باغ پرندگان اصفهان | میعادگاه علاقه مندان پرنده های آوازه‌خوان

3

باغ پرندگان اصفهان دیدنی‌های این شهر را کامل کرده تا گردشگران در کنار بازدید از اماکن باستانی و دیدنی اصفهان، سری به پرنده‌‌های زیبا و رنگارنگ بزنند و حس‌وحال بودن در طبیعت را تجربه کنند. در این باغ با چیزی حدود ۵هزار پرنده خوش‌الحان طرف هستیم که از کشورهای مختلف در باغ پرندگان اصفهان جمع شده‌اند. تنوع گونه‌‌های پرندگان این باغ، گردشی خاطره‌انگیز و فرح‌بخش را به بازدیدکنندگان نوید می‌دهد. در نتیجه اگر به طبیعت علاقه دارید و به سلامتی راهی اصفهان هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا از جاذبه‌های باغ پرندگان اصفهان بیشتر برای شما بگوییم.

چرا باغ پرندگان اصفهان جذاب است؟

ماجرای احداث باغ پرندگان به دهه هفتاد باز می‌گردد. در آن زمان این باغ با نظارت شهرداری اصفهان با مساحتی حدود ۱۷۰۰ مترمربع ساخته شد. در زمان احداث باغ پرندگان، شرایط راحتی هرچه بیشتر پرندگان در نظر گرفته شد تا گونه‌های مختلف پرنده، این باغ را خانه خودشان بدانند و با محیطی کاملاً طبیعی سروکار داشته باشند. به همین منظور ۱۱ ستون بلند با ارتفاع ۲۲ متر در این باغ قرار گرفت تا حفاظ توری بزرگی روی این ستون‌ها کشیده شود و پرندگان، حصاری را احساس نکنند و تا ارتفاع ۲۲متری در آسمان این باغ به پرواز در بیایند. به‌لطف چنین حصار بلندی، چیزی حدود ۵هزار پرنده از کشورهای ایران، تانزانیا، چین، اندونزی و استرالیا را در باغ پرندگان اصفهان شاهد هستیم. همین تدابیر، این باغ را به یکی از جاهای دیدنی اصفهان و ایران تبدیل کرده است.

امکانات باغ برای گونه‌های مختلف پرندگان

انواع گونه های جالب و دیدنی پرندگان خارجی و محیط زیست مصنوعی آنها در باغ پرندگان شهر اصفهان

علاقه‌مندان طبیعت به‌خوبی در جریان هستند که گونه‌های مختلف پرندگان برای ادامه حیات نیاز به شرایط مختلف آب‌وهوایی و امکانات لازم برای زندگی دارند. به همین دلیل هرگونه از پرندگان در محیطی شبیه‌سازی‌شده مشابه با زیست‌محیط خود زندگی می‌کنند. در ادامه محیط زندگی پرندگان مختلف را بررسی کرده‌ایم.

  • برکه

دسته فلامینگو های باغ پرندگان در دریاچه مصنوعی باغ پرندگان اصفهان

اردک‌، پلیکان و فلامینگو در گروه پرندگان آبزی قرار دارند که در محیط طبیعی و در دریاچه‌‌ها زندگی می‌کنند. در نتیجه در باغ پرندگان شاهد احداث برکه‌های پرآبی هستیم که پناهگاه امن و مطمئنی برای زندگی پرندگان آبزی فراهم کرده است.

  • قفس

تصویر قفس پرندگان وحشی و تحت مراقبت در باغ پرندگان اصفهان

بیشتر پرنده‌ها در فضای باغ آزاد هستند؛ اما پرندگان شکاری بزرگی مانند عقاب، شاهین و جغد نیز در حفاظت کامل به سر می‌برند و در قفس‌های فلزی بسیار بزرگی قرار گرفته‌اند. همچنین پرندگانی مانند طوطی یا مرغ عشق که تاب و توان مقاومت زمستان‌های سرد استان اصفهان را ندارند، در قفس‌های شیشه‌ای نگهداری می‌شوند.

  • صخره

تصویر صخره های ساخته شده برای بازسازی محیط طبیعی زندگی پرندگان باغ پرندگان اصفهان

برای فراهم‌کردن شرایط لازم جهت زندگی پرنده‌های ساکن در مناطق سنگلاخی، در این باغ صخره‌های بزرگ و طبیعی تعبیه شده است تا پرنده‌هایی مانند بلدرچین، تیهو و کبک‌ در میان صخره‌‌های این باغ جا خوش‌کنند. از آنجایی که باغ پرندگان بدون طاووس، چیزی کم دارد، در این باغ فضای سبز وسیع و زیبایی برای زندگی طاووس‌های زیبا و قرقاول‌های سرزنده در نظر گرفته شده است.

ویدیوی جذاب از باغ پرندگان اصفهان

جذابیت‌های خاص باغ پرندگان اصفهان

طاووس های زیبا و آزاد در باغ پرندگان اصفهان

با توجه به توضیحاتی که از امکانات باغ پرندگان گفتیم به احتمال زیاد به این نتیجه رسیده‌اید که این باغ کعبه آمال علاقه‌‌مندان پرندگان است؛ اما از آنجایی که بیشتر پرنده‌دوست‌ها، به طبیعت و حیات‌وحش علاقه دارند، در باغ پرندگان در کنار پرنده‌های زیبا و خوش‌رنگ‌و‌لعاب، با جذابیت‌های خاص دیگری نیز سروکار داریم.

مار خوش خط وخال در باغ خزندگان اصفهان

به همین دلیل دیگر گونه‌‌های جانوری نیز به این باغ راه پیدا کرده‌اند. در نتیجه در حین بازدید از باغ پرندگان، می‌تونید سری به باغ خزندگان بزنید و نگاهی به مارهای خوش‌خط‌وخال و خزنده‌های عجیب و غریب داشته باشید. قسمتی از این باغ به آکواریوم‌های بزرگی اختصاص دارد و در این آکواریوم‌ها، انواع ماهی‌های آب شور و شیرین جا خوش کرده‌اند. به این ترتیب می‌توان گفت باغ پرندگان به‌لحاظ تنوع گونه‌های جانوری، مخاطبین را راضی نگه می‌دارد و علاقه‌مندان طبیعت را با گستره‌ای از پرندگان، خزندگان و آبزیان روبه‌رو می‌کند.

جالب است بدانید در این باغ شرایط برای زادوولد پرنده‌ها مهیا است و جوجه‌های تازه‌ازتخم‌درآمده در شرایطی خاص نگهداری می‌شوند تا پس از بلوغ در باغ آزاد شوند. همچنین در قسمت‌های مختلف این باغ، آلاچیق و صندلی‌هایی برای نشستن و استراحت بازدیدکنندگان قرار دارد و مراکز غذایی مختلفی با خوراکی‌های خوشمزه را برای پذیرایی از بازدیدکنندگان شاهد هستیم.

بهترین زمان بازدید از باغ پرندگان اصفهان

جذابیت‌های این باغ باعث شده است تا با یکی از شلوغ‌ترین جاهای دیدنی اصفهان طرف باشیم؛ در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم ساعت‌ و روزهای خلوت را برای بازدید باغ انتخاب کنید. از طرف دیگر از آنجایی که مسیر زیادی را در این باغ باید پیاده‌روی کنید، بهتر است کفش‌های راحتی به پا داشته باشید و قبل از بازدید باغ، حسابی استراحت کنید و نیرو و انرژی لازم برای دیدن پرنده‌های زیبا را به دست آورید. درهای این باغ همه‌روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۸:۳۰ بعدازظهر به روی علاقه‌مندان باز است. بازدید کامل از باغ ناژوان دست‌کم نصف روز زمان می‌برد و چیزی حدود ۳ ساعت برای بازدید از باغ پرندگان نیاز دارید.

مسیریابی باغ پرندگان اصفهان

آدرس: اصفهان، میدان سهروردی، خیابان الفت.

این باغ در پارک ناژوان اصفهان قرار دارد و برای بازدید باید به میدان سهروردی بروید و مسیر خیابان الفت را در پیش بگیرید تا به باغ پرندگان برسید. جالب است بدانید قرارگرفتن این باغ در پارک جنگلی ناژوان باعث شده است تا در این منطقه با امکانات تفریحی دیگری نیز سروکار داشته باشید. در نتیجه اگر اهل تفریح‌های پرهیجان هستید، می‌توانید در کنار بازدید از باغ پرندگان، در دریاچه این پارک جنگلی قایقرانی کنید یا اینکه سوار بر تله‌سیژ، فضای سرسبز پارک جنگلی ناژوان را زیر پا بگذارید. اگر هم حوصله هیجان را ندارید و می‌خواهید لحظه‌های احساسی و عاشقانه‌ای را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم سری به باغ موزه پروانه ها اصفهان بزنید و غرق تماشای پروانه‌های زیبا و دوست‌داشتنی شوید.

هزینه ورودی45,000 تومان
ساعت بازدید8:30 تا 18:30
شماره تماس031-37713500
آدرساصفهان، میدان سهروردی، خیابان الفت

با توجه به تعریف و تمجید‌هایی که از این باغ کردیم، مطمئن هستیم به این نتیجه رسیده‌اید که باغ پرندگان اصفهان بی‌دلیل در فهرست یکی از جذاب‌ترین باغ‌های پرندگان کشور و منطقه قرار نگرفته است و بدون شک توضیحاتی که از این باغ دادیم باعث خواهد شد، تا در سفر بعدی‌تان به اصفهان حتماً سری به باغ پرندگان بزنید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر تاکنون گذار شما به این باغ افتاده و خاطره‌های خوشی از تماشای پرندگان و حیات‌وحشِ این باغ دارید، در قسمت نظرات برای ما و دیگر خواننده‌های ره بال آسمان از این خاطره‌های خوش بگویید و تجربه‌های سودمند خود از بازدید از باغ پرندگان اصفهان را با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

5/5 (1 نظر)
3 نظرات
  1. چنگیزی می گوید

    پرندگان زیبایی اونجاست و تنوع زیادی داره درکل عالیه

  2. نورا دهیری می گوید

    لطفا مقالتون به روز کنید در حال حاظر هزینه بلیط ۴۵ تومان هست
    و پرندگان بیچاره به این زیبایی که میگید نیستند
    در بدترین شرایط ممکن در اون باغ زندان شدن
    با حمایت و نوشتن از چنین جایی فقط پول رو در جیب شهرداری و افرار سودجو می برید ..
    از نزدیک شاهد بدترین بی توجهی به پرندگان در ادن باغ بودم ..
    باغی که پر از الودگی و موش ..
    و افراد بی تخصص بدون لوازم پزشکی و دارو ..
    آب و غذاهای الوده و .. پرندهای بیمار ر کنارهم ..
    بدون توجه به سرما و گرمایی بودن پرنده ..
    نه واکسن نه درمان ..
    ود در اخرین بار جیره غذایی باغ رو به اتمام بود ..
    و تنها همین بس .‌ بیچاره حیوانات گرفتار در آن باغ ..
    با درد و گرسنگی در انتظار مرگ ..

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز. ممنونیم که نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید. ما نظر شما رو بدون دخل و تصرف می‌ذاریم تا مخاطبانمون مطالعه کنند و خودشون تصمیم بگیرن که به دیدن باغ برن یا نه.

      نکته مهم اینه که خیلی از مخاطبای ما، مثل شخص شما، بعد از بازدید از چنین مکان‌هایی به این مقاله‌ها مراجعه می‌کنند و نظرشون رو می‌ذارن؛ پس این نوشته، تبلیغی برای بازدید نیست، بلکه فقط گزارش مشاهدات عینی نویسنده است از فضایی که خودش بازدید کرده.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.