پارک ناژوان اصفهان | نگین گردشگری طبیعی نصف جهان

0

پارک ناژوان اصفهان یک سروگردن بالاتر از دیگر دیدنی‌های طبیعی این شهر قرار دارد؛ چراکه از پارک بزرگی صحبت می‌کنیم که باغ‌های جذاب و متنوعی مانند باغ پرندگان، باغ خزندگان و باغ پروانه‌ها را در بر گرفته است. این باغ به لحاظ فضای سبز نیز چیزی کم‌وکسر ندارد و به لطف دریاچه و درختان سرسبز، پاتوقی طبیعی و زیبا برای خانواده‌های اصفهانی و گردشگران است. پارک ناژوان اصفهان دیدنی‌های این شهر را به کمال رسانده و باعث شده در کنار جاذبه‌های تاریخیِ نصف جهان، این شهر نیز پذیرای گردشگران علاقه‌مند به طبیعت و دوست‌دار محیط زیست باشد. در نتیجه اگر به طبیعت علاقه‌ دارید پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این متن با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری از این پارک وسیع و جذاب را با شما درمیان بگذاریم.

پارک ناژوان اصفهان یکی از جذاب‌ترین پارک‌های طبیعی کشور

اصفهان بی‌دلیل به نصف جهان معروف نیست و اماکن دیدنی و تاریخی آن شهره آفاق است. در کنار عمارت‌های تاریخی، اصفهان باغ‌ها و پارک‌های قدیمی و زیبایی دارد که گل سرسبدشان، پارک ناژوان اصفهان است. این پارک در غرب اصفهان واقع شده و چیزی حدود ۱۲۰۰ هکتار مساحت دارد. به لطف چنین مساحتی، گردشگران در طول بازدید از پارک ناژوان فرصتی پیدا می‌کنند تا با بازدید از باغ‌ها و مناظر طبیعی برای مدتی از زندگی شهری فاصله بگیرند و با گشت‌وگذار در یکی از جاهای تفریحی اصفهان، هوایی تازه کنند.

امکانات تفریحی پارک ناژوان

در کنار طبیعت زیبا، پارک ناژوان اصفهان سرگرمی‌های هیجان‌انگیزی مانند کمپینگ، تله‌سیژ، درشکه‌سواری و قایق‌رانی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد تا این پارک بدون هیچ شک و شبهه‌ای به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی اصفهان شناخته شود.

جاذبه های گردشگری پارک ناژوان

  • باغ پرندگان

برای شما گفتیم که پارک ناژوان امکانات دیدنی زیادی دارد؛ اما انصافاً باید اعتراف کرد باغ پرندگان اصفهان، جذاب‌ترین ویژگی این پارک به‌حساب می‌آید، این باغ چیزی حدود ۱۷۰۰ مترمربع مساحت دارد و میزبان حدود ۵ هزار گونه پرنده خوش‌ رنگ‌و‌لعاب است.

  • باغ خزندگان

باغ خزندگان یکی دیگر از جذابیت‌های پارک ناژوان استان اصفهان است که مارهای خطرناک و خزندگان کشنده‌ای را در این باغ شاهد هستیم.

  • باغ پروانه‌ها

از باغ خزندگان که بگذریم به باغ پروانه‌ها می‌رسیم که مهد علاقه‌مندان به طبیعت و گردشگران احساساتی و خوش‌سلیقه است. این باغ زیبا و دلگشا چیزی حدود دو هزار مترمربع مساحت دارد و در کنار گلچینی از پروانه‌‌های زیبا، گردشگران فرصتی پیدا می‌کنند تا از گل‌ها و گیاهان دیدنی باغ پروانه‌‌ها در پارک ناژوان اصفهان بازدید کنند.

  • آکواریوم تونلی

پس از این باغ‌های جذاب، به آکواریوم بزرگی می‌رسیم که اولین آکواریوم تونلی در ایران است و مساحتی برابر با چهار هزار مترمربع دارد و در عمق ۷متری در زیر زمین بنا شده است. در این مجموعه آکواریوم‌ها چیزی حدود شش‌هزار و پانصد گونه دریایی زندگی می‌کنند و آبزیان مختلفی از اقیانوس‌های مختلف جهان را در خود جای داده‌اند. جالب است بدانید نزدیک به ۱۰۰ گونه از آبزیان آکواریوم اصفهان، موجودات بسیار خطرناک و نادری هستند و هیجان بازدید از این آکواریوم‌ها را شش گونه کوسه تکمیل کرده است.

مسیریابی

آدرس: اصفهان، اتوبان شهيد حبيب‌اللهی، ميدان سهروردی، خيابان الفت.

هزینه ورودیرایگان
ساعت بازدید24ساعته
شماره تماس031-37780030
آدرساصفهان، اتوبان شهيد حبيب اللهی، ميدان سهروردی، خيابان الفت

جذابیت‌های پارک ناژوان این مکان را به مقصد اول گردشگران علاقه‌مند به طبیعت و محیط‌زیست تبدیل کرده است. به این ترتیب پیشنهاد می‌کنیم اگر گذارتان به اصفهان افتاد، یک روز تمام را برای بازدید از این پارک کنار بگذارید تا با خیال راحت سری به باغ‌های زیبای آن بزنید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر تجربه‌ای جالب و سودمند در بازدید از پارک ناژوان اصفهان دارید، آن‌ها را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌‌های ره بال آسمان به اشتراک بگذارید.

5/5 (1 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.