باغ موزه پروانه ها اصفهان | آشنایی با شگفتی‌های پروانه‌ها

0

استان اصفهان و خصوصاً شهر اصفهان جاذبه‌های بسیاری دارد. این تعداد جاذبه‌ها انتخاب را سخت می‌کند. تعداد محدود روزهای تعطیل و تعداد بی‌شمار جاذبه اصفهان بازدید از این شهر را سخت می‌کند. نام بعضی از این جاذبه‌ها آشناست مثلاً سی‌و‌سه‌پل، پل خواجو و میدان نقش جهان؛ اما این‌ها نصف جاذبه‌های نصف جهان هم نیست. یکی از این جاذبه‌ها باغ موزه پروانه ها اصفهان است که بسیار ارزشمند است. باغی که در عین سرسبزی، تجربه‌های ارزشمندی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. با ما در بازدید از این باغ همراه باشید.

باغ موزه پروانه ها کجاست؟

جاهای دیدنی اصفهان بسیارند. یکی از متنوع‌ترین جاذبه‌های اصفهان باغ موزه پروانه هاست. قسمتی از پارک ناژوان اصفهان است و تا دیگر قسمت‌های این پارک فاصله چندانی ندارد. این باغ درندشت 2هزار مترمربع مساحت دارد. در باغ پروانه ها اصفهان انواع پروانه‌های اتاله‌شده وجود دارد که علت اصلی جذابیت‌ این باغ است. اکثر ما اطلاعات چندانی درباره پروانه‌ها نداریم، به همین علت بازدید از این باغ موزه ما را شگفت‌زده می‌کند. تعداد پروانه، گونه‌ها مختلف و رنگ‌ این پروانه‌ها بازدیدکنندگان را شوکه می‌کند. گونه‌های مختلف گیاه و پروانه این باغ را به محلی برای تحقیق تبدیل کرده است.

معرفی باغ موزه پروانه ها

عکس معرفی باغ موزه پروانه ها اصفهان

پیشتر به پروانه‌های اتاله‌شده باغ موزه پروانه‌ها در اصفهان اشاره کردیم. شاید برایتان سؤال شود که اتاله‌شدن حشرات چیست؟ اتاله مقدماتی به این شکل است که بعد از مرگ پروانه به بدن آن، سنجاق مخصوص حشرات می‌زنند و آن را با بال‌های بسته در جعبه چوبی قرار می‌دهند. نمونه خشک‌‌شده را به مدت 3 روز در رطوب قرار می‌دهند تا انعطاف قبلی را به‌ دست آوَرَد. برای اتاله نهایی به پروانه اتیکت مربوطه وصل می‌شود. طرف‌داران طبیعت توجه داشته باشند که پروانه‌های این موزه بعد از مرگ برای موزه استفاده شده‌اند و اتاله آن ضرری به طبیعت نخواهد زد.

عکس معرفی باغ موزه پروانه ها

این پروانه‌های اتاله‌شده در 48 قاب بزرگ نگهداری می‌شوند تا آسیب نبینند. قاب‌ها در 3 قسمت از باغ به نمایش درآمده‌اند. در کل 2200 پروانه در این قاب‌ها وجود دارد. این تعداد پروانه رنگارنگ در کنار 100 گونه گیاه، باعث افزایش محبوبیت این باغ شده است. درختچه فردوس، بگونیا، سیکاس، لیندا و انواع فیکوس تعدادی از گیاهان به نمایش درآمده در باغ موزه پروانه‌ها هستند.

جاهای دیدنی باغ موزه پروانه ها

جذابیت اصلی باغ موزه پروانه ها اصفهان گیاهان و پروانه‌هاست؛ اما این تمام ماجرا نیست. چیدمان باغ است که به جذابیت بیشتر پروانه‌ها و گیاهان کمک کرده است. باغ موزه محیط بسیار سرسبزی دارد که قدم‌زدن در آن نشاط‌بخش است. در هر 3 قسمتی که پروانه‌ها قرار دارند توضیحاتی درباره پروانه‌ها نوشته شده است. گلخانه‌ای که برای گیاهان خاص ساخته شده آرامش خاصی دارد. این قسمت پر از بوی خوب خاک نم‌خورده و گیاهان است. در باغ قسمت‌هایی برای نشستن و صرف نوشیدنی وجود دارد. این قسمت برای صحبت درباره جذابیت‌های این باغ مناسب است.

جاهای دیدنی نزدیک باغ پروانه ها اصفهان

  • باغ پرندگان

عکس باغ پرندگان ازجاهای دیدنی نزدیک باغ موزه پروانه ها در اصفهان

باغ پرندگان اصفهان مخصوص پرندگان ساخته شده است. باغی به وسعت 17هزار متر مکعب برای زندگی پرنده‌ها در نظر گرفته شده است. این باغ محل زندگی 3500 پرنده از 200 گونه مختلف است. ساعت‌هایی که در این باغ سپری می‌کنید، پای عمرتان محسوب نمی‌شود. در این باغ می‌شود عظمت خلقت پرندگان را دید و لذت برد. فاصله باغ پرندگان تا باغ موزه پروانه ها اصفهان 7 کیلومتر است که فقط به حدود 8 دقیقه پیاده‌روی نیاز دارد.

  • آکواریوم

عکس آکواریوم ازجاهای دیدنی نزدیک باغ پروانه ها اصفهان

آکواریوم اصفهان در ناژوان یکی از شگفتی‌های اصفهان است. این آکواریوم حدود 4هزار متر مربع مساحت دارد. ماهی‌ها و آبزیانی که در این آکواریوم نگهداری می‌شوند از نادرترین گونه‌ها هستند. شگفتی‌های 5 اقیانوس جهان مهمان‌ این خانه شیشه‌ای هستند. کوتاهی عمر اجازه نمی‌دهد که ما تمام عجایب دریاها و اقیانوس‌ها را ببینیم؛ اما این آکورایوم قسمت بزرگی از عجایب را به بازدیدکنندگان نشان می‌دهد. کودکان می‌توانند در قسمت‌های خاصی به آبزیان غذا بدهند و آن‌ها را لمس کنند. در صورتی که بازدید از این دنیای شیشه‌ای را دارید باید مسافتی 4 کیلومتری را طی کنید. طی‌کردن این مسافت از باغ پروانه‌ها حدود 5 دقیقه زمان می‌برد.

  • پارک ناژوان

عکس پارک ناژوان ازجاهای دیدنی نزدیک باغ پروانه ها اصفهان

پارک ناژوان چند قسمت دارد که باغ موزه پروانه ها اصفهان در واقع قسمتی از این پارک است. نام دیگر این پارک ریه‌ اصفهان است. تصور می‌کنید علت این نام چیست؟ درختان باارزش این پارک علت این نام‌گذاری هستند. این پارک جنگلی درختان کهنی دارد که به زیباشدن و پاک‌شدن اصفهان کمک می‌کنند. این درختان کهن علت اصلی شهرت پارک ناژوان هستند. ناژوان 1200 مترمکعب وسعت دارد که در نوع خود بی‌نظیر است. فاصله این پارک تا باغ موزه پروانه‌ها حدود 70 کیلومتر است که حدود 8 دقیقه از شما زمان می‌گیرد.

  • تله سیژ ناژوان

عکس تله سیژ ناژوان ازجاهای دیدنی نزدیک باغ موزه پروانه‌ها در اصفهان

تله سیژ ناژوان پروازی بر فراز طبیعت زیبای پارک جنگلی ناژوان است. مبدأ تله سیژ اول پارک ناژوان است و مقصد آن قسمت جنوبی زاینده‌رود است. مسافتی که طی می‌کنید 2 کیلومتر است. دیدن درختان بلندقامت ناژوان از بالا بسیار زیبا و جالب است. در پایین پای شما مردمی هستند که در کنار عزیزانشان تفریح می‌کنند و شما از شادی آن‌ها شاد می‌شوید. فاصله تله سیژ تا باغ موزه پروانه ها 1 کیلومتر است که با ماشین 1 دقیقه زمان می‌برد.

اطلاعات بازدید

قیمت بلیط باغ پروانه ها اصفهان8هزار تومان
مدت پیشنهادی بازدید1 الی 2 ساعت
ساعات بازدیدهمه‌روزه از ساعت 9 تا 19
بهترین زمان بازدیدفصل‌های خنک سال زمان بهتری برای بازدید از باغ است.
شماره تماس03137780050

مسیر دسترسی باغ موزه پروانه ها

سفر به مرکز ایران برابر است با دیدن آثار نفیس متعدد از جمله باغ پر از پروانه. برای رسیدن به این به این باغ موزه باید اصفهان را انتخاب کنید. با کمک راهنمای سفر اصفهان آثاری که قصد بازدید دارید را مشخص کنید. ازآنجایی‌که شما تا این لحظه همراه ما بوده‌اید به این معناست که باغ پروانه یکی از این مقصدهاست. برای بازدید از این باغ ارزشمند باید به اتوبان شهید حبیب الهی، میدان سهروردی، خیابان الف بروید. پارک ناژوان محلی است که شما را به موزه پروانه‌ها می‌رساند.

باغ موزه پروانه‌ها اصفهان در ایران مانند ندارد. چه اصفهانی باشید چه مسافر اصفهان، بازدید از پارک ناژوان و زیبایی‌های که دارد را در برنامه خود قرار دهید. بازدید از چنین مکان‌هایی به شما نشان می‌دهد که می‌شود بدون آسیب به طبیعت از آن لذت برد. باغ خزندگان، باغ پرندگان و آکواریوم محیطی مناسب برای زندگی ساکنین خود فراهم کرده است. این موجودات بعد از مرگ به نمونه‌ای خشک‌شده تبدیل می‌شود تا بازدیدکنندگان بیشتر درباره آن‌ها بدانند. امیدواریم باغ پروانه‌ها را دوست داشته باشید. خاطره و نظراتی که درباره این باغ دارید را با ره بال آسمان به اشتراک بگذارید.

اصفهان، اتوبان شهید حبیب الهی، میدان سهروردی، خیابان الف، پارک ناژوان.

این باغ 2200 پروانه و حدود 100 گونه گیاه قرار دارد که در نوع خود بی‌نظیر است.

برای بازدید از این باغ 1 تا 2 ساعت زمان مناسبی است.

هزینه بلیط برای اتباع ایرانی حدود 8هزار تومان است.

شما همه روزه از ساعت 9 صبح تا 7 عصر می‌توانید از باغ پروانه‌ها بازدید کنید.

3.5/5 (2 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.