مراکز خرید همدان | پاساژگردی در شهر ابن سینا

0

شهر همدان مرکز استان همدان است. این شهر یکی از شهرهای بسیار قدیمی ایران است. شهری که نام کهن آن هگمتانه بوده است. این شهر در غرب ایران قرار دارد. آرامگاه باباطاهر و پزشک مشهور ایرانی یعنی ابو علی سینا در این شهر است. چنین شهر پرافتخاری باید امکانات رفاهی برای گردشگران داشته باشد. خوشبختانه همین طور است. یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای مسافران مراکز خرید است؛ اگر قصد سفر به همدان داشته باشید، اولین سؤالی که می‌پرسید این است مراکز خرید همدان کجاست؟ البته گاهی اوقات همدانی‌ها هم به دنبال آشنایی با مراکز خرید هستند. این شما و این معرفی بازارها و مراکز خرید همدان.

بازار سنتی و تاریخی همدان

بازار سنتی و تاریخی همدان

یکی از قدیمی‌ترین بازارهای همدان، بازار سنتی است. این بازار در زمان قاجار ساخته شد؛ اگر به معماری‌های قدیمی علاقه دارید، این بازار را انتخاب کنید. بازار قاجاری 30 راسته دارد. هر کدام از این 30 راسته متعلق به صنف خاصی است؛ مثلاً راسته طلافروشان. نام هر راسته با نام صنف آن یکی است. نام بعضی از راسته‌ها برگرفته از نام بزرگان همدان یا صاحب آن صنف است. نکته دیگر درباره معماری بازار سنتی مسقف‌نبودن تمام آن است. بعضی از قسمت‌های بازار بدون سقف است.

بازار سنتی و تاریخی همدان

بازار مسجد جامع، بازار قصاب‌ها، قناد‌ها، کفش‌دوزها، نخود ریزها، سمسارخانه و حلاج خانه از قسمت‌های سقف‌دار بازار هستند. امروزه محصولاتی مانند ظروف مسی، آجیل، شیرینی محلی، طلا و زیورآلات در بازار دیده می‌شود. کامل‌ترین انتخاب در میان مراکز خرید همدان، این بازار سنتی است؛ پس برای تهیه سوغات همدان دستتان باز است. نکته جالب دیگری درباره معماری این بازار وجود دارد. در گذشته قسمتی از جاده ابریشم از کبودرآهنگ همدان عبور می‌کرده است. به همین علت در بازار سنتی 26 کاروانسرا وجود دارد. در گذشته این کاروانسراها محل اقامت مسافران بوده است و هر کدامشان نام و تاریخچه‌ای دارند.

آدرس: همدان، میدان امام خمینی

مجتمع تجاری جهان نما

یکی از لوکس‌ترین مراکز خرید همدان، جهان نماست. این پاساژ در قسمت شمالی شهر واقع شده است. همدانی‌ها برای خرید سیسمونی، لباس‌ مجلسی و وسایل بازی به جهان نما می‌روند. مهم‌ترین مزیت این مرکز خرید نسبت به دیگر پاساژهای همدان، به‌روزبودن اجناس است.  بهترین مرکز برای خرید کودکان هم جهان نماست؛ پس برای کودکانتان از این پاساژ خرید کنید. کالاهای این پاساژ بسیار باکیفیت هستند و در کنار کیفیت خوب، قیمت‌های زیادی هم دارد. در واقع جهان نما یکی از گران‌ترین‌هاست.

آدرس: همدان، خیابان جهاد، بین خیابان رشد و بهرامی
ساعات کاری: شنبه تا پنجشنبه از 9:30 صبح تا 1:30 ظهر و 4:30 عصر تا 10 شب
جمعه‌ها از 9:30 صبح تا 1:30 ظهر

بازار بزرگ میدان امام خمینی همدان یا بازار میدان

بازار بزرگ میدان امام خمینی از بازار های سنتی همدان

بازار میدان بزرگ‌ترین بازار همدان است. این بازار یکی از بازارهای سنتی همدان محسوب می‌شود. قبل از معرفی بازار باید درباره میدان صحبت کنیم. تقریباً تمام خیابان‌های همدان به بازار میدان می‌رسد؛ یعنی بازار میدان در مرکز شهر همدان قرار دارد. در گذشته این میدان با نام میدان شاه شناخته می‌شد. بعد از انقلاب نام آن به میدان امام خمینی تغییر پیدا کرد. در این میدان یکی از سنتی‌ترین مراکز همدان قرار دارد. مردم محلی بازار را با نام بازار میدان می‌شناسند‌؛ اگر قصد خرید بهترین اجناس با بهترین کیفیت را دارید به این بازار سنتی سر بزنید. هر کالایی که بخواهید در این بازار پیدا می‌شود، از شیر مرغ تا جان آدمیزاد.

بازار بزرگ میدان امام خمینی از بازار های سنتی همدان

با کیفیت‌ترین مرغ، گوشت و تره‌بار را می‌توانید در قسمت خوراکی‌های بازار خریداری کنید. در قسمت دیگر بازار انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه قرار دارد. بازدید از این بازار هم فال است و هم تماشا. این بازار یکی از جاهای گردشگری همدان است؛ پس ضمن خرید به بافت و معماری زیبای آن توجه کنید. امروزه کف میدان سنگ‌فرش شده است و عبور وسایل نقلیه ممنوع است. ساعات کار بازار میدان جالب است. در هر ساعت از شبانه روز که به میدان بروید، تعدادی مغازه برای خدمت‌رسانی باز است.

آدرس: همدان، محدوده خیابان‌های باباطاهر، اکباتان و شهدا

بازار کفاشخانه

بازار کفاشخانه

در قسمت بالا گفتیم که بازار سنتی همدان چندین راسته دارد. هر کدام از این راسته‌ها به کاری شهرت دارند. معروف‌ترین راسته بازار سنتی همدان، بازار کفاشخانه است. این راسته بسیار وسیع است به همین علت به‌عنوان یکی از مراکز خرید همدان معرفی می‌شود. در گذشته بازار کفاشخانه دو قمست داشته است. کفاشخانه بزرگ و کفاشخانه کوچک. کفاشخانه بزرگ محل تولید انواع کفش بوده است و کفاشخانه کوچک محل فروش کفش‌های تولیدی. با گذر زمان و کاهش رونق تولید کفش در همدان، قسمت بزرگ کفاشخانه‌ هم به محل فروش کفش تبدیل شد. امروزه یکی از مشهورترین بازارها برای خرید کفش، بازار کفاشخانه است. به جرئت می‌توان گفت که این بازار مهم‌ترین مرکز خریدوفروش کفش در همدان است. چه چیزی زیباتر از این که با کفش‌های همدانی به بازدید از جاهای دیدنی همدان بروید.

آدرس: همدان، میدان اکباتان، خیابان اکباتان

پاساژ شهرآرا همدان

پاساژ شهرآرا از پاساژ های همدان

اگر بخواهیم لیستی از جذاب‌ترین بازارهای همدان تهیه کنیم، حتماً نام شهرآرا همدان در ابتدای این لیست قرار می‌گیرد. در شهرآرا می‌توانید اجناسی مد روز پیدا کنید. قیمت این اجناس با توجه به کیفیتی که دارند منصفانه است. انواع لباس، کیف و کفش اجناسی هستند که این پاساژ عرضه می‌کند. این پاساژ 4 طبقه دارد. هر طبقه آسانسور، پله برقی و پله اضطراری دارد. شهرآرا یکی از معدود مراکز خرید همدان است که رستوران دارد. رستوران های همدان و رستوران پاساژ شهرآرا درجه یک هستند؛ اگر بعد از خرید دلتان یک نوشیدنی سبک می‌خواهد، باید سری به کافی‌شاپ این پاساژ بزنید. نام این رستوران و کافه بام سبز است. خرید طولانی مدت برای کودکان خسته‌کننده است. برای همین شهرآرا طبقه آخر خود را به شهربازی تبدیل کرده تا کودکان هم مانند بزرگسالان لذت ببرند.

آدرس: همدان، خیابان بوعلی سینا، خیابان زبیده خاتون، خیابان بیمه
ساعات کاری: همه روزه از 9:30 صبح تا 1 ظهر و 4:30 عصر تا 10 شب

پیاده راه بوعلی سینای همدان

پیاده راه بوعلی سینا از بازار های همدان

جدیدترین مراکز خرید همدان در خیابان بوعلی قرار دارند. بوعلی چند سال پیش خیابانی معروف بود که همدانی‌ها به آن بوعلی پایین می‌گفتند. با بازسازی‌شدن خیابان و تبدیل آن به پیاده‌راه، بازارها و پاساژهای همدان در این منطقه ساخته شدند. امروزه این پاساژها از مهم‌ترین بازارهای همدان هستند. اجناس متنوعی در پیاده ‌راه بوعلی به فروش می‌رسد. کیف، کفش‌، انواع پوشاک، عینک و لوازم بهداشتی از بهترین کیفیت برخوردار هستند؛ پس با خیال راحت خرید کنید. گردشگران بسیاری هستند که شب‌گردی و قدم‌زدن در شب را دوست دارند. این افراد می‌توانند بعد از غروب آفتاب به این خیابان بیایند. مدتی که از شب گذشت، دست‌فروشان در بوعلی بساط می‌کنند و اجناسشان را می‌فروشند. دست‌فروشان تا پاسی از شب در این خیابان هستند. بعضی از اجناس دست‌فروشان قیمت مناسب‌تری نسبت به پاساژها دارند. همین ویژگی باعث شهرت آن‌ها شده است.

آدرس: همدان، میدان بوعلی، خیابان بوعلی

پاساژ مهستان در همدان

پاساژ مهستان از پاساژهای همدان

مهستان هم یکی از مراکز خریدی است که در پیاده‌راه بوعلی واقع شده است. این پاساژ 3 طبقه دارد. محصولات غالب این پاساژ پوشاک زنانه و عینک است. بیشتر افراد این پاساژ را برای خرید عینک انتخاب می‌کنند. چراکه محصولاتش مد روز و مقرون به صرفه است. بازدید از مهستان خالی از لطف نیست.

آدرس: همدان، خبابان بوعلی سینا، خیابان شریعتی، خیابان ذوالریاستین، خیابان مهستان
ساعات کاری: شنبه تا پنجشنبه از ساعت 8 صبح تا 9 شب

مرکز خرید وحدت همدان

مرکز خرید وحدت از پاساژ های همدان

اکثر مراکز خرید همدان و کلاً ایران متعلق به خانم‌هاست؛ اما همیشه استثنا وجود دارد. بازارهای همدان این استثنا را دارند. بازار وحدت بازاری مردانه است؛ پاساژی 2 طبقه که باب دل آقایان است. اکثر مغازه‌های پاساژ، پوشاک مردانه دارند. تعدادی از مغازه‌های طبقه دوم تلفن همراه و لوازم جانبی تلفن دارند. بازار وحدت مانند بسیاری از بازارهای همدان در پیاده ‌راه بوعلی واقع شده است.

آدرس: همدان، خیابان بوعلی سینا، میدان بوعلی سینا
ساعات کاری: شنبه تا پنجشنبه از 8:30 صبح تا 9 شب

پاساژ پایتخت همدان

پاساژ پایتخت از پاساژ های همدان

در میان مراکز خرید همدان که در پیاده‌راه بوعلی قرار دارند، پایتخت جوان‌ترین است. این بنا علاوه بر اجناس زیبا، محیطی دوست‌داشتنی دارد. ساختمان پایتخت 4 طبقه دارد. افرادی که بالاوپایین‌رفتن از پله برای آن‌ها مشکل است، می‌توانند از آسانسور یا پله برقی این پاساژ استفاده کنند. در این پاساژ انواع لباس زنانه، بچگانه و مردانه جدید وجود دارد. هر کس که تجربه خرید در پایتخت را دارد، از آن راضی است. بیشترین رضایت از لباس بچگانه پایتخت است.

آدرس: همدان، خیابان دکتر شریعتی، خیابان میرفندرسکی، خیابان بوعلی سینا، بین سرپل یخچال و بیمه
ساعات کاری: همه روزه از 9 صبح تا 9شب

پاساژ الماس در همدان

پاساژ الماس در همدان

الماس نزدیک‌ترین فاصله با آرامگاه بوعلی سینا را دارد. الماس قدیمی‌ترین پاساژ در میان مراکز خرید همدان در خیابان بوعلی است. با ساخته‌شدن پاساژهای همدان در بوعلی این پاساژ از رونق افتاد؛ اما این پاساژ هنوز نشانه‌هایی از زندگی دارد. شما می‌توانید از این پاساژ دیدن کرده و به فراموش‌نشدن آن کمک کنید. ممکن است در حین تماشا جنسی چشمتان را بگیرد و آن را بخرید. بنای این ساختمان قدیمی است که حسی نوستالژی در بازدیدکننده زنده می‌کند. به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از بازگشت به هتل محل اقامتتان به الماس سری بزنید.

آدرس: همدان، بلوار خواجه رشید، آیت الله نجفی، خیابان کوثری
ساعات کاری: همه روزه از 9:30 صبح تا 1:30 ظهر | از 4 عصر تا 9:30 شب

پاساژ سعیدیه همدان

پاساژ سعیدیه همدان

خرید سوغات مشهد در مراکز خرید همدان، این جالب‌ترین جمله برای معرفی پاساژ سعیدیه همدان است. این پاساژ در خیابان سعیدیه پایین همدان واقع شده است. ساختمان سعیدیه تجاری اداری است. از کل این برج 3 طبقه آن تجاری است. در این طبقات انواع زیورآلات، پوشاک، کیف‌، کفش و عینک به فروش می‌رسد. کیف و کفش‌های چرمی این پاساژ متعلق به معروف‌ترین برندهای چرم مشهد است. می‌توانید کاری جالب کنید و سوغات مشهد را از همدان خریداری کنید. کفش‌های این چرم همراه خوبی برای شما هستند. البته لازم است بگوییم که قیمت این چرم بسیار گران است و ممکن است در نهایت پولتان فقط به اندازه خرید بلیط اتوبوس همدان باقی بماند.

آدرس: همدان، خیابان سعیدیه شمالی، بین خیابان آزادگان و میرزاده عشقی

پاساژ زاگرس

پاساژ زاگرس از پاساژ های همدان

خوش‌قیافه‌ترین پاساژ در میان پاساژهای همدان، زاگرس است. زاگرس ظاهری شیک و مدرن دارد. نورپردازی زاگرس در شب گردشگران را به سمت خود می‌کشد. حتی افرادی که با مراکز خرید همدان آشنایی ندارند، با دیدن جذابیت این مرکز خرید جذب می‌شوند. این ساختمان نوساز 15 طبقه دارد که 7 طبقه آن متعلق به مراکز تجاری و مغازه‌هاست. در این 7 طبقه می‌توانید بهترین اکسسوری، لباس، عینک، لوزام آرایشی، کیف و کفش را پیدا کنید. در طبقات آخر قسمت تجاری، تعدادی کافه و رستوران وجود دارد. کیفیت غذا و نوشیدنی در زاگرس بالاست؛ پس با خیال راحت خستگی‌در کنید و لذت ببرید. این پاساژ در میدان جهاد همدان واقع شده است.

آدرس: همدان، خیابان میرزاده عشقی، خیابان عارف به عزیزی
ساعات کاری: شنبه تا پنجشنه از 9 صبح تا 9 شب
جمعه‌ها از 9:30 صبح تا 13:00 ظهر

پاساژ آرین

پاساژ آرین از پاساژهای همدان

پاساژ آرین به برج شیشه‌ای و برج آرین معروف است. آرین یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید همدان است که هنوز در بین گردشگران محبوبیت دارد. ساختمان این پاساژ مانند اکثر پاساژهای همدان دو قسمت دارد، اداری و تجاری. آرین در خیابان بوعلی بالا قرار دارد و فاصله کمی تا آرامگاه بوعلی دارد. خرید از پاساژ آرین تجربه جالبی است.

آدرس: همدان، خیابان بوعلی سینا جنوبی، بین لعلی و بن‌بست خورشید
ساعات کاری: شنبه تا پنج شنبه از 8 صبح تا 10 شب

مرکز خرید پاستور همدان

مرکز خرید پاستور همدان

مرکز خرید پاستور در خیابانی با همین نام واقع شده است. پاستور خیابانی باریک است که در گذشته دو طرفه بوده است؛ اما حالا یک طرفه شده است؛ پس اگر زمان زیادی از آخرین سفرتان به همدان گذشته است به این موضوع توجه کنید. خیابان پاستور منتهی به آرامگاه بوعلی سیناست. اکثر گردشگران بعد از بازدید از آرامگاه بوعلی سینا به این پاساژ می‌آیند. پاساژ پاستور پر از مغازه‌های اکسسوری، ساعت، جواهرات، پوشاک، عینک، کیف و کفش است. از خرید در این پاساژ خسته نمی‌شوید. رستوران بین‌‌المللی رائیکا در طبقه آخر پاستور قرار دارد. مهم‌ترین علت شهرت پاستور وجود این رستوران است.

آدرس: همدان، خیابان دیباج، خیابان میرزاده عشقی، خیابان پاستور
ساعات کاری: همه روزه از 10 صبح تا 1 ظهر و 4 عصر تا 10 شب

مرکز خرید میلاد همدان

مرکز خرید میلاد همدان

میلاد یکی از جوان‌ترین مراکز خرید همدان است. این پاساژ معماری مدرن و شیک دارد. همدانی‌ها برای خرید لوازمی که نیاز دارند، میلاد را انتخاب می‌کنند. این انتخاب به گردشگران هم سرایت کرده است. مردم برای انتخاب میلاد دلایل متعددی دارند. یکی از مهم‌ترین دلایل اجناس مرغوب این پاساژ است. علت دیگر تنوع اجناس است؛ یعنی در پاساژ میلاد علاوه بر پوشاک، لوازم آشپزخانه و لوزام منزل هم موجود است. پاساژ میلاد برای خرید جهاز بهترین گزینه است. این پاساژ از 10 صبح تا 10 شب باز است؛ پس نگران بسته‌شدن مغازه‌ها نباشید و تا آنجا که جیبتان اجازه می‌دهد خرید کنید.

آدرس: همدان، خیابان دیباج، خیابان همدان
ساعات کاری: همه روزه از 10 صبح تا 10 شب

پاساژ قائم

پاساژ قائم از پاساژ های همدان

پاساژ قائم به مرکز خرید لوزام برقی معروف است. بهترین برندهای لوزام برقی در این پاساژ پیدا می‌شود. مراکز خرید همدان همه خوب هستند؛ اما قائم برای خرید لوازم صوتی و تصویری بهترین انتخاب است. موبایل وسیله‌ای است که باید با دقت انتخاب شود؛ پس اگر قصد خرید موبایل دارید، به قائم بروید تا فروشندگان متخصص به شما کمک کنند. لوزام ورزشی قائم هم در همدان شهرت دارد؛ یعنی اولین انتخاب ورزشکاران همدانی برای خرید لوزامی که نیاز دارند، قائم است.

آدرس: همدان، خیابان شهدا غربی، پیاده‌راه میدان امام خمینی
ساعت کاری: همه روزه از 9 صبح تا 9:30 شب

پاساژ چهلستون

پاساژ چهلستون از پاساژ های همدان

پاساژ چهل ستون همدان پاساژی معمولی است. همه نوع کالایی در این پاساژ پیا می‌شود. لباس و لوازم آرایشی بهداشتی سهم بیشتری در این پاساژ دارند. قیمت‌های این پاساژ خوب است.

آدرس: همدان، بلوار خواجه رشید، خیابان بوعلی سینا، خیابان نیلی
ساعات کاری: همه روزه از 7 صبح تا 9 شب

گشت‌وگذار در مراکز خرید همدان به پایان رسید. امیدواریم این مراکز را کامل و صحیح معرفی کرده‌ باشیم. هر کدام از بازارهای همدان در محصولاتی خاص بهتر هستند؛ پس اگر قصد خرید کاملی را دارید، متخصص هر زمینه را پیدا کنید. در پایان از شما می‌خواهیم که نظرات و خاطراتتان از خرید در همدان را با ما به اشتراک بگذارید. همسفر شما ره بال آسمان.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.