پاراسل کیش | تفریحی متفاوت و جالب که در یادتان می ماند

2

بعضی از تفریحات هستند که همه با آن‌ها آشنایی دارند. مثلا همه با قایق‌سواری آشنا هستند و در سفر به شمال یا جنوب به سراغ آن می‌روند؛ اما بعضی از تفریحات دیگر هم هستند که همه با آنها آشنایی ندارند و نمی‌دانند که چقدر لذت‌بخش و جالبند. مثلا پاراسل کیش از آن تفریحات سرگرم‌کننده، پرهیجان و جذابی است که نیاز به معرفی دارد تا آدم‌های بیشتری در سفر و گشت‌وگذارشان به کیش به دنبال آن بروند و خاطرات و لحظاتی خوش برای خودشان رقم بزنند. اجازه بدهید در این مقاله از تفریحی جذاب و متفاوت یعنی پاراسل کیش برایتان بگوییم تا بعد از خرید بلیط هواپیما کیش با ذوق بیشتری راهی این جزیره شوید. پس ما را تا انتهای نوشته همراهی کنید.

پاراسل کیش چیست؟

پاراسل در کیش

نمی‌دانیم که با پاراسل کیش آشنایی دارید یا خیر؛ در هر حال، در اینجا برایتان از این موضوع خواهیم گفت. پاراسل نوعی ورزش آبی است که امتحان‌کردن آن به کسانی توصیه می‌شود که به هیجان علاقه دارند. بسیاری از تورهای کیش، پاراسل را به عنوان یکی از بخش‌های مهم و هیجان‌انگیز سفرشان معرفی می‌کنند. البته کاملا هم حق دارند.

پاراسل یکی از تفریحات آبی کیش است که طی آن، افراد جلیقه نجات به تن می‌کنند و با قایقی به دل آب می‌زنند. بعد چترشان را پس از طی مسافتی با قایق باز می‌کنند و در حالی‌که چتر و فرد به قایق متصل هستند با آن بر فراز آب به پروازی کنترل‌شده مشغول می‌شوند. این تمام ماجرا نیست و اگر دوز هیجان‌طلبی‌تان خیلی زیاد باشد، این امکان برایتان وجود دارد که از مربی و قایق‌ران همراه‌تان این را هم بخواهید: از آنها خواهش کنید در پایان پروازتان ترتیبی بدهند که در آب هم فرو بروید و کمی آب‌بازی هم چاشنی هیجانتان شود.

در پاراسل‌سواری باید چه نکاتی را در نظر داشته باشید؟

پاراسل در غروب

واقعیت این است که انجام پاراسل کیش چندان کار بی‌خطری نیست. یعنی زندگی به بشر ثابت کرده است که همیشه ممکن است خطر یا اندوهی از پشت کوه‌ها سر برسند و همه چیز را خراب کنند. با علم به این موضوع باید مقوله احتیاط در هر کاری را جدی گرفت. اما ترسیدن راه چاره نیست. اگر دوست دارید پاراسل کیش را هم امتحان کنید باید جوانب احتیاط را رعایت نمایید و نترسید.

از نکات مهمی که باید در نظر بگیرید، رفتن به سواحلی استاندارد است. سواحی که در آنها مربیان و قایق‌رانانی حرفه‌ای و کاربلد در کنار مسافران و گردشگران هستند و می‌توانند تجربه پاراسل را امن و جذاب به پایان برسانند. در نظر گرفتن آب‌وهوا هم نکته مهم دیگری است که نباید فراموش کنید. فقط زمانی می‌توان به این تفریح پرداخت که هوا آفتابی باشد و آسمان سخاوتمندانه بر شما بتابد.

البته زمان‌هایی که از نظر جوی، وضعیت آب‌وهوا خوب نیست، اجازه این کار وجود ندارد و مربیان و قایق‌رانان هم این کار را انجام نمی‌دهند. پس اگر قصد تجربه پاراسل کیش را دارید، بهتر است که قبل از سفر، آب و هوای روزهایی را که برای این کار در نظر گرفته‌اید از قبل بررسی کنید.

ویدیوی زیبا از پاراسل کیش

نکته کنکوری و مهم

لذت پاراسل در آب‌های خلیج فارس

همیشه قبل از اینکه پاراسل را امتحان کنید به توضیحاتی که به شما داده می‌شود به خوبی دقت داشته باشید. بی‌دقتی و بی‌توجهی‌تان به یادگیریِ قبل از شروع کار، می‌تواند برایتان خطرآفرین باشد. پس دقت کافی به خرج بدهید و به حرف‌ها و توصیه‌هایی که درباره روند کار به شما می‌شود، کاملا دقت کنید.

خودتان هم قبل از امتحان کردن پاراسل کیش به تجهیزات این کار نگاهی بیندازید. مثلا ببینید که طناب متصل به هر فرد از استحکام کافی برخوردار است؟ جلیقه نجات کیفیت مطلوبی دارد؟ همه چیز مرتب است یا خیر؟ این را هم بدانید که فاصله مجاز شما از قایق برای پرواز بر سطح آب، حدود ۱۵۰ متر است. پس بیهوده با درخواست بیشترکردن فاصله‌تان از قایق‌ران و مربی، خودتان را به خطر نیندازید.

چیزهایی که باید درباره پاراسل کیش بدانید

یادتان باشد که همه سواحل جنوب دارای امکان تجربه پاراسل نیستند و از آن مهم‌تر همه ساحل‌هایی که این خدمت را ارائه می‌دهند هم استانداردهای لازم را ندارند. پس در میان گزینه‌های موجود باید به دنبال ایمن‌ترین‌ها باشید. این موارد را در نظر بگیرید:

  • ارتفاع چتر پاراسل می‌تواند از ۱۵۰ متر بیشتر باشد. هزینه سفرتان با پاراسل با بیشترشدن فاصله، افزایش پیدا می‌کند اما بهتر است که برای حفظ ایمنی کار، به ارتفاع ۱۵۰ متری بسنده کنید. در هر حال، از ما گفتن بود. تصمیم با شماست!
  • محدودیت سنی خاصی برای استفاده از پاراسل کیش وجود ندارد اما به نظر منطقی نیست که کودکان این تفریح را تجربه کنند. علاوه بر خطری که ممکن است برایشان داشته باشد، شاید در میانه راه بترسند و دیگر راه برگشتی نخواهد بود. پس اذیت می‌شوند. ضمن اینکه شاید نتوانند به تمام دستورالعمل‌های لازم برای پرواز مسلط شوند.
  • مدت‌زمان این تفریح حدود ۱۵ دقیقه است. یعنی زمانی که بر فراز آب قرار می‌گیرید در این حدود است و فراموش نکنید که افراد سنگین‌وزن، بیمارانی که تازه جراحی کرده‌اند و خانم‌های باردار اجازه پاراسل‌سواری ندارند.
  • هزینه پاراسل کیش در سواحل مختلف از حدود ۷۰ تا ۱۵۰ هزار تومان متغیر است.

برای پاراسل‌سواری باید به کجا مراجعه کرد؟

در کیش، باشگاه‌های دریایی متنوعی وجود دارند که می‌توانید با مراجعه به آنها پاراسل‌سواری را امتحان کنید. موارد زیر را به خاطر بسپارید. البته تشخیص اینکه کدام مرکز بهتر است بر عهده خودتان خواهد بود. ما فقط در نظر داریم تا مکان‌های مختلفی را که امکان امتحان‌کردن پاراسل کیش را در اختیارتان قرار می‌دهند به شما معرفی کنیم:

  • کلوب دریایی در کشتی یونانی؛
  • کلوب نگین دریایی خلیج‌فارس؛
  • کلوب دریایی مارینای کیش؛
  • کلوب شاهد؛
  • کلوب ناتیلوس؛
  • کلوب سی‌من؛
  • کلوب آکواریوس؛
  • کلوب باراکودا.

با بررسی نکاتی که پیش‌تر عنوان شد، به دنبال انتخاب بهترین کلوب برای رفتن به ساحل و استفاده از خدمات تفریحی پاراسل کیش باشید. هیجان‌دوستانی که اهل تجربه‌های متفاوت هستند، حتما از پاراسل کیش خوش‌شان خواهد آمد. رعایت نکات ایمنی، توجه به توصیه‌های مربی و قایق‌رانی را که در این تفریح همراهتان است هم فراموش نکنید.

شما تجربه پاراسل‌سواری دارید؟ اگر دارید چه احساسی از این کار در شما شکل گرفته که خوشایندی‌اش باعث می‌شود به دیگران هم آن را توصیه کنید؟ اگر تا به حال پاراسل کیش را امتحان نکرده‌اید، آیا حاضرید به سراغش بروید و آن را تجربه کنید؟ به نظر شما هم پاراسل‌سواری جذاب و متنوع است؟ در بخش نظرات، درباره ایده‌ها و احساسات‌تان برایمان بگویید. منتظر نظرات‌تان هستیم.

2 نظرات
  1. فرهاد عسگری می گوید

    چه تفریح جالبیه پاراسل :))) واجب شد این دفعه که کیش رفتم حتما امتحانش کنم

  2. بانو تقیان می گوید

    پاراسل هیجان مثبت‌ فوق‌العاده‌ای داره. حیف که زمانش کوتاهه. حس پروازش خیلی عالیه.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.