و کوچک و طبیعت سرسبز و باطراوت، انتخاب همیشگی گردشگران و شهروندان برای گشت‌وگذار و پیک‌نیک است. بسیاری از مردم بروجرد، گردشگاه تپه چغا را برای پیاده‌روی در صبح زود می‌پسندند؛ همان ساعاتی که شادابی و خنکای نسیم طبیعت بام بروجرد به بیشترین حد خود می‌رسد و جان گردشگرانی که برای بازدید از جاهای دیدنی بروجرد آمده‌اند را جلا می‌دهد. دیگر منتظرتان نمی‌گذارم. برویم تا از چندوچون تفریحات و امکانات این گردشگاه زیبا بیشتر بدانیم.

گردشگاه تپه چغا کجاست؟

عکس گردشگاه چغا تپه

گردشگاه تپه چغا در شمال‌غرب بروجرد و در میدان فدک این شهر واقع شده است. این گردشگاه به‌دلیل قرارگرفتن در ارتفاعات شهر بروجرد به بام بروجرد معروف است. چشم‌انداز بام بروجرد به مناظر دیدنی شهر بروجرد هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. از طرف دیگر این گردشگاه در منطقه توریستی از شهر بروجرد احداث شده است که در نزدیکی انواع هتل‌ها، مراکز خرید و مراکز تفریحی شهر بروجرد قرار دارد.

امکانات گردشگاه تپه چغا

تپه چغا با داشتن امکاناتی همچون دریاچه مصنوعی، آب‌نما، پیست دوچرخه‌سواری و آلاچیق‌های زیبا، خانواده‌ها و گردشگران این شهر را به سوی خود می‌خواند. آقایان بروجردی در ایام تعطیل و آخر هفته‌ها فرصت را مناسب می‌بینند تا دست همسر و فرزندانشان را بگیرند و با گردش در بام بروجرد، روز شاد و مفرحی را برایشان رقم بزنند. دریاچه مصنوعی بام بروجرد در زمستان‌ها یخ می‌زند؛ به‌طوری که همین دریاچه یخ‌زده خود به جاذبه‌ای سحرانگیز و دیدنی تبدیل می‌شود.

تفریحات گردشگاه تپه چغا

از دیگر امکانات تفریحی که مسئولان بام بروجرد برای بازدیدکنندگان این گردشگاه تفریحی در نظر گرفته‌اند، می‌توان به امکان قایق‌رانی در دریاچه مصنوعی و دوچرخه‌سواری در پیست مخصوص این ورزش نام برد. کودکان هم از تفریحات بام بروجرد بی‌نصیب نمانده‌اند. پیست اتومبیل‌رانی بام بروجرد با در اختیار قراردادن اتومبیل‌های رنگارنگ و کوچک، لحظات خوشی را برای خردسالان و کودکان در نظر گرفته است.

در بخش دیگری از تپه چغا، باغ پرندگان بام بروجرد احداث شده است که در آن بیش از 78 گونه پرنده نگهداری می‌شود. گونه‌های پرندگان بام بروجرد شامل انواع طوطی، قرقاول، فنج، قناری، کبک، مرغ و خروس، طاووس، مرغ مینا، پرندگان شکاری، پرندگان آبزی است. دیواره‌های گردشگاه تپه چغا با تصاویر خوش‌نقش‌ونگار و تماشایی نقاشی شده‌اند. پس هنگام پیاده‌روی هم از زیبایی‌ها و جاذبه‌های این گردشگاه مستفیض می‌شوید و چشمتان را به جمال تندیس‌هایی از حیات وحش و شخصیت‌های ایرانی روشن می‌کنید.

جاهای دیدنی اطراف گردشگاه تپه چغا

پارک فدک بروجرد

عکس پارک فدک بروجرد

پارک فدک بروجرد در فاصله 1.5کیلومتری بام بروجرد قرار دارد. این پارک به دلیل آب‌هوای معتدل و خاک حاصلخیز، تپه‌های سرسبز و طبیعت خرمی در خود جای داده است و بزرگ‌ترین پارک شهری بروجرد محسوب می‌شود. پارک فدک در جنوب‌غربی شهر بروجرد و مشرف به بام بروجرد است.

هتل چهارستاره زاگرس بروجرد

هتل بین‌المللی زاگرس در ارتفاع یکی از تپه‌های سرسبز بروجرد و در حاشیه دریاچه و آبشار مصنوعی تپه چغا قرار دارد.  این هتل تمامی امکانات رفاهی و خدماتی که یک هتل در سطح بین‌المللی ارائه می‌کند را داراست؛ بنابراین گردشگرانی که در این هتل اقامت دارند، با یک تیر دو نشان می‌زنند و هم از چشم‌اندازشان رو به بام بروجرد لذت می‌برند و هم از اقامت در یک هتل بین‌المللی.

بهترین زمان بازدید از گردشگاه تپه چغا

عکس بهترین زمان بازدید ازبام بروجرد

با توجه به اینکه شهر بروجرد در همسایگی منطقه کوهستانی زاگرس واقع است، در فصل تابستان، آب‌وهوای خنک و معتدل و در فصل زمستان سرد و برفی دارد؛ بنابراین بهترین زمان بازدید از جاذبه‌های شهر بروجرد فصل بهار و تابستان است. بام بروجرد نیز از این قاعده مستثنا نیست.

مسیر دسترسی گردشگاه تپه چغا

برای بازدید از بام بروجرد یا همان گردشگاه تپه چغا باید در شهر بروجرد، مسیر شهرک کمپینگ را در پیش بگیرید و سپس به سمت خیابان کوهسار حرکت کنید. در همین خیابان، نمای بام بروجرد را حتی از دور به‌راحتی پیدا می‌کنید.

گردشگاه تپه چغا یک انتخاب عالی برای پیک‌نیک و گذراندن اوقات با خانواده است. جایی که می‌توانید در کنار دریاچه سحرانگیز و طبیعت خرم بام بروجرد اتراق کنید و خستگی سفر را از از تن بد در ببرید. اگر شما هم خاطره یا تجربه‌ای از بازدید بام بروجرد دارید با همراهان خود در ره بال آسمان در میان بگذارید.

گردشگاه تپه چغا در شمال‌غرب بروجرد و در میدان فدک این شهر واقع شده است.

گردشگاه تفریحی تپه چغا با داشتن امکاناتی همچون دریاچه مصنوعی، آب‌نما، پیست دوچرخه‌سواری و آلاچیق‌های زیبا انتخابی عالی برای گردش روزانه است.

قایق‌رانی در دریاچه مصنوعی، دوچرخه‌سواری در پیست مخصوص این ورزش و پیست اتومبیل‌رانی کودکان از خدمات تفریحی این گردشگاه است.

فصل بهار و تابستان بهترین زمان بازدید از این پارک پارک تفریحی است.

0/5 (0 نظر)
4 نظرات
  1. زهرا می گوید

    ببخشید میخواستم بدونم نزدیکترین ترین فرودگاه برای رسیدن به این گردشگاه کدوم فرودگاه هست ، یا اگه مسیر ریلی داره بی‌ زحمت معرفی کنید .

    1. بانو تقیان می گوید

      زهرای عزیز، برای رسیدن به بروجرد باید از فرودگاه خرم آباد استفاده کنید که در هفته چند پرواز محدود از تهران داره. از خرم آباد تا بروجرد هم حدود ۲ تا ۲ونیم ساعت مسیر پیش روی شماست.

  2. زهرا می گوید

    چقدر خوبه که جاهای دیدنی و گردشگری را که کمتر شناخته شده است معرفی میکنید ، اغلب وقتی سفر میریم به یه سری جاهایی سر میزنیم که معروف هستن و شاید بارها از اون مکان دیدن کرده باشیم ولی با معرفی جاهای جدید و کمتر شناخته شده لذت سفر هم چند برابر میشه ، ممنون بابت مقاله خوب تون .

    1. بانو تقیان می گوید

      ممنونم زهرای عزیز. این پیام پر از مهر شما به من و تیم تولید محتوای ره بال آسمان، انرژی مضاعفی می‌ده.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.