روستای کردان | تعطیلات لذت‌بخش در حوالی تهران

4

روستای کردان یکی از مناطق جذاب در حوالی تهران است که تعطیلات آخر هفته را برای بسیاری از شهروندان تهرانی شیرین کرده است. روستای زیبای کردان در شهرستان ساوجبلاغ در استان البرز واقع شده است و ظاهر امروزی آن ترکیبی از طبیعت روستا و سازه‌های مدرن معماری شده است. کردان را امروزه با ویلاهای لوکس می‌شناسند و زیبایی معماری این ویلاها با طبیعت سرسبز، این منطقه را به یکی از مقصدهای پرطرفدار در بین گردشگران تبدیل کرده است. در این مطلب از ره بال آسمان سری به کردان می‌زنیم تا بیش از پیش درباره آن بدانیم. همسفر ما در این ماجراجویی باشید.

کردان کجاست؟

روستای کردان در شهرستان ساوجبلاغ، در استان البرز واقع شده است و از توابع شهر کوهسار محسوب می‌شود. منطقه کوهسار در شمال غربی روستا با فاصله تقریبی ۶ کیلومتر واقع شده است. در شرق منطقه کردان، منطقه برغان با فاصله ۱۲ کیلومتر جا خوش کرده است و در جنوب شرقی آن به‌روی نقشه، کرج با فاصله تقریبی ۱۷ کیلومتر دیده می‌شود. هشتگرد در غرب روستا با فاصله ۲۱ کیلومتر و در جنوب آن نیز آزادراه کرج به قزوین واقع شده است. شهر تهران در جنوب شرقی این روستا واقع شده است. این روستا از مناطق شمال غرب پایتخت در حدود۵۰ کیلومتر فاصله دارد.

برای آشنایی با سایر جاذبه‌ها و جاهای دیدنی کرج، روی لینک زیر کلیک کنید:

روستای کردان و حال و هوایش

روستای کردان نزدیک تهران

امروزه نام روستای کردان را که می‌شنویم، یاد ویلاهای لوکس و تالارهای مجلل عروسی می‌افتیم؛ اما جالب است بدانید که این روستا قدمتی تاریخی دارد و فقط شامل ویژگی‌های تفریحی و اقتصادی نمی‌شود. در روستای کردان، نشانه‌هایی مربوط به پیش از قرن ۶ قمری پیدا شده است و این نشانه‌ها شامل اشیا و نقشه‌هایی هستند که توسط باستان‌شناسان کشف شده‌اند. باورتان می‌شود که کردان لوکس امروزی، پیش از قرن ۶ هجری نیز ساکنانی داشته است؟! در زمان جنگ ایران و عراق نیز این منطقه بسیار محبوب بود و پناهگاه بسیاری از تهرانی‌ها برای روزهای بمباران شد. این مهاجرت سبب شد تا این روستای زیبا به‌مرور به یکی از مناطق مهم و پرجمعیت در اطراف تهران تبدیل شود و مشاغلی همچون ریسندگی، بافندگی، مرغداری، کارتن‌سازی و آلومینیوم‌سازی در این روستا رونق پیدا کند و چرخ اقتصاد این روستا بیش از پیش بچرخد.

کردان در زمستان

باغ‌های رنگارنگ میوه به این روستای سرسبز جان بخشیده‌اند و حاصلخیزی خاک این روستا به‌خاطر جریان حیات‌بخش رود پرخروش روستاست که سرچشمه اولیه جریان آن در ارتفاعات «کوه کهار» است و سپس به کردان می‌رسد. این رود خاک روستا را از شمال شرق تا جنوب غرب سیراب می‌کند. اتراق در اطراف رودخانه و لذت از طبیعت حاشیه‌ آن، یکی از لذت‌های سفر به کردان است. این روستا در میان مقصدهای گردشگری اطراف تهران، یکی از محبوب‌ترین‌هاست و میزان رفت‌وآمد به آن تقریباً زیاد است.

بیشتر تهرانی‌ها و ساکنان کرج، برای گذران تعطیلات آخر هفته سراغ این منطقه خوش‌آب‌وهوا می‌آیند و شب را در ویلاهای مجلل آن سپری می‌کنند. همچنین این روستا می‌تواند مقصدی یک روزه برای تهرانی‌ها و سایر ساکنان شهرهای اطراف باشد. متأسفانه این روزها قیمت زمین در این منطقه بسیار افزایش پیدا کرده و ساخت ویلاهای مجلل سبب لوکس شدن منطقه و خاص شدن آن برای قشر مرفه جامعه شده است.

برای آشنایی با سایر جاذبه‌ها و جاهای دیدنی تهران، روی لینک زیر کلیک کنید:

جاذبه‌های تاریخی روستای کردان

رودخانه پرآب در روستای کردان

همان‌ طور که اشاره کردیم، روستای با اصالت کردان، قدمتی تاریخی دارد؛ بنابراین در این روستای خوش‌آب‌وهوا، علاوه بر جاذبه‌های ناب طبیعت، ردی از تاریخ نیز خواهید دید که برایتان جذاب خواهد بود. با ما همراه باشید تا در ادامه این روستا را به‌عنوان یک از زیباترین جاهای دیدنی اطراف تهران به شما معرفی کنیم.

  • برج مقبره، سازه تاریخی و ارزشمند در روستای کردان

برج مقبره کردان که با نام امامزاده حسین هم شناخته می‌شود، سازه‌ای آجری با گنبدی شبیه به کلاه‌خود در جنوب شرقی کردان، با فاصله تقریبی ۲ کیلومتر واقع شده است. اگر از روستا پیاده به سمت این مقبره راه بیفتید، تقریباً ۲۰ دقیقه در راه خواهید بود. با اتومبیل کمی مسیرتان طولانی‌تر می‌شود؛ اما حداکثر بعد از ۱۰ دقیقه به این جاذبه تاریخی می‌رسید. این مقبره دایره‌ای و تماشایی با پلانی خورشیدی بنا شده است و گفته می‌شود که زمان ساخت آن هم‌زمان با دوران حکم‌فرمایی سلجوقیان بوده است. البته در سال ۱۳۸۷ مجدد این سازه تاریخی بازسازی شده است. به اعتقاد محلی‌ها، این برج مدور آرامگاه امامزاده حسین، یکی از نوه‌های امام سجاد(ع) است و برای همین یکی از جاذبه‌های زیارتی نیز محسوب می‌شود. البته بنا به دیدگاهی دیگر، این احتمال وجود دارد که این سازه در عصر سلجوقی کاربردی نظامی داشته است.

آرامش این جاذبه تاریخی با درختان کهنسال توت و چنار بیشتر شده و جوی زلالی که در اطراف آن جریان دارد، طراوت و تازگی به حوالی این جاذبه بخشیده است. برج مقبره همیشه به روی مردم باز است و بسیاری از اهالی و گردشگران برای زیارت و ماجراجویی به‌سراغ آن می‌آیند.

آدرس: استان البرز، مسیر کردان – برغان، کوچه شهید حمید روستائی
  • دهکده ورزش کردان

روستای کردان به‌خاطر موقعیت ویژه توریستی‌اش، دیگر فقط یک روستای ساده در اطراف تهران نیست. این روستا هم‌اکنون با داشتن یک دهکده ورزش، فرصت هیجا‌ن‌انگیز پرواز را در اختیار گردشگرانش می‌گذارد. دهکده ورزشی در سال 1372 راه‌اندازی شد و امکانات حرفه‌ای برای اجرای 22 بازی مختلف شامل فوتبال، والیبال، شنا، تنیس و… را دارد. سایت پروازی البرز واقع در دهکده ورزش نیز همه‌روزه آماده است تا با آموزش پرواز، لذت یک صعود جانانه را بچشید.

آدرس: استان البرز، اتوبان کرج – قزوین، پل کردان، چهارباغ
  • رودخانه کردان

رودخانه کردان

رودخانه کردان از مهم‌ترین رودخانه‌های پرآب استان البرز است که سبزی و طراوت را برای روستا به ارمغان آورده است. رودخانه کردان را می‌توان شریان حیات‌بخش این روستا نامید. آب رودخانه از ارتفاعات کهار بزرگ سرچشمه می‌گیرد، سپس از شهرستان ساوجبلاغ و نظرآباد عبور می‌کند تا اینکه در روستای نجم‌آباد به رودخانه شور سرازیر می‌شود. ارتفاعات اطراف رودخانه منطقه‌ای بی‌نظیر با هوای بکر و پاک برای کوه‌نوردی است.

آدرس: استان البرز، مسیر برغان – کردان، چندار
  • پل بانو صحرا کردان

در شمال کردان با فاصله تقریبی ۱.۵کیلومتری، یکی دیگر از جاذبه‌های منطقه واقع شده است. پل بانو صحرا از جاذبه‌های قدیمی روستاست که با پای پیاده در حدود ۲۰ دقیقه و با اتومبیل در حدود ۵ دقیقه تا رسیدن به آن طول خواهد کشید. پل بانو صحرا باقی‌مانده از زمان حکومت خاندان صفوی در ایران است که امروزه تنها دو پایه از این پل قدیمی دیده می‌شود.

  • روستاهای اطراف کردان

به دلیل قرارگرفتن روستا در منطقه‌ای کوهستانی و ییلاقی، مردمان بسیاری در طی سالیان در اطراف این روستا، ساکن شده‌اند و روستاهای متعدد دیگری تشکیل داده‌اند.

روستای چهارباغ

از دلایل محبوبیت روستای چهارباغ بین گردشگران، وجود باغ‌‌های میوه و باغچه‌های خرم است. این روستا که در منطقه ساوجبلاغ قرار دارد، در مقایسه با روستای کردان به تهران نزدیکتر است. روستای چهارباغ را به‌عنوان قطب گل و گیاه استان البرز هم می‌شناسند. از دیدنی‌های جذاب این روستا باغ پرندگان تماشایی آن است.

روستای طاووسیه

همان طور که گفتیم آب‌وهوای بی‌نظیر منطقه باعث شده است افراد بسیاری از شهر و روستاهای اطراف، این منطقه را برای سکونت خود انتخاب کنند. از جمله این روستاها که افراد غیربومی زیادی را در خود جای داده است، روستای طاووسیه در بخش چهارباغ است. مهاجران این منطقه با ساخت یک شهرک ویلایی با وبلاها و خیابان‌های منظم، اقامتگاهی مجهز و زیبا برای خود آماده کرده‌اند. برای رسیدن به این روستا باید از جاده قدیم کرج-قزوین به سمت قزوین حرکت کنید. پس از زمان اندکی در سمت راست جاده، ویلاهای شهرک طاووسیه را خواهید دید.

روستای سنقرآباد

از قدیمی‌ترین روستاهای اطراف کردان با قدمتی 2000ساله، روستای سنقرآباد شهرستان ساوجبلاغ است. بخشی از سوغات خوراکی معروف روستا از جمله هلو، شلیل، شبرنگ، انگور و گردو از باغ‌های این روستا برداشت می‌شوند. بقعه مذهبی امامزاده بی‌بی سکینه نیز از مکان‌های زیارتی این روستاست

خوش‌گذرانی در روستای خوش‌آب‌وهوای کردان

روستای زیبا کردان

در این روستای خوش‌منظره می‌توانید دود و ترافیک تهران فراموش کنید و غرق در سکوت لذت‌بخش و آب‌وهوای ناب آن شوید. علاوه بر نشستن در اطراف رود و لذت از طبیعت ناب این منطقه، تفریحات دیگری نیز در روستای کردان وجود دارد تا سفرتان را به این منطقه لذت‌بخش کند. در ادامه با ما همراه باشید تا با جاذبه‌های تفریحی روستا آشنا شویم.

  • کوهنوردی در ارتفاعات منطقه

روستای خوش‌آب‌وهوای کردان، بهشت عاشقان ورزش کوه‌نوردی است و ارتفاعات آن همچون کوه خوش‌‌قدوقامت کهار سبب شده تا این روستا از مسیرهای اصلی کوهنوردان باشد. «گروه کوهنوردی سنگ سو»، از تیم‌های حرفه‌ای کوهنوردی در روستای کردان هستند و بسیاری از مناطع مرتفع این روستا را با چشم دیده‌اند و در مسیر آن، کوه‌ها را درنوردیده‌اند. این گروه حرفه‌ای سال‌های بسیاری است که در این روستا، تورهای کوه‌نوردی برای علاقمندان برپا می‌کند.

  • پرواز در آسمان کردان

طبیعت زیبای پاییزی در کردان

علاوه بر کوه‌پیمایی، می‌توانید پرواز با پاراگلایدر را در طول سفرتان به روستای کردان تجربه کنید و آن را از خوش‌گذرانی‌های مهیج این روستا بدانید. روستای زیبای کردان یکی از مناطقی است که «مجموعه پروازی استان البرز» پوشش می‌دهد. مجموعه پروازی استان البرز این فرصت را به شما می‌دهد که سوار پاراگلایدر شوید و به دل آسمان بزنید. اگر هیچ تجربه‌ای از این ورزش مهیج ندارید، این مجموعه پروازی بایدها و نبایدهای پاراگلایدر را آموزش خواهد داد و شما را برای اولین پروازتان آماده خواهد کرد.

فراموش نکنید که برای اجازه پرواز با پاراگلایدر در مجموعه این پروازی، هوا باید صاف و آفتابی بوده و خبری از بادهای شدید، برف، باران، رعد و برق و ابرهای سیاه در آسمان نباشد. بنابراین در سفرتان به این منطقه، اگر هوا مساعد باشد، این شانس را دارید که در آسمان آبی و صاف منطقه پرواز کنید و از تماشای طبیعت رنگارنگ روستا لذت ببرید.

خوش‌گذرانی در دهکده تفریحی کردان

بناهای دستساز در روستای کردان

مجتمع ایثار در کردان، یکی از امکانات رفاهی این روستاست و در میان امکاناتی که در اختیار مسافران قرار می‌دهد، مجموعه‌های ورزشی و تفریحی نیز به چشم می‌خورد. در این مجموعه تفریحی می‌توانید سراغ استخرها و مجموعه‌های آبی بروید، فوتبال بازی کنید و درون سالن‌های سرپوشیده، سراغ دیگر ورزش‌های گروهی بروید و خاطره‌‌ای خوش از روزهای سفرتان بسازید.

  • پیاده‌روی در مسیرهای بهشتی روستا

یکی از تفریح‌های جذاب و آرامش‌بخش روستای کردان، پیاده‌روی در مناطق سرسبز و بهشتی آن است؛ بنابراین در طول سفرتان به این روستا، ساعاتی را از اقامتگاه خود بیرون بیایید و به دل طبیعت پناه ببرید. در اطراف رودخانه کردان پیاده‌روی کنید، از طبیعت با طراوت این منطقه لذت ببرید و هوای پاک آن را ببلعید.

رستوران های کردان

از سعادت و خوش‌روزی بودن در سفر همین بس که بتوانید رستورانی با غذاهای باکیفیت و لذیذ پیدا کنید. چشیدن طعم غذاهای خوش‌آب‌ورنگ محلی در کنار تماشای طبیعت رنگارنگ، حظ سفر را دوچندان می‌کند. در اطراف روستای کردان هم رستوران سنتی وجود دارد و هم رستوران مدرن. چند نمونه از بهترین این رستوران‌ها را در ادامه معرفی کرده‌ایم.

  • رستوران سنتی باغ ارم کردان

مهمان‌شدن در رستوران باغ ارم یعنی تجربه کیف‌کردن از یک غذای عالی در کنار رودخانه خروشان برغان! این رستوران در ابتدای جاده برغان و در نزدیکی روستای کردان راه‌اندازی شده است. حیاط رستوران باغ ارم با تعدادی تخت و آلاچیق‌های چوبی پر شده تا مسافران بتوانند با نشستن در این محیط از آب‌وهوای خوش رودخانه برغان و درختان سرسبز آن لذت ببرند. فضای داخلی رستوران باغ ارم نیز با داشتن معماری سنتی و دل‌نشین، جایی آرام و صمیمی برای دورهمی‌های خانوادگی فراهم کرده است.

آدرس: ایران، کرج، کیلومتر ۴ جاده برغان، دوراهی آغشت.
  • رستوران سمائی کردان

از بهترین رستوران‌هایی که در بلوار شهدا این روستا خواهید دید، رستوران سمائی است. این رستوران با انواع غذاهای ایرانی، کباب‌ها و نوشیدنی‌های گوارا، جایی مناسب برای صرف وعده ناهار و شام است. از نظر کاربران کیفیت و خوش‌قیمت‌بودن غذاهای این رستوران، دل هر مسافری را به دست می‌آورد.

آدرس: ایران، کرج، بلوار شهدای کردان، مابین کوچه‌ی کیایی و مریم.
  • رستوران سنتی آلما کردان

اگر در مسیر رسیدن به روستا، دلتان یک غذای گرم ایرانی خواست، می‌توانید غذای رستوران آلما را امتحان کنید. این رستوران در مسیر جاده کردان و ابتدای بلوار شهدای این روستا قرار دارد. فضای داخلی رستوران هم با تخت‌های سنتی و هم با میز و صندلی‌های مدرن آراسته شده است؛ بنابراین تمامی سلایق مدرن و سنتی را در بر می‌گیرد. غذاهایی همچون دیزی، ماهی، کوفته تبریزی و چلوکباب در لیست خوش‌طعم‌ترین غذاهای این رستوران هستند.

آدرس: ایران، کرج، بلوار شهدای کردان، خیابان چناران
  • دیزی و کباب چهارفصل

طبیعت دل‌انگیز و آب‌وهوای آزاد، یک وعده دیزی با نان محلی می‌طلبد. دیزی و طباخی چهارفصل با داشتن محیطی سنتی و دیزی‌پزهای حرفه‌ای، حسابی اسم و رسمی در این حوالی به هم زده و به یکی از معروف‌ترین رستوران‌های این منطقه تبدیل شده است.

آدرس: ایران، کرج، کردان، بخش چندار، بلوار شهدای کردان

غذاهای محلی کردان

غذاهای محلی کردان

با شنیدن نام غذاهای محلی این روستا احتمالاً تعجب می‌کنید. هم نام این غذاها جدید و عجیب است و هم طعم و عطرشان، هوش از سرتان می‌برد. از جمله غذاهای محلی کردان، یوان آش، لوبیا پیله و مرجو جوش را حتماً در اقامتگاه‌های بومگردی این روستا امتحان کنید.

مراکز خرید کردان

هرچقدر هم که دل در گرو زیبایی‌ها و آب‌وهوای دل‌پذیر روستای کردان بدهید، لذت خرید و خریدگردی چیز دیگری است. از آنجایی که این منطقه جای خود را میان گردشگران فراوان از نقاط مختلف ایران باز کرده است، مراکز خرید این روستا روزبه‌روز در حال توسعه‌اند. مراکز خرید کردان اغلب در بلوار اصلی این روستا با نام بلوار شهدا احداث شده‌اند. اگر هم در میانه خریدگردی خسته شدید و دلتان خواست گلویی تر کنید، کافه‌های متعدد بلوار شهدا میزبان شما خواهند بود.

صنایع دستی و سوغات کردان

صنایع دستی و سوغات روستای کردان

روستای کردان به‌خاطر وجود آب‌وهوای معتدل، از باغ‌های میوه پررونق و انبوهی برخوردار است. حاصل این باغ‌ها، سبد سوغات خوراکی روستا را پر می‌کنند. انواع میوه‌های سالم و آبدار مانند توت، آلبالو، گردو و زردآلو از بهترین سوغات خوراکی این روستا هستند. با توجه به اینکه این روستا کمتر از یک ساعت با شهر تهران فاصله دارد، ساکنان شهرهای کرج و تهران به‌راحتی سبد میوه خانوار خود را با سفر به این روستا تأمین می‌کنند. فصل تابستان، مناسب‌ترین فصل برای خرید میوه و استفاده از سوغات خوراکی این روستا است.

بهترین زمان سفر به روستای کردان

سفر به کردان در فصل بهار

کردان روستایی برای تمام فصول است و در هر زمان از ۳۶۵ روز سال که به این منطقه سفر کنید، شاهکاری از طبیعت را خواهی دید. این منطقه در روزهای بهار و تابستان، نسبت به سایر فصل‌ها مسافر بیشتری دارد. کردان در بهار با طبیعت تازه و شکوفه‌های زیبایی که شاخه‌ها را رنگ‌آمیزی می‌کنند، به تابلوی نقاشی هنرمندانه‌ای تبدیل می‌شود که نمی‌توان از آن چشم برداشت. سرسبزی روستا در تابستان به اوج خود می‌رسد و باغ‌های مختلف میوه به بار می‌نشینند. هوای خنک و کوهستانی روستای ییلاقی کردان، شما را از گرمای آتشین تابستان نجات می‌دهد.

در پاییز نیز می‌توانید از جادوی هزار رنگ فصل برگ‌ر‌‌‌‌یزان، تصو‌‌‌‌یر‌‌‌‌ی حقیقی را با چشم خود ببینید و از تنوع رنگ درختان در ا‌‌‌‌ین فصل به وجد بیایید. زمستان سفید پوش، این روستا را به عروس استان البرز تبد‌‌‌‌یل می‌کند و ا‌‌‌‌ین فصل نیز ز‌‌‌‌یبا‌‌‌‌یی‌ها‌‌‌‌ی خاص خودش را دارد. کوهستان‌ها‌‌‌‌ی سفیدپوش، تصو‌‌‌‌یر زمستانی روستا را ز‌‌‌‌یبا می‌کنند. در نیمه دوم سال با‌‌‌‌ید بیشتر مراقب جاده‌ها باشید و زنجیر چرخ همراه خود داشته باشید. فراموش نکنید برا‌‌‌‌ی پرواز با پاراگلا‌‌‌‌یدر، بهتر است در روزها‌‌‌‌ی نیمه اول سال که بیشتر آفتابی است، راهی ا‌‌‌‌ین منطقه شو‌‌‌‌ید.

اقامت در روستای زیبای کردان

در کردان مشکل اقامت وجود ندارد. انواع ویلا، سوئیت و آپارتمان برای اجاره و اقامت در اختیار شما قرار می‌گیرد. بنابراین با توجه به بودجه مدنظرتان و تعداد همسفران، باید گزینه‌ای مناسب انتخاب کنید. همچنین دهکده تفریحی کردان یا همان مجتمع ایثار، ویلاهای متعددی را در اختیار مسافران برای اقامت در کردان قرار می‌دهد.

هزینه‌های اجاره ویلا در کردان زیاد است و برای بسیاری از مسافران مقرون به‌صرفه نیست. به همین دلیل کسانی که اهل کمپینگ هستند، در خاک سبز این روستا چادر خود را برپا می‌کنند و به آغوش طبیعت پناه می‌برند. کمپ در روستا تجربه‌ای متفاوت و بسیار لذت‌بخش است که به شما پیشنهاد می‌کنیم، حتماً آن را امتحان کنید و به طبیعت بیش از پیش نزدیک شوید. البته حواستان باشد که برای کمپ در طبیعت، مجهز بروید و تجهیزات گرمایشی، پتو و لباس گرم را هم فراموش نکنید. در ضمن مراقب طبیعت باشید و هرگز با رها کردن زباله و روشن کردن آتش به آن آسیب نزنید.

  • قیمت اجاره ویلا در کردان

قیمت اجاره ویلا در روستای کردان

توسعه و پیشرفت دائمی روستای کردان هنوز هم جمعیت بسیاری را از شهرها و روستاهای اطراف به این منطقه می‌کشاند. ساخت‌وساز ویلا و باغ‌های شخصی در این منطقه در 10 سال اخیر سیر صعودی داشته است. به همین ترتیب قیمت اجاره ویلا، زمین و باغ روزبه‌روز در حال افزایش است. چنانچه در حال حاضر روستای کردان به جایی لوکس و گران برای اجاره ویلا تبدیل شده است. در فصل تابستان که موج مسافرت‌ها به سمت روستا سرازیر می‌شود، قیمت اجاره ویلا به چندبرابر قیمت عادی افزایش پیدا می‌کند.

  • قیمت خرید ویلا در کردان

قیمت خرید ویلا در روستای کردان

جمعیت زیادی هستند که هم‌اکنون قصد دارند برای تعطیلات آخر هفته یا تعطیلات تابستانی خود به روستای کردان بروند. داشتن یک اقامتگاه دنج و دائمی در این منطقه، یک سرمایه‌گذاری پرسود به حساب می‌آید. با  توجه به استقیال بی‌سابقه مردم برای اقامت در این روستا، قیمت زمین‌ها و باغ‌های این منطقه رشد قابل‌توجهی داشته است؛ بنابراین اگر برای خرید ویلا در کردان اقدام می‌کنید، از شنیدن قیمت‌های نجومی نگران نشوید.

فاصله کردان تا تهران و کرج

اگر از پایانه آزادی تهران به سمت روستای کردان حرکت می‌کنید، زمانی حدود 1 ساعت (62 کیلومتر) در مسیر خواهید بود.

مسیر دسترسی به روستای کردان

آدرس: استان البرز، شهرستان ساوجبلاغ، روستای کردان

اگر قصد دارید که از تهران راهی این روستا شوید، باید در ابتدا به سمت شمال غرب پایتخت حرکت کنید. سپس باید وارد بزرگ‌راه تهران ـ کرج شوید و بعد از گذر از کرج، در آزادراه منتهی به قزوین برانید. بعد از آنکه تقریبا ۱۷ کیلومتر از کرج دور شدید، باید از خروجی داخل آزادراه، وارد بلوار شهدا شوید. در نهایت به جاده اصلی کردان خواهید رسید و زیبایی‌های این جاده شما را تا مقصد همراهی می‌کند.

هزینه ورودیرایگان
بهترین زمان سفرفصل تابستان
آدرس50کیلومتری غرب تهران روستای کردان

کلام آخر

اطراف تهران، مناطق دیدنی بسیار خوش‌آب‌وهوایی وجود دارد که برای تهرانی‌ها بسیار لذت‌بخش است. در این مطلب، ما روستای کردان را به شما معرفی کردیم که یکی از انتخاب‌های محبوب برای تعطیلات آخر هفته در بین ساکنان تهران، کرج و سایر شهرهای اطراف این روستا محسوب می‌شود. حتماً به این روستای با صفا سفر کنید و از تجربه‌های سفرتان برای ما بنویسید. به‌غیر از کردان، کدام یک از روستاهای اطراف تهران محبوب شما است؟ به ما بگویید تا در سفر بعدی سراغ آن برویم و از زیبایی‌های طبیعت و تاریخش برایتان بنویسیم.

استان البرز، شهرستان ساوجبلاغ، روستای کردان.

مکان‌های تاریخی و دیدنی روستای کردان عبارت‌اند از برج مقبره و پل بانو صحرا کردان.

تابستان بهترین زمان سفر به روستای کردان است.هوای خنک و کوهستانی روستای ییلاقی کردان، شما را از گرمای آتشین تابستان نجات می‌دهد.

5/5 (3 نظر)
4 نظرات
  1. عباس جلالی می گوید

    یکی از پر طرفدارترین جاذبه های تفریحی تهرانی و کرجی ها کردان هست آب و هوای خوبی داره طبیعتش هم زیباست و جزو مناطق لوکس به حساب میاد.

    1. بانو تقیان می گوید

      عباس عزیز، دقیقاً توصیفی که از کردان آوردین، یه تصویر واقعیه. به نظرم همه ما باید یک بار هم که شده به کردان سفر کنیم و از زیبایی‌های جادویی‌اش بهره ببریم.

  2. یک رهگذر می گوید

    باسلام – به کردان سفر کرده ام البته باغی بسیار بزرگ که با درختان انبوه خود سایه گستر تمام اراضی آن بود مبلغی بعنوان ورودیه از ما گرفتند و ما وارد شدیم و در کنار رودخانه کردان لحظات شاد و خاطره انگیزی را رقم زدیم …
    خواندن این مقاله باز شوق سفر را در دل ما زنده کرد به امید خدا بعد از فرو نشستن کرونا بار سفر را مجددا” خواهم بست . متشکرم

    1. مهرداد ایزی می گوید

      قطعا کردان از روستاهای زیبا اطراف تهران است.
      به امید روزی که بتونیم همگی مجدد روزهای خوش و پر سفری رو داشته باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.