هزینه اضافه بار هواپیما و میزان بار مجاز برای هر ایرلاین

0

سفرهای هوایی مزیت‌های بسیاری دارند. این مزیت‌ها شامل سفر ایمن، صرف مدت زمان کوتاه، راحتی سفر و… است. در کنار این مزایا سفرهای هوایی محدودیت‌هایی هم دارند. یکی از این محدودیت‌ها اضافه بار هواپیما است. هر شخص در سفر هوایی مجاز است مقدار محدودی وسیله داشته باشند. در صورتی که بار هر شخص بیشتر از میزان مجاز باشد، باید هزینه اضافه بار پرداخت کند. این هزینه بیشتر برای دانشجویانی که عازم خارج از کشور هستند، اهمیت دارد؛ اما برای دیگر مسافران هم مهم است. همراه ما باشید تا درباره این هزینه‌ها بیشتر بدانید.

میزان بار مجاز ایرلان‌های داخلی و خارجی

میزان بار مجاز ایرلان‌های داخلی و خارجی

قبل از خرید بلیط هواپیما باید به ایرلاین توجه کنید؛ چراکه ایرلاین‌ها در قیمت، خدمات و حتی قوانین اضافه بار با هم متفاوت هستند. در پروازهای اکونومی داخلی حداکثر بار مجاز 20 کیلوگرم است. این مقدار در کلاس‌های بالاتر هواپیمایی‌های ایران ایر و ماهان به 25 و 30 کیلوگرم افزایش یافته است؛ با این حال بار مجاز در سفرهای خارجی بسیار متفاوت است. بسیاری از ایرلاین‌های خارجی با توجه به فاصله تا مقصد مقدار بار مجاز و هزینه اضافه بار را محاسبه می‌کنند.

بهترین راه این است که قبل از خرید بلیط هواپیما خارجی، قوانین شرکت هواپیمایی را چک کنید و از تفاوت‌های آن شرکت آگاه شوید. کمتر کسی در پروازهای داخلی با مشکل اضافه بار مواجه می‌شود. اکثر اوقات بحث اضافه بار برای پروازهای خارجی اهمیت دارد. برای راحتی کار شما مقدار باری که اجازه دارید در ایرلاین‌های داخلی و خارجی همراه داشته باشید را آماده کرده‌ایم.

میزان بار مجاز ایرلاین های ایرانی

ایرلاین داخلیبار مجاز چک اینساک دستی داخل کابین
اکونومی20 کیلوگرم5 کیلوگرم
بیزینس۲۵ تا ۳۰ کیلوگرم۷ کیلوگرم

میزان بار مجاز پروازهای اکونومی خارجی

نام ایرلاینمیزان بار مجاز
KLMیک چمدان 23 کیلویی
لوفت هانزایک چمدان 23 کیلویی
لوفت هانزا پرمیومدو چمدان 23 کیلویی
قطر ایرویز30 کیلوگرم و بار دستی 7 کیلوگرم
امارات30 کیلوگرم و بار دستی 7 کیلوگرم
ترکیش20 کیلوگرم و بار دستی 8 کیلوگرم

میزان بار مجاز پروازهای بیزینس خارجی

نام ایرلاینمیزان بار مجاز
KLM2 چمدان 23 کیلویی
لوفت هانزا2 چمدان 32 کیلویی
قطر ایرویز40 کیلوگرم و بار دستی 15 کیلویی
امارات40 کیلوگرم و بار دستی 15 کیلویی
ترکیش30 کیلوگرم و بار دستی 8 کیلویی

میزان بار مجاز پروازهای فرست کلاس خارجی

نام ایرلاینمیزان بار مجاز
لوفت هانزا3 چمدان 32 کیلویی
قطر ایرویز50 کیلوگرم بار و 2 ساک دستی 15 کیلویی
امارات50 کیلوگرم بار و 2 ساک دستی 15 کیلویی

هزینه اضافه بار در ایرلاین‌های ایرانی و خارجی

هزینه اضافه بار در ایرلاین‌های ایرانی

در اولین قدم باید بدانید که هر کیلو اضافه بار چه هزینه‌ای برای شما دارد. فرمول کلی اضافه بار از این قرار است: یک درصد قیمت کل بلیط به ازای هر کیلو اضافه بار؛ یعنی اگر شما 3 کیلو اضافه بار داشته باشید، باید 3درصد از کل مبلغ بلیط را به‌عنوان اضافه بار پرداخت کنید. این فرمول در ایرلاین‌های مختلف ممکن است کم و زیاد شود. بعضی ایرلاین‌ها برای وسایل ورزشی و حیوانات خانگی هزینه اضافه بار جدا محاسبه می‌کنند؛ یعنی این وسایل در لیست وسایل اصلی شما قرار نمی‌گیرد. کلاس پروازی هم در میزان بار مجاز اثرگذار است. پروازهای اکونومی کمترین بار مجاز و فرست کلاس‌ها بیشترین مقدار بار مجاز را دارند.

هزینه اضافه بار در ایرلاین‌های خارجی

برای جلوگیری از حادثه و امینت مسافران ورود بعضی وسایل به کابین ممنوع است. از طرفی هر کشور قوانین خاص خود را دارد؛ این قوانین باعث شده ورود برخی اقلام به کشور و خروج وسایل دیگر ممنوع باشد. این ممنوعیت‌ها بسته به قوانین هرکشور دارد؛ اما در کلیات با هم اشتراک دارند. لازم به ذکر است که خروج وسایل قدمتی (کتاب، کتیبه و…) از کشور ممنوع است. طلا و نقره و وسایلی از این دست بیشتر از 150 گرم را نمی‌توانید از کشور خارج کنید.  در جدول زیر لیست اشیای ممنوعه در پرواز را در اختیارتان قرار داده‌ایم.

اشیای غیرمجاز در پرواز

اشیای غیرمجاز در پروازهای خارجیاشیای غیرمجاز در پروازهای داخلی
گیاهان و محصولات حیوانیاشیا تیز (قیچی، میخ، چاقو، کاتر، تیغ و...)
سلاح گرم و وسایل تدافعیدخانیات (فندک، سیگار، کبریت و...)
وسایل برقیمایعات بیشتر از 100 گرم (عطر، ژل، ادکلن، اسپری و...)
دارو و مواد مخدرسلاح گرم و وسایل تدافعی (چاقو، پنجه بکس، اسپری اشک‌آور و...)
ابزارآلاتابزار آلات
لوازم ورزشیوسایل اشتعال‌زا
انواع باتریمواد الکل‌دار
مواد اشتعال‌زا و الکل‌داروسایل غواصی
لوزام آرایشی و مایعاتسرنگ پزشکی

بهترین شرکت ‌های هواپیمایی خاورمیانه با ایران همکاری دارند که هرکدام از آن‌ها قوانین خودشان را برای هزینه اضافه بار دارند. شرکت گردشگری ره بال آسمان سعی کرد تمام نکاتی که نیاز است را در اختیارتان قرار دهد. نکته آخر اینکه برای آگاهی از میزان بار مجاز می‌توانید به سایت ایرلاین مراجعه کنید. البته در قسمت baggage weight بلیط میزان بار مجاز ایرلاین‌ها درج می‌شود. از همراهی شما سپاس فراوان داریم.

این مقاله‌ها هم خواندنی است: چگونه صندلی هواپیما را انتخاب کنیم؟، قوانین پرواز، امن ترین وسیله سفر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.