دهکده های توریستی ایران | لذت و آرامش را تجربه کنید

2

دهکده های توریستی ایران مجموعه‌هایی شامل امکانات رفاهی و تفریحی با محیطی جذاب و دل‌نشینند. فضای ایده‌آل این دهکده‌ها تجربه‌ای لذت‌بخش و فراموش‌نشدنی را برای شما می‌آفرینند. اگر می‌خواهید با بهترین دهکده‌های گردشگری ایران آشنا شوید، در این مطلب با مجله گردشگری ره بال آسمان همراه باشید.

فهرست مطالب

دهکده گردشگری گلستانکوه خوانسار | از مدرن‌ترین دهکده های توریستی ایران

دهکده گردشگری گلستانکوه خوانسار ۴۵ هکتار وسعت دارد و با الهام از شهرک‌های توریستی معروف در دنیا ساخته شده است. این دهکده گردشگری از مدرن‌ترین دهکده های توریستی ایران بوده که هم‌اکنون بخشی از آن که شامل ۱۰ ویلاست، به بهره‌برداری رسیده است و طرح توسعه آن ادامه دارد. از جمله امکانات رفاهی و تفریحی که در این دهکده گردشگری برای رفاه مهمانان فراهم شده است می‌توان به فضای بازی برای کودکان، زمین و دستگاه‌های ورزشی برای رشته‌های مختلف، پارکینگ، رستوران و کافی‌شاپ با منوی ایرانی و خارجی، آلاچیق و چادر‌های سنتی و اینترنت وای‌فای رایگان اشاره کرد. 

آدرس: استان اصفهان، خوانسار، ابتدای جاده خوانسار‌اصفهان، مقابل سد باغکل

دهکده گردشگری برنجستانک سوادکوه | دهکده‌ای در شمال ایران با منظره‌ای خیره‌کننده

دهکده گردشگری برنجستانک از خوش‌منظر‌ترین دهکده های توریستی ایران است که فضای دنج و زیبای آن شما را شیفته خود می‌کند. این دهکده گردشگری دارای ۱۳ سوئیت سوئیسی بوده که این سوئیت‌ها در مجموع ظرفیت اسکان ۴۰ مهمان را دارند. در این دهکده گردشگری زیبا و دوست‌داشتنی امکانات رفاهی و تفریحی مناسبی نیز فراهم شده است. مهم‌ترین امکانات رفاهی این دهکده شامل سرویس خواب، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، باربیکیو، رستوران با منوی متنوع از غذا‌های محلی، راهنمای تور و اینترنت رایگان می‌شوند. از امکانات تفریحی جذاب این مجموعه نیز می‌توان به قایق‌سواری و اسب‌سواری اشاره کرد. 

آدرس: استان مازندران، شهر سوادکوه، جاده فیروزکوه، ۸کیلومتری قائم‌شهر،جاده کارخانه صنعتی بشل

دهکده گردشگری پازارگاد (پارازلند) عسلویه | از زیبا‌ترین و مجهز‌ترین دهکده های توریستی ایران

منطقه گردشگری پازارلند عسلویه از زیبا‌ترین، مجهز‌ترین و محبوب‌ترین دهکده های توریستی ایران است که در بندر شیرینو در نزدیکی بندر عسلویه واقع شده است. وسعت این دهکده گردشگری ۲۰ هکتار بوده و در بخش ساحلی بندر شیرینو در کنار دریای نیلگون خلیج فارس قرار دارد. دهکده گردشگری پارازلند اقامتگاه‌های متنوعی دارد که شامل اقامتگاه‌های خاص لوله‌ای، کلبه‌های شناور، کلبه‌های نا‌منظم و کلبه‌های اسکیمو می‌شوند. در این دهکده توریستی امکانات رفاهی و تفریحی متعدد و جذابی به‌منظور ایجاد رفاه و تجربه‌ای خاطره‌انگیز برای مهمانان فراهم شده است. از امکانات تفریحی این مجموعه می‌توان به شهر‌بازی، سیرک، سینمای چند‌بعدی، اتاق ماساژ، سالن‌ها و زمین‌های ورزشی، پاراسل، جت‌اسکی، قایق‌سواری، کایاک، رولر، تراکتور دریایی و… اشاره کرد. 

آدرس: استان بوشهر، بندر کنگان ، بندر شیرینو (در ۳۴کیلومتری عسلویه)

دهکده گردشگری مزرعه قوها لاهیجان | دهکده‌ای زیبا با محیطی دل‌نشین 

دهکده گردشگری مزرعه قوها با محیطی دل‌نشین و سر‌سبز و چشم‌اندازی زیبا در بین دهکده های توریستی ایران در بخش شمالی، محبوبیت بسیاری دارد. این دهکده گردشگری که در کوهپایه‌های رشته‌کوه‌های البرز واقع شده است، بیش از ۴۵‌هزار متر‌مربع وسعت دارد. از بین امکانات رفاهی و تفریحی که در دهکده گردشگری مزرعه قوها لاهیجان به‌منظور ایجاد محیطی مفرح برای مهمانان فراهم شده است باید به رستوران، کافی‌شاپ، پارکینگ، اینترنت وای‌فای رایگان، سالن و زمین‌های ورزشی برای رشته‌های مختلف، گلخانه‌ای عظیم و زیبا با گیاهان متنوع و استخر ماهی درمانی اشاره کنیم. 

آدرس: استان گیلان، لاهیجان، میدان کاشف السلطنه، کوه بیجار

دهکده گردشگری حیران جاده آستارا به نمین | دهکده‌ای با فضایی جذاب و دوست‌داشتنی

دهکده گردشگری حیران در جاده آستارا به نمین با فضای فوق‌العاده زیبا و امکانات رفاهی و تفریحی هیجان‌انگیز و مفرحی که دارد، از محبوب‌ترین دهکده های توریستی در ایران به شمار می‌آید. شما با مراجعه به این دهکده تفریحی می‌توانید لذت و هیجان سوار شدن در تله کابین حیران با منظره‌ای خیره‌کننده را تجربه کنید. دیگر امکانات رفاهی و تفریحی این مجموعه نیز شامل زیپ‌لاین، کارتینگ، سورتمه ریلی (بلند‌ترین و طولانی‌ترین سورتمه ایران)، رستوران، کافی‌شاپ و… می‌شوند. 

آدرس:‌ استان گیلان، آستارا، دهکده گردشگری حیران

دهکده گردشگری نرسی تهران | دهکده‌ای تفریحی و ورزشی در منطقه تهرانپارس

دهکده گردشگری نرسی تهران مجموعه‌ای است که در آن امکان انجام انواع تفریحات ورزشی فراهم شده است. از محبو‌ب‌ترین و جذاب‌ترین امکانات تفریحی و ورزشی این مجموعه می‌توان به انواع فضا‌های تیر‌اندازی با وسیله‌های مختلف، سالن بیلیارد، اسنوکر، ایر‌هاکی، فوتبال‌دستی، زمین پینت‌بال، دارت، تنیس و استخر اشاره کرد. همچنین باید بگوییم که در این دهکده تفریحی و گردشگری همچون دیگر دهکده های توریستی ایران دارای رستوران نیز بوده که در آن‌ها غذا‌های متنوع و با‌کیفیتی سرو می‌شوند. 

آدرس: تهران، سه‌راه تهران‌پارس، پارک جنگلی سرخه‌حصار، انتهای خیابان اقاقیا، ورودی اطلس، دهکده تفریحی نرسی

دهکده گردشگری گنجنامه همدان | دهکده فرهنگی ورزشی و توریستی

اگر به‌دنبال مکانی برای خوش‌گذرانی و تفریح در همدان هستید، دهکده گردشگری گنجنامه همدان مکانی ایدئال برای شما است. جالب است بدانید که این دهکده گردشگری دارای عضویت سازمان جهانی (UNWTO) بوده و یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری در ایران است. در این دهکده جاذبه‌های دیدنی‌ متعددی همچون آبشاری زیبا، کتیبه‌هایی از دوران هخامنشی، کوهستان زیبای الوند، دشت دیدنی میشان و بزرگ‌ترین آکواریوم دریاچه‌ای کشور، وجود دارند. دهکده گردشگری گنجنامه علاوه‌بر جاذبه‌های دیدنی دارای امکانات تفریحی هیجان‌انگیزی همچون تله‌کابین، سورتمه ریلی، رنجر، تیرول، بانجی جامپینگ، دیوار سنگ‌نوردی و شهر‌بازی است. 

آدرس:‌ استان همدان، ضلع شرقی میدان گنجنامه، دهکده فرهنگی ورزشی توریستی گنجنامه

دهکده گردشگری زاینده رود چادگان |‌ از کامل‌ترین و بهترین دهکده های توریستی ایران

دهکده گردشگری زاینده رود با فضایی دل‌چسب و آرامش‌بخش و امکانات رفاهی و تفریحی کامل، از بهترین دهکده های گردشگری در ایران بوده که در اصفهان واقع شده است. امکانات تفریحی این مجموعه بسیار متنوع و متعدد است که اگر بخواهیم به برخی از آن‌ها اشاره کنیم باید از تفریحاتی همچون قایق‌سواری، شتر‌سواری، غواصی، کالسکه‌سواری، پینت‌بال، سالن تئاتر، زمین بازی برای کودکان و کارتینگ اشاره کنیم. همچنین باید بگوییم که در این مجموعه سالن‌ها و زمین‌های بسیاری برای انواع ورزش‌ها وجود دارند. امکانات رفاهی این مجموعه نیز شامل چندین رستوران و کافی‌شاپ و فروشگاه‌ مواد‌غذایی اشاره کرد. 

آدرس:‌ اصفهان، چادگان، دهکده تفریحی دریاچه زاینده رود

دهکده گردشگری ساحلی بندر انزلی | ازبزرگ‌ترین دهکده های توریستی ایران

تصویری از دهکده گردشگری ساحلی بندر انزلی

دهکده گردشگری ساحلی بندر انزلی از بزرگ‌ترین دهکده های توریستی در ایران است که با فضای سر‌سبز، زیبا و دل‌نشینی که دارد، محبوبیت بسیاری بدست آورده است. در دهکده ساحلی بندر انزلی به‌منظور رفاه حال مسافران و گردشگران امکانات تفریحی و رفاهی‌ همچون ویلا‌های ساحلی برای اقامت، آلاچیق، رستوران، فروشگاه، منطقه شنای مجزا برای خانم‌ها و آقایان، پارک و زمین‌های ورزشی برای رشته‌های مختلف فراهم شده است. 

آدرس: گیلان، بندر انزلی، غازیان، بین محله شالیور و بی‌بی حوریه

دهکده گردشگری زراس ایذه خوزستان |‌ بهشتی در خوزستان

تصویری از دهکده گردشگری زراس

دهکده گردشگری زراس که به نگین خوزستان نیز معروف است، منطقه‌ای بی‌نهایت زیبا و خیره‌کننده است که طبیعت آن وجود شما را سرشار از شادی و آرامش می‌کند. در این دهکده زیبا امکان اسکان در ویلا و سوئیت وجود داشته و چادر زدن در طبیعت نیز می‌تواند گزینه‌ای هیجان‌انگیز و لذت‌بخش باشد. از جاذبه‌های دیدنی این روستا می‌توان به دریاچه سد کارون، آبشار شیوند، کوه‌های منگشت، دشت سوسن، منطقه تاراز، گلزار، تورک، طاق طویله، آثار قلعه کژدم، اشکفت سلمان و نقش برجسته کول فره اشاره کرد. 

آدرس:‌ استان خوزستان، ۱۴ کیلومتری جنوب دهدز

دهکده گردشگری سلامت صبا قم | دهکده‌ای جذاب با امکانات تفریحی مفرح

تصویری از دهکده گردشگری سلامت صبا قم

دهکده گردشگری و تفریحی سلامت صبا قم با ۴ ویلا و ۱۴ سوئیت، ظرفیت اسکان ۷۰ مسافر را در محیطی آرام و مفرح دارد. امکانات این مجموعه شامل رستوران با منوی متنوع از انواع غذا‌های سنتی، اسکله ماهی‌گیری، شهر‌بازی، دوچرخه برای دوچرخه‌سواری، استخر‌های آب‌درمانی و قایق برای قایق سواری می‌شود. 

آدرس:‌ استان قم، دستجرد ، ۲۰کیلومتری جاده تفرش، روبروی شهر دستجرد

دهکده گردشگری ساحلی چی چست ارومیه | از جذاب‌ترین دهکده های توریستی ایران

دهکده ساحلی چی چست ارومیه از کامل‌ترین دهکده های توریستی در ایران است که در آن امکانات رفاهی و تفریحی متعددی برای مسافران فراهم شده است. از امکانات رفاهی و تفریحی این مجموعه می‌توان به هتل ۳‌ستاره، زمین بازی برای کودکان، پیست رالی، کارتینگ، اتاق‌های نمک‌درمانی، سالن‌هایی برای بیلیارد، ایس‌هاکی فوتبال‌دستی و… اشاره کرد. 

آدرس:‌ استان آذربایجان غربی، ۱۸ کیلومتری شهر ارومیه، مسیر جاده دریاچه ارومیه، نزدیکی بندر گلمانخانه

دهکده گردشگری و سلامت مخملکوه استان لرستان |‌ از محبوب‌ترین دهکده های توریستی ایران

دهکده گردشگری و سلامت مخملکوه یکی از محبوب‌ترین دهکده های توریستی ایران در استان لرستان است. این مجموعه با دو ساختمان سه‌طبقه‌ای و ۵۰ واحد اقامتی در سال ۱۳۹۸ تأسیس شد. از مزیت‌های این مجتمع می‌توان به فاصله کم آن از جاذبه‌های گردشگری مشهور نظیر دریاچه کیو، پل شاپوری شکسته، آبشار گریت و آبشار نوژیان اشاره کرد. این مجموعه امکانات رفاهی متعددی نیز دارد که برخی از آن‌ها شامل کافی‌شاپ ۲۴ساعته، پارکینگ، آلاچیق، رستوران ایرانی و سفره‌خانه سنتی می‌شوند.

آدرس: خرم‌آباد، کیلومتر ۵ محور خرم‌آباد به الشتر، ورودی پارک جنگلی مخملکوه

دهکده گردشگری پذیرایی یاس استان هرمزگان | دهکده‌ای با محیطی مجلل و رستوران‌های بی‌نظیر

اگر به بندرعباس سفر می‌کنید دهکده گردشگری یاس را نباید از دست بدهید. این مجموعه بین دهکده های توریستی ایران به‌خاطر محیط مجلل و غذاهای درجه‌یکش می‌درخشد. تالار پذیرایی یاس ۱۰۰۰ نفر ظرفیت دارد و امکانات بی‌نظیری را برای برگزاری انواع جشن‌ها به مهمانان ارائه می‌کند. موسیقی زنده، کافی‌شاپ، رستوران با منوی اصیل ایرانی و فست‌فود تنها بخشی از ویژگی‌های چشم‌گیر این دهکده هستند. اگر این ویژگی‌ها شما را راضی نکند، بی‌شک فضای سرسبز و دل‌نواز مجموعه شما را شیفته خود خواهد کرد.

آدرس: بندرعباس، گلشهر شمالی، چهارراه پردیس به سمت خیابان طلوع، پشت مجموعه شهسواران

دهکده توریستی ملل شاندرمن ماسال | دهکده‌ای با طبیعتی فوق‌العاده 

بی‌شک زیبایی منحصربه‌فرد دهکده های توریستی ایران در گیلان، از طبیعت رؤیایی این استان نشأت می‌گیرد. دهکده توریستی ملل شاندرمن ماسال یکی از این دهکده‌های جادویی است که خاطرات خوشایندی را برای شما به ارمغان می‌آورد. شاندرمن در سال ۱۳۹۱ افتتاح شد. این مجموعه با یک طبقه و ۱۱ اتاق، چشم‌اندازی به کوه و جنگل دارد. شاندرمن دارای ۱۰۵ تخت و ۵۰ نفر ظرفیت رستوران است. برخی از امکانات گوناگونی که این مجموعه دارد شامل کافی‌شاپ، فضای بازی کودکان، صندوق امانات، چای‌خانه، اینترنت رایگان و خدمات اتاق می‌شوند.

آدرس: ماسال، بین ماسال و شاندرمن، روستای بیتم

دهکده‌ توریستی سنتی و ارگانیک ماهان |‌ دهکده‌ای با فضایی دل‌چسب و بی‌نظیر

مجموعه گردشگری ماهان میان دهکده های توریستی ایران هم فال است و هم تماشا. این دهکده در کنار داشتن امکانات رفاهی متنوع، در موقعیتی با طبیعتی بی‌نظیر ساخته شده است. مزارع سرسبز، چشمه‌های زلال و آب‌وهوای مطبوع تنها بخشی از شگفتی‌های طبیعی دهکده توریستی ماهان هستند. امکانات تفریحی و رفاهی متعددی نیز در این مکان وجود دارند که تمام آنچه می‌خواهید را برآورده می‌کنند. برخی از این امکانات شامل سرو چای هیزمی، وسایل بازی کودکان، امکان اسب‌سواری و کرسی سنتی در زمستان در آلاچیق‌های چوبی می‌شوند.

آدرس: جاده اصفهان – نائین، جاده روبه‌روی پلیس راه سجزی، روستای زفره، دهکده توریستی، سنتی و ارگانیک ماهان

دهکده توریستی فروردین اردکان |‌ دهکده‌ای با جاذبه‌های طبیعی مسحور‌کننده 

مجموعه فروردین اردکان نسبت به بسیاری از دهکده های توریستی ایران فضای صمیمانه‌تر و گرم‌تری دارد. این مجموعه در سال ۱۳۹۴ احداث شد و ویژگی‌های طبیعت آن شما را به شگفتی وامی‌دارد. کوه‌های بلند و کوتاه، چشمه‌های زلال و گوارا و غارهای شگفت‌آور از جمله جاذبه‌های طبیعی این منطقه هستند. امکانات متعددی که این مجموعه دارد نیز شامل رستوران، پارکینگ، کافی‌شاپ، چای‌خانه سنتی، صندوق امانات و فضای سبز می‌شوند. مزیت اصلی اقامت در دهکده فروردین تفریحات طبیعی آن است. این تفریحات شامل غذا خوردن در چشمه کوه، نوشیدن چای هیزمی، صخره‌نوردی، کوه‌نوردی و ماهی‌گیری می‌شوند.

آدرس: اردکان، کیلومتر ۴۰ جاده یزد‌مشهد، جاده دهکده فروردین

دهکده توریستی تفریحی باغستان کرج | مجموعه‌ای کامل برای تفریح و وقت‌گذرانی

تصویری از دهکده توریستی تفریحی باغستان کرج

اگر ساکن تهران هستید و تاکنون سراغ دهکده های توریستی ایران نرفته‌اید، می‌توانید ماجراجویی خود را از دهکده باغستان کرج شروع کنید. بی‌شک دهکده باغستان کرج، مجموعه‌ای همه‌چیزتمام بوده که تمام نیازهای شما را رفع خواهد کرد. آبشار مصنوعی،‌ شهربازی، پیست دوچرخه‌سواری،‌ آلاچیق‌های متنوع، تور والیبال، پل معلق، فضای بازی کودکان از جمله جاذبه‌های تماشایی این مجموعه هستند که هر مسافری را سرگرم خود خواهند کرد. تمام این جاذبه‌ها در کنار طبیعت سرسبز مملوء از درختان خیره‌کننده باغستان، اقامت شما را تبدیل به تجربه‌ای رویایی و فراموش‌نشدنی خواهند کرد.

آدرس: شمال‌غربی شهرستان کرج، باغستان، در مسیر جاده آتشگاه

دهکده گردشگری رایان نطنز اصفهان | دهکده‌ای با چشم‌اندازی خیره‌کننده 

تصویری از دهکده گردشگری رایان نطنز اصفهان

اگر به تماشای چشم‌اندازهای زیبایی نظیر روستای کشه و طرق‌رود هنگام اقامت علاقه دارید، از میان دهکده های توریستی ایران، دهکده رایان را انتخاب کنید. این مجموعه شامل ۲۰ ویلا با امکاناتی مانند سیستم گرمایشی و سرمایشی، پارکینگ، سرویس بهداشتی، رستوران و تخت‌خواب‌های راحتی می‌شود. همچنین شما می‌توانید در این مجموعه از تفریحات گوناگونی نیز لذت ببرید. برخی از این تفریحات شامل پل معلق، زیپ‌لاین، اسب‌سواری، قایق‌سواری و کوه‌نوردی می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم اگر دنبال اقامتی خاطره‌انگیز در طبیعتی رؤیایی هستید، دهکده گردشگری رایان نطنز را از دست ندهید.

آدرس: استان اصفهان، شهرستان نطنز، روستای کشه

دهکده گردشگری سیمرغ تبریز | از مهیج‌ترین دهکده های توریستی ایران 

تصویری از دهکده گردشگری سیمرغ تبریز

اگر هم میان دهکده های توریستی ایران دنبال تفریحات هیجان‌انگیز هستید، دهکده گردشگری سیمرغ تبریز مناسب شماست. این دهکده به‌دلیل نزدیکی به سد امند با این نام نیز شناخته می‌شود. دریاچه سد امند در این دهکده تفریحات متعددی از جمله اسکی روی آب، قایق‌رانی، جت اسکی و ماهی‌گیری را برای آن به وجود آورده‌اند. این مجموعه امکانات رفاهی بی‌شماری نیز دارد که کنار طبیعت بی‌نظیر آن، دهکده سیمرغ را به گزینه‌ای مناسب برای تمام گردشگران تبدیل می‌کند. اگر شما هم به‌دنبال اقامتی پر از سرگرمی و هیجان هستید، بهتر است دهکده گردشگری سیمرغ را از دست ندهید.

آدرس: استان آذربایجان شرقی، کیلومتر ۱۵ جاده تبریز، صوفیان، سد امند

دهکده گردشگری عباس برزگر استان فارس | دهکده‌ای جذاب با بافت سنتی 

تصویری از دهکده گردشگری عباس برزگر استان فارس

دهکده گردشگری عباس برزگر جالب‌ترین داستان را میان دهکده های توریستی ایران دارد. عباس برزگر دست‌فروشی بود که پس از تلاش و کوشش بسیار، توانست دهکده گردشگری خودش را گسترش دهد. امروزه عباس برزگر میلیاردر است و اقامتگاه او در تمام روزهای سال اشغال می‌شود. جالب است بدانید در کتاب راهنمای گردشگری یونسکو، تور عشایری آقای برزگر عنوان شگفت‌انگیزترین تجربه گردشگری در ایران را از آن خود کرده است. این مجموعه امکانات بی‌شماری را به مهمانان خود ارائه می‌کند و در کنار حفظ بافت تاریخی و محلی دهکده، دنیای مدرن را نیز در آغوش می‌گیرد.

آدرس: استان فارس، شهر بوانات، ۱۸کیلومتری بوانات، روستای بزم

امروز همراه با ره بال آسمان با دهکده های توریستی ایران در مناطق مختلف آشنا شدید. بی‌شک حضور در دهکده های توریستی ایران تجربه‌ای دل‌پذیر و خاطره‌انگیز را به شما هدیه می‌دهد. اگر تجربه حضور در هر‌یک از دهکده‌های گردشگری ایران را داشته‌اید، حتماً نظر و تجربیاتتان را با ما و مخاطبان ما به اشتراک بگذارید.

دهکده گردشگری ساحلی بندر انزلی از بهترین و بزرگ‌ترین دهکده‌های توریستی در شمال ایران است.

دهکده گردشگری گنجنامه همدان را می‌توان مهم‌ترین و بهترین دهکده توریستی در ایران دانست.

دهکده گردشگری زاینده رود چادگان، دهکده گردشگری گلستانکوه خوانسار، دهکده‌ توریستی سنتی و ارگانیک ماهان و دهکده گردشگری رایان نطنز اصفهان همگی در مرکز ایران واقع شده‌اند.

بله امکان اقامت در سوئیت‌ها و ویلا‌های گردشگری دهکده زارس برای گردشگران وجود دارد.

این دهکده در منطقه تهرانپارس قرار دارد.

2 نظرات
  1. سعید می گوید

    چقد دهکده های گردشگری تماشایی تو ایران ساخته شده. امیدوارم در آینده نزدیک صنعت گردشگری انقدر رونق بگیره که همه مردم دنیا از جاذبه های گردشگری ایران مطلع باشن.

    1. بانو تقیان می گوید

      سعید عزیز، به امید اون روز 🙂

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.