فرودگاه امام خمینی تهران | پروازی رویایی به سرتاسر دنیا

0

فرودگاه امام خمینی تهران با بیشتر از ۷۰۰ پرواز هفتگی، پرکاربردترین فرودگاه ایران برای گردشگری خارجی به حساب می‌آید. آشیانه اصلی بسیاری از بهترین ایرلاین های داخلی در این فرودگاه قرار گرفته است. برای نمونه می‌توان به ایران ایر، هواپیمایی آسمان، معراج، قشم، تابان و زاگرس اشاره کرد. به همین دلیل گردشگرانی که مبدأ سفر آن‌ها تهران است، با خرید بلیط هواپیما از فرودگاه امام خمینی به مقصد دلخواه می‌روند. این فرودگاه چندین پایانه بسیار مجهز با امکانات رفاهی شایسته دارد. به این پایانه‌ها، جایگاه تشریفات اختصاصی را هم اضافه کنید. برای اینکه در سفر در این فرودگاه، سردرگم نشوید، اطلاعات جالبی برایتان آماده کرده‌ایم. به شما قول می‌دهیم با مطالعه این مطلب تا انتها، بلیط هواپیما تهران را با خیال راحت خریداری کنید و با اطمینان از فرودگاه امام خمینی تهران به مقصد دلخواه سفری جانانه داشته باشید.

فهرست مطالب

فرودگاه امام خمینی تهران کجاست؟ | آدرس و روش دسترسی

چگونه به فرودگاه امام خمینی تهران برویم؟

فرودگاه امام در ۲۵کیلومتری جنوب غربی استان تهران واقع شده است. همان‌گونه که می‌دانید برای سفرهای خارجی باید دست‌کم ۳ ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر شوید. به همین دلیل با توجه به فاصله فرودگاه از مرکز پایتخت، دسترسی به آن اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. خوشبختانه روش‌های مختلفی برای دسترسی به فرودگاه وجود دارد. در ادامه این روش‌ها را بررسی می‌کنیم تا با انتخاب بهترین مسیر، سریع و راحت به فرودگاه امام خمینی تهران برسید.

ایستگاه مترو فرودگاه امام خمینی

ایستگاه مترو فرودگاه امام خمینی

مترو فایده‌ها و معایبی برای رسیدن به فرودگاه دارد. همان‌گونه که حتماً می‌دانید، هزینه مترو بسیار کمتر از تاکسی است. به لحاظ ترافیک نیز مترو انتخاب بهتری برای مسافرانی است که نمی‌خواهند در شلوغی خیابان‌های تهران سردرگم شوند. با این حال مترو برای مسافرانی که سنگین سفر می‌کنند، مناسب نیست. همراه داشتن چندین چمدان در مترو، دردسرهای زیادی به دنبال دارد.

به مسافرانی که مبدأ سفر آن‌ها تهران است و می‌خواهند با مترو به فرودگاه امام بروند، پیشنهاد می‌کنیم راه مسیر انتهایی خط یک مترو تهران را در پیش بگیرند. این مترو با نام خط تجریش نیز شناخته می‌شود. سپس در ایستگاه شهر آفتاب از مترو پیاده شوید. مترو اختصاصیِ فرودگاه در این ایستگاه منتظر مسافران است. از آنجایی که زمان‌بندی برای رسیدن به پروازهای هواپیما اهمیت زیادی دارد، باید در جریان باشید رفت‌و‌برگشت قطارهای مترو این مسیر چیزی حدود ۸۰ دقیقه زمان می‌برد. مترویی که از آن صحبت می‌کنیم هر روز ساعت ۶:۵۰ از فرودگاه حرکت می‌کند. آخرین مترو هر شب در ساعت ۱۹:۱۵ دقیقه، ایستگاه شاهد را به مقصد ایستگاه فرودگاه ترک می‌کند.

اتوبوس فرودگاه امام خمینی

اتوبوس فرودگاه امام خمینی

اتوبوس روشی مناسب و خوش‌قیمت برای رسیدن به این فرودگاه است. اگر سبک سفر می‌کنید، عجله‌ای ندارید و برنامه زمان‌بندی مناسبی برای رسیدن به فرودگاه امام انجام داده‌اید، از اتوبوس برای رسیدن به فرودگاه کمک بگیرید. اتوبوس‌های این فرودگاه هر ساعت یک‌بار از میدان آزادی و حرم امام خمینی می‌گذرند.

آژانس و تاکسی‌های آنلاین

آژانس و تاکسی‌های آنلاین

برای شما از مترو و اتوبوس گفتیم. انصافاً باید گفت وقتی سبک باشید، این وسیله‌ها سریع هستند و چیزی کم و کسر ندارند، با این حال مسافرانی را سراغ داریم که آژانس‌های حضوری و تاکسی‌های آنلاین را ترجیح می‌دهند. تجربه ثابت کرده قیمت تاکسی‌های آنلاین به مقدار چشمگیری از تاکسی‌های شهری کمتر است.

سفر با خودرو شخصی به فرودگاه امام خمینی تهران

سفر با خودرو شخصی به فرودگاه امام خمینی تهران

همان‌گونه که توضیح دادیم، فرودگاه امام، پارکینگ‌های مجهز و پرظرفیتی دارد؛ در نتیجه رسیدن به فرودگاه با خودروی شخصی نیز گزینه‌ای مناسب برای مسافرانی است که تمایلی به استفاده از خدمات حمل‌و‌نقل عمومی ندارند. به لطف پارکینگ‌های این فردگاه، می‌توانید خودرو را در یکی از آن‌ها قرار دهید و راهی سفر شوید. اگر هم اعضای خانواده یا دوستان قصد بدرقه شما را دارند، می‌توانید خودرو را به یکی از این افراد بدهید تا از فرودگاه به مکان دلخواه شما برساند. برای رسیدن به فرودگاه امام، باید راه بزرگراه خلیج فارس را در پیش بگیرید. سپس به کیلومتر ۳۰ این بزرگراه بروید تا چشم شما به جمال فرودگاه امام خمینی روشن شود.

آدرس فرودگاه امام خمینی در نقشه‌های گوگل

شماره تماس و اطلاعات پرواز فرودگاه امام خمینی

فهرستی کامل از پروازهای ورودی و خروجیِ فرودگاه در پایگاه اطلاعات این فرودگاه قرار دارد. دسترسی به تمامی این اطلاعات در سایت فرودگاه امام خمینی میسر است.

آدرس۳۰کیلومتری بزرگراه خلیج فارس
شماره تماس۰۲۱۵۱۰۰۱۱۱
شماره تماس اطلاعات پرواز۰۹۶۳۳۰
سایت فرودگاهhttps://ikac.ir

ایرلاین‌ های داخلی فرودگاه امام خمینی تهران

ایرلاین‌ های داخلی فرودگاه امام خمینی تهران

فرودگاه امام خمینی تهران در ۳۰‌کیلومتری پایتخت خودنمایی می‌کند. این فرودگاه به حدود ۳۰ کشور پرواز دارد. درواقع می‌‌توان گفت بیشتر پروازهای خارجی از فروگاه امام خمینی انجام می‌شود. فرودگاهی که از آن صحبت می‌کنیم با مساحتی حدود ۱۵ هکتار، بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین فرودگاه ایران به حساب می‌آید. مقر اصلی بیشتر ایرلاین های داخلی در فرودگاه واقع شده است. تعداد مجموع ایرلاین‌های داخلی و خارجی این فرودگاه به ۴۰ شرکت هواپیمایی می‌رسد. به همین دلیل اگر می‌‌خواهید بدانید کدام ایرلاین‌های داخلی در فرودگاه امام خمینی تهران شعبه دارند، برای شما باید بگوییم که شعبه اصلی ایرلاین های ایرانی زیر در این فرودگاه واقع شده است.

  • هواپیمایی ایران ایرتور؛
  • هواپیمایی کاسپین؛
  • هواپیمایی آتا؛
  • هواپیمایی زاگرس؛
  • هواپیمایی تابان؛
  • هواپیمایی قشم؛
  • هواپیمایی معراج؛
  • هواپیمایی ماهان؛
  • هواپیمایی آسمان؛
  • ایران ایر.

ایرلاین‌ های خارجی فرودگاه امام خمینی تهران

ایرلاین‌ های خارجی فرودگاه امام خمینی تهران

فرودگاه امام خمینی تهران به مکانی برای پروازهای خارجی معروف است. به همین دلیل بسیاری از ایرلاین های خارجی در این فرودگاه شعبه دارند. دفتر ایرلاین های خارجی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم در این فرودگاه بین‌المللی واقع شده است.

  • پگاسوس ایرلاینز؛
  • آذربایجان ایرلاینز؛
  • آسترین ایرلاینز؛
  • قطر ایر وِیز؛
  • تای ایر ویِز؛
  • امارات؛
  • لوفت هانزا؛
  • ایرفرانس؛
  • ترکیش ایرلاینز.

امکانات فرودگاه امام خمینی تهران

امکانات فرودگاه امام خمینی تهران

از آنجایی که بیشتر پروازهای خارجی در این فرودگاه برگزار می‌شود، این فرودگاه به لحاظ امکانات، یکی از مجهزترین فرودگاه‌های ایران است. هر خدمات رفاهی که فکرش را بکنید در فرودگاه فراهم شده است. در این زمینه می‌توان به شعبه‌های بانک‌ها و صرافی‌های معتبر اشاره کرد. وجود هتلی ۵ ستاره و رستوران‌هایی شیک و کافی‌شاپ‌های اشرافی نیز از جایگاه ارزشمند آن در بین گردشگران داخلی و خارجی حکایت دارد.

امیدواریم در پروازی که از فرودگاه امام خمینی تهران دارید، وجود نازنینتان از خطر به‌دور باشد. با این حال از آنجایی که با فرودگاهی بین‌المللی روبه‌رو هستیم، خدمات اورژانس در این فرودگاه به راه افتاده است. این فرودگاه شرایط ویژه‌‌ای در اختیار کهنسالان و توانخواهان می‌گذراد. حمل‌و‌نقل در فرودگاه و سوارشدن افراد کهنسال و توانخواه در این فرودگاه توسط کارمندان دوره‌دیده انجام می‌شود.

در گوشه‌و‌کنار این فرودگاه شعبه‌های عابربانک جا خوش کرده‌‌اند. به این امکانات رفاهی، اینترنت وای‌فای و فروشگاه‌های معتبر با ویترینی از کالاهای رنگارنگ را نیز اضافه کنید.

هزینه پارکینگ فرودگاه امام خمینی تهران

هزینه پارکینگ فرودگاه امام خمینی تهران

فرودگاه امام خمینی چندین پارکینگ بسیار مجهز و بزرگ دارد. بسته به نوع خودرو، زمان مسافرت و نیازی که از مراجعه به فرودگاه دارید، می‌‌توانید پارکینگ دل‌خواه را انتخاب کنید. همان‌گونه که بهتر از ما می‌‌دانید، تمامی هزینه‌ها در صنف‌های مختلف دائم در حال افزایش است. به همین نمی‌توان به‌ مبلغ خاصی برای هزینه پارکینگ فرودگاه اشاره کرد. با این حال پارکینگ‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، گزینه‌‌ای مناسب برای پارک خودرو در فرودگاه به حساب می‌آید. اطلاعات بیشتر را از تلفن پارکینگ فرودگاه امام خمینی با شماره ۰۲۱۵۱۰۰۷۱۹۹ جویا شوید.

پارکینگ طبقاتی شماره یک

پارکینگ طبقاتی شماره یک

اگر به دنبال پارکینگی شبانه‌روزی در فرودگاه امام می‌گردید، پارکینگ طبقاتی شماره یک، انتخاب مناسبی برای شماست. این پارکینگ در طبقه‌های منفی یک و منفی دو ترمینال شماره یک واقع شده است. پارکینگ طبقاتی شماره یک برای پارک کوتاه مدتِ خودرو پیشنهاد می‌شود.

پارکینگ روباز شماره ۲

پارکینگ روباز شماره ۲

به افرادی که قصد مراجعه به گمرگ فرودگاه امام را دارند، پیشنهاد می‌کنیم خودرو خود را در پارکینگ روباز شماره ۲ پارک کنند. پارکینگی که از آن صحبت می‌کنیم برای استفاده در روزهای شلوغ پیشنهاد می‌شود. ناگفته نماند خودروهای توقیفی در پارکینگ روباز شماره ۲ قرار می‌گیرند. این پارکینگ در تمامی روزهای سال به‌صورت شبانه‌روزی پذیرای خودروهاست.

پارکینگ روباز شماره ۳ و ۴

پارکینگ روباز شماره ۳ و ۴

برای پارک طولانی‌مدت خودرو روی پارکینگ روباز شماره ۳ و ۴ حساب باز کنید. این پارکینگ در تمامی روزهای سال به‌صورت شبانه‌روزی باز است. پارکینگ روباز شماره ۳ و ۴ روبه‌روی ترمینال مسافربری شماره یک، جنب مجموعه هتل‌های فرودگاه واقع شده است.

پارکینگ روباز شماره ۵

پارکینگ روباز شماره ۵

در کنار پارکینگ روباز شماره ۲،‌ پارکینگ روباز شماره ۵ نیز به مراجعین گمرگ فرودگاه پیشنهاد می‌شود. این پارکینگ در روزهای شلوغ که در دیگر پارکینگ‌های فرودگاه جای سوزن‌انداختن نیست نیز انتخاب مناسبی به حساب می‌آید. پارکینگ روباز شماره ۵ در جنب اداره کل گمرک و شعبه بانک ملی واقع شده است.

مقررات پارکینگ فرودگاه امام خمینی تهران

مقررات پارکینگ فرودگاه امام خمینی تهران

پارکینگ فرودگاه امام شرایط مطلوبی برای مسافران سفرهای خارجی فراهم کرده است. بسیاری از این مسافران، ترجیح می‌دهند با خودروی شخصی راهی فرودگاه شوند. سپس خودروی خود را در پارکینگ، پارک کنند و به مسافرت بروند. در نهایت نیز پس از پایان مسافرت، خودروی شخصی خود را از فرودگاه تحویل بگیرند و روانه منزل شوند. افراد دیگری نیز هستند که برای بدرقه عزیزان راهی سفرِ خود، راهی فرودگاه می‌شوند. این افراد نیز به‌راحتی می‌توانند روی پارکینگ فرودگاه امام حساب باز کنند. این پارکینگ مقررات خاصی برای انواع مسافران دارد. قوانینی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم را باید در حین استفاده از خدمات پارکینگ این فرودگاه در نظر داشته باشید.

  • تا زمان خروج از گیت پارکینگ، مواظب کارت پارکینگ باشید؛
  • پارکینگ، مسئول آسیب و سرقت خودرو و اشیای داخل آن نیست؛
  • لوازم قیمتی و اسناد مهم را داخل خودرو نگذارید و در اختیار انبار فرودگاه قرار دهید؛
  • پارکینگ فرودگاه امام خمینی، چیزی حدود ۱۵۰۰ دستگاه خودرو ظرفیت دارد؛ در نتیجه جای پارک خودروی خود را به ذهن بسپارید تا در حین بازگشت سردرگم نشوید؛
  • کسی که کارت پارکینگ را در اختیار دارد، مجاز به بردن خودرو است. به همین دلیل اگر خدای ناکرده کارت پارکینگ را گم کردید، سریعاً مسئولین پارکینگ را باخبر سازید.

فروشگاه فرودگاه امام خمینی تهران

فروشگاه فرودگاه امام خمینی تهران

انصافاً باید گفت هرچقدر هم که برای سفر برنامه‌ریزی کرده باشید، باز هم پیش می‌آید که وسیله‌ای را فراموش کنید. اگر چنین اتفاقی برای شما در سفر رخ داد، غم به دل خود راه ندهید. تعداد بی‌شماری فروشگاه در فرودگاه امام خمینی وجود دارد. این فروشگاه‌ها از شیرمرغ تا جان آدمیزاد را برای مسافران فراهم می‌کنند. در کنار کالاهای معمولی و لازم برای سفر، اجناس شیک و سوغاتی‌های ارزشمند نیز در فروشگاه‌های فرودگاه امام  تهران فروخته می‌شود؛ در نتیجه از آنجایی که وقت در سفر تنگ‌تر از همیشه است، برای خرید سوغات نیز می‌توانید از این فروشگاه‌ها کمک بگیرید.

خدمات CIP فرودگاه امام خمینی تهران

خدمات CIP فرودگاه امام خمینی تهران

انصافاً باید گفت فرودگاه امام یکی از مجهزترین فرودگاه‌های کشور است. به همین دلیل امکانات این فرودگاه نیز یک سروگردن بالاتر از بسیاری از فرودگاه‌های ایران قرار دارد. در این زمینه می‌‌توان به خدمات CIP اشاره کرد. در دنیای گردشگری CIP‌، مخفف «اشخاص سیاسی مهم» است. معمولاً خدمات در این بخش به‌صورت هوشمند انجام می‌شود. وقتی از این تجربه هوشمند صحبت می‌کنیم، منظور خدمات و امکانات هوشمندی است که سفری راحت را برای مسافران به ارمغان می‌آورد. از جمله خدمات CIP می‌توان به مراحل پذیرش ورودی مسافران با استفاده از تکنولوژی بارکد، ورود به سالن‌های انتظار با امکانات رفاهی و خدمات انتقال داخل فرودگاه با خودروهای لوکس اشاره کرد.

اجاره خودرو در فرودگاه امام خمینی تهران

اجاره خودرو در فرودگاه امام خمینی تهران

اجاره خودرو در فرودگاه امام خمینی تهران یکی دیگر از خدمات پرفایده این فرودگاه به حساب می‌آید. به لطف این خدمت، مسافرانی که از شهرهای دیگر به تهران سفر کرده‌اند، می‌توانند خودروی دلخواه را در فرودگاه امام اجاره کنند و به گشت‌و‌گذار یا انجام کارهای تجاری مشغول شوند. این خدمات توسط چندین شرکت اجاره خودرو در این فرودگاه فراهم شده است. این شرکت‌ها طیف گسترده‌ای از انواع خودرو با مدل‌های مختلف و امکانات متفاوت را برای مسافران فراهم کرده‌اند. از جمله امکاناتی که برای اجاره خودرو در این فرودگاه وجود دارد، می‌توان به سیستم رزرو آنلاین، امکانات خودروهای لوکس و دارای راننده، و همچنین خدمات سوارکردن مسافر و تحویل خودرو در محل دلخواه اشاره کرد.

علاوه بر این، برخی از شرکت‌های اجاره خودرو در فرودگاه امام، خدماتی مانند بیمه خودرو و کمک به مسافران در مسیر رانندگی را نیز در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. در کنار خودروهای معمولی، شرایطی برای اجاره خودروهای لوکس، ون، اسپرت و شاسی‌بلند نیز در مراکز اجاره خودرو در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی مهیا شده است.

تاکسی فرودگاه امام خمینی

تاکسی فرودگاه امام خمینی

تاکسی، روشی مناسب و سریع برای آغاز سفر از فرودگاه امام خمینی است. با این حال باید توجه داشته باشید که این فرودگاه، پذیرای ناوگان‌های تاکسی‌رانی به‌خصوصی است که در آن انواع ماشین‌های باکیفیت و معروف ایرانی و خارجی وجود دارد. حتی شما می‌توانید برای پرهیز از معطلی اطلاعات لازم را برای درخواست تاکسی فرودگاه در سایت مخصوصش ثبت کنید. پس از طی این مراحل، تاکسی در زمان و آدرسی که مشخص‌کرده‌اید، برای انتقال شما حاضر می‌شود. جالب است بدانید خدمات انتقال مسافران به شهرهای اطراف تهران نیز وجود دارد. جالب‌تر اینکه خودروهای اشرافی مانند هیوندا سوناتا، فولکس کدی و تویوتا کمری به‌عنوان تاکسی در این ناوگان فعالیت می‌کنند.

رستوران و کافی ‌شاپ فرودگاه امام خمینی تهران

رستوران و کافی ‌شاپ فرودگاه امام خمینی تهران

مسافرت حتی اگر با هواپیما باشد، باز هم مسافران را خسته و گرسنه می‌کند. خوشبختانه رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های درجه‌یکی از در این فرودگاه تعبیه شده‌اند. طیف گسترده‌ای از انواع غذاهای ایرانی و فرنگی در منوی رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها‌ی فرودگاه امام خودنمایی می‌کند. در این زمینه می‌توان به رستوران‌های بین‌المللی، رستوران‌های سنتی ایرانی، کافی‌شاپ‌های زیبا و مدرن، و همچنین فروشگاه‌های غذایی و خوراکی اشاره کرد. رستوران‌هایی که از آن‌ها صحبت می‌کنیم در کنار خوراکی‌های خوشمزه، امکانات رفاهی چشمگیری نیز برای مشتریان فراهم می‌کنند. به لطف این امکانات،‌ خستگی از تن مسافران بیرون می‌رود و آماده پرواز یا گشت‌و‌گذار می‌شوند.

بانک و صرافی در فرودگاه امام خمینی تهران

بانک و صرافی در فرودگاه امام خمینی تهران

چندین شعبه بانک و صرافی در فرودگاه امام قرار دارد. این مؤسسه‌های مالی پاسخگوی خدمات مالی و ارزی مسافران هستند. بانک‌ها و صرافی‌های واقع در این فرودگاه از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها روزِ دنیا برای خدمت‌رسانی به مشتریان بهره گرفته‌اند. از آنجایی که برخی از مراحل دریافت ارز مسافرتی در فرودگاه انجام می‌شود، برای خدمات ارزی می‌توانید روی خدمات بانکی و ارزی شعبه‌های موسسه‌های مالیِ فرودگاه امام حساب باز کنید. بانک‌های معتبری مانند به بانک مسکن، بانک صادرات، بانک سپه، بانک ملت و بانک کشاورزی در این فرودگاه شعبه دارند. همچنین صرافی‌هایی نیز در فرودگاه وجود دارند که به مسافران امکان خرید و فروش ارز را با نرخ‌های روز برای انواع ارزهای مختلف ارائه می‌دهند.

دریافت عوارض خروج در فرودگاه امام خمینی تهران

دریافت عوارض خروج در فرودگاه امام خمینی تهران

انصافاً باید اعتراف کرد آماده‌کردن مقدمات سفر، وقت و انرژی زیادی می‌گیرد. به همین دلیل بعضی از مسافران، پرداخت عوارض خروج را فراموش می‌کنند. خوشبختانه مدیران این فرودگاه فکری برای این شرایط برداشته‌اند. چندین دستگاهِ پرداخت عوارض خروج از کشور در فردگاه امام خمینی تعبیه شده است. به لطف این دستگاه‌های هوشمند، می‌توانید در کمترین زمان ممکن، عوارض خروج را پرداخت کنید و راهی سفرهای خارجی شوید.

اینترنت وای فای فرودگاه امام خمینی تهران

اینترنت وای فای فرودگاه امام خمینی تهران

برای شما گفتیم فرودگاه امام یکی از مجهزترین فرودگاه‌های ایران است. به همین دلیل این فرودگاه اینترنت وای‌ فای را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. جالب است بدانید اتصال به اینترنت وای فای در این فرودگاه برای مسافران رایگان است. ناگفته نماند سرعت این اینترنت، با توجه به تعداد کاربران، در بازه‌های زمانی مختلف ممکن است متغیر باشد. در برخی نقاط فرودگاه نیز دسترسی به اینترنت وای فای ممکن نیست. برای استفاده از اینترنت وای فای، کافی است به شبکه با نام “IKIA Free Wi-Fi” متصل شوید و رمز عبور را وارد کنید. مدت زمان استفاده از اینترنت وای فای در فرودگاه، محدود نیست و مسافران می‌توانند تا زمان پرواز خود از اینترنت رایگان استفاده کنند.

هتل فرودگاه امام خمینی تهران

هتل فرودگاه امام خمینی تهران

بسیاری از پروازهای خارجی فقط از فرودگاه امام خمینی انجام می‌شود؛ در نتیجه مسافرانی که در شهرهای مختلف ایران سکونت دارند، برای پروازهای خارجی باید راه فرودگاه امام را در پیش بگیرند. چنین مسافرانی ممکن است چند ساعت یا یک روز زودتر به فرودگاه برسند. در این شرایط، مسافران به دنبال هتلی می‌گردند که به فرودگاه نزدیک باشد. برای این موضوع نیز فرودگاه امام چاره‌ای اندیشیده است. در همسایگی این فرودگاه، ۲ هتل شیک و اشرافی وجود دارد. یکی از این هتل‌ها، ۴ ستاره است و در ۷ طبقه ساخته شده. هتلی که از آن صحبت می‌کنیم با نام «هتل ۴ ستاره رمیس» شناخته می‌شود. رستوران، کافی‌شاپ و خدمات ویژه‌ توانیابان از امکانات ارزشمند هتل ۴ ستاره رمیس به حساب می‌آید.

دومین هتلی که در فرودگاه امام قرار دارد را با نام «هتل رکسان»، می‌شناسیم. این هتل ۵ ستاره است و امکانات بسیار لوکس و اشرافی دارد. هتل رکسان با ۷ طبقه و ۲۹۶ اتاق، پذیرای مسافران داخلی و خارجی است. سازوکار تهویه مطبوع هوا، خدمات ۲۴ ساعته، استخر، سالن ماساژ و رستوران‌های شیک و کافی‌شاپ‌های اعیانی را می‌‌توان از ویژگی‌های برتر هتل رکسان نامید.

ترمینال فرودگاه امام خمینی تهران

ترمینال فرودگاه امام خمینی تهران

فرودگاهی به عظمت فرودگاه امام‌ خمینی، باید دارای چندین ترمینال باشد. به لطف این ترمینال‌ها، ایاب و ذهاب مسافران به‌راحتی انجام می‌شود. این فرودگاه دو پایانه فعال و یک پایانه درحال ساخت دارد. از این تعداد، ۲ پایانه فعلاً فعال است. ترمینال یک فرودگاه با ظرفیت پذیرش ۶.۵ میلیون مسافر، مهم‌ترین پایانه فرودگاه به حساب می‌آید. دومین ترمینال نیز با نام سلام شناخته می‌شود. این ترمینال در ۱۳۹۸ بهره‌برداری شد. ترمینالی که از‌ آن صحبت می‌کنیم سالانه پذیرای ۵ میلیون مسافر است. سومین ترمینال فرودگاه امام با نام ایرا‌ن‌شهر شناخته می‌شود. این ترمینال در مراحل مطالعاتی قرار دارد و هنوز کامل نشده است. قرار است ترمینال ایران‌شهر، پس از ساخت پذیرای ۲۰ میلیون مسافر باشد.

پروازهای خروجی فرودگاه امام خمینی

پروازهای خروجی فرودگاه امام خمینی

هفته‌ای بیشتر از ۷۰۰ پرواز در این فرودگاه انجام می‌شود. بسیاری از این هواپیماها، مسیر هوایی کشورهای خارجی را در پیش می‌گیرند. برای نمونه می‌توان به هواپیماهای ایرلاین کاسپین اشاره کرد. پروازهای این ایرلاین به مقصد‌های تفلیس، نجف، ازمیر، استانبول، باتومی و بغداد انجام می‌شود. هواپیمایی زاگرس نیز به ازمیر، نجف، استانبول و تفلیس پرواز دارد. هواپیماهای شرکت هواپیمایی قشم ایر، فرودگاه را به مقصد بروکسل، دبی، استانبول، ازمیر و نجف ترک می‌کنند. ماهان ایر نیز به ایروان، شانگاهی، پاریس، مونیخ، مسکو، میلان، کوالالامپور، کابل، نجف، استانبول، اربیل، دبی، دهلی، بیروت، پکن، باکو، بارسلونا، بانکوک و آنکارا پرواز دارد.

برای پرواز به باکو، اسپارتا، استانبول، ازمیر، نجف، ایروان و تفلیس نیز از هواپیمایی کیش ایر کمک بگیرید. شهرهای استانبول، دبی، ایروان و نجف پذیرای هواپیماهای ایرلاین آسمان هستند. آمستردام، بغداد، بیروت، کلن، کپنهاگ، دمشق، دبی، فرانکفورت، گوتنبرگ، هامبورگ، استانبول، کراچی، لندن، میلان، نجف، بمبئی، مسکو، پاریس، رم، استکهلم و وین از فرودگاه‌های بین‌المللی است که هواپیمایی ایران ایر به آن‌ها پرواز دارد. پروازهای شرکت هواپیمایی آتا به مقصد باکو، دنیزلی، تفلیس، استانبول و نجف انجام می‌شود.

پروازهای ورودی فرودگاه امام خمینی

پروازهای ورودی فرودگاه امام خمینی

بیشتر پروازهای خروجیِ از فرودگاه، به صورت دوطرفه انجام می‌شود؛ در نتیجه شهرهایی که مقصد پروازهای خروجیِ فرودگاه هستند، به این فرودگاه پرواز ورودی دارند.

خدمات بار فرودگاه امام خمینی

خدمات بار فرودگاه امام خمینی

امام خمینی، فرودگاهی است که ظرفیتی سالانه ۱۲۰ هزار تن دارد. این آمار از خدمات شایسته قسمت بار فرودگاه خبر می‌دهد. همان‌گونه که می‌دانید، ایرلاین های ایرانی و خارجی سقف متفاوتی برای بار مسافرانِ داخل کابین هواپیما دارند. این سقف چیزی حدود ۳۰ کیلوگرم در بلیط‌‌‌های اکونومی است. در این شرایط گردشگرانی که نیازمند سقف بار بیشتری هستند، می‌‌توانند از خدمات بار فرودگاه کمک بگیرند. کافی است قبل از سفر، بار اضافی به واحد ارسال بار تحویل شود. سپس بر اساس وزن بار و مقصد آن، هزینه ارسال بار مشخص می‌شود.

قسمتی از خدمات بار فرودگاه، به اطلاعات رهگیری بار اختصاص دارد. در این قسمت می‌توانید نرسیدن و آسیب بار را پیگیری کنید. جالب است بدانید در سالن چِک‌اِین غربی و شرقی فرودگاه، قسمتی برای بسته‌بندی بار در نظر گرفته شده است. بار، قبل از ارسال در این قسمت بسته‌بندی می‌شود. بسته به صلاح دید ارسال‌کننده بار، بسته‌بندی آن با تسمه‌کشی، سلفون و کارتن انجام می‌شود. ناگفته پیداست برای این بسته‌بندی باید هزینه‌ای جداگانه پرداخت کنید.

خرید سیم کارت تلفن همراه فرودگاه امام خمینی تهران

خرید سیم کارت تلفن همراه فرودگاه امام خمینی تهران

شرایط ویژه فرودگاه امام و بین‌المللی بودن این فرودگاه، متقاضیانی برای دریافت سیم کارت تلفن همراه به دنبال داشته است. به همین دلیل از سال‌ها پیش تاکنون سیم کارت همراه در فرودگاه فروخته می‌شود. همان‌گونه که می‌دانید، سیم‌کارت‌ها با شارژ‌های مختلفی فروخته می‌شوند. از طرف دیگر سیم‌کارت بسیاری از کشورهای پرگردشگری که این فرودگاه به آن‌ها پرواز دارد نیز در این مکان فراهم است. به لطف این شرایط می‌توانید قبل از سفر، سیم‌کارت دلخواه را خریداری کنید و با رسیدن به مقصد، به اینترنت و اپراتور همراهِ کشور دلخواه دسترسی داشته باشید.

اشیای گمشده در فرودگاه امام خمینی تهران

اشیای گمشده در فرودگاه امام خمینی تهران

فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران، یکی از پرترددترین فرودگاه‌های ایران است و هر روز هزاران مسافر از این فرودگاه استفاده می‌کنند. به همین دلیل احتمال گم شدن لوازم مسافران وجود دارد. برای رسیدگی به اشیا گمشده در این فرودگاه، سازوکار هوشمندی تعبیه شده است. به لطف این سازوکار، مسافران می‌توانند اشیای خود را پس از گم شدن در فرودگاه امام، به‌راحتی پیدا کنند.

اگر خدای ناکرده در فرودگاه، اشیایی مانند کیف، موبایل، کلید، عینک و … را از دست داده‌اید، می‌توانید به پایگاه اطلاعاتی مدیریت اشیا گمشده در فرودگاه دسترسی پیدا کنید. در این پایگاه با جست‌وجوی نام و شماره تماس خود، فهرستی از اشیا گمشده مربوط به شما نمایان می‌شود. در نهایت با تحویل مدارکی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، کالای گمشده توسط مسئولین فرودگاه به شما باز گردانده می‌شود. اگر هم کالایی که گم کرد‌ه‌اید در این فهرست نبود، غم به دل خود راه ندهید، کافی است سری به دفتر امنیتی فرودگاه بزنید و از کارکنان آن، جویای راهنمایی بیشتر و اطلاعات دقیق‌تر درباره مراحل بعدی برای یافتن اشیای گمشده خود باشید.

لازم به ذکر است که در پایگاه اطلاعاتی مدیریت اشیا گمشده در فرودگاه، اطلاعات شخصی مسافران به طور کامل محافظت می‌شود و هیچگونه اطلاعاتی به افراد غیرمجاز درز نمی‌کند. مدارک لازم برای دریافت اشیا گمشده در فرودگاه از این قرار است:

  • فاکتور خرید جواهرات و طلا؛
  • ذکر کامل مشخصات کالای گمشده؛
  • تایید هویت مالک توسط نیروی انتظامی؛
  • همراه‌داشتن فاکتور خرید یا جعبه لوازم صوتی و تصویری؛
  • همراه‌داشتن مدارک شناسایی معتبر مانند کارت ملی، اصل پاسپورت و کارت ملی.

فرودگاه امام خمینی تهران به بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا پرواز دارد؛ در نتیجه اگر راهی سفرهای خارجی هستید، اطلاعات سودمند این مطلب را جایی ذخیره کنید. امیدواریم این اطلاعات، سفری خاطره‌ساز و فراموش‌نشدنی برای شما به دنبال داشته باشد. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های سودمند و خاطره‌های خوشی از سفرهای خارجی در فرودگاه امام خمینی تهران دارید، خواهشمندیم این خاطره‌های شیرین و تجربه‌های مفید را در قسمت نظرات با همراهان خود در ره بال آسمان و دیگر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.