بهترین پرواز مشهد تهران | راهنمایی برای انتخاب پروازی راحت و خوش‌قیمت

0

بهترین پرواز مشهد تهران را زمانی می‌‌توانید به‌راحتی پیدا کنید که اطلاعات کاملی از این پروازها داشته باشید. خطوط هوایی مشهد تهران یکی از پرترددترین مسیرهای هوایی در پروازهای داخلی به حساب می‌آید. به همین دلیل شرکت‌های هواپیمایی رقابت تنگاتنگی برای جذب مسافر بیشتر در مسیر دارند. خوشبختانه این رقابت به نفع مسافران تمام شده است. ایرلاین‌های داخلی روزبه‌روز خدمات بهتری برای پرواز مشهد تهران در نظر می‌گیرند تا گوی سبقت را از رقبا بربایند. البته واژه بهترین بلیط هواپیما برای هر مسافری، معنای متفاوت دارد. برای برخی این کلمه به‌معنای ارزان‌ترین است و برای یک عده دیگر به‌معنای امکانات لوکس و اشرافی. از آنجایی که همیشه خواهان سفری راحت و بی‌دردسر برای همراهان خود بوده‌ایم، در ادامه بهترین پرواز مشهد تهران را از منظرهای مختلف بررسی می‌کنیمبه شما قول می‌دهیم با مطالعه این مطلب تا انتها، مناسب‌ترین بلیط هواپیما مشهد تهران را انتخاب کنید.

بهترین پرواز مشهد تهران از نظر ایرلاین

بهترین پرواز مشهد تهران از نظر ایرلاین

 

بلیط هواپیما مشهد را می‌توانید از ایرلاین‌های بی‌شماری تهیه کنید. در این زمینه می‌توان به هواپیمایی هما، کاسپین، آتا، چابهار، کیش ایر، تابان، ماهان، آسمان، ایران ایرتور، معراج، زاگرس، ساها، قشم ایر و سپهران اشاره کرد. به ایرلاین‌هایی که گفتیم، هواپیمایی وارش را نیز اضافه کنید. هر کدام از این ایرلاین‌ها خدمات ویژه‌ای برای پروازهای مشهد تهران در نظر گرفته‌اند. انصافاً باید گفت تشخیص بهترین پرواز کار چندان ساده‌ای نیست. برای نمونه می‌توان به شرکت هواپیمایی ایران ایر تور اشاره کرد. این شرکت که تأسیس آن به 1351خورشیدی باز می‌گردد، ید طولایی در پروازهای مشهد تهران دارد.

ایران ایر تور عضو انجمن بین‌المللی حمل‌و‌نقل هوایی IATA است. گواهینامه استاندارد جهانی IOSA و همچنین مجوز آموزش هوانوردی در ایران ATO قسمتی از دستاوردهای چشمگیر ایران ایر به حساب می‌آید. به لطف این دستاوردها، ایران ایر تور به کسب تندیس طلایی اروپا برای هزاره جدید کیفیت در ۱۳۸۲، جایزه وزارت گردشگری و آثار باستانی اردن و دهمین تندیس طلایی کیفیت نیویورک در ۱۳۷۶ نائل آمده است.

انصافاً باید گفت جایی نیست که صحبت از بهترین پرواز مشهد به تهران مطرح شود و نامی از پروازهای راحت و بی‌دردسر هواپیمایی ماهان به میان نیاید. این ایرلاین در ۱۳۷۱ خورشیدی تأسیس شد. هواپیماهای ایرلاین ماهان تاکنون پروازهای بی‌شماری از بین مشهد و تهران داشته‌اند. لوح تقدیر رضایت مشتریان برای خدمات رفاهی و ایمنی، گواهینامه بهترین کلاس بیزنس در خاورمیانه، انتخاب بهترین ایرلاین ایران توسط مجله مسافرت انگلستان قسمتی از کارنامه درخشان ایرلاین ماهان به حساب می‌آید.

ایرلاین‌ هما نیز معرف حضور همه هست و کلاس‌های مختلفی برای پروازهای داخلی و خارجی دارد؛ در نتیجه اگر به دنبال انتخاب بهترین بلیط هواپیما تهران از نظر ایرلاین و کلاس پروازی می‌گردید، دست شما برای انتخاب کلاس‌های بیزنس و اکونومی باز است.

بهترین پرواز مشهد تهران از نظر نوع هواپیما

بهترین پرواز مشهد تهران از نظر نوع هواپیما

 

تجربه ثابت کرده نوع هواپیما، حرف اول را در کیفیت پرواز می‌زند. در کنار کیفیت، امنیت و رفاه نیز در هواپیماهای مختلف، متفاوت است. برای مثال هواپیماهای بوئینگ اِم‌.دی، بوئینگ اِم‌.دی ۸۲، بوئینگ اِم‌.دی ۸۰، ایرباس ۳۲۰، بوئینگ ۷۳۷، فوکِر ۱۰۰، ایرباس ۳۰۰، ۳۴۰ و ۳۵۰ به‌عنوان بهترین هواپیماهای خطوط مشهد تهران به حساب می‌آیند. به هواپیماهایی که گفتیم، بوئینگ ۷۷۷ را هم اضافه کنید. برای انتخاب بهترین پرواز مشهد تهران، فهرست ویژگی‌های این هواپیماها را با هم بررسی کنید. توجه داشته باشید هواپیماهایی که در ادامه فهرست‌وار به آن‌ها اشاره می‌کنیم به لحاظ امکانات و راحتی مرتب شده‌اند.

ایرباس ۳۲۰

ایرباس ۳۲۰

ایرباس (AirBus)، شرکت هوافضایی چند ملیتی است که مرکز اصلی آن در شهر هلند واقع شده. برای تعریف از هواپیماهای ایرباس کافی است به این نکته اشاره کنیم که بزرگ‌ترین جت‌های مسافربری دنیا ساخت دست ایرباس است. هواپیمای ایرباس ۳۲۰ در گروه پرنده‌های امن و پیشرفته این شرکت قرار دارد. ایرباسی که از آن صحبت می‌کنیم ۱۵۰ مسافر را در خود جای می‌دهد. بسیاری از تنظیمات پروازی این هواپیما بر عهده رایانه‌های بسیار پیشرفته است. به همین دلیل احتمال خطای انسانی در پروازهای ایرباس ۳۲۰ به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

ایرباس ۳۲۰ در ایرلاین‌های مختلف ایرانی فعالیت می‌کند. در این زمینه می‌توان به ایرباس‌های ۳۲۰ ایران ایر اشاره کرد. هواپیمایی ماهان نیز پروازهای ایرباس ۳۲۰ را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. هواپیمای ایرباس ۳۲۰ که به آن اِی ۳۲۰ هم می‌گویند، پیکری باریک و جادار دارد. صندلی‌های این هواپیما به‌خوبی طراحی شده‌اند تا مسافران با خیال راحت در آن لم بدهند و از پروازی خاطره‌ساز لذت ببرند. ایرباس ۳۲۰ پس از بوئینگ ۷۳۷، رکورد پرفروش‌ترین هواپیما را در اختیار دارد. این هواپیما به گونه‌ای طراحی شده تا مسافت کمتری را برای فرود بپیماید. به لطف این شرایط خبری از تکان‌های شدید در فرود ایرباس ۳۲۰ نیست.

ایرباس ۳۰۰

ایرباس ۳۰۰

ایرباس ۳۰۰، مصداق بارز ضرب‌المثل ما ایرانی‌هاست که بر اساس آن می‌گوییم دود از کنده بلند می‌شود. این هواپیما نخستین‌بار در ۱۹۶۹ معرفی شد. ایرباسی که از آن صحبت می‌کنیم به پروازهای امن و راحتی داشت که به یکی از پرطرفدارترین هواپیماهای مسافربری تبدیل شد. ناگفته پیداست از آنجایی که با هواپیمایی کلاسیک روبه‌رو هستیم، نمونه‌‌های مختلفی از ایرباس ۳۰۰ در آسمان ایران به پرواز در می‌آیند. ایران ایر، ایران ایر تور، ماهان، معراج و قشم ایر از ایرلاین‌های ایرانی به حساب می‌آیند که چندین فروند ایرباس ۳۰۰ در اختیار دارند. مجموع این هواپیماها در خطوط پروازی داخل ایران به ۲۶ فروند می‌رسد؛ در نتیجه احتمال زیادی وجود دارد که شرایطی برای سفر با ایرباس ۳۰۰ پیدا کنید. از طرف دیگر این هواپیما به گونه‌ای طراحی شده تا صدای موتورهای هواپیما به داخل کابین مسافرین نفوذ نکند؛ بنابراین به‌راحتی می‌توانید در صندلی‌های راحت ایرباس ۳۰۰ لم دهید و از پروازتان لذت ببرید.

ایرباس ۳۴۰

ایرباس ۳۴۰

ایرباس ۳۴۰ پیکری پهن دارد که به ۴ پیشرانه غول‌پیکر مجهز شده است. این هواپیما برای حمل‌و‌نقل مسافرها در مسافت‌های طولانی طراحی شده است و به لطف این طراحی، صندلی‌هایی راحت و خوش‌نشین دارد. این ایرباس به لحاظ تاریخ ساخت نیز نسبت به دیگر ایرباس‌هایی که در پرواز مشهد تهران فعالیت می‌کنند، تازه‌سازتر است. نخستین پرواز ایرباس ۳۴۰ در اکتبر ۱۹۹۱ انجام شد. برای تعریف از این ایرباس کافی است به این نکته اشاره کنیم که پروازهای تشریفاتی دولت جمهوری اسلامی ایران با ایرباس ۳۴۰ صورت می‌گیرد. اگر به دنبال پرواز مشهد تهران با امکانات اشرافی و راحت هستید، ایرباس ۳۴۰ انتخاب مناسبی برای شماست. ایرلاین‌های ماهان و آسمان از ایرباس‌های ۳۴۰ بهره گرفته‌اند. ایرلاین‌هایی که از آن‌ها صحبت کردیم خدمات رفاهی شایسته‌ای پیش روی مسافران ایرباس ۳۴۰ قرار می‌دهند.

ایرباس ۳۵۰

ایرباس ۳۵۰

علاقه‌مندان صنعت هوانوردی به‌خوبی درجریان هستند که ایرباس و بوئینگ‌، غول‌های این صنعت به حساب می‌آیند. همان‌گونه که حتماً شنیده‌اید، ایرباس ۳۵۰، به‌عنوان یکی از بهترین هواپیماهای مسافربری دنیا شناخته می‌شود. مهندسین ایرباس برای ساخت بدنه این هواپیما از پلیمر تقویت‌شده و فیبر کربن کمک گرفته‌اند. به لطف این ترکیبات، بدنه هواپیما در کنار وزن کم، مقاومت زیادی دارد. همچنین پیشرانه‌های جت بسیار کم صدا و قدرتمندی را در این هواپیما تعبیه شده است؛ بنابراین به لحاظ صدا نیز خاطرتان جمع باشد که با یکی از کم‌صداترین کابین‌های هواپیماهای مسافربری روبه‌رو هستید. جالب است بدانید راندمان ایرباس ۳۵۰ حدود ۳۰درصد بیشتر از هواپیما‌های هم‌رده است.

بوئینگ ۷۷۷

بوئینگ ۷۷۷

امکان ندارد جایی صحبت از بهترین پرواز مشهد تهران مطرح شود و نامی از بوئینگ ۷۷۷ به میان نیاید. همان‌گونه که اشاره کردیم، بوئینگ یکی از رقبای اصلی ایرباس به حساب می‌آید. انصافاً باید گفت امکانات رفاهی و امنیت بوئینگ ۷۷۷ به ایرباس‌های پیشرفته پهلو می‌زند. بوئینگ ۷۷۷، کابین بسیار بزرگ و دلبازی دارد. در این کابین هر امکانات رفاهی که فکرش را بکنید برای مسافران مهیاست. محفظه بالای صندلی‌های این هواپیما به‌گونه‌ای طراحی‌شده تا فضای بیشتری برای مسافران مهیا کند. این شرایط باعث شده تا بوئینگ ۷۷۷، تجربه‌ای خاص از پرواز دلچسب در اختیار مسافران قرار دهد. این بوئینگ چیزی بین ۲۷۸ تا ۵۵۰ مسافر را در خود جای می‌دهد.

بهترین بلیط هواپیما مشهد تهران از نظر قیمت

بهترین بلیط هواپیما مشهد تهران از نظر قیمت

حتماً شما هم شنیده‌اید که می‌گویند هرچقدر پول بدهی، همان‌قدر آش می‌خوری. این ضرب‌المثل درباره انتخاب بهترین پرواز مشهد تهران کاملاً صدق می‌کند. با توجه به توضیحاتی که درباره انواع هواپیماهای پرواز مشهد تهران مطرح کردیم، حتماً متوجه شده‌اید پروازهای بوئینگ ۷۷۷ و ایرباس ۳۵۰ در گروه پروازهای اشرافی و گران‌قیمت مشهد تهران قرار دارند. ایرلاین‌ها برای حفظ تعادل قیمت و جلب رضایت مشتریان، کلاس‌های پرواز متفاوتی را با قیمت‌های مختلفی بین مشهد و تهران برقرار کرده‌اند. هر کدام از این کلاس‌های پرواز، ویژگی‌های خاص خود را دارد.

این کلاس‌ها به دو گروه اصلی اکونومی و بیزینس تقسیم می‌شود. از طرف دیگر بلیط‌ هواپیما مشهد تهران نیز با روش‌های بلیط سیستمی، چارتر و لحظه‌آخری فروخته می‌شود. هرکدام از این بلیط‌ها و کلاس‌های پروازی، ویژگی‌های خاص خودش را دارد. ناگفته نماند کلاس پروازی فِرست نیز در ایرلاین‌های ایران وجود دارد. با این حال کمتر ایرلاینی را سراغ داریم که برای پرواز مشهد تهران این کلاس پروازی را مهیا کرده باشد. جالب است بدانید نوع ایرلاین، تاریخ حرکت، مدت پرواز، ساعت حرکت، کلاس پروازی، بیمه مسافرتی و ویژگی‌هایی از این دست تأثیر مهمی در قیمت نهایی بلیط دارد. به همین منظور در ادامه نگاهی به انواع کلاس‌های بلیط هواپیما می‌اندازیم.

بلیط اکونومی پرواز مشهد تهران

بلیط اکونومی پرواز مشهد تهران

 

کلاس پروازی اکونومی، انتخاب مناسبی برای مسافرینی است که دنبال پروازی خوش‌قیمت با امکانات شایسته می‌گردند. ایرلاین‌های ایرانی خدمات مختلفی را در پروازهای اکونومی مشهد تهران در اختیار مسافرها قرار می‌دهند. تجربه نشان داده صندلی‌های مسافران در کلاس اکونومی فضای کمتری دارد. با این حال این فضای کم به اندازه‌ای نیست که غیرقابل‌تحمل باشد یا برای مسافران دردسر درست کند. به لحاظ وعده‌های غذایی نیز دست مسافران برای سفارش غذاهای خاص با بلیط اکونومی باز نیست. در این کلاس امکاناتی برای سرگرمی مسافران در طول سفر تعبیه نشده است. ناگفته نماند بعضی از پروازهای مشهد تهران با بلیط اکونومی، دارای صندلی‌هایی با نمایشگرهای ال.‌سی.‌دی است. از آنجایی که مسافت مشهد تهران با هواپیما در زمان بسیار کمی طی می‌شود، جایی برای نگرانی درباره نبود امکانات سرگرمیِ کلاس اکونومی وجود ندارد.

بلیط بیزینس پرواز مشهد تهران

بلیط بیزینس پرواز مشهد تهران

اگر دستتان باز است، در انتخاب کلاس بیزینس شک نکنید. صندلی‌های این کلاس به گونه‌ای قرار گرفته تا فضای بیشتری برای مسافران فراهم شود. به لحاظ غذا نیز تنوع بیشتری در خوراکی‌های خوشمزه کلاس بیزینس وجود دارد. بسته به نوع ایرلاینی که انتخاب کرده‌اید، سرگرمی‌های مختلفی در کلاس بیزنس برای مسافران مهیاست. به ويژگی‌هایی که گفتیم، تشریفات خاص پرواز، بالشت ضدعفونی‌شده و ملحفه تمیز را هم اضافه کنید. جالب است بدانید مسافران در کلاس بیزینس مجاز به حمل بارِ بیشتری هستند؛ در نتیجه اگر اهل خرید هستید و می‌خواهید با دستی پر از سوغات مشهد به دیار خود باز گردید، کلاس بیزینس انتخاب بهتری نسبت به کلاس اکونومی به حساب می‌آید.

انواع بلیط مشهد تهران

انواع بلیط مشهد تهران

 

بهترین پرواز مشهد تهران به لحاظ بلیط تیز تفاوت‌هایی دارد. از کلاس پروازی که بگذریم، قیمت این بلیط در آخر هفته‌ها و روزهای تعطیل افزایش پیدا می‌کند. تجربه ثابت کرده بلیط پرواز مشهد تهران در بهار و پاییز گران‌تر می‌شود. این بلیط در روزهای پرگردشگر تابستان نیز افزایش چشمگیری دارد. سکه قیمت بلیط پرواز مشهد تهران روی دیگری نیز دارد و در زمستان‌ها و روزهای کاری ارزان‌تر است. این بلیط در حالت‌های سیستمی، چارتر و لحظه‌آخری فروخته می‌شود. زمانی می‌توانید با خیال راحت بلیط پرواز مشهد تهران را با قیمتی مناسب خریداری کنید که اطلاعات کاملی درباره انواع این بلیط‌ها داشته باشید. به همین دلیل در ادامه هرکدام از بلیط‌های سیستمی، چارتر و لحظه‌آخری مشهد را بررسی می‌کنیم.

بلیط سیستمی پرواز مشهد تهران

بلیط سیستمی پرواز مشهد تهران

بلیط بسیاری از ایرلاین‌های ایرانی توسط دفترهای این شرکت‌ها فروخته می‌شود. این بلیط زمان‌بندی مشخصی دارد و گاهی اوقات تا یک ماه قبل از سفر می‌توانید آن را خریداری کنید. به دلیل سازوکار دقیقِ بلیط، به آن سیستمی می‌گویند. بلیط سیستمی به لحاظ امکانات پرواز فرقی با بلیط لحظه آخری یا چارتر ندارد. شرکت‌های مسافرتی به‌راحتی بلیط سیستمی را استرداد می‌کنند. در حین استرداد نیز بسته به زمانی که بلیط را عودت داده‌اید، هزینه‌ای منصفانه از آن کم می‌شود. این زمان هرچقدر نزدیک به موعد پرواز باشد، جریمه بیشتری به مبلغ بلیط تعلق می‌گیرد.

بلیط چارتر پرواز مشهد تهران

بلیط چارتر پرواز مشهد تهران

بسیاری از آژانس‌های مسافرتی مدعی هستند که تجربه بهترین پرواز مشهد تهران را در اختیار مسافران قرار می‌دهند. این شرکت‌ها به لحاظ قیمت نیز سعی دارند تا بلیط‌های خوش‌قیمتی برای پرواز مشهد تهران مهیا کنند. به همین دلیل قسمتی یا تمامی کابین مسافران هواپیما را اجاره می‌کنند. سپس بلیط پرواز مشهد تهران را به مسافران می‌فروشند. این روش در دنیای گردشگری با نام چارتر شناخته می‌شود. همان‌گونه که اشاره کردیم، قیمت بلیط سیستمی در بازه‌های زمانی عید نوروز، تعطیلات و آخر هفته‌ها گران‌تر است. این شرایط درباره قیمت بلیط چارتر نیز وجود دارد. از آنجایی که آژانس‌های مسافرتی، صندلی‌های هواپیما را اجاره کرده‌اند، گاهی اوقات حاضرند آتش به مال خود بزنند و قیمت بلیط چارتر را به میزان چشمگیری کاهش دهند. ناگفته نماند بلیط پرواز چارتر مشهد تهران عموماً قابل برگشت نیست و آژانس‌های مسافرتی عودت این بلیط را به هیچ‌وجه پذیرا نیستند.

بلیط پرواز لحظه آخری مشهد تهران

بلیط پرواز لحظه آخری مشهد تهران

همان‌گونه که از نام این بلیط پیداست، زمانی که به لحظه‌ پروازهای چارتر نزدیک می‌شویم، قیمت بلیط صندلی‌های فروخته‌نشده توسط آژانس‌های گردشگری کاهش پیدا می‌کند. با توجه به اینکه این بلیط‌ها در ساعت‌هایی قبل از پرواز فروخته می‌شود، به آن بلیط لحظه آخری می‌گویند. این بلیط به لحاظ امکانات تفاوت چندانی با سایر بلیط‌ها ندارد. ناگفته نماند بلیط پرواز لحظه آخری را نمی‌توانید لغو کنید؛ در نتیجه اگر عزم خود را برای سفر جزم کرده‌اید و می‌خواهید بهترین پرواز مشهد تهران را با قیمتی مناسب تجربه کنید، بلیط لحظه آخری مشهد تهران انتخاب مناسبی برای شماست.

امیدواریم اطلاعاتی که از انتخاب بهترین پرواز مشهد تهران مطرح کردیم، سفری خاطره‌ساز را برای شما به دنبال داشته باشد. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های سودمندی برای خرید بلیط مشهد تهران دارید، خواهشمندیم این تجربه‌های مفید را در قسمت نظرات با همراهان خود در ره بال آسمان و دیگر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

پروازهای اکونومی از دیگر کلاس‌های پرواز مشهد تهران خوش‌قیمت‌تر هستند.

ایرلاین ماهان یکی از بهترین ایرلاین‌ها در پرواز مشهد تهران به حساب می‌آید. ایران ایر و ایران ایر تور نیز پروازهای راحت و مطمئنی برای مسافران مشهد تهران فراهم می‌کنند.

کلاس بیزینس پرواز مشهد تهران امکانات شاهانه‌ای دارد و از صندلی‌های بسیار راحتی برخوردار است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.