دهکده ساحلی چی چست | فضایی برای کودکی‌کردن

0

در هر سنی هم که باشیم گاهی اوقات دلمان برای کودکی‌کردن تنگ می‌شود؛ برای زمان‌هایی که فارغ از هر مشکل و غمی، به دنبال بازی و شادی بودیم. این دلتنگی برای کودکی در همه جای دنیا هست. نمونه بارز آن هم ساخت دیزینی لند در آن طرف آب است. شاید در دلتان غصه بخورید که ما چنین مکانی برای بازی و شادی بزرگسالان نداریم. اینکه نمی‌دانید در ایران هم چنین جایی وجود دارد به معنی نبود آن نیست. در شمال غرب ایران دهکده‌ای ساخته شده تا زن و مرد بدون اینکه نگاهی روی آن‌ها سنگینی کند، به بازی و خوشی بپردازند. دهکده ساحلی چی چست همان مکانی است که شما همیشه آرزویش را داشتید. دهکده‌ای با فضایی شاد و با امکانات کامل برای تفریح، در ارومیه ساخته شده است. دوست دارید بیشتر درباره این سرزمین شادی بدانید؟ همراه ما باشید.

دهکده ساحلی چی چست کجاست؟

دهکده چی چست ارومیه

خشکسالی آفت تمام زیبایی‌هاست. در سال 1339 که هنوز ایران دچار خشکسالی نشده بود و دریاچه ارومیه آب داشت، دهکده ساحلی چی چست ارومیه ساخته شد. این دهکده چندبار تغییر کاربری داد و دوباره به اصل خود یعنی مکانی برای تفریح بازگشت. یکی از مهم‌ترین علل استفاده دوباره از این دهکده، احیای دریاچه ارومیه بوده است. این دهکده در 18کیلومتری ارومیه در ساحل دریاچه ارومیه ساخته شد. زمانی که مردم بیشتری مرگ دریاچه را دیدند، درخواست‌ها برای رسیدگی به دریاچه بیشتر شد. از تلخی‌ها که بگذریم می‌رسیم به شیرینی تفریح در شهر خوش آب‌وهوای ارومیه. مساحت این دهکده ساحلی 20 هکتار است؛ یعنی شما به اندازه 20هکتار فضا برای تفریح دارید. در این دهکده همه چیز دست‌به‌دست هم داده است تا به گردشگری که شما باشید، خوش بگذرد.

آدرس: استان آذربایجان غربی، 18کیلومتری ارومیه، جاده دریاچه ارومیه، نزدیک بندر گلمانخانه

جاذبه های گردشگری دهکده چی چست ارومیه

دهکده را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد، بخش رفاهی و بخش فرهنگی تفریحی. بخش فرهنگی تفریحی امکانات جالبی دارد. امکانات این بخش به شما کمک می‌کند در کنار تفریح نکاتی هم بیاموزید. تماشای فیلم و تئاتر هم تفریح است و هم آموزش. آمفی تئاتر این مجموعه 1200 نفر را در خود جا می‌دهد. تصور کنید، 1200 نفر با هم می‌خندند، غصه می‌خورند و به فکر فرو می‌روند. در دنیای امروزی سخت است که افراد با سلیقه مشابه خود پیدا کنید؛ پس فرصت را از دست ندهید و یکی دوتا دوست در این سالن برای خود پیدا کنید. شاید این دوستان برای همیشه با شما بمانند. جشنواره انگورها یکی از جشنواره معروف و اصیل آذربایجان است. این جشنواره در دهکده چی چست هم برپا می‌شود. برای دیدن این جشنواره باید نیمه دوم شهریور به دهکده بروید.

از دیگر جاذبه‌های دهکده ساحلی چی چست، می‌توان به فضای گل‌ کاری آن اشاره کرد. باغی که پر از عطر و رنگ است. عطر و رنگی که نمی‌توانید مانندش را پیدا کنید. فضای سبز و باغ توت این دهکده فضایی دلنشین و رومانتیک را برای گردشگران فراهم کرده است. اگر طرفدار توت هستید، اینجا بهشت شماست. البته مکان‌های مفرح دهکده به فضاهای طبیعی ختم نمی‌شود. بازی‌هایی مانند بیلیارد، استوکر، ایرهاکی و کارتینگ اتوموبیل رانی در قسمت‌ بازی‌های دهکده قرار دارند که به شما آدرنالین خالص تزریق می‌کنند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید دهکده مکانی خودگردان است؛ یعنی مخارج دهکده از هزینه‌ای تأمین می‌شود که گردشگران پرداخت می‌کنند. با کمک همین هزینه‌ها تفریحات جدیدی مانند استخر سرپوشیده و پیست اسکی زمستانه و چند بازی مدرن در دستور ساخت این دهکده قرار گرفته است.

امکانات رفاهی دهکده ساحلی چی چست

وقتی که روز به پایان رسید و شما خسته‌وکوفته شدید، دلتان تخت گرمی می‌خواهد که خودتان را روی آن پرت کنید و با لبخندی دلنشین به خواب بروید. لازم نیست برای پیداکردن تختی نرم، دهکده را ترک کنید. خوشبختانه دهکده ساحلی چی چست ارومیه مانند اکثر دهکده های توریستی ایران، امکانات رفاهی کاملی دارد. هتل سه‌طبقه مهم‌ترین و راحت‌ترین قسمت رفاهی دهکده است. رستوران، سوئیت، کافه سنتی و تالار دیگر قسمت‌های بخش امکانات رفاهی دهکده است. نگران ظرفیت هتل و سوئیت‌ها نباشید. هتل فلامینگو 109 نفر ظرفیت دارد و سوئیت‌ها تا 62 نفر را در خود جا می‌دهند. کلینیک درمانی تنها چیزی است که دهکده کم دارد؛ اما نگران نباشید. ساخت این پروژه آغاز شده و تا چند وقت دیگر افتتاح می‌شود.

جاهای دیدنی نزدیک به دهکده گردشگری چی چست ارومیه

دریاچه ارومیه

دریاچه ارومیه نماد ارومیه است. ممکن است هیچ کدام از جاهای دیدنی ارومیه را نشناسید؛ اما حتماً نام این دریاچه را شنیده‌اید. دریاچه‌ای که خشکسالی و مدیریت نادرست تیشه به ریشه آن زد. این دریاچه ششمین دریاچه بزرگ آب شور جهان است. با اینکه قسمت اعظم دریاچه خشک شده است؛ اما هنوز پرندگان مهاجر مانند فلامینگو و پلیکان به دریاچه می‌آیند. پوشش گیاهی این دریاچه هم خاص است. چقدر ناراحت‌کننده است که نمی‌توانیم تمام زیبایی‌های دریاچه را در اینجا بگوییم؛ پس خودتان به دریاچه بروید و با چشم جان زیبایی‌های آن را ببینید.

کلیسای ننه مریم

کلیسای ننه مریم ارومیه با نام کلیسای حضرت مریم هم شناخته می‌شود. این کلیسا بعد از کلیسای بیت لحم فلسطین دومین کلیسای قدیمی جهان است. برخلاف دیگر کلیساها که تزئینات بی‌شمار دارند، در این کلسیا فقط چند نقاشی کوبلن دوزی از حضرت عیسی و حوارین به چشم می‌خورد. شاید دلیل معنویت بالای این کلیسا همین سادگی آن باشد. فاصله کلیسا تا دهکده چی چست نسبتاً زیاد است.

قلعه هولاکوخان

قلعه هولاکوخان در اطراف دهکده گردشگری چی چست ارومیه

قلعه هولاکوخان در نزدیکی دریاچه ارومیه واقع شده است. این قلعه از سنگ ساخته شده است. با نگاه به قلعه متوجه استحکام آن می‌شوید. موقعیت جغرافیایی قلعه به شکلی است که نفوذ به آن تقریباً ناممکن است. گردشگران هم برای بازدید از قلعه با سختی مواجه می‌شوند. اطراف قلعه را چند دره خطرناک احاطه کرده است. نکته جالب دیگر درباره این قلعه وجود آب انبارهاست. آب انبارها به شکلی ساخته شده‌اند که آب حاصل از بارش‌ها و آب رودها بدون هیچ تلاشی وارد مخازن می‌شود. نیاکان ما با کمترین امکانات مفیدترین سازه‌ها را می‌ساختند. نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده است که امروزه با تمام امکانات سازه‌هایی می‌سازیم که عمرش به نیم قرن هم نمی‌رسد.

بهترین زمان بازدید از دهکده ساحلی چی چست

آذربایجان غربی استان بدون کولر است؛ یعنی هوای ارومیه حتی در گرم‌ترین ماه‌های سال هم خنک است. با توجه به هوای سرد ارومیه می‌توانید حدس بزنید که بهترین زمان بازدید از جاذبه‌های زیبای ارومیه و دهکده چه زمانی از سال است. با اینکه دهکده ساحلی چی چست ارومیه امکانات کاملی دارد؛ اما هوای سرد را که نمی‌شود کنترل کرد. فضای گل‌کاری، باغ‌های توت و جشنواره‌ها تماماً در بهار و تابستان قابل بازدید هستند. بازی‌های دهکده در تمام فصول قابل استفاده هستند. انتخاب با شماست. اگر پیشنهاد ما را بخواهید، بهترین زمان بازدید از اردیبهشت تا آبان است. در این فصول هوا خیلی گرم یا خیلی سرد نیست. در این فصول گردشگران بسیاری برای بازید از دهکده به ارومیه سفر می‌کنند.

مسیر دسترسی به دهکده گردشگری چی چست

برای تفریح در دهکده ساحلی چی چست ارومیه باید به آذربایجان غربی بروید. این دهکده فاصله نزدیکی با دریاچه ارومیه دارد؛ پس دریاچه را به‌عنوان مقصد انتخاب کنید تا راحت‌تر به دهکده برسید. در طول مسیر تابلوهای زیادی از دهکده نیست و ممکن است نتوانید آن را پیدا کنید؛ پس مسیر دریاچه را پیش بگیرید. دهکده در قسمت شرقی ارومیه قرار دارد. زمانی که به ارومیه وارد شدید به دنبال تابلوهای دریاچه ارومیه باشید تا به دهکده برسید. حدود 18 کیلومتر از ارومیه فاصله بگیرید. کم کم تابلوهای دهکده نمایان می‌شوند. به دیزینی لند ایران خوش آمدید.

معرفی دهکده ساحلی چی چست به پایان رسید. این دهکده بسیار زیباست. در دهکده مجسمه‌هایی از شخصیت‌های کارتونی هم به چشم می‌خورد. مجسمه‌هایی که کودکی‌ را برای ما زنده می‌کند. پینوکیو و دو همراه بدنجنسش از مشهورترین مجسمه‌های دهکده هستند. به خاطر وجود این مجسمه‌ها و ورودی خاص، این دهکده را دیزنی لند ایران می‌نامند. در این دهکده همه چیز برای تفریح مهیاست؛ پس تا جایی که می‌توانید خوش بگذرانید. در ادامه مانند همیشه نظراتتان را به ما بگویید. اگر سؤالی داشتید یا خاطره یادتان آمد می‌توانید آن را در قسمت نظرات بنویسید. ممنون که تا این لحظه همراه ره بال آسمان بودید.

استان آذربایجان غربی، 18 کیلومتری ارومیه، جاده دریاچه ارومیه، نزدیک بندر گلمانخانه

بازی‌هایی مانند بیلیارد، استوکر، ایرهاکی و کارتینگ در قسمت‌ بازی‌های دهکده قرار دارند.

هتل سه‌طبقه، رستوران، سوئیت، کافه سنتی و تالار

دریاچه ارومیه، کلیسای ننه مریم، قلعه هلاکوخان و غیره.

5/5 (1 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.