ترمینال های فرودگاه مهرآباد | راهنمای کامل + آدرس و شماره‌های ضروری

0

فرودگاه مهرآباد تهران بسیار وسیع است؛ به همین علت هنگامی که پا در این فرودگاه می‌گذارید باید اطلاعاتی درباره آن داشته باشید. ممکن است برایتان گفته باشند که نمی‌دانستیم ترمینال پرواز ما کجاست؟ یا برای شما اتفاق افتاده باشد که برای استقبال وارد فرودگاه شده باشید؛ اما نمی‌دانستید که باید کجا بروید. این‌ها اتفاقات رایجی است که در مهرآباد رخ می‌دهد. هیچ‌کس در مهرآباد گم نمی‌شود؛ ولی وقتش تلف می‌شود. در این فرودگاه بسته به اینکه ایرلاین چیست و پروازتان ورودی است یا خروجی، سالن‌های مختلفی وجود دارد. آگاهی از این سالن‌ها که با نام ترمینال های فرودگاه مهرآباد شناخته می‌شوند، برای جلوگیری از سردرگمی بسیار ضروری است؛ پس همراه ما باشید تا به گوشه‌گوشه این فرودگاه بزرگ سرک بکشیم.

مسیر دسترسی به ترمینال‌های مهرآباد

مسیر دسترسی به ترمینال‌های مهرآباد

قبل از اینکه صحبتمان درباره ترمینال های فرودگاه مهرآباد را شروع کنیم، اجازه بدهید به شما آدرس بدهیم. همان طور که می‌دانید این فرودگاه از نظر موقعیت جغرافیایی خاص است. حتی پیش آمده که اکثر افرادی که مشتری دائمی خرید بلیط هواپیما هستند و مسافر دائم مهرآباد، هم به ویژگی‌های آن توجه نکرده‌اند. مهرآباد از معدود فرودگاه‌هایی است که داخل شهر قرار دارد. موقعیت جغرافیایی این فرودگاه دسترسی به آن را آسان کرده است. با تاکسی، اتوبوس، ماشین شخصی و حتی مترو می‌توانید به ترمینال های فرودگاه مهرآباد برسید.

مسیر دسترسی به ترمینال‌های مهرآباد

فرودگاه مهرآباد 2 ایستگاه مترو دارد. ایستگاه شماره 1 مربوط به ترمینال‌های 1 و 2 است. ایستگاه شماره 2 در نزدیکی ترمینال‌های 4 و 6 قرار دارد. برای استفاده از مترو باید سوار خط ویژه مترو تهران شوید. این مسیر ویژه خط 4 مترو است. مسیر این خط از ارم سبز به سمت شهید کلاهدوز و برعکس امتداد دارد و در ایستگاه بیمه منشعب می‌شود. از این مترو در ایستگاه بیمه پیاده شوید و سوار خط مترو فرودگاه شوید. ادامه مسیر را قبلاً گفتیم.

مسیر دسترسی به ترمینال‌های مهرآباد

ترمینال‌های 1 و 2 در نزدیکی هم قرار دارند و ترمینال‌های 4 و 6 هم در کنار یکدیگرند. هرکدام از این ترمینال‌ها در گوشه‌ای از فرودگاه قرار دارند. بین این دو دسته ترمینال، پیاده 10 دقیقه راه است. اگر با ماشین این فاصله را طی کنید، 3 دقیقه از شما زمان می‌گیرد.

معرفی ترمینال های فرودگاه مهرآباد

معرفی ترمینال های فرودگاه مهرآباد

فرودگاه مهرآباد 6 ترمینال دارد. ایرلاین‌های مختلف ترمینال خاص خود را دارند. هر ترمینال پروازهای ورودی یک ایرلاین و پروازهای خروجی همان ایرلاین یا ایرلاین دیگر را پوشش می‌دهد. نمی‌توانیم مشخص کنیم که هر ترمینال مخصوص پروازهای ورودی است یا خروجی. ترمینال‌های 3 و 5 مهرآباد مخصوص پروازهای ورودی و خروجی حج تمتع و حج عمره هستند. پروازهای خروجی از تهران در ترمینال‌های 1 و 2 و 4 انجام می‌شود. فرودآمدن در تهران در یکی از ترمینال‌های 1 و 2 و 6 انجام می‌شود.

نکته: اگر بلیط هواپیما خارجی دارید، بسته به نوع بلیطتان گاه لازم می‌شود از شهرهای مختلف ایران به فرودگاه مهرآباد بیایید و از آنجا خودتان را به فرودگاه امام خمینی برسانید. فرودگاه امام خمینی مخصوص پروازهای خارجی است. 

اطلاعات پرواز ترمینال های مهرآباد

ایرلاینترمینال ورودیترمینال خروجی
اروانترمینال ۱ترمینال ۱
چابهارترمینال ۱ترمینال ۱
زاگرسترمینال ۱ترمینال ۱
کیش ایرترمینال ۱ترمینال ۱
وارشترمینال ۱ترمینال ۱
آواترمینال ۲ترمینال ۲
آتاترمینال ۲ترمینال ۲
ایران ایرترمینال ۲ترمینال ۲
ایران ایرتورترمینال ۲ترمینال ۲
قشم ایرترمینال ۲ترمینال ۲
کارونترمینال ۲ترمینال ۲
معراجترمینال ۲ترمینال ۲
اترکترمینال ۶ترمینال ۴
آسمانترمینال ۶ترمینال ۴
پارسترمینال ۶ترمینال ۴
پویاترمینال ۶ترمینال ۴
تابانترمینال ۶ترمینال ۴
ساهاترمینال ۶ترمینال ۴
سپهرانترمینال ۶ترمینال ۴
کاسپینترمینال ۶ترمینال ۴
فلای پرشیاترمینال ۶ترمینال ۴
ماهانترمینال ۶ترمینال ۴
یزد ایرترمینال ۶ترمینال ۴

در جدول بالا لیست ایرلاین‌ها و ترمینال های فرودگاه مهرآباد را برایتان آورده‌ایم. اگر به هر دلیل جدول برایتان باز نشد، طبق لیست زیر برنامه بریزید. فراموش نکنید که این لیست کاملاً مربوط به پروازهای داخل ایران است و غیر از پرواز حج، پرواز خارجی دیگر در این فرودگاه انجام نمی‌شود.

ترمینال شماره 1

  • پروازهای ورودی: هواپیمایی کیش ایر،‌ اروان ایر، چابهار ایرلاین، هواپیمایی زاگرس، هواپیمایی وارش.
  • پروازهای خروجی:
  • هواپیمایی کیش ایر،‌ اروان ایر، چابهار ایرلاین، هواپیمایی زاگرس، هواپیمایی وارش.

سالن شماره 2

ترمینال شماره 4

  • پروازهای ورودی: ندارد.
  • پروازهای خروجی: هواپیمایی فلای پرشیا، هواپیمایی آسمان، هواپیمایی ماهان، هواپیمایی تابان، هواپیمایی اترک، هواپیمایی کاسپین، هواپیمایی ساها، هواپیمایی پویا، هواپیمایی پارس، هواپیمایی سپهران، یزد ایر.

سالن شماره 6

  • پروازهای ورودی: هواپیمایی فلای پرشیا، هواپیمایی آسمان، هواپیمایی ماهان، هواپیمایی تابان، هواپیمایی اترک، هواپیمایی کاسپین، هواپیمایی ساها، هواپیمایی پویا، هواپیمایی پارس، هواپیمایی سپهران، یزد ایر.
  • پروازهای خروجی: ندارد.

امکانات ترمینال‌های مهرآباد

امکانات ترمینال‌های مهرآباد

تمام ترمینال های فرودگاه مهرآباد خدمات بانکی دارند. می‌توان گفت انواع خدمات بانکی مانند دریافت وجه نقد، انتقال وجه، کارت به کارت و… در ترمینال‌های فرودگاه وجود دارد. شعب بانک‌ها، دفاتر شرکت‌های هواپیمایی و دفاتر هتل‌ها از مهم‌ترین امکانات فرودگاه به حساب می‌آیند. ترمینال شماره 1 مهرآباد امکاناتی نظیر رستوران، کافی شاپ، سالن عمومی، نمازخانه و غرفه کتاب دارد. تا رسیدن زمان پروازتان می‌توانید در این ترمینال قدم بزنید و از این امکانات لذت ببرید. برای پروازهایی که تأخیر دارند بهترین کار وقت‌گذرانی در این ترمینال است.

امکانات ترمینال‌های مهرآباد

امکانات ترمینال شماره 2 هم متعدد هستند. رستوران، کافی شاپ، سالن ترانزیت، سالن عمومی، ساندویچی، غرفه کتاب و نمازخانه از امکاناتی هستند که برای مسافران دومین ترمینال شماره 2 فراهم شده است. ترمینال شماره 4 امکانات متنوع‌تری دارد. رستوران، کافی شاپ، ساندویچی و سالن ترانزیت از امکانات ترمینال 4 هستند. ترمینال 4 و 6 جالب‌ترین امکانات ترمینال های مهرآباد را دارد. جایگاه ویژه‌ای در این ترمینال ساخته شده که مخصوص پذیرایی از مسافرانی است که پروازشان تأخیر دارد. در این سالن می‌توانید استراحت کنید و پذیرایی شوید. ترمینال شماره 6 بوفه نوشیدنی سرد و گرم دارد. جایگاه پذیرایی از مسافرانی که پروازشان تأخیر دارد، از دیگر امکانات این ترمینال است.

پارکینگ ترمینال های فرودگاه مهرآباد

پارکینگ ترمینال های فرودگاه مهرآباد

فرودگاه مهرآباد ظرفیت 18 میلیون مسافر را دارد. برای راحتی کار مسافران در نزدیکی ترمینال‌های فرودگاه مهرآباد پارکینگ ساخته شده است. هر ترمینال، پارکینگ مجزا برای ماشین‌های سواری و خودروهای مسافربری دارد. ظرفیت این پارکینگ‌ها به 7000 جای پارک می‌رسد. پارکینگ شماره 1 در مقابل ترمینال 1 و 2 قرار دارد. این پارکینگ طبقاتی 3 طبقه روی زمین و 3 طبقه زیر زمین دارد. ظریفیت  این پارکینگ2700 خودرو است. پارکینگ شماره 3 و 4 فرودگاه در مقابل ترمینال‌های 4 و 6 واقع شده‌اند. پارکینگ شماره 3 روباز است و ظرفیت 388 خودرو را دارد. آخرین پارکینگ فرودگاه یعنی پارکنیگ شماره 4 روی زمین 1 طبقه و 3 طبقه زیر زمین دارد. ظرفیت این پارکینگ 1300 خودرو است.

نرخ پارکینگ‌های فرودگاه مهرآباد

نوع تعرفه نرخ پارکینگ طبقاتی (تومان) نرخ پارکینگ روباز (تومان)
ورودی 7.000 5.200
هر ساعت توقف از 1 تا 15 ساعت 2.500 1.800
توقف شبانه‌روزی از 15 تا 24 ساعت 53.000 45.000
توقف شبانه‌روزی بعد از 2 شبانه‌روز 59.000 46.000
توقف شبانه روزی بعد از 4 شبانه روز 64.000 50.000

پارکینگ ترمینال های فرودگاه مهرآباد

نکات مهم برای استفاده از پارکینگ‌های فرودگاه مهرآباد

  • توقف بیش از 15 ساعت، یک شبانه‌روز محاسبه می‌شود.
  • مبالغ صرفاً برای پارکینگ خودروی سواری و وانت است.
  • تعرفه پارکینگ موتور سیکلت به میزان حدود 30درصد مبالغ تعرفه خودرو در جدول بالاست.

اطلاعات پرواز ترمینال های مهرآباد

نکات مهمی که درباره ترمینال های فرودگاه مهرآباد باید می‌دانستید را ذکر کردیم. اگر می‌خواهید درباره تهران و امکاناتش بیشتر بدانید، باید راهنمای سفر تهران را مطالعه کنید. در سایت ره بال آسمان بهترین پیشنهادها برای خرید بلیط هواپیما تهران در اختیار شما قرار داده می‌شود. درباره هر گوشه از فرودگاه که سؤال دارید در قسمت نظرات این صفحه بنویسید تا پاسخگو باشیم. اگر این معرفی نظرتان را جلب کرد به آن امتیاز دهید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.