پارک ساحلی هویزه | همسایه‌ای سرسبز برای کرخه

1

استان خوزستان یکی از دیدنی‌ترین استان‌های جنوب ایران محسوب می‌شود. در هر گوشه از این استان، یک جاذبه دیدنی طبیعی یا تاریخی انتظار شما را می‌کشد. امروز قصد داریم تا سری به جاهای دیدنی هویزه بزنیم. پارک ساحلی هویزه یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی این شهرستان محسوب می‌شود. با ما همراه باشید تا یکی از زیباترین پارک های ساحلی ایران را بهتر بشناسید.

پارک ساحلی هویزه کجاست؟

پارک ساحلی هویزه در استان خوزستان، شهرستان هویزه، انتهای بلوار امام خمینی قرار دارد. این پارک ساحلی دقیقاً در مرکز شهر و کنار رودخانه کرخه هویزه واقع شده است.

امکانات پارک ساحلی هویزه

تصویری از پارک هویزه

  • آلاچیق؛
  • فضای سبز؛
  • سرویس بهداشتی؛
  • نمازخانه؛
  • انتظامات؛
  • زمین بازی کودکان؛
  • آبخوری؛
  • بوفه؛
  • کافه؛
  • رستوران.

تفریحات پارک ساحلی هویزه

تصویری از پارک ساحلی هویزه

پارک ساحلی هویزه را می‌توان یکی از زیباترین پارک‌های ساحلی جنوب ایران دانست. این پارک دقیقاً در مسیر رودخانه کرخه هویزه واقع شده است و حدود 3‌کیلومتر طول دارد. این پارک یکی از مهم‌ترین مراکز تفریحی هویزه به حساب می‌آید. غروب‌ها بسیاری از خانواده‌های محلی برای تفریح به این پارک می‌آیند. وجود رودخانه باعث خنک‌ترشدن هوای پارک می‌شود. البته باز هم بهتر است فقط غروب‌ها در این پارک زیبا حضور پیدا کنید. در این پارک ساحلی، ده‌ها درخت نخل بلندقامت و تنومند به چشم می‌خورند. بسیاری از گردشگران، در کنار این درختان تصاویر یادگاری می‌گیرند. برخی دیگر کنار رودخانه می‌نشینند و پای خود را در آب می‌کنند. بسیاری دیگر روی چمن زیلو پهن می‌کنند و از مصاحبت با اعضای خانواده خود لذت می‌برند.

این پارک دارای تمامی امکانات رفاهی، خدماتی و تفریحی برای گردشگران و خانواده‌های محلی است. کودکان می‌توانند از زمین بازی مخصوص خود استفاده کنند. شما نیز با حضور انتظامات در محیط پارک، از امنیت خانواده آسوده‌خاطر خواهید بود. در پارک رستوران شیک و بزرگی وجود ندارد؛ پس بهتر است یک وعده غذای خوشمزه همراه خودتان بیاورید. البته برای تأمین تنقلات یا آب معدنی می‌توانید از بوفه مستقر در پارک استفاده کنید.

جاهای دیدنی نزدیک به پارک

تصویری از تالاب هورالعظیم

  • شهربازی حدیقه؛
  • پارک انشعه؛
  • تالاب هورالعظیم.

اقامت در هویزه

هویزه شهری نسبتاً کوچک است. بسیاری از گردشگران معمولاً چند ساعت از جاذبه‌های دیدنی این شهر بازدید می‌کنند و عازم شهرهای دیگر می‌شوند. به همین خاطر هتلی در این شهر وجود ندارد. برای حضور در هویزه باید در اقامتگاه‌های بومگردی بمانید. این اقامتگاه‌ها، فاقد امکانات رفاهی و خدماتی 5 ستاره هستند؛ اما با اقامت در آن‌ها می‌توانید حس‌وحال مردم جنوب ایران را به‌خوبی تجربه کنید.

بهترین زمان سفر به هویزه

تصویری از هویزه

هویزه جزء شهرهای جنوبی ایران است و آب‌وهوایی گرم و شرجی دارد. به همین خاطر بهترین زمان سفر به هویزه را می‌توان شش ماه دوم سال دانست. بهتر است برای سفر خود به هویزه از اوایل آبان تا اوایل اردیبهشت را انتخاب کنید.

دسترسی به پارک ساحلی هویزه

هویزه در فاصله 75‌کیلومتری شمال‌غرب اهواز قرار دارد. بسیاری از مسافران، اهواز را مبدأ مسیر خود قرار می‌دهند. جاده اهواز – سوسنگرد، از غرب اهواز و میدان انقلاب آغاز می‌شود. مسیر را تا سوسنگرد ادامه دهید. سپس از کمربندی سوسنگرد به‌سمت جنوب و شهرستان هویزه بروید. بعد از حدود 1 ساعت و 15 دقیقه از اهواز به هویزه خواهید رسید. پارک ساحلی هویزه همانند یک نوار سبز رنگ در بخش مرکزی شهر قرار دارد. از تمامی بلوارهای محور شمال به جنوب، به پارک دسترسی پیدا خواهید کرد. البته بهترین مسیر دسترسی به پارک از بلوار امام خمینی است.

هزینه بازدیدرایگان
ساعت بازدید24 ساعته
آدرس75‌کیلومتری شمال‌غرب اهواز، شهرستان هویزه

خب دوستان عزیز ره بال آسمان، نظر شما درباره پارک ساحلی هویزه چیست؟ به نظرتان آیا می‌توان به‌خاطر فاصله کمی که بین هویزه و اهواز وجود دارد، این پارک را جزء جاهای دیدنی اهواز دانست؟ نظرات خود را با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید.

پارک ساحلی هویزه در 75‌کیلومتری شمال‌غرب اهواز، شهرستان هویزه و انتهای بلوار امام خمینی قرار دارد.

شش ماه دوم سال بهترین زمان بازدید از پارک ساحلی است.

بازدید از این پارک شامل هزینه نمی‌شود.

خیر؛ اما فضای پارک کافی در خیابان‌های اطراف وجود دارد.

بله، هیچ محدودیتی در آب‌تنی وجود ندارد.

3.7/5 (3 نظر)
1 نظر
  1. سارا می گوید

    من تا حالا سفر به اهواز نداشتم؛ اما همیشه فکر می‌کنم به طبیعت و جاذبه های گردشگری جنوب ایران جفا شده و هیچ رسیدگی بهشون نمیشه. امیدوارم این پارک هنوز هم سر پا و سرسبز باشه ?

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.