سوغات استانبول | راهنمای خرید بهترین سوغاتی های استانبول

0

از استانبول چی بخریم پرسشی است که تمامی گردشگران استانبول می‌پرسند. اینجاست که می‌توانید روی تجربه‌ ره بال آسمان برای خرید سوغات استانبول با خیال راحت‌ حساب باز کنید. در ادامه، سیر تا پیاز خرید بهترین سوغات استانبول را با شما در میان می‌گذاریم تا در سفر استانبول، با دستی پر از سوغاتی به وطن بازگردید و با تقدیم سوغاتی‌های باکیفیت و خوش‌قیمت، پیش دوست و آشنا سربلند شوید.

انصافاً باید به گردشگران حق داد؛ زیرا شمار سوغاتی های استانبول به‌اندازه‌ای است که حتی اگر استاد سوغاتی‌خریدن باشید، بازهم در بین تنوع سوغاتی های استانبول سردرگم می‌شوید. از طرف دیگر، از آنجا که ما ایرانی‌ها رسم نداریم دست‌خالی از سفر بازگردیم. حتماً باید سری به بازار بزنیم و با کوله‌باری پر از سوغاتی راهی وطن شویم. اینجاست که محدوده قیمت سوغاتی اهمیت می‌یابد؛ چراکه هر شهری سوغاتی‌های ارزان و گرانی دارد. در نتیجه، باید به‌دنبال سوغات ارزان استانبول باشیم که در کنار قیمت‌ مناسب، در نزد دوست و آشنا آبروداری کنیم و سوغاتی‌های شایسته‌ای را تقدیم عزیزان خود کنیم. در این بین، فرصتی که برای خرید سوغات استانبول اختصاص می‌دهید نیز اهمیت دارد؛ زیرا در سفر استانبول نمی‌خواهیم حتی یک لحظه را هدر دهیم و باید از ثانیه‌های این سفر بهترین استفاده را ببریم.

سوغات استانبول چیست؟

با این واقعیت باید روبه‌رو شد که کالاهای ترک در میان ما ایرانی‌ها طرفداران زیادی دارد. در نتیجه، برای آن دسته گردشگرانی که می‌خواهند بدانند سوغات استانبول چیست، باید بگوییم تقریباً‌ بیشتر کالاهای ترکی که در استانبول فروخته می‌شوند سوغاتی ارزشمندی‌اند.

تصویری از باقوا سوغات استانبول

منتها، در بین تمامی این کالا، اگر می‌خواهید بدانید برای سوغاتی از ترکیه چی بخریم باید بگوییم باقلوا شناخته‌شده‌ترین سوغات آنتالیا ترکیه و استانبول است. در کنار باقلواهای خوشمزه، راحت‌‌الحلقوم و خوراکی‌های خوشمزه دیگر ترکی نیز در گروه سوغات ارزان استانبول قرار می‌گیرند. سنگ سوغات ترکیه نیز یکی دیگر از سوغاتی‌های رایج استانبول شناخته می‌شود.

ناگفته نماند، همان‌گونه که اشاره کردیم، محبوبیت کالاهای ترک در بین ایرانی‌ها باعث شده تا حتی اگر فراموش کردید در ترکیه سوغاتی بخرید، سراغ سوغات ترکیه در تهران را بگیرید. منتها اول از هرچیز باید تک‌تک سوغاتی‌های دیار ترک را بشناسید.

به همین دلیل، برای اینکه در میان هزارویک سوغات استانبول سردرگم نشوید، ابتدا برای شما می‌گوییم که سوغات استانبول چیست. سپس به مرکز خرید سوغات استانبول اشاره می‌کنیم. در نهایت نیز باهم نگاهی کوتاه به تمامی سوغاتی های استانبول می‌اندازیم تا به‌لطف این اطلاعات، پاسخی به پرسش از ترکیه چی بخریم داده باشیم.

بهترین سوغات خوراکی استانبول

سوغات‌های این شهر را با خوراکی‌های خوشمزه این دیار آغاز می‌‌کنیم. خوراکی‌های استانبول به‌اندازه‌ای خوش‌مزه‌اند که حتی اگر نمی‌خواهید سوغات ببرید، بازهم پیشنهاد می‌کنیم حتماً خودتان را مهمان این خوردنی‌های خوش‌مزه کنید.

  • باقلوا استانبول | خوش‌مزه‌ترین سوغات دیار ترک

تصویری از باقلوای خوشمزه استانبول

حتماً شما هم شنیده‌اید که می‌‌گویند حلوای تن‌تنانی تا نخوری نداری. این ضرب‌المثل از طعم خوش حلواهای تن‌تنانی یزد حکایت دارد. منظورش این است که حلوا تن‌تنانی به‌اندازه‌ای خوش‌مزه است که تا آن را نخورید، طعم خوش این حلوا را متوجه نخواهید شد. این ضرب‌المثل برای باقلوا استانبول نیز کاملاً مصداق دارد.

خوشمزگی باقلوا استانبول این خوراکی را به سوغات ارزان این شهر تبدیل کرده که در کنار قیمت‌مناسب، وجهه خوبی نیز برای سوغاتی آوردن دارد.

جالب است بدانید استانبولی‌ها چندین نوع باقلوای مختلف تولید می‌کنند که هرکدام از دیگری خوشمزه‌تر است. با این حساب، اگر طرفدار باقلوا هستید، در ادامه به انواع معروف‌ترین سوغاتی استانبول نگاهی می‌اندازیم.

۱. باقلوا بورما

باقلوا بورما به‌لحاظ ظاهر تفاوت زیادی با دیگر باقلواهای استانبول دارد؛ اما فریب ظاهر این باقلوا را نخورید، زیرا ترکیبات این باقلوا فرق چندانی با دیگر باقلواهای استانبول نمی‌کند. این باقلوا از چند لایه خمیر فیلوی نازک دست شده که بین این لایه‌ها با مغز آجیل‌های خوشمزه‌ پر شده‌اند. باقلوا بورما با شهد عسل و شربت شیرین می‌شود تا آب از دهان باقلوادوست‌ها دربیاورد.

۲. باقلوا بلبل یواسی

همان‌گونه که حدس زده‌اید، اسم این باقلوا معنای آشیانه بلبل می‌دهد، زیرا ظاهری همانند لانه بلبل دارد. باقلوا بلبل یواسی با خمیر فیلو دایره‌ای شکل درست می‌شود. وسط این باقلوای خوشمزه با مغز آجیل و به‌خصوص پسته پر شده است. باقلوا بلبل یواسی در کنار طعم خوشی که دارد، به‌لحاظ ظاهری نیز باقلوایی برازنده سوغاتی است.

۳. باقلوا فیستیکلی سارما

باقلوا فیستیکلی سارما به‌اندازه‌ای پسته دارد که رنگ آن به سبزی می‌گراید. به همین دلیل نیز به این باقلوا فیستیکلی (فیستیک در زبان ترکی به‌معنای پسته است) می‌گویند. پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید خودتان را حسابی تحویل بگیرید، در کنار این باقلوای خوش‌مزه، بستنی هم میل کنید.

قیمت باقلوا در استانبول

با تعریف‌و‌تمجید‌هایی که از باقلوا استانبول کردیم، مطمئنیم حتی اگر نمی‌خواهید از این شهر باقلوا سوغات بیاورید، بازهم وسوسه شده‌اید که در سفر استانبول طعم این خوراکی خوش‌مزه را امتحان کنید. اهمیت باقلوا در میان گردشگران ترکیه باعث شده تا باقلوا فروشی‌های مختلفی در استانبول پیش روی مشتری‌ها صف بشکند.

تصویری از سینی باقلوا سوغات استانبول

این شرایط، تفاوت قیمت باقلوا در استانبول را به دنبال دارد. در کنار قیمت باقلوا استانبول، کیفیت باقلوای این شهر نیز در مغازه‌های متفاوت باهم فرق می‌کند. در نتیجه، از آنجا که شما بهتر از ما می‌دانید هر گردی گردو نیست، باقلواهای استانبول را چشم‌بسته نباید خریداری کنید.

تصویری از باقلوای ترکی

مطمئن هستیم برای سوغاتی یا دل‌خوشی خودتان هم که شده در سفر استانبول سراغ باقلوافروشی‌های این شهر را خواهید گرفت. به همین دلیل اگر می‌خواهید بدانید قیمت بهترین سوغاتی استانبول چند است، پیشنهاد می‌‌کنیم چیزی حدود ۵۰ تا ۱۸۰ لیر برای خرید هر کیلو باقلوا کنار بگذارید.

بهترین جا برای خرید باقلوا استانبول

تصویری از باقلوا

اکنون که با بهترین سوغاتی استانبول آشنا شدید، حتماً به این فکر می‌کنید که این باقلواهای خوش‌مزه را از کجا خریداری کنید. برای پاسخ به این پرسش، در ادامه به چند باقلوافروشی مخصوص استانبول اشاره می‌کنیم که سال‌هاست باقلوا را به‌عنوان بهترین سوغاتی استانبول در اختیار گردشگران قرار می‌دهند.

۱. باقلوافروشی کاراکوی گولوگلو (Karaköy Güllüoğlu)

این باقلوافروشی نزدیک یک سده قدمت دارد تا اعضای خانواده گولوگلو نسل‌اندرنسل خوش‌مزه‌ترین باقلوا استانبول را در اختیار مشتریان قرار دهند. برای خرید باقلوا از این فروشگاه راهی میدان تکسیم شوید و راه برج گالاتا را در پیش بگیرید.

۲. رستوران و باقلوافروشی حمدی

اگر می‌خواهید با یک تیر دو نشان بزنید و در کنار خرید باقلوا، غذایی خوش‌مزه هم نوش جان کنید، حتماً راه رستوران و باقلوافروشی حمدی را در پیش بگیرید. این رستوران فضای بسیار دنجی برای خوردن غذاهای خوش‌مزه ترکی دارد تا لحظه‌های خاطره‌انگیز را در کنار خرید سوغاتی تجربه کنید. رستوران و باقلوافروشی حمدی در همسایگی بازار ادویه استانبول در کنار پل گالاتا قرار گرفته است.

  • راحت الحلقوم ترکیه | سوغات درجه‌یک تمامی شهرهای ترکیه

راحت الحلقوم ترکیه خوراکی خوش‌طعم دیگری است که با شکر و نشاسته درست می‌شود. این خوراکی سوغات درجه‌یک تمامی شهرهای ترکیه به ‌حساب می‌‌آید. فروشگاه‌‌‌های سوغات استانبول انواع راحت‌الحلقوم با طعم‌های مختلف را پیش روی گردشگران خوش‌سلیقه قرار می‌دهند.

تصویری از سینی چایی و راحت الحلقوم استانبول

راحت الحلقوم ترکیه با طعم خوراکی‌های خوش‌مزه‌ای مانند لیمو،‌ گلاب، پسته، دارچین و پرتقال به فروش می‌رسد. فروشنده‌های ترک برای جلب نظر بیشتر گردشگرانی که دنبال سوغات استانبول هستند، راحت الحلقوم ترکیه را در بسته‌بندی‌های زیبایی قرار داده‌‌اند تا به سوغاتی شایسته‌ای برای گردشگران مشکل‌پسند تبدیل شود.

باسلوق استانبول فرقی با راحت‌الحلقوم ندارد
اهالی ترکیه به راحت‌الحلقوم، باسلوق یا لوکوم هم می‌گویند. به این ترتیب، باسلوق استانبول هیچ فرقی با راحت الحلقوم استانبول ندارد. به‌لحاظ مالی نیز تفاوتی میان قیمت باسلوق استانبول با راحت الحلقوم استانبول را شاهد نیستیم.

سوغات یادگاری از استانبول

تصوییری از سوغات استانبول

از سوغاتی‌های خوراکی که بگذریم، نوبت به سوغاتی های یادگاری از استانبول فرامی‌رسد. استانبولی‌ها به‌اندازه‌ای سوغاتی‌های متنوع دارند که انتخاب بهترین سوغات استانبول دشوار می‌شود. اینجاست که سوغات یادگاری از استانبول به کمک گردشگران می‌آید.این سوغاتی‌ها برای همیشه ماندگارند. هر بار که به آن‌ها نگاه می‌کنید یاد و خاطره‌ خوش سفر استانبول در ذهن شما زنده می‌شود. به‌لحاظ مالی نیز محدوده قیمت سوغات استانبول تنوع زیادی دارد و اگر دنبال سوغات ارزان استانبول هستید، می‌توانید با خرید یک نظرقربانی زیبا، دست پر از سفر بازگردید.

اگر هم از آن دسته گردشگران خوش‌سلیقه‌ای هستید که به کم راضی نیستند، می‌توانید با خرید قالیچه‌ای نفیس، دست پر استانبول را ترک کنید. برای انتخاب راحت سوغات یادگاری از استانبول، نگاهی به فهرست خوش‌قیمت‌ترین و بهترین سوغات استانبول داشته باشید.

  • قالیچه، فرش و تابلوفرش‌های نفیس ترک

هنر قالیبافی در دل‌و‌جان ما ایرانی‌ها خانه دارد. سده‌های متمادی است که فرش‌بافان ایرانی نقش خاطره می‌زنند. به همین دلیل، هر کجا که فرشی زیبا می‌بینیم، ناخواسته از دور مجذوب این فرش شویم. این هنر در نزد ترک‌ها نیز ارزنده است و انصافاً باید اعتراف کرد قالی‌بافان ترک فرش‌ها و تابلوفرش‌های تراز اولی می‌بافند. این هنرمندان در بافت تابلوفرش‌های نفیس نیز یدطولایی دارند تا فرش‌های ترک به اعیانی‌ترین سوغاتی استانبول تبدیل شود.

جالب اینجاست که فرش‌‌ و گلیم ماشینی ترک به‌لحاظ قیمت از قالی‌های ماشینی ایرانی ارزان‌ترند. این شرایط نیز انگیزه‌ای مناسب برای خرید قالیچه یا فرش به‌عنوان سوغاتی ایجاد می‌کند. فرش‌های ترکی به‌لحاظ کیفیت و دوام نیز رضایت مشتریان را جلب کرده‌اند تا با خیال راحت فرش دل‌خواه خود را انتخاب کنید. لازم به ذکر است برای آوردن سوغات فرش از ترکیه باید به فکر اضافه‌بار باشید.

برای خرید فرش از استانبول به محله سلطان احمد یا بازار بزرگ استانبول بروید.
  • صابون سیاه

تصویری از صابون سیاه ترکیه

عادت داریم برای خرید سوغاتی دنبال کالاهای لوکس بگردیم. دوست داریم به‌قول قدیمی‌ها سوغاتی دهن‌پرکنی خریداری کنیم. منتها در کنار اینکه خرید سوغاتی‌های زیبا هیچ اشکالی ندارد، بعضی مواقع بهتر است کالاهای خاص هر منطقه را به سوغات بیاوریم. یکی از این کالاهای خاص صابون سیاه است.

تصویری از صابون سیاه سوغات استانبول

صابون سیاه استانبول از دیرباز در حمام‌های عمومی ترکیه کاربرد داشته و این روزها به سوغات این دیار تبدیل شده است. محبوبیت صابون سیاه بی‌دلیل نیست. از صابونی صحبت می‌کنیم که کاملاً با مواد طبیعی ساخته شده تا خاصیت‌های چشمگیری داشته باشد. یکی از مهم‌ترین خاصیت‌های صابون سیاه ویژگی‌ لایه‌برداری این صابون است. به‌لطف این ویژگی، پس از شست‌وشوی پوست با صابون سیاه، نیازی به لایه‌بردارهای شیمیایی ندارید. پوست شما از برگ گل لطیف‌تر می‌شود.

تصویری از صابون سیاه سوغات ترکیه

صابون سیاه استانبول به‌لحاظ ابعاد نیز جایی در چمدان گردشگران نمی‌گیرد. هرقدر دلتان خواست از این صابون سوغات بیاورید. این صابون‌ها به‌لحاظ قیمتی نیز در گروه سوغات استانبول با قیمتی ارزان قرار دارند. در کنار صابون سیاه، لیف‌های گیاهی، دست‌باف و انواع کیسه‌های ترک در سوغاتی‌ فروشی‌های استانبول به فروش می‌رسد.

برای خرید صابون سیاه استانبول راه بازار ادویه، بازار بزرگ استانبول و بازار آراستا را در پیش بگیرید.
  • حوله ترکی

تصویری از حوله ترک

از قرار معلوم ترک‌ها از دیرباز تا کنون اهمیت خاصی به نظافت می‌دهند. به همین دلیل، در کنار صابون سیاه که سوغاتی بهداشتی استانبول به‌حساب می‌آید، حوله ترکی نیز به بهترین سوغات استانبول تبدیل شده است. حوله‌های استانبول با دست بافته می‌شوند و قابلیت جذب آب زیادی دارند. حوله ترک به‌اندازه‌ای کیفیت دارد که حتی اگر نمی‌خواهید برای کسی سوغاتی بگیرید، بازهم پیشنهاد می‌کنیم چند دست از این حوله‌ها را برای خانه‌تان خریداری کنید.

ناگفته نماند فقط حوله ترکی دست‌باف کیفیت دارد. حوله‌های ماشینی ترک فرق چندانی با دیگر حوله‌ها ندارند. برای تشخیص حوله دست‌باف ترک از حوله ماشینی به بافت حوله نگاهی بیندازید. حوله ماشینی نازک‌تر است و وزن کمتری هم دارد.

حوله ترکی را از بازار آراستا، بازار ادویه، بازار بزرگ استانبول و تمامی فروشگاه‌های لوازم حمام خریداری کنید.
  • سفالینه های زیبای ترک

مطمئنیم با مطالعه این مطلب به این نتیجه رسیده‌اید که ترک‌ها نیز مانند ما ایرانی‌ها مردمان هنرمندی‌اند. برای اثبات بیشتر این ادعا کافی است در سفر استانبول، نگاهی به سفالینه‌های زیبای ترک بیندازید. مردمان شهر ایزنیک در ترکیه نسل‌اندرنسل به هنر سفالگری مشغول‌اند. ماحصل این تلاش را در سفالینه‌های زیبای ترک تماشا خواهید کرد. از طرف دیگر، اگر در سفر استانبول سری به مساجد زیبای ایاصوفیه یا محمد پاشا زنده باشید، حتماً محو تماشای کاشی‌کاری‌های زیبای این مساجد شده‌اید.

اگر می‌خو‌اهید خاطره خوش گشت‌و‌گذار در استانبول را با خود به یادگار ببرید، می‌توانید کاشی‌های کوچکی را که سوغات استانبول‌اند خریداری کنید. سفال و کاشی ترکیه به‌لحاظ قیمت نیز در گروه سوغاتی‌‌های ارزان استانبول قرار می‌گیرد تا با خیال‌راحت سوغاتی شیک و ارزانی خریداری کنید.

برای خرید سفال و کاشی ترک راهی بازار بزرگ استانبول، بازار آراستا و بازار ادویه شوید.
  • ادویه های ترکی

اگر به‌دنبال سوغاتی متفاوتی هستید که در کنار قیمت مناسب‌ حال‌و‌هوای شما را نیز تغییر دهد، سری به بازار ادویه استانبول بزنید. در این بازار، تا چشم کار می‌کند ادویه‌های خوش‌مزه و معطر وجود دارد. قول می‌دهیم ادویه‌هایی در این بازار پیدا کنید که نظیرش در هیچ جای دنیا پیدا نمی‌شود. اهالی استانبول به‌اندازه‌ای به ادویه اهمیت می‌دهند که بازار مخصوصی را به این کار اختصاص داده‌اند.

برای خرید ادویه‌های خوش‌رنگ‌و‌لعاب ترک راهی بازار ادویه و بازار بزرگ استانبول شوید.
  • چشم نظر ترکیه ای

تصویری از چشم نظر

چشم نظر ترکیه ای یکی دیگر از سوغاتی‌های خاطره‌انگیز و خوش‌قیمت استانبول است. این چشم‌نظرها در میان ما ایرانی‌ها با نام نظرقربانی هم شناخته می‌شود. همان‌گونه که حتماً‌ دیده‌اید، چشم‌نظر با مهره‌های آبی زیبایی درست می‌شود. مردمان قدیم باور داشته‌اند چشم بد و حسود را دور می‌کند.

تصویری از چشم مظر ترکیه ای

جالب است بدانید اهالی استانبول به چشم بد اعتقاد زیادی دارند. در گوشه‌و‌کنار خانه‌های استانبولی‌ها چشم نظر ترکیه ای آویزان شده است. به همین دلیل نیز نظرقربانی‌های ساخت استانبول راه خود را به بازار سوغاتی‌ فروشی‌های این شهر باز کرده‌اند.

تصویری از چشم نظر ترکیه ای

چشم نظر ترکیه ای در قالب دستبند،‌ گردنبند، گوشواره و آویز فروخته می‌شود. این سوغاتی‌های زیبا و خاطره‌انگیز نه‌تنها قیمت کمی دارند،‌ بلکه جای زیادی نیز در چمدان مسافرتی شما نمی‌گیرند. با خیال‌راحت می‌توانید برای تمامی اعضای خانواده و دوستان آشنایان چشم نظر ترکیه ای سوغات ببرید.

چشم نظر ترکیه ای در بازار بزرگ استانبول و دیگر سوغاتی‌فروشی‌های این شهر فروخته می‌شود.

سوغات پوشیدنی استانبول

تصویری از پوشاک استانبول

گردشگری را سراغ نداریم که راهی استانبول شود و از این شهر و دیار خوش‌تیپ بازنگردد. استانبول نه‌تنها بورس پوشاک درجه‌یک ترک است، بلکه بهترین برندهای پوشاک دنیا در این شهر گرد هم جمع‌شده‌اند. سوغات پوشیدنی استانبول جایگاه ویژه‌ای نزد گردشگران خوش‌تیپ دارد.

تصویری از پوشاک سوغات استانبول

خوشبختانه خرید سوغات پوشیدنی در استانبول کار ساده‌ای است، زیرا مرکز خریدی را در استانبول سراغ نداریم که چندین برند معتبر پوشاک در آن غرفه نداشته باشد. خرید پوشاک مارک ممکن است به‌لحاظ قیمت در گروه سوغات استانبول با قیمتی مناسب قرار نگیرد، اما به‌قول قدیمی‌ها یک شب که هزار شب نمی‌شود. اکنون که سری به استانبول زده‌‌اید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً با خرید چند دست لباس مارک، از این شهر خوش‌لباس برگردید.

برای خرید سوغات پوشیدنی استانبول راه مراکز خرید و بازار بزرگ استانبول را در پیش بگیرید.

مرکز خرید سوغات استانبول

خرید سوغات استانبول زمانی حسابی می‌چسبد که این سوغات را با کمترین‌ قیمت و بیشترین کیفیت خریداری کنید. برای رسیدن به این هدف، باید با بهترین مراکز خرید سوغات استانبول آشنا شوید. اکنون که در جریان بهترین سوغات‌های استانبول قرار گرفتید، زمان آن است که به بهترین مراکز خرید سوغات استانبول اشاره کنیم.

  • خیابان استقلال استانبول

درباره خیابان استقلال استانبول کافی است همین توضیح را بدهیم که این خیابان به‌لحاظ تنوع فروشگاه‌ها شباهت‌های زیادی به خیابان ولیعصر تهران دارد. با این حساب، اگر اهل خیابان‌گردی هستید و می‌خواهید چرخی در مغازه‌ها بزنید، برای خرید راه خیابان استقلال استانبول را در پیش بگیرید. در این خیابان، تا چشم کار می‌کند سوغاتی‌فروشی و مغازه‌های پوشاک مارک و کالاهای درجه‌یک وجود دارد.

پس از گشت‌و‌گذار در خیابان استانبول، می‌توانید دمی در کافه‌های این خیابان بنشینید و با خوردن نوشیدنی‌های خوشمزه ترکی، استراحت کنید. به‌لحاظ قیمت نیز خیابان استقلال استانبول فروشنده‌های باانصافی دارد. منتها بازهم پیشنهاد می‌‌کنیم در کنار اینکه با فروشنده چانه می‌زنید، حتماً قیمت کالای دل‌خواه خود را در چند مغازه مختلف بررسی کنید.

  • مرکز خرید فروم استانبول

به آن دسته از گردشگرانی که به‌دنبال پوشاک مارک ماوی (Mavi) و اچ.‌اند.‌ام (H&M) هستند، پیشنهاد می‌کنیم حتماً‌ سری به مرکز خرید فروم (Forum) بزنند. این مرکز خرید در کنار فروشگاه‌های پوشاک مارک، به بورس لوازم خانگی باکیفیت نیز معروف است. نمایندگی معتبر فروشگاه‌های بین‌المللی آیکیا (IKEA) در همسایگی مرکز خرید فروم استانبول دارد.

پاساژ‌گردی در مرکز خرید فروم به گردشگرانی که با فرزندان دلبند خود راهی استانبول شده‌اند نیز پیشنهاد می‌شود. در این مرکز خرید، پارک تفریحی با نام ژوراسیک وجود دارد. با خیال‌راحت بچه‌ها را به این پارک بسپارید و تا می‌توانید سوغات استانبول بخرید.

  • اوت لت سنتر اولیویوم

امکان ندارد گذار شما به اوت لت سنتر اولیویوم (Olivium Outlet Center) بیفتد و با گردشگر ایرانی روبه‌رو نشوید. این شرایط از نزدیکی کالاهای مرکز خرید اوت لت سنتر اولیویوم به سلیقه ایرانی‌ها حکایت دارد. به همین دلیل، از آنجا که ایرانی‌ها همیشه به‌دنبال بهترین و خوش‌قیمت‌ترین کالاها می‌گردند، جای شما در این مرکز خرید خالی است.

تصویری از ساختمان مرکز خرید اوت لت سنتر

این مرکز خرید بهشت علاقه‌مندان سوغات پوشیدنی استانبول است. سرشناس‌ترین برندهای دنیا مانند نایکی، آدیداس، پوما، واتسونز، ماوی، کوتون، دفاکتو، ال.‌سی.‌وایکیکی، پیر کاردن، گراتیس و اینچی در آن غرفه دارند. در کنار پوشاک، مرکز خرید اوت لت سنتر اولیویوم بورس فروش سوغاتی نیز هست.

جالب‌تر از تمامی این نکته‌ها تخفیف‌های استثنایی این مرکز خرید است. فروشنده‌های اوت سنتر اولیویوم سه‌شنبه‌های هر هفته آتش به مالشان می‌زنند و تخفیف‌های چشمگیری برای کالاهای خود قرار می‌دهند. اوت لت سنتر اولیویوم با داشتن سالن تئاتر، ۶ سالن سینما، باشگاه ورزشی، سالن بولینگ و پارکینگ بزرگ به مرکز خریدی تمام‌عیار در استانبول تبدیل شده است.

برای خرید از اوت لت سنتر اولیویوم در میدان تکسیم سوار مترو شوید و راه ایستگاه ینی‌کاپی را در پیش بگیرید. در این ایستگاه، سوار متروی خط مارمارای شوید و در ایستگاه مارمارای کازلی چشمه از مترو پیاده شوید. با حدود ۱۰ دقیقه پیاده‌روی به مرکز خرید اوت لت سنتر اولیویوم می‌رسید.

محدوده قیمت سوغات استانبول

تصویری از باقلوا ترکی

اگر تا این قسمت از راهنمای خرید سوغات استانبول با ما همراه بوده‌اید، حتماً در جریان قرار گرفته‌اید که استانبول هزارویک سوغات دارد. به همین دلیل، سبد کاملی از انواع سوغاتی‌های خوش‌رنگ‌و‌لعاب پیش روی شما قرار می‌گیرد. اگر دنبال سوغات ارزان استانبول هستید، سراغ سوغاتی‌هایی مانند نظر قربانی ترک، باقلوا استانبول و سفالینه‌های زیبای این شهر را بگیرید.

گردشگرانی که می‌خواهند حسابی خودشان را تحویل بگیرند نیز با خرید سوغات پوشیدنی ترکیه از برند‌های ترک، فرصتی پیدا می‌کنند تا یک سروگردن بالاتر از دیگران قرار بگیرند. اگر هم پولتان از پارو بالا می‌رود و در استانبول به‌دنبال سوغاتی خاص و ماندگار هستید، می‌توانید تابلوفرشی نفیس یا تخته‌ای فرش دستباف ترکی خریداری کنید و به سوغات بیاورید.

سوغات استانبول تا زمانی ارزش دارد که لذت سفر و خوش‌گذرانی را کاهش ندهد. امیدواریم با مطالعه راهنمای خرید سوغات استانبول، با دردسری برای خرید سوغاتی های استانبول روبه‌رو نشوید و یادگارهای خاطره‌انگیزی از سفر استانبول به ارمغان بیاورید. در پایان، پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم تجربه جالب و مفیدی از خرید سوغات استانبول دارید، ره بال آسمان و دیگر خواننده‌ها را در قسمت نظرات از این تجربه‌های سودمند باخبر کنید.

باقلوا بهترین و خوش‌قیمت‌ترین سوغات است.

باقلوا بورما بهترین باقلوا استانبول شناخته می‌شود.

بازار بزرگ‌ استانبول بورس فروشنده‌های سوغاتی است.

نظر قربانی ارزان‌ترین سوغات شهر استانبول است.

اوت لت سنتر اولیویوم سه‌شنبه‌ها تخفیف‌های استثنایی دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.