لگولند دبی | مکانی برای رؤیاسواری کودکان

0

لگولند دبی سرزمینی است که قصه‌های شاه‌و‌پریان را به واقعیت تبدیل می‌‌کند. همان‌گونه که از نام این مکان پیداست، اسباب‌بازی‌های معروف لِگو (Lego)، با متنوع‌ترین شکل‌ ممکن پیش روی کودکان قرار می‌گیرد. جالب است بدانید نزدیک به ۴۰ وسیله بازی برای کودکان در لگولند وجود دارد. کودکی را سراغ نداریم که راهی لگولند شود و با پای خودش از این مجموعه بیرون بیاید. بازی‌های فردی،‌ گروهی و آموزشیِ لگولند ساعت‌ها کودکان را سرگرم می‌کند. تفریحات لگو‌لند به اندازه‌ای متفاوت و سرگرم‌کننده است که بزرگسالان نیز از گشت‌و‌گذار در این مکان جادویی لذت می‌برند. اگر به همراه اهل‌و‌عیال راهی دبی شده‌اید و فرزند خردسالی دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً‌ سری به لگولند بزنید. برای اینکه در لگولند بیشتر از دیگران به شما خوش بگذرد، در ادامه با هم نگاهی به بخش‌های مختلف این پارک موضوعی سرگرم‌کننده می‌اندازیم.

لگو لند دبی کجاست؟

دبی سرزمین تفریح و خوشگذرانی است. به همین دلیل هر کجای این شهر که پا بگذارید، چند قدم بیشتر با یکی از جاهای دیدنی دبی فاصله ندارید. برای نمونه می‌توان به لگولند اشاره کرد. در دبی منطقه‌ای بسیار وسیع با مساحت ۲۱۷۰۰ مترمربع با نام ریورلند وجود دارد. ریورلند درواقع مجموعه‌ای از چندین پارک موضوعی است. لگولند نیز یکی از همین پارک‌ها به حساب می‌آید. در کنار لگولند، پارک‌های موضوعی بالیوود، موشِن گِیت و پارک آبی خودنمایی می‌‌کند. برای رسیدن به لگولند باید راه منطقه زیبای پالم جبل علی را در پیش بگیرید. در این منطقه با دروازه باشکوه مجموعه پارک‌های موضوعی دبی روبه‌رو می‌شوید. لگولند یکی از این پارک‌های موضوعی است.

معرفی لگولند

پارک‌های موضوعی لگولند مجموعاً‌ ۱۷ شعبه در سرتاسر دنیا دارند. در تاریخ ۳۱ اکتبر ۲۰۱۶، هفدهمین مجموعه از این پارک‌ها در دبی افتتاح شد. سرگرمی‌های این پارک برای کودکان بیشتر از ۱۲ سال است. همان‌گونه که می‌دانید لگولند با الهام از اسباب‌بازی‌های معروف لگو ساخته شده است. به همین دلیل در این پارک نزدیک به ۱۵ هزار مدل کوچک‌شده از مکان‌های معروف دنیا در معرض دید کودکان و بزرگسالان قرار دارد. پارک‌های لگولند از قسمت‌های مختلفی تشکیل ‌شده‌‌اند. لگولند دبی ۶ بخش اصلی دارد.

کارخانه، شهر لگو، قلعه و سرزمین ماجراجویی، شهر کوچک و پارک آبی لگولند از معروف‌ترین قسمت‌های این پارک موضوعیِ دبی به حساب می‌آید. بیشتر این قسمت‌ها با هدف سرگرمی کودکان ساخته‌ شده‌اند. با این حال سرگرمی‌هایی نیز در لگولند برای بزرگسالان وجود دارد. پیشنهاد می‌کنیم حتماً بازی‌های اژد‌ها و شاگرد اژدها را در لگولند امتحان کنید. افرادی که زندگی در دبی را انتخاب کرده‌اند، لگولند را بهترین تفریح کودکانه دبی می‌دانند. برای آشنایی با تمامی قسمت‌های لگولند در ادامه درباره این قسمت‌ها بیشتر صحبت می‌کنیم.

بخش های مختلف لگو لند دبی

کارخانه (The Factory)

به شما حق می‌دهیم اگر از انتخاب نام کارخانه برای این بخش از لگولند دبی تعجب کرده باشید. با این حال باور کنید کارخانه لگولند، یکی از جذاب‌ترین جاهای این پارک تفریحی است. همان‌گونه که از نام این قسمت پیداست، مراحل ساخت اسباب‌بازی‌های لگو به گردشگران معرفی می‌شود. در کارخانه لگولند، تمامی قسمت‌های ساخت لگو در معرض دید کودکان قرار می‌گیرد. به لطف این شرایط، کودکان با انواع لگوهای مختلف آشنا می‌شوند. پس از اینکه فرزند دلبند شما با نحوه ساخت لگو آشنا شد، به غرفه فروش لگو هدایت می‌شود. در این غرفه، ده‌ها مدل اسباب‌بازی لگو پیش روی کودکان قرار گرفته است. زیبایی این اسباب‌بازی‌های لگو به اندازه‌ای است که حتی والدین نیز برای خرید لگو وسوسه می‌شوند.

شهر لگو (Lego City)

پس از اینکه فرزند دلبند شما با مراحل ساخت لگو آشنا شد، نوبت شهر لگو فرار می‌رسد. در این بخش کودکان در دنیایی از لگوهای متنوع قرار می‌گیرند. در کنار هزاران قطعه لگو کوچک‌وبزرگ، سرگرمی‌های دیگری نیز در شهر لگو وجود دارد. مدل‌های شبیه‌سازی‌شده‌ای از هواپیما و خودروهای کوچکِ قابل رانندگی از تفریحاتی است که برای کودکان در شهر لگو تعبیه شده. این امکانات در کنار سرگرمی، جنبه آموزشی هم دارند. به همین دلیل کودکان با کوله‌باری از تجربه و خاطره‌‌های خوش از شهر لگو بیرون می‌آیند. در شهر لگو شغل‌های مختلفی نیز شبیه‌سازی شده است. آتش‌نشانی، پلیس و قایق‌رانی از حرفه‌هایی است که مدل‌های شبیه‌سازی شده آن‌ها در شهر لگو وجود دارد. شهر لگو به اندازه‌ای سرگرمی دارد که دست‌کم باید ۲ تا ۳ ساعت برای تفریح در این بخش کنار بگذارید.

تخیل (Imagination)

انصافاً باید اعتراف کرد جنبه آموزشی لگو، این اسباب‌بازی‌ها را به یکی از بهترین سرگرمی‌های کودکان تبدیل کرده است. این اسباب‌بازی‌های کوچک، نقش بزرگی در پرورش تخیل کودکان دارد. به همین دلیل یکی از بخش‌های مهم لگو لند دبی به پرورش تخیل کودکان اختصاص یافته است. در این بخش به کودکان اجازه داده می‌شود تا با صدها تکه لگو، هر چیزی که دلشان خواست را بسازند. ربات‌های عظیم‌الجثه، خودروهای لگویی، داینسورهای غول‌پیکر و شاهدخت‌های زیبا از چیزهایی است که کودکان در بخش تخیل لگولند می‌توانند بسازند. در این بخش سرگرمی‌های هیجان‌انگیزی نیز برای کودکان وجود دارد. یکی از این سرگرمی‌ها، برجی مرتفع است. کودکان از پله‌های این برج بالا می‌روند تا نمایی تماشایی از لگولند پیش روی آن‌‌ها قرار بگیرد. در نهایت نیز می‌توانند از برج به محفظه امن زیر آن بپرند و اوج هیجان را تجربه کنند.

قلعه سرزمین ماجراجویی (Land Of Adventure Castle)

کودکی را سراغ نداریم که بدون قصه‌های شاه‌و‌پریان به خواب برود. اهمیت دنیای در زندگی کودکان به اندازه‌ای است که در لگولند دبی بخشی با نام قلعه سرزمین ماجراجویی ساخته شده است. از آنجایی که در قصه‌های پریان همیشه شاهزاده‌ای سوار بر اسب سفید به نجات شاهدختی که در قلعه زندانی شده می‌رود، لگولند دبی قلعه‌ای با برج‌و‌باروهای مستحکم دارد. قلعه‌ای که از آن صحبت می‌کنیم چیزی کمتر از قلعه‌های واقعی ندارد. این قلعه به لحاظ معماری شباهت‌های زیادی به قلعه‌های قرون وسطی دارد. در قلعه لگولند انواع سرگرمی‌های کودکانه فراهم شده است. چرخ‌و‌فلک مارلین، یکی از بهترین سرگرمی‌های این بخش به حساب می‌آید. ترن هوایی و اژدهاسواری از قسمت‌های دیگر قلعه سرزمین ماجراجوییِ لگولند شناخته می‌شود.

شهر کوچک (Little City)

گشت‌و‌گذار در لگولند دبی بدون بازدید از شهر کوچک لطفی ندارد. همان‌گونه که از نام این بخش پیداست، شهر کوچک، نمونه‌ای مینیاتوری از آسمان‌خراش‌های مهم دبی است. تمامی آسمان‌خراش‌ها و ساختمان‌های مهم دبی در شهر کوچک با ابعادی مینیاتوری از لگو ساخته شده است. با گشت‌وگذار در شهر کوچک فرزند شما با ساخت انواع ساختمان‌های لگویی آشنا می‌شود تا در برگشت به منزل با لگویی که برایش خریده‌اید، خلاقیت به‌ خرج دهد.

پارک آبی لگولند (LegoLand Water Park)

کودکی را سراغ نداریم که از آب‌بازی لذت نبرد. به همین دلیل پارک آبی لگولند دبی، مکانی به سرگرمی‌های آبی اختصاص داده است. در پارک آبی لگولند حدود ۲۰ سرسره هیجان‌انگیز برای کودکان بیشتر از ۱۲ سال وجود دارد. این سرسره‌ها همگی سبک‌و‌سیاقی لگومانند دارند. یک استخر بزرگ نیز برای بزرگسالان در این پارک تعبیه شده است. به لطف این استخر می‌توانید کودکان دلبند خود را به سرسره‌های آبی بسپرید و با خیال‌راحت تنی به آب بزنید. قسمتی از این پارک آبی به ساخت قایق‌ لگویی اختصاص دارد. در این قسمت کودکان پس از ساخت قایق‌های بزرگ لگویی، با این قایق در رودخانه‌ای مصنوعی مشغول قایق‌سواری می‌شوند.

امکانات رفاهی لگولند دبی

لگولند دبی به لحاظ امکانات تفریحی چیزی کم‌و‌کسر ندارد. در این پارک موضوعی چندین رستوران با غذاهای خوشمزه‌ انتظار گردشگران را می‌کشد. از طرف دیگر از آنجایی که با پارک کودکان روبه‌رو هستیم، در گوشه‌و‌کنار لگولند صندلی‌هایی برای استراحت والدین قرار دارد. چندین عکاسخانه حرفه‌ای نیز در این پارک تعبیه شده تا خاطره‌ حضور در لگولند دبی را با عکس‌های زیبایی ماندگار کنید. در مجموع اینجا یکی از جاهای تفریحی دبی برای کودکان به حساب می‌آید.

جاهای دیدنی نزدیک به لگولند

همان‌گونه که اشاره کردیم لگولند در مجموعه پارک‌های ریزورت دبی قرار دارد. به همین دلیل در کنار لگولند دبی، می‌توانید سری به بالیوود پارک و موشن گیت پارک بزنید. اتوبان شیخ زاید، باغ معجزه دبی (Dubai Miracle Garden) و ساحل مارینا ‌به‌عنوان جاهای دیدنی نزدیک به لگولند دبی شناخته می‌شوند. ناگفته پیداست برای اینکه گردشگری در دبی بیشتر به شما خوش بگذرد، باید بهترین زمان سفر به دبی را انتخاب کنید.

مسیر دسترسی به لگولند

برای شما گفتیم که لگولند در مجموعه پارک‌های موضوعی ریورلند قرار دارد. این پارک‌های موضوعی به لحاظ آدرس در منطقه‌ خوش‌مسیرِ پالم جبل علی واقع شده‌‌اند. مترو، اتوبوس‌شهری و تاکسی‌های دبی شما را به این پارک می‌رسانند. برای رسیدن به لگولند کافی است در هر کجای دبی که هستید سراغ مترو را بگیرید و در ایستگاه مترو دیپوُت (Depot) پیاده شوید. اگر می‌خواهید بیشتر با مسیرهای مترو دبی آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب راهنمای سفر دبی را حتماً مطالعه کنید.

هزینه افراد بالای 3 سال275 درهم امارات
ساعت دسترسی 10:00 صبح تا 18:00
شماره تماس97148203123
آدرسدبی، جاده شیخ زاید، رو به روی جبل علی

لگولند دبی دو بال از جنس تخیل در اختیار کودکان قرار می‌دهد تا با لگوهای رنگارنگ، سری به دنیای خیال بزنند و رؤیاپردازی کنند. گردشگری در لگولند برای بزرگسالان نیز خالی از لطف نیست. در پایان پیشنهاد می‌‌کنیم اگر شما هم تجربه‌های سودمند و خاطره‌های خوشی از سفر به دبی دارید، این خاطره‌های خوش و تجربه‌های مفید را با همراهان خود در ره بال آسمان و دیگر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

شهر کوچک، کارخانه، تخیل و قلعه سرزمین ماجراجویی از بخش‌های اصلی لگولند به حساب می‌آید.

لگولند دبی در منطقه‌ پالم جبل علی قرار دارد.

چندین رستوران، صندلی‌هایی برای نشستن بزرگسالان و عکاسخانه از امکانات رفاهی اصلی لگولند دبی به حساب می‌آید.

پارک آبی لگولند و شهر کوچک به‌عنوان دیدنی ترین بخش‌های لگولند شناخته می‌شوند.

بخش تخیل و شهر لگو بیشتر از دیگر بخش‌های لوگولند کاربرد آموزشی دارد.

اتوبان شیخ زاید، دبی میراکل گاردن (Dubai Miracle Garden) و ساحل مارینا ‌به‌عنوان جاهای دیدنی نزدیک به لگولند دبی شناخته می‌شوند.

0/5 (0 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.