سیتی سنتر اصفهان | نصف جهان مدرن

4

به اصفهان می‌گویند نصف جهان؛ حق هم دارند. شهری با زیبایی‌های تاریخی و طبیعی بی‌مثال در دنیا قطعا در گردشگریِ ایران و جهان جایگاه ویژه‌ای دارد. هر بخش و نقطه‌ای از این شهر یادآور و نماینده‌ای از هنر، تدبیر و باریک‌بینی اصفهانی‌های عزیز است. البته اصفهان فقط در زمینه آثار تاریخی و هنری گذشته زبان‌زد نیست، بالاخره اصفهانی‌های امروزی هم نوادگان همان افرادی هستند که هنر، معماری و زیبایی‌شناسی را به خوبی درک می‌کرده‌اند. یکی از شواهد هنر و درک اصفهانی‌ها از ساخت‌وساز و ایجاد رفاه بیشتر برای شهر و شهروندانش، مجموعه تجاری و تفریحی سیتی سنتر اصفهان است. این مجموعه از بزرگ‌ترین مراکز تجاری و تفریحی دنیا به شمار می‌رود. قضیه جالب شد، نه؟ پس اجازه بدهید که در این مقاله از سیتی سنتر اصفهان بیشتر برایتان بگوییم.

با سیتی سنتر اصفهان آشنا شوید

نمای بالای سیتی سنتر اصفهان

در جنوب اصفهان زیبا، مجموعه‌ای بزرگ در هفت طبقه طراحی و ساخته شده که به آن سیتی سنتر اصفهان می‌گویند. اگر به حوالی جاده اصفهان-شیراز بروید، امکان بازدید از سیتی سنتر اصفهان برایتان وجود خواهد داشت. در سیتی سنتر اصفهان همه چیز برای خرید و تفریح مهیاست.

این مرکز هم دارای انواع فروشگاه‌های مختلف است و هم فودکورت و مجموعه سینمایی دارد. حتما برایتان جالب است که بدانید این مرکز بعد از ایران مال در تهران، دومین مرکز خرید و مجموعه تفریحاتی بزرگ ایرانی به شمار می‌رود و از آن جالب‌تر هم این است که در میان بزرگ‌ترین مراکز خرید دنیا، سیتی سنتر اصفهان هفتمین جایگاه را به خود اختصاص می‌دهد.

اگر بخواهیم دقیق‌تر درباره امکانات مختلف سیتی سنتر صحبت کنیم باید به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  • مرکز همایش‌ها؛
  • شهربازی؛
  • سینما؛
  • فروشگاه‌های برند معروف؛
  • رستوران؛
  • شعبه‌هایی از بانک‌ها؛
  • دفاتر هواپیمایی؛
  • هتل و سوئیت‌های مختلف؛
  • فضای سبز بزرگ و دیدنی؛
  • پارکینگ؛
  • دانشگاه؛
  • و… .

نمای 360 درجه از سیتی سنتر اصفهان

تمام تلاش سازندگان این مجموعه، احداث مرکزی بزرگ بوده که امکانات متعدد و متنوعی داشته باشد و ضمن رفع نیازهای مختلف اصفهانی‌ها به کارآفرینی و رونق شهری هم کمک کند. بخش‌های مختلف این مجموعه بزرگ به کمک کارشناسان و مهندسان بزرگ طراحی و ساخته شده است. به همین خاطر حتی سرویس‌های بهداشتی این مجموعه هم متفاوت از مراکزی است که تاکنون دیده‌اید و در شهرهای بزرگ وجود دارند.

یکی از مکان‌های جالب‌توجهی که در سیتی سنتر اصفهان وجود دارد، مرکز کمک‌های اولیه است. در این مرکز، پرستاران و کارشناسانی وجود دارند که در صورت نیاز به کمک پزشکی به مردم کمک خواهند کرد. این خدمات گواهی است بر اصولی ساخته‌شدن سیتی سنتر اصفهان.

خدمات مختلف دیگر سیتی سنتر اصفهان چیست؟

نمای داخلی سیتی سنتر اصفهان

خدمات متنوعی در سیتی سنتر اصفهان وجود دارد. یکی از باب‌میل‌ترین آنها احتمالا برای دوست‌داران فضای مجازی، اینترنت رایگانی است که در تمام نقاط این مرکز در دسترس افراد مختلف قرار دارد. پارکینگ مجموعه هم دارای نظم و مدیریت خاصی است. این نظم و ترتیب را در کمتر مجموعه‌ تجاری و تفریحی ایران دیده‌ایم.

پارکینگ‌ این مرکز از طریق سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای مختلف به مدیریت و کنترل تردد خودروها می‌پردازد. امکانات ویژه‌ای که در این پارکینگ وجود دارد باعث می‌شود تا به‌سادگی امکان بررسی ظرفیت پارکینگ، کنترل تردد و… وجود داشته باشد.

امکانات رفاهی موجود در سیتی سنتر در اصفهان بسیار تازه و جدید است. در واقع، قبلا هم مراکز خرید مدرنی در اصفهان وجود داشته است؛ اما هیچ‌یک به عظمت و جذابیت سیتی سنتر نبودند.

دانشگاه علمی‌کاربردی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در بخشی از سیتی سنتر اصفهان دانشگاه هم وجود دارد. دانشگاه علمی کاربردی موجود در این مجموعه نشان می‌دهد که با مرکزی کلان روبه‌رو هستیم. این مرکز بزرگ و وسیع برای کاربری‌های به‌شدت متنوعی ساخته شده است. البته درباره کیفیت آموزش و سطح ارائه دروس دانشگاهی در این مرکز نظری نداریم ولی امکانات مختلف سیتی سنتر قابل‌تحسین است.

خرید چه کالاهایی در سیتی سنتر ممکن است؟

فروشگاه سیتی سنتر در اصفهان

زمانی که از مرکز خرید بزرگ اصفهان صحبت می‌کنیم، یعنی با مجموعه‌ای روبه‌رو هستیم با امکانات فراوان؛ مجموعه‌ای که تقریبا همه نوع فروشگاهی در آن وجود دارد. پس فرقی نمی‌کند به دنبال خرید پوشاک هستید یا جواهرات، عطر و لوازم آرایشی، تجهیزات ورزشی، زیورآلات و ساعت و…؛ در هر حال، در مجتمعی بزرگ به کالای موردنظرتان خواهید رسید.

علاوه بر خرید‌کردن و سر زدن به هایپرمارکت بزرگی که در سیتی‌سنتر وجود دارد، امکان رفتن به رستوران و کافی‌شاپ‌هایی با محیط لوکس و کیفیت عالی هم وجود دارد. گردش و خرید در این مرکز برایتان اوقات خوشی را رقم خواهد زد. یادتان باشد، امکان پیدا‌کردن کالاهای برند و فروشگاه‌های لوکس در سیتی سنتر اصفهان وجود دارد؛ اما این به معنای گران‌بودن کالای تمام فروشگاه‌ها نیست.

با کمی گشت‌وگذار در مرکز خرید، می‌توانید اجناسی به صرفه و مناسب پیدا کنید. به‌عبارت دقیق‌تر، به خیال اینکه تمام اجناس و کالاهای موجود در سیتی سنتر اصفهان گران و از برندهای معروف هستند، دور خریدکردن از آن را خط نکشید. واقعیت این است که طیف‌های متنوعی از قیمت‌ها و کالاها در سیتی سنتر وجود دارد. این تنوع آزادی عمل کافی به خریداران با بودجه‌های مختلف می‌دهد.

تفریحات مختلف به جز خرید در سیتی سنتر اصفهان چیست؟

رستوران سیتی سنتر اصفهان

همان‌طور که پیش‌تر هم عنوان شد، امکانات رفاهی و تفریحی بسیار متنوعی در سیتی سنتر وجود دارد. اگر به دنبال برنامه‌ای تفریحی و متنوع برای خود هستید، قطعا بازدید از این مکان و گشت‌وگذار در بخش‌های مختلفش را دوست خواهید داشت. برای مثال، می‌توانید کودکتان را به شهربازی این مجموعه ببرید و طعم شیرین روزی خوش را به او بچشانید. علاوه بر شهربازی، تفریحات دیگری هم در این مرکز وجود دارد که در ادامه به معرفی‌شان می‌پردازیم:

شهربازی

شهربازی سیتی سنتر در طبقه سوم این مرکز واقع شده و فضای خیلی بزرگی ندارد؛ اما به قول مجریان تلویزیون و گزارشگران فوتبالی، این موضوع، هیچ چیز از ارزش‌هایش کم نمی‌کند (: و کماکان می‌تواند محیطی جذاب و سرگرم‌کننده برای کودکان تا ۱۴ سال باشد. البته بازی‌های برای بزرگسالان هم در مرکز خرید سیتی سنتر وجود دارد که اگر اهل این دست از تفریحات و تفننات باشید، احتمالا از آنها خوشتان خواهد آمد.

موزه و نگارخانه

کسانی که به دنبال کارهای هنری هستند و از دیدن و خریدن اشیای دست‌ساز لذت می‌برند در نگارخانه سیتی سنتر اصفهان اوقات خوشی خواهند داشت. البته موزه سیتی سنتر چندان پُر و پیمان نیست و نباید انتظار داشته باشید که با موزه‌ای روبه‌رو شوید که پر از آثار دیدنی و قدیمی از زمان‌های باستان است. در هر حال، برای وقت‌گذرانی و گشت‌وگذار بد نیست.

کافه‌ها، فودت‌کورت و رستوران

بیش از ۲۰ کافه در مجموعه سیتی سنتر وجود دارد که بنا به حال و هوای هر یک، حق انتخاب برای رفتن به آنها را دارید. در فود کورت بزرگ و رستوران‌های موجود در سیتی سنتر اصفهان، هم برای دوست‌داران فست‌فود و هم سنتی‌پسندها، غذاهایی باکیفیت و درجه یک وجود دارد.

همان‌طور که می‌بینید، بعد از گشت‌وگذار و خریدکردن که خودش تفریحی جانانه برای بیشتر افراد به ویژه خانم‌های محترم است، دعوت‌کردن خود و همراهان‌تان به وعده‌ای غذای خوشمزه و آماده می‌تواند تفریح و خوش‌گذرانی‌تان را کامل کند.

سرمایه‌گذاران سیتی سنتر چه کسانی هستند؟

سالن همایش سیتی سنتر اصفهان

وجود مجموعه‌ای بزرگ با کاربری‌های متنوع باعث می‌شود تا همه این پرسش را مطرح کنند: سرمایه‌گذاران کار چه کسانی هستند؟ آیا پای کمک‌های دولتی به میان بوده است؟ راستی تا هنوز مبحث سرمایه‌گذاران را به میان نیاورده‌ایم، به این نکته هم اشاره کنیم که مجموعه تجاری دیگری با عنوان سیتی سنتر در اصفهان و در داخل شهر وجود دارد.

اگر به اصفهان سفر کردید، بدانید این مجموعه با سیتی سنتر اصفهان در این مقاله هیچ ارتباطی ندارد. خب! اجازه بدهید به سراغ مقوله سرمایه‌گذاران سیتی سنتر برویم و به شما بگوییم که چنین مجموعه بزرگی حاصل تدبیر و سرمایه‌گذاری چه کسانی است. شرکت پرستیژلند از شرکت‌های خصوصی و چندملیتی است. این شرکت با حمایت‌های دولتی توانسته این مرکز بزرگ را احداث کند و به بهره‌برداری برساند.

هدف پرستیژلند ایجاد مرکزی بوده که به کمک آن، امکان تفریح و تهیه کالاهای مورد نیاز اصفهانی‌ها در گروه‌های مختلف اجناس وجود دارد. در حال حاضر، این مجموعه هفت طبقه و بسیار وسیع از بزرگ‌ترین مراکزی است که در ایران و دنیا فعالیت دارد و سازندگان آن را به هدف بزرگ خود در فراهم سازی مکانی برای رفع نیازهای مختلف کالایی مردم اصفهان رسانده است.

سرمایه‌گذاران دیگر سیتی سنتر اصفهان هم به این شرح هستند:

  •  گروه صنعتی ایرانیان پارتیان آرارات؛
  • شركت خورشيد سپاهان (ايران)؛
  •  بانک گردشگری؛
  •  شركت آی کت ICAT (امارات) : مجري طرحهاي ساختماني در امارات.

نتایج احداث سیتی سنتر اصفهان چه بوده است؟

تزئینات داخلی سیتی سنتر اصفهان

مرکز خرید سیتی‌سنتر اصفهان توانسته است مزایای زیادی با حضورش در این شهر بزرگ به همراه بیاورد. ایجاد فضا و مکانی با امکان خرید، تفریح، گشت‌وگذار و جذب گردشگران از شهرهای دیگر قطعا جان تازه‌ای به اصفهان داده است.

این مجتمع بزرگ باعث شده تا تعداد زیادی فرصت شغلی جدید هم به وجود آید. این هم یکی دیگر از دستاوردهای درخشان آن است. تولیدکننده و عرضه‌کننده‌های خارجی متعددی در مجتمع سیتی‌سنتر مشغول به فعالیت هستند و از همین رو، امکان ورود کالاهای خارجی قاچاق به کشور اندکی کمتر می‌شود. شهربازی‌های دیگری مانند شهر رویاهای اصفهان هم در فهرست جاهای تفریحی اصفهان قرار دارند؛ اما مزیت نزدیکی به مراکز خرید و جاهای دیدنی اصفهان را به‌خوبی سیتی سنتر ندارند.

نشانی سیتی سنتر و شماره تماس آن چیست؟

آدرس: اصفهان، بزرگراه شهید دستجردی، مرکز تفریحی گردشگری سیتی سنتر


سیتی سنتر اصفهان در خارج شهر قرار دارد. یادتان باشد که آخرهفته‌ها معمولا شلوغ است و در مسیر رسیدن به این مجموعه تاحدی دچار و اسیر ترافیک خواهید شد. این مجموعه در جاده اصفهان-شیراز قرار دارد و برای رسیدن به آن باید به بزرگراه شهید دستجردی بروید. با طی‌کردن مسیر در بزرگراه شهید دستجردی و عبور از بهارستان و سپاها‌ن‌شهر به سیتی سنتر اصفهان خواهید رسید.

ساعت بازدید10 تا 24
شماره تماس03136550504
آدرساصفهان، بزرگراه شهید دستجردی، مرکز تفریحی گردشگری سیتی سنتر

اگر اصفهانی هستید یا تاکنون به سیتی سنتر اصفهان سری زده‌اید، حتما نظرات‌تان را برای‌مان بگویید. همچنین پیشنهاد میکنیم سری به آکواریم اصفهان بزنید و سفری به دنیای ناشناخته‌ها داشته باشید قبول دارید که این مجموعه بسیار جذاب و تحسین‌برانگیز طراحی شده است؟

5/5 (2 نظر)
4 نظرات
  1. زهرا جاوید می گوید

    جای بسیار زیبایی و بزرگی هست ولی فکر میکنم جای یک کتابخانه در سیتی سنتر اصفهان خالیه

  2. jaberi می گوید

    سلام جای بسیار شیک وعالی هست .یه سوال داشتم ایا در اینده برجهای دیگری به این مجموعه اضافه خواهد شد این حرف رو بر اساس ماکتی که از سیتی سنتر دیدم میگم

    1. زهرا کامکار می گوید

      سلام دوست عزیز

      هیچ چیز بعید نیست. قطعاً با توجه به استقبال مردم از چنین بناییی، دور از ذهن نیست که در آینده شاهد گسترش آن باشیم.

  3. سعید می گوید

    نمیشه سیگار بکشی یه شاهی نمی ارزه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.