راهنمای سفر به مادرید | بهشت عاشقان فوتبال

0

راهنمای سفر به مادرید برای سفر به اسپانیا همانند فانوس‌دریایی در کرانه ساحل، راه را برای گردشگران روشن می‌کند. درواقع می‌توان گفت سفر به اسپانیا بدون مطالعه این راهنما لطفی نخواهد داشت. دلیل این امر نیز کاملاً روشن است؛ زیرا مادرید با ۳.۴ میلیون جمعیت، دومین شهر شلوغ اروپاست. این شهر مساحتی برابر با ۶۰۴.۳ کیلومتر مربع دارد.

کاملاً مشخص است در شهری چنین درندشت، بدون راهنمای کامل و جامع، به‌راحتی گم خواهید شد. از طرف دیگر مناطق دیدنی مادرید به اندازه‌ای است که در یک سفر نمی‌توانید از تمامی این جاها دیدن کنید. اینجاست که برای سفر به اسپانیا به فکر آماده‌کردن راهنمای سفر به مادرید افتادیم. در این راهنما ابتدا با هم می‌بینیم مادرید کجاست و سپس به تاریخچه این شهر و جاهای دیدنی آن اشاره می‌‌کنیم. به شما قول می‌دهیم با مطالعه این مقاله، بهترین مسافرت خارجی عمرتان را در سفر به اسپانیا تجربه کنید.

فهرست مطالب

مادرید کجاست؟

اگر می‌خواهید بدانید مادرید کجاست باید ابتدا ببینید اسپانیا کجاست. برای اینکار کافی است اسپانیا را در اروپا پیدا کنید. سپس نگاهی به مرکز این کشور بیاندازید. مادرید دقیقاً‌ در وسط این کشور و فلات اسپانیا قرار دارد. موقعیت جغرافیایی مادرید باعث شده تا این شهر از دیرباز تاکنون نقش کلیدی در منطقه داشته باشد.

ناگفته نماند مادرید در میان دیگر شهرهای اسپانیا مانند بارسلون یا والنسیا جاذبه های طبیعی چندانی نداشت. دوری این شهر از دریا نیز باعث شد تا اهمیت شهر دیرتر از دیگر شهرهای اسپانیا مشخص شود. مادرید با گسترش‌ راه‌های زمینی رونق پیدا کرد و رفته‌رفته نقش کلیدی بیشتری را در جغرافیای اسپانیا بر عهده گرفت.

مادریدِ امروزی پیشرفت‌های بسیاری به لحاظ گردشگری داشته است. به لطف این پیشرفت‌ها، بسیاری از گردشگران، مادرید را بهترین شهر اسپانیا برای زندگی و تفریح می‌دانند.

مادرید؛ شهری با تاریخچه‌ای کهن

عکس بناهای باستانی موزه مادرید

برای گردشگرانی که با مطالعه راهنمای سفر به مادرید می‌خواهند با تاریخچه این شهر آشنا شوند باید بگوییم رد پای مردمان مادرید کنونی به دوره قبل از تاریخ باز می‌گردد. جالب است بدانید در یافته‌‌های باستان‌شناسانی که در مادرید حفاری داشته‌اند آثاری از تمدن مردمان سلتیک مشاهده می‌شود.

بناهای باستانی و عتیقه‌های قدیمی که موزه مادرید وجود دارد از تمدن باستانی این سرزمین حکایت می‌کند. به لحاظ تاریخی می‌توان گفت مادریدی که امروزه می‌شناسیم در سده نهم میلادی رونق پیدا کرد. این شهر همانند بسیاری دیگر از شهرهای بزرگ دنیا، جنگ‌های بی‌شماری را شاهد بود.

مادرید برای سالیان دراز در تسلط مسلمانان بود. این شرایط زمینه را برای ساخت بناهای اسلامی در این شهر فراهم کرد. در سال ۱۰۸۳ میلادی با حمله مسیحیان، دست مسلمانان از مادرید کوتاه شد. مساجد مهم این شهر نیز به کلیسا تبدیل شدند تا مادریدی که امروزه می‌شناسیم پر از کلیساهای قدیمی و دیدنی باشد.

خوشبختانه سالیان درازی است که جنگ‌و‌خونریزی در مادرید به پایان رسیده و این شهر به مکانی سرشار از صلح و صفا تبدیل شده. به این ترتیب پس از مطالعه راهنمای سفر به مادرید، با خیال راحت می‌توانید بار سفر به اسپانیا ببندید.

پول رایج مادریدی‌ها

عکس یورو

علاقه‌مندان سفرهای اروپایی در جریان هستند که از سال ۲۰۰۲ به بعد، واحد پول بیشتر کشورهای اروپا به یورو تغییر کرد. اسپانیا نیز یکی از این کشورهاست که مردمان آن با یورو معامله می‌کنند.

زبان مردم مادرید

زبان شیرین اسپانیایی در با لهجه‌های متفاوت در تمامی قسمت‌های اسپانیا استفاده می‌شود. با این حساب مادریدی‌ها نیز اسپانیایی صحبت می‌کنند. همان‌گونه که حتماً می‌دانید اسپانیایی یکی از رایج‌ترین زبان‌های دنیاست.

پیشنهاد می‌کنیم قبل از سفر به اسپانیا، فرصتی را برای فراگیری زبان اسپانیایی کنار بگذارید. اگر هم فرصتی برای یادگیری این زبان مهیا نشد، غم به دل خود راه ندهید. در انتهای راهنمای سفر به مادرید جمله‌ها و اصطلاحات رایج اسپانیایی را با شما در میان می‌گذاریم.

اختلاف ساعت مادرید با تهران

اسپانیایی‌ها دقیقاً ۲.۵ ساعت دیرتر از ایرانی‌ها طلوع خورشید را مشاهده می‌کنند. محاسبه این اختلاف ساعت برای گردشگرانی که راهنمای سفر به مادرید را مطالعه می‌کنند از این بابت مهم است که در بیشتر هتل‌های بین‌المللی در ساعت ۲.۵ بعدازظهر اتاق تخلیه می‌شود.

آب‌ و هوای مادرید

عکس فصل تابستان مادرید

در راهنمای سفر به مادرید برای شما گفتیم که مادرید از دریا دور است. این شرایط باعث شده تا با آب‌وهوای نسبتاً گرمی در مادرید روبه‌رو باشید. گاهی اوقات گرمای هوای مادرید در تابستان از ۴۰ درجه هم بیشتر می‌شود. گرمای هوا در شب‌های تابستانِ مادرید کاهش پیدا می‌کند تا بساط خیابان‌گردی شبانه در این شهر فراهم شود.

مادرید زمستان‌های سرد و خشکی دارد. با این حساب اگر می‌خواهید سوز سرما تا مغز استخوان شما نفوذ نکند، دور زمستان را برای سفر به مادرید خط بکشید. این سکه روی دیگری نیز دارد و سرمای هوا باعث کاهش قیمت گردشگری در این شهر می‌شود.

با در نظر گرفتن این ویژگی‌ها می‌توان زمستان و تابستان را ارزان‌ترین فرصت برای سفر به مادرید دانست. از طرف دیگر با فرارسیدن بهار، آب و هوای مادرید دگرگون می‌شود و این منطقه هوایی دل‌پذیر و عاشقانه پیدا می‌کند. البته گشت‌و‌گذار در خیابان‌های بهاری مادرید برای گردشگران ارزان تمام نمی‌شود و قیمت‌ها در بهار سربه‌فلک می‌گذارد.

به گردشگران عاشق‌پیشه‌ای که با مطالعه راهنمای سفر به مادرید به دنبال سفری ۲ نفره می‌گردند، پیشنهاد می‌کنیم بهارهای مادرید را برای سفر به اسپانیا غنیمت بدانند. در مجموع باید گفت تجربه ثابت کرده ماه‌های آوریل تا ژوئن و سپتامبر تا اکتبر، به لحاظ آب‌ و هوا بهترین زمان برای سفر به مادرید هستند.

بهترین روش رسیدن به مادرید

در راهنمای سفر به مادرید سعی می‌کنیم تمامی راه‌های رسیدن به این شهر را پیش روی گردشگران قرار دهیم. به لطف این اطلاعات بسته به برنامه‌ای که برای سفر به اسپانیا تنظیم کرده‌اید، بهترین مسیر را انتخاب کنید.

  • سفر زمینی به مادرید

عکس جاده های سرسبز کشورهای اروپایی

سفر زمینی به مادرید چندان پیشنهاد نمی‌شود؛ مگر اینکه در یکی از کشورهای اروپایی نزدیک اسپانیا زندگی کنید. در این صورت عبور از جاده‌های سرسبز کشورهای اروپایی مسافرتی خاطر‌انگیز را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد.

  • سفر با قطار به مادرید

راهنمای سفر به مادرید را با درنظرگرفتن راحتی گردشگران آماده کرده‌ایم. به همین دلیل اگر در یکی از شهرهای اروپایی زندگی می‌کنید، سفری تماشایی را با قطار به مادرید تجربه خواهید کرد.

قطار از مونیخ، لندن، پاریس و دیگر شهرهای بزرگ اروپا به مقصد مادرید حرکت می‌کند. با توجه به بعد مسافت میان ایران و اسپانیا، سفر به مادرید با قطار برای گردشگرانی که از ایران راهی اسپانیا هستند توصیه نمی‌شود.

  • سفر با هواپیما از تهران به مادرید

مطمئن هستیم شما هم با ما هم عقیده‌اید که سفر هوایی، بهترین نوع مسافرت به کشورهای خارجی است. با این حساب در راهنمای سفر به مادرید، مسافرت هوایی را توصیه می‌کنیم. برای کاهش هزینه‌ها بهتر است پرواز مستقیم تهران مادرید را انتخاب کنید. دیگر پروازهای غیر مستقیم و چند مسیره به مادرید، هزینه‌های بیشتری روی دست شما می‌گذارد. قطر اِیرویز، آلیتالیا، بریتیش و لاس پالماس از خطوط هواپیمایی هستند که گردشگران ایرانی را از تهران به مادرید می‌برند.

فرودگاه مادرید باراخاس

عکس فرودگاه مادرید باراخاس

با هر پرواز بین‌المللی که از هرکجای دنیا راهی مادرید شوید، در فرودگاه مادرید باراخاس (Aeropuerto de Madrid-Barajas)، پیاده خواهید شد. این فرودگاه چیزی حدود ۷۵۰۰ هکتار مساحت دارد و سالانه میلیون‌ها گردشگر در آن سفر می‌کنند.

فروگاه باراخاس چیزی نزدیک به ۹ کیلومتر از مادرید دورتر است. مسافران در ترمینال‌های T1، T2، T3، T4 و T4S این فرودگاه به داخل و خارج اسپانیا سفر می‌کنند. اگر قصد مهاجرت به اسپانیا دارید و می‌خواهید زندگی را در مادرید تجربه کنید نیز باید به فرودگاه باراخاس بروید. با این توضیح لازم است درباره این فرودگاه بیشتر بدانید.

  • روش‌های حمل و نقل در فرودگاه مادرید باراخاس

راهنمای سفر به مادرید را با بررسی روش‌های ایاب‌ و ذهاب از فروگاه مادرید باراخاس ادامه می‌دهیم. در این روش‌ها با هم می‌بینیم گردشگران چگونه با اتوبوس شهری، تاکسی، قطار و مترو از فرودگاه به شهر مادرید تردد می‌کنند.

اتوبوس شهری از فرودگاه باراخاس به مادرید

عکس اتوبوس لینا اکسپرس

برای رسیدن از فرودگاه به مادرید باید سوار اتوبوس خط ۲۰۰ شوید. این اتوبوس بسیار منظم‌ حرکت می‌کند و در عرض نیم‌ساعت گردشگران را به ایستگاه اَوِنیدا دی آمریکا (Avedina De America)، می‌رساند. اتوبوس لینا اکسپرس با خط ۲۳ نیز دیگر اتوبوسی است که مسافران را از فرودگاه به ایستگاه آتوچا (Atocha) در مادرید می‌رساند.

تاکسی شهری از فرودگاه باراخاس به مادرید

تاکسی‌های فرودگاه باراخس سفید‌رنگ هستند و خطی قرمز وسط آن‌ها کشیده شده است. این تاکسی‌ها در ایستگاه‌های تاکسی‌رانی منتظرند تا گردشگران را به مقصد دل‌خواه در مادرید برسانند. به‌عنوان یکی از نکته‌های مهم در راهنمای سفر به مادرید تأکید می‌کنیم حتماً سوار تاکسی‌های رسمی فرودگاه شوید.

قطار از فرودگاه باراخاس به مادرید

عکس ایستگاه چامارتین مادرید

جالب است بدانید در خروجی ترمینال T4 فرودگاه باراخاس، ایستگاه قطاری برای انتقال مسافران به ایستگاه چامارتین (Chamartin) در نزدیکی مادرید وجود دارد. در این مسیر باید حدود ۴۰ دقیقه را در قطار سپری کنید.

مترو از فرودگاه باراخاس به مادرید

مترو را در راهنمای سفر به مادرید به‌عنوان بهترین روش ایاب‌و‌ذهاب از فرودگاه باراخاس به مرکز شهر پیشنهاد می‌کنیم. برای استفاده از مترو باید راهی خروجی ترمینال T2 و T4 شوید تا با سوار شدن در مترو به ایستگاه نووُس مینیستریوس (Nuevos Ministrerios)، برسید. این مسیر چیزی حدود ۱۵ دقیقه زمان می‌برد.

امکانات رفاهی فرودگاه باراخاس مادرید

عکس امکانات رفاهی فرودگاه باراخاس مادرید

وای‌فای رایگان، کیوسک‌های اینترنت مجهز به چاپگر و شارژ گوشی، غرفه‌های صرافی، فروشگاه‌های سوغاتی، رستوران‌های درجه‌یک و کافه‌های طرازاول را می‌توان از امکانات فراهی فرودگاه باراخاس مادرید نام برد.

در کنار ویژگی‌هایی که به آن‌ها اشاره شد، درمانگاه، داروخانه، مکان خصوص بازی کودکان و امکانات مخصوص توان‌یابان از برتری‌های فرودگاه باراخس مادرید به حساب می‌آیند.

هزینه های سفر به مادرید

عکس ویزا و بلیط هواپیما سفر به مادرید

راهنمای سفر به مادرید زمانی کامل می‌شود که در این راهنما هزینه‌ های سفر به اسپانیا را کاملاً بررسی کنیم. در این سفر هزینه‌های ثابتی مانند ویزا و بلیط هواپیما، دارید که تقریباً‌ برای تمامی گردشگران یکسان است.

از طرف دیگر وقتی پای گردشگران به اسپانیا رسید با انتخاب‌های متنوعی از اقامت، تفریحات و خوردوخوراک در اسپانیا روبه‌رو هستند. همان‌گونه که بهتر از ما می‌دانید بررسی هزینه‌های سفر به مادرید در تعیین شرایط زندگی در اسپانیا برای ایرانیان نیز نقش مهمی دارد. با در نظر گرفتن این شرایط در ادامه سعی می‌کنیم نگاهی تقریبی به هزینه های سفر به مادرید بیندازیم .

ترفندهایی برای ارزان تمام شدن هزینه سفر به مادرید

راهنمای سفر به مادرید زمانی اهمیت پیدا می‌کند که در این راهنما به ترفند‌های برای کاهش قیمت سفر اشاره کنیم. خوشبختانه مسئولان گردشگری مادرید حسابی به فکر گردشگران هستند و تمهیدات خاصی را برای کاهش هزینه سفر مادرید در نظر گرفته‌اند.

  • استفاده از کارت توریستی

عکس کارت توریستی مادرید

یکی از این نمونه‌ها را می‌توان کارت توریستی مادرید نام برد. با این کارت توریستی، هزینه ایاب‌و‌ذهاب در مترو و اتوبوس‌های شهری مادرید کم و گاهی اوقات رایگان می‌شود. بازدید از بعضی موزه‌های مادرید، تخفیف‌ در فروشگاه‌هایی که بورس سوغاتی هستند و کاهش قیمت برخی از رستوران‌ها نیز از دیگری ویژگی‌های کارت توریستی مادرید است. این کارت توریستی برای گردشگران در بازه‌های زمانی ۲۴، ۴۸ و ۷۲ ساعته با قیمت حدودی ۵۵، ۶۵ و ۷۵ دلار صادر می‌شود.

جالب است بدانید برای بازدید رایگان از بعضی از موزه‌های مادرید نیازی به کارت توریستی ندارید. موزه معروف پرادو (Prado)، یکی از موزه‌‌های رایگان مادرید به حساب می‌آید. در روزهای شلوغ گردشگری مادرید، در این شهر تورهایی برای گشت‌و‌گذار در شهر برگزار می‌شود. شرکت در این تورها به قول قدیمی‌ها هم فال است و هم تماشا.

  • خرید از فروشگاه های ارزان

عکس بازار مارکادو ماراویلاس

خرید سوغاتی از بازارهای محلی ارزان‌تر از مراکز خرید مادرید تمام می‌شود. بازار مارکادو ماراویلاس (Mercado de Maravillas) در خیابان دی براوو موریلو (De Bravo Murillo)، یکی از بهترین و خوش‌قیمت‌ترین بازارهای مادرید است. در فرودگاه باراخاس مادرید فروشگاه‌هایی وجود دارد که کالاها را بدون مالیات (Duty Free)، در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. از آنجایی که چیزی حدود ۱۰۰ فروشگاه در این فرودگاه دیده می‌شود، هر کالایی که فکرش را بکنید می‌توانید بدون مالیات و با قیمتی ارزان‌تر خریداری نمایید.

بعضی از جاهای دیدنی مادرید در روزهای خاصی از هفته رایگان هستند. به لطف این ویژگی با زمان‌بندی مناسب می‌توانید بسیاری از جاهای دیدنی مادرید را مجانی ببینید.

مدارک لازم برای سفر به مادرید

تمامی گردشگران اسپانیا به ویزا و گذرنامه‌ با اعتباری دست‌کم ۶ماهه نیاز دارند. برای دریافت ویزا باید حتماً شناسنامه، گذرنامه، مدارک لازم برای اثبات موقعیت‌کاری، ریز حساب بانکی در بازه زمانی یک ماهه، ترجمه سند مالکیت منزل، رزرو بلیط هواپیما و هتل و همچنین بیمه مسافرتی را باید همراه داشته باشد. گردشگران برای دریافت گذرنامه نیز باید هزینه‌ای برای ثبت شناسه، عوارض شهرداری، خزانه‌داری، خدمات دفتر پلیس +۱۰و چاپ عکس را کنار بگذارند.

خرید بلیط پرواز تهران مادرید

عکس خرید بلیط پرواز تهران مادرید

راهنمای سفر به مادرید زمانی اهمیت پیدا می‌‌کند که در این راهنما در جریان ترفند‌های خرید بلیط پرواز تهران مادرید قرار بگیرید. به همین دلیل باید با رو‌ش‌های خرید بلیط‌ لحظه آخری مادرید و بلیط چارتر مادرید آشنا شوید.

به لطف این روش‌ها راحت‌تر از چیزی که فکرش را بکنید بلیط ارزان پرواز تهران مادرید را تهیه خواهید کرد. از آنجایی که قیمت بلیط هواپیما در شرایط مختلف زمانی تفاوت‌ چشمگیری دارد. نمی‌توان عدد دقیقی را برای قیمت بلیط پرواز تهران مادرید مشخص کرد.

برای پرواز تهران مادرید باید حدود ۱۰ میلیون تومان کنار بگذارید. این بلیط یک‌طرفه است و برای برگشت نیز حدود همین مبلغ را باید خرج کنید. پیشنهاد می‌کنیم تهیه بلیط برای تور مادرید را به همراهان خود در ره بال آسمان بسپارید.

قیمت هتل های مادرید

عکس قیمت هتل های مادرید

اگر در کنار مطالعه راهنمای سفر به مادرید، راهنمای سفر به دیگر کشورهای اروپایی را خوانده‌اید. حتماً‌ در جریان هستید که مادرید نسبت به دیگر جاهای دیدنی اسپانیا، گران‌تر است. با این حساب افزایش قیمت نسبی را در قیمت هتل های مادرید باید به هزینه برنامه سفر به اسپانیا اضافه کنید.

با حسابی سرانگشتی می‌توان گفت قیمت هتلی معمولی و یک تخته در مادرید چیزی حدود ۵۰ یورو به‌ازای هر نفر تمام می‌شود. این هزینه با ۲ تخته شدن اتاق به حدود ۱۲۰ یورو می‌رسد.

هزینه‌ غذا در سفر به مادرید

صبحانه، ناهار و شام معمولی در مادرید نزدیک به ۳۰ یورو تمام می‌شود. اگر اهل خوردن نوشیدنی هستید باید چیزی نزدیک به ۵ یورو در روز را برای خنک نگه داشتن گلویتان هزینه کنید. با بررسی این قیمت‌ها انصافاً باید اعتراف کرد قیمت گزاف غذا در مادرید یکی از معایب زندگی در اسپانیا به حساب می‌آید.

جمع هزینه های سفر به مادرید

عکس جمع هزینه های سفر به مادرید

برای اینکه در راهنمای سفر به مادرید حساب‌و‌کتاب حدودی از هزینه‌ها دستتان بیاید، تقریباً باید ۱۵۰۰ یورو در هفته خرج کنید. این مبلغ برای سفر یک‌نفره است و گردشگرانی که ۲نفره راهی مادرید شده‌اند باید نزدیک به ۳ هزار یورو کنار بگذارند.

هزینه حمل و نقل در مادرید

کرایه تاکسی در مادرید چیزی حدود ۳۰ یورو در روز برای گردشگران آب می‌خورد. این مبلغ برای اتوبوس شهری و مترو بسیار ارزان‌تر است. با این حساب بسته به صلاحدید خود می‌توانید هزینه حمل‌ونقل در مادرید را بودجه‌بندی کنید.

هزینه تفریحات در مادرید

جاهای دیدنی مادرید و جاهای دیدنی اسپانیا مانند جزایر قناری به اندازه‌ای زیباست که از دیدن آن‌ها سیر نمی‌شوید. با در نظر گرفتن این نکته می‌توانید میان بهترین جاهای مادرید، مکان‌هایی را انتخاب کنید که هزینه کمتری دارند. استفاده از تخفیف‌های گردشگری و بازدید از موزه‌ های رایگان مادرید نیز روش مناسبی برای کاهش هزینه تفریحات در مادرید است.

اگر بخواهیم محاسبه سرانگشتی داشته باشیم باید در کمترین حالت ممکن ۳۰ یورو برای تفریحات روزانه در مادرید خرج کنید. این مبلغ انتهایی ندارد و هر چقدر که بودجه بیشتری خرج کنید، بدون شک در مادرید بیشتر تفریح خواهید کرد.

برقراری تماس و استفاده اینترنت در مادرید

عکس سیم کارت تلفونیکا

چندین اپراتور مخابراتی معروف در مادرید فعالیت دارند. در راهنمای سفر به مادرید پیشنهاد می‌کنیم در میان تمامی این اپراتورها، سیم کارت تلفونیکا (Telefónica) را خریداری کنید. این اپراتور سیم‌کارت‌های مخصوص گردشگری را با تعرفه‌ای مناسب در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

صرافی های مادرید

عکس صرافی های مادرید

راهنمای سفر به مادرید را همانند راهنمای سفر به دیگر شهرهای مهم اروپا با اشاره به صرافی های این شهر ادامه می‌دهیم. همان‌گونه که اشاره کردیم اسپانیایی‌ها با یورو معامله می‌کنند. با این حساب بهتر است پولی که برای سفر به اسپانیا کنار گذاشته‌اید را در صرافی‌های ایران به یورو تبدیل کنید.

اگر به هر دلیلی در سفر به اسپانیا به پول بیشتری نیاز پیدا کردید، کافی است سری به مراکز مهم گردشگری مادرید بزنید. در فرودگاه، هتل‌‌های درجه‌یک و مرکز شهر مادرید چندین صرافی معتبر وجود دارد.

در حین تبدیل پول،‌ حتماً مقداری پول خرد دریافت کنید. این پول خرد برای چانه زدن و پرداخت کرایه تاکسی و انعام دادن به درد می‌خورد. تبدیل پول را در صرافی های معتبر مادرید انجام دهید و رسید را برای روز مبادا نگه دارید.

بهترین هتل های مادرید

در راهنمای سفر به مادرید به هتل های ۳،۴ و ۵ ستاره این شهر اشاره می‌کنیم. برای انتخاب این هتل‌ها هزینه امکانات رفاهی آن‌ها را در نظر گرفته‌ایم. امیدواریم به لطف این اطلاعات اقامتی دل‌پذیر در سفر به اسپانیا را تجربه کنید.

  • هتل ۵ ستاره یورواستارز مادرید تاور

عکس هتل ۵ ستاره یورواستارز مادرید تاور

اگر بودجه مناسبی برای سفر به مادرید کنار گذاشته‌اید، در انتخاب هتل ۵ ستاره یورواستارز مادرید تاور (Eurostars Madrid Tower)، شک نکنید. چشم‌اندازی تماشایی به مادرید، اتاق‌های اشرافی، رستوران‌های بین‌المللی و درجه‌یک‌ترین امکانات هتلی ۵ ستاره در یورواستارز مادرید تاور انتظار شما را می‌کشد.

هتلی که از آن صحبت می‌کنیم در شماره 259B خیابان کاستِلِنا (Castellana)، مادرید قرار دارد.

  • هتل ۴ ستاره امپرادور مادرید

عکس هتل ۴ ستاره امپرادور مادرید

برای اینکه راه خود را از جاهای دیدنی مادرید دور نکنید، راه هتل امپرادور (Emperador) را در پیش بگیرید. این هتل کمترین فاصله را با جاهای دیدنی مادرید دارد. اتاق‌های شیک و تراس‌دار،‌ غذاهای خوشمزه، سالن اسپا و هر ویژگی رفاهی که فکرش را بکنید در هتل امپرادور مشاهده می‌شود.

هتل امپرادور در شماره ۵۳ در خیابان گِران ویا (Gran Via)، مادرید قرار دارد.

  • هتل ۳ ستاره روُومِیت لورا مادرید

عکس هتل روومیت لورا

در راهنمای سفر به مادرید برای گردشگرانی که دنبال اقامتی خاطره‌انگیز در مادرید می‌گردند، هتل روومیت لورا (Roomate laura) را پیشنهاد می‌کنیم. این هتل ساختمانی با معماری سده ۱۹ میلادی دارد. غذاهای رستوران هتل نیز اکثراً محلی است تا گردشگران اقامتی خاص در مادرید داشته باشند.

برای اقامت در هتل روومیت لورا راه خیابان کاله دی تروخیلوس (calle de trujillos ) را در پیش بگیرید.

  • هاستل کاسا گراسیا

گردشگرانی که در فکر سفر ارزان به مادرید هستند، بهتر از هاستل کاسا گراسیا (Casa Gracia)، جایی را پیدا نمی‌کنند. این هاستل یکی از معدود هاستل های مادرید با اتاق‌های آشپزخانه‌دار است. به لطف چنین شرایطی در کنار قیمت ارزان اتاق‌های هاستل کاسا گراسیا، می‌توانید داخل اتاق غذا بپزید.

هاسل کاسا گراسیا در خیابان گراسیا مادرید واقع شده است.

جشنواره ها و فستیوال ها مادرید

راهنمای سفر به مادرید زمانی جذاب‌تر می‌شود که سفر به اسپانیا را با در نظر گرفتن جشنواره‌ های این شهر انجام دهید. به همین دلیل برای اینکه به شما حسابی خوش بگذرد، حواستان به این جشنواره‌ها در سفر به اسپانیا باشد.

  • جشنواره لاتوماتینا

عکس جشنواره لاتوماتینا

آخرین چهارشنبه آگوست هر سال، در مادرید غوغا به پا می‌شود. اسپانیایی‌ها در این روز به خیابان معروف مادرید می‌ریزند و با پرتاب‌ کردن گوجه‌فرنگی به یکدیگر، حسابی تفریح می‌کنند. برای شرکت در جشنواره لاتوماتینا (de los Patios)، آخر تابستان راهی مادرید شوید.

  • جشنواره لوس پاتیوس

آغاز ماه می در اسپانیا با جشنواره لوس پاتیوس (de los Patios) همراه می‌شود. در این جشنواره بساط خوراکی‌های محلی، گل‌های زیبا و رقص‌و‌پایکوبی به راه است. پیشنهاد می‌کنیم در برنامه بهارانه سفر به اسپانیا، جشنواره لوس پاتویس را در نظر بگیرید.

  • جشنواره جَز مادرید

عکس جشنواره جَز مادرید

علاقه‌مندان موسیقی جاز (Jazz)، پاییز هر سال در ماه آگوست راهی مادرید می‌شوند. در این جشنواره بهترین موسیقیدان‌های سبک جاز گرد هم می‌آیند تا لحظه‌های شادی را پیش روی گردشگران قرار دهند.

  • جشنواره غذای مادرید

عکس جشنواره غذای مادرید

هیچ زمانی برای سفر به اسپانیا بهتر از ژانویه برای شکم‌گردها نیست. در این ماه جشنواره‌ای با نام (Gastrofestival Madrid) در مادرید برگزار می‌شود که مخصوص غذهای محلی اسپانیاست.

جاهای دیدنی مادرید

  • موزه پرادو مادرید

عکس موزه پرادو مادرید

موزه پرادو (Museo del Prado) اولین مقصد گردشگرانی است که می‌خواهند با فرهنگ غنی اسپانیا آشنا شوند. ۸۲۰۰ نقاشی و هزار مجسمه درکنار کم‌نظیرترین عتیقه‌های دنیا در موزه پرادو نگهداری می‌شود.

موزه پرادو مادرید در خیابان کاله دی رویز آلارسون ( Calle de Ruiz de Alarcón) قرار دارد.

  • کاخ سلطنتی مادرید

عکس کاخ سلطنتی مادرید

پادشاه اسپانیا سال‌ها پیش برای زندگی در مادرید دستور ساخت کاخی باشکوه داد. این کاخ بزرگ‌ترین قصر پادشاهی در اروپای غربی است. تاریخ ساخت کاخ سلطنتی مادرید به حدود ۳ سده پیش باز می‌گردد. بازدید از کاخ سلطنتی مادرید برای گردشگران هم فال است و هم تماشا. در کنار گشت‌و‌گذار در کاخ،‌ فرصتی برای تماشای عتیقه‌های نفیس و اسلحه‌‌های قدیمی‌ فراهم می‌شود.

برای بازدید از کاخ سلطنتی مادرید راه خیابان کاله دِ بایلِن (Calle de Bailén) را در پیش بگیرید.

  • استادیوم سانتیاگو برنابئو

عکس استادیوم سانتیاگو برنابئو مادرید

نام مادرید در گوشت‌و‌خون طرف‌داران فوتبال در سرتاسر دنیا ریشه دوانده است. برای اثبات این ادعا کافی است نگاهی به افتخارهای تیم رئال مادرید بیندازید. این تیم پرآوازه در استادیوم سانتیاگو برنابئو حریفان را به مصاف می‌کشد. پیشنهاد می‌کنیم حتی اگر اهل فوتبال نیستید، در سفر به اسپانیا سری به این استادیوم بزنید.

ورزشگاه سانتیاگو برنابئو در خیابان دِ کونچا اسپینا (de Concha Espina) قرار دارد.

جاهای تفریحی مادرید

راهنمای سفر به مادرید با معرفی جاهای تفریحی مادرید حال‌و‌هوای دیگری پیدا می‌کند. از آنجایی که رسم داریم همیشه گردشگران را به بهترین جاهای دنیا ببریم. در ادامه با هم نگاهی به بهترین جاهای تفریحی مادرید می‌اندازیم.

  • تله کابین مادرید

عکس تله کابین مادرید

مادریدی‌ها تله‌کابین جالبی دارند که به آن تلِفریکو (Teleférico)، می‌گویند. این تله کابین یکی از قدیمی‌ترین جاهای دیدنی مادرید به حساب می‌آید. تله کابینی که از آن صحبت می‌کنیم حدود ۴۰ متر ارتفاع دارد. این تله کابین از فراز آسمان نمای زیبایی از مادرید را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد.

تله کابین مادرید در خیابان پاسِسو دِل پینتور رُسالِز ( Paseo del Pintor Rosales)، خودنمایی می‌کند.

  • میدان پورتا دِل سول

عکس میدان پورتا دِل سول

شب‌هنگام که فرا می‌رسد اهالی مادرید و گردشگران در میدان پورتا دِل سول ( Puerta del Sol)، دور هم جمع می‌شوند. این میدان قلب مادرید به حساب می‌آید و بورس سوغاتی، کافه‌های شیک و رستوران‌های بین‌المللی است.

برای گشت‌و‌گذار در میدان پورتا دل سول، راه مرکز مادرید را در پیش بگیرید.

  • پارک رتیرو

عکس پارک رتیرو

پس از اینکه گشتی در جاهای دیدنی مادرید زدید، برای رفع خستگی به پارک رتیرو (Parque del Retiro) بروید. فضای سبز این پارک فرصتی به گردشگران می‌دهد تا خستگی سفر را از تن بیرون کنند. موسیقی زنده، برنامه‌های تفریحی و غرفه‌های فروش سوغاتی را می‌توان از ویژگی‌های پارک رتیرو نام برد.

پارک رتیرو در پلازا دِ لا ایندیپِندِچیا (Plaza de la Independencia) قرار دارد.

مراکز خرید مادرید

راهنمای سفر به مادرید برای پاساژ‌گردها نیز حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. در این راهنما به بهترین مراکز خرید مادرید اشاره می‌کنیم که گلچینی از بهترین برندهای بین‌المللی را پیش روی خریداران قرار می‌‌دهند.

  • جدیدترین مرکز خرید مادرید

گردشگرانی که می‌خواهند در یکی از جدیدترین مراکز خرید مادرید پاساژگردی کنند، باید راه مرکز خرید مادرید زانادو (Madrid Xanadú) را در پیش بگیرند. در این مرکز خرید از شیر مرغ گرفته تا جان آدمیزاد فروخته می‌شود. مرکز خرید مادرید زانادو به لحاظ معماری نیز یکی از امروزی‌ترین مراکز خرید مادرید است.

مرکز خرید مادرید زانادو در خیابان کاله پورتو دِ ناواچِرادا (Calle Puerto de Navacerrada)، قرار دارد.

  • معروف‌ترین مرکز خرید مادرید

عکس مرکز خرید پارکسور

مرکز خرید پارکسور (parquesur) نگین مراکز خرید مادرید به حساب می‌آید. این مرکز خرید تا سال ۲۰۰۴ در اروپا نظیر نداشت و دومین مرکز خرید بزرگ اروپا به حساب می‌آمد. معروف‌ترین برندهای بین‌المللی در مرکز خرید پارکسو صف کشیده‌اند تا گردشگران با دست خالی از آن بیرون نیایند.

مرکز خرید پارکسور در خیابان دِ گِرَن بِرِتانا (Av. de Gran Bretana)، قرار دارد.

  • بهترین بازار محلی مادرید

عکس بازار روز اِل رسترو

راهنمای سفر به مادرید زمانی حس‌و‌حال تازه‌ای پیدا می‌‌کند که نگاهی به بازارهای محلی این شهر داشته باشیم. یکی از معروف‌ترین این بازارها، بازار روز اِل رسترو (El Rastro) است. طبق روال هر بازار محلی، فروشنده‌های بازار ال رسترو آتش به مال خود می‌زنند. با این حساب می‌توانید با خیال راحت، ارزان‌ترین سوغاتی‌های اسپانیا را خریداری کنید.

برای رسیدن به بازار محلی ال رسترو راه میدان کسکوریو را در پیش بگیرید.

بهترین رستوران های مادرید

جالب است بدانید بیشتر از ۶هزار رستوران در مادرید وجود دارد. این آمار از غذاهای خوشمزه‌ اسپانیایی حکایت می‌کند. در نتیجه می‌توان گفت سفر به اسپانیا زمانی حسابی می‌چسبد که در بهترین رستوران های مادرید دلی از عزا در بیاورید. در ادامه به چند رستوران در مادرید اشاره می‌کنیم که غذاهای آن‌ها یکی از دیگری خوشمزه‌تر است.

  • رستوران دایوِراکس‌اُو

بهترین رستوران مادرید از دید گردشگران در بسیاری از انجمن‌های غذایی رستوران داویراکس‌اُو (DiverXO)، به حساب می‌آید. سرآشپز این رستوران خوشمزه‌ترین غذاهای اسپانیا را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. این رستوران به لحاظ چیدمان نیز فضایی خاص و آرامش‌بخش دارد. برای تعریف از این رستوران کافی است به این نکته بسنده کنیم با رستورانی روبه‌هستید که سه ستاره میشلن (michelin star) را دریافت کرده است.

برای صرف غذایی خوشمزه در رستوران دایوِراکس‌اُو سراغ خیابان دِل پادره دامیان را در مادرید بگیرید.

  • رستوران دیوینا لوکورا

گردشگرانی که به دنبال جدیدترین رستوران مادرید هستند، جایی را بهتر از رستوران دیوینا لوکورا (Divina Locura) پیدا نمی‌کنند. سرآشپز این رستوران بهترین غذاهای مدیترانه‌ای را برای شکم‌گردها می‌پزد. رستوران دیوینا لوکورا منوی کاملی از غذاهای اسپانیایی نیز دارد. این غذاها به قدری خوشمزه‌اند که پیشنهاد می‌کنیم در حین غذاخوردن حتماً مواظب انگشت‌های خود باشید.

  • رستوران لا ماندوکا

عکس رستوران لا ماندوکا

سفر به اسپانیا زمانی کامل می‌شود که خودتان را مهمان غذای خوشمزه پاتاتاس براواس (Patatas Pravas)، کنید. این خوراکی، در میان تمامی غذاهای محلی اسپانیا حرف ندارد. رستوران لاماندوکا (La Manduca)، بهترین رستوران محلی مادرید است که پاتاتاس براواس‌های بسیار خوشمزه‌ای می‌پزد. راسیونه (Raciones) نیز دیگر غذای محلی خوشمزه اسپانیاست. سرآشپز رستوران لا ماندوکا تخصص ویژه‌ای در پخت راسیونه دارد. به این ترتیب برای خوردن غذاهای محلی اسپانیا هیچ رستورانی را در مادرید بهتر از لا ماندوکا پیدا نمی‌‌کنید.

برای رسیدن به رستوران لا ماندوکا راه خیابان اَوِنیدا دُنوستیارا مادرید را در پیش بگیرید.

بهترین بیمارستان مادرید

عکس بیمارستان لا پاز

راهنمای سفر به مادرید بدون اشاره به مراکز درمانی این شهر چیزی کم دارد. با این حساب در این قسمت اطلاعات بیمارستانی را در مادرید با شما درمیان می‌گذاریم که در آن برای هر دردی، درمان پیدا می‌شود.

بیمارستان لا پاز (La Paz) در مادرید نه‌تنها یکی از بهترین بیمارستان‌های اسپانیا، بلکه از بهترین بیمارستان‌‌های اروپا است. دولت اسپانیا حساب خاصی برای بیمارستان لا پاز باز کرده است. به لطف چنین تمهیداتی در چند سال اخیر بیمارستان لا پاز به لحاظ امکانات پزشکی به پیشرفته‌ترین دستگاه‌های روز دنیا مجهز شده است.

اگر خدای ناکرده در سفر اسپانیا وجود نازنینتان گرفتار درد و بیماری شد، راه بیمارستان لا پاز را در خیابان پاسئو دِ لا کاستِنِلا (Paseo de la Castellana) پیدا کنید.

واژه‌ها و اصطلاح‌های لازم برای سفر به مادرید

خوشبختانه بیشتر کارمندان مراکز گردشگری مادرید به زبان انگلیسی تسلط کامل دارند. به این ترتیب اگر انگلیسی‌تان خوب است، کار خود را در مادرید راه خواهید انداخت. اما از آنجایی که هیچ‌چیزی جای هم‌صحبتی را مردمان یک شهر را نمی‌گیرد، برای گفت‌و‌گو با مردمان کوچه و بازار مادرید بهتر است واژه‌ها و اصطلاح‌هایی را که در ادامه به آ‌ن‌ها اشاره می‌‌کنیم در دفترچه راهنمای سفر به اسپانیا یادداشت کنید.

من نمی‌توانم اسپانیایی صحبت کنم: No Hablo Español نو آبلو اسپانیول

من زبان اسپانیایی متوجه نمی‌شوم: No comprendo Español نو کُمپِرِندو اسپانیول

آیا شما انگلیسی صحبت می‌کنید؟: Habla Ingles؟ آبلا اینگِلِس؟

سلام، صبح بخیر، روز خوش: Hola! Buenos Dias اُلا! بوینُز دیاز

بله: Si سی

نه: No نو

عصر بخیر، شب بخیر: Buenas Tardes/Buenas Noches بوینِس تاردِز، بوینِس نوچِز

لطفاً: Por favor پُر فاوُر

سرویس‌بهداشتی کجاست؟: Donde queda el baño؟ دُنده کِدا اِل بانیو

سرویس‌بهداشتی زنانه: Mujeres موخِرِ

سرویس‌بهداشتی مردانه: Señores سِنیورس

خیلی ممنون: Muchas Gracias موچز گراسیاس

ببخشید؟: Perdon? پِردُن؟

چطور می شود به … رفت؟: (آدرس گرفتن) Como llego a … کُمو یِقو آ …؟

قیمت این چقدر است؟: Cuanto cuesta esto؟ کوانتو کوئِستا اِستو؟

این چیست؟ Que es esto کِه اِس اِستو؟

اسم من … است Me llamo… مه یامو

در اسپانیایی به … چه می گویید؟ Como se dice… en español؟ کُمو سه دیسه … اِن اسپانیول؟

سیگار کشیدن ممنوع No fumar نو فومَر

ورودی Entrada اِنتِرادا

خروجی Salida سالیدا

بعداً می‌بینمت، تا بعد Hasta luego آستا لوئِقو

خداحافظ Adios آدیوس

فارسی persa پرسا

ایرانی iraní ایرانی

حال شما چه طوره؟ ?cómo está Usted؟ کومو اِستو یوستِد؟

حالت چطوره؟ Cómo estás؟ کومو استاس؟

خوبم estoy bien اِستوی بی یَن

کجایی هستی؟ de dónde eres؟ دِ دوندِ اِرِس؟

ایرانی هستم soy iraní سوی ایرانی

از کدوم طرف باید بریم؟ por dónde tenemos qie ir ؟ پور دوندِ تِنِموس کیه ایر؟

اسمت چیه؟ Cómo te llamas؟ کومو تِ یاماس؟

متوجه نمی شوم Yo (no) entiendo یو نو اِنتی-اِندو

منو را می‌خواهم Yo quiero un menu یو کی-اِ-رو اون می-نوو

من یک تاکسی می‌خواهم Yo quiero un taxi یو کی-اِ-رو اون تاکسی

برای درخواست مؤدبانه: من می‌خواهم… Quisiera… کی سی اِ را

شماره‌های ضروری در سفر به اسپانیا

پلیس، آتش‌نشانی و اورژانس: ۱۱۲

اطلاعات تلفن: ۱۱۸۱۸

سفارت ایران در مادرید: ۹۱۳۴۵۰۱۱۶

راهنمای سفر به مادرید را با این امید به پایان می‌رسانیم که برای شما هم‌سفری مطمئن در سفر به اسپانیا باشد. به شما قول می‌دهیم در این راهنما چیزی از قلم نیفتاده و با خیال راحت، یکی از بهترین سفرهای خارجی خود را تجربه خواهید کرد. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های سودمند و اطلاعات جالبی از سفر به اسپانیا دارید، خوشحال می‌شویم این اطلاعات را در قسمت نظرات ره بال آسمان بنویسید.

تجربه ثابت کرده ماه‌های آوریل تا ژوئن و سپتامبر تا اکتبر، به لحاظ آب‌ و هوا بهترین زمان برای سفر به مادرید است.

پرواز تهران به مادرید بهترین روش برای رسیدن به پایتخت اسپانیا است. مسیر قطر به مادرید نیز انتخاب مناسبی برای رسیدن به این شهر به نظر می‌رسد.

هاستل کاسا گراسیا قیمت مناسب و امکانات رفاهی شایسته‌ای را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

موزه پرادو و کاخ سلطنتی از جاهای دیدنی مادرید به حساب می‌آیند.

مرکز خرید مادرید زانادو به عنوان بهترین مرکز خرید مادرید شناخته می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.