معرفی بهترین هتل های بیرجند | اقامتی راحت و مقرون‌به‌صرفه

0

جمله‌ای بسیار زیبا هست که می‌گوید آنچه خوبان همه دارند تو یک جا داری. ایران عزیز ما به این جمله واقعیت بخشیده‌ است؛ سرزمینی پر از جاذبه. از طبیعت سرسبز و شاداب بگیر تا فرهنگ‌های متفاوت و جذاب در این کشور هست. شما با قصد طبیعت‌گردی به شهر و دیاری وارد می‌شوید؛ ولی در آخر چیزی که شما را مجذوب کرده است، فرهنگ مردمان آن دیار است. بیرجند و هتل های بیرجند واقع در خراسان جنوبی یکی از هزار منطقه ایران است که این ویژگی را دارد. ما قصد داریم به شما جاذبه‌ها و هتل های بیرجند را معرفی کنیم، همراه ما باشید. فراموش نکنید که بعد از مطالعه این راهنمای سفر بیرجند برای خرید بلیط هواپیما بیرجند اقدام کنید.

هتل‌ های لوکس

هتل کوهستان بیرجند

هتل کوهستان بیرجند یکی از هتل های بیرجند است که شما حتماً باید از آن دیدن کنید. هتلی مشرف به مناطق اطراف که چشم‌اندازی بی‌نظیر دارد. وقتی از پنجره اتاقتان به بیرون نگاه می‌کند قامت بلند درختان اطراف و کوه‌های زیبا اطراف را می‌بینید. این هتل در منطقه بند امیر شاه در فاصله 10کیلومتری از بیرجند واقع شده است. این هتل چهار ستاره 4 طبقه و 40 اتاق دارد. بعد از یک استراحت کوتاه در این هتل کوهستانی می‌توانید سری به مسجد جامع توحید بزنید.

آدرس: بیرجند، بلوار پیامبر اعظم (ص)، دهکده توریستی برادران ذوالفقاری

هتل جهانگردی بیرجند

یکی از هتل های بیرجند که سه ستاره دارد هتل جهانگردی است. این هتل یکی از قدیمی‌ترین هتل‌های این منطقه است. البته قدیمی به معنی باسابقه، این هتل حدود 40 سال قدمت دارد. مسئولین با درایت هتل جهانگردی چند سال قبل هتل را بازسازی کرده و امکانات هتل را بهبود بخشیدند. هتل جهانگردی 3 طبقه و 43 اتاق دارد. یکی از علل محبوبیت این هتل این است که در نزدیکی ارگ کلاه فرنگی بیرجند قرار دارد.

آدرس: بیرجند، ابتدای بلوار معلم، خیابان ارتش، روبه‌روی بیمارستان بوعلی

هتل قائم بیرجند

هتل های بیرجند تنوع بسیاری دارند. علت قرارگیری هتل قائم بیرجند در لیست‌ هتل‌های لوکس بدون شک امکانات مناسبی است که این هتل برای مهمان‌های خود فراهم کرده است. علت دوم محبوبیت هتل قائم نزدیکی این هتل به جاذبه‌های زیبای بیرجند است. به‌عنوان مثال شما با طی مسیری یک کیلومتری به قلعه بیرجند و مدرسه شوکتیه می‌رسید. امکانات از این بهتر که با دو قدم راه به مقصد برسید؟ ای کاش تمام مسیرهای زندگی به این آسانی و کوتاهی بود. هتل قائم با 3 طبقه و 27 اتاق از هتل‌های خلوت به حساب می‌آید.

آدرس: بیرجند، میدان امام خمینی

هتل سپهر بیرجند

هتل سه ستاره سپهر بیرجند‌ از پرطرفدارترین هتل های بیرجند به حساب می‌آید. این هتل بلند قامت 6 طبقه و 36 اتاق دارد. فاصله مناسب هتل تا فرودگاه و ترمینال مهم‌ترین علت محبوبیت این هتل است. چه شما به خرید بلیط اتوبوس بیرجند اقدام کرده باشید چه بلیط هواپیما خریده باشید، با اقامت در این هتل ضرر نخواهید کرد. هتل سپهر از هتل‌های بسیار زیبای بیرجند به حساب می‌آید. این هتل امکانات مناسب برای برپایی یک ضیافت خانوادگی یا کاری را دارد.

آدرس: بیرجند، خیابان جمهوری اسلامی، نبش جمهوری اسلامی 4، پلاک 77

هتل های اقتصادی

مهمانپذیر کلبه بیرجند

ذکر کردیم که هتل های بیرجند تنوع بسیاری دارند، این هتل از هتل‌های اقتصادی به حساب می‌آید. این مهمانپذیر درست مانند اسمش کلبه،‌ کوچک و نقلی است. ساختمان مهمانپذیر یک طبقه است و طبقه همکف متعلق به مهمانپذیر نیست. این ساختمان نقلی مناسب یک شب اقامت است و امکانات اقامت طولانی مدت را ندارد. کلبه دارای 12 اتاق است که سرویس بهداشتی و حمام در آن جدا ندارند. کلبه در نزدیکی باغ اکبریه بیرجند واقع شده است.

آدرس: بیرجند، میدان آزادی، خیابان جمهوری اسلامی، بین جمهوری 3 و 5

مهمانپذیر صفا بیرجند

این مهمانپذیر باصفا از قدیمی‌های شهر محسوب می‌شود. مهمان پذیر صفا که یکی از هتل های ساده بیرجند است، یک طبقه دارد. البته طبقه همکف ساختمان، فروشگاه و بدون ارتباط با مهمانپذیر است. صفا 12 اتاق دارد و اتاق‌ها سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی ندارند. این مهمانپذیر باصفا در نزدیکی ارگ تاریخی بهارستان واقع شده است.

آدرس: بیرجند، خیابان جمهوری اسلامی، جمهوری 19

مهمانپذیر موحدی بیرجند

مهمانپذیر ممتاز موحدی برخلاف دو مهمانپذیر قبل در طبقه همکف واقع شده است. موحدی که یکی از هتل های بیرجند محسوب می‌شود، دارای 15 اتاق است. اتاق‌های موحدی مانند اتاق‌های دو مهمانپذیر قبل فاقد سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی است. این مهمانپذیر ممتاز در نزدیکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند واقع شده است.

آدرس: بیرجند، میدان امام خمینی، خیابان جمهوری اسلامی، جمهوری 13، انتهای کوچه

هتل مقدم بیرجند

آخرین هتل اقتصادی از هتل های بیرجند، هتل مقدم نام دارد. این هتل تک‌ستاره سابقه درخشانی در خدمت‌رسانی به مسافرین دارد. ساختمان مقدم سه طبقه است و در کل 25 اتاق دارد. اتاق‌ها امکانات مناسب برای یک اقامت چند روزه دارند؛ پس شما می‌توانید بدون هزینه زیاد از امکانات رفاهی مناسب برخوردار شوید. در نزدیکی هتل مقدم مکان‌های گردشگری مانند آرامگاه حکیم نزاری قرار دارد. علت مهم برای محبوبیت این هتل نزدیکی آن به مراکز خرید بیرجند است، این مراکز شما را به خرید سوغات بیرجند تشویق و ترغیب می‌کنند.

آدرس: بیرجند، خیابان جمهوری، بین جمهوری 2 و 4، جنب پارک آزادی

اقامتگاه بومگردی در بیرجند

رسیدیم به بخشی که ما به آن علاقه داریم یعنی اقامتگاه‌های بومگردی. این اقامتگاه‌ها با هدف آشنایی مسافران با سبک زندگی و فرهنگ مردم هر منطقه ساخته شده است. در ادامه معرفی بهترین هتل های بیرجند به معرفی اقامتگاه‌های بومگردی می‌پردازیم؛ پس همراه ره بال آسمان باشید.

اقامتگاه بوم گردی زاغ بور بیرجند

اگر اقامتگاه بومگردی زاغ بور را برای اقامت انتخاب کنید، به این معنی است که شما در اقامتگاهی با قدمت 150ساله و با معماری قاجاری شب را صبح می‌کنید. چه چیز برای عاسقان تاریخ می‌تواند از این بهتر باشد؟ هفت اتاق این اقامتگاه دور حیاط قرار دارند، یعنی شما هر اتاقی را انتخاب کنید منظره حیاط نقلی و با صفای زاغ بور را می‌بینید. این منظره بسیار زیبا و دلنشین است. این بنا در نزدیکی باغ اکبریه قرار دارد.

آدرس: بیرجند، خیابان غفاری، میدان ولی عصر، پلاک 14

اقامتگاه بوم گردی خراشاد (خانه پدری)

اقامتگاه بوم گردی خراشاد را با نام دیگری می‌شناسند. نام دوم این اقامتگاه خاطرات شیرین کودکی را برای ما زنده می‌کند، خانه پدری نام دوم این اقامتگاه پر خاطره است. هنگامی که به این اقامتگاه وارد می‌شوید با خود زمزمه می‌کنید که عجب نام مناسبی. به نظر ما صمیمی‌ترین انتخاب میان هتل های بیرجند خانه پدری است. روستای با صفایی که این اقامتگاه در آن قرار دارد، طبیعتی زیبا و حال و هوایی خوشایند دارد. حین نوشیدن چای و دورهمی‌های صمیمی می‌توانید از موسیقی زنده نیز لذت ببرید.

آدرس: بیرجند، روستای خراشاد، جنب قنات امام خمینی، پلاک 3

اقامتگاه بوم گردی کاظم آباد

اقامتگاه بومگردی کاظم آباد ساختمانی صمیمی و باصفا دارد. چهار اتاق موجود در کاظم آباد به این اقامتگاه ظرفیت حداکثر 20نفره داده است. حوض کوچک و تخت‌های چوبی این اقامتگاه از سری هتل های بیرجند فضایی مناسب برای شب‌ نشینی و دورهمی را فراهم کرده است. البته شب‌نشینی شما با بویی خوش همراه است چراکه فضای حیاط این اقامتگاه پر است از بوته‌های گل که فضا را خوش بو و خوش رنگ می‌کنند. عجب شب‌نشینی جذابی!

آدرس: بیرجند، روستای استانست و فریز مرغ

اقامتگاه بوم گردی خوشینه

دوستداران فضاهای سنتی بشتابند. اقامتگاه بومگردی خوشینه از سری هتل های بیرجند مخصوص شماست. اقامتگاه و روستای خوشینه هر دو بافتی سنتی و صمیمی دارند، خانه‌های گلی با بوی خوش، وسایل قدیمی و مردمی با پوشش خاص. با سفر به این اقامتگاه می‌توانید سبک زندگی گذشتگان را لمس کنید. درختان بلند قامتی که در روز سبز و در شب به لطف نورپردازی‌ها رنگارنگ هستند فضای عالی برای قدم‌زدن و عکاسی است. شما می‌توانید بعد از یک استراحت کوتاه مدت به مینا کوه بروید و قدمی برای سلامتی خود بردارید.

آدرس: بیرجند، کیلومتر 20 جاده بیرجند، اسدیه، روستای خوشینه

اقامتگاه بوم گردی سرای مهر خراشاد

با انتخاب اقامتگاه بومگردی سرای مهر خراشاد، به غیر از آشنایی با سبک زندگی مردم، با وسایل زندگی مردمان گذشته آشنا می‌شوید. در گوشه‌گوشه این اقامتگاه گذر زمان و سیر تاریخ را می‌بینید و غرق لذت می‌شوید. اگر به این اقامتگاه سفر کردید، حتماً از غذای سنتی آن استفاده کنید تا بزم تاریخی خود را کامل کنید. با تجربه یک وعده غذایی در این اقامتگاه دعای خیر خود را برای ره بال آسمان می‌فرستید. بعد از خوردن یک املت خوشمزه، یک گردش دبش می‌چسبد؛ پس سری به قنات خراشاد بزنید.

آدرس: بیرجند، روستای خراشاد، خیابان انقلاب اسلامی

اقامتگاه بوم گردی سرای نیاکان

افرادی که سریال شهرزاد را تماشا کرده‌اند و طرفدار این سریال محسوب می‌شوند، حتماً عاشق اقامتگاه نیاکان از سری هتل های بیرجند می‌شوند. حیاط تاریخی، حوض بزرگ وسط حیاط، تخت‌های چوبی پایین ایوان همه شما را به یاد خانه پدری شهرزاد می‌اندازد. به‌راستی که این اقامتگاه بنایی زیبا و خاطره‌ساز دارد؛ پس از هیچ فرصتی برای خاطره سازی دریغ نکنید. بعد از عکاسی و خاطره بازی سری به باغات زرشک آن نزدیکی بزنید و از سبزی و قرمزی درختان نهایت لذت را ببرید.

آدرس: بیرجند، کیلومتر 20 جاده بیرجند ـ زاهدان، روستای نصر آباد

مهمانپذیر زمرد بیرجند

آخرین پیشنهاد ما برای اقامت در بیرجند در میان هتل های بیرجند این گزینه یعنی مهمانپذیر زمرد است. امکانات رفاهی این مهمانپذیر بسیار کم و مناسب برای چند ساعت استراحت است. امتیاز مهم زمرد نزدیکی به بازار و همکف‌بودن ساختمان است. اگر برای شما قیمت خیلی اهمیت دارد می‌توانید زمرد را انتخاب کنید. زمرد ارزان و با امکانات کم است.

آدرس: بیرجند، خیابان جمهوری اسلامی، جمهوری 13، پلاک 13

این راهنمای سفر هم به پایان رسید ما امیدواریم که سفر شما به بیرجند و اقامت در هتل های بیرجند با خاطره خوش همراه بوده باشد. خاطره‌هایی که با یادآوری آنها لبخند مهمان صورتتان شود. بدون شک این سفر با تمام سفرهای شما متفاوت است چراکه ضمن استفاده از طبیعت شناخت شما درباره مردم استان خراسان جنوبی و فرهنگ غنی این مردمان بیشتر شد. چه خاطراتی از این سفر دارید؟ خاطراتتان را با ما و همراهان ره بال آسمان به اشتراک بگذارید.

هتل کوهستان با ماشین تا فرودگاه 20 دقیقه فاصله دارد. هتل سپهر هم فاصله مناسبی با فرودگاه دارد.

هتل قائم و هتل جهانگردی بیرجند فاصله کمی با ترمینال دارند.

هتل سپهر تنها هتل 4 ستاره بیرجند است و بیشترین امکانات را دارد.

هتل کوهستان، سپهر و جهانگردی هر سه از بهترین هتل‌های بیرجند هستند؛ اما هتل سپهر امکانات بیشتر و تمیزتری نسبت به دو هتل دیگر دارد.

هتل مقدم در میان تمام هتل‌های بیرجند کم‌ترین قیمت اتاق را دارد.

اقامتگاه زاغ بور توانسته 3 ستاره برای خدمات عالی و امکانات کامل خود دریافت کند که در مقایسه با اقامتگاه‌های دیگر بیرجند بدون همتاست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.